mufracsek: IMG 5244

 

Idén májusban kezdődik a Szépművészeti Múzeum bővítése a Hősök tere alatt, ami gondolom elég nagy felfordulást, meg forgalomkorlátozást jelent majd. A múzeum főigazgatója most azzal állt elő, hogy mi lenne, ha ez így is maradna - mármint nem a felfordulás, hanem a forgalomkorlátozás.  Baán László azt nyilatkozta a Figyelőnek, hogy szerinte

 

Jelenleg a Hősök terét az autóforgalom három szigetre bontja: a Műcsarnokéra, az emlékműére és a Szépművészetiére. Ha megszűnne itt a forgalom, akkor ezek a szigetek is újra egyesülhetnének, ami különösen kívánatos volna, hiszen ez a tér a megépítésekor sétatér volt és a  a budapestieknek vissza kellene kapniuk a főváros egyik legszebb terét, amit ő Budapest Szent Márk terének tart.

A Dózsa György út forgalmát nem érintené a lezárás, de a Városligeten nem vezetnék át az M3-asról érkező forgalmat. Mindezt az elkészült M0-s körgyűrű is lehetővé teszi, amely a Hungária körgyűrű forgalmát már jelentősen tehermentesítette.

A tervek szerint a Szépművészeti közel 4 milliárd forintos, 90 százalékában uniós forrásból induló térszint alatti építkezése idén májusban indulhat el, és 2011 szeptemberében fejeződhet be. Ekkorra várhatóan már a Margit híd lezárása sem bénítja Budapest közlekedését, így a Hősök tere keresztforgalmának kiesése sem jelentene majd nagy érvágást.

 

Hogy mennyiben függ össze a Margit híd és a Hősök tere azt nem tudom, de végül is mindegy. Nekem tetszik az ötlet. Bár nem olyan durva az autók jelenléte a Hősök terén, mint mondjuk a Kossuthon, egy akkora lépcsőhöz, mint a Szépművészetié nagyon suta egy olyan kis "kifutó" rész, mint amit mostani járda "ad".

A Kós Károly sétány meg amúgy is le van zárva hétvégenként. Arról nem is beszélve, hogy az Állatkerti körút és az 56-osok tere alá is mélygarázs épül, vagyis keringőbogarakként bolyongó parkolóhely-keresők is kevesebben lesznek.

Apropó Szépművészeti. Ti mit szólnátok hozzá, ha Szépnek hívnák?

[tipp:@budapestjovoje fotó:mufracsek]

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest gépkocsi sétálóutca hősök tere gyalogos szépművészeti múzeum xiv. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr811711991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.01.29. 11:53:07

Előbb legyenek meg az igért/vágyott mélygarazsak. És az M3-as forgalmát vezessék rá közvetlenül a Dózsára és a Vágány utcára. Ha mindezzel megvannak, jöhet a lezárás.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.01.29. 11:58:22

Pontosítok: Előbb cseréljkék le az M3-as mostani kusza felüljáróját. És vezessék le normálisan az autópálya felőli - de nem csak autópályás, hanem északzuglói - forgalmat a főbb közlekedési utak irányába (Andrássy, Lehel).

Zsámboki Miklós · http://solaitid.tumblr.com 2010.01.29. 12:01:58

hol fognak a bolttulajdonosok és a lakók parkolni?!

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2010.01.29. 12:08:01

@solaitid: És hogy megy be a műkincsszállító teherautó a Szépművészetihez? Meg a büfé árufeltöltője? Menjen körbe? Több benzin, több szmog, különben is ott az állatkert, azoknak csend kell. :-)

pösti 2010.01.29. 12:16:03

Bárcsak...,de nálunk csak ha majd elfogy az olaj...

huta9020 2010.01.29. 12:21:40

Lezárni! Most azonnal!

Palazeti 2010.01.29. 12:35:32

Támogatom, és ha már itt tartunk a Hösök tere kövezete és bőven cserére érett...

Stupidella 2010.01.29. 12:35:43

Látom előre - mélygarázs mégse lesz, M0-s sose lesz kör, de ezt azért lezárják, ami nem volna gond, ha az előbbieket megcsinálnák, csak nem fogják.

záporjózsi 2010.01.29. 12:40:28

@városjáró: A Vágány utca szélesítésével vagy akár a sínek felett is megvalósítható lenne a tér elkerülése. Amúgy a felvonulási tér jelenleg az egyik legjobb P+R parkoló a városban...

