Berohadt

 

Épp a napokban olvastam Szily Laci remek cikkét a Time Out Budapestben az extrém városi horgászat (EVH) nevű sportról. Ennek, mint írja klasszikus változata volt, hogy az ember sertésbélféreggel fogott halat a trutyiból a Duna szennyvízbefolyóinál. A csatornázás óta persze ez a sportolási lehetőség megszűnt, így hódolói átálltak egyfajta gerillahorgászatra, vagyis ott pecáznak, ahol egész biztos tilos, esetleg meg is verik őket érte. A cikkben jó pár helyszín fel van sorolva a margitszigeti aranyhalas tavacskától az állatkertiig, de azért a fő-fő terepnek a városligeti tavat jelöli meg a szakíró.

Már azon törtem a fejem, hogy hogyan lophatnám el ezt a témát az Urbanistába, amikor egyszer csak küldött egy e-mailt, benne ezzel a linkkel, annyit fűzve hozzá, hogy "berohadt a városligeti tó". Bár a képen nem tudtam kivenni, de kitwitelője (@sallaidani) szerint halott madarak is vannak az "algás, büdös vízben".

Oké, hogy augusztusra bealgásodhat Iluska kék vizű tava is Tündérországban, de gyerekek, ez a kép május 1-én készült! Ez olyan minta szeptember végén lebénulna az ország közlekedése a havazásra hivatkozva. Mindenesetre az egykori és mai EVH ezen a helyszínen szépen összekapcsolható: tilos is, fertőző is. További hasznosítási lehetőség lenne, ha idetelepítenének egy moszatfeldolgozó erőművet, nehogy már Győrnek előbb legyen, mint Budapestnek.

Amúgy Sallai Dani a szomszédban, a Műjégpálya épületénél is lőtt egy érdekes képet, ha már arra járt: vajon mi lehet az az "internetes bejárat"?

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest állat környezetvédelem madár park városliget xiv. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr131973006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildsisy 2010.05.04. 09:13:22

Már szinte "szégyeltem" betenni a blogomba a Városligeti tóról a legújabb "rossz" képeket mostanában...,/írtam erről párszor/, mert sűrűn járok a ligetben, de mélységesen felháborít évek óta (!!!!!!), ahogy kinéz,poshad...és minden ahogy kinéz!!!!
Az én gyermekkoromban, de még később is minden olyan szép volt itt...
:(

mrgeez 2010.05.04. 09:28:04

Internetes bejárat, valószínűleg a neten vásárolt jegyekkel lehet ott bejutni majd, de a szöveg tényleg elég szörnyű (gyanítom, a felirat készíttetője még sosem találkozott az Internet nevű csodával)

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2010.05.04. 09:35:20

@mrgeez: na csak utólag jutott eszembe, hogy a "portál" szó milyen klasszul illett volna ide - mindkét értelmében :)

Mitya Ivanov 2010.05.04. 10:02:57

szerintem a tóval az történt, hogy valaki nagyobb mennyiségű szerves anyagot eresztett bele, hogy milyet, és milyen módon, az teljesen mindegy, és emiatt durrant be, ahogy bejöttek az első melegebb napok. Természetes körülmények között nem szabadna így történnie

magyar bucó 2010.05.04. 10:08:27

@Mitya Ivanov: A városligeti tóba senki sem tud szerves anyagot engedni, egyszerűen az évek során felhalmozódott az iszap és alig pár centi víz van rajta.
Egy alapos kotrás és méteres vízmélység kellene a jó vízminőséghez.

jet set 2010.05.04. 10:13:27

Ingyenes bkv-t ide! Az kell nekünk! Molnár Csabát kellett volna behajítani a tóba, akkor talán észrevenné, hogy milyen kis apróságokkal lehetne élhetőbbé tenni a várost.
Hétvégén a budai hegyekben kirándultam. Két kullancs mászott rajtam, szerencsére még nem fúrták be magukat. Kullancsirtásra sincs pénz, ingyen bkv-ra viszont majd lesz! Hurrá!

Trackback 2010.05.04. 10:17:13

Üdv!

Bocs az OFF-olásért, de nem tudtam, hogy létezik ez a blog, és ma akadtam rá az Index-címlapon, úgyhogy le is írom, mi lehetne a következő témátok, amivel a hétvégén szembesültem:

a Margitszigeten most tavaszra leszerelték az összes nyilvános ivókutacskát (gazdagon díszített, kovácsoltvas-jellegű, infraérzékelős kis remekművekről beszélünk), behegesszteték a helyüket is, ellenben ötvenmétereként lett egy pudré-büfé, ahol lehet venni 300,- magyar forintért félliteres ásványvizet (amit nagyjából egy kortyra felhajt mindenki, aki mondjuk biciklivel érkezett a szigetre, nem beszélve a családosokról, akiknek egy szomjoltás akár kétezerbe is fájhat).

