Gyalogosbaráttá válik a Móricz Zsigmond körtér és környéke.

Az elképzelés megvalósításával az Allee bevásárló központ körül már kialakult forgalommentes övezet kiterjedne a körtér déli és keleti oldalára, valamint a Fehérvári út belső szakaszára is.

Az elfogadott javaslat tartalmazza azt az eddig ritkán alkalmazott kitételt is, hogy a tervezésbe bevonják a XI. kerületi önkormányzatot, a helyi lakosságot és civil szervezeteket is.

- írja a honlapján a főváros által is elfogadott előterjesztést benyújtó LMP.

 

 

Az ötlet tetszik, jó a zöldesítés is, bár ha a sajtóközleményben szereplő kitételt (A körtér kialakításánál a zöldterületeknek a burkolt felületekkel azonos súlyt kell kapniuk, ellentétben az eddigi gyakorlattal, miszerint oda tesznek zöldet, ahol van egy kis hézag a beton között.) összevetjük a látványtervekkel, akkor még van hova fejlődni vele. A látványtervek egyébként is aranyosak: a lentin a vad dzsungelhangulat a melleket stírölő fiatalemberrel, a fentin meg a diszkrét termékelhelyezés.

Na de semmi fanyalgás, remek lesz, még-még sok ilyet!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest sétálóutca móricz zsigmond körtér zöldfelület xi. ker lágymányos szentimreváros

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr912972292

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hát a faszom nem kéne? 2011.06.10. 15:48:41

A kommentelő ott téved, hogy nem a járda szélessége a baj, hanem, hogy elbaszott az az elképzelés, hogy mindenkinek kocsival kell járkálni a városban, vagy biciklivel ott ahol épp helye van. Nem! Biciklizni az úton kell, autót akkor kell használni, ha ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deszkás 2011.06.10. 08:26:06

Te mindent kétszer mondasz? :D

lekr 2011.06.10. 08:49:18

és akkor Gellért tértől a Szent Imre kórházig nem lehet balra kanyarodni. Pl. akarjál menni Gellért tértől a Fehérvári út elejére. Király.

Andrew85 2011.06.10. 09:24:07

Nagyszerű. A dél-budai belváros célja nem az egyébként gyönyörű Bartók Béla út autópálya-célú hasznosítása, sőt. Ha valaki Pestről tart a fehérvárira, menjen az Irinyi utcán át, a Petőfi hídig gond nélkül lejut Pesten. Ha Észak-Budáról, akkor ott a Budafoki vagy a rakpart, és ismét az Irinyi. A kerületben lakó, illetve nem rutinból közlekedő emberek már tudják a kerülőutakat, amik sokszor gyorsabbak is (Irinyinek jelentősen nagyobb az áteresztőképessége, igaz ez a Budafokiról nem mondható el, na de már újra van rakpartunk is). A XI. kerület úthálózatából adódik, hogy a Bartók belső szakaszát (Móricz-Gellért) szinte ki is lehetne venni az átmenő forgalomból. Már persze majd akkor, ha lesz hozzá tisztességes közösségi közlekedés.

Rocko- 2011.06.10. 10:21:38

Móricz már így is 'gyalogosbarát'. 6-61-es villamos közt 300 méteres átszállási kapcsolat.

real 2011.06.10. 10:31:01

Ha már Móricz: azt a gusztustalan gomba épületet le kéne dózerolni. Ne mondja senki hogy ez műemlék, ha meg igen, akkor rakják ki a városon kívülre valami közlekedéstörténeti parkba, de itt egyszerűen undorító. Egy nagy szökőkút + némi zöld felület sokkal jobb lenne a helyén.
És minden nap ezt kell bámulnom. :S

kamarawood 2011.06.10. 10:31:48

Ezt melyik f@sz találta ki?

Köszönőviszonyban sincs a Gomba átépítés nyertes munkájával.....
epiteszforum.hu/node/15168

kamarawood 2011.06.10. 10:35:33

@real: Azért hogy legyen hová szarniuk a Szent Imre szobor, meg a 7es megállónál a telefonfülkénél/melett lakó cigánycsöveseknek?

Nézd meg a linkelt tervet inkább....
epiteszforum.hu/node/15168

gentry 2011.06.10. 10:35:37

@lekr:
"Pl. akarjál menni Gellért tértől a Fehérvári út elejére." --- A körtérnél jobbra a Villányira, utána balra a Fadruszba, a Fadrusz-Bartók sarkon pedig válogathatsz, hogy a Bartókon vagy a Bocskain keresztül akarsz a Fehérvári elejére menni.
Nem baj, ha nem ismered a várost, csak ne írj hülyeséget. ;)

OkoskaTo:rp 2011.06.10. 10:37:09

A fenti kép tényleg kicsit sivár. És hiányoznak róla a kőburkolatot szétcsesző gördeszkások is.

Leonard Zelig 2011.06.10. 10:42:41

@gentry: Gellért tér - Budafoki út - Baranyai utca - Fehérvári út eleje

Mezzanine 2011.06.10. 10:45:27

És aki a Fehérvárin jön be a Bartók Bélára vagy a Villányira? Azok továbbra is a Karinthyra lesznek terelve, hogy onnan közelítsék meg a Körteret? Az már mostanság is szépen be szokott állni. Miért nem lehet egy sávot meghagyni a Fehérvárin a Körtér felé, ahogy régen is volt?

