Fwd: kelenföld

Az olvasói kérdésre válaszolva: szerintem nagyon nem normális. De persze nem vagyok statikus...

Hello!

Szerintetek mennyire normális, hogy miközben szakad az eső, itt-ott kifordult a föld a beton alatt, megjelent egy hosszanti repedés a rézsün keresztbe a 4 m es munkagödrün, közben odafent az embereknek haggyák  jóhiszeműen nézelődjenek?
igazából lehet hogy rézsüfóbiás vagyok, de nekem fáj nézni ahogy deszkákkal támasztják oldalról a 4 m-es  falat. látom hogy épül már a rendes kőfal, de azért ez meredek szerintem. 
a villanyoszlop alatti luk már korábban is ott volt, de most sokkal nagyobb. biztos nem is repedés csak diszkordancia...
(kelenföld, sasadi úti kijárat, metró-építkezés)
természetesen név nélkül küldöm a képeket, ha szerintetek ez rendben van, és nem ide tartozik, ezer bocs, de gondoltam műszaki földtanilag talán érdekes lehet a szituáció (nem értek hozzá )meg pánikkelteni szigorúan csak akkor szeretnék, ha oka van.
ténylegnévnélkül

 

Fwd: kelenföld

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest metró építés kelenföld négyes metró életveszély xi. ker erózió sasadi út

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr665615971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vincze Miklós [grofjardanhazy] · http://24.hu/author/vinczem/ 2013.11.05. 11:53:54

Én sem vagyok statikus (csak majdnem építőmérnök), de ennek a falnak az alátámasztás körülbelül annyit érhet, mint vaknak a bifokális lencse.

bjutka 2013.11.05. 12:02:03

vannak ott statikusok, akiket ezért fizetnek :)jobbnál jobbak. mondjuk ez -a kép alapján nem a ducolás mintapéldája....
amúgy az építésfelügyeletre tartozna, akik ellenőrzik/nék, hogy a munka a tervnek megfelelően készül/t. aztán kéne a naplót látni és a műszaki ellenőrrel beszélni, már ha valakit tényleg izgat a dolog. a megrendelőt pl.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.11.05. 12:15:17

én még oda se mernék állni ahol a sárga esernyős áll.

Bobby Newmark 2013.11.05. 12:21:01

@bjutka: Konkrét megjegyzés egy kiemelt állami projekt építésvezetőjének szájából, amikor mi, tervezőiroda aggódtunk egy munkagödör állékonysága miatt:
"Van az a pont, amikor a kotrósra kell bízni a dolgot".

Innentől kezdve én nem bíznék annyira a kivitelezésen dolgozó "ezért fizetett" statikusokban...

Egyébként valószínűleg kötött talaj (iszap vagy agyag), azért merték eleve dúcolás nélkül kiemelni így a gödröt, de az eső határozottan nem tesz neki jót, az biztos.

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2013.11.05. 12:22:55

Statikus vagyok. Lehet, hogy ijesztően néz ki, de ez így rendben van.

kamarawood 2013.11.05. 12:28:41

Főleg, hogy épül a gabionfal.

Rive 2013.11.05. 12:36:04

A sárga esernyő alatti rész az biz' gáz. Azt a betont tényleg csak az a karó meg az átázott agyag tartja?

A többi okésnak tűnik.

szvsz 2013.11.05. 13:06:43

Statikus vagyok és határozottan kijelentem, hogy ez így nagyon nincs rendben!
A képen 2 ember dolgozik, 5 bámul/lófrál. Ez így nem mehet tovább!

Gera 2013.11.05. 13:22:41

Nem vagyok statikus és szerintem az egész rendben van, kivéve azt, hogy ahol a sárga esernyős áll, oda nem engednék embereket.

goodjohnwin 2013.11.05. 13:23:21

Én még ott leragadtam ezzel a végállomással kapcsolatban, hogy mi lesz a jelenlegi Etele térrel és a volán/bkv végállomásokkal ha valami űrállomást építenek a sínek túloldalára... A jelenlegi térről nem készült semmilyen látványterv sem.