A pofátlanság csúcsa, amit az emberekkel megtesznek ezek a nyomorék, korrupt városvezetők.

Még egyszer bocs, és kösz.

Zaphod

(Azt már csak tényleg zárójelben jegyzem meg, hogy a szigetre jelenleg a Margit-hídról egy kb. 90 centis átmérőjű fakapun lehet bejutni, ami akkor érdekes, ha egy komplett Combino utazóközönsége szeretne bejutni a szigetre, ami ugye hétvégente kb. ötpercenként előfordul, miközben ezzel egyidőben másodpercenként ötszáz ember szeretne onnan kijutni.)

MagyarZizzi (törölt) 2010.05.04. 10:21:30

Pfúj. Még egy-két éve is olyan hangulatos volt a városligeti tó, a barátnőimmel sok délutánon ültünk a partján, vattacukrot ettünk, és a kacsákat meg a strandoló cigánypurdékat figyeltük. Ezek után nem lesz gusztusom kimenni a tóhoz sziesztázni, az biztos!

Sallai Dani 2010.05.04. 10:33:23

Tenyleg doglott madarak, csak sajna nem latni jol, de azok miatt ragadtam telefont h lefenykepezzem.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.04. 10:42:31

Nem a durva, hogy egy dögkút van a tó helyén, hanem az, hogy a sok sznob, agymosott panelproli ott "levegőzik" a partján. :-D

adamekp · http://adamekp.blog.hu 2010.05.04. 10:45:16

Internetes bejárat? Biztos nem akarták azt írni, hogy Ügyfélkapu.

Városliget: mocsárból mocsárrá.

ildsisy 2010.05.04. 10:50:13

@newtehen: köszi..., de már nem! Csak elsietek a partján, követni a sorsát... :)

qnadam · http://qnadam.hu/blog/ 2010.05.04. 10:54:42

@A Galaxis Elnöke: jártál a szigeten az utóbbi pár napban?

OkoskaTo:rp 2010.05.04. 10:56:37

Nem tudom, mi a bajotok. A tónak ebben a felében legalább víz van. A másikban (a nagyobban, a Műjég-Vajdahunyad körül) csak párezer tonna beton.

Avatar 2010.05.04. 10:56:58

"Döglött madarak lebegnek a sűrű moszatban"

Hamarosan jön valaki jobbról, és elsüti a poént, hogy:
Azok az SZDSZ utolsó képviselői, és nem a moszatban, hanem a Moszadban... ;)

SiKom 2010.05.04. 11:02:43

Egy jó hírt is mondok: a Városligeti tó medrét (ahol a műjégpálya van) épp most bontják szét, hogy újjáépítsék, EU pénzből.
Remélem jövőre már a teljes tó területén lesz vízfelület!

Hozzá Szóló 2010.05.04. 11:21:06

Kicsiny cigánypurdék elsárgult bugyikában ordítoztak a vízben, szórakoztak, pecáztak, amíg tiszta volt és nyár is volt, meleg.

Most azért nincs turistadöbbenet az ilyen látványra, mert a mocskot és rohadást megszokja mindenki, aki Pesten mászkál, amint tiszta lesz a víz és melegebb lesz, egyből megint tele lesz úszó kisebbségi gyerekekkel.

A tónál levő méregdrága étterem nyilván érdekelt abban, hogy ez a helyzet nem ilyen legyen, de ők se jutnak tovább annál, hogy a kukájukba a csövik ellen mérget raknak (amit ki is írnak rá) de a szmötyit nem tudom, mennyire szedik a vízből...

magyar bucó 2010.05.04. 11:27:33

@Hozzá Szóló: Hiába szeded a trutymót, kotorni kell.

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.05.04. 11:41:30

Kicsit off, de a cikkröl jutott eszembe, hogy a Műjégpálya épületével lehet tudni, hogy mi a helyzet most? Mert azt tudom, hogy felújítják az egészet, meg elvileg majd szép csilli-villi lesz, ha elkészül, de kicsit ledöbbentem, amikor szombaton láttam, hogy az épület egy jó 15-20 méteres szekcióják egész egyszerüen ledózerolták.

a Lojalista 2010.05.04. 11:44:16

jet set a kullancsok írtását betiltotta az EU, vajon miért? Mint két kutyus és két cicus gazdája úgy gondolom, a kullancsok elleni védelmi eszközök forgalmának érdekében. Merthogy egy havi csepp állatonként 3ezer forintba fáj, a védőnyakörv pedig 4500,- forintot kóstál 3havonta. A piac fontosabb, mint az egészségünk.

