Manóvezér: Kép 853

Bár nem áll szándékomban közepesen unalmas énbloggá alakítani az Urbanistát, sajnos nem mehetek el szó nélkül a tény mellett, hogy tegnap csak a gyerekszobában mintegy 30 szúnyogot csaptunk le lámpaoltás előtt. Mindezt Budapesten, egy négyemeletes ház tetőterében, igaz kertvárosban, na de akkor is. A szakértő ugyan azt nyilatkozta a héten, hogy

"július végére érezhetően csökkenhet a szúnyogok száma Budapesten; már folyamatos a szúnyoggyérítés, de még két hétre van szükség, hogy valóban javuljon a helyzet a fővárosban"

de az azért még elég messze van. Egyrészt érdekelne, hogy máshol - mondjuk a Belvárosban - is ilyen brutális-e a helyzet, másrészt hogy ki mivel védekezik. DDT, plutóniumfelhő, konnektorba dugható vagy spirálban égő füstülő, szúnyogháló miegymás? Ja és ez a citromolajos, citromfüves biomódszer bejött már valakinek? [fotó: manóvezér]

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest állat szúnyog

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr772144142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzsilla · http://budapestkirakat.blog.hu 2010.07.11. 11:16:33

ma olvastam, hogy a hegyalján például úgy, hogy nem bírják a port meg a jó hangos basszust. szerintem lakásban is beválhat :)

ildsisy 2010.07.11. 11:48:16

Minden nap éjjel össze-vissza csípnek a szúnyogok itthon. Egyik nap a párom partvissal rohangált és a plafonon nyomkodta össze őket. Ma éjjel is, az összes kéz újjaimat csípte. Budán, nem kertes házban, -nem Rózsadombon...
Van egy elektromos kütyüre is, de tegnap éjjel már az sem segített!

Komótos 2010.07.11. 12:42:17

Van ilyen konnektorba dugható kis illatanyagot tartalmazó kártyácskával működő izé, az nagyon hatékony. Nem megöli őket, hanem megkergülnek tőle, össze vissza szállnak (lecsaphatatlanná válnak ezidőre), aztán egyszercsak leesnek. kb fél-egy óra múlva kezdenek el szabályosan "szemerkélni". Ott fekszenek. Nálam négyzetdeciméterenként volt egy. Olyan rémisztő látvány volt, hogy szinte jobb volt, míg repkedtek. Most is esnek ki a könyvekből, amiket kinyitok. Ha nem nyomod el őket egyébként mikor lent vannak, akkor - persze csak ha kihúztad a szúnyogbénítót - egy idő után elszállnak.

Nekem nagyon bejött ez a cucc, csak frusztrál, hogy ilyenekkel nyomjam tele a szoba levegőjét, szóval csak végszükség esetén használom. Amúgy ha másik szobából érkezel, ilyen legegyszerűbb szappanszaga van. Nagyon gyorsan megszokható.

Nyitott ablakkal, huzattal is működött. Nagyon erős.

Ja és ez kőbányán van.

2010.07.11. 13:16:50

Érdekes, hogy itt, Csepel-Ófaluban kb. 5 azaz öt darab szúnyoggal találkoztam egész évben. Pedig itt lakom napi 24 órában. Igaz, este már ritkán vagyok kint, de a lakásba nem találnak be (vagy ennyire hatékony ez a kártyás Wape-cumó)

2010.07.11. 13:17:54

Este lámpaoltás után pedig nyitva az ablak, hogy ne forrjak fel.

Stiel 2010.07.11. 16:03:43

Belvárosban (6. kerületben) van szúnyog, de nem olyan sok, itthon tipikusan napi 5-10 példánnyal találkoztam. Amióta éjjelente megy a konnektorba dugható riasztó, azok is eltűntek. Tényleg hatékony; a szaga nagyon enyhén érezhető, de nem zavaró.

Olgicsq 2010.07.11. 18:25:16

nálunk öt éve idén először találtak be a második emeletre (Zugló), de mondjuk az is igaz, hogy fecskét is idén láttam először a házak fölött.

vegacs 2010.07.11. 20:44:50

Fehérvár esténként tele van.
Nem kicsit...

Pedig kétszer is irtottak.
A város határaiban áll a víz(például Várpalota felé).Ezekben kelnek ki a lárvák milliárdjai.Azokat nem lehet írtani.
Xar,de ez van.

SÜN 2010.07.11. 20:55:47

v*pe spiralt egyaltalan nem csipazzak, ill szunyoghalo, ill a hegyvideken irtottak is :)

loláb 2010.07.11. 21:04:02

Budán, a törökvészi út végénél éjjel nem lehet nyitott ablaknál aludni, annyi rohadék van.

