ftc

Emlékszik még valaki arra az FTC-stadiontervre, amit tavaly decemberben nagy csinnadrattával bemutattak a sajtónak. Nem? Nem csodálom. Az nagyjából annyira volt izgalmas, mint a Pólus Center. Na már most ahhoz képest az ez a terv maga a mennyekből az Üllői útra ereszkedett Guggenheim Múzeum. Hogy milyen stádiumban van az elfogadtatása, egyáltalán szóba került-e az elfogadása, arról sajnos semmi biztosat nem tudunk. Az mindenesetre biztató, hogy az önkormányzati oldalakat előszeretettel ízekre cincáló olvasónk, Sadia a IX. kerület honlapján (1. pont) bukkant a tervek előterjesztésére. (Itt az egyik pdf, itt a másik)

 ftc2

Nos a programjavaslatot megrendelő S.A.M.O. Kft-től megtudtuk, hogy rengeteg terv született, és bár még semmi nem dőlt el, erre a madárfészek szerű kialakításra elég kevés az esély. Egyrészt gyakorlatilag felrúg minden érvényben levő szabályozást, másrészt biztonsági szempontból sem a legnyerőbb (egy több tízezer embert befogadó létesítményt körbeépítenek további tömegeket befogadó épületekkel). Kár, mert nekem tetszett. Amúgy a körbeplázásítás mindenképp meg fog történni, még ha nem is egybe lesznek építve a tömbök - ezen berzenkedjen seni. Ma már a világon sehol nem építenek benzinkutat, stadiont vagy repülőteret úgy, hogy ne csapnának hozzá egy rakás kereskedelmi egységet, ami sok esetben a fő bevételi forrást jelenti.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr531236935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hamster · http://hamster.blog.hu/ 2009.07.14. 12:40:21

Csak én vagyok úgy, hogy el nem tudom képzelni, hogy egy ilyen amorf épület bármilyen szempontból praktikus lehet? Építésre, anyagfelhasználásra, gépészetileg berendezésre - de még a külső takarítása is szerintem nehézkesnek tűnik.

Az persze igaz, hogy itt aztán senkit nem zavarna, hisz az cseppet sem baj, ha esetleg elnyomja a világszép népligeti buszállomást látképileg :)

bioLarzen 2009.07.14. 19:07:44

Impresszív terv, az tény. Sajna lusta voltam kibogozni, hogy hány férőhelyes lenne a stadion, de sztem az elkövetkezendő 15-20 évben nem éri meg 25 ezresnél nagyobb arénát építeni, hacsak nem az a kimondott/kimondatlan cél, hogy "nemzeti" stadion is legyen egyben, válogatott hazai pálya pölö.

A másik dolog: ha jól lám, plázát is terveztek a kumplexumba. Ez, persze, nyilvánvalóan jó ötlet lehet, de... elképzelitek, haogy egy vesztes meccs után a fradi (vagy Újpest-, Honvéd-, illetve egyéb, nagyobb létszámú szurkológárdával rendelkező klub) szurkolói betévednek a plázába kicsit feszültséglevezetni? Nem kell több, mint pártíz részeg és alulnevelt szurker egy jó nagy kárhoz/riadalomhoz. Sztem hamar szokássá válna, hogy a fontosabb meccsek idejére/utánra bezárnák a plázát biztonsági okokból...

De látványra tényleg szép, ráférne már a városra egy ilyen modernebb stadion.

bio

bioLarzen 2009.07.14. 19:10:22

(Mondjuk, ahogy a vázlat-terveket nézem, tuti nem nagyobb 25 ezresnél...)

SimiTomi 2009.07.14. 20:08:55

Könyörgöm, ezeknek stadiont, bármilyet is? Most olvasom, hogy Hertha elleni gálameccs előtt harminc hülyegyerek megtámadott néhány német szurkolót, és megdobálták őket.

És persze ment a Heil Hitler.

Nagyon remélem, hogy nem igazak ezek a hírek.

Kivlov 2009.07.14. 20:15:02

csak egy csapat van: Ferencváros...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.07.14. 20:17:15

Úgyis kiesnek az NBI-ből jövőre... Kár álmodozniuk is... :D

A stadionterv amúgy tényleg cool.