Cook kapitány 2010.01.29. 12:40:40

Az első olyan forgalomkorlátozó ötlet, amit tudnék támogatni.

Minimális változtatással megoldható lenne: egyrészt ugye a Dózsa Györgyön, az Ajtósi Dürer felől érkező, Andrássy-ra hajtóknak kéne balra kanyarodási lehetőséget adni, mert ez ma a csak tér megkerülésével lehet, másrészt a Vágány utcát tekintélyesen bővíteni kellene, a Hungária csatlakozást normálisabban kellene megoldani. Az Ajtósi el tudná vinni a megnövekedett forgalmat, ettől függetlenül ráférne egy felújítás.

Attól félek a fenti változtatások nélkül fog megvalósulni a terv, csak hogy biztos ami biztos szopjanak itt is az autósok.

Maestro 2010.01.29. 12:42:56

szopás lesz... én gyakran járok a Hősök terén kocsival, és ha nincs meg a megfelelő alternatív útvonal az M3-ról az Andrássy-ra, addig ne zárják le. Most, ha a hungáriára kanyarodsz, összevissza kell trükközni, pl ha az árpád híd felé mész, az első visszafordulási lehetőség a váci útnál van...

záporjózsi 2010.01.29. 12:44:45

@Cook kapitány: Az Ajtósiig nehéz eljutni... A Vágány utcához sem könnyű, de talán természetesebb útvonal.

fandrew 2010.01.29. 12:48:43

A múzeum főigazgatója nem tudom, bejár-e dolgozni, de ha nem tűnt fel neki, hogy a Kós Károly sétányon hányan járnak délutánonként, az elég nagy gáz... simán bedugul rendszeresen, és nagyon nem a Városligetbe igyekvők miatt. Az érvelése jó magyar szokás szerint egy ótvar nagy csúsztatás.

Ha az Ajtósiból csinálnak egy új Rákóczi utat, az ottani ingatlantulajdonosok nagyon boldogok lesznek.

Walter Melone (törölt) 2010.01.29. 12:49:01

Támogatom, ha:
- épül P+R parkoló
- megközelíthető marad a város az M3 irányából
- ültetnek fákat a téren, nem egy betonrengeteget alakítanak ki
- épül parkoló a múzeumhoz, állatkerthez, fürdőhöz...

v2peti 2010.01.29. 12:53:56

"Amúgy a felvonulási tér jelenleg az egyik legjobb P+R parkoló a városban... " A Hungárián belül már nincs értelme P+R-ről beszélni, az már túlságosan bent van a városban.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.01.29. 12:59:02

@Cook kapitány: Álmodik a kedves igazgatóbácsi, hogy nagyobb hírértéke legyen a Tiziano kiállításának. Ezzel nincs is baj. A gáz al lesz, ha meg is valósítják az álmát.

záporjózsi 2010.01.29. 13:02:32

@v2peti: Jó, akkor legközelebb nem teszem le ott az autót és bemegyek a városba. Vagy hozzál ki nekem kíjjebb olyan közlekedést, amit gyorsan elérek, jó környezetben van és ugyanennyi idő alatt a városban vagyok.

záporjózsi 2010.01.29. 13:03:23

@fandrew: Az azért nem fog menni: Nincs se eleje se vége...

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2010.01.29. 13:07:26

Ezek nyitott kapuk, már nem azért mondom.

Itt: www.budapest.hu/resource.aspx?ResourceID=TirPortalBinary&documentversionid=72976 van zugló szabályozási terve a ligetre. Nincs forgalom a téren, csak az emlékmű mögött keresztbe.

Én támogatom, de valóban szükséges hogy az autósokat segítendő elkészüljön a környéken pár forgalmi módosítás. A mélygarázs nem tudom milyen összefüggésben van ezzel, parkolókat tudtommal nem számolnának fel.

Aki pedig az Andrássyt követeli az számítson arra, hogy előbb utóbb ott is korlátozva lesznek a dolgok, a szervízutak szinte biztosan gyalogoszónává avanzsálnak, de az út forgalmi terhelését is szükséges csökkenteni, bár nem olyan katasztrofális ma még a helyzet

min 2010.01.29. 13:08:28

Jajaj! Mi lesz szegény lakókkal és boltosokkal. Nem tudnak hol parkolni majd hisz ők mindig úgy vélik, hogy Bp terei, utcái csupán az ő kiszolgálásukra jöttek létre és a lakásukhoz alanyi jogon járna egy utca- vagy tér részlet.

