legjobbfej trolisofőr

Németh Dani - alias TheMutantCow - saját bevallása szerint imádja Budapestet. Grafikusként dolgozik, de saját szórakoztatására egy kis gyűjteményt állított össze, amiben a várost próbálja bemutatni kicsit más megvilágításban mint ahogy azt megszoktuk. Mint írja:

Több csoportra lehet osztani a képeket, de ha egyben nézzük őket, egy egészen egyedi, "nem ideális" Budapesttel állunk szemben. Semmiképpen sem mondanám fotónak ezeket, (mert a fotósok valószínűleg megölnének:D) inkább nevezném őket digitális munkáknak.

Remélem Daninak azóta sem csúszott ki a száján a fotó szó, és ma is vígan él, mert nagyon sok szeretni való képe van. A kedvencem (és a Flickr szerint sokan másoknak is) a fenti trolibuszos-visszapillantós alkotás, de kedvcsinálónak ideágyaztam pár mást is. Jó böngészést mindenkinek!

lámpa középen / lamp in the middle

belvárosi alagút / inner city tunnel

misa in the city

panelism42

 

fővárosi bíróság

Budapest Nyugati (az oldala)

panelism 41

 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest fénykép

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr163103484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_UnderCover_ 2011.07.27. 12:37:10

Mostanában ha már meglátok egy HDR fotót, azonnal kiváltódik az ásítási reflex.

Gezagyerek 2011.07.27. 12:52:53

A srác FlickR-oldalán - a jelenlegi állás szerint - 12 bejegyzés van ennél a képnél. A FlickR-en azokon a fotókon, amelyek népszerűen, sokaknak tetszenek, nos, ott több száz, de néha jó néhány ezer bejegyzés van. A másik tetszésnyilvánítási forma, ha valaki bejelöli kedvelt fotóként, nos abból is csak tizenöt akadt. Ez semmi. Vagyis a FlickR-re történő hivatkozás pont ellentétes lehetne: sokan megnézték, de kevesen kedvelték annyira, hogy legalább egy sort leírjanak, vagy minimum egy billentyűt leüssenek. Vagyis ezek eddig a nem kedvelt képek kategóriájába tartoztak.
De itt egy kitűnő reklám, hátha változik majd a helyzet...

tb79 · http://www.ukulele.hu 2011.07.27. 12:57:54

Nekem nem tetszenek ezek a képek...

R242 2011.07.27. 13:23:09

Ezt hívjuk taknyolásnak.
Nem tesz hozzá, de legalább elvesz :)

Uva 2011.07.27. 13:25:57

az én ízlésemnek túl sok az effekt, elvész a mondanivaló. A buszos viszont nagyon eredeti!

sysy 2011.07.27. 13:43:02

Mi az, hogy szétkapott kép? ~dá~ agyát kellene szétkapni, hogy ne tudjon legközelebb blogggolni.

Zozi79 2011.07.27. 13:43:30

Az első jó. A többi meg a fotosop programozóit dicséri.

négyzet báró · http://utalomazecetet.blog.hu 2011.07.27. 13:53:52

szerintem a medvés szuper, a többi nem, és nem az effektek használata a baj, hanem, az, hogy valahogy nem találja el miből hova mennyit. mert egy dolog ismerni a programot, aztán másik dolog, hogy nincs annyi esztétikai érzéke, hogy megfelelő mértékben kúrjon szét mindent. amúgy meg lehet, hogy jók, csak nekem nem tetszenek.

oolajtoo 2011.07.27. 13:55:20

urban acid-ot ma ?

ejjmár.

Chingachgook 2011.07.27. 13:59:44

he, szojjatok ma' a gyereknek, hogy a hatodik kepen nem a fovarosi birosag van, hanem a pest megyei, dikma

gentry 2011.07.27. 14:15:44

Nem szándékom az alkotót megsérteni, de ezek a képek kifejezetten sz.rok. Finomabban fogalmazva, nagyon-nagyon gyengék. Inkább gyűjtsön bélyeget az alkotó...

baliquez 2011.07.27. 14:20:43

Photoshop-filter? Már 1991 van? Hogy halad az idő, mecsoda érdekes technológia! Gugli is kiadta a "grunge texture" kérésre a találatokat jól, öcsém, mekkora király vagyok, baszkoggyunk megfele alsóközépszar fotókat, nehogymáne. Ugye.

Jótanács: attól még hogy meg tudod különböztetni a kalapács nyelit a fejitűl még nem kéne mindenhova szögeket verni a gányolásba bele. Nem lösz illatosabb a gennygaluska a szögektől, mindegy hogy hányat verel belé, azért.