SimiTomi 2009.07.14. 20:25:22

@Kivlov: Akkor gratulálok nekik, előre, mert remélem, négy év múlva talán sikerül majd nekik elvégezniük az általános iskolát.

SimiTomi 2009.07.14. 20:26:45

Jah, egyébként a stadionterv nagyon pöpec.

pitaa 2009.07.14. 20:31:52

ezeknek stadion? egy disznóól valami körbekerített rét szélén jobban illene az általuk képviselt színvonalhoz.

Kivlov 2009.07.14. 20:43:05

az egész nb1-ben nem volt annyi néző mint nb2-es fradimeccsen egy fordulóban, lila kutyák.

oolajtoo 2009.07.14. 20:58:58

Samo honlapját érdemes megnézni; mennyire is tartoznak az építészet élvonalába. biztonsági megoldások többnyire.
Senki sem állította, hogy mindenhova H&deM kell, de ez most eléggé erölködésszagú skicc.
A korábbi tescoízű látványterv legalább profi volt. (a látványterv)

SimiTomi 2009.07.14. 21:04:12

@Kivlov: Én nagyon szívesen emelném a nézőszámot a Fradi-pályán, ha nem ilyen agyatlan degenerált barmok közé kellene kimennem.

csillagkutya seven 2009.07.14. 21:10:21

én már alig várom, hogy a nemzet csapata nagyokat zakózzon! ma már bemutatkoztak, ízelítő a németeknek a magyar vendégszeretetből! szarcsimbókok!

Patrona 2009.07.14. 21:18:13

Magyar foci? Stadion? Ugyan már, bármelyik kaszálón elrugdalja ez a pár botlábú fasz azt a szerencsétlen labdát, közben egy közeli tisztáson a "szurkolók" is apríthatják egymást, legalább addig is a jó levegőn vannak.

villam76 2009.07.14. 21:30:19

elolvadt a fagyi a nagy melegben....

Calhoun Mooney 2009.07.14. 21:40:51

Nem látni milyen székeket terveztek ...remélem villamos

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.14. 22:04:43

@little_red_devil_on_board:

Az 10-15 "ember" volt.

A kollektív bűnösség elve számomra akkor is ellenszenves, ha Fradi-szurkolókra alkalmazzák.

apoteka 2009.07.14. 22:20:41

A terv szép, jó, modern.
Jó lennee, ha a használata is ilyen lesz, és a mai szurkolókat, vagy inkább "szarkúrókat" be sem engedik, mert akkor egyrészt rajtuk kívül senki nem hajlandó bemenni, másrészt nem marad a stadionból semmi.
Egyébként, hajrá FRADI!

gólhaj · http://kroki.blog.hu/ 2009.07.14. 22:25:43

valami egyedi kellene. én még azt is el tudom képzelni, hogy multifinkciós nemtoménmi. csak csodájára lehessen járni. az jó lenne.

Tomzone 2009.07.14. 22:36:28

A Lehel teri piachajo ota nem szuletett valoban kreativ epulet Budapesten

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2009.07.14. 23:05:48

CSAKAGYŐŐŐR! Amúgy szép terv, én örülnék ha ilyenek születnének..

Ouaid (törölt) 2009.07.14. 23:22:00

Namármost ha az egész világ lesajnálta Kínát, amiért másol, akkor mit fognak gondolni rólunk, ha mi meg Kínát másoljuk?

pescade 2009.07.14. 23:53:25

ki tudja, a szép stadionhoz lassan felnő a csapat, meg ha lesz új biztonsági rendszer, Angliához hasonlóan kiszűrik majd a(z fog- mellé amúgy bevételkiesést is okozó) idiótákat

felician 2009.07.15. 00:29:52

@Tomzone: jah, és az is kurva ronda. viszont ez a stadion fasza. lenne. kivlovnak üzeni anyukája, hogy kész a vacsora, menjen haza.

pappito · http://pappito.com 2009.07.15. 02:15:50

Komment Nicknek van igaza. Ha már kinától lopunk, akkor a szorgalom legyen az, ne egy fostos épület.