Éppen ma jutott eszembe, hogy veszek egy moszkítóhálót az ágy köré, ameddig a dögök kicsit meg nem ritkulnak.

Fedup Sári 2010.07.11. 21:04:52

A konnektorba dugható lapocskás meg üvegcsés párologtató cuccok, csakúgy mint az égethető verziók nem illatanyagot tartalmaznak, hanem finom mérget, ami -- elvileg -- csak a rovarokra hat. Az illatanyag csak azért van mellé, hogy elfedje a hatóanyag szagát, hogy hajlandó legyél használni.

Ti amúgy elhiszitek ezt az elvileget??

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2010.07.11. 21:10:42

Vááá, utálom a kis dögöket, de amióta felraktunk egy tépőzáras szúnyoghálót, azóta nyitott ablak és hepinessz van.

flora.a 2010.07.11. 21:23:07

Az invázió kezdetén citornellás gyertyával indítottam (tavaly ez bevált, az erkélyajtóba téve egész éjjel nyugtunk volt). 0 hatása volt. Váltottam az elektromos Vape-ra. Ez sem használt, talán nagy neki a légtér (erkélyajtó mellé, de belülre tettem), illetve nem tudom mi párolog ki belőle, de nem szánom a gyereknek. Úgyhogy jött a szúnyogháló, a lakás két végében levő ablakokra, hogy kereszthuzatot lehessen csinálni - ez végre bevált, azóta nyugtunk van. Rásegítésként, a ravaszabb, nappal beszálló szúnyogok esetére vettem Chemotox spray-t is, az is bevált. Újpest, 3. emelet.

flora.a 2010.07.11. 21:27:50

@Fedup Sári: öcsém agrármérnök, növényvédelmi specializációval, tehát nem.

Mostly Harmless 2010.07.11. 21:45:02

bezárt ablak, légkondi.
egy darab szúnyog nem bír bejönni. =}

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.11. 21:57:58

csukjatok be mindent es hasznaljatok nyaron legkondit
amugy tenyleg igy hogy olvasom
en meg nem lattam 1 db szunyogot se
lehet azokat is genkezeltek

salty.leandra 2010.07.11. 22:02:16

VII. kerület Wesselényi utca eleje
Csak udvarra nyíló ablakok vannak a lakásban. Az elmúlt években nyaranta éjjel nappal nyitott ablaknál tudtam csak létezni, a lámpafényre sem jöttek be se a szúnyogok, se egyéb bogarak.
Pár hete estefele találkoztam egy-két példánnyal, de egyáltalán nem vészes.
Citronellás cuccok jók, nekem beváltak, meg a spirálos füstölős cucc is.

Tamáss 2010.07.11. 22:06:24

Hmm, szúnyogháló? szúnyogriasztó? :)
Nem csak Pesten van sok, mindenhol..

alte trottel 2010.07.11. 22:07:10

A piretrin LD50 dózisa patkányon 5000 mg/ttkg.

tabaniember 2010.07.11. 22:18:03

Budai Duna-part: gyönnek ezek a dögök tucatszám, még a magas emeletre is, de az elektronyos lapka tényleg hatékony, nyitott ablak mellett is fejbe kólintja őket. Sajnos a házi denevérjeink nagyobb falatokra utaznak :(
Légkondi-ügyben nem értek egyet: nem valami környezetbarát megoldás.

Parasite 2010.07.11. 22:18:37

belvárosban lakom, az astoria és a kálvin között, valamelyik reggel 6 szúnyogot kellett kiírtanom csak a konyhában. naponta kb ennyit ölök le a szobákban.

The Great Destroyer 2010.07.11. 22:21:26

Mi a 16-ban lakunk kertes részen és urán izotópot használok a szúnyoghordák megfékezésére, sajnos más nem segít, illetve utálom, ha az asszony éjjel 2kor felkel szúnyogot kergetni.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2010.07.11. 22:28:16

Lehet, hogy a dunai gyerek szól belőlem, de a szúnyog az élet része, el kell viselni. Egy ártéri erdőben, a Duna vagy a Tisza mentén, főleg alkonyatkor, ott van szúnyog. Ahol számolni lehet őket, ott nincs. Akit nagyon zavar, az szereltessen szúnyoghálót az ablakra. Az elektromos készülékek és szúnyogirtó aerosolok idegmérget tartalmaznak, de ez az alkalmazott koncentrációban emlősökre és emberre nem veszélyes. Mondjuk nekem volt szerencsém közel 100 % tisztaságú hatóanyagokkal dolgozni ebből a műfajból, némileg allergiás lettem rájuk, és azóta kerülöm őket. A citronellás és egyéb illóolajos riasztók hatékonyságáról nincs sok tapasztalatom, de kétlem, hogy túl sokat érnek. Ha muszáj valamit használni, akkor én is az elektromos párologtatóra szavazok.

