goldentriangle

 

A legendás blogger, Bitter Brúnó (ki mostanában itt meg itt posztolgat) fűzte az alábbi kommentet a Vasláncokkal a hajléktalanok ellen. Meghökkentő megoldás a Hajós utcából című poszthoz:

Ebben a zsánerben New York City (Rudy G. óta) a nagy specialista. Ott gyakoriak a fémtüskék is, ld. pl:eyeteeth.blogspot.com/2007/05/anti-sit-archives.html

Tokió is nagyhatalom fekvés-megakadályozásban: english.ohmynews.com/articleview/article_view.asp?article_class=&no=321234&rel_no=1

A műfajnak van már elnevezése is a városépítészetben,  a befenyítős "disciplinary architecture" -architectures.danlockton.co.uk/architectures-of-control-in-the-built-environment

A teljesség igénye nélkül íme néhány kép, mit tudnak fekvés ellen kitalálni a középkarfás padokon túl, akit pedig részletesebben érdekel a téma vagy kíváncsi további megoldásokra, kattintsa a komment linkjeit. A három tüskés a New York-i, na azok tényleg ijesztőek, a japánok azért szellemesebbek.

spikefield

capitanfriends

 

yumiko 321234 1[528578][1]

yumiko 321234 1[528576][1]

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: new york usa japán hajléktalan tokió utcabútor

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr162358850

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Minden tilos, ami nem szabad? 2010.10.09. 23:02:16

A Belügyminisztériumnak az elmúlt egy hónapban komoly sajtóvisszhangot kiváltó azon tervezete, amely lehetővé kívánja a hajléktalanság szabálysértéssé nyilvánítását, szép csendben megérkezett az Országgyűlés elé. A T/1245. számú törvényjavaslat az épít...

Trackback: Hajléktalan építészet: Mit épít az, akinek semmije sincsen? 2010.10.09. 21:43:24

"Úgy élünk, mint az indiánok..." − Mit lehet csinálni? Lezüllik, piás vagy szipus lesz az ember, esetleg belehülyül, hogy hiába élt normálisan, ennek az országnak már egyáltalán nem kell, esetleg csicskát csinálnak belőle valamelyik szá...

Trackback: Hajléktalan vagy önkéntes 2010.10.09. 21:41:09

- Elegem lett a németekből, hát eljöttem Angliába, de szobát nem találtam, ezért sátorban alszom. - mondja a szőke hajú, kék szemű huszonhetes fiú, majd hozzá teszi. - A németek ezt csinálják. Ha kell, gyalogolok 25 km-t esőben, majd ha haza érek,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2010.10.09. 21:50:03

Mondjuk sokkal jobb lenne, ha az állam gyakorolna egy kis diktatúrát, és emberi szállást+munkát adna/kényszerítene azokra, akiknek ez nem igényük vagy már nincs rá lehetőségük. Szerintem épp elég gondozatlan susnyás van Magyarországon vagy koszos kormányzati ablak, amit a hajlékonyakkal simán lehetne gondoztatni.

Tita nick 2010.10.09. 22:35:09

@Parmezanidész: Csak 2.... miattad.... Beeeee

KCB 2010.10.09. 22:59:57

Szerintem meg gyűjtsák össze őket.
Tipikus amikor a padokat középen ketté választják, arra már egy pár sem tud leülni.

garnéla mák 2010.10.09. 23:56:07

komolyan tiltásokkal kell várost építeni? egy össztársadalmi problémára nem hinném, hogy a térhasználatban lenne a megoldás. de kíváncsi lennék, hogy a leleményes várostervezők hogyan oldanák meg a többi városi gondot? pl. mozgásérzékelős tüskéket építenének a járda alá, ha a szerencsétlen kutya nekikészülődik tojni egyet, azt is jól megszúrják. ha pedig eldob valaki egy szemetet, áramütéssel kondicionálják a járókelőt. van itt még kérem, elég lehetőség...

Paulybird 2010.10.10. 00:26:24

de tényleg a faszért alszanak az utcán?
mér nem mennek haza?!

2010.10.10. 01:03:02

Ilyen fura megoldásokat eredményez, amikor az önkép és a valóság valahogy nem passzol egymáshoz, de valami miatt mégis össze kell őket passzintani.