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2011.07.27. 14:34:34

Ezt hívjuk fikázásnak.
Nem tesz hozzá, de legalább elvesz :)

Nem szándékom az alkotókat megsérteni, de ezek a kommentek kifejezetten sz.rok. Finomabban fogalmazva, nagyon-nagyon gyengék. Inkább gyűjtsön bélyeget az alkotó..

MutánsTehén 2011.07.27. 14:39:25

Köszi a sok hozzászólást és kritikát, megfogadom őket! gentry ajánlására már találtam is új hobbit, a bélyegek gyűjtése talán kevésbé megosztó dolog, mint a képek gányolása:D

baliquez 2011.07.27. 14:40:22

Képeket fikázni királyság.
Csinálj még, töltsd fel mind. Köszi.

scrat 2011.07.27. 14:42:36

Az első képen villamos van? Olyat hol lehet látni Budapesten?

A harmadik képen vonat van? Talán a holland vasút IRM-motorvonata?

www.railfaneurope.net/pix/nl/electric/emu/IRM/8630-8642/NS_8635_20050313.jpg

scrat 2011.07.27. 14:43:08

Vagy az első kép troli...? :/

savrola 2011.07.27. 14:49:46

Már nem azé, de az alkotó már-már kikéri magának, hogy fotósnak nevezzék őt, a kommentelők viszont többnyire fotósként minősítik. Mint fotók (az elsőt leszámítva) valóban nem lennének túl izgalmasak, de szerintem kifejezetten jól használja a digitális technikát, és jól átadja, amit az alkotó szeretne. Nyilván nem tetszhet minden kép, mindenkinek, de egy-két kép kifejezetten jól sikerült.

[c] 2011.07.27. 14:57:41

A trolis kép ötletes, egyedi, a többi nem igazán (bár a flick-galériára rápillantva találtam még), ennek ellenére a többségük tetszik, van hangulatuk, dekoratívak.

Drout 2011.07.27. 14:58:19

FOS

ennyi. a többit leírta divat, gentry és bali.
(ja és ne gyűjtse, nyalja. hátha jobb képek jönnek ki belőle)

négyzet báró · http://utalomazecetet.blog.hu 2011.07.27. 15:04:05

@savrola: az lényegtelen, hogy előre mentegetőzik, attól még a fogyasztónak lehet véleménye róla. ha én odaégetem a pirítóst, te nem eszed meg, hiába mondom, hogy dehátnemvagyok szakács.

a vélemény meg ugyebár szubjektív, neked az effektek miatt tetszik, van akinek amiatt nem. én is szeretem a mindenféle összefotósoppolt fosokat, de szerintem pl a bíróságos képen túl sok az effekt, a pályaudvaros meg így se tetszik, úgy se tetszene. az a vonatos kimondottan érdekes mondjuk.

szóval felesleges megsértődni, ha fikázzák. sokkalta rosszabb lenne, ha mindenki idekommentelné, hogy ó mutánstehén, te akkora tehetség vagy, mint a duplakávé együttes, aztán meg elhinné.

kissss 2011.07.27. 15:05:06

Egy dilettáns műkedvelő próbálkozásai ezek. Semmi több.

rio.pete 2011.07.27. 15:12:12

Szerintem meg teljesen jók a képek. Blee.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.07.27. 15:24:19

Szép grafikák ezek, amelyek valamikor még fotóként születtek meg, de persze most már nem nevezhetők annak. ;)

Leonard Zelig 2011.07.27. 15:31:56

A harmadik képen a kis vöröset sunáznám.

MutánsTehén 2011.07.27. 15:32:20

@négyzet báró: A második komment utolsó bekezdésével különösen egyetértek. Én sem azt várom, hogy dícsérjék orrba-szájba, hiszen nem tetszhet mindenkinek minden kép és lehet, hogy tényleg nagyon szarok csak én vagyok elfogult:D
Viszont nem sokan veszik a fáradtságot, hogy ennek olyan (normális) formában "adjanak hangot" mint ahogy te is.

Plezúr 2011.07.27. 15:45:34

Isten mentse meg az embert az olyan "kritikusoktól", akiknek nincsenek érveik, és azt hiszik, hogy egy képpel kapcsolatban az a legfontosabb, hogy kifejezhessék a teccik/nemteccik szellemi szintjén egy mondatos véleményüket. Ettől egy fokkal jobb vagy rosszabb, amikor valaki változatos nyelvi leleménnyel tudja letaglózni a másikat, anélkül, hogy egyetlen használható érvvel is ellátná mondandóját.
Siralmas ez így. Azt hiszem, akik így nyilatkoznak meg, életükben sosem hoztak létre még olyasmit, ami a saját nyelvi sivárságuknál távolabb mutatna. Mindezt szomorúan állapítom meg, nem nagy élvezet leírnom; a képek alkotóját meg sajnálom, ebben a méltatlan környezetben, függetlenül attól, hogy én miként viszonyulok a képeihez.