Első Osztályú Huszárkapitány 2010.05.04. 11:49:55

Soha nem értettem, hogy ez a nyomorék Demszky, hogy nem bírt kiválasztani legalább 4-5 (nem 40-50, hanem csak 4-5!!!) turisztikai és városközérzeti szempontból fontos helyet, amibe véleményem szerint a Városliget is beletartozik, és azokat világszínvonalúan felújíthatta és karban tarthatta volna. Miért nem bírunk ennyit megcsinálni? Szétbasz az ideg, ha erre gondolok!

hegyilany 2010.05.04. 11:57:28

@magyar bucó: Aha, akkor azok a kakák, WC-papírfoszlányok és tamponok, amiket a Szecska befolyójából láttunk beúszni a tóba, azok ugye érzékszervi csalódások voltak? Hahaha.

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.05.04. 11:58:15

@Szárnyati Gézа: Kullancs már mindenhol van. A kertekben, a Margitszigeten - barátnőm ott szedett össze egyet, fasza kis Lyme-kórosat -, lassan a nagykörúti flaszteren is.

Irtani kellene őket, akárhogy is nézzük, mert amilyen szapora, lassan majd beköltöznek a lakásokba is. És igaz, hogy egyénileg lehet védekezni - oltással, kullancsriasztóval -, de az oltás csak az encephalitis ellen véd - és a kullancs ennél azért egy pöttyet többféle durva kórt terjeszt -, a kullancsriasztó meg esetenként annyi, mint hót lónak a langyos lábvíz.

Két hete a gyereket az iskolából hoztam úgy haza, hogy két dög volt benne, az egyik az arcában, másik a lábszárán. Az iskolaudvaron bújócskáztak. Most minden nap a lelkére kötöm, hogy fújja be magát, mielőtt az udvarra mennek, és ne menjen a bokrok közelébe - de tényleg az a normális, ha napi szinten kell ilyen óvintézkedéseket tenni?

Szóltam a tanárnőknek, akik beszéltek az igazgatónővel, a reakciója annyi volt, hogy kapkodjuk ki otthon.

A vicc az, hogy a kullancsirtó permetezőszert az EU betiltotta, mondván, veszélyes más állatokra is. Ellenben növényvédőszerként a mai napig használják.

OkoskaTo:rp 2010.05.04. 11:58:49

@Sir Kommentor: Wow. Nekikezdtek végre? Esetleg valamikor a kistón átvezető híd is rendbejön valamikor?

@a Lojalista: Nem a kullancsok irtását tiltották be, hanem a nálunk általában használt vegyszerek vannak betiltva. És azért, mert nem tesz jót, pl. a te egészségednek.

@Hozzá Szóló: Azért az is megérne egy kis kapirgászást, a semmiből hogyan nőhetett ki pár év alatt oda az az étterem, és én pl. miért nem kapok engedélyt hasonlóra...

magyar bucó 2010.05.04. 12:00:12

@hegyilany:
Igen. A "Szecska" ugyanis csatornázva van, nem érdekük, hogy a szennyvizet illegálisan a tóba vezessék.

magyar bucó 2010.05.04. 12:01:48

@a Lojalista:
Az erdőben kullancsot irtani agyrém, de parkban, játszótéren kellene.

hegyilany 2010.05.04. 12:02:01

@a Lojalista: Vagy talán a természet védelmében, nem? Van fogalmad, hány madár pusztul el a lemérgezett szúnyogok és kullancsok elfogyasztása miatt? Mert tényleg fontosabb, hogy a német turistának ne kelljen vakaróznia/szúnyogriasztót magára fújnia, a külvárosi cicusokba meg ne menjen kullancs, mint az, hogy egészséges legyen körülöttünk a természet.... Eszem megáll! Tényleg a farok csóválja a kutyát...

hegyilany 2010.05.04. 12:02:57

@magyar bucó: Akkor valahonnan máshonnan, de saját szememmel láttam a melegvízzel együtt beúszó ojjektumokat. A melegvíz amúgy honnan jön? Nem a Széchenyiből?

magyar bucó 2010.05.04. 12:04:49

@hegyilany: A medence túlfolyója nem szennyvíz és nem úszik benne szar. A WC-k bekötése a tóba meg értelmetlen, akkor is fizetni kell a csatornadíjat.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.04. 12:34:20

Hát még mindig nem értitek, hogy BüdiPesten ahhoz, hogy egy húszforintos csavart becsavarjanak a heéyre, előbb le kell bonyolítanbi egy 2 milliárdos projektet?