Stiel 2010.07.11. 22:34:23

Arra mindenképpen jó ez a topik, hogy többekről kiderült, hol is laknak. :P

Méter Kéker 2010.07.11. 22:36:14

Budapest, Orbánhegy teteje. SOHA nem volt szúnyog, illetve jó, ha évente 1 kornyadt feljött ide végelgyengülni.

Az idén viszont minket is elért az invázió, húszasával támadnak a dögök. Spirált égetünk, ez elég hatásos, bár éppenséggel nem vagyok lelkes attól, hogy mi emberek is mit lélegzünk be közben, de inkább, mint a csípések.

acid_jazz 2010.07.11. 22:37:29

IX. ker. soha nem volt, most van pár napja itt röpködnek a monitor elött, szerencsére gyors vagyok... (:
azért beizzítottam egy illóolajos párologtatót, eukaliptusz, borsmenta, szegfűszeg, levendula olajak, bármelyik jó.

Jeff 2010.07.11. 22:42:31

Az elektromos üvegcsés párologtató nekem bejött. Eddig még élek, a szúnyogok meg nem jönnek ide.

Szeptim 2010.07.11. 22:44:45

szerintem a leghatékonyabb ellenük az UV lámpás elektromos szúnyogírtó. Az néhány perc alatt akár 20-at is leszed.

Ezekben egy műanyag rácson belül van egy elektromos fémrács és azon belül egy UV lámpa.
Az lámpa odavonzza a szúnyogokat és az elektromos rácshoz érve kinyúvadnak.

pepikebaba (törölt) 2010.07.11. 22:51:40

6KER: nagymamám addig locsolta a virágokat, hogy az egyikben kitenyészett egy szúnyograj. Bár hihetetlennek hangzik, de így történt, ma reggel kezdtek kirepülni hatalmas mennyiségben, mint egy felhő. Ilyenkor csak a vegyszer használ.

Fedup Sári 2010.07.11. 22:54:14

Mivel a párologtatók mérgeznek, az UV lámpa meg bőrrákot okoz, nekem a fentiekből az uránizotóp a legszimpatikusabb.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.07.11. 22:58:21

@Méter Kéker: 1-2 km-rel arrébbról üzenem, hogy ugyanez a helyzet... sok rovar szokott itt lenni, de szúnyog kb. soha, most viszont százával.

a kertész tömlővel 2010.07.11. 23:03:38

tudod mi hatékony,,a destroyer meg egy pulsfog ködölö,,bár lakásban nem ajánlott:)de nagyobb területet érdemes ilyennel gyériteni..
:)

Méter Kéker 2010.07.11. 23:03:52

@bm613: Igen, tavaly pl. darázsinvázió volt itt a hegyen, na abból legalább az idén nincs egy darab sem, helyette megnyertük a szúnyogokat.

Méter Kéker 2010.07.11. 23:05:07

@bm613: Igen, tavaly pl. darázsinvázió volt itt a hegyen, na abból legalább az idén nincs egy darab sem, helyette megnyertük a szúnyogokat.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.07.11. 23:15:39

Nekünk minden kétező likon szúnyogháló van és még is bent ülnek a plafonon a szúnyogok.Ellenben van egy szar hírem is nektek.A melóhelyemen (turkáló) láttam egy moszkitót (amelyik a maláriát is terjeszti).Jellegzetes kockás lába van és sokkal nagyobb a többi szúnyognál.Na meg valahogy a feje is rondább.Szóval simán ki lehet szúrni a többi közül.

2010.07.11. 23:19:51

Hát még vidéken!!! Felénk nem is irtanak! Mert a parasztot vidéken zabálják csak fel. Itt A Marcal és Rába között, ahol az ártereken rengeteg a pangó víz, nem lehet megmaradni. Semmi nem használ ellenük. Volt olyan, hogy egy 10x10 cm-es helyen a vádlimon, egy este alatt 27 csípés lett. Majdnem meghaltam az égő érzéstől, mert ekkora mennyiségben már nem viszket, hanem fáj. Úgy nézünk ki, mint aki himlős...