a_tom 2011.07.27. 15:53:56

Az a nagy maci/nyúl/kingkong melyik részén van Budapestnek? Még sosem láttam eddig.

négyzet báró · http://utalomazecetet.blog.hu 2011.07.27. 16:01:20

@MutánsTehén: oda se neki, mindenkinek jól esik néha beleböfögni a világba, főleg, ha ezt egy indekszfőcímlapos bejegyzés alatt teheti. ráadásul van, akinek ez pedig napi öröm. persze gondolom jó lenne, ha építős kritikát kapnál, de azt nagyon nehéz, már-már lehetetlen.
én már nagyjából leírtam - igen egyszerűen -, hogy mit gondolok, de ez is teljesen mindegy. ha élvezed, akkor csináld, mert képekkel szarozni nagyon nagy móka, aztán olyan rettenetes fájdalmat tán nem okoz senkinek.

hallari 2011.07.27. 16:17:30

@a_tom: Az elképzelt részén. :)

hallari 2011.07.27. 16:23:09

Az első kép szerintem nagyon jól elcsípett, nekem 100-ból 1 szokott így összejönni. A vonatos tetszik, mert rendkívül mozgalmas, szinte hallom a kerekek dübörgését. a 2. kép se rossz, érdekes a kompozíció. A macis nem tetszik, 5.-6. szimplán unalmas (nekem). A pályaudvaros egész jó lett, így még nem láttam, hogy egybe tömbbként van lekapva/szerkesztve. Az utolsó meg egy régebbi Need for speed élményemet juttatja eszembe, amikor egy rajzolt városban driftelgettem a szökőkút körül, és a szín-fény játék hasonlóan kontrasztosan mellbevágott. :)

GrenAbla 2011.07.27. 16:26:26

@a_tom: maci nem igazi egyébként, őt még én sem láttam, a kép egyébként a Nagyvárad téren készült, a maci/nyúl meg épp a SOTE épületére támaszkodik.

bedtime story 2011.07.27. 17:11:46

@scrat: Igen, a harmadik képen tutti egy holland vonat látható. Jó kis emeletes Intercity, NS (holland MÁV) színekben.

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.07.27. 19:05:01

Ezeknek a képeknek - szoktuk mondani vala - sok köze nincs a fotózáshoz. Már így ebben a formátumban. Fényképet fényképezőgéppel szoktunk alkotni, s az utómunka során a fénykép természetes látványvilágán alig változtatunk.

Még csak nem is lehet egyedinek nevezni, inkább trendinek. Mert ma ez a túlhúzott szaturációval komponált, HDR-nek csúfolt montázsok a trendek.

Grafikusként lehet, hogy jó, de fényképezőgéppel alkosson egy sorozatot, amit nem maszatol agyon PS-ben. :)

MutánsTehén 2011.07.27. 20:03:02

@Mityu: Igazad van, én sem nevezem fotóknak őket, ezért is írtam ezt amit a bejegyzsében is olvasható: "Semmiképpen sem mondanám fotónak ezeket, (mert a fotósok valószínűleg megölnének:D) inkább nevezném őket digitális munkáknak."

A trendi/nem trendi kérdésen vitatkozhatunk, de erről is szó van a bejegyzésben: "egy kis gyűjteményt állított össze, amiben a várost próbálja bemutatni kicsit más megvilágításban mint ahogy azt megszoktuk."
Tehát nem azért készülnek a munkák így feldolgozva, hogy trendi legyen, hanem hogy egy egységes képivilággal megáldott sorozatot kapjak, ami egy általam elképzel Budapestet tár az emberek elé.

A képek többsége inkább alulszaturált mint túl, egy-egy képnél szoktam csak a színeket túlhúzni, ha a téma "engedi".

A HDR dolog is másodszor jön elő, pedig köze nincs hozzá, sem a készítésnél sem a feldologásnál. Hasonlítsd össze egy igazi HDR fotóval.

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.07.27. 21:14:23

"Tehát nem azért készülnek a munkák így feldolgozva, hogy trendi legyen, hanem hogy egy egységes képivilággal megáldott sorozatot kapjak, ami egy általam elképzel Budapestet tár az emberek elé."

Nem a képi világa a fő baj, hanem ezt a feldolgozást látom ezerkilencszázhuszonkétezredszer. Pl. hasonló feldolgozású csernobili képsorozatot is láttam már túlhajtott textúrázottan, ferdített HDR sorozatként. Az "egységes képivilág" pedig huszadszorra, századszorra elsütve már nem az igazi.