Igazából a Felvonulási teret is fel kéne már bontani és egy többszintes mélygarázst építeni az egész alá de ne úgy, hogy egy plaza vagy irodaház kerüljön a tetejére.
Tereket Budapestnek!

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2010.01.29. 13:09:19

Ez ilyen kis színes, nem? Amíg a Kacsóh-felüljáró a ligetre és a térre hozza a forgalmat, addig ezt elég bajosan lehetne végigvinni. Szerintem a Hősök tere inkább a Concorde térre hasonlít. És ott is járnak autók.

záporjózsi 2010.01.29. 13:16:48

@min: A terekhez néhány negyedet is le kellene bontani. A 4-5 emeletes házak helyére beférnek a 6-8 emeletesek, viszont marad mellettük hely fának meg bokornak, ráadásul alájuk lehet garázst építeni, így csökken az utcai parkolás. Az önkormányzat pedig az építési engedélyben előírhatja, hogy kötelező legyen a lakás mellé parkolóhelyet venni...

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2010.01.29. 13:19:28

@városjáró:

A belső részen nem kell, ott szerintem a járda-út arány tökéletes, de kinti részen nagyon szűk az út szélességéhez képest mindkét részen a járda. Ott valóban le lehet nyelni a szervízutat, igaz ezzel párszáz parkolót is veszítünk, de át lehet építeni úgy, hogy parkolósáv is létsüljön a középső pályarész mellett (bár nem tudom mennyiben esnek útjába a földalatti megállóinak feljárói, de az is megoldható.

Ennyi változásra gondolok a magam részéről, illetve el lehetne gondolkodni a gyalogos terek integrációján a két téren az Oktogonon és a Köröndön. A Köröndre egyébként is ki kéne találni valamit.

budapester 2010.01.29. 13:21:29

Ha már úgyis ásnak miért nem lehet a Hősök tere alatt elvezetni a forgalmat ésszerűen egy sok irányba nyitott/átjárható csomópont megépítésével?
A jelenlegi rendszer szerint ugye aki balra/jobbra/egyenesen akar továbbhaladni a Kós Károlyról egy sort áll ki a szépműv előtt. Természetesen minden egyéb irányból (dózsa, andrássy) nyitottnak kellene lennie a forgalom számára a csomópontak, így ugye mindenki egyből arra mehetne, amerre épp dolga viszi. Ezzel csökkenne a Kós Károlyon is a hősök felé tartó dugó illetve aki akar egyből leparkolhat az aluljáróból a mélygarázsba. Inkább nem is folytatom, mert teljesen felesleges. Ezek csak a tiltáshoz, szabályozáshoz értenek, fejlesztéshez nem sokat... Félmegoldás nem megoldás, márpedig a tiltástól nem fog javulni a helyzet, csak áthelyezik a dugó székhelyét egy másik útvonalra.

záporjózsi 2010.01.29. 13:23:53

@BDzsH: Jártál már Te az Andrássy úton?! A körúttól kifelé dúskálni lehet a helyben a gyalogosoknak. Soha semmi gondom nem volt azzal, hogy ott haladjak.

@budapester: Mond valamit az Neked, hogy földalatti? (M1)

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2010.01.29. 13:25:33

@budapester: Kicsit bezavarna a földalatti nem?

Amúgy sincs elég hely rámpának, vagy akkor azt már el kéne kezdeni valahol a Kós Károly sétányon ásni és a földalatti miatt felülről nem is lehetne építeni, kurvadrága lenne bányászatilag megcsinálni.

Fejleszteni valóban kéne, de nem itt a téren. Emberek 4-4 sáv van a tér oldalain, és zebra lámpa nélkül. Ez tényleg gáz, mert a középső rész valóban szigetszerű. Maradjon akkor 2-2 sáv, és hosszú, széles zebrák, hosszú zöldekkel. A Kós kapacitása miatt amúgy se lenne gáz ennyire szűkíteni.

garfy 2010.01.29. 13:30:10

Maestro nem tudom te merre szoktál járni de ha lehajtasz az M3-ról az Árpádhíd felé akkor az első visszakanyarodási lehetőség a Reiternél van csak a híd alatt át kell menni.
De szerintem a Hungáriáról az M3-ra kanyarodást is meg kellene oldani mert ugyan simán lehetne haladni de a pofátlanok miatt ha valaki csak egyszer beenged valakit és emiatt megáll akkor már kész a dugó.

záporjózsi 2010.01.29. 13:30:50

@BDzsH: A Földalatti azért nem akkora dráma, hogy ne lehetne föntről megépíteni.
A lámpa nélküli zebra annyit tesz, hogy bármikor átmehetsz. A 4 (?) sáv meg arra való, hogy a forgalmat a csomópont meg tudja enni.

záporjózsi 2010.01.29. 13:31:44

@garfy: Miért kellene megállni ehhez?