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.07.11. 23:33:36

tépőzáras szúnyogháló, kb 600ft és 5 perc feltenni. ez persze az erkélyen, kocsmában, parkolóban stb nem véd... nappal a bokrok alatt alszanak, és isten irgalmazzon annak aki meglöki a bokrot. újpest, patakpart.

Clarimonde 2010.07.11. 23:35:34

itt a Városliget mellett most már talán javul a helyzet, de múlt hét közepéig egyszerűen brutális volt, nem aludtam egy hétig, kb. másfél-két óránként ébredtem és keltem fel a dögök miatt egy-egy félórás vadászat erejéig. Errefelé ráadásul ezek a légyszerű (értsd: akkora mint egy légy és kb. a zümmögése is olyan, csak szúnyog) szörnyek terjedtek el, amikor először láttam/hallottam, egészen megijedtem de tényleg. Elektromos riasztóval ( nem kártyás, hanem löttyös) védekezem kb. az illúzió kedvéért, ezek ti. teljes mértékben sz@rnak rá és röhögve köröznek a fejem fölött továbbra is haha.
Belváros: én eredetileg belvárosi volnék, és húszegynéhány év alatt kb. 5 szúnyoggal, ha találkozhattam arra (=Duna mellett), ehhez képest tegnap pánikszerűen menekültünk a Szabadság térről két félidő között a szúnyograj elől, nyomokat továbbra is szorgosan fenisztilezem, persze hiába.

Hú dejó volt panaszkodni végre :)

Masni 2010.07.11. 23:38:29

VI. ker, Hősök Tere felé.
Rengeteg van. Eddig mi is minden nyáron nyitott ablaknál aludtunk és csak néha egy-két légy volt. Most elviselhetetlen mennyiségű szúnyog van. Konkrétan kb. 60 db a plafonon.
Mi elektromos lapocskás mérget használunk. Én abban bízom, hogy nem ez alatt a három hét alatt alakul ki az agytumorunk. Hozzáteszem, én allergiás vagyok a szúnyogcsípésre, így a környezetem hetek óta azt kérdezi, hogy ki bántott.

dukeekud 2010.07.11. 23:39:37

"tegnap csak a gyerekszobában mintegy 30 szúnyogot csaptunk le lámpaoltás előtt."

Szerintem buntetni kene az allatokkal valo kegyetlenkedest.
Miert kell tomeggyilkosagot rendezni, erre tanitod a gyerekedet ? Ha valakit nem szeretunk akkor lemeszaroljuk ??
Aztan majd csodalkozol, ha nagyobb koraban ugyan igy fog veled is banni.
El kell fogni oket es kidobni az ablakon.

Clarimonde 2010.07.11. 23:41:20

@dukeekud: nemvicces. :/
nőnek-e rajtad vörös hurkák a tizensokadik csípés után?naugye

danieel · http://www.seria.hu 2010.07.11. 23:41:38

én nem vagyok szívbajos, összekenni meg nem akarom a falat, benyomom lefekvés előtt a porszívót, azt a csővel beszippantok minden dögöt. mai mennyiség az előbb 7 szúnyog, 2 molylepke, 2 pók, meg 3 egyéb szárnyas valami.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.11. 23:42:28

na most tuti kiharcolok egy ekezest
en itt lakom az apalache hegyseg labanal 100 meterre egy totol
600-ra egy folyotol
es ha keresnek sem talalnek szunyogot
lehet erre nem oshonos???
emlekszem gyerekkoromban otthon lefekves elott apammal vertuk le a feher plafonrol oket
dehat egy ketto mindig maradt ami zummogott a fuledbe
@zombizan:
hej, meg a szarvasokat meg a vaddisznokat is kilovik ha tulszaporodik az allomany nem meg a szunyogokat
a csotany is isten teremtmenye de nem orulnek ha lenne 220 a hazamban

garnéla mák 2010.07.11. 23:42:35

belváros, kálvin tér, napi 2-5 téved be (és egy sem csíp meg:) hatékonynak bizonyul a vape-s elektromos lötyis cucc vész esetére.

danieel · http://www.seria.hu 2010.07.11. 23:45:14

ja, úgyszintén hatásos tud lenni, ha egy asztali lámpába60-100W-os égőt tekersz egy 30 percre, felfordítod, hogy a plafont világítsa, aztán amikor lekapcsolod, kiöntöd belőle a mindenféle dögöket. molylepkékre, szúnyogokra kiváló :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.11. 23:49:42

mondjuk az is teny, hogy a bejarati ajton es minden ablakon szunyoghalo van es legkondit hasznalunk
lehet odakint vannak
idebent nincsenek
hala egnek
amugy sok ujsagban olvastam, hogy a balatont is elleptek

záporjózsi 2010.07.11. 23:50:47

Semmi szúnyogirtó, szúnyogháló van, állandó lakó vagy 10 állatka. (Lehet, hogy néha cserélődnek...) Szerintem ennyi bőven belefér. Ha csípnek, csípnek.