Mitya Ivanov 2010.05.04. 12:42:10

@magyar bucó: oké akkor egyértelműen fogalmazok. Valaki beleszart, belepisált, és bele is hányt. Indolkolt lehet a többes szám, és a folyamatos jelen idő is:)

CsárliFirpó 2010.05.04. 12:51:09

Nincs ezen semmi meglepő, Demszkygrádban csak így mennek a dolgok.
Amivé a Városliget vált az elképesztő, én már évek óta szörnyülködve nézem, de nem történik semmi. Az említett tó, a körülötte futó szétment sétautak -régi aszfaltjárda totál hepehupa, széttöredezett-, a sok szemét minden felé. Ez ma Budapest.

hegyilany 2010.05.04. 12:51:28

@magyar bucó:
Jól van Bucó, akkor ugye én vagyok vak meg hülye meg hazudós? Mi vagy te, a Szecska píárosa??
Hozzak tanúkat is? Többen voltunk. Nem tudom, hogyan kerül bele, de belekerül: szar, papír, tampon, betét. Bloááá...

4TUN3 2010.05.04. 13:10:55

Némi kontrasztként meg lehet nézni, hogy a 'kammonista' Kínában, azon belül Shanghai-ban hogyan néz ki az ottani "Városliget":

www.panoramio.com/user/2565095/tags/CenturyPark

Igaz, hogy ott belépöt szednek (10RMB), de alig 300 Ft-ot bármikor kiadnék, hogy ilyen környezetben pihenhessek.

Zsola777 2010.05.04. 13:51:26

-Te, Géza, nem kellene kikotorni a tavat?
-Áááá, hagyd! Tegnap olvastam, hogy egy ökoszisztéma önfenntartó. Hozz egy sört inkább!

tompus 2010.05.04. 14:07:12

@Szárnyati Gézа: Védeni kellene szegény kullancsokat?

odamondó 2010.05.04. 14:07:39

na elmész ám... :D

épp most voltam otthon máj1 és kimentem ligetbe. ez a tó siralmas. pont ugyanebből az állásból néztem. látszik is a döglött galamb kilógó szárnya...

A másik épp sétáltunk műjégpálya előtt és felvetettem hogy mi a JÓ isten lehet az internetes bejárat! :D Tuti lehet sorban állás közben wifizni!!! :)

loláb 2010.05.04. 14:12:55

A városliget ritka undorító egy hely sajnos. Nem is értem, mi visz rá embereke tarra, hogy oda járjanak hétvégente "feltöltődni".

Kikopott fű, a bűzölgő tó, gusztustalan, a város szégyene.

Én 2000-ben voltam sétálni utoljára, azóta csak amikor egyszer-egyszer az állatkertben, meg a vidámparkban jártam, illetve amit a kocsiból látok, de elég lehangoló látvány.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.04. 14:19:36

Két-három óra non-stop telefonálgatás után valószínűleg megtudhatnánk, hogy az FKF Zrt-hez miért nem tartozik, a Fővárosi Önkormányzathoz miért nem tartozik, a Főkerthez miért nem tartozik, hogy Zuglói Önkormányzathoz miért nem tartozik, hogy a Műjéhpálya Kft-hez miért nem tartozik, hogy a Liget Köztársasághoz miért nem tartozik.

Nekem erre most nincs idegem, de nagyon hálás lennék annak, aki végigjátsza ezt a infókérési játékot.

Sicc 2010.05.04. 14:43:41

Köszönhető mindez Demszky Gábornak, meg annak a haverjának, akinek odaadta a tavat - mondván, hogy felújítja. De neki esze ágában nem volt, mert a száraz tómederben szervezett rendezvényekért sokkal több lóvét lehet szakítani, mint a csónak kölcsönzésért.