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2010.01.29. 13:37:16

@záporjózsi:

4 sáv - nézd meg műholdképen, kanyarodóval és buszparkolóval együtt midnkét oldalon 4-4 sáv van a múzeumok előtt. A Kós Károly csak 2*1 sávos nem tudja felvenni ezt a mennyiséget úgysem, így feleslegesen sok, 2 sáv bőven el tudná látni a feladatot.

Lámpa nélküli zebra annyit tesz, hogy bármikor átmehetek HA az autós úgy gondolja. Nagyon jól tudjuk hogy ez hazai viszonyok közt mit jelent.

kispista2 2010.01.29. 13:40:08

@BDzsH: A négy sáv járdaszigetekkel 2-3 részre is osztató. Szerintem ott és a legtöbb helyen jobb a lámpanélküliség, mindenki gyorsabban átér. Persze nem ártana néha rendőri ellenőrzés, főleg azok ellen akik megelőzik a zebránál megálló járműveket.

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2010.01.29. 13:46:06

@kispista2: A lámpanélküliség jó, de kicsit az erősebb kutya b*szik elve érvényesül rajta, és ez jelenleg itthon aránytalanul az autósok javára dől el. Németországban naná hogy jobb lenne.

Na mindegy, amúgy ez egy elég sokadlagos probléma itt a Hősök terén, tehát nem is akkora. Az viszont érthető hogy a Szépmű' igazgatóját foglalkoztatja.

Xenu a galaktikus lord 2010.01.29. 13:48:53

@Cook kapitány: A Dózsáról az Andrássyra nemcsak a tér megkerülésével lehet balra fordulni (én ezt még soha nem választottam), hanem már korábban befordulsz balra a Városligeti fasorra, ott jobbra, és megint balra, és máris az Andrássyn vagy!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.01.29. 13:58:37

Sávtúltengésről szerintem nem beszélhetünk a Hősők terénél, hiszen a befelé futó forgalomnak kellenek a Szépmű előtti sávok a Dózsára/Andrássyra kanyarodáshoz. Az igaz, hogy az ottani aszfaltterület túl nagy, de ez a Hősök tere nem teljes merőlegessége miatt van. Ha a Szépműnek nagyobb lépcsőtéár kell, akkor az emlékmű felé feljebb vihetőek a mosatani sávok - de szerintem darabra nem kéne csökkenteni őket. A Műcsarnoknál pedig már most is csak két sáv fut (aztán kap egy kanyarodót a Műjégpálya felé). Ott max a bepofátlankodókkal van gond. De ez is kiküszöbölhető lehet egy terelő-járdasáv hídig való futtatásával. A troli pedig még ez előtt az új terelő-járda alőtt átmehetne az emlékmű mellé - és onnan tovább az Állatkerti krt felé (aminek a torkolati csomópontja szintén megér egy misét...)

fénycsepp 2010.01.29. 14:16:35

Fűvet a Felvonulás Térnek!!!

:D

united skates 2010.01.29. 14:40:14

milyen lakók? tudtommal hivatalosan 1 db. lakója van a környéknek, aki a tó melletti házban él (mellesleg Bp. egyik legértékesebb ingatlanjában).

a többi homeless. nekik kéne parkolási lehetőség?

a Hősökrők az m3-ra vezető utat pedig Kós Károly sétánynak hívják, már réges-rég ki kellett volna tiltani onnan az autósokat.

és milyen "boltosok" vannak a környéken? a 4 ft-os lufit 1000 ft-ért áruló szegény sajnálnivaló susogómelegítős árus? vagy ki az, akinek a Hősökön kell parkolnia a boltja miatt? melyik sufnibutikos csaló? :)

Cook kapitány 2010.01.29. 15:01:11

@Xenu a galaktikus lord: Jogos, erről elfeledkeztem. Ennek ellenére jó lenne Hősök terére balra kanyarodási lehetőség, ne szivassuk már azt aki nem ismeri a várost.

záporjózsi 2010.01.29. 15:05:13

@BDzsH: Tehát van 2 forgalmi sáv a Kós felé. szabad menni az Állatkert irányába is, bár az nem jelentős. Emellett ez a Dózsa balkanyarja is. Ezért 2-3 sáv (besorolások!) szükséges oda.