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.06.10. 10:46:03

Remek ötlet, szimpatikus irány. Hozzátartozik, már nem is nagyon emlékszem, milyen volt a körtér a túrás előtt, oly régóta van ott az a luk:)

Amúgy meg beleillik a Tarlós által nyíltan hirdetett belváros autómentesítési programba, amely a nagykörút vonalán belül erős forgalomcsillapítást hajt végre.

Személyes véleményem szerint az alsó rakpartokat hagyni kellene egyébként, mert a Duna ezen szakaszán a folyó csak messziről barátságos, az alsó rakpart meg nem zavar bele...

A gombával kapcsolatban meg nekem az a véleményem, miért nem lehetne egyszerűen felújítani, akár eredeti állapotra, és kitakarítani a környéket, meg ügyelni arra, hogy ne legyen ismét szar és húgy lerakóhely.

real 2011.06.10. 10:46:06

@kamarawood: Pont a mostani helyzet az hogy wc-nek használják ezt az undormányt. A szökőkútba már csak nem sz*ának bele, remélhetőleg.
A gomba viszont akkor is ronda lenne ha üvegből állna az egész.

Mezzanine 2011.06.10. 10:51:54

Már csak azt kéne kitalálni, hogy a Fehérváriról a Villányi felé lefektetett sínpárt mikor akarják hasznosítani... Mert a hírekben erről nem nagyon hallani.

world2.0 2011.06.10. 10:53:00

@gentry: @Mezzanine:
a Fadrusz egysávos, egyirányú utca, benne buszforgalommal. a Fehérvári elején ráadásul berakták az a k*rva lámpát az allée parkolója miatt, ami okán a Vásárhelyi és a Szabolcska forgalma minidugót csinál. fölfe lé is tenné, ha lenne hely.
emellett kicseszés a kis utcák lakóival, ha rajtuk megy keresztül a Fehérvári forgalma. már most is kicseszés. én itt élek.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.06.10. 10:53:56

Az alsó képen lévő macskaköves utca jelenleg nincs is. A Fehérvári út utolsó szakasza meg jelenleg is eléggé gyalogosbarát. Alig van forgalom, és ha átmész a piroson, a kocsi kér elnézést és megáll.:)

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.06.10. 10:55:16

"diszkrét termékelhelyezés" :) no igen, reméljük a végleges verzióról lefelejtik a kollegák (akkorra amúgy is valószínűleg más szelek fújdogálnak)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2011.06.10. 10:56:30

@Rocko-: Pedig a sínek már ott vannak, csak körbe kéne mennie a hatosnak. De hát Tarlós inkább átnevezi a Moszkva teret, minthogy valami értelmes dolgot csináljon.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2011.06.10. 10:57:42

@Brendel Mátyás:
De van. A Bartókról be lehet fordulni balra.

Mezzanine 2011.06.10. 10:58:08

@world2.0: Én is a környéken élek, sajnos ismerem a szituációt. Ezért se értem, hogy miért öröm az, ha a közlekedési csomópontot (aminek elvileg az lenne a feladata, hogy elossza a forgalmat és összeköttetést biztosítson a különböző útirányok között) lezárjuk, parkosítjuk és a kis utcákba pedig betereljük a forgalmat...

kamarawood 2011.06.10. 10:59:07

@real: Szerinted.
Szerintem meg nem. 1-1.

A szökútban fürdenek a cigányok/csövesek a Blahán.. pl:D

Csinálják meg a felújítást, és építsék át! Jelenlegi állapotában tényleg nincs(felújítva sem) értelme .. Mivel valamelyik barom mérnök/politikus megszüntette a villamoshurkot körülötte...

Kell bele bkvpénztár, turinfo, BUBI állomás, vmi pékség, kiülőshely/kvzó, újságos.

Rendberakva, igényes(ami nem egyenlő azzal ,h kuva drága) szolgáltatással belakva nem lesz a csövik martaléka.

Amúgy a villamosmegállkat is sikerült elbaszniuk, mivel nincs hosszó, fedett peron...(Kálvin szerű) Ill épülne befelé a Metrólejáróhoz kapcsolatban, de a segg lakók miatt lehet, h visszabontják....

Rocko- 2011.06.10. 10:59:18

@Brendel Mátyás: hol ott? a Villányiról csak a Fehérvári útnak van kapcsolata. Karinthyval nincs.
a 4-esnek pedig csak dél felé van kiágazása.

zsoci 2011.06.10. 11:00:56

@lekr: Ez a lényeg !

Ennél a tervnél nagyobb ökörséget már tényleg nem lehet kitalálni !

Nem elég hogy azzal a nyomorék Allé-val tönkretették az egész környék forgalmát, a metroépítés miatt évek óta alig lehet közelekdni, a Gárdonyi teret idiótán átépítették, még ez is nagyon kell !

Inkább azzal kellet volna foglalkozni, hogy a villamosok és a buszok ne a tér körüli utcákba álljanak meg hanem középen , hogy az utasoknak ne kelljen keresztül mennie az összes úton. MEg mondjuk összekötni a 6-ost a 61-el. De ez egy kapitális baromság !