Ez megy. Meg a dugódíj! Hogy verném pofán mindegyik balliber köcsögöt!

nikkelpuding 2010.05.04. 14:53:52

אלף לילה ולילה

ziza133 2010.05.04. 15:04:48

@hegyilany:
"Mert tényleg fontosabb, hogy a német turistának ne kelljen vakaróznia/szúnyogriasztót magára fújnia,"

Tudod mi a Lyme-kor? Es hogy a kullancsok (helytol fuggoen) akar 50% is fertozott?? Elkapod, es vagy gyogyithato (hatalmas dozisu antibioval_, vagy nem (egyentol fugg), akkor igy jartal.
Leszarom a madarkakat amig halalfelelemmel lehet elmenni kirandulni!

koppa'ny 2010.05.04. 15:24:52

internetes bejárat - már régóta értetlenül megyek el előtte majd minden nap a trolival, máig nem tudom mi a fenét akartak ezzel mondani...

megnyugodtam az egyik fenti komment hatására, a szép épületek dózerolásától nekem is leesett az állam, de akkor ezek szerint ez 'csak' felújítás. rem a régi jellegét adják vissza, nem pedig egy olyan stefánia-szart tákolnak mellé.

a tóba tényleg befolyik vmi m látszik, h a túloldalon kifolyik :) szóval van betáp...csak nemtom honnan.

valóban igen rossz piár ez így hazánknak külföld előtt, minden ratyi, a kiemeltebb területek épületközei is már getto, a rakpart és a ferenciek tere épületei feketék, CSAK a bankok és nagyobb vállalatok tisztíttaták meg... ez lett Kukapest

Sörivóje 2010.05.04. 15:32:40

@ziza133: Gyakorló horgászként többször is végighallgattam hozzáértő emberkéket a dologról. Hidd el: az egyetlen üdvözítő megoldás az, ha mindenki egyénileg védekezik. Sajnos ez van...

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2010.05.04. 15:43:29

@ziza133: Méghogy halálfélelem. Műbalhé. Gyerekkorom óta rendszeresen túrázok (leginkább a Bükkben, Mátrában), időnként kéktúra útvonalakon, erre-arra az országban, még soha egyetlenegyszer sem találkoztam kullanccsal pedig nem használok semmiféle sprayt.

kispista 2010.05.04. 15:54:50

@vacsad: A túrázástól nincs halálfélelmed?
Rosszul lépsz és kibicsaklik a bokád, egy fa agyonnyom, leesel egy szakadékba. A természet csupa életveszély, a legjobb ki sem mozdulni a városból.

min 2010.05.04. 17:37:43

@CsárliFirpó: Egy pillantra stop!
A sok szemétről maguk a parkbajárók tehetnek. Amit ma Városligetnek hívnak azt nagyrészt a budapesti lakosoknak köszönhető. Addig kár egy forintot is bármire áldozni amíg a magyar ember gátlástalanul dobja el a szemetét, cigaretta csikkjét és festi össze a műtárgyakat.
A liget élhető lenne a repedezett aszfaljtával, eliszaposodott tavával ha nem hagynánk magunk után állandóan egy nagy tömérdek ganét. A kritikát előbb saját magatokon kezdjétek....(általánosságban a bp-i polgárnak)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.04. 18:36:53

@min: Mert a kukákat szerinted ürítik annyiszor, ahányszor csak kell? Ahhha...

@koppa'ny: Az internetes bejárat szerintem a neten foglalt előrenyomtatott e-ticketek beváltóhelye lehet.

Plumper 2010.05.04. 19:31:12

az jó, akkor most már bele is húgyozhatok.
idill első randin, broáááááfff!:-DDDD

min 2010.05.05. 11:31:56

@városjáró:
Mert ha tele a kuka akkor melle kell dobni a szemetet mi?
Erdekes en tudom kezben vinni amig nem talalok üres kukat ha kell hazaig is.
A reagalasod olvasvan tovabbra is a budapesti polgar a fo problema

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.05.05. 13:19:54

@min: ugyanmár, ne általánosítsunk. nálam budapestibb polgárt elképzelni sem lehetne, ehhez képest eszembe nem jutna az utcán szemetelni.

min 2010.05.05. 16:01:34

A bp-i polgárt azért írtam mert többnyire mégiscsak az itteni polgárok vannak a ligetben. Persze nem általánosítok hisz 5 éve én is Bp-i polgár vagyok de az álláspontom nem változik. Elsősorban az emberek tehetnek arról, hogy olyan amilyen a liget és ehhez semmi köze sem a kukák számának sem az ürítési gyakoriságának.. Természetesen tisztelet a kivételnek de sajnos az igen kevés lehet mert akkor nem fuldokolnánk a ganéban.