Egyéves Önkéntes 2013.11.05. 13:27:26

Sárga esernyős vagyok és nagyon rendben van, hogy a statikusok kávéznak a konténerben.

Bagameri_ 2013.11.05. 13:43:55

Nem vagyok statikus, de szerintem sincs rendben. Hol a Sanyi?
ebedszu.net/l/6

ixub 2013.11.05. 13:45:52

A villanyoszlop vagyok a sárga esernyős épp most pisált le.

AtiSnatch 2013.11.05. 13:54:53

én vagyok a metrogödör! rendben vagyok!

nál 2013.11.05. 13:56:28

Gyanakvó vagyok, és a sárga esernyô miatt azt gondolom, hogy ez csak egy gerilla-kampány a How I Met Your Mother utolsó évadához.

Telehajó 2013.11.05. 13:57:39

A sárga esernyő vagyok. Utálom az esőt.

Void Bunkoid 2013.11.05. 14:06:13

Én pedig az imént fingottam egy jót.

nyelvtanaci 2013.11.05. 14:11:15

"haggyák"

nyelvtanaci vagyok, és ez nagyon fájt.

szanalmas 2013.11.05. 14:15:49

Én meg dinamikus vagyok és drasztikus!

dr Smittpálelnökúr 2013.11.05. 14:17:22

Bukott elnök vagyok, és ez a gödör teljesen rendben van.
Ha meg mégsem, majd jól ráfogjuk valakire.

Barneby 2013.11.05. 14:27:15

Rézsűszög vagyok, sziasztok! Még bírom, de jöhetne már az a Fal!

problémamegoldó 2013.11.05. 14:45:57

Nem vagyok rendben de ez statikus.

juhuuu 2013.11.05. 14:54:05

Én sem vállalnám a nevem ilyen helyesírással.

MACXP 2013.11.05. 14:56:45

Nem vagyok statikus, nem vagyok gödör,
nem vagyok rézsűszög, nem vagyok vödör.
Nem vagyok drasztikus, nem vagyok sárga,
nem vagyok esernyő, nem vagyok márga.........

Bocs!

nilsholgersson 2013.11.05. 15:02:56

Deszka vagyok. Ezek a barmok odaszegeltek az falhoz, hogy jobban tartsak.

altona 2013.11.05. 15:06:02

Stati-szti-kus vagyok, nem baj-e?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.05. 15:15:52

MUNKAGÖDÖR MEGTÁMASZTÓ VERS

Körcsúszólap szádfal alatt
Eltrafál egy dagadt halat!
Talajvízbe tévedt ponty ő,
S nyíródáskor sikolt: Mon Dieu!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2010/02/munkagodor-megtamaszto-vers.html

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.05. 15:18:25

SÁRGA VIRÁG

Kis réten a virág sárga,
Alatta meg víg a márga.
Víg a márga, konszolidált,
S dúdolgatja ezt a kis dált:

"Márga vagyok, márga lala,
Munkagödröm sárga fala
Függőleges, mint a Big Ben,
S minden alapozó víg benn."

(altalajtánc!)

fradyendre.blogspot.hu/2011/10/sarga-virag.html

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.05. 15:20:55

ALTALAJMECHANIKA

Amikor én fekve nyomok,
Alattam a parti homok
Verejtéktől szottyad sárrá
S meg is süllyed, aki áll rá.

Izzadmányosan a parti
Lösz oly veszélyes, mint darth-i
Fénykardcsapás, mert Vader ő,
Aki ellen nem véd Erő.

Fú bősz tanár orra lika:
„Az altalajmechanika
Ténytárgy, nem hiszi a piszis!!!”
S jegyzetel még Chuck Norris is

S ujjával ír sziklafalba.
Fehérré sápad, mint Alba
Régia, a parti homok...
Ez van, mikor fekve nyomok.