egyébként ennek a focinak tényleg nem kell stadion. az a kevés szurkoló aki valamiért kijár (a fociért nem hinném) azok ismerik egymást, beszéljék meg, hogy melyik réten gurigázzanak az idoljaik. és ott lehet hejhitlerezni is, zsidózni, de legalább nincs mit törnizúzni.

nemzet csapata? ne röhögtesstek már.

seahawks 2009.07.15. 05:53:02

mi az hogy menő épület?

zauberpferde (törölt) 2009.07.15. 05:53:07

Kell is az ilyen! Meg a pláza is, hogy a szurkolónak nevezett, zöld-fehér harci szinekbe öltözött hordának legyen mit szétvernie. Normális ember nyitna-e ott bármilyen üzletet?

Vincenzo90 2009.07.15. 07:24:22

érdekesnek érdekes ez a terv, de legalább kúrvaronda. nem rossz ötlet a város egyik üde színfoltjává tenni a stadiont, hogy kicsit más legyen, valami új, kicsit lógjon ki a sorból, de ez a terv olyan, mintha az építész a 3 éves kisfiának adott volna zsírkrétát, hogy rajzolgasson űrhajókat, amivel kis zöld(-fehér) emberkék jönnek a marsról.

andrush 2009.07.15. 07:35:03

Úgysem lesz stadion. Illetve bocsánat, majd akkor lesz, ha az új Puskás Ferenc Stadiont is elkezdik építeni....

Viktus 2009.07.15. 07:42:11

@dd aka kertagrár:

ahm, akkor nem marad néző :D:P

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2009.07.15. 07:50:27

@seahawks: csak arra gondoltam, hogy egy új épület, amitől nem az jut az eszembe, hogy már megint elcsesztek valamit vagy kihagytak egy nagy lehetőséget, hanem az hogy na ez egy jó húzás volt, ez ötletes

Novi bácsi 2009.07.15. 08:12:27

Én ezt a minden áron sportbuzizmust nem értem. Pontosan ugyanazt gondolom erről, mint az egyházak állami támogatásáról - NE az ÉN pénzemből. Lófaszt a seggükbe. Mielőtt bárki elkezdene pampogni, én tényleg fizetek adót (valakinek ugye mégis csak kell, hogy működjön ez a kurva állam...). Szóval, az egyházakat a hívők, a sportklubokat meg a drukkerek tartsák el.

Az épület viszont tényleg cool. Csak semmi szükség nincsen rá. Először tanuljanak meg ezek a gyökerek focizni valami putri pályán, aztán ha megnyerték a BL-t, akkor - esetleg - kezdjenek el álmodozni bármilyen új stadionról... Ennyi.

SimiTomi 2009.07.15. 09:08:59

@Csöncsön: Az első hírekben még harminc volt - én azt olvastam. Aztán a meccsen a többi hülye is elkezdte.

Nyilván elnézést kérek a többiektől, ugyanakkor mégis csak az van, hogy még meccset sem játszottak az NB1-ben, de már megint csak arról olvasunk, hogy itt tüntetnek, ott balhéznak.

Hogy lesz így kettős rangadó? Hogy lesz így bármi?

(Gyanítom egyébként lassan át kellene menni az NST-re, és ott folytatni...)

kovacsbalint · http://kovacsbalint.blog.hu/ 2009.07.15. 09:20:32

Mi a francnak kell Magyarországon bármelyik focicsapatnak stadion? Egyrészt foci az ebben országban évek óta nincsen, egyáltalán, vagy ha mégis van valami, azt bármelyik nyugati/dél-amerikai kisgyerek is simán lenyomja, másrészt meg ki az a barom, aki százmilliókat ölne egy stadionba, amiben tíz év múlva veszik meg az annyiadik jegyet, mint ahány fő befogadására elvileg egyszerre képes.

