Előbb jöjjön a lényeg, a rizsa majd utána. Tehát a 16 induló és a menetrend:

  • Belső-Ferencváros
  • Belső-Kelenföld
  • Belső-Terézváros
  • Belső-Újlipótváros
  • Belváros
  • Budavár
  • Herminamező
  • József Attila-lakótelep
  • Lágymányos
  • Lipótváros
  • Németvölgy
  • Óbudapart
  • Palotanegyed
  • Szentimreváros
  • Zsidónegyed
  • Wekerletelep 

Az augusztusi menetrend:

 

7. Lipótváros – Belső-Kelenföld

10. Belső-Újlipótváros – Budavár

14. Belváros – Herminamező

17. József Attila-lakótelep – Lágymányos

21. Belső-Terézváros – Németvölgy

24. Zsidónegyed – Óbudapart

28. Palotanegyed – Szentimreváros

31. Belső-Ferencváros – Wekerletelep

 

A szeptemberi:

4, 7, 11, 14. negyeddöntők

18, 21. elődöntők

25. döntő

És akkor a rizsa:

Tehát akkor túl vagyunk az Urbanista Városnegyed-bajnokság nulladik fordulóján, mely – hogy ne mondjam – a gyermekbetegségek állatorvosi lova volt. Viszont ami elképesztően jól sikerült: több száz blog- és FB-kommentben, levélben, sőt Twitteren is ajánlottatok versenyzőket – közel száz tipp jött! 

A gond csak annyi volt, hogy kaptam egész kerületeket (mondjuk a 120 ezres Óbudát, melyet ha városrésznek tekintünk csak, akkor is 33 ezres), meg teszem azt Adyligetet, ahol ezren sem élnek. 

Hogy nagyjából igazodjam az új indulók méreteihez (most nagyjából mindegyik versenyben szereplő városnegyed 10-20 ezres nagyságú), fájó szívvel összevontam 2-2 korábbi indulót, így Lipótváros és Belváros csak egy-egy versenyzőként indul. Ennek járulékos előnye, hogy tíz általatok javasolt versenyző indulhat a bajnokságban, vagyis sikerült némileg elrugaszkodni az eredeti teszt kötöttségeitől. 

A kerületekre adott szavazatokat mindig a legnépszerűbb városrészéhez csaptam hozzá (így például a Hegyvidékre érkezett voksok Németvölgyet erősítették). Így alakult ki a 10 új induló helyszín:

Újlipótváros. A harmincezres városrészről muszáj volt levágni az északi részt, mert így túl nagy lett volna. Maradt tehát a klasszikus Lipócia, hiszen sokan amúgy is csak erre értik ezt a kifejezést).

József Attila-lakótelep 

Óbuda (Duna-part). A 33 ezer lelkes Óbudát is föl kellett szabdalni valahogy. Szó szerint órákon át szenvedtem vele, ugyanis annyira tarkabarka az ingatlanállománya, városszövete olyannyira kusza, hogy nem lehetett belőle homogén részeket kimetszeni. Így döntöttem végül a keleti, parti sáv megtartása mellett. Ez az Óbudapart, mely a BRFK térképe alapján az I., a VIII. és részben a II. körzetből adódik össze. Jókora mérete ellenére úgy saccolom, nem lóg ki lélekszámával a többi versenyző közül – mivel elég sok benne a lakatlan terület. De persze vitatkozzatok vele bátran!

Németvölgy (+Hegyvidék)

Szentimreváros (+Újbuda)

Herminamező (+Zugló)

Budavár. A Vár önmagában nagyon kicsi, alig 2500 lelket számlál, ezért megkapta – a szintén több szavazatot kapott – Víziváros és Krisztinaváros, valamint a Tabán I. kerületi részeit is.

Wekerletelep (+Kispest)

Lágymányos

Kelenföld. Akárcsak Óbudánál, itt is vért izzadtam egy arányos terület kiválasztásánál. A kerületnyi méretű (több mint 50 ezer lelkes) területről végül az északi részt vágtam le meglehetősen önkényes módon. Észérvekkel itt is rávehettek a változtatásra.

Aki ésszel akar szavazni az készüljön föl! Mindenek előtt tanulmányozzátok az Urbanista posztjait (sajna egyelőre csak kerületi szinten van lebontás, ott a jobb oldali sávban). Aztán ott a már említett Otthontérkép (eladási és hirdetési ingatlanárak, garázsárak, parkolási díjak, bűnözési statisztikák kocsira és lakásra, zöldfelületek aránya, parkosítás mértéke. Van jövedelem is, de az elég sokadlagos szempont: sajnos attól, hogy mondjuk Rózsadombra költözöm, nem lesz több a jövedelmem. Bár azoknak hasznos lehet, akik szeretnének a leggazdagabbak közt élni). Italozóhely ügyben javaslom a Kocsmablog térképét, boltügyben a Budapest Butikét, de érdemes belenézni az Udvarbolondba is, mely a belső kerteket mutatja be városrész szerinti bontásban.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest városnegyedek

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr404697757

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.08.06. 10:39:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bioLarzen 2012.08.06. 10:53:47

Hmmm... ha időben jövök, biztos megpróbálkoztam volna beajánlani Rákospalotát is. Én nagyon jól megvagyok itt. Ez kb. az 5. hely, ahol kicsit is huzamossabb ideig éltem Budapesten, úgyhogy egy kis összehasonlítási alapom van - nekem bejön.

bio

CsárliFirpó 2012.08.06. 11:02:09

Ennek mi értelme van? Ahonnan pillanatnyilag épp többen neteznek, arra szavaznak. Mi ebben az objektív felmérés?

iKod 2012.08.06. 11:12:59

Óbudához az egész II. körzetet hozzáadnám.