„Én nem szeretek fekve nyomni, mert úgy könnyebben legurulok a biliről, mint ülve.” /Arnold Schwarzenegger osztrák jellemszínész/

„Dilettáns fércmű! Jellemző, hogy a szerző utóvizsgás kegyelem kettesekkel abszolválta ezt a szép tantárgyat! A második sor szélén az a vörös borostás legalább jegyzetelt! Na, majd meglátjuk a holnapi vizsgán, hogy mit tud a kiscsákó!” /Dr. Lösz László bősz altalajmechanika professzor/

„Alba Régia, mi?! Hát persze! Csak azért, hogy a fehér – Fehérvár silány gondolati párhuzamot elsüsse, a gyagya zugköltőcske ízekre szedi mind a saját, mind pedig mindhárom olvasója agyát. Az általa használt szavak harmada nem is létezik, a másik két harmada pedig nem azt jelenti, amit ő szeretné, hogy jelentsen. Ezt jelenteni fogom! Kinek is? Ja, önmagamnak! Azonnal hajtassanak vele a Várba és zárják be Táncsics Mihály megüresedett börtönébe!” /T. Tompa Taploncz legeslegfőfőbb főcenzor és nyáladzássy főelőadó/

„Ki az a Darth Vader?! Ja, az az elszenesedett bádogember, aki időnként elbújik a sötét oldalamban? Ott szokott stikában puskázni az altalajmechanika zárthelyiken, de mindig lebukik, mert szörcsög. Na, megyek is és lerúgom a fekete bilifejét.” /Chuck Norris az Erő/

„Altalaj? Vader és Norris nevű vevő urak? A magyar föld nem eladó! Patakvéres-ugaros őshazánkban a föld a legértékesebb! Egykoron miniszterként kis honunkat a földdel tettem egyenlővé! Ezt csinálják utánam önök is, ha tudják!” /Dr. Torgyán József budapesti nyugdíjas/

„Nem, nem és NEM!!! Az anyámnak még azt a kulcsot sem adnám oda, ami azt a pincelejáratot nyitja, ami ahhoz a katakombához vezet, ami csak pár kilométerrel megy el az altalajban annak az épületnek az alapja alatt, ahol lakik egy olyan ember, aki már hallott olyan valakiről, aki állítólag bele mert olvasni ebbe a, ebbe a, ebbe a plázahányásos felmosórongy levénél is moslékabb klapanciába! Ez még a végkiárusításon ingyen osztogatott NDK importból visszamaradt hónaljdezodoromhoz képest is bulvármocsok! PFÚÚÚJ!!! (Ja, egyébként magánemberként tetszik.)” /Puzsér Róbert kritikus/

„Altalaj! Milyen gyönyörű szó! Ha már annak idején is ismertem volna, biztos, hogy ez lett volna a címe a dalomnak a vacak Yesterday helyett. (dalol) „Altalaj, ó de elsuvadnál, mint a vaj, de még mindig itt vagy, mint tavaly, ó átázott híg altalaj!” Nem bírom visszatartani a könnyeimet… Hiába, az aggkori szenilitás!” /Sir Paul McCartney ex-beatle/

„Szép, mert térdek nélkül is tetszik!” /Lábatlan Lajos nyugalmazott aknataposó/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2013/01/altalajmechanika.html

prakp 2013.11.05. 15:23:37

...és ezt most így hogy?

eßemfaßom meg áll 2013.11.05. 15:37:20

Pék vagyok, szóval ez nincs így jól, én bekenném csokikrémmel

eßemfaßom meg áll 2013.11.05. 15:40:34

Nem értek hozá, mi a za hejesíráss? van ennek oka pánick keltetés nélkül? ténylegnévnélkül

béla a görög (törölt) 2013.11.05. 15:40:58

én meg kanos vagyok és szerintem... nagyon jó ... nagyon jól ... nagyon jól van ez így :D :D :D

Elvileg már csak választásig kell tartania a szentléleknek addig a Pista átadja és megünnepli magát.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.05. 15:44:10

STATIKU SHAIKU
(mély haiku)

Metróállomás:
Földméhben növekedő
Betonház. Mi más?