Sicc 2011.06.10. 11:02:11

Budapest vezetésének végre el kellene már döntenie, hogy mit is akar tenni?
Mi legyen Budapestből?
- Csendes kis üdülőfalu, ahol egymást érik a kávézók?
- Vagy pedig egy kétmilliós főváros / világváros a maga kellemetlen dolgaival együtt? (Lásd forgalom, zsúfoltság, stb.)

A kettő együtt nem megy!

Rocko- 2011.06.10. 11:02:12

@real: nem szép, de attól műemlék. és pont ott, ahova épült.
ennyi erővel a Móriczot is tegyük inkáb Zuglóba. meg a Boráros teret a III. kerületbe.

karmapogo 2011.06.10. 11:03:25

Ha már gyalogosbarát, akkor két dolog, amire viszont rég gondolhattak volna:
1. Annak idején a Bartók felújításakor pl. a bazi széles, és a mai napig kihasználatlan járda rovására csinálhattak volna egy biciklisávot, mert kész életveszély a Kosztolányitól a Gellértig eljutni két keréken, ezért pl. sokan a járdát használják bicajozásra.
2. Ha a Gomba felől sétálsz a Gellért felé a jobb oldalon, a buszmegállónál szinte lehetetlen átjutni a tömegen. Szép az a kis park ott a megálló és a Szt. Imre szobor között, csak semmi értelme, mert ha a buszmegálló tele van, kb. egy 40 centis sávon lehet csak az esővédő fülke mögött elsasszézni.

Mezzanine 2011.06.10. 11:06:06

@zsoci: Egyetértek. A 6-os összekötése a 61-el már réges régen időszerű lett volna. do fogadni mernék, hogy ez 20 éven belül se fog megvalósulni, mert ez túl kézenfekvő és praktikus megoldás lenne.

real 2011.06.10. 11:08:55

@kamarawood: Akkor a szökőkút mellé kell egy rendőr, aki ráver egy nagyot mindenkire egy szöges léccel aki ott akar fürdeni. Most tényleg ne ez legyen már ellenérv.
Nekem az a bajom h. Bp brutálisan túlzsúfolt és túlépített más nagyvárosokhoz képest, a gomba elbontása csökkenthetné ezt a bezártságérzetet.
A kávézó teraszok+pékségek legyenek körben az épületek ívei mentén, a mostani macskaköves íves útszakaszon, a bkv pénztár meg nagyon jó helyen lesz lent az aluljáróban is. És akkor elfér a szökőkút, és ez talán még kedvet is csinálna az embereknek, hogy beüljenek a kávézókba.

Mezzanine 2011.06.10. 11:10:41

Egyébként ha már javítani szeretnék a környéket, akkor kivehetnék a Fehérvári út közepére betett villamos kiállót, mert az tök felesleges. (A 41-es miatt tették be utólag, gyorsan, de azóta se használják...)
Ha ezt kiszednék, akkor a járdákat is lehetne dupla ilyen szélesre megcsinálni, gyalogosbarátra, platánfákkal, mittoménmivel, és a megmaradt egy sáv és parkolósáv se zavarna senkit se. És nem hiszem, hogy 2x1 sávnyi összeköttetést nem lehet kulturáltan megoldani a Fehérvári és a Bartók között. Elég nagy tér van, több variációval is meg lehetne oldani úgy, hogy ne zavarja a gyalogosokat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.10. 11:14:38

Jó nagy baromság a terv!

Mondjuk annyira nem, mert a Fehérvári és a Móricz között lehet metróval is menni majd.....

gigabursch 2011.06.10. 11:39:29

@real:
Teljesen egyetértek veled.
18 éven keresztül bámultan anponta legelább ketszer elhaladtamban azt az iszonyatot.

Azt a faszjancsit, aki szerint ez műemlék, Lipótmezőre küldeném.

Trágyadomba az.

A Szökőkút az pl jó ötlet.

Rocko- 2011.06.10. 11:45:41

@karmapogo: 2) igen.
plusz az összes oda kitelepülő jobbik, jehova, hamburgeres, könyvárus akármit instant lámpavasra. rohadtul idegesítő, hogy szűk a tér, ő pedig még jobban lecsökkentik a közlekedésre alkalmas teret.

Sátán meg a Jocó 2011.06.10. 11:54:08

@Rocko-: vagy téged. Te se szűkítsd tovább.

Rocko- 2011.06.10. 11:56:43

@Sátán meg a Jocó: tehát ne engedjük a városba az embereket.
mekkora ötlet!
nem mész el politikusnak?

thwarter 2011.06.10. 12:09:43

Miert setal egy furdoruhas lany a Moricz kozepen?

Jankanéni 2011.06.10. 12:21:51

Milyen jó lenne, ha a 6-os villamos körbe tudna járni a 61-es vonalával összekötve. Na z már európa lenne (pl Bécs)

abszint86 2011.06.10. 12:26:19

@karmapogo: előtte kb 10 méterrel is kb 1.4 méteres sávon lehet csak közlekedni, borzalom...

erre még valamelyik évben még árusító bódékkal is teleraktál, a már amúgy is szűk járdát, gratula...

kamarawood 2011.06.10. 12:37:49

Bécsben most szüntetik meg a körvillamost....

