Stefidzsi: P1010777

Újabb zöldfelület-pusztítás, újabb blog, de mégis teljesen más a helyzet, mint Pécsett. A Szilas-patak blog indítóit ugyanis az zavarja, hogy a patak partjának gyepét évek óta tiporják az autósok, mivel a csúcsforgalomban arra rövidítik útjukat. Az újpesti önkormányzat megunta a dolgot, ám a tilalom foganatosítása helyett legalizálja a forgalmat és leaszfaltozza a patakparti gyepet.

 


kitaposott út nagyobb térképen való megjelenítése

Az látszik a képeken, hogy a helyzet tarthatatlan, hiszen az autósok által kiirtott terület jelenleg olyan széles, mint egy kétszer két sávos autóút (sőt, amint a mellékelt videón látható egyes bátor úttörők újabb szakaszokat tárnak fel).

 

A nagy kérdés, hogy a megoldás valóban egy ugyan keskenyebb, de alighanem nagyobb forgalmú út átadása, vagy az autóforgalom hatékonyabb kizárása és a terület visszaadása a gyalogosoknak.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: út park útépítés zöldfelület iv. ker szilas patak

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr991157533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.02. 09:23:09

Asszem, lassan elfogynak derczéék szavazói...

orwell 2009.06.02. 09:43:55

T Urbanista!
hasonló gondban vagyunk a túloldalon!
A Római Camping helyére 40 000nm-es irodát akar engedélyezni a III.-k önkormányzat.
Ez a terület kb. 80 éves park. A lakosság ellene van a 7-8ha telek ilyetén való hasznosításának.
segítséget kérünk, hogy minél nagyobb nyilvánosságot kapjon az ügy!!

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.02. 09:48:31

Lehet, hogy messziről szép zöld parkos területnek tűnik, de nem véletlenül hívják szeméttelepnek az illető területet. Az Erdősor utca és a Szilas patak közötti terület a Tungsram és a Chinoin veszélyes hulladék lerakója volt hosszú időn keresztül!
(Igen! Erre épült a lakótelep!)

Arra autózni nem épp kíméletes a járművel, a híd állapota pocsék (annak idején teherautók használták az akkor még a területen lévő céghez jártak vele).

Ha megcsinálják ezt az utat, akkor viszont egy komolyabb gonddal kell majd szembenézni:
Az Izzó ltp. oldalán egy kis, kijárat nélküli utcába vezetik bele egy nagyobb kereszteződés forgalmát. Az utcáról kijutni gyakorlatilag csak a két végén lehet, illetve a 10emeletes házak lakói parkolnak itt. Az utca szűk nagyobb forgalom számára.

Az Izzó lakótelep nyugalma a Farkaserdő és az Óceánárok utca arra irányuló forgalma miatt megszűnne, ha többen választanák ezt az útvonalat. Átgondolt forgalmi tervezés nélkül az út megépítésével komoly károkat okozhatnak az ott lakóknak!

Szükség van egy újabb útra, de lakótelep tönkretétele nélkül. A Baross utca folytatásában lévő út kiépítése, és elvezetése a hídhoz (részben a régi telephelyi út nyomvonalán) úgy gondolom észszerűbb megoldás lenne.

min 2009.06.02. 09:51:45

Vazze! Sose tudtam minek járnak arra az autósok...Tényleg falakat kell felhúzni oda ahol azt szeretnénk, hogy kocsival ne lehessen közlekedni? A fasz kivan a lusta formájukkal. Sáskák akik terjesztik a semmit.

hatja 2009.06.02. 10:08:17

ez a világ leglustább lakótelepe sajnos, önkényesen kitaposott utak, 20 éve parkolás a tűzoltóknak fenntartott szervízúton csak hogy minél elöbb kiszállhass a lábtörlődön. Az Ugrógyula és a Hajló utca között az a kis csücsök is egy ilyen kitaposott utca. a lebetonozott vaskorlátokat egy hét alatt kidöntötték valakik, a bátrabbak megkerülték.

egyébként vitába kell szállnom, mint huszon éve itt élő. itt nincs olyan, hogy csúcsforgalom meg dugó. az út egyetlen létjogosultságát a lustaság adja.

bolhaplaza.hu 2009.06.02. 10:17:12

Ez az aszfaltozzunk le minden centimétert,a szocilaizmusban volt kurva nagy divat.Akkor betonozták le a Gellért hegyet is,azóta is marhaszép látvány a sok cement a hely oldalán.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2009.06.02. 10:33:13

@orwell: küldtem levelet, írd meg légyszi a részleteket!