CsárliFirpó 2010.05.05. 20:41:20

@min: persze, hogy az emberek szemetelnek, ezt nem is vonta kétségbe senki. Nem azt írtam, hogy Demszky jár ki esténként és szórja el a piszkos papírzsebkendőit! Itt azt kell észrevenni, hogy kik nem tartják rendben a rájuk bízott dolgokat!
Ne álmodozz olyanról, mert nem létezik, hogy máshol nem szemetelnek az ott lakók és amiatt van rend. Árnyalatnyi különbségek persze vannak népek, mentalitások között, de a fő dolog az az, hogy máshol fordítanak a tisztán tartásra. Én pl. Londonban a metróállomásokon óránként láttam szemétszedőket végigmenni, nem pár naponta mint idehaza. És ott is baromira szemeteltek, csak volt aki felszedje. Itthon ugyebár nincs munkanélküliség sem, talán emiatt nem jut oda ember, hogy ugyanezt megtegye.

benji9999 2010.05.05. 20:44:05

és 20 éven keresztül megválasztotta a budapesti polgár Demszkyt.... egyétek meg amit főztetek.
(akinek nem inge ne vegye magára)

min 2010.05.06. 15:56:01

@CsárliFirpó:
Pedig van és nem is olyan messze. Én Bécsben élek és bármikor elheveredhetek a Duna csatorna partján vagy bármelyik parkban.
Ott nem szokás eldobálni a szemetet. Persze a nagyszámok törvényei szerit biztos vannak ott is szemetelők de lényegtelenűl kevesen.
Igen takarítanak is rendszeresen és normálisan mert ott az emberek normálisan is használják a kukákat. Addig rakják bele amig belefér és nem többet melléje.
volt két sztorim-
Az egyik Budapesten történt az első Air race versenyen a halászbástya alatti sétányon.
Jött egy svájci csoport(legalábbis a többség svájci zászlós sapkában volt)És egy öregúr sörözött a műanyag poharából. Miután megitta rágyújtott egy kis szivarra aminek a hamuját nem a földre hanem a pohárba verte le. Miután elszivta, elnyomta a pohárban amivel egy kukához ballagot és kidobta. Ezzel párhuzamosan egy magyar család is itta a sört a dobozból amit miután megitt nemes egyszerüséggel a földre hajított majd a gyereki elkezdtek focizni vele aminek a következményeként egy bokor tövében landolt és ott is maradt az enyészetnek.
A másik sztori egy barátommal esett meg Svájban. Megitta a palackos kóláját és kereste a kukák között, hogy melyikbe is kellene dobni. Arra jött egy polgár akit megkérdezett, hogy hova is kellene kidobnia mire a helyi ember felvilágosította, hogy itt most épp nincs ilyen gyüjtő de mivel ilyen rendes volt és megkérdezte inkább ezért ő elviszi egy megfelelő gyüjtőbe.

Na ilyen nálunk sose lesz és ezek csak emberi tulajdonságok. Semmilyen erőfeszítésbe, pénzbe nem kerülnek. Addig felesleges vagdalózni amíg fényévekre vagyunk az ilyen hozzáállástól.
Kettőn áll a vásár. Az önkormányzaton és az embereken de nagyobb súlyban az embereken....

min 2010.05.06. 15:57:08

@benji9999: Nem Demszky szemetel hanem aki megválasztotta..(ettől függetlenül szar-gané ember)

mikimiki 2010.05.08. 19:03:51

Budapest,ahogy van,lakóival, szemetével,bűnözőivel,politikusaival,"állataival",közlekedésével stb európa legocsmányabb városa.Ezért demszky a hibás?Ki választotta meg 5x? A Prágaiak?Gratulálok Magyarország rohadó szívéhez.

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.05.10. 14:18:58

@mikimiki: te, meg a többi háborgó, köpködõ idióta, plusz a cikkíró is elöbb mondjuk az illetékeseknél utánakérdezhetett volna az okonak. suckers.

mikimiki 2010.05.10. 14:36:15

@Case: Nem háborgok,csak az általam látott tényeket közlöm.Köpködni sem szokásom.De neked lebasznék egy fülest a hangnemért, vágod?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.10. 23:23:40

@min: Ha még egy kicsit fokozod, kisül hogy az algákat is pár rohadt sörivó állat horta a tóba az éjj leple alatt :))) Persze értem én, mit mondasz, de itt se városgondozás, se népnevelés (amibe a hatósági jópélda mutatás is beletartozik), se szankció, se semmi. Csak 10 évente egy egy milliárdos megaprojket, ami után ugyanúgy gazda nélkül marad minden, mint azelőtt. Ez a látens "tudás" eredményezi a primitív viselkedést is (lásd sörösdoboz-foci).

sanche_ 2010.05.12. 13:05:32

Én azt nem szeretem, hogy megjelennek a hmm fika írások, melyekkel általában nincs gond, hogy vannak, mert ami a képen volt az pl botrányos valóban, bár én is úgy gondoltam, hogy nemtermészeti katasztrófa csak sekély víz + hírtelen meleg és berobbant a zöld..