Azoknak a sötéteknek akik meg nem tudják mitől műemlék a Gomba annak ajánlom, hogy járjanak utána!

Azoknak akik nem tudják, hogy minek a váltó az SZTKnál , szintén olvassanak utána! És nézzenek ki hétvégente , hogy mi van ott és miért...!

Tájékozódi nem szégyen, baromsággal példálozni az!

Krumpli 2011.06.10. 12:49:52

Bármit, csak a parkolás maradjon ingyenes a Villányi úton. Annyira jó, hogy le lehet tenni az autót ingyenesen, és nem kell bemenni vele a városba, de nem is kell aggódni, hogy visszaérek-e időben, vagy sem.

Aranylab6 2011.06.10. 12:53:52

a Gomba egy gyönyörű épület. irtó lepukkant állapotban van, ez sajnos igaz, és ebben az állapotában gusztustalan. de maga az épület egy kimondottan szép arányú, elegáns kis kégli, meglepően vékony betonpárkánnyal, arányos áttörésekkel stb... mindezt a 40-es évek elején építették, ami akkoriban kimondottan bravúros és modern volt. Kb emiatt műemlék. nem baj, ha ezek a fogalmak nem mondanak sokat, nem kell ezt mindnkinek érteni, de fikázódni sem illik (ennyi kompetenciával). tessék elfogadni: műemlék. szeretjük.

Aranylab6 2011.06.10. 13:00:28

a közlekedés mondjuk tényleg nem tudom, hogy jól fog-e működni. minden nap ott járok reggel meg este is, néha gyalog, néha kocsival, hát... elég durva. igazából nem sok olyan hely van a városban, ahol a gyalogosok lenyomják az autókat, de itt pont igen... a partizán-gyalogoskodás remek példája:) simán van, hogy teli zöld ellenére állnak az autók a Bartókon, mert a Villányi felé (illetve talán inkább a villamos felé) hosszú és tömött sorokban nyomulnak a gyalogosok, ha piros van, ha zöld... ez azért mindenkire nézve ciki.

itsMarton 2011.06.10. 13:10:18

"Partizángyalogos" xD - már bocs, de a belvárosban mintha a gyaloglás lenne a természetes létforma, és az autósok kénének hogy legyenek a "sötétben bujkáló ellenforradalmárok" :)

A lényeg az hogy az LMP-sek végre kereztbe tettek annak a FÖMTERV-es téveszmének, hogy a karácsonyra kapott filctollal telerajzolják a tervajzot forgalmi sávokkal, aztán amit a maradék helyre derékszöggel be lehet rajzolni azt elnevezik járdának, ami meg így is megmaradt azt kisatírozzák a zöld zsírkrétával - újonnan, mivel az EU elöírja még szabálytalan mintákban ráfröcsögnek egy kis higított piros temperát bicikliút gyanánt.

Mert ennek lesz az az eredménye hogy a tér valós használói, akik igenis szekszi fürdöruhás csajokat akarnak stírölni (szerintem ez természetesebb használata egy térnek mint a pirosnál várva sztikozódni a dugókon), azoknak nem egy cikruszi akadálypályán kell végiglavírozni.

Aztán ha a Móricz igazi közösségi tér lesz, majd megtellnek a Bartók "irreálisan szélesre tervezett" járdái is gyalogosokkal, és az autósforgalom is csökken eléggé annyira, hogy ne legyen halál biciklivel menni - mondjuk én minden reggel úgy megyek és nincs semmi baj vele szerintem.

Ja és ne tessék picsogni hogy majdhaleszbékávé, a Fehérvárin 3, a külsö Bartókon 2, a belsö Bartókon 5 különbözö villamos megy egymás nyakába érve, ezen a metró persze csak rontani fog, köszönöm FÖMTERV, én így (nem) szeretlek!

clementino1 2011.06.10. 13:25:26

@Sicc:

szerinted csak ez a két véglet létezik?
unalmas már nyugattal példálózni, de szerinted Bécs vagy Párizs nem többmilliós világváros, mégis élhetőek a körülmények. A belváros tele van gyalogosokkal, kávézókkal, parkokkal, ahol közösségi élet folyik. Igaz, hogy ehhez van egy olyan infrastruktúra, hogy az autósoknak sem kell panaszkodniuk.

no mail, no problem 2011.06.10. 13:27:23

@lekr: gyalog? villamos? bicikli? tudom, most jön, h te páros napokon elviszed a gellértről a fehérvárira a nagyihoz a hűtőt, páratlanon meg haza. amúgy ha muszáj az autó, akkor majd kerülsz. erről szól a forgalomcsillapítás: ne legyen kedved odamenni autóval, érezd úgy, hogy ez már nem éri meg.

@world2.0: de azt a forgalmat a fadrusz meg szabolcska nem fogja tudni elnyelni, ha valaki akkor is arra akar menni, amikor nem lehet, az hülye. lásd forgalomcsillapítás.

@Sicc: nem a a forgalom, az autóözön és a dugó teszi a világvárost. ez mind megvan, és mégse világváros. attól, hogy forgalom csillapítva van, attól meg önmagában nem lesz csendes falu.