2010.10.10. 01:54:45

Heh, azért nagy az Isten állatkertje, ezek sem próbálják megoldani a problémát. Minek is? :)

lutria 2010.10.10. 03:43:27

A tűzcsapokra miért kell tüske,azon is feküdtek/ültek eddig?

midnight coder 2010.10.10. 06:58:59

1. Először is, a román és egyéb külföldi hajléktalanokat, koldusokat úgy kellene kivágni az országból, hogy lábuk se érje a földet. Esetleg egy kiadós korbácsolás után, hogy ne nagyon legyen kedvük a határnál visszafordulni és visszajönni.

2. A magyaroknak pedig építeni olyan olcsó, 10 négyzetméteres minigarzonokat tartalmazó házakat ahol tömegesen el lehet helyezni őket. Szépen, egyenként. Minden ilyen házba állandó rendőrt, a "lakótelep" közepére ingyenkonyhát, orvosi rendelőt.

3. Aki olyan súlyos alkoholista hogy nem tud magáról így sem gondoskodni, annak valami elfekvő intézetet.

Ezt egyszer kellene megcsinálni, és egyszer és mindenkorra meg lenne oldva a hajléktalanprobléma.

fourgee 2010.10.10. 07:35:21

Sokan felhördültek hogy egyre több helyről tiltják ki őket, pedig szerintem a legrosszabb amit tehetünk az, hogy nem veszünk róluk tudomást. Sajnos a magát liberálisnak mondó fasiszta csőcseléknek 20 évig ez volt a megoldása, hogy átlépett felettük. Ez nekünk sem jó, mert nekünk kell szagolni a hajléktalanokat, meg nekik sem jó, mert egyre lejjebb csúsznak és már egyre inkább nincs visszaút a "normális" életbe.

Én egy fillért sem szoktam adni az utcán kéregetőknek, de ha az állam tenne valamit és azt mondaná hogy az adó X százaléka ennek a problémának a megoldására menne, az ellen nem tiltakoznék. Pl. az előttem hozzászóló Midnight Coder ötlete egész jó, egy ilyen rendezett "lakótelepről" könnyebb visszaugrani a való életbe, mintha tömeges haljéktalanszállókra próbálnánk meg beterelni őket, vagy mint ahogy eddig bántak velük, hagyták őket az utcán, hagyták egyre jobban leromlani. Gyakorlatilag ez ilyen elnyújtott euthanázia, a halálos ítéletüket írták alá azok, akik így hagyták ezt a problémát...

fourgee 2010.10.10. 07:41:04

Ja most látom ez urbanista blog :))))
Szóval, offtopic vége. Szerintem Budapestet, vagy más magyar városokat kár lenne ilyen tüskékkel elrondítani. A karfás pad, vagy az egyik kitett képen lévő lekerekített pad viszont jól néz ki. Az épület melletti tüskéről egyből az jutott eszembe hogy mi van ha egy nyugdíjas pont ott lesz rosszul és hirtelen leülne... Küzdeni kell a jelenlegi hajléktalanhelyzet ellen, de nem a város elcsúfításával... :)

bumhug 2010.10.10. 08:19:28

A "disciplinary architecture" szókapcsolatról jutott eszembe pár megoldás, amik már évtizedek óta itt vannak közöttünk: fekvőrendőr, gubicsok a nagykörúti sínek két oldalán, Demszky-karók. Amikor megjelentek, ezekért sem lelkesedünk, ma meg észre sem vesszük őket. Szóval utáljuk a hajléktalanokat nyugodtan (én sem lelkesedek értük), csak közben ne felejtsük, hogy a lakással, munkával, horribile dictu autóval rendelkező társaink sem tudnak olyan egyszerű dolgokat megérteni, hogy lakóövezetben nem megyünk hatvannal, dupla záróvonalon nem fordulunk meg, járdára nem parkolunk.

A város már most is teli van tűzdelve tiltó építészeti elemekkel, egyszerűen van olyan, amit így belátható ráfordítással és kalkulálható hatékonysággal meg lehet oldani.
Mivel nekem nincs jobb ötletem a hajléktalanprobléma megoldására, el tudom fogadni a fenti elhárító mechanizmusokat (amellett, hogy még a legleleményesebbek sem tetszenek kifejezetten).