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2013/01/haikuk.html

bjutka 2013.11.05. 15:45:10

ismerek egy pár mérnököt a ki a metro projekten dolgozik. hááát....
ha jó szakértő (statikus) kell szóljatok, tudok.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.05. 15:54:06

@bjutka: Én dolgoztam két állomáson is statikusként (Gellért tér, Kelenföld), de ehhez a falrészhez szerencsére nem volt szerencsém...
Amúgy ránézésre a fal valószínűleg (és remélhetőleg) kibírja azt a pár napot, amíg a Gabion fal fölér addig, ameddig kell...
Addig imádkozzunk!
:)

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2013.11.05. 15:54:54

Mivel verset inni nem tudok, így mint okleveles rádiótávírász és kazánfűtő mondanám: A rézsűt csak a támfal leendő vonaláig szabadna megszedni, hogy minél kevesebbet kelljen tömedékelni. Lehet, hogy hozzáértőknél ez nem szempont, mert akkor nem fér be a fal mögé az úthenger:) youtu.be/RgYT8EHkcAU

béla a görög (törölt) 2013.11.05. 15:56:36

Szentlélek tér vagyok - dúcoljatok!
Köztársaság tér (most valami II. János Pál pápa vagy mi) - megyek fiam feladom az utolsó kenetet.

SemBoga 2013.11.05. 16:23:48

Eső vagyok, nekem tökmindegy hova esek

Bubute 2013.11.05. 17:04:51

Ott olyan agyag van (kiscelli agyag), ami még elázva is sok méter magasan megáll (még így függőleges falban is). Az elázástól kell csak megóvni és akkor nem lehet nagy baj.
Az mondjuk érdekes, hogy mire szolgál az a néhány fadarab..

lobster thermidor 2013.11.05. 17:38:32

Tényleg elképesztő az itt hozzászólók destruktív hozzáállása!
Amikor hazánk nagyjai éjt nappallá téve dolgoznak népünk boldogulásáért, és azért, hogy a választásokig elkészüljön az a nyüves 4 -es metró, akkor egyesek képesek azon nyavajogni, hogy néhány köbméter zsaludeszkát elvittek a főnök lányának épülő új gellérthegyi villájához.

házelnök 2013.11.05. 18:49:56

Kevesebb nyugdíjat kell majd fizetni.
orbán meg a bandája hiányzik, azért csúszik a föld.

Überspannung 2013.11.05. 19:07:28

földigiliszta vagyok abból a talajból, és nagyon nincs rendben ez az egész!

djangyu 2013.11.05. 19:09:33

álmos vagyok, de ezek jó hozzászólások.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.05. 19:36:32

Utas vagyok, és nincs rendben, hogy ma is a piros hetessel kellett mennem, M4 helyett.

2013.11.05. 19:46:49

Előd vagyok, és úgy gondolom jól van ez így!

házelnök 2013.11.05. 20:07:02

@Void Bunkoid:
Guttalax nélkül sikerült ma is orbánt létrehoznom.Már nem is számolom.

2013.11.05. 20:52:53

Bakter vagyok Kelenföldről, és csak egy jó csülökpörköltre vágyok, a föld majd megvárja a betonozást.

varisztor 2013.11.05. 20:55:44

@Állítsátok meg Arturo Uit!: Akkor a következő felhőszakadásnál odaállnál a tövébe?

varisztor 2013.11.05. 20:58:32

@Bubute: "...még elázva is sok méter magasan megáll (még így függőleges falban is). Az elázástól kell csak megóvni és akkor nem lehet nagy baj."