@Mezzanine: ja, utoljára kábé kedden láttam rajta villamost. én kb hetente látok rajta villamost. elég rendszeresen használhatják, csak nem jókor jársz arra.

@Rocko-: de, csak a az ingázók hagyják a kocsit otthon. a városnak a benne lakókat kell kiszolgálni, nem autópályát építeni az ingázók kedvéért. én benne lakok, konkrétan leszarom, ha ingázó egy óra helyett csak három alatt ér be kocsival, ha ettől élhetőbb lesz a város. hagyja a kocsit otthon, keljen kér órával hamarabb, dolgozzon otthon, költözzön be - vannak alternatívák.

@Krumpli: a villányi uton lakók érdekében remélem az lesz, bocs.

Aranylab6 2011.06.10. 13:28:31

@itsMarton: persze, hogyne menjen mindenki gyalog, minél többször... de van amikor kénytelen vagyok (és ezt tényleg így is értem, hogy SZÜKSÉGES - nem hobbizok 400ftos benzinár mellett, becsszó) autóval menni... ez is a belvárosi lét velejárója. a lényeg, hogy ezt szerintem össze lehet(ne) hangolni, bringásokkal együtt is! merthogy az is a belvárosi lét velejárója. ha mondjuk mindenki csak akkor - de akkor aztán igazán öntudatosan - keresztezné egy másik közlekedési forma számára fenntartott vonalat, amikor zöldet kap, akkor már előrébb lennénk... ez szerintem nem egy ördögtől való ötlet, talán nem fogalmazok meg túl magas igényt.

Jankanéni 2011.06.10. 13:29:44

@kamarawood:
Köszönjük építő kioktatásod...

u-1004 2011.06.10. 13:30:19

Bizonyára csak engem zavarnak a szegélykőből kinövő pálmafák. Már eleve: pálmafák.
Nem mellesleg az úttest felől nincs akkora hely a valóságban, mint itt ábrázolva van a látványterven, ahhoz erősen le kéne bontani a kiemelt ágyásokból. Akkor viszont meg zöld nem lesz annyi.

Ne látványrajzot tessék adni kedves LMP, azt én is összehozok ilyen kamura, hanem egy méretezett tervet is.

Rocko- 2011.06.10. 13:31:40

@no mail, no problem: elárulod hogy a Móricz járdáján milyen autóforgalom van?
köszi.

kamarawood 2011.06.10. 13:39:52

Engem is zavarnak a pfák, de hát Istenem, LMP nek így sikerült! Most komolyan miért nem jó a nyertes Gyüre féle terv?

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2011.06.10. 14:06:39

@kamarawood: Hello ez egy látványterv, a gomba meg fog épülni, úgy ahogy el van döntve, a móricz többi réséről szól a javaslat, illetve egy ponton a gombáról, hogy ott jöjön fel a lift a 4-es metroból

itsMarton 2011.06.10. 14:10:20

@Aranylab6: én elhiszem hogy a belvárosban 100 autósból 99 a hármasikrekkel korszülö rokkant nagymamáját viszi a nemzetgazdaság motorját jelentöö kis- és középvállalkozásába zöldséget feltölteni, ráadásul hazafele még el is kell hozni egy zongorát, de egy sáv, meg az hogy nem lehet mindenhol kénye-kedve szerint neki is bármerre fordulni, legyen elég! A városi népsürüség mellett nem lehet mindenki igényét korlátlanul kielégíteni! Az, hogy az autósokét mégis próbálják, a bicikliseknek-gyakogosaknak meg csak a maradékelven jut, vezet oda hogy aztán a Móriczon már az autósok sem lepödnek meg ha lelépnek eléjük.

Képzeld el milyen lenne, ha az M1/M7 bevezetön a külsö sávot csak a traffipaxoló rendörök, a belsö sávot meg csak a sövénynyírók használhatnák, a középsöben meg 40 km/h-val lehetnem menni hogy ne akadályozd öken, na az pont ugyanilyen igazságtalanság lenne...

Az LMP-t meg le lehet sötétzöldezni, de egyrészt nekik az a feladatuk hogy a zöldre vágyók érdekeit képviseljék, másrészt a FÖMTERV-esek aztán még barnább köpenyesek tényleg abszolút céltalan sávrajzolgatásban, a kedvencem amit a Keleti pályaudvar elé megálmodtak, azaz hogy a 2x2 sávos (ráadásul már most is 2x1 sávosra forgalomcsillapítani tervezett) Rákóczi útra egy 11 savos csomóponton akarják beterelni az autóscsordát, a gyalogosoknak meg persze csak a reszli marad, a BKV (villamos, troli) meg marad eldugva a mellékutcákban. Na a körtérre ugyanezt sikerült megálmodni csak pepitában...

itsMarton 2011.06.10. 14:13:03

Nohát, ezek az LMP-s fiúk mindig kitalálnak valamit :)

@kamarawood: az is biztos valami tutira tiszta és nyílt pályázat lehetett, mint ez: nol.hu/belfold/tiltakozik_az_lmp_a_szell_kalman_ter_titkos_palyazata_miatt