@danieel: A pókot minek? Hangya és szúnyog ellen teljesen hatásos. Néha még legyet vagy darazsat is fog.

PTerr 2010.07.11. 23:51:16

Nagykovácsi... esők miatt mocsárrá vált bokorerdő, illetve erdő közelében... korábbi években tűrhető szúnyogmennyiség, mostanában a házunkon fészkelő ~5 db verébcsalád ellenére szinte elviselhetetlen mennyiség.
Megoldás?... égő lámpa mellett nincs nyitott ablak (bár így kis híján megpárolódok), illetve pókok kertből való bedeportálása... ez utóbbi egyelőre még csak kísérlet, eredménye erősen kérdéses... egyébként meg bízok benne, hogy nyár végére még marad azért némi vérem...

danieel · http://www.seria.hu 2010.07.11. 23:53:44

@záporjózsi: igen, sejtettem, hogy rosszul fogalmazok, csak azókat a pókokat vadászom le, ami veszélyesen közel van az ágyamhoz. van egy-két jó haver néhány sarokban, akik mindig ugyanott ücsörögnek, őket nem bántom. volt már, hogy olyanra ébredtem, hogy valami a szememen mászik, és olyan is volt, hogy a combomon egy reggel tenyérnyi piros csípés volt. na ezért :)

orient 2010.07.12. 00:04:18

helló, itt belvárosban nem rossz a helyzet. Vannak de nem túl sok, néhányan az egész lakásban..

Moncsalaki 2010.07.12. 00:07:58

Buda, I. ker.
Hát múlt héten kínoztak tisztességesen, nagy nehezen kaptam elektronyos Raidet (asszem...), ami folyadékos. Amióta használom esténként, nyugi van.
Viszont tegnap Gyömrőn kerti parti, befújtuk a szabadon lévő testrészeinket, ahol ruha volt, megzabáltak... És ami a legdurvább: kempingszéken ültem nagyrészt, és minden valószínűség szerint a szék anyagán keresztül, de a combom tövét (amin ülök...) sokszorosan összecsípkedték...
És kiraktunk az asztalra ilyen UV-lámpás szúnyog-izét, hát a több óra alatt össz-vissz 1 db. szúnyogot kapott el... Konkrétan xart sem ért... :-S

sunyiszunyi 2010.07.12. 00:10:38

Én kifüggesztettem a Nemzeti Együtműködés nyilatkozatát a szobában. Miután elolvasták a szúnyogok, egyetértésben távoztak. Számukra ez hosszabb életetet jelentett, nekem nyugodt éjszakát.

JohnHenry 2010.07.12. 00:20:02

a szúnyogháló egy nagyon régi találmány és még működik is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.12. 00:22:29

@JohnHenry:
eleg korulmenyes grillezni a kertben, vagy csonakazni netan setalni szunyoghaloval korultekerve

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.12. 00:23:59

horgaszasrol nem is beszelve
annak idejen mikor normalis volt a szunyogfelhozatal nekem az a csigaalaku fustolo segitett a stegen
elvuselhetove tette a tamadasokat
de most allitolag qrwaa sok van, igy azt hiszem leginkabb irtani kene

JohnHenry 2010.07.12. 00:27:07

@hagyma: a posztban lakásról van szó, nem szabadtéri rendezvényről :-)

Angeleye 2010.07.12. 00:27:56

Jó, jó lakásban át lehet vészelni a támadásokat, de ki kell néha mozdulni otthonról. A szakértőnek azt üzenném, valamelyik este álljon tíz percet egy Nagytétényi úti buszmegállóban.

prometheus_X 2010.07.12. 00:30:39

Lehet csak én vagyok totál hülye, de engem sokkal jobban érdekelne: HOL VANNAK A FECSKÉK?

Én vagyok vak, vagy tényleg komoly, hogy lassan mutatványnak számít, ha az ember fecskét lát valahol? Nem lenne egyszerűbb fecskével irtani a szúnyogokat, mint a rohadt drága és valószínűleg nem kevésbé mérgező lószarral telepermetezni az egész fővárost?

