A közelmúltban átadtak egy új közteret a Nyugati Pályaudvar mellett, ami ráadásul zöld is. Szép csendben tették, pedig azért ez elég nagy szám. Ilyen tényleg nem nagyon volt eddig a Nagykörút pesti oldalán. Állítólag annak idején épp azért alakult ki a Rákóczi téren az örömlányok központja, mert az volt az egyetlen park ezen a tengelyen. Na most már van még egy. Hogy felköltöznek-e a kedvéért a Nyugati aluljárójából (az időközben oda száműzött) utcalányok?

Szinte kizárt. Mert azért ez nem egy klasszikus park - nem is tudom, olyan mikor épült utoljára Budapesten. Bár azért azok közelebb állnak a szívemhez (és itt nem feltétlen a Rákóczira gondolok), azért ez a Gödrös-Millenárisos vonal is szerethető, ha jól meg van csinálva. És ez úgy tűnik jól meg van csinálva. A hagyományos aszfaltozott placcoknál pedig mindenképpen jobb.

Mostanában szervezetten lehet bejárni budapesti köztereket/parkokat szakmai vezetéssel. Erre szívesen elmentem volna, de nem sikerült. Dzsilla viszont küldött egy rövid beszámolót, meg pár fotót.

 

A 2010 Tájodüsszeia kiállítás és az Urbitális Majális keretein belül szakmai idegenvezetést tartott a Nyugati Pályaudvar mellett található Eiffel téren Karádi Gábor, a teret tervező Land-A Kft munkatársa, aki a beruházás tájépítészeti munkarészéért felelős. A 4800 m2-es közparkot és a hozzá tartozó irodaházat 2009. szeptember 29-én adták át. A tér amfiteátrum-szerűen kialakított, az utca szintjétől körülbelül 4 méterrel van lesüllyesztve, a Nyugati Pályaudvar felőli része lépcsőzetesen kialakított, mondhatni olyan, mint egy nézőtér. A formából adódóan nyáron alkalmas lehet különböző szabadtéri előadások lebonyolítására, télen pedig a tervek szerint korcsolyapályaként fog üzemelni. A Finta Stúdió által tervezett irodaház és a tér burkolata alkalmazkodik egymáshoz: egyformán szabálytalan elrendezést követnek. (Bár a tér a Nyugati épületei mellett régiesebb kockaköves burkolatot kapott). A tér egyik legérdekesebb eleme a keleti oldalon elhelyezkedő vízzel végigfuttatott ferde felület, melynek egyes elemei szabálytalanul emelkednek ki, mellyel megtörik a lefolyó vizet. Ez egy alsó megvilágítással kiegészítve esténként igen szép látványt nyújt. A sétán lehetőség nyílt az új irodaépület tetejéről is megnézni a teret, illetve a várost. A fotókat Tóth Boglárka készítette.

 

A közelmúltban Sysi is csinált pár fotót itt, azokat is érdemes megnézni!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest park nyugati tér nagykörút zöldfelület vi. ker eiffel tér

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr172005281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quick_6 2010.05.15. 16:24:53

Szép lett! Legyen folyamatos takarítás, mert akkor bizony az Erzsébet térhez fog hasonlítani. Na ott is kellene egy felújítás, takarítás!

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2010.05.15. 18:12:22

Nekem ez a nagy lesüllyesztés olyan furcsa. Így nem park jött létre, hanem egy nagy gödör. Szerintem 20-30 év múlva majd jól feltöltik a következő felújításkor. Akkor fogják elbontani az Eiffel irodaházat is, hogy valami más kerüljön a helyére.

dzsilla · http://budapestkirakat.blog.hu 2010.05.15. 19:51:18

szerintem kifejezetten ötletes a süllyesztés.

h492019 2010.05.15. 20:53:48

szépnek szép, de tegnap eltereltek minket az őrök, mivel hