Útfelújítás a Hadik kávéház előttA Hadik kávéház Molnár Gyula négyes metrója, már ami a visszatérő ígéreteket illeti. Először talán 2005-re mondta az újbudai polgármester, hogy újra vendégeket fogad Karinthy legendás kávéháza az Bartók Béla úton. Egyszer ugyan egy sajtótájékoztató erejéig meg is nyílt, ám utána gyorsan újra bezárt. Hogy van-e köze a zűrös ügyekbe keveredett ingatlannak az előtte zajló térátalakításhoz, azt nem tudni. Mindenesetre egy neve elhallgatását kérő olvasónk szerint most azért tolják odébb a Gárdonyi-szobrot, hogy legyen hely a kiülős terasznak.

 

körbefényképeztem ahogy feltúrták az utat a 11. ker Gárdonyi szobor körül. Pár éve újították fel az egész környéket, szép márványlapok a parknál, új járólapok, friss aszfalt, minden. Most meg felvernek mindent, odébb teszik állítólag a szobrot is, lesz szökőkút. De az egésznek az apropója állítólag, hogy  kiszélesítsék a járdát a még - és talán soha - meg nem nyitott Hadik kávéház előtt, hogy legyen kerthelysége....meg a járó-kelő helyi lakosok a szokásos önkormányzati pénzmosást látják benne, hogy az egyébként ritka tisztességesen leaszfaltozott remek minőségű utat csakis azért tehetik most tönkre, hogy valakinek lehessen fizetni érte, hogy újra megcsinálja.

 

Mivel a fotók már bő egy hete készültek, az építkezés természetesen jóval előrébb tart. Hogy mi az igazság, odébb tolják-e a szobrot vagy sem és ha igen, miért, azt nem tudom. Újbuda sajtósai ugyanis tegnap egész nap elérhetetlenek voltak, a sajtóirodán egyik telefont sem vették fel, a honlapon megadott kontaktszemélyek közül pedig csak egy reagált: közölte, hogy már nem ott dolgozik... 

 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr512147085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kocsari Antal 2010.07.13. 10:12:51

Újbudán valami nincs rendben. Rio, ZP, és a többi...

maestro1 2010.07.13. 10:18:12

Érintett vagyok, mivel az egyik szomszédos BB úti házban lakom, és minden nap homokozón kell keresztülgázolnom. Nem bírtak lerakni néhány fapallót, hogy ne süllyedjen el az ember a homokban - vagy lehet választani még az úttest szélét. A mindig szépen megnyírt bokrokat kivágták, elszállították, annyi nekik. Ennyit a felújítás körülményeiről. Valóban szépen meg volt csinálva a tér, de a márvány inkább mészkő lehetett. Ugyanakkor tény, hogy teljesen ellepték az autók a tér környékét, nem volt túl esztétikus. A napokban bedobtak egy (szerkesztési hibáktól hemzsegő) önkormányzati szórólapot, amiből annyit tudtunk meg, hogy a Bercsényi utcába majd a Bertalan L. u. felől lehet autóval behajtani (ennek nyomai már körvonalazódnak, elkezdték lerakni a burkolati köveket), a Hadik előtti útszakaszt végleg lezárják. A teraszról persze nem írtak semmit, de gondolom, hogy lesz az is.
A szoborról én annyit hallottam, hogy el fogják szállítani felújítás céljából, de hogy pontosan hova fog visszakerülni, nem tudom.

innovation 2010.07.13. 10:30:14

@Kocsari Antal: Nincs semmi baj a Rioval és a ZP-vel. Aki nem akar, nem megy oda. Kész. Viszont tényleg érdekes, hogy miért kell mindent fordítva csinálni: előszor aszfaltozni, majd közművesíteni. SŐt, azzal sincs semmi baj, hogy a Hadik kap kiülős részt. Ez ma már minden szórakozóhelynek jó, ha van - én is nagyon szeretem őket. Csak legyenek az árak magyar árak (vagyis magyar pénztárcához illő árak) és rendes a kiszolgálás. Jah és még egy dolog: A BB út nagyon forgalmas és szerintem hangos, hogy rendesen lehessen kint üldögélni. Ez a baj a Keltával, a Bonnie & Clide sörözővel és még egy jópárral... :(

innovation 2010.07.13. 10:32:12

És még valami: a sok autó mellett a hajléktalanok is ellepték a teret és mocskos volt, tele falragaszokkal. Az újságos bódé sem volt odavaló. Remélem ezen az állapoton azért segít vmit a terasz!

Most olvasok a szoborról. Kár, hogy elszállítják, én oda is várom vissza!

KKKKKK 2010.07.13. 10:38:44

@innovation: Nem a Rióval meg a ZP-vel van baj, hanem a körülöttük kialakult korrupciós ügyekkel.

Brain$torming 2010.07.13. 10:51:59

Nem tudtok vmi jo blogot, ami kizarolag Ujbudaval foglalkozik?

megitális rózsa 2010.07.13. 10:53:32

Azt hittem, hogy Hadik András kap egy új szobrot. Hát nem.

maestro1 2010.07.13. 11:10:52

@innovation: az újságosbódét ma reggelre kiürítették, gondolom, lesz új helyette.

Roa 2010.07.13. 11:22:46

@innovation: A ZP-vel meg a Rio-val nem az a gond, hog tetszik vagy nem tetszik, hanem, hogy engedély nélkül használtak(nak) közterületet.