Csepel, csillagtelep, 10. emelet. Félúton a kertváros és a betondzsungel között. Ma már a konnektoros dögriasztó se ért semmit, pedig 10 napra garantálja papírforma szerint, mi csak 4 napja használjuk. Eddig ahol nem volt, ott esténként 10 dögöt csaptam le (aztán meguntam), ahol volt, oda tárt ablak-erkélyajtó mellett se jöttek be.

ui.: Ha már külváros majdnem kertvárosi részén nem látni fecskét csak szökőévente, bele se gondolok, mi van a fővárosban? Veszélyeztetett fajnak mikor lesz nyilvánítva? Agyrém...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.12. 00:35:10

@JohnHenry:
OK de engem csiptekott is a dogok
nyaron meg minden ablakra alap a szunyoghalo otthon/ meg itt is/
aki nem teszi fel es kinyit mindent az ne csodalkozzon
tehat a fo baj inkabb kint lehet
de jogos, arra nem gondoltam, hogy valaki nyaron nyitott ablaknal szunyoghalo nelkul tv-t nez es vacsorazik aztan csodalkozik

privateer 2010.07.12. 00:43:31

Kelenföld: Etele út-Fehérvári sarok (az a hosszú szalagház).
6-8 emelet környékén is bejönnek a dögök.

amúgy sima szúnyogháló, és a logián ajtó van erre a célra.

napi 2 -3 dög bejön azért. valahol rés van a pajzson.

kvivor 2010.07.12. 00:46:00

Érdekes a helyzet. Mátyásföldön annyi van, hogy május vége óta újradekoráltam a falat a hulláikkal (sajnos az egyébként hatékony VAPÉ-ra allergiás vagyok). Múlt héten felkerült egy tépőzáras szúnyogháló, addig az esténkénti harminc nekem is megvolt. Ugyanakkor Békásmegyeren vsz. a dunai irtás érződik, mert alig-alig van. Most vidékről írok (Gödöllőtől tíz km), itt fönn van a szúnyogháló, egyébként közepesen sokan vannak.

Gaspar Gil y Pollas · http://www.kulturtapas.com 2010.07.12. 01:25:07

Rákosmente, kertváros.
A helyzet elég radikális, ezért a hétvégi kerti parti idejére szankciókat hoztunk és brutális népirtás lett a vége. Szúnyogholokauszt a teraszon: spirál és citronellás gyertya nagy mennyiségben. Az este folyamán állandó szúnyogfelhő keringett a lámpa körül és mégsem csípett minket egy sem. Az áldozatok zavartan keringtek majd le-lezuhantak... Persze mi is ott ültünk, de azt hiszem az elfogyasztott pálinka illetve a cigaretta többet ártott nekünk mint a szúnyogirtók... ;]

sanyix 2010.07.12. 01:58:23

3. ker testvérhegy környékén rajokban jönnek. Itt a monitor előtt esténként 20-40 szúnyogot tapszolok szét, NAPONTA. Konnektoros üvegcsés folyadékpárologtató jó, megdöglik tőle mind, de csak zárt ablakokkal hatékony. Tehát fekvésig nyitva az ablak szellőzni, aztán ablak be, irtó konnektorba, és gázkamra.

kód 2010.07.12. 02:00:15

30 wattot UV lámpás, nagyfeszültséges rovarcsapda összeszed éjszakánként 10-20-at. Nem a hálószobákban van, hanem az előtérben. Körülbelül elég is. A fénye zavaró alvás közben, bár ha jól sejtem létezik kicsit drágábban jobb UV cső is, ami kevesebb látható fényt bocsát ki.

nemvagyoköreg,haver 2010.07.12. 04:05:02

Múltkor a Margitszigeten, egy mólón mulattunk.
Volt olyan hölgy, aki másnap 400 csípést számolt meg a vádliján. Én is láttam. És az az érdekes, hogy észre se veszed, mikor csípnek.

szbszig 2010.07.12. 05:00:02

Szerintem tök egyértelmű a megoldás. Minden lyukra szúnyogháló, az a lakásban nagyjából véd. Bár még így is betéved néhány ajtónyitáskor és hasonló alkalmakkor, de ez még elmegy. Kint meg úgyse tudsz csinálni velük semmit, hiszen nem cipelhetsz magaddal füstölőket és hasonlókat az utcára...

shirez 2010.07.12. 05:21:40

@hagyma: hetvegen a Hamptonsban voltak (allitolag.. nem engem kezdtek el megenni, es bevonultunk a hazba rogton - ott nem voltak, nem birtak a minuszokat)... egyebkent itt New Yorktol kisse eszakra meg nem lattam egyet sem. valszeg addig eheztek amig kipurcantak (senki nem maszkal gyalogosan es mindenhol didergo hideg van a legkondi miatt, bejutni lehetetlen a zart ablakon)...