Aranylab6 2011.06.10. 14:15:34

@itsMarton: wow-wow-wow.... kicsit megfésülködöm, mert nagyon lelobogtattad a hajam :) amúgy sztem kb egyről beszélünk, csak én nem vagyok kimondottan elkötelezve egyik közlekedési forma mellett sem. kb ugyanolyan arányban járok gyalog, bringával, meg kocsival... mikor mi praktikus. visznot bármivel is megyek, az a megfigyelésem, hogy a legnagyobb problémát nem az így vagy úgy kialakított csomópontok okozzák, hanem az emberek primitívsége és önzősége... (persze egy okos csomópont jócskán tudja tompítani az emberi állatság hatásait) písz

udvari bolond 2011.06.10. 14:36:35

helyes, helyes, nekem tetszik... Én szívem szerint a Karinthyt is villamos+sétálósítanám, az annyira szép lenne, meg KELLEMES, de nemtom, a forgalmat merre-hogyan lehetne elvezetni...

Barnebyte 2011.06.10. 14:41:35

Az hagyján, hogy az alsó látványterven kifelejtettek egy "shift edge" műveletet, és nagyívben tettek rá, honnan süt a nap (a bögyösmaca hogyan is nincs árnyékban?), nade hogy mindezek ellenére büszkén ráheggesztették a zelempé logót a maca nacijára, hát ehhez gratulálok. Amatőrök.
Ilyen fokú hanyagságot semmivel kapcsolatban nem engedhetne meg magának, akinek köze van a politikához, függetlenül attól, hogy ők készítették vagy sem.
De lehet, hogy én vagyok a hülye, hogy egy ilyen dolgon kiakadok.

mortadella 2011.06.10. 14:46:00

Ami nekem lejön a képekből:

Sokkal nagyobb kőfelület, mint amennyi a közlekedőknek szükséges.

Van összesen egy pad, amelyre fizetés nélkül le lehet ülni, a többihez csak pénzfizetés ellenében (kereskedelmi létesítmény).

Lehet, hogy a mostaninál jobb, de a lehetőségekhez képest egyáltalán nem lakosságpárti.

tundrazuzmo (törölt) 2011.06.10. 14:57:19

@lekr: "Pl. akarjál menni Gellért tértől a Fehérvári út elejére. Király."

2 lehetőség is van.
1. Budafoki
2. Oldd meg!

Megköszönöd az italt,hazamész, kivered 2011.06.10. 15:01:37

A kepen levo feher szerkos csajt ismeri valaki?

ivrilider 2011.06.10. 15:11:18

jah. át kéne építeni a gombát, kávézót csinálni belőle, a többit befüvesíteni, sok zöldet. a fehérvári első szakasza lehetne teljesen sétáló (plusz villamos).

itsMarton 2011.06.10. 15:29:50

@Aranylab6: egyetértünk, én is pont így csinálom, igaz, hogy a Hungária körút vonalán belül az autó valahogy még az életben nem jött ki nyerönek :)

@mortadella: aha persze majd pont egy párt rakjon le milliókért látványterveket. nem az a dolguk (ez lenne a FÖMTERV-é), hanem hogy kiálljanak az élhetöbb város mellett, és irányvonalakat fektessenek le a közösségi terek tervezésénél, ne pedig odadobják a gyeplöt a FÖMTERVE-es haveroknak hogy csináljatok amit akartok. Mondjuk a egy kicsivel több zöldet a fotosopban tényleg használhattak volna, mert ha jól olvasom pont uyganarról szól, amit @ivrilider is ír...

kgizi 2011.06.10. 15:48:05

ÖÖÖ vannak LMPs lányok is, nem csak fiúk...
Ez az ötlet valaminek a kezdete, amit most fognak részleteiben kigondolni és kidolgozni, ráadául a helyiek/kerület bevonásával. Érdemes elolvasni magát az előterjesztést is a budapest.lehetmas.hu címen, abból ez kiderül. A látványterv csak ötletadó, abból nem kell messzemenő következtetéseket levonni... De jó olvasni, hogy végre egy javaslat, amire nem a teljes szokásos magyar fikázás a válasz, talán lesz belőle valami, de legalább kicsit újratervezik a körtér felszíni terveit...

Gyermekpszichológus · http://gyermekpszichologus.blog.hu 2011.06.10. 15:59:32

A 6-os és a 61-es villamost kéne összekötni, de amúgy kíváncsi leszek mikorra valósul meg a projekt...

Shadwell 2011.06.10. 16:03:47

Én a városligetet sem értem... Ott van az a bazinagy zöldterület, ahol csak pár ember szaratja a kutyáját... Miért nem hozzák be az M3-ast a Dózsáig? A park helyet meg P+R parkolókat lehetne csinálni... Csak egy kis aszfalt kell... Szűkagyu városfejlesztés... mindenhova parkokat, meg sétálóutcákat??? Egy város életében az autó a mozgató rugó, ezért ez az elsődleges... minden más érdek másodlagos... Ki ér rá ma ilyen parkokban henyélni? A semmire kellők. Aki dolgozna az meg szívjon a dugóba ülve mi? A Tarlós is Ballibcsi lett vagy mi?

ehpkb5 2011.06.10. 16:36:28

@Shadwell: akkor már minek aszfalt, legalább lehetne a zöldre-zöldbe parkolni, nem?