Malachi 2012.08.06. 11:14:57

@CsárliFirpó: hint-hint: nem az a feladat, hogy mindenki arra szavazzon, ahol éppen lakik. laktam már a 13. kerület több részén is, mégse szavaznék oda. (ha lehetne)

fifibá55 2012.08.06. 11:29:04

Van ennek azért egyfajta csakazértis-jellege: aki "külsőbb" vagy a közfelfogás szerint "nem előkelő" részekre "szorult" (és ott jól is érzi magát), az feltétlenül szavazott lakókörnyezetére. A Rózsadombiak meg nem igen ugráltak és szavaztak, ők csak csendben és elégedetten ott laknak...

Ezzel persze nem akarom megkérdőjelezni a szavazatok helyességét vagy érvényességét, hiszen kicsit olyan a kérdés, mint hogy melyek a legjobb ételek - abszolút szubjektív dolog.

gentry 2012.08.06. 11:32:17

@Malachi:
Azért az emberek általában ott laknak, ahol jól érzik magukat, ahol elégedettek a környékkel. Különben nem költöztek volna oda (illetve ha olyan helyre születtek ami nem tetszik, akkor elköltöznek).

merre 2012.08.06. 11:32:53

Ez az egész nem egy faszság így? Akár a dzsumbuj is kijöhetne így nyertesenek.

spiral 2012.08.06. 11:35:13

Kelenfoldikent kisse csalodott vagyok, hogy csak az eszaki resz kerult kiemelesre, de belatom, hogy az "atutazoknak" a deli resz talan nem tunik tul latvanyosnak. Mindenesetre orulok, hogy szerepel a legelhetobb varosreszek kozott. Hajra Kelenfold! :)

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.08.06. 11:37:29

@spiral: teljesen megértelek. mert több ismerősöm is lakik a déli részen, nagyon hangulatos környék. ja és a fonóba is sokat jártam :) de muszáj volt valahol meghúzni a határt. jövőre igyekszem minél több előregyártott területet kiválasztani és akkor lehet Középső és Külső-Kelenföld is, mint Terézvárosnál vagy Ferencvárosnál :)

tejcsokoládé (törölt) 2012.08.06. 12:11:07

hát, én Terézvárosban élek, nem tudom ki volt aki szavazta, az biztosan nem élt még életében jó helyen...:)

Ma chi è questo Joker? 2012.08.06. 12:26:37

Szar itt a Gellérthegyen, na :)

futás csicskák! 2012.08.06. 12:31:07

majd mink is odaménk hamarst tesó meglásátok jol megleszünk geci

futás csicskák! 2012.08.06. 12:32:29

jönek haza tesóék kanadábol asz pénz van szarásig megyünk oda budára dicsak

anna_mari 2012.08.06. 12:55:20

Teljesen mindegy, hogy mi jön ki, akkor is itt a Gugger-hegyen élni a legjobb. Pont.

Tommmyka 2012.08.06. 13:43:54

Szerintem ezek közül a legtöbb a legkevésbé élhető és nem a legélhetőbb..

Cecan Basescu 2012.08.06. 13:48:20

@gentry: Gentryként biztos, arról viszont nem vagyok meggyőződve, hogy a Szigony utca lakói nem laknának szívesebben mondjuk Adyligeten vagy akár csak a Corvin negyedben, ha megtehetnék.

SvenH. (törölt) 2012.08.06. 13:53:08

@bioLarzen: ajanlottak anno rakospalotat, de ugy tunik, hogy a poszt tolo nem ohajtott foglalkozni a kiegyensulyozottsaggal
ugyan mar de komolyan!!! ki az akinek kulonbozik a pesti reszen a nagykoruton beluli resz? mind ugyanolyan otvar fos mind a 6 terulet, szmog ezerrel, elhetetlen idiota u.n nagypolgari lakasok, feltehetoleg jo kis radondus szobai levego, a jatszoter egy tomegnyomor, a parkok meg hat khmm... itt az ujpalotai panelben tobb zold van a ket haz kozott mint ott egy-egy nagyobb park :)))

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.08.06. 14:08:42

@SvenH.: a "poszt tolo" fél napig azzal vacakolt, hogy összeszámolja az ajánlásokat. rákospalota több szavazatot is kapott, de nem eleget. megjegyzem az én kedvenc városrészem sincs benne, ha ez megnyugtat :)

bioLarzen 2012.08.06. 14:14:58

Na, a kommentekből látom, megtette a hatását, hogy a poszt kikerült az index blogajánlójára :(

bio

Elijah_Baley 2012.08.06. 14:39:10

én monnyuk ecceri külvárosi proligyerek vagyok, de ezt a lakható belvárosos részt ti se gondoltátok komolyan, ugye?

Aranylab6 2012.08.06. 14:48:38

ebben a kis versenyben például az is marha jó, hogy aki szerint fasság, annak például nem kell figyelemmel kísérnie.... eszméletlen nem?!