Érdekes gondolat. Mérnök-e vagy-e állami projektben-e? :D

varisztor 2013.11.05. 20:59:36

...csak a sorminta kedvéért: Orbán vagyok, Magyarország jobban teljesít és jól van ez így.

varisztor 2013.11.05. 21:19:43

@Állítsátok meg Arturo Uit!: A képen látható fal tövében? Alig hinném.

2013.11.05. 21:30:21

Nő vagyok és nem értem.

Bubute 2013.11.05. 21:53:01

@varisztor: Köszi a kérdést :)
Sajnos erről a munkáról lemaradtam, de mint geotechnikus (statikus) értek valamit a kiscelli agyaghoz...
Ideiglenesen még homokban is ásnak ember mélységű gödröket, amik be is szoktak omlani. Ez az agyag nem ilyen. Ne féljetek, bár ha még napokig esik az eső...

Veronka 2013.11.05. 21:55:50

4/2002. (II. 20.) SzCsM-EüM együttes rendelet

az építési munkahelyeken és az építési folyamatok során megvalósítandó minimális munkavédelmi követelményekről
10.1.5. A dúcolatlan munkagödör (munkaárok) megengedett mélysége terheletlen térszint, különböző talajok és rézsűhajlások esetében a következő:
Függő-
leges fal
esetén
Laza, szemcsés talaj Szárazon 0,8 m

Tömör, szemcsés talaj és sodorható iszap Szárazon 0,8 m

Kemény iszap és sodorható sovány anyag Szárazon 1,0 m

Kemény anyag Szárazon 1,7 m

10.1.13. A dúcolt munkagödör (munkaárok) mélyítését a talaj minőségétől függően, de tömör talajban legalább 1,0 méterenként, nem állékony talajban legalább 0,5 méterenként a dúcolással követni kell.

varisztor 2013.11.05. 21:56:19

@Bubute: Az idézett szövegedet olvassad el! Van benne egy pici ellentmondás. :) Egyébként kit érdekel ha beomlik. Itt az a gáz, hogy járda alatt omlik be. Amíg csak az építő szenvedi a kárát, addig nem téma, így csinálta vigye el a balhét, de ha egy gyalogos esik két méter 2 köbméter agyag (mindegy milyen talaj) kíséretében, az azért márt ejnye no! ...és a képen látszik, hogy a járda alól eltűnt már az a két köbméter...és esik.

varisztor 2013.11.05. 21:58:33

@varisztor: Egyébként Veronka idecitált egy rendeletet. Azt hiszem nem oktalanul vannak benne a konkrét értékek....és ez a gödör egyiket sem teljesíti. Az a támaszték még asztali mérnökként is csak díszlet. ...de...nem én járok ott minden nap.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.11.05. 22:36:50

szerintem jó. én megbízok az állami dolgozóinkban

HgGina 2013.11.05. 22:44:08

Csak ülve vagyok statikus. Állva, némi szesszel átitatva ingatag. Ijjen hejessírásssal én is csak név nélkül mernék írni.

HgGina 2013.11.05. 22:47:13

Egyébként most jártam arra, és semmit se látni a sötétben. Tehát az egész csak fotosopp.

2013.11.05. 22:48:21

A kommenteken jót mulattam, jók vagytok mindannyian, kivéve Frady Endre verseit, mert azok már nekem fájnak, jobban, mint a posztíró helyesírási hibái! Sajnálom, Frady Endre! :D

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.11.05. 22:51:20

Szerintem ez egy lezárt munkaterület, és az esernyős csak egy bóklászó idióta, akinek semmi keresnivalója nincs ott. Megvárják, míg eláll az eső, kiszivattyúzzák a vizet, és majd bezsíluzzák.

Egyébként én nem a statisztikus vagyok, hanem a beton, csak még nem vagyok bekeverve. Egyik felem még cement, a másik homok, a harmadik meg kavics, és azért nem én vagyok a statisztikus, mert megbuktam matekból. Azt mondta a matektanár, hogy az osztály hetven százaléka meg fog bukni, én meg kiröhögtem, hogy nem is vagyunk annyian.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.11.05. 22:55:30

@Bubute: "Az mondjuk érdekes, hogy mire szolgál az a néhány fadarab.."