A másik irányba megvan a 4sáv, amelyből 3-at fogad a Dózsa a Keleti felé és egyet a Váci út felé.

@united skates: Az Ajtósiról volt szó...

záporjózsi 2010.01.29. 15:06:55

@Xenu a galaktikus lord: Csak sokszor a térkerülős a gyorsabb.

Devil 2010.01.29. 15:21:29

Es valaki megnezte mar hany auto megy at a Hosok teren egy nap alatt - es ezek hol fognak ezutan kozlekedni?

Közöd?? (törölt) 2010.01.29. 15:36:43

rendben van, cserébe szüntessenek meg 200kb bicikliutat a városban.

Picsasereghajtó 2010.01.29. 15:39:36

Ismerősöm Hatvanból jár be időnként Pestre, ő a Mexikói útnál szokta lerakni a kocsit, ott van parkoló és közel a földalatti végálomása. Én is megyek arra néhanapján, de azt a parkolót még nem láttam tele. Akkor minek oda parkolóház?

záporjózsi 2010.01.29. 15:44:13

@Közöd??: Minek?

@Sün! balázs: Oda az M3-ról jól el lehet jutni. De máshonnan már kevésbé...

Nagykócsag 2010.01.29. 15:46:45

semmi ha ez-ha az nem kell. meg kell csinálni AZONNAL!

záporjózsi 2010.01.29. 15:48:59

@Nagykócsag: Szerintem elírtad a neved. :D
Természetesen lehet. A környék pedig szívja a gázt. Az Ajtósi-Dózsa most egész jól szokott haladni. Majd nem fog és büdös lesz. Nem én lakom ott...

kispista2 2010.01.29. 16:02:47

@Sün! balázs:
Budapesten van 178 km kerékpárút. Ha megszüntettünk ebből 200 km-t, akkor hány km-t kell építsünk, hogy egy km kerékpárút se legyen?

Kár hogy a posztban szó sem volt a kerékpárutakról, de van akinek mindenről a kerékpárosok jutnak eszébe.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.01.29. 16:06:41

@Közöd??: Szüntessünk meg a budapesti 150 kilométer kerékpárútból 200-at, így a 200.000 helyett 200.010 parkolóhelyen osztozhat a 800.000 autó :)

rmr 2010.01.29. 16:06:44

"solaitid · varoskepp.blog.hu 2010.01.29. 12:01:58
hol fognak a bolttulajdonosok és a lakók parkolni?!"

:DDD legjobb, komolyan

rmr 2010.01.29. 16:09:00

amugy mi ez a Szt. Mark ter baromsag?

Pierr Kardán 2010.01.29. 17:02:02

Egyetértek a javaslattal

HA

valahogyan (mondjuk egy alagúton) átviszik az Andrássy út forgalmát az M3 kivezető szakaszára. Mert ha a térképre ránéztek, akkor eléggé kézenfekvő meghosszabbítása az Andrássy útnak az M3...

Bár tudom: autós fizess, aztán kussolj!

kispista2 2010.01.29. 17:31:21

@Pierr Kardán:
és még ingyen sör meg örök élet! Ha ez meglesz lezárhatják a hősök terét.

UnitedParcelService · http://www.hevederzar.hu 2010.01.29. 18:31:11

Nem tudom pontosan mi értelme sétafikáló teret kialakítani, én magam nem szívesen sétálgatok arra mert látni sem bírom a városligeti csónakázó tó helyén éktelenkedő beton placcot. Az elmúlt 5-10 évben már fel sem töltik nyaranta. Korcsolyázni tavaly még lehetett, a megszokott lerohadt körülmények között. Gondolom nem kell elmesélni, szar jég, drága belépő, siralmas öltöző és utoljára negyven évvel ezelőtt felújított épület. Újabban már ez sincs.
Nyilván sokkal jövedelmezőbb kosárversenyt, diszkót, éttermet meg faszomtudjamit üzemeltetni mint óránként háromszáz forintot beszedni csónakázásért, de ez akkor is egy kibaszott tómeder. Nézni is rossz.

kispista2 2010.01.29. 19:55:44

@UnitedParcelService:
Az átalakításnak felújítással együtt lenne értelme.