Szóval nem az a gond, hogy megjelennek ezek, hanem, hogy mikor változik, akkor bezzeg nem ír senki sietve, hogy de szépen rendbetették. Ez valahol elkeserítő.. ÉS ez nem dá-nak szól, mert nyilván nem várható el, hogy minden nap az összes helyet bejárja.
Háborgás, köpködés és hazugságok terjesztése illetve túldramatizálás az megy. Más semmi.

Szóval (csak kinyögöm) hétvégén ott voltam és nagyon szép a környéke is. Vidám kacsák úszkálnak nem büdös, meglepően tisztának tűnő vízben. uff.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.12. 13:48:47

@kassa: Csak csendben kérdem meg, hogy nem-e lehetséges-e, hogy épp az itteni lesújtó vélemények eredméyeképp tisztult-e meg a vízfelület??? (Ma lecsekkolom én is, mert csak a saját szememnek hiszek!) E!

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.05.12. 13:59:18

@mikimiki: Ha elolvastad volna a fejleményeket, tudnád, hogy nem berohadt a tó az elhanyagoltságtól, hanem éppen, hogy az éves tisztitás miatt volt átmenetileg olyan, amilyen. Vagyis pont, hogy rendben tartják a tavat, azaz jól mennek a dolgok, úgy, ahogy kell. Akkor a te logikád szerint ez meg Demszky érdeme, meg a pestieké akik rá szavaztak, ugye? :D

mikimiki 2010.05.12. 15:02:11

@Case: Örülök ha jól mennek a "dolgok"budapesten.Jól megszokták a káoszt,mocskot,bűnözést.Utoljára mikor mentél éjszakai busszal mondjuk újpestre?Az is nagyon rendben van,csak a kosz, a tapló utazóközönség az nincs rendben.Mondjuk még nem ölik egymást halomra ezeken a járatokon az igaz.Még egy pár év,és azt is megszokjátok.Továbbra is tartom,másfélmillió félbolond,agressziv,idióta gyűjtőhelye a putrijellegű kolónia.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2010.05.12. 15:15:03

@kassa: halihó! legtöbbször arról számolok be, amiről az olvasók írnak nekem. Ha küldesz egy fotót a helyreállt állapotról, természetesen örömmel posztolom azt is! kösz a figyelmeztetést

ildsisy 2010.05.12. 16:19:02

És a legújabb képek, vasárnapról...

ildsisy 2010.05.12. 16:20:42

@kassa: Mindenhol voltál???...
:)

sanche_ 2010.05.12. 18:17:11

@városjáró: Kérdezheted hangosan is! ;) Sajnos BIZTOS, hogy semmi köze az itteni rinyálásnak a megtisztításhoz. Pedig tényleg ez lenne az ideális, ha ez így működne. És logikus is lenne, dehát ne higyyük, hogy a nagyképű, dologtalan ember, aki felelős mondjuk azért a tóért, nagyon megmozdítaná az ujjacskáit pusztán egy blogocska és 70 anyázás miatt. Mondom, ez lenne az ideális, mert nem az a lényeg, hogy hány tv-ben hír, hanem, hogy tényleg ha helyzet van, akkor cselekedniük kéne az illetékeseknek. És másik részről, ami nagy sejtésem, hogy a többség(mindenki magára veszi, aki akarja) mégcsak nem is céljuk, hogy hoozzájáruljanak ahhoz, hogy egy rossz dolog jobbá váljon, kizárólag a fröcsögés miatt hmm tevékenykednek.
De nem is ez a lényeg most, hogy miért javult az állapot illetve ki miatt, hanem, hogy tényleg látszik ittis és lassan már minden témában, hogy az emberek várják a témát, amivel mocskolódhatnának. És érdemes megfigyelni, hogy azok, akik a legjobban mocskolódnak - nem is kevesen - éppenséggel akkor kussban vannak és keresnek más témát, mikor éppen lásd, javult az állapot. Pedig ujjonganiuk kéne, mint ahogy az értelmesebbje azt teszi.

Dá: és én tényleg vágom, hogy részedről mi a szitu, nem akartam kicsit sem, hogy támadásnak vedd a mondandómat. Annak szólok, aki nagyon anyázik, hogy mondjon valami szépet is legalább minden alkalommal, ha valami javul. A képbeküldők, helyzetjelentők, pedig a javulást is jelentsék nyugodtan, el lehet hinni, annyi a frusztrált ember, hogy szükségük is lenne rá, ha nem csak azt dörgölnék az orruk alá, hogy mi romlott el.