Megtámasztják a fallal, hogy ne dőljenek el.

kérődzőgiliszta 2013.11.06. 00:39:16

Átrágtam magam a terepen! Böfff!
Két lehetőség van:
Vagy lesz suvadás.
Vagy nem lesz suvadás.
Bármi is lesz, nekem lesz igazam!
Ritka nagy fasz a kivitelező!

béla a görög (törölt) 2013.11.06. 00:50:33

Gravitáció vagyok és majd én eldöntöm meddig jó!
Nézzétek a híreket.
----
pi...ba mindig államosított-at olvasok az alámosott helyett és idekattintok...

donder (törölt) 2013.11.06. 04:05:55

jaj, olyan kis negativak vagytok, hat mi lesz, ha megcsuszik az a fal?
a bolcs vezetoitek erre is gondoltak, sot talan pont ez a cel!
csak ti ezt nem latjatok at, mert nem vagytok eleg muveltek ideologiailag

majd az ima ereje visszatartja az omlastol a foldet!
ha meg omlik, akkor az a gonosz kulfoldi hatterhatalmak aknamunkajanak lesz koszonheto

Leonard Zelig 2013.11.06. 07:44:48

Én meg fordító vagyok, tehát megfordítanám a képet és akkor a gravitáció nem lehúzza, hanem felnyomja.

minnifield űrhajós 2013.11.06. 07:58:02

apu ökökbe szorult keze vagyok, és nem lesz ez így jó.
esetleg műbútorasztalos.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.06. 08:42:48

@little troll: Frady Endre vagyok és harakirit készülök elkövetni. Csak azt nem tudom eldönteni, hogy a horizontális, vagy a vertikális vágás jön-e előbb? :)

szemi90 2013.11.06. 08:46:44

@nyelvtanaci: Én meg nyelvtan náci vagyok és fáj a nickneved is.

Péter Tóth 2013.11.06. 09:23:42

Apu hasnyálmirigye vagyok

grigorij 2013.11.06. 10:40:36

A kommentek - a remek kommentek - is igazolják, hogy egy blogger mekkora egy fasz lehet!
Mert hiába ad az Isten billentyűzetet, ha észt, és főleg önkontrollt nem rendel mellé?
Gondolom holnap valami orvosos poszt jön?
"Nem vagyok orvos, de szerintem nem néz jól ki a férfi a metró alatt..."

balagan 2013.11.06. 16:42:49

@varisztor: Az nem járda, hanem terasz!!!!

Bubute 2013.11.06. 17:34:39

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: Tökéletes!

Azért bízzunk abban, hogy Statikus kiszámolta és aláírta a tervet, ami alapján építkeznek.
Az is lehet, hogy megtervezte és a megtakarított anyag díjából vett egy repülőjegyet Bora Borára, így ő már a homokos tengerpartról nézi mosolyogva a sárban bajlódó munkásokat..
A rendelet szövege valóban így van, de ha számítással lehet igazolni, hogy ez állékony, akkor el lehet térni tőle. Azok a fadarabok még mindig érdekelnének, hogy mégis mire jók..

varisztor 2013.11.06. 18:30:54

@balagan: Jé, tényleg! Akkor semmi baj, a terasz a levegőben is megáll és tartja az embert....hogy ezt nem vettem észre! :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.07. 12:32:56

@Bubute: Statikus biztosan kiszámolta és alá is írta, de nem biztos, hogy az alapján építkeznek.
Jómagam is terveztem már munkagödör megtámasztásokat és volt, hogy a különösebb veszélyérzettel nem rendelkező kivitelező időnként merészebben értelmezte a megtámasztás fogalmát, mint én. Nekem is van hajmeresztő fotóm ilyen munkatér(nem)határolásról. Szerencsére nem lett baj belőle!
süti beállítások módosítása