#szasa# 2009.06.02. 11:00:19

szerintem pedig itt volt már az ideje, hogy megcsinálják. a lakótelepe egy részét a 70-es évek végén építették, egy teljesen átgondolatlan közlekedéssel. Talán nem is az átgondolatlan kifejezés a helyes, inkább az, hogy nem gondolkodtak előre. Viccnek tartom, hogy az ugró gyula utcából a sporttelep utcába milyen módon lehet kijutni. Nem beszélve a farkaserdő utcáról. Erősen kétlem, hogy meg fog nőni a lakótelep forgalma. Miért jönne be valaki a farkaserdő utcáról a lakótelepre, ha egyszerűbb neki a sporttelep utca felé menni, vagy a megyeri úton? Azért, hogy lassabban tegye meg az eddigi útját a városközpont felé?

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.02. 11:03:02

@hatja:
Azért a reggeli és délutáni csúcsban a Sporttelep-Iglói-Lenningen-Kiss Ernő- István út útvonalon (egyenes út Újpest-Központba), elég lassú a haladás.
Hiába érnék el pillanatok alatt a Váci utat a Fóti úton, és hiába építették a Külső Szilágyi út folytatásában a felüljárót a vasútállomás felé és a Görgey-re rávezetve, a tapasztalatok alapján a macskakövön nem szívesen zötykölődik az ember.
A régi reflexek működnek, és legtöbben ezek alapján választanak útvonalat.

Forgalom van! Most, hogy az újonnan 220asnak hívott fekete 20ast csúcsidőn kívül negyedórára ritkították még többen fognak autóba ülni, és még elviselhetetlenebb lesz a zsúfoltság és a szmog az utakon.

A szeméttelepen való áthaladást mindenesetre megtiltanám! Csak 2 kijárata van az Ugró Gyula utcának, és mindkettőhöz a fél lakótelepet körbe kell pöfögtetni! (persze ha nem számoljuk a szintén csak kitaposott Hajló utcához vezető részt. (Ahonnan a padka kialakítása utcabejáratot formáz a semmibe, pont az Ugró Gyulával egy vonalban... micsoda véletlen...)

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.02. 11:10:45

@#szasa#:
Az az "átgondolatlan közlekedés" a lakótelepet kiemelte a közvetlen forgalomból, így nem vadidegenek átjáróháza, hanem az ott lakók pihenését biztosító közösségi terület jött létre.
Így kellene lakóparkot tervezni, üdülőövezetet kialakítani. Aki nem oda megy, az véletlenül ne keveredhessen oda.
Biztonságosabb, és nyugodtabb környezetet teremthetnének ezáltal.

#szasa# 2009.06.02. 11:20:02

@maxt: miért lenne átjáróház, ha az ugró gyula és a hajó utcánál lévő részt rendesen megcsinálnák? nem kellene három 90 fokos kanyarral kijutni az erdősorra, majd utána a sportelep utcára. legalább arról a kereszteződésről is le lene véve jobban a terhelés.
mondjuk mindegy, sokan nem örültök neki, mások pedig örülnek neki, hogy végre aszfaltoznak.

hatja 2009.06.02. 12:01:33

@maxt: azért ha jössz a sporttelepen, az iglóiról maximum! a második zöldön a fóti úton vagy. vagy sporttelep-erdősor-baross-károlyi és máris szintén a váci úton vagy. nekem az érveid közül egyik sem indokolja, hogy valaki az izzón szenvedje át magát a cikkben szereplő átkötésen. az meg külön vicces jelen esetben, hogy "a macskakövön nem szívesen zötykölődik az ember". mert jelen esetben a seggtörő illegális földúton meg igen.

hatja 2009.06.02. 12:02:31

kicsit sok lett a jelen esetben, bocs :)

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.02. 12:18:39

@#szasa#:
Ha a telepről való kijutásról van szó, az valóban problémás, de ugyanez meg is védi a telepet. A szeméttelepen keresztül vezető út nélkül indokolt lenne az Ugró Gy. sor (nekem akkor is Dallos Ida marad) kivezetése a Hajló utcára. A szeméttelepi úttal csak mégegy bekötést adnánk ugyanoda, és ezzel az Izzó lakótelep egy részészét is dugóba kényszerítenénk.
(Öszintén szólva itt gondban vagyok, mert úgy tudtam a patakig tart a Sporttelep utca, és csak onnan Hajló utca. Végülis ez részletkérdés.)