2011.06.10. 16:54:29

@Shadwell: az ember a mozgatórugó, nem az autó. Az autó csak egy túlértékelt XX. századi szokás. Akkoriban tényleg mindenki leszart mindenki mást, szerencsére ez (icipicit) megváltozni látszik.

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2011.06.10. 16:59:38

Nagyon jó ötlet! Bár nekem így sincs semmi bajom a körtérrel.

lekr 2011.06.10. 17:00:29

:-)))
megoldom mert autista gyerekeket szállítok oda. Szóval nem mindenkinek mondhatjuk azt hogy biciklizzé bazzeg, meg villamosozzá bazzeg. És nem mindenki ősgonosz, szőrös ökolábnyomú jetiparaszt aki autóban ül. Azok a megoldások amik most kínálkoznak sztem elég ügyetlenek és nem érzem forgalomcsillapító hatásúnak őket. A legjobb még mindig a Budafoki. A fent említett Villányi Fadruszos + 20 perc menetidő. Mondjuk éjjel 2kor nem. Lehet hogy akkor kéne mennünk?... Pl mi lenne ha a férfiak 8ra járnának dolgozni a nők meg 9re? Hetenként váltva? És akkor oldódna a reggeli dugó? Az anyagbeszerzők meg menjenek éjszaka? Vagy legyünk amishok és széledjünk széta pusztába, Pesten meg engedjük szabadon az állatkert lakóit. Meg ilyesmi.

Shadwell 2011.06.10. 17:02:44

Természetesen a hozzászólásom, kifigurázása volt pár eként gondolkozó ember véleméynének. Durva, hogy valaki komolyan veszi... Sajnos....

schmittpál 2011.06.10. 17:10:25

de 2x1 sáv szerintem simán elfér a villamostól a látványterven balra, ami pont lemaradt most a képről. az meg csak elég, nem? vagy nem lesz ilyen?

kicsi11 2011.06.10. 17:14:23

Budapest jelenlegi és tervezett sétálóutcái:
Vár,
Margit sziget,
Váci utca - Petőfi Sándor utca és környéke,
Bazilika és környéke,
Király utca,
Corvin köz,
Kálvin tér- Egyetem tér- Károlyi Mihály utca
Ráday utca és környéke,
Böszörményi út és környéke
Móricz Zsigmons körtér - Bartók Béla út
Dunakorzó
Nem túlzás ez egy kicsit?
Ausztria, Németország nagyvárosaiban fele ennyi sétálgatóhelyre nincs szükség. Igaz ott dolgoznak...

ehpkb5 2011.06.10. 17:59:14

@Shadwell: nem vettem komolyan, ezért is túloztam a fűre állásig

GGG77 2011.06.10. 18:42:00

Kicsit kezd sok lenni a tervezett sétálóutcákból. Emberek, ez egy 2 milliós nagyváros, nem egy vidéki városka!

ehpkb5 2011.06.10. 20:39:14

@GGG77: mi a nem tervezett sétálóutca? a faluvégi zsákutca?

Matits Viktor · http://utkereso.eu 2011.06.10. 23:13:54

Kettő gondolatom van.

Szerintem nem a hely hiánya az oka a tér lezárási kísérletének, hanem az, hogy a Karinthy végén a lámpánál ki lehessen fordulni normálisan. A lezárás előtt mindig nagy torlódás volt, mert sokan a Karinthyról a Villányira, a Fehérvári felől a Bartókra akartak menni. Most a dolog el lesz terelve a Kosztolányi, a Budafoki és a Rakpart felé.

A másik gondolatom, a körhatos kérdéséhez kapcsolódik. Ha tényleg össze akarjuk kötni a 61 és a 6-os végét (miért ne tennénk), azt a Fehérvári végének lezárása nélkül megcsinálni nagyon macerás. Egyébként az összekötés fő kerékkötője a Szent Imre szobor. A helyi lokálpatrióták szerint annak a helye szent, onnan azt elmozdítani szinte lehetetlen. Viszont ez azt jelenti, hogy akkor a 7-es megállóját onnan el kell vinni, másképp nem lehet a vágányok vonalvezetését megoldani.

záporjózsi 2011.06.10. 23:20:50

Azért nem lehet ott több zöld, mert a gyalogosok kitaposnák annyian vannak.

A balkanyar pedig valóban hiányzik, a Gellért téren, a Gárdonyi térnél visszakanyarodással, a Móriczon a Villányi felé letérve és a Kosztolányinál szintén visszakanyarodással lehet balra menni.

záporjózsi 2011.06.10. 23:22:16

@kicsi11: Nem hirdetik, hogy az, de az. Csak nem utca helyén épült, hanem az volt. Emellett a budapesti szűk utcákban elég nehéz gyalogosan közlekedni. Nem sétálgatni, közlekedni.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.06.11. 01:49:16

A Bartókról továbbra is kell legyen a Fehérvárira balkanyar. Ez nem lehet kérdéses. Ahogy a Fehérváriról is jó lenne azért egy sávon továbbengedni a haladást a Karinthy/Bartók felé. Igaz, hogy az elmúlt években erről teljesen leszoktatták az autósokat, de mégiscsak 3 főútvonalról van szó és nem holmi vidéki mellékösvényről. Ráadásul elég fura, hogy a négy térre vezető főútból évek/évtizedek óta három félirányú zsákutca.