Belagezapista (törölt) 2012.08.06. 14:50:43

@gentry:
"Azért az emberek általában ott laknak, ahol jól érzik magukat"

Nem, általában az emberek ott laknak, ahol van lehetőségük lakni, és csak azon belül ahol jól érzik magukat. Meglepődnél mennyire kiürülne Budapest, ha az országon belül máshol is lenne munka.

glc 2012.08.06. 14:54:05

A VI-VIII-VIII a "legélhetőbbek" között?
Innentől vicc... :)

K3rnel 2012.08.06. 15:18:09

József Attila lakótelep, Budapest egyik legnyugodtabb helye, szép, rendezett, biztonságos és mégis közel van a belváros.

randomuser1 2012.08.06. 15:26:41

laktam albiban a belvárosban, van egy fílingje, reggel szívom az ódon penészszagot amint botorkálok le a nyolcemeletes panel magasságába épített gangos negyedik emeletről, minél lejjebb megyek, egyre erősebb a szag és kevesebb a fény, nagyanyám pincéjére emlékeztet, fixírozom a rozsdás korlátot, szinte könyörgök hozzá, a százéves cselédlépcső ne most szakadjon le (rogyjon be a vejsznéni alatt, mit ajvékol állandóan h felette zajonganak a fiatalok, hé?), kilépek az uccára, a locsolóautó már eljött erre, kimosta a hómleszek éccakai pottyantását a kapubejáróból. felnézek a rogyadozó, málladozó ódon masszívumra, fent az uccát összeszorító sötét épületek egy szűk téglalapot hagynak az égből, baktatok a szűk járdán, pincelejárókat kerülgetve, mocskos, karcos, lelakott autók sorfala mellett a villamosmegállóig. terézváros. gyűlöletes mocsokhalom az egész, de eccer vagyunk fiatalok. néha eszembe jut, de nosztalgia, az nincs bennem.

Shopping 2012.08.06. 15:27:56

@Pilar Ternera: Wekerle? a gyerek járt arra párszor BKV-val.
Megállította két brazil és megkérdezték hány óra.
Mivel ismerjük a trükkös (dolgozni nem akaró) népeket, ezért kioktattuk, hogy elő ne vegye a telefonját a zsebéből, mert ha meglátják, pofán verik és elszaladnak ( jobb esetben).
Ekkor bele akartak nyúlni a zsebébe hogy kivegyék.
Arról nem is beszélve, hogy ahol a szelektív kukák körbe vannak kerítve borogatás ellen, annak a környéknek a bizonyítványát már nem kell magyarázni...

pilar ternera 2012.08.06. 15:38:22

Wekerlén nincs nagy tranzitforgalom, arra az jár, aki arra lakik. Nem vagyok biztos benne, hogy te Wekerléről beszélsz, ott nőttem fel, szüleim még mindig ott laknak, gyerek ott jár oviba, békés, nyugodt kis hely.
Szelektív kukákat csak ritkán látok arrafelé (na, ez tényleg nem jó pont!), úgyhogy szerintem mi nem egy helyről beszélünk!

pilar ternera 2012.08.06. 15:39:57

@K3rnel: én is laktam ott egy rövid ideig és imádtam! :))

tutálibermáliber 2012.08.06. 15:48:24

@Shopping: A Wekerlen athalado 99-es busz es kozonsege valoban nem a legjobb peldaul. De egy kellemetlen "talalkozas" alapjan leirni egy kornyeket nem feltetlenul szerencses.
Akit en ismerek es ott lakik, az nagyon szereti, igazi jo gyereknevelos kornyezet.

tutálibermáliber 2012.08.06. 15:54:47

@glc: Lehet, hogy az elheto nem a legjobb megfogalmazas, de akkor is vannak a belvarosnak olyan reszei, ahol el lehet eldegelni jo erzessel. En pesti kulvarosi kerteshazas reszen nottem fel, imadtam, de pl. abban az idoszakban, amikor Budara jartam dolgozni es otthon kabe csak aludtam, nagyon jol ereztem magam a 7. kerulet rehabilitalt reszen levo lakasomban. Mas kerdes, hogy gyereket nem vallalnek oda. Sok fiatal hazas-gyerekes ismerosom inkabb maradt az ugynevezett belvarosban, hogy ne kelljen sokat utazni boltokert, szorakozasert. Az o szemukben az elheto nyilvan mast jelent, mint nalam.

Hentesező 2012.08.06. 16:01:14

A Gellérthegy akkor is város leélhetőbb pontja, ha kevesen szavaztak rá. Sőt, talán ezért a legélhetőbb: kicsi, barátságos, családias, nem veszi fel a kesztyűt.

spiral 2012.08.06. 16:18:49

Azert szimpatikus ez a "verseny", mert tozsgyokeres budapestikent barmelyik negyed is nyer, csak orulni tudok neki. Nem mondom, hogy barhol otthon ereznem magam a varosban, de ez a sokszinuseg jot tesz Budpest kulturajanak. Talan ez onnan nezve negy olyan idilli, kulfoldrol nezve viszont annal inkabb.