Mint mondtam alternatív útvonal kellene.
Semmi értelme 2 hídnak, ha ugyanazt a túlzsúfolt útvonalat táplálja. Csak beterelnénk egy kocsisort közvetlenül a házak tövébe.

A Farkaserdő utca folytatásaként a híd utáni erdősáv mellett, a betonlapokból épült utat követve, és a Baross utca folytatásában lévő jelenlegi gyalogút átépítésével és összekötésével kellene egy olyan új útvonalat alkotni, mely elkerüli a telepet, mégis elég közel van, hogy javítson a közlekedésén.

Gyalogútból autóút persze nem népszerű és nem vidám dolog, de az Ugró gy. utca nyugati oldalának átkötésével a lakótelep (ezzel együtt az iskola) és a szánkózódomb közé tennénk egy várhatóan forgalmas utat, ami az így szintén elválasztódó új játszótér miatt fokozottan balesetveszélyes lenne a gyerekekre nézve.

Minden megoldás kompromisszumokat követel.
Kérdés ezt kiktől várjuk el?
A gyerekektől, a kutyásoktól, a bringásoktól, a forgalomnövekedéssel érintett lakóktól?

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.02. 12:25:26

@hatja:
Lehet félreérthető voltam, úgyhogy próbálom egyértelművé tenni:
A szeméttelepen keresztüli út úgy rossz ahogy van! Káros a lakótelepnek és nem segíti a forgalmat.

Az alternatív útvonalakat azért írtam, mert nyugodtan használhatná bárki. Nem hiszem, hogy mindenkinek Újpest-központban van dolga, és oda csak egyetlen utat tud.
Most talán attól az apróságtól vonatkoztassunk el, hogy az Óceánárok utcán a Megyeri út széles sávjait érhetné el az autós ami egyenesen vezet a Váci útra.

#szasa# 2009.06.02. 12:36:42

@maxt: igazság szerint én is úgy tudtam, hogy az még sportelep utca, csak valamelyikötök írta korábban, hogy hajló, ezért én is úgy írtam.

azt aláírom, hogy ha az ugró gyuláról közvetlenül lehetne a sportelepre menni, akkor fölösleges a volt szeméttelepen átmenni.

annak idején sokat sétáltattam/sétáltattunk kutyát a garászok mögötti területen, sokszor mentünk át az erdőbe is, de engem (a kutyát nem kérdeztem, de úgy tűnt őt se) nem zavart, hogy kocsival áthajtanak a földúton.

viszont csak kérdezem, nem sokkal kultúráltabban nézne ki, ha leaszfaltoznák egy két sávos úttá, mellette újra fűvesítenének, mint ahogy most kinéz? néhány éve elköltöztem a környékről, de ha arra járok, azt veszem észre, hogy a földút egyre szélesebb. lassan már kamion parkolónak is lehetne használni.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.02. 12:54:11

@#szasa#:
Én úgy gondolom elég nagy kereszteződés az Óceánárok - Farkaserdő u., hogy komoly forgalom zúduljon a leaszfaltozott szeméttelepen keresztül a gyakorlatban egy tiszta kivezetéssel rendelkező Ugró Gyula sorra. (a másik irányban ugye egy garázssorra kanyarodik vissza, majd egy apró keresztutcában ér véget)
Inkább a terület autók előli elzárását tartanám jónak, illetve a megfelelő fejlesztést, ha vannak ilyenre ötletek, vagy tervek.

hatja 2009.06.02. 13:08:38

@#szasa#: én írtam úgy de csak a google map miatt, hogy az is értse mire gondolok aki nem itt lakik :)

a Baross utca meghosszabbítást nem tartom elvetélt ötletnek, lényeg, hogy ne így durr bele az izzó közepére.

grigorij (törölt) 2009.06.02. 15:22:46

Mindig összeborzadok, amikor egy ilyen, társadalmi érdekeket messzibe kiáltó blogot olvashatok...
Nem lakom a lakótelepen, a környéken sem, sőt Újpesten sem! Sőt irtózom a köpönyegforgató Deczétől!

De az ilyen sommás írások egyszerűen demagógok!
Tessék mellétenni megoládst!

