Milyen legyen (lesz) Budapest? címmel rendezett összejövetelt február 17-én a Baross Gábor Társaság, ahová meghívták Tarlós Istvánt és engem is - de én sajnos nem tudtam elmenni (bár ez legfeljebb a sajtósoknak tűnhetett fel), viszont Tarlós ott volt. Mivel a téma igen csak érdekelt, viszont négy oldalas sajtóközleményt nem szeretnék senki nyakába zúdítani, kimazsoláztam a lényeget - vagy amit én annak gondolok. Lássuk miket is mondott a főpolgármester:
- kormányzati segítség nélkül még idén bedőlhet a BKV és 3-4 nap alatt megáll az ország;
- „halvány remény” van arra, hogy megegyezzenek az Alstommal. Utalt arra, hogy ez ügyben nem a fővárosnál van a labda, hiszen a szerelvényeket addig nem vehetik át, amíg azokra nincs meg a vasúthatósági engedély. Egy korábbi jegyzőkönyvet idézve emlékeztetett arra, hogy 40 fékpróba során tízszer nem állt meg a szerelvény, viszont az ajtók kinyíltak;
- személyzeti politikájáról Tarlós István azt mondta: nem pártpolitikai, hanem szakmai alkalmasság alapján választja ki bizalmasait - a legjobb példa erre Atkári János;
- nem mehet tovább „a kerületi önkényeskedés”, mert a város így szét fog esni; a kerületeknél csak a legszükségesebb teendőket kell meghagyni;
- őt az érdekli, hogy átszállás nélkül el lehessen jutni a Bécsi út végéből Budafokra, közvetlenül összekötve Észak- és Dél-Budát. „Azt mondani, hogy egész Budára káros ez az elképzelés, olyan mértékű dilettantizmus, hogy (…) nem a személyre vonatkoztatva, hanem az esetre, ez az én szememben a hülyék bátorsága”.
- katasztrofális következményekkel járhat Budapestre nézve a távhődíjak befagyasztása, az ugyanis tízmilliárd forintos veszteséget jelentene a Főtávnak,
- valószínűleg elmarad a Városháza-projekt (a Károly körúton kialakított ideiglenes park beépítése), mint mondta, ő szíve szerint ott közparkot alakíttatna ki,
- háromszázzal csökkentik a Városházán dolgozók létszámát,
A rendezvényen beszélt még Finta József is, aki a szokásos témák felemlegetése (Vár, Duna-part stb.) mellett azt mondta, hogy
- sürgősen építeni kellene egy 6-8000 ezer férőhelyes kongresszusi központot,
- új hidat az Egyetemi Campus és a Haller utca tengelye között, amely az európai egyetemek találkozási helye és központja lehetne,
- „Új életet kell injektálni a Belvárosba, meg kellene építeni a Múzeumi Negyedet a Nyugati pályaudvar és a Hősök tere - Városliget között, egyesítve ezzel a szlömösödő Terézvárost az Újlipótvárossal”,
- egyesíteni Gellérthegy – Tabán – Németvölgy – Vérmező - Mechwart-liget „zöld világát”.