UnitedParcelService · http://www.hevederzar.hu 2010.01.29. 20:53:43

@kispista2:
Höhöhö... Két vagy egy évvel ezelőttre ígérték a komplett generál felújítást. Gondolom szar sem lett belőle, mert nagyon hallgatnak róla.
A vízzel feltöltéshez talán nem kell nagy felújítás. Ha meg mégis... Értem hogy semmire sincs pénz, de erre miért nem jut majd egy évtizede pénz?
Tudja valaki mikor volt benne utoljára víz? Alig emlékszem.

törzsmókus 2010.01.30. 03:37:41

@united skates: irónia b+. besírok.
@Közöd??: az összeset amit járdára húztak, ja.

Győző63 2010.01.31. 13:49:15

@min:
"Jajaj! Mi lesz szegény lakókkal és boltosokkal. Nem tudnak hol parkolni majd hisz ők mindig úgy vélik, hogy Bp terei, utcái csupán az ő kiszolgálásukra jöttek létre és a lakásukhoz alanyi jogon járna egy utca- vagy tér részlet."

Pedig pont arra jöttek létre, Te OKOS. A város, az utca, a ház, és a lakás AZÉRT VAN, hogy az ott lakónak minél kényelmesebb legyen. És nem azért, hogy valami zseni, aki adott esetben nem is lakik ott, eldöntse, hogy mi jó nekem, meg annak a több ezer embernek, aki ott lakik/él/dolgozik.
Te is úgy rendezed be a lakásodat, ahogy neked jó, és ahogyan célszerű. Nem állítod a szekrényket pl. a szoba közepére, mert akkor kerülgetned kell őket, és többet mozogsz, ami kurvára egészséges. Éa nem is dobod ki őket, hogy kevesebb fát kelljen kivágni miattuk, és a cuccaid meg álljanak kupacokban. És nem tiltod meg magadnak a balra kenyarodást, amikor arra nyílik a budi...

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.01.31. 20:31:12

@Győző63: Nem akarok "fikacsatába" beleszólni, de azért a hangsúly ott van, hogy "kizárólag" az Ő tulajdona és minden azért van, hogy neki jó legyen stb.

Mert részben igazad van, de én is gyakran találkozom azzal a hozzáállással, hogy a belvárosinak terhes, hogy sok nem ottélő jár be, meg hangosak a klubbok stbstb... De közben nem mondana le semmi pénzért sem a belváros előnyeiről sem.

Szóval a belváros azért belváros, mert éppenséggel mindenkié, sokkal jobban, mint egy külsőbb kerület csendesebb utcája.

De igazad van, hogy kompromisszumokra lenne szükség, de olyan nem nagyon van ebben az országban, bár úgy érzem Európában se nagyon.

lcpacific 2010.01.31. 23:26:51

Tenyleg, el is feledkeztem errol a Hosok tere ortodox nonparkingrol. Egy 3x20m, 6 soros parkolo boven elfer a Dozsa melle, semmit nem ront a szobrok esztetikai elvezeten, de nagyon jol jon ket okbol: a terbovites szimmetrikusabb lesz, mind a ket oldal egyforma teret kapa, a masik jon a VAX szobor Madame T. oda a kisebbik epuletbe, a legujabb pletyka szerint.
VBI: Very Big Improvement.

Cricket 2010.02.01. 11:52:13

Csak ne szépezzenek minket, mégilyet! Szépnek szépek vagyunk, de hogy ne lenne a szónak többlettartalma? A művészethez semmi közünk, mi? :D A belső szleng csak Szépműnek hívja a múzeumot, szerintem még ez is elég rövid.

ribizlifozelek · http://ribizlifozelek.blogspot.com/ 2010.02.01. 20:42:20

Ha reszlegesen visszaallitanak a ter 1930 koruli allapotat fakkal, bokrokkal, szokokutakkal, akkor tamogatnam az otletet.

Szerintem akkor a ter sokkal jobban nezett ki, mint most. Ez igy egy oriasi helikopterleszallo.

huncut_kata 2010.02.07. 00:22:08

A Kós Károly sétány már évek óta nincs lezárva hétvégente sem (gondolom amiatt, hogy ne az egész forgalom a ritka gyetva minőségű Állatkewrti körúton menjen)

jorgoszka 2010.04.07. 20:42:12

Ez is jó: " Mindezt az elkészült M0-ás körgyűrű is lehetővé teszi, amely a Hungária körgyűrű forgalmát már jelentősen tehermentesítette" :-)))
süti beállítások módosítása