De nem ám a kockásinges-copfoshajú-biciglisfutáros-őszöld megoldást, hogy mi mindig mindennel nem értünk egyet!

Aki írta a hulladéklerakót, ő elég közel van a dolgok igazságpontjához! Aztán én, amikor ritkán megyek egy-egy barátomhoz arrafelé, a tököm tele van a telep idióta forgalomszervezésével.

Aztán egy patakpart sokféle lehet! OK! Ne autózzanak! (hogy miért ne, a homályos...) De akkor basszus HASZOSÍTSUK MÁ'
Arra is kellene blog! Nemcsak a örökös fikázásra...

Nézem a különböző autós, közlekedős, kerékpárso blogokat, de mindegyikben számító, mellébeszélő, az igazságot a mondanivaló végett megváltoztató írásokat olvashatok...

Beépítenek valami? Tessék összeszedni a lakosságot, mozgalom, tüntetsé, levelezés!
Nálunk a komcsi polgármester megszüntetett egy játszóteret, hogy a haveroknak kiparcellázza!
Több mint 100 környező család fogott össze! Én is beszáltam pedig nekem az a terület se kutyám, se macskám!

Vajon mikor látok a bloggerek között olyat, aki a kerékpáros problémákat nem csak az V, az I és II. kerületben vizsgálja?
Olyan autós blogot, ahol a szabálytalankodásnak nem a luxusautó a mércéje, azaz az irigység?

Mikor látom, hogy a Szilas-patak érdekében itt lázadók valóban tesznek az ügy érdekében????

Tegyél például keresztbe valamit csapáson, bazmeg! Álljatok oda többen! Osszatok szórólapokat! Beszéjetek a polgármsterrel! Támadjátok meg a köztereseket! Tegyetek bejelentést a rendőrségen!

Ja, hogy két csomag ropi meg a kóla mellöl a fotelből könnyebb..?

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.02. 15:36:13

@grigorij:
Látszik, hogy nem vagy újpesti, és ilyen dolgokban hiszel!
Derce és környezete annyira korrupt, hogy képtelenség bármit tennie ellenük!
Példák:
A Káposztásmegyeri út 25-ben korábban bölcsöde volt, aztán egy tollvonással ipari területté nyilvánították a területet a lakótelep közepén, ahol aztán komoly zajjal és vegyszerszennyezéssel járó munkákat végzett a Neon Sign Kft. Az udvar úgy nézett ki mint egy szeméttelep. Ellenük semmit nem lehetett tenni az átminősítés miatt. Sem a flex hangja, sem a szabad területen való festékszórózás (tudtommal ez tilos) nem váltott ki reakciót a hatóságokból, és hogy teljes legyen az éjszakai nyugalom körbelámpázták a telepet reflektorokkal, hogy éjszaka véletlenül se legyen sötét a környező házak lakásaiban.
Cég elköltözött, az önkormányzat kertesházak és 4 emeletesek közé a területre egy 10 emeletes és két 7 emeletes ház építését engedélyezte. Az eredeti épületet már ledózerolták!

Hogy a környéken maradjunk szintén lakóház fog épülni a ledózerolt óvoda helyén az Izzó utcában.

A környéken lakók mindent megtettek, de a hivatali packázásokkal szemben tehetetlenek!

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.02. 15:51:09

Hát izé... ma direkt ezért elmentem oda. Nem teljesen értem, miért is ez a nagy kapálódzás. Ha jól értem, csak a jelenlegi betonlapos megoldást akarják megcsinálni normálisabbra. Rosszul értek valamit? Netán eltévedtem?

automentesnap 2009.06.02. 23:13:05

@~dá~:

OFF
A mostani vagy eggyel-kettővel előbbi Nők Lapjában (fogorvosnál voltam) van egy Budapest melléklet, abban ír Scha:ffer Erzsébet hosszan aggódva és fanyalogva az Álomszigetről és egy nyúlfarknyit a Rómairól. Szégyen, de onnan értesültem a tervekről.
/OFF

StopSzmog 2009.06.02. 23:20:54

@grigorij:

Nem értem, mire ez a nagy indulat, hiszen éppen ezt vagy ehhez hasonlókat terveznek a civilek. Indítottak egy blogot a kijárt út kapcsán, pislants oda
http://szilaspatak.blog.hu/2009/05/06/nem_adjuk_a_szilas_patakot

Gondolom most (munka után, szabadidőben) szövegezik a szórólapokat meg ilyesmik. Biztosan elmondják neked, ha kérdezel.