(Az láványtervek meg csalókák - hiszen oda is zöldkazettát vizinálnak, ahol már most betonszarkofágok vannak -, részint pedig nincsenek egymással összhangban sem - mészkőlap vs. kockakő. A többi stimmel/ne!)

Gyani · http://skypesuli.hu/ 2011.06.11. 17:50:17

Várjuk már sok szeretettel! :)

Kicsi Kacsa 2011.06.13. 09:55:01

A 6-os villamost összekötni a körtérnél a 61-el, 4-es villamost meghosszabbítani a Karolináig, ott csatlakozna a 61-eshez. Hely van...

Presszós Laci 2011.06.13. 18:13:10

A metrónak kikotort árkot mikor temetik be?

Sátán meg a Jocó 2011.06.14. 17:25:12

@Rocko-: rólad nem az "emberek" szó jutott eszembe.

Örülök, eme kis képzavart tisztáztuk :-*

Rocko- 2011.06.14. 19:05:51

@Sátán meg a Jocó: ennyire futja? egy szar anyázásra?
érvéket hozzál öcsisajt.

Sátán meg a Jocó 2011.06.14. 20:55:12

@Rocko-: idézdbe kérlek, hogy hol szidtam valaki kedves édesanyját.
Ameddig ez nem sikerül, nem baj, ha pofátlan hazudozónak hívlak?

Érveket? Neked? Különösen a fentiek tükrében?

Ezt most komolyan... ? :)

Rocko- 2011.06.14. 21:00:45

@Sátán meg a Jocó: na, mondom én hogy politikusnak jó leszel. érvek nincsenek. :)
sok sikert az életben.
pá. ;)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.06.14. 22:10:13

elárulnátok, hogy min is vitáztok ily magasztos színvonalon?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.06.14. 22:24:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: naponta elvillamosozom ottan, de nem vót erőm nekem se odamenni még :) köszi előre is!

záporjózsi 2011.06.14. 22:43:01

@Mezzanine: Tekintettel arra, hogy a 61-est a 47-essel összekötő vágány megépült, ezért talán a 6-61-et nem kellene forszírozni.

@városjáró: Alapvetően az a gond, hogy a Gellérttől a Tétényiig csak egy helyen, a Gellérten lehet direkt balra menni, a másik 3 helyen csak indirekt. És ez fáj. Az egy másik kérdés, hogy a rajzról mintha lefelejtették volna a tér felét. Sajnos azon a felén viszont nem fér el a balkanyar vagy ha el is férne, az alexandrás parkolóház forgalomtechnikáját igencsak megbolygatná.

@GGG77: ...és akkor mi van?!

@Aranylab6: Ha színes a lámpa, akkor legalább jogosan dudálod le a zebráról. Ha sárga lenne, akkor még elsőbbsége is van. Szabályosan lehetetlen átkelni autóval. Ebből a szempontból a busz is és a villamos is autó...

záporjózsi 2011.06.14. 22:44:44

@Sicc: Ez persze nem igaz, mert van, ahol már megcsinálták.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.06.15. 08:07:24

@városjáró:
Csak otthon felejtettem reggel, de ki van készítve!!!

@záporjózsi:
Vagy 61-47, vagy köürhatos, vagy akkor ne építettük volna meg a vágányt se.

záporjózsi 2011.06.15. 09:22:24

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: 61-47 a metró megépülte és/vagy a fonódó 1. üteme után esélyes. Az utóbbi lesz előbb, remélhetően utána használni is lehet.

A körhatos érdekes lenne, ahhoz kb. a budapesti villamoshálózat harmadát-felét kellene újragondolni...

záporjózsi 2011.06.15. 09:29:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Mutatni nem tudom, tehát írom. ;) Többek szerint a mi legkorszerűbb és legtökéletesebb (és persze legolcsóbban és leggyorsabban épülő) metrónk nélkül semmit nem lehet csinálni. A fonódóra még ráfoghatják, hogy azután üzembe helyezik, így nem kerül a metró kommunikációs zavarba.

Garlando 2011.09.05. 23:57:34

Azt a szép füves "O" betűt ki fogja majd látni?
A madarak és a lakók.. A teret sokkal többen hasznàlják.. Ők elenyésző kisebbség..

FENTEtente 2011.10.07. 14:08:13

Én nem akarok senkit hitegetni,korbáccsal talpon ütögetni,mert nem látom értelmét,hogy emberek sérelmét bosszúnak szomja nyomja megtorlásba?

Akibe jó poénok vannak és onnét kiszivárogva hatnak,annak nem kell eladnia az édesanyját.Az ember nyelvében viseli a véres kardját,s ha úgy hozza helyzet önként magába a mélybe benyeli?

Csak egy intés,csettintés,és semmi legyintés,vagy mondjuk egy megintés a másik irányába annak hiányába,hogy ember fogja magát vissza,ha túlzásba víve az élet borát issza?
süti beállítások módosítása