Felkapta a "fotósvilág" jól-rosszul-nagyon-szarul a HDR technikát, és szinte nincs olyan hiperszuperintergalaktikus magát fotósnak mondó ember, aki ne tolna minimum 1 sorozatot belőle. Aztán vagy sikerül jól megalkotnia, vagy nem. Legtöbbször sajnos nem, mert először látnia is kéne valódi HDR technikával alkotott fényképet az adott fénykép alkotójának. Ha meg meg meri szólni az ecceri földi halandó, akkor vagy jön ez a "fikázás" válasz, vagy az újabb válasz: troll vagy. Értelmes válasz, vagy esetleg észérvek ritkán szoktak születni.

Ebben a sorozatban van olyan, aminél pl. iszonyúan zavaró a textúrázás, mondhatni szexuálisan hat a szememre.

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.07.27. 21:16:43

"Hasonlítsd össze egy igazi HDR fotóval."

Van fogalmam róla milyen egy valódi. De arról is van, hogy milyen HDR-nek csúfolt montázsokat szoktak valódi HDR-nek csúfolni. :)

MutánsTehén 2011.07.27. 21:45:19

@Mityu: Na pont azért ragáltam a te kommentedre! Te értelmes leírtad mi a bajod, nem egy "FOS"-sal és nem egy "SZAR"-ral intézted el. Értelmes párbeszédet, pedig csak értelmes emberrel lehet kezdeni:D

És tudod mit? igazad van! ha megnézed az újabban feltöltött fotókat (utolsó három négy hónap), azokon már nem nagyon van textúra, pont azért, ímit írál, és a végeredmény is jobban hasonlít az eredetire. Visszanénve most már nekem is zavaróak ezek a dolgok, így most már csak a színekkel és fényekkel manipulálok, így is próbálva az egyedi képiv világot, egyedi látásmódot, de még alakul, bőven!

MutánsTehén 2011.07.27. 21:49:42

Amit pedig a HDR-ről írtál szintén osztom. Valóban rászabadult boldog-boldogtalan és mindenki ezt nyomja (akarja nyomni), általában rosszab mint jobb eredménnyel!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.07.27. 23:14:42

Nekem tetszenek. És a technika is, amivel torzítják a színeket. Ha húszéves, hát húszéves. A klaviatúrát se ma találták fel, mégis elég jól lehet vele fikázni - nemde? Akinek nem tecc, lapozzék tova.

akkor most mi van? 2011.07.28. 14:29:57

Már sokan leirték, de nem árt ismételni. Attól, hogy egy közepes fotóra valaki rátol 1-2 plugint meg egy texturát, még nem lesz a végeredmény se érdekes, se jó, se eredeti, se semmilyen, hanem szimplán egy széteffektezett középszer marad. Mint ezek a képek. A trolis az tényleg jó, de nem az effektek miatt, az pont ilyen jó lenne ugy ahogy kiesett a gépből.

@városjáró: a klaviatúrát senki nem akarja bemutatni mint hüdefasza csodát.

PS.: A macis valami iszonyat, a 90-es évek elején voltak ilyen körbevágások a falusi kisboltok szórólapjain.

akkor most mi van? 2011.07.28. 16:20:34

@MutánsTehén:

Egyébként szerintem tökre boldognak kéne lenni a kommentek miatt, a trolisat még az értő közönség is dícséri, csak a giccsesítés ne rontaná el a többit:)

MutánsTehén 2011.07.28. 16:24:51

@akkor most mi van?: boldog is vagyok:D a giccesítés témakörre pedig a Mityunak adott válaszban reagáltam, így némileg neked is igazat kell adnom:D

Mrs. 2011.07.29. 15:31:30

Nekem tetszenek. Grafikus sem, de még csak fotós sem vagyok. Laikusként a képi megjelenítés szép és kellemes. Mindenki űzze azt a hobbit, amit szeretne.

butter-k · http://napimorgas.blog.hu/ 2011.08.03. 16:58:21

Én azért szeretem olvasgatni a fotós posztok mögé rakott kommenteket , mert megnyugtat, hogy mióta 120.000 alatt vannak a tükörreflexes fényképezőgépek ilyen sokat értenek a fotózáshoz:)
Ez egy jó hobbi, megveszed lenyomod, olvasol 1 könyvet és máris szakértő leszel, legalábbis annyira, hogy fikázni tudj. Aztán letorrenetezed a fotóboltot, rátolsz 3 efektet és kész onnantól már ehhez is értesz..
Szerintem nektek valami küzdősport kellene hobbinak választani, mert ott minden edzésen azzal emlékeztetnek arra hogy milyen szinten állsz hogy pofán vágnak.

Szét röhögöm az agyam rajtatok:)
süti beállítások módosítása