Gyáli úr 2010.10.10. 08:42:05

Ajánlom az urbanista blog figyelmébe Budapesten a Duna Tower és a Duna közötti "kiserdőben" található sátorvárost megtekintésre. Meglepődik, aki egyszer arrafelé fordul le az Árpád-híd pesti hídfőjéről gyalog vagy bringával!

twinkedli 2010.10.10. 09:31:59

mellet jelzem nyithatnának néhány nyilvános wc-t is, illetve pár helyen már láttam is, azok 100huffal működnek, nem tudom hány csöves fogja azt kifizetni, mikor a parkokban ingyen is szarhatnak...

gentry 2010.10.10. 10:00:50

Be kell gyűjteni őket, majd gazdátlan tanyákra szállítani a társaságot, ahol lesz fedél a fejük felett és megtermelhetik a kajájukat.

retinax 2010.10.10. 10:04:18

Az mondjuk elég vicces, hogy hamarabb oldják meg, hogy a hajléktalan ne tudjon lefeküdni, mint hogy mondjuk a babakocsis/kerekesszékes tudjon közlekedni. A kibaszás mindig előrébb való, az mindenhol nagyon jól megy.
Na jó, lehet, hogy csak Budapesten, Tokióban még nem jártam sose.

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.10.10. 10:09:57

MICSODA KAMU..
nagyrészt ezek nem is a hajléktalanok ellen vannak...pl. melyik hajléktalan alszik a nyújorki csövön?
egyik sem...

xuxo 2010.10.10. 10:19:49

@midnight coder:
Szerintem tök korrekt lenne....

Netuddki. 2010.10.10. 10:25:19

@Netkalóz: Hát ja. Inkább bandázó gyerekek vagy még inkább galambok odatelepedése ellen.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.10.10. 10:28:23

Nalunk a helyi kozert elott ezt mar reg megoldottak.
A kirakat ele aranyos femtuskekkel ellatott csovet raktak ki, hogy a helyi alkoholistak ne a kozert kirakataban reszegedjenek le.

Helyette a szemben levo park padjain allnak be...

1000R 2010.10.10. 10:31:59

@midnight coder:
1. Valóban vannak külföldi hajléktalanok, koldusok is, de a magyar származásúak is bőven sokan vannak ahhoz, hogy ne jusson mindegyiknek férőhely.
2. Amiről írsz, az igazából a szknyelven szólva kiléptetőháznak felel(ne) meg. De a baj csak az, hogy a legtöbb hajléktalannak nincs keresete, nincs lehetősége dolgozni (a munkáltatót többsége szerint a hajléktalan az kriminalizálódott is- a tapasztalat pedig nem egészen ez, csak ez nem szamít), illetve sokuk az eltöltött évek során úgy lerobbant, hogy dolgozni már igazából képtelen.
Orvos? Na, az egy másik vicc. Hozzánk a hajléktalan szállóra akkor jön ki a területileg illetékes háziorvos, amikor már kvázi megfenyegetjük, ha meg bemegy a beteg, akkor is nagy ívben le*arja.
A rendőr helyett inkább szociális munkást kéne odatenni, hiszen a hajléktalan ellátás nem hatósági/ szabálysértési, hanem szociális probléma. Próbáld elképzelni, hogy írna ÁTS-t egy rendőr?

New Yorkban egyébként sokkal több lehetősége van egy hajléktalannak az éjszakát fedéllel a feje felett tölteni, több a népkonyha, emelett persze gyanítom, hogy a tüskés megoldás nem a peremterületeken van, ott még tudnak a közterületeken aludni, meg sikátorokban. :-)

Szemléletváltás és szociális megoldások kellenének ide, nem tiltás, láncok meg tüskék, a tüskéktől a hajléktalanok is tüskések lesznek... és sündisznókkal nehéz szociális munkát végezni.:-)

fitball 2010.10.10. 10:49:49

Valami megoldás kell! Az ember csak írigykedve sétál pl nem menjek messze a tiszta Prágában sehol egy csöves tiszták az utcák 1-2 koldus de azok se használják vc nek az utcát Vagy München!! Valahogy megoldották Tanuljunk!!!!!

Tájfájter 2010.10.10. 10:53:18

@krajc:
Na ez a tervező sem látott még padot "működés közben". Másodpercek alatt felülnék a háttámlára és szarom le, hogy fizetni kéne az ülésért :-)

Georgigi 2010.10.10. 11:04:37

@1000R:
„New Yorkban egyébként sokkal több lehetősége van egy hajléktalannak az éjszakát fedéllel a feje felett tölteni”
Igen, de New Yorkban többen élnek, mint Mo.- on összesen.
A jobb feltételek itt is adottak, de nem hajlandóak elfogadni.

_Molly 2010.10.10. 11:52:54

@midnight coder: "építeni olyan olcsó, 10 négyzetméteres minigarzonokat tartalmazó házakat ahol tömegesen el lehet helyezni őket. Szépen, egyenként. Minden ilyen házba állandó rendőrt, a "lakótelep" közepére ingyenkonyhát, orvosi rendelőt."