Építsenek kézilabda, hoki vagy akármilyen stadiont, és örüljenek, hogy van sport, amiben nem vagyunk szánalmasak.

robinzone 2009.07.15. 09:42:03

Vajon hova kerülünk a világ szeme előtt megbecsültségben, ha elkezdjük utánozni a mindenz utánzó Kínát? Egyetértek, legyen egyedi a stadionunk, de az önellentmondás, hogy ezt valaminek az utánzásával érjük el. Erről mindenkinek az idézett "Madárfészek" jut eszébe.

robinzone 2009.07.15. 09:42:31

Vajon hova kerülünk a világ szeme előtt megbecsültségben, ha elkezdjük utánozni a mindenz utánzó Kínát? Egyetértek, legyen egyedi a stadionunk, de az önellentmondás, hogy ezt valaminek az utánzásával érjük el. Erről mindenkinek az idézett "Madárfészek" jut eszébe.

robinzone 2009.07.15. 09:42:44

Vajon hova kerülünk a világ szeme előtt megbecsültségben, ha elkezdjük utánozni a mindenz utánzó Kínát? Egyetértek, legyen egyedi a stadionunk, de az önellentmondás, hogy ezt valaminek az utánzásával érjük el. Erről mindenkinek az idézett "Madárfészek" jut eszébe.

robinzone 2009.07.15. 09:43:20

ha háromszor ment volna el, bocs

ladislaus 2009.07.15. 09:58:02

Foci csapatot tartani magyarorszagon 99%-ban pénzmosás vagy mint a Fradi esetében is van ingatlanspekulácio miatt "érdemes". Én nem tartanék ezért mert van gerincem.

De a verekedos cikkhez hozzászolva, (kicsit off) ezeket kellene elobb kitiltatni es olyan btk-t meghozni ami siman lecsukja oket. Persze ez nem csak fradistakra vonatkozik, az ujpestiek kispestiek, stb... eppugy celjai lennének ennek hasonlo esetekben!

Stadion jol nez ki, bar ehhez kellene egy olyan csapat mint 14 eve volt. Vagy mast ne mondjak 12 eve. (ugye tudjatok milyen sikerekrol beszelek? BL, UEFA (Olimpiakosz, Newcastle)...) Akkor lenne esely megtolteni a stadiont.

Dr. Béla 2009.07.15. 09:59:31

Szerintem jó ötket lenne ez a stadion.

Rendezzünk benne olimpiát!

kerdeozo 2009.07.15. 10:02:18

Ki keleht menni egy NB1-es meccsre, meglátjátok, annyira nem is szar, sztem minden második meccset lehet élvezni.

20-30 huligán mindenütt van, még a nagy ikon angoloknál is vannak ilyesmi verekedések, mint a tegnapi, nem beszélve a hollandokról.

PL: www.pepsifoci.hu/video/node/31231

Maxen · http://maxen.freeblog.hu 2009.07.15. 10:04:14

iszonyatosan kaotikus és kusza, és pont ez az, ami rendszerbe foglalja... imádom :D
végre nem egy unalmas kocka-épület, ami posztszocialista panelházra hajaz...

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.07.15. 10:36:20

A magyar focit be kellene tiltani, nem pedig stadiont emelni neki. Építsünk inkább uszodát, evezőspályát arra van értelme költeni, mert abban jók vagyunk, de most megint nyomjuk bele a sok pénzt a fociba, de minek?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.07.15. 13:50:48

@little_red_devil_on_board:

Nem az volt a lényeg, hogy 10 vagy 30. :-)

Egyszerűen felháborít, hogy néhány (tíz, harminc, ötszáz) állat miatt több tízezer ember szórakozása megsérül, és még a "bűnös" is az a több tízezer ember lesz, aki odamenne és szurkolna. Ez pont ugyanaz a kollektív bűnösség elv, melyet a nácik és a kommunisták alkalmaztak.

Amúgy (ez nem neked szól!) nagyon sok buta, irigy, sötét hozzászólás született itt.

SimiTomi 2009.07.15. 14:09:23

@Csöncsön: Egyetértek nagyrészt veled, s megkövetem a többieket, viszont asszem sajnos nem volt érezhető a túlzás a kommentemben. Nem vagyok szurkoló (mármint Fradi) de örömmel veszem, hogy feljutottak, végre egy szereplővel bővül a bajnoki harc. (Nem mintha egyébként nagy lendülettel követném az nb1 meccseit, ehhehhe...)

