"A gépjárműveket a rendszám alapján kamerák azonosítják a fizetőövezetekbe történő behajtáskor. Városonként eltérő a fizetési övezet nagysága, a legkisebb fizetési övezet mindössze 7,25 négyzetkilométer (Szingapúr), ami megközelítőleg megegyezik Budapest V., VI., és VII. kerületeinek együttes területével. A díj nagysága Oslóban, Szingapúrban és Stockholmban behajtásonként 1-2 euró (250-500 forint), míg Londonban a behajtások számától függetlenül 8 font (2940 forint)." - írja az Építészfórum a dugódíjról. Bár a budapestiek állítólag 80%-a (!) támogatná a belvárosi fizetőövezetet, annak tervezett elhelyezkedésére nem tér ki a cikk. Az meg csak úgy eszembe jutott, hogy ilyenkor még parkolódíj is szokott lenni az övezeten belül vagy az már benn van az árban? További linkek hétfő estére:
Budapesten
Az ébredező Újlipótváros (városképp)
A 2-es metró építése - új sorozat (bp jövője)
Vizsgálják az újpesti bűzöntödét (index)
Gondolatok Budapest modernista elcsúfításáról (magyarkodó)
Dübörögnek a gépek a TóPARKban (éf)
Terézvárosi díszkutak (éf)
Máshol
Nemzetközi Magasház Díj 2008 (éf)
Himalája Centrum Sanghajban (wan)
Dizájnos borospince (wan)
Maja hatások a modern mexikói építészetben (wan)
Bárhol
Űrbár a Földön (mindennapi betevő)
Graffiti világítórúddal, vandalizmus nélkül (technowar)