remelem oktoberre megficcennek a kis dogok, mikor megyek a belvarosba! (ki tudja, a multkor olaszorszagban nem fagyott telen, es meg januarban is a szunyogokat csapkodtuk - tigrisszonyogok voltak)

shirez 2010.07.12. 05:25:28

@sanyix:ha adhatok egy jo tanacsot (szinten olaszorszagi tapasztalat, jo kis mocsaras-szunyogos videkrol).. alvashoz azert ne hasznald a merget. mi mindig lefekves elott 10-15 percig szagoltattuk veluk, de lefekveshez kihuztuk, nem jo az az embernek sem am.

Roy 2010.07.12. 06:48:24

Az ablakokra szúnyogháló, és elektromos szúnyogirtó.

Roy 2010.07.12. 06:50:41

@shirez: Az elekromos szúnyogírtóban lévő lapka, folyadék a melegvérű állatokra, és az emberre nem ártalmas. Csak a szúnyogokat írtja.

kutya vacsorája 2010.07.12. 07:31:37

nem lepne meg,ha kiderülne,h.a szunyogokat a vape/raid stb. gyárban tenyésztik kis pocsolyákban. kurvanagy üzlet: 3 dm-ben kerestem lapkát, és a második osanban találtam... az elektromos lapka egyébként pöpec kinyírja a dögöket, de nem lehet nyitva tartani az ablakot, max.egy résnyire.
és mi dolog már,h. budapesten (újbuda), nap közben fújni kell magam mint egy tiszai kajaktúrán? nem tudjátok, ígérnek vmit, amikorra tényleg kiírtják?

KKKKKK 2010.07.12. 08:08:37

Vicces, hogy azt hiszik sokan, hogy attól, hogy a méreg jóval az ld50 dózis alatt kerül ki ezekből a cuccokból, már nem is méreg. És az is vicces, hogy forgalmazni lehet ilyet.

(Cigiből is az ld50 dózis alatt fogyaszt az ember, igaz azt is lehet forgalmazni.)

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.07.12. 08:15:27

XI. kerület. Nincsenek szunyogok. Egy árva példány kóricált itt néhány hete. Az erkélyen azonban van szúnyogriasztó növény (a csarnokban legalábbis azt mondták, véd a dögök ellen, nem mézvirág, az is hatékony állítólag, valami más). Nos, azóta egy darab vérszívó nem sok, annyit sem láttam. Elektromos, meg mindenféle riasztókat nem használunk, háló nincs az ablakon, klíma helyett pedig inkább sötétítőre szavazok, pedig déli fekvésűek vagyunk. Nem akarom a gyerekeim és az unokáim elől elélni az életet, fontosabbnak érzem a pillanatnyi kényelmemnél....

Jokkura 2010.07.12. 08:38:46

Én a Zeneakadámiánál lakom ,20 m magasan,idén nagyon megszaporodtak ezek az ÉNEKLŐ dögök.Esténként az ablakba egy lapos tálkába 20% ecet és a szúnyog fejvesztve menekül,sajnos amelyik benn maradt,az viszont nem megy ki :( .Viszont itt vannak fecskék ! Reggelente és esténként olyan aranyosan "sipákolnak",száguldoznak a mellékutcában,lehetnének többen is ! Jobban örülnék nekik,mnt a sok részegnek ,üvöltözőnek .Hajrá fecskék !

svinjahond 2010.07.12. 10:21:45

Bp. III. Ker., Békásmegyer (Kádár-Lakópark) :).
Annyi van - még a korábbi évekhez képest is több - hogy söpörni lehet őket! Erre felé több típusa van: egész apró púpos hátúak, szinte nem is érzed, mikor csípnek csak utána. Akkor vannak a csíkos potrohúak ezek nagyobbak, meg a foltosszárnyúak azok meg hangosak.
Írtásuk tartályos morteinnel történik. Ezen túl, célzott permetezést végzek kézi 400ml-es szórópalackból, előírásoknak megfeleően: zárt nyílászárók mellett, a helyiségekben körbe járva 4-6 másodpercig permetezek. Aztán 15 perc múlva szellőztetés. Sajnos nincs az összes ablakomon szúnyogháló, mert a függőleges szimmetriatengelyük mentén eldorduló házgyári ablakokra nem egyszerű mutatvány pontosan záródó szúnyoghálót telepíteni.
Valaki írta korábban, hogy esetleg emberre is ártalmas lehet a párolgó szúnyogirtószer. Lehet benne valami, legalább is allergiát okozhat: ha túlzásba viszem a vegyi hadviselést akkor zsibbadni kezd a nyelvem, nem érzem a szagokat és reggel felpuffadt szemhéjakkal ébredek. Jó darabig nem jöttem rá, hogy ettől lehet, azóta áttelepítettem a tartályos harcieszközt a hálószobából a fejemtől, a nappaliba. Nekem napi időkapcsolós konnektoros óra kapcsolja ki/be a párologtatót.
Az UV-csöves, nagyfeszültségű drótkerettel ölő rovarcsapdák tapasztalataim szerint szart se érnek: a szemét szúnyogok előbb zabáltak (megszúrtak), s csak aztán mentek a lámpához megsülni a dróton. (Előbb a kaja, aztán a "kultúra"...) Ipari méretekben nagy fénycsővel tényleg hatásos, de olyat meg nemigen kapni normál kereskedelmi forgalomban.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.07.12. 10:23:36