SvenH. (törölt) 2012.08.06. 16:20:05

@~dá~: hat az hogy fel napot eltokolt ilyennel es rendes panelt nem valasztott be, de a belvarosbol rogton 6ot is, az azt jelenti hogy nem jol vegezte a dolgat
a belvaros szeritnem a nagykoruton beluli resz

a wekerle es a mellete levo ltp meg szinten inkorrekt, vagy ez vagy az... elvegre meg anno "erveltek" nekem hogy lagymanyos milyen jo, hiszen ott a pesti jatszoter meg a szentimrevarosi meg a gellerthegyi :))) ergo a wekerlei anyuka is siman elhordja a gyereket oda a rendes jatszoterekre, igy egy szempont kipipalva

de amit en HIANYOLTAM az az hogy pl. nincsenek szempontok... ugymint bolt ellatottsag, belvaros elerhetosege, zoldfelulet, rendes lakas elerhetosege penzugyileg, ezeket en irtam is az elozo posztba, de megint csak nem vettek figyelembe...

glc 2012.08.06. 16:23:31

@tutálibermáliber: Igazad van, hogy az "élhető" mindenkinek mást takarhat.
Nyilván aki nem "él" ott, csak aludni jár oda annak is más, annak is, akinek a mindennapjai a bulizás bűvöletében telik és annak is, aki családias, nyugodt környezetben szeretne élni.
Nekem ez utóbbi az "élet". De akkor mi értelme is a szavazásnak?

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.08.06. 16:27:05

@SvenH.: könyörgöm, összeszámoltam, melyiket ajánlották legtöbben, ez a tíz volt az :) ebben csak egy szempont volt mérvadó, a nép szava. jövőre majd szofisztikáltabb rendszert találok ki :)

a Zamboni nem egy tészta 2012.08.06. 16:40:06

Hát ez egy vicc. Nem reprezentatív, nem definiált... Mutassatok 1 családos embert, aki szívesebben élne egy VII kerület Murányi utcai lakásban, mint Pestlőrincen egy kertesben.

Valahogy másképpen kell ezt csinálni. Ez így nem jó.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.06. 16:41:42

Budavár: Teljesen más a Várban élni, vagy a Vár alatt, a Dunaparton. Egyesítésük marhaság.

Óbuda: Szintén szamárság egy kalap alá tenni a Gázgyári ltp-t. a belső óbudai paneleket, valamint a Kolosy teret. Ég és föld.

Belső Kelenföld: Szintén orbitális szórás van a Kopaszi gáttól a BAH csomópontig terjedő területen.

fifibá55 2012.08.06. 17:00:40

@Emmanuel Goldstein: ...és bandukolás közben folytonos a választás szabadsága: vagy felfelé nézek, hogy fejemre esik-e egy málló vakolatdarab, de akkor belelépek egy kutyagumiba, vagy lefelé nézek, hogy ne lépjek bele egybe se, de akkor meg a fejemre esik egy balkón..

puffatag 2012.08.06. 17:02:47

5 éve költöztem budafokra, sok helyen laktam már budapesten, messze itt érzem magam a legjobban... igaz, először van kertem.... mint egy kis falu, viszont 30 perc a deák tér például a 47-essel, vagy 20 perc az a38

Advanced Flight 2012.08.06. 17:13:09

@tutálibermáliber: érdekes, egész rövid ideig dolgoztam csak Kispesten, de így is beleszaladtam a helyi hírbe, miszerint a Wekerlén egy kerekesszékest raboltak ki a nyílt utcán, de fel is borogatták a nyomorultat.....Azt már nem tudom, mennyi ideig óbégatott a szerencsétlen, míg valaki vissza nem fordította megfelelő irányba :-((((

Advanced Flight 2012.08.06. 17:17:15

@Hentesező: sőt, általában a budai hegyvidék (Gellérthegy, a 2. és 12. kerület nagy része), valamint az 1. és 3. kerület bizonyos részei, illetőleg a 11. kerületből pár terület (Szentimreváros, Sasad). Ezek az élhető részek, a többiről kár is beszélni.

Prof. Dr. Simon Templar 2012.08.06. 17:53:24

@SvenH.: "itt az ujpalotai panelben tobb zold van a ket haz kozott mint ott egy-egy nagyobb park :)))"

De nagyobb rezsit is fizetsz, mint mi a 40nm-es Garay u.-i ú.n. nagypolgári lakásra:))) Meg előbb is bent vagyok a Belvárosban:))

Más előnye valóban nincs.

whale 2012.08.06. 17:59:29

Hát ez gyönyörű.:DDD Ez alapján tökéletes profil készíthető a blog olvasóiról.:))) Valószínűleg vidékről jött, "első generációs pesti", alsó-középosztályból származó, feltörekvő, Budapestet közepesen szarul ismerő, 30 körüli, egyedülálló, bulizós "fiatal"...:)))

Prof. Dr. Simon Templar 2012.08.06. 18:01:45

@a Zamboni nem egy tészta: "Mutassatok 1 családos embert, aki szívesebben élne egy VII kerület Murányi utcai lakásban, mint Pestlőrincen egy kertesben."

Mi:)) Ugyan nem a Murányiban, de a Garayban. Menyasszonyom barátnője Lőrincen lakik, a Városház utcában, de onnan minden k. messze van.

Innen meg minden 10-20-30 perc. És mivel gyűlölök békávézni, de rákényszerülök, így nem kell sokat utazgatni:)

whale 2012.08.06. 18:03:23

@Hentesező: A szavazók valószínűleg csak ún. "kirándulás" keretében jártak arrafelé-ha egyáltalán-honnan tudnák?:))

Prof. Dr. Simon Templar 2012.08.06. 18:08:29

@whale: "Valószínűleg vidékről jött, "első generációs pesti", alsó-középosztályból származó, feltörekvő, Budapestet közepesen szarul ismerő, 30 körüli, egyedülálló, bulizós "fiatal"...:))) "

42 éves, menyasszony+nevelt gyerek 1 évig (amíg tanítottam) éltem Balassagyarmaton, Erzsébeten születtem, Nagytétényben nőttem fel, utána 15 év Kápmegyer, 8 év Rózsadomb, 3 év Újbuda és most 3 éve Garay utca.