---
Ez tényleg jó ötlet - elvileg. (Olyannyira, hogy már én is gondoltam rá...;P)
De sajnos be kell látni, hogy a gyakorlatban aligha működne.:(((

...mert nincs olyan településvezető, aki hajlandó lenne befogadni egy ilyen "lakótelepet" (a prostik zónáit is emiatt nem lehet sehol kijelölni);

...mert egy ilyen telepen komoly házirendet és egyéb szabályokat kéne betartaniuk a lakóknak, amire sokan nem lennének képesek;

...mert hamar kialakulna a börtöntrend, azaz a csizkáztatás (étel elvétele, másokkal mosatás, védelmi pénz stb.)

...mert a fűtés, a fürdés és egyéb infrastruktúra sok pénzbe kerülne, és valszeg igen gyakran tönkremenne;

...mert ha a telep távol van a várostól, akkor távol van egyúttal az alkalmi munkalehetőségektől és a jó kéregetési helyektől is;

...az ilyen összegyűjtés eléggé járványveszélyes (tbc), nem beszélve az egyéb élősködők (bolha, tetű stb) terjedéséről;

...végül pedig a hajléktalanok (a szocializmusban is voltak ám ilyenek, akkor csöveseknek hívták őket) szabadság-mániások, és nehezen tagolódnak be mindenféle rendszerekbe.
Gyakran párkapcsolatban élnek, néha gyerekek is vannak a családban, tehát a sok-sok 10 nm-es bungaló számukra nem megfelelő. Ezért szorulnak ki már most is hajléktalanszállókról, ahol nemek szerint elkülönített szálláshelyek vannak.

_John_Doe_ 2010.10.10. 11:56:14

Néhány éve két hétig turistáskodtam a családdal Budapesten. Az nagyon megmaradt bennem, hogy az egésznapos járkálás közben csak egy presszóban tud az ember leülni, mert az összes padon hajléktalanok döglenek, legyen az egy park vagy a Nemzeti Múzeum kertje.

Obszerváló 2010.10.10. 11:56:50

Én sem örülök neki, de szerintem ezt a problémát egyszerűen nem lehet megoldani.
A kanadai életszínvonal a legmagasabbak közé tartozik a világon, a szociális háló is az egyik legsűrűbb és legerősebb, Toronto mégis ugyanúgy tele van hajléktalanokkal mint Budapest.

indapass90210 2010.10.10. 12:05:35

@1000R: nem lenne fantázia benne, hogy ezeket a házakat, amíg az illetőnek nincs állása, addig finanszírozza az állam? Esetleg akár hitel formájában, mint a diákhitel. Legyen mindenki alapesetben jogosult 6nm privát helyre, 1 db ágy, szekrény, asztal, szék formájában. Esetleg azzal megtoldva, hogy amíg az állam tartja az illetőt, addig igényt tarthat a közmunkájára is. Lenne majdnem korlátlan számú olcsó munkaerő a város tisztántartására, apró karbantartásokra, stb ahelyett, hogy a parkokba szarnának, vagy vernének fel sátrakat. Az egészségügyi problémák jó része is magától megoldódna a kultúrált körülmények végett.

Persze fingom sincs, hogy mennyi embert lehetne így visszailleszteni a társadalomba, és mennyi, aki inkább folytatná a parkbanalvós-szarós-piálós életmódot.

twinkedli 2010.10.10. 12:14:58

@1000R: ha jól emlékszem volt már, hogy embereknek szociális lakásokat adtak.
aztán mi lett? rezsi kifizetése eleve felejtős volt, de azok fölszedték még a parkettát is!

indapass90210 2010.10.10. 12:18:39

@twinkedli: most induljunk ki azokból, akik mondjuk gyári munkások voltak, de elvesztették az állásukat, aztán mondjuk egy válás során a lakhatásukat is. Ergo valamilyen szinten önhibájukon kívül kerültek a társadalom peremére.

A sztorit, amiről te írsz, azt mindenki cigányokkal ismeri, ahol a nemdolgozás már generációs problémává vált. Ahol úgy nőnek fel gyerekek, hogy nem láttak reggel munkába menő embert.

rmr 2010.10.10. 12:24:20

A megoldásokon lehet vitatkozni, de a hajléktalantémának igenis van rendészeti/köztisztasági aspektusa.Egy kerületi vagy középvárosi önkormányzattól, egy magántulajdonostól nem elvárható, hogy évtizedekig várjon, amíg ezrek lakhatási problémája megoldódik (ha megoldódik egyáltalán).

f_gazsika 2010.10.10. 13:01:01

királyok vattok', csak elefelejtitek okoskáim, hogy a koldusok (homeless, Obdachlos, SDF, senza tetto, ...) száma relatíve nem változott Jézus olta !