Szúnyogháló, már március óta. Verhetetlen.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.07.12. 10:30:23

én szoktam fecskéket látni, igaz némileg meglepő helyen fészkelnek. egy hipermarket személyzeti lépcsője fölött találták leginkább alkalmasnak a fészkelést, talán tudnak valamit :)

Fandor 2010.07.12. 10:51:39

ugyan van szúnyoghálónk, de nem minden ablakon, ott a redőny rései között be be talál egy-egy példány (Bp, Komjádi uszoda feletti domb, a Dunához viszonylag közel)

módszer: este lefekvés előtt a fürdőszobában egy fél órára égve hagyom a zuhanyzó spotját, a fény odavonzza a dögöket, rájuk zárom az ajtót, reggel amikor alszanak (komolyan), akkor leölöm őket....

tengoo 2010.07.12. 13:28:40

érdekes, de zuglóban (Róna-Thököky kereszteződéstől kb. 3 percre lakom) alig kóricál be egy-egy öngyilkos jelölt példány esténként a lakásba..
tavaly sokkal rosszabb volt a helyzet

MINE 2010.07.12. 14:01:43

Nálunk van (pedig én is Zugló). De a citromfüves - szegfűszeges kombót tényleg nem nagyon csípik.
Az illóolajakat langyos vízzel összekeverem (a citromfűből teszek többet) és körbepermetezem a teraszt, az ablakok, ajtó környékét. Aztán a higítatlan illóolajból csepegtetek 10-10 cseppet egy-egy vattára és kiteszem az ablakba.(2 ablakunk van) (Nálunk sajnos a párom nem szereti az illatot, így nem tudom napi szinten alkalmazni, de úgy tapasztaltam, nem annyira jönnek be a dögök az ablakon, amikor éppen illóolajat használok...)

záporjózsi 2010.07.12. 16:26:12

@danieel: Na igen, érdekes volt arra ébredni, hogy mászik fölfelé a lábamon valami. Ráadásul az valami nagy és nehéz pók volt - szegény elég rossz döntést hozott, asszem kicsit túlreagáltam a dolgot, Isten nyugosztalja.

Gondos Redőnyös · http://gondosredonyos.hu 2010.07.13. 13:52:26

A Balatonnál már javult a helyzet.

Kb 4 napja naplemente után olyan hangot lehetett hallani, amilyet Pesten a forgalom miatt. Csak ezt itt a fák fölött röpködő szúnyogfelhők okozták. Mint valami rossz horrorfilmben. Azok viszont nagyok, buták, és lassúak voltak.

Most kevesebben vannak, de nagyon picik, és okosak. Beférnek a szúnyoghálón, és amíg nem csíptek meg, szinte lecsaphatatlanok!

A legjobb módszer még mindig a szúnyogháló. Ha valakit a jobb minőség is érdekel, akkor itt meg lehet nézni, hogy milyen változatok léteznek: GondosRedonyos.hu/Szunyoghalo

Mi is idén jutottunk csak el addig, hogy feltegyünk minden helységbe legalább egy szúnyoghálót, pedig már hosszú évek óta ezzel is foglalkozom! :) Hát, ez egy ilyen év.

alte trottel 2010.07.13. 20:35:19

@KKKKKK:
Nátriumkloridból is LD50 alatt fogyasztasz. (Tudtad-e, hogy a patkányon számított orális LD50 értéke 3000 mg/ttkg, tehát _VESZÉLYESEBB_ mint a piretrin?)

A piretrin egyébként a Chrysanthemum cinerariaefolium virágának őrleménye. Ha van "Bio" rovarölő, akkor ez az.
süti beállítások módosítása