Azonkívül Budapestet úgy ismerem, mint a tenyeremet.

WAMozart 2012.08.06. 18:17:44

Magyarázzátok meg nekem. De komolyan.
József Attila-lakótelep, Lágymányos, Wekerle telep, Ferencváros, Kelenföld?
Basszus.
Ezekre a helyekre el sem megyek.
Oké, jártam már életemben kényszerűségből mindegyiken, dehogy ez legyen a legjobb?
Ezt komolyan nem hiszem el.

WAMozart 2012.08.06. 18:21:39

@Advanced Flight:

Nem tudok nem tökéletesen egyetérteni.
Minden egyéb rész élhetetlen.

Prof. Dr. Simon Templar 2012.08.06. 18:25:41

@WAMozart: Látom megjelentek a gazdag ficsúrok:))

WAMozart 2012.08.06. 18:32:04

@Prof. Dr. James Onedin a naviatika elismert tanára:

Szar lehet neked, ha ennyit tudsz leszűrni belőle...

Nick Leeson 2012.08.06. 18:36:18

Kissé gáz ez a "szavazás"!
A népsűrűség elviszi az eredményeket!

Prof. Dr. Simon Templar 2012.08.06. 18:38:38

@WAMozart: Nem, itt legalább látom, mi az igazi valóság.

A VII. kerület a nagy magyar piros kapszula. Az meg ott a kék. Tudom, mint írtam, éltem a Rózsadombon is 8 évig, amíg el nem váltam.

Prof. Dr. Simon Templar 2012.08.06. 18:42:36

Még valóban Lipócia az, ahol szívesen élnék. Mondjuk a Szt. István park és környéke.:))

WAMozart 2012.08.06. 19:10:54

@Prof. Dr. James Onedin a naviatika elismert tanára:

Hidd el, nem kötekedni akarok, de tényleg nem értem, hogy miért érv az, hogy látod, mi a valóság?
Az, hogy mások nyomorult módon élnek engem is elszomorít, de sohasem akartam emiatt a részese lenni. Inkább azon voltam, hogy én ne kerüljek közéjük.

whale 2012.08.06. 19:11:18

@Prof. Dr. James Onedin a naviatika elismert tanára: Namostan azt képzeld el, hogy valakinek meg az a piros.:)
Éreztem én, hogy valami szar történt az életedben és te sem önszántadból jöttél le a hegyről...:)))

whale 2012.08.06. 19:15:43

@WAMozart: Kognitív disszonancia redukció...:))
Tudja ő is, hogy tré a hely, de legalább "valódi", bármit is jelentsen ez...:)

WAMozart 2012.08.06. 19:51:42

@whale:

Értem én, de mégsem.
Ez valamiféle mazochizmus.

Más nézőpontból pedig miért ne lehetne inkább a másik oldal a valóság?
Az övé meg valami rossz vicc. Amin nem nevet az ember.

rudu (törölt) 2012.08.06. 20:01:19

TABÁN, Tabán, Tabán

whale 2012.08.06. 20:07:23

@WAMozart: Nem mazochizmus az. Ha nem megy szarrá az élete, gondolod lejött volna a dombról a hétbe?:DD Nyilván nem jókedvében tette. Ezt dobta a gép, most meg szépíti, ahogy tudja. Énvédő mechanizmus, természetes emberi reakció.

"Más nézőpontból pedig miért ne lehetne inkább a másik oldal a valóság?
Az övé meg valami rossz vicc. Amin nem nevet az ember."

Ezt írtam én is neki...:)

SvenH. (törölt) 2012.08.06. 20:12:46

@pwiking: ez rakospalota kertvaros, az total mas kornyek mint rakospalota, szinte nagyobb a kulonbseg e kozott mint a 6 belvarosi kerulet kozott :)))

Robinzon Kurzor 2012.08.06. 20:59:47

Pedig nagyon jó ötletnek tűnt, de ez a felosztás nagyon el lett cseszve.

"Óbudapart" ... ahol a partra sem lehet lemenni, mert ott a HÉV és az alsórakpart.

De a Római vagy Csillaghegy, ahol meg szerintem ebben a pillanatban is kb. tízezer ember lehet a parton, az már nem fér bele.

Szerintem kicsit jobban fel kellene készülni az egész városból egy ilyen "versenyhez".

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.08.06. 21:05:15

@Robinzon Kurzor: igazad van, de nem tudok jobbat sem felosztásra, sem elnevezésre. Persze Lehet Kelet-Óbuda, de az elég snassz :) Ha van jobb tipped akár névre akár határokra, jöhetnek! Komoylan érdekelnek, és ha meggyőztök módosítok

dr. pretender 2012.08.07. 00:10:11

@anna_mari: elég szomorú, hogy mennyire be van már építve :((

dr. pretender 2012.08.07. 00:17:07

@WAMozart: wekerlével mi bajod van???

WAMozart 2012.08.07. 07:54:22

@dr. pretender:

Magával a teleppel semmi. Kós Károly és a többi építész remek munkát végzett.
Az elhelyezkedésével van bajom. Hogy szörnyű helyeken kell áthaladni míg elér oda az ember.
Elnézést, ez az én tökéletesen szubjektív véleményem. Senkit nem akartam megsérteni.

dr. pretender 2012.08.07. 09:25:59

@WAMozart: :) nem sértettél meg, csak megdöbbentem, hogy valaki lehúzza Wekerlét. igazi kisváros a nagyvárosban.