Nem vagy kicsit türelmetlen? Ha szerinted tudnád gyorsítani a folyamatokat, inkább segíts nekik, feltéve, hogy - alapos tájékozódás után - egyetértesz velük.

StopSzmog 2009.06.02. 23:22:19

@bécsi pszicho:

Ööö én úgy látom a képekről, hogy az (most már) földút. Milyen betonlap?

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.06.03. 05:45:50

@StopSzmog: ha ugyanarról a helyről beszélünk, akkor nem tisztán földút. Ha óhajtod, visszamehetek újra és csinálok pár képet az "úttestről". Nagyméretű betonlapokat láttam, amiket részben betakart a por. (hogyhogy milyen betonlapok? Nagyok, szögletesek :) )

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.03. 08:31:04

@StopSzmog:
Fentebb már írtam, hogy egy üzem volt arra, és annak egy betonlapokból álló útja.
Ha a fenti térképet nézed, akkor az Óceánárok utca felől van egy erdősáv, a patak, megint egy erdősáv, majd a műholdképen remekül kivehető út észak-nyugati irányban. Ez a betonlapos rész. A lilával jelölt út további része a telep felé a videón is látható kitaposott borzalom.

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2009.06.03. 09:13:40

@StopSzmog:
Egyszerűbben: az Óceánárok utcától a lila vonal töréspontjáig betonlapok vannak lefektetve illetve még tovább is, ami bevezetett az egykori gyártelepre. A gyártelep helyén (fák közötti zöld tisztás a térképen) most fákat ültettek.

Stefidzsi · http://bringalap.atw.hu 2009.06.03. 10:02:26

Üdvözlök mindenkit!

Örülök, hogy felkarolt minket az Urbanista, bár még csak a korai stádiumban, így egyelőre csak picsogásnak látszik a blogunk. Pedig a háttérben igenis dolgozunk. Készítjük a tájékoztató szórólapokat, beszélünk szakemberekkel és meg fogjuk keresni az illetékeseket is. Megnézzük a terveket, hogy pontosan mit és hogyan akarnak megépíteni.

A csúcsforgalmat és dugót meg lehet nézni képekben: http://szilaspatak.blog.hu/2009/05/28/a_helyszin_kepekben
Ez a helyzet reggel és délután jellemző, amikor az iskolába és az óvodába hozzák-viszik a gyerkőcöket. Szerintem nem kell ehhez nagy forgalomtudósnak lenni, hogy lássuk, értelmetlen erre még több autót ráengedni.

Úgy gondolom, hogy teljesen felesleges ez az út. Ha utat építesz, forgalmat generálsz.
Nincs értelme nagyobb forgalmat ide beengedni pont a fenti képek miatt. Ha pedig nem nő a forgalom, akkor továbbra is csak azok fognak erre jönni, akik nem itt laknak. Tehát az út egy olyan kisebbség számára jelentene előnyt, akik eddig is illegális tevékenységet folytattak, az itt lakó többség kárára. Ez nem hiszem, hogy egy kompormisszumos helyzet.


Ha kíváncsiak vagytok a további fejleményekre figyeljétek a szilaspatak.blog.hu oldal bejegyzéseit.

StopSzmog 2009.06.04. 23:40:15

@bécsi pszicho
@maxt
@Stefidzsi

Köszönöm, most már világos.

cso zsi 2009.06.05. 09:21:35

Rém egyszerű.
Igény az autósok részéről a hely. (ott van dolguk / ott laknak?)
Önkormányzat megcsinálja, hogy mindenkinek jó legyen.
Aztán majd parkolóórákat szerel fel.

Egyébként gyepet nem csak az autósok tipornak, a gyalogosok is.
Minálunk egy lerohasztott játszótéren keresztül vezető "birkacsapást" köveznek ki a Dráva utcánál.

Gyalogkakukk 2009.06.23. 18:59:08

A helyzet rosszabb, mint gondoltuk :(
Az egész óriási területet el akarják adni kb 2,5 milliárd forintért.

Már áprilisban meghirdették
www.ujpest.hu/dokumentumok/099_palyazat_palyazati_felhivas.doc

de úgy tűnik, nem kellett senkinek, mert most újra kínálják
www.ujpest.hu/dokumentumok/121_palyazat_palyazati_felhivas.doc

Újabb zöld területek tűnnek el :(
süti beállítások módosítása