darthwalk: DSC 2975 Szokásos dugó"A gépjárműveket a rendszám alapján kamerák azonosítják a fizetőövezetekbe történő behajtáskor. Városonként eltérő a fizetési övezet nagysága, a legkisebb fizetési övezet mindössze 7,25 négyzetkilométer (Szingapúr), ami megközelítőleg megegyezik Budapest V., VI., és VII. kerületeinek együttes területével. A díj nagysága Oslóban, Szingapúrban és Stockholmban behajtásonként 1-2 euró (250-500 forint), míg Londonban a behajtások számától függetlenül 8 font (2940 forint)." - írja az Építészfórum a dugódíjról. Bár a budapestiek állítólag 80%-a (!) támogatná a belvárosi fizetőövezetet, annak tervezett elhelyezkedésére nem tér ki a cikk. Az meg csak úgy eszembe jutott, hogy ilyenkor még parkolódíj is szokott lenni az övezeten belül vagy az már benn van az árban? További linkek hétfő estére:

Budapesten
Az ébredező Újlipótváros (városképp)
A 2-es metró építése - új sorozat (bp jövője)
Vizsgálják az újpesti bűzöntödét (index)
Gondolatok Budapest modernista elcsúfításáról (magyarkodó)
Dübörögnek a gépek a TóPARKban (éf)
Terézvárosi díszkutak (éf)

Máshol
Nemzetközi Magasház Díj 2008 (éf)
Himalája Centrum Sanghajban (wan)
Dizájnos borospince (wan)
Maja hatások a modern mexikói építészetben (wan)

Bárhol
Űrbár a Földön (mindennapi betevő)
Graffiti világítórúddal, vandalizmus nélkül (technowar)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés szemle gépkocsi

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr35786308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IngatlanosFigyelő · http://ingatlanosfigyelo.blog.hu/ 2008.11.24. 21:03:59

Természetesen bevezethető a dugódíj, csak akkor azt célszerűbb "hétfő reggeltől péntek estig a városban való bármilyen napközbeni közlekedés díja"-nak keresztelni. A bevezetésével egyébként nem is volna semmi baj, sőt! De akkor a bevételt tessék szépen a közlekedés megreformálására költeni: tömegközlekedés fejlesztése (de nem csak tessék-lássék módra), őrzött parkolók-parkolóházak építése, drasztikus(!) forgalomátszervezés akár komolyabb főutak egyirányúsításával, stb.
süti beállítások módosítása