Leriel 2012.08.07. 09:35:47

Én még életemben nem laktam pl. az I. kerületben, nincsenek is onnan ismerőseim, így nincs összehasonlítási alapom, milyen ott élni.

Aranylab6 2012.08.07. 09:58:18

@whale: Hát ez gyönyörű.:DDD Ez alapján tökéletes profil készíthető a blog olvasóiról.:))) Valószínűleg vidékről jött, "első generációs pesti", alsó-középosztályból származó, feltörekvő, Budapestet közepesen szarul ismerő, 30 körüli, egyedülálló, bulizós "fiatal"...:))

én, aki vidékről jöttem, középosztálybeli feltörekvő, 30 körüli családos vagyok, és, ha nem is töviről-hegyire, de elég alaposan ismerem a fővárost, pont mást olvasok ki ebből. szerintem igazi, elidegenedett ős-fővárosiak kommentelgetnek, a középosztálybeli szüleiktől, meg fafejű ismerőseiktől felvett sztereoptípiák alapján... azért, mert anyukád azt mondta, hogy a József Attila telep egy gettó, attól még nem az. Wekerle ugyanez.. oda kell menni, meg kell nézni, esetleg ki kell próbálni. attól, hogy a fővárosban születtél, még nincs nagy rálátásod, ha életed első 20-25 évében el sem hagytad a lakhelyetek körüli 3 utcát (ami természetesen messze a legélhetőbb vidéke a városnak).

tutálibermáliber 2012.08.07. 11:49:44

@WAMozart: Csucs, hogy mennyire nem tudod elfogadni, hogy masoknak mas szempontjai is lehetnek, mint neked. A Hegyvidek elonyeit nyilvan nem kell ecsetelni, de van, akinek az is beleszamit az elhetosegbe, hogy mondjuk gyalog is el tudja intezni a bevasarlasait. Meg a realitasoktol sem art elrugaszkodni, nem mindenki engedhet meg azon a kornyeken neki megfelelo meretu lakast.

cowa · http://xn--apr-ina.info 2012.08.07. 12:14:28

Én a XVIII kerületre szavaznék, zet meg meg is venném, ha lenne rá pénzem, jó áron, szép helyen:
eladokiado.net/459-elado-haz-budapest-xviii-kerulet-/details.html

SvenH. (törölt) 2012.08.07. 12:17:35

@~dá~: romai partot semmikeppen ne rakd be, nem kell kordokumentum hogy mennyien szerettek amig meg el nem mosta a Duna :))))

SvenH. (törölt) 2012.08.07. 12:21:07

@tutálibermáliber: a hegyvidek az mi? a BAH csomopont is? :)))
vagy ott a konkoly thege ahova allandoan az idiota GPS-fan -ek probalnak Richfield felol feljutni?
most is lattam egy majmot ott ment fel majd jott vissza 5 perc mulva amint elerte az erdei sorompot :)))
tutti jo arra lakni hogy a normafan tul is van, habar ha valaki annyira kőgazdag hogy ott tud venni a Koka mellett egy 2000 m2 -es telket, amin ma mar lenge 400e az evenkenti ingatlanado az gondolom meg tudja engedni a bejaronot is es a 2 terepjarot is
szoval kurvara elheto az a resz igen :)))

Prof. Dr. Simon Templar 2012.08.07. 13:25:21

@whale: "Ha nem megy szarrá az élete, gondolod lejött volna a dombról a hétbe?:DD Nyilván nem jókedvében tette. Ezt dobta a gép, most meg szépíti, ahogy tudja."

:DDD

1. Mikor lejöttem a hegyről, azt megszabadulásként éltem meg, úgyhogy annyira nem volt rossz.:)
2. A hegy meg a VII. ker. között azért éltem 1 évet Kápmegyeren anyámékkal, meg 3-at utána Albertfalván a volt élettársammal.
3. Nem az a lényeg, hogy hol laksz, hanem, hogy kivel és hogy. A mostani menyasszonyommal valószínűleg még a Mátyás térnél is boldogan éldegélnék, pedig annál putribb helyet elképzelni nem tudok.
4. Ma délelőtt menyasszonyommal sétáltunk a Dembinszky és a Garay között, és legalább 5, kompletten kívül-belül felújított házat láttunk, amit az egyik ingatlancég árul. Egyébként kb. fél évvel ezelőtt jártunk is egy ilyenben belül vendégségben a Nefelejcsben, a ház kb. úgy nézett ki, mint mikor 1910-ben megépítették, és a lakók is - vendéglátónk elmondása szerint - komoly egzisztenciával bíró fiatal párok.
Magyarán: minél több ilyen lesz, annál inkább nő majd a terület ázsiója. De ez így is van jól. SZvsz a belváros ne legyen már egy putritelep, az lakjon ott, aki meg is tudja fizetni.

Robinzon Kurzor 2012.08.07. 16:27:54

@~dá~:

Óbudán (egészen pontosan: a III.kerületen) belül, ami _szerintem_ valami egységes és élhetőségi életérzéssel rendelkezik:

"Belső-Óbuda": Lajos-Nagyszombat-Bécsi-Vörösvári (nagyjából), de ezen belül is inkább a Pacsirtamező utcától nyugatra.