De EZEKNEK nem adnék stadiont. Annak a tizenöt-húsznak, aki egyébként több (mint írod is), mert ott most éppen csak annyi volt, de egy kettős rangadón már lesz ezer, vagy kétezer. Aki csak azért megy, hogy zúzzon valakibe egyet.

És ugyanakkor még mindig azt érzem, hogy a többségnek is kellene tenni ez ellen valamit. Nem csak várni, hogy legyen új biztonsági cég, új mittudomén. Tiltsa el őket a Fradi a sz*rba. Zárják be a szektort. Zárassa be az MLSZ a stadiont.

Van egy fél éves lányom, valamikor szeretném meccsekre vinni, s mivel az Old Traffordra nem fogok egyhamar eljutni, marad ez a hazai mismás. De így nem. Még ez sem, ehhehhe...

Ray2 2009.07.15. 15:31:50

Csak szeretnék a Fradival meg a stadionnal kapcsolatban egy-két dolgot tisztázni:

nem a "ti" pénzetekből épül, a Fradi labdarúgás és ez a telek is magántulajdonban van (végre valahára) és ami még az "én pénzemből" filozófiát illeti: éppenhogy nekünk fradistáknak kellett éveken át azért küzdeni, hogy mostani tulajok megvehessék a Magyar Államtól mintegy 8 Mrd Ft-ért azt a telket, ami egyébként az FTC tulajdonában volt a háború előtt. (halkan teszem hozzá hogy más klubok ingyen kapták meg a sporttelepüket)

A stadionra igenis szükség van, hiszen itt még az nb2-es bajnokikon is 5000 fő fölött volt az átlagnézőszám, ekkora tömget egyetlen sportág sem vonz. Ismétlem, ez csak az átlagos nézőszám, nagyobb meccseken többször van évente teltház is (ez kb 15ezer embert jelent)

Viktus 2009.07.15. 17:27:56

sportgeza.hu/futball/2009/07/15/hajtovadaszat_hertha-szurkolokra_budapesten/

országimázs fradi módra :D


@rayk:

15 ezren dobjátok össze a rávalót ... a mostani tulajoknak a jó kis telek nem fradi célokra kellett, majd épül csicsi kaszinó meg szálloda

Ray2 2009.07.15. 19:16:33

@Viktus: ha megépíti a stadiont - márpedig erre szerződés kötelezi - akkor tőlem lehet mellette szálloda, a rávalót pedig a részünkről összedobtuk azzal hogy bérleteket és jegyeket vettünk a meccsekre

c roniiie 2010.02.11. 12:14:04

Szerintem igenis kell már egy normális stadion! kinek van kedve kijárni szar stadionokba?! A magyar foci pedig nem rossz, csak nem adnak elég pénzt bele!

c roniiie 2010.02.11. 12:18:20

Nem értem mér írjátok azt hogy nincs értelme stadiont építeni! Foci az van csak infrastruktúra nincs! Dzsudzsák rá a példa, hogy itt igenis van foci csak kisseb tempóju mint kűlföldön!

ZéGé 2010.04.15. 22:49:03

Örülni kéne,hogy egyáltalán fennmarad ez a csapat valaki segíti nem szidni orrán-száján még azt is ami jól végződik,pláne nem ilyen stílusban.A csapatok arról nem tehetnek,hogy ilyen slepp megy mindenhová utánuk balhézni, ha nem a meccseken hát máshol tennék ugyanezt.A környéknek szuper jót tesz majd az átalakulás még ha lesz casino akkor is.Részemről abban reménykedek,hogy a Népligetre is kihat ezen átalakulás mert szívemnek kedves hely volt és gyerekkoromban klassz mociversenyek voltak ,rendezettebb parkosabb volt.Most meg tudjuk kik foglalták el...Nő létemre drukkolok a focistáknak akármilyen rosszul is megy időnként nekik a férfiaktól több szolidarítást kéne kapniuk akkor sikeresebbek lehetnének mert éreznék a támogatást,ellenséges légkör csak leszívja az energiákat.
süti beállítások módosítása