Vammég' egy dolog, mit alfelejtetek notórikusan (namcsak Ti, de majd' mindenki, muhaha :), hogy ti. a faj, mihez tartozni vagytok kénytelenek (magammá' alig :) az KIB..OTT SZEGÉNY, Kedveskéim. Ha mindent elosztanánk egymás között, aligha maradna mindenkinek két pár vietnami strandpapucsra való, capisco ? (Magam is már kéccer' ettem ma, és még nem is üres a hűtő :)

Hát ez a gáz... s ezen nem segít a vastüsi, meg a rendelet :)

Na jó'ccakát :-)

P.S.: egyébiránt vagy egy jó kis homeless-ünk (ahol dolgozom... arrafelé),- s mikor szülinapja volt, összedobtunk Néki egy kis lovit, s az egyik csajszi még egy szép kis dobozt is adott, amibe' átattuk' Néki a pénzt. Örült ám. Cserébe meg vigyáz az utcán álló tragacsainkra. SZimbiózis, hmm ? :-)

_Molly 2010.10.10. 13:08:54

@Dövan: "Lenne majdnem korlátlan számú olcsó munkaerő a város tisztántartására, apró karbantartásokra"

Most is van korlátlan számú olcsó munkaerő, közmunkásoknak hívják őket. De még ehhez az önkormányzati lehetőséghez is sorba kell állniuk a tartós munkanélkülieknek, mert nincs elég lehetőség (pénz).

Kandabula 2010.10.10. 14:05:23

Úgy gondolom, hogy a szociális munkásoknak, akik közöttük járnak, valahogyan kategorizálni kellene ezeket az embereket. Azoknak,- akik esetleg még dolgoznak is, de pld. egy szerencsétlen válás, vagy egyéb havária miatt kerültek az utcára - építeném meg a korábban javasolt szociális telepeket. A teljesen lezüllött társasággal nincs mit kezdeni, ezek az emberek (szörnyű leírni, de ez van) lassan kihalnak. A kormányzat felelőssége, hogy ez a kategória ne "töltődjön fel" ismét. Van persze még az, hogy lecsukni, mert a padon aludt és a börtönben átnevelni(?). Átnevelésre az a pár nap nem elegendő, de legalább fedél van a fejük felett és kapnak enni. Ez esetben a zárkanapokat alapos orvosi ellenőrzéssel kellene kezdeni (féregirtás, sebek ellátása, stb.) ez egy teljesen új struktúrát feltételez és sok pénzt.
Más: egy kanadai barátomtól hallottam, miszerint hajléktalanokat át szoktak utaztatni télire Hawaii-ra, hogy legalább ne fagyjanak meg. Finnországban a szeszgyárakat kötelezik arra, hogy fűtött, hodályszerű épületeket tartsanak fel, ahová a rendőrök az utcákról összegyűjtött részegeket beviszik.

Kandabula 2010.10.10. 15:11:26

Nálunk a pálinkafőzőket kéne erre rábírni...

Presszós Laci 2010.10.10. 15:53:17

@Kandabula: A géppisztoly és a meszesgödör jobb ötletnek tűnik...

Kandabula 2010.10.10. 16:17:46

@Lekoid: a pálinkafőzőkre gondolsz?

Bird 2010.10.10. 21:08:34

A témával kapcsolatban két minapi élmény:

1. Ma délután háromkor, verőfényes napsütésben, a Jégbüfé előtti buszmegállóban, félszáz buszra várakozó mellett egy dupla matracon aludt két személy, gondosan betakarózva vastag és aránylag tiszta pehelypaplannal.

Többször megkérdeztem már a közterületekért felelősöket, hogy én is levihetek-e fotelt vagy íróasztalt? Hiszen a matrac is hasonló bútordarab, mint egy matrac... És mi lenne, ha ott húszan, százan feküdnének? Azt is szó nélkül hagynák?

És mi lenne, ha valaki megszervezné a polgármesteri hivatalokba a polgárok egyenkénti beszivárgását, akik az egész félfogadási idő alatt ott gondolkoznának, hogy melyik osztályra is akarnak bemenni kérdezni valamit? Ez különösen télen lenne előnyös, hiszen ezekben az épületekben meleg és sok szék van a folyosón, szép tiszták a WC-k.