Mocsárosdűlő

Rómaifürdő-Csillaghegy, együtt vagy külön, vagy esetleg a Pók utcai lakótelep külön: Szentendrei (11-es) és a Nánási (Királyok) közötti terület az esztergomi vasúttól északra a Monostori útig (kb. ez a vége a lakótelepnek), vagy a Czetz Jánosig (ettől északra már Csillaghegy).

Gázgyári telep

Kaszásdűlő (ltp.)

Békásmegyeri ltp., külön a Duna felőli és a hegy felőli része.

Esetleg Békásmegyer-Ófalu, illetve a hegyvidéki részek, de azokat nem ismerem annyira.

Nyilván ezekkel is lehet vitatkozni, de szerintem ezek egységesebbek mint a "Kelet-Óbuda".

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.08.07. 16:42:00

@Robinzon Kurzor: na igen ezen vakartam a fejem, hogy amikor valaki idekommentelte, h "óbuda" akkor vajon mire gondolt :)

mert ha a kerületre, akkor lehet csillaghegy, meg békás, de ha a városrészre, akkor nem. vagyis a többség kiesik. a gázgyári lakótelep valóban kerek egész, de kicsi.

Mint írtam, nagyjából tízezres területekben kell gondolkodni.

Először én is egy belső-óbudában gondolkodtam, de amit javasolsz az nagyon nagy. a másik baj, h kimarad belőle a számomra fontos csöpp mag, ami még megmaradt a régi óbudából. de ezzel együtt elgondolkodtató, lehet hogy még átszabom.

kösz a segítséget!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.07. 16:48:53

@~dá~:

Jobb lett volna, ha előre csinálsz valamiféle választékot, és abból választottunk volna. Tudom nagy meló, de így (megitélésem szerint) 3 esetben is eltoltad a felosztást.

Mondjuk a legkirívóbb Óbuda.

Egyébként lélekszámra vetítve: A Váradi-Vörösvári-Bécsi területen belül 1585 lakás van.
Felette a Bogdáni útig minimum kétszer ennyi.

Egy ilyen rész már csak statisztikailag is több szavazatot kap, mert többen vannak ott, akik szavaznak.

Kaszástól lefelé pedig mindent Óbudának hívnak.

Mindenesetre kiváncsian várom, mi lesz az eredmény, mert egy újszerű dologgal próbálkozol, és ezzel kiérdemled a korrekt támogatást.

whale 2012.08.07. 17:33:27

@Aranylab6: :DDD Zuglóban születtem, Dél-Budán a XI.-XXII.-ben nőttem fel, a nagyszüleim újlipiben éltek (igen, a Szent István-parkban:)) ott gyerekeskedtem, telkünk volt a XXII.-ben, a XVII.-ben Rákosligeten, a családnak két lakása van a József Attilán, van egy a Régiposta utcában is, éltem a XII.-ben, most újra Zuglóban, a családi fészekben. Dolgoztam a XX.-XXIII.-ban, az I.-ben, a XII.-ben, a III.-ban. Hidd el, hogy tudom, miről beszélek. Vannak fehér foltok nekem is Budapesten, de azokra a helyekre nem is vágyom.:)))

Robinzon Kurzor 2012.08.07. 17:39:33

@~dá~: "ami megmaradt a régi óbudából"

Feltételezem, hogy a Szentlélek tér környékére és/vagy a Fő tér környékére gondolsz.

Oké, hogy kell egy minimális méret (lakosság), de ezek csak itt csak a panelekkel együtt lesznek meg ... és az mitől is régi Óbuda?

Ha kb. tízezres blokkot akarsz, akkor érzésem szerint az általam Belső-Óbudának nevezett rész, akár kis megerőszakolással a fenti "régi Óbuda", vagy külön-külön Kaszásdűlő, Pók utcai ltp, Csillaghegy-Római szóba jöhet.

whale 2012.08.07. 18:05:00

@Robinzon Kurzor: Óbuda szerintem egy túlhypeolt xar. A régit széttúrták és teleszórták panel ketrecekkel az egészet. Innentől jó már nem nagyon lehet. Csillaghegy még valamennyire, de az inkább csak "ahhoz képest"-nevetségesen drágán. Rómait is szétbaszták az árterületre húzott méregdrága lakóparkokkal a csónakházak helyén. Római 15 évvel ezelőttig volt jó, a csónakházakkal, a vízi élettel, az evezősökkel. Aztán elkezdték megszállni az olajozásból újgazdagodott gengszterek a baszott nagy motorcsónakjaikkal és elqródott az egész. Még egy darabig jártam apámmal evezni, aztán a több mint 100 éves, műemlékjellegű Vöcsök II.-t is letúrták, azóta folyamatosan menekülésben van a kielboatjával, nekem meg már nincs kedvem kijárni...

WAMozart 2012.08.07. 20:49:02

@tutálibermáliber:

Ha jól emlékszem, akkor kértem, hogy valaki magyarázza el, miért jó a fentebb említett helyeken élni. ez az én olvasatomben nem azt jelenti, hogy ne próbálnám megérteni, hogy másoknak más szempontjai is lehetnek. Mindegy. Nyilván mindenki magából indul ki. Te is. Én is.
Én a XII. kerületben nőttem fel, majd egy 5 éves I. kerületi kitérő után visszatértem.
Az pedig nem indok, hogy gyalog el tudj menni bevásárolni. A XII. kerületben is el tudsz. Oké, buszoznod kell egy pár megállót, de ez nem gondolom, hogy túl nagy dolog. Sőt, mehetsz gyalog is. Igaz, akkor az egyik irányban hegynek fel kell menned, de hidd el, hogy az még senkinek nem ártott meg...
Nekem nincs autóm, valószínű, hogy soha nem is lesz, és így is simán befutható.