Brain$torming 2010.07.13. 11:38:27

@Misi: Nem vagyok egy nagy komcsi, de ez a blog massal sem foglalkozik, mint a mi derek Molnar Gyuszinkkal.

Olyan kellene, ami helytortenettel, a helyi valtozasokkal, erdekesegekkel, infokkal foglalkozik.

És ezt így hogy? Ne mááá' 2010.07.13. 11:44:11

Ma be akartam menni a téren a CBA-ba. Átmehettem egy homokozón. Bementem a zöldségeshez is, aki azt mondta, hogy csak a nagyon bátrak merik megközelíteni a boltját. Nos, én az voltam. Mire kijöttem úgy átépítették a kerítéseket, hogy alig találtam ki. Nem beszélve arról, hogy a papucsom telement kaviccsal, pedig még csak nem is plázs. Valahogy európai módon nem lehetett volna átépíteni? Szocializmusból itt maradt építkezési mód: mindent feltúrunk és a többiek le vannak sz.rva.....

pakesz (törölt) 2010.07.13. 11:49:10

kimaradt:
volt ott egy kis utcacska amit megszuntetnek, annak az egyik oldalan egy kocsisor allt(kb 5 auto) a masik oldalan meg volt egy jarda ahol megint csak masik 5 auto allt ott
most azt a teruletet atadjak a Hadik kavehaznak
remelem zoldben tobb lesz ott mert rafer, amugy szep nagy fak voltak ott, azokat nem bantottak

jancsika1234 2010.07.13. 12:42:27

azt mondják meg nekem, hogy fogok a bartók béla útról a kende utcába jutni így?

maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hnear=Budapest,+Hungary&ll=47.478587,19.052192&spn=0.004032,0.011963&z=17

mert most a Hadik/Humanic előtt balra be, majd Bercsényin jobbra, Lágymányosin balra, onnan Kende kombó működik, de utána nem lesz más (Lágymányosira Bartók Béláról balra nagyívben nem lehet bekanyarodni)

Norvalent 2010.07.13. 13:40:25

Egyik közeli boltosnak azért kell bezárnia, mert hirtelen 4szeresére emelte az önkori a bérleti díját. Ő nem tudja kigazdálkodni, a galériáknak hogyan fog sikerülni?
Így épül kultucca..

fgm 2010.07.13. 14:42:23

@morph: Leteszed az autót a bartókon, és besétálsz.

Amúgy ezzel a térrel is az volt a baj, mint majd mindegyikkel a belső 11kerben, hogy gyakorlatilag hajléktalanszállóként üzemelt.
Talán ha kerül oda végre üzemeltető, és valóban lesz terasz, lesz érdekelt fél aki vigyázzon, hogy ne ott henteregjenek.

innovation 2010.07.13. 14:47:03

@KKKKKK: Ez meg szerintem nem a ZP hibája, hanem MGY-é. De egyébként igazad van, én nem fogalmaztam jól. Sőt, lehet mondtani az egész kerületi vezetésé a felelősség.

Amikor ott laktam, szerettem a kerületet, de vezetéssel akkor is leültem vna beszélgetni a miértekről... :/

innovation 2010.07.13. 14:47:34

@Roa: Tudom, bocs, én fogalmaztam pontatlanul, mea culpa! :)

andrabian 2010.07.13. 17:36:09

Jah, már akartam is kérdezni! Én is ott rodeózom a homokban nap mint nap. Nem szeretnék előzetesen fikázni, csak remélem, hogy a "kultúrális főutca" meg a Liszt Ferenc tér nem roknértelműek. Már évek óta fontolgatom, hogy perlem a "hamarosan nyíló" Hadikot, ha nem lehet kerekesszékkel begurulni (ahogy egyébként a környék egyetlen kávézójéba sem), de most kapnak még egy esélyt.
Mocskos volt a tér, ez is igaz, bár Gárdonyi Gézától éppen nem idegenek a batyus nénikék meg az ott tanyázó hajékonyak. Forgamilag is tragikus volt ez a kétirányú Bercsényi szakasz, legyünk akkor optimisták.

andrabian 2010.07.13. 17:38:53

@innovation:
Az újságosbódéval mi bajod van, teljesen korrekt kis darb, alig van már belőle Budapesten. Inkább benzinkútnál vagy aluljáróban szeretsz újságot venni?

andrabian 2010.07.13. 17:42:31

@Baint:
Az önkormányzat megéri a pézét, de a közeli boltosok (including Querty) sírás rívását mérsékelt együttérzéssel hallgatom. A város legigénytelenebb, egyszersmind legdrágább boltjai a bartók Béla úton vannak. Nézd már meg, a legtöbben egy normális portált nem tudnak kitenni, pedig nem is feltélenül pénz kérdése. Négy rossz könyvesbolt, minden harmadik bolt kínai vagy turkáló, a többi kocsma. Én hatszorosára emelném a bérleti díjat, talán megszűrné őket kicsit.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.07.14. 08:39:54

Aztán majd ide is jön majd egy alexed, aki nem fogja érteni miért küldik el őt a halál f@xára amikor "csak" kibérli a fissen kilaktott új "közterületet"...

A közterületrekonstrukciók mögött Budapestszerte vendéglátóbizniszes vállakozói körök érdekei húzódnak.

innovation 2010.07.15. 08:01:17

@andrabian: Amire kíváncsi vagyok, előfizetem (1db). De a neten minden ott van, ami kell.

Egyébként nincs bajom vele, csak nem illett oda a placc közepére.
süti beállítások módosítása