Látszólag érzéketlen vagyok e témában, de itt a tegnapi történetem.

2. Valaki kirakott a házunkban a kuka mellé poros, de hibátlannak látszó házilekvárokat, vagy két tucat üveget, egy banános dobozba alig fértek el. Elvittem a Dobozi utcai Üdvhadsereg menedékházhoz (Ez az Orczy tér és a Teleki tér között van.) Ott a kapualjban és az udvaron elég sokan vártak arra, hogy bemehessenek az ebédlőbe, ahol már rakták ki a tarhonyás tálakat.

Az emberek normálisna és tisztán voltak öltözve, talán többségük nem is volt hajléktalan. Az udvarról nyíló kis szobákban hófehér ágyakat és mosdót láttam. A kis gangon könyöklő férfiak mindegyike viszont dohányzott, ami számomra nehezen érthető, hiszen az havi 20 ezres költség (tudom, töltik, az olcsóbb).

Végül nem vihettem be a lekvárokat, mert az ÁNTSZ miatt nem lehet bizonytalan élelmiszert befogadniuk. Az utcán viszont két perc alatt elkapkodták az üvegeket.

Ezt látva talán megteszem, hogy a házunkban lévő cukrászda steril és puha péksüteményeit (amit hamburgernek, szendvicsnek sütöttek, de estére mindig megmarad érintetlenül sok tucatnyi) elviszem oda rendszeresen, annak nem lehet rizikója.

Bird 2010.10.11. 09:45:52

@Kandabula:

Szerintem igenis kell bizonyos szigorúság, mert elképzelhetetlen - ahogy fentebb írtam - a hajéktalanok korlátlan térfoglalása. Tehát nem lehet, hogy egy téren, egy aluljáróban százak ágyazzanak meg maguknak.

Ha engedik, a helyzet eszkalálódik. Elég borzalmas volt a Ferenciek terén a dupla fekhelyes alvás napsütésben a buszmegállóban.

Én már több felháborító helyet megszüntettem, ami közforgalomba bevont magánterületen volt, így a Nagycsarnok mögötti trafóház fedett beugrójánál és a Frankel Leó úti, Lukács ivócsarnok közeli, ORFI épületi beugróban.

A megoldás iránya a Dankó utcában szombaton látott Üdvhadsereg szállás és étkezde lehet, ami kulturált és teljesen normális.

Az államnak ebben nagy szerepe kellene legyen, és nem is olyan nagy költség. Annál sokkal nagyobb kér a turisták és a helyi állampolgárokban keletkező visszatetszés riasztó élménye.

Amúgy az igazi rászorulók nem itt vannak, hanem ide 1-2-3 száz kilométerre a fűtetlen viskókban, betegen, ágyhoz kötötten.

MagyarZizzi (törölt) 2010.10.11. 11:03:08

@Bird:
Sokmindenben egyetértek veled, és nagyon szép dolog volt tőled, hogy szétosztottad a lekvárokat! :-) Azoknak, akik ki akarnak emelkedni ebből a borzalmas sorsból, mindenképpen kellene segítséget nyújtani, szállást, ellátást, cserébe végezhetnének közmunkákat. Akik viszont nem hajlandóak tenni a felemelkedésükért, számítsanak tüskésítésre...

1000R 2010.10.11. 18:38:34

@Georgigi:
Én a szociálpolitikájukra és nem a népességszámra gondoltam. Ebben viszont sokkal jobbak a hajléktalan ellátást illetően... ebben dolgozom, elhiheted, hogy így van.:-(

1000R 2010.10.11. 18:43:39

@Dövan:
AZ ötlet jó, van is benne ráció, meg van erre TÁMOP- projekt is.
DE! A legtöbb hajléktalan túl régóta hajléktalan, és őket a legnehezebb visszailleszteni a társadalomba, illetve nekik már olyan problémáik is vannak, amik kizárhatják a munkavégzést.

1000R 2010.10.11. 18:47:21

@twinkedli:
Volt ilyen korábban, igazad van. Abban is, hogy mi lett a vége.
Ezért kell az ilyeneket folyamatos kontroll mellett csinálni, lettlégyen az szociális munkás és hatósági személy is. Csak hát egy szociális munkás inkább lesz "pozitív hős", mint egy rendőr.:-)
süti beállítások módosítása