WAMozart 2012.08.07. 20:52:35

@whale:

Tökéletesen egyetértek.
A III. kerület menő részeit elfoglalták az újgazdagok. Szánalmas népség. rettentő rossz hangulatot kölcsönöz a helynek.
A pók utca, stb. pedig ne számítson már jó helynek. Szar lakótelep. Semmi több.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.08.07. 22:49:10

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: köszi a támogatást a kritikád pedig jogos. eredetileg az én tervem is az volt, hogy fix kínálatból lehessen választani, de felosztani teljes Budapestet egységes blokkokra az embertelen meló. ezért csúszott az egész vagy öt évet, pedig már az urbi indulásakor felmerült...

aztán jött az ötlet, hogy kezdjük egy kis belső résszel (ez lett volna a téli teszt), aztán fél évről fél évre fokozatosan kiterjeszteni. ez viszont érdektelenségbe fulladt - joggal, hiszen csak kevesen élnek a nagykörúton belül

ezután jött ez az öszvérmegoldás, aminek látom, hogy rengeteg a hibája, de jövőre okulok belőle és remélhetőleg jobb lesz :)

@Robinzon Kurzor: igazad van! átszanom az általad javasolt Belső-Óbudára, valóban logikusabb a vízszintes felosztás

Advanced Flight 2012.08.07. 23:08:20

@WAMozart: én már hallottam néhány érvet pestiektől, hogy miért is jó Zuglóban/belvárosban/Rákosborzasztón/Lőrincen élni, de minden esetben egyértelmű volt, hogy ezek még Budára az életben be nem tették a lábukat. Egyszerűen annyira más életminőség egy budai hegyvidék, hogy ahhoz semmiféle cinkotai kertesház vagy Vörösmarty téri tetőtéri loft nem fogható.

whale 2012.08.07. 23:31:21

@Advanced Flight: Ez biza így van. Amikor a XII.-ben laktam, néha kellett csak Zuglóba járnom. Mindig megdöbbentem, hogy mennyire lepusztult arcokkal utaztam együtt. Szűkebb pátriám, Alsórákos is lerohadt az elmúlt 20 évben. Teleszórták a zsebkendőnyi telkeket buzi társasházakkal, így a zöldövezet egyre kevésbé igaz már. Elkezdtek betelepülni a módosabb dzsipók, hozták a pereputtyot, a kultúrát. Van egy eladó házam Zuglóban... Valaki?:DDD

whale 2012.08.07. 23:38:47

@Advanced Flight: Ja, Márai írta. "Budán lakni világnézet."

fogyókúra 2012.08.08. 09:20:24

Szerintem ez így egy vicc.

Most őszintén, a legzöldebb, legszebb,legtisztább és legnyugisabb kerületeket kihagyni (II.,XII.,XI.Sasad pl.), és helyette betenni az összes belső koszos, büdös kerületet....:O

Azt hiszen, én rossz blogot olvasok. :-(

SvenH. (törölt) 2012.08.08. 16:05:27

@Advanced Flight: @whale: @fogyókúra: es akinek szempont az hogy kocsog budai ujgazdag sznobokat ne kelljen reggelente latnia az ugye szeretheti a pesti proli lakotelepeket?

whale 2012.08.08. 17:31:40

@SvenH.: Persze. Helyette nézze inkább a lecsúszott prolikat, kerülgesse a hajlékonyokat, korcsolyázzon a kutyaszaron, lakjon panel nyúlketrecben, vagy lerohadt pesti bérházban. Egészségére. Csak ne mondja, hogy ezek a részek a legjobb helyei Budapestnek. Vegyen inkább egy bérletet és városnéző túra keretében járja be a várost. Még az is lehet, hogy meggondolja magát...:)))

WAMozart 2012.08.08. 18:12:57

@whale:

Nem fogja meggondolni magát.
A proletár büszkesége az egyik legmakacsabb dolog a világon.

SvenH. (törölt) 2012.08.09. 09:46:07

@whale: az a gond pl. hogy az altalad emlitett Sasad es az altalam emlitett Gazdagret kozott SEMMI kulonbseg nincs, hiszen az alapfelallas az az hogy a kocsog ujgazdag prolik masznak ra a panelos infrastrukturara, addig amig a panelprolik hagyjak...

SvenH. (törölt) 2012.08.09. 22:28:30

@futás csicskák!: ugye ugye? pesten elegge jo elerhetosegnel kulonallo hazikot mar veszel 30 millaert...
megemlitettem amugy: SvenH. 2012.08.07. 12:21:07

SvenH. (törölt) 2012.08.10. 00:41:28

whale 2012.08.09. 17:46:24
a 2. pontra probalnek valaszolni...
ez egy tenykozles, semmi koze ahhoz amit en irtam

ha valaki ismeri a varosresz fejlodeset es a mostani maderhegyi lakoparkok vampirhatasat akkor tudna mi a helyzet
meg pl. ha SASAD fele jarna es olvasna az onkuri kiirasat hogy nem megfelelo az ovodai kapacitas akkor is tudhatna, de minek is allok le egy outsiderrel vitazni...
süti beállítások módosítása