Én pl a világ legboldogabb embere leszek(percekre..), ha végre a budai gomba a Körtéren újjáépül végre, a négyesmetró pedig letakarodik ahova való: a föld alá. Persze addig szabad anyáznom :)

ildsisy: nem voltam mindenhol.. najó, majd este elmesélem a körülményeket és linkelek képet (ahol én voltam a Tónál) és elmondom, hogy a képeidben összességében miért csúsztatnak a valóságon. Kb az az eset, mint mikor egy ember csinál egy képet egy rétről, ami összességében szép, a másik ember meg nem a rétet fényképezi le, hanem felkutat minden szemetet, cigarettacsikket és azt fényképezi le. Szóval más szemlélet. Meg amúgyis átvertek.. :) Úgy mentem oda, hogy majd látni fogom a "döglött kacsákat" és egy bűzlő valamit..erre tükörsima, tisztának tűnő tavat láttam..ráadásul mindenhol bájosan úszkáló és élő kacsákat.. Nagy csalódás volt :) Körbe se jártam :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.12. 19:15:46

@kassa: Na megnéztem! Kéremszépen, valóban átlagos képet mutat a tó környéke. A moszatokat nagyrészt lefölözték róla. Bár messze nem vitték, csak úgy a szélső betonsávra halmozták fel. A Robinson Étterem nekem is bizarr helynek tűnik... De most épp bővítik, hátha jobb lesz. Sőt elé még három fűzfafélét is ültettek nemrég. A padokon mind ültek, a kacsák vígan perlekedtek a galambokkal. A nép etette őket, a gyerekek meg nézték. Szemetesekre sem lehetett panasz. A játszótér környékén egy csokorban vagy 10 db-ot számoltam meg belőlük. Szinte mind ürítve volt - így szerda délután. Reméljük majáliskor is ürítik őket.
Az utak képe viszont ildsisy beszámolóját igazolják. És a tó körüli sártenger is. Pedig elvileg (és gyakorlatilag) nem lehetetlen orvosloni. Ez a poszt képei óta bekövetkezett pozitív változásból is látható. A szkeptikusság(aink) oka csupán az, hogy mindez a gondozás gyakran elmarad. S csak kampányjelleggel, vagy lakossági bejelentésre lépnek a felelősök. (A Kós Károly sétány északi oldalában lévő mézeskalácsház elhanyagolt kisértetisességét viszont továbbra sem igazán igazolja semmi. Pedig nagyszerű kertészház lehetne belőle.)

ildsisy 2010.05.12. 19:43:34

@kassa: Ne tessék mondani ilyet!!! Ahogy lehet mutatjuk a szépet is, többen, több blogban, csak nézni kell, sűrűbben.
Szép:
pl. ezt:
indafoto.hu/111111/uj
vagy ezt: budapestvarosomblog.blog.hu és görgess le... :)
vagy: csakaszepre.blog.hu

ildsisy 2010.05.12. 19:57:54

@kassa: Még ezt is érdemes, és sokan látták, tehát mutogatva volt!!! Nem csak a rosszat mutatjuk! :)
indafoto.hu/111111/20102009ev_2008

ildsisy 2010.05.12. 20:06:03

@kassa: Ja, még csak annyit: pl. az én blogom (az egyik) a kihasználatlanul blog, valamikor direkt ezért indult, 3 éve, mert mindenhol a pusztulást, romot, lakatlant láttam, a mai napig is, de reménykedjünk, hogy minden fel lesz újítva, nem száz év múlva. Mi csak ezt akarjuk mutatni, nem minden esetben döngetni az ajtókat, mert ha nincs pénz, ugye, akkor miből is lehetne újitgatni? És biztos ezek a blogok felhívják azért a figyelmet, az illetékesek felé, -hol,is a baj. És az illetékesek ritkán, de próbálnak javítani is a problémákon. Volt ilyen eset már, többször is...
Megértem, hogy hirtelen így jön le neked ebből a mai posztból, meg a kommentezőkből, ahogy te gondolod, de épp ezért kell többször olvasgatni bennünket.
Jó sétát a ligetben, csak el ne ess...

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.05.13. 18:35:48

@mikimiki: én már csak arra lennék kiváncsi, hogy ezt te hogy vezetted le abból, hogy a főkertesek tisztitják a tavat és annak ez a csunya algásodás volt a mellékterméke? :D mert amit írsz annak egyébként semi köze a cikkhez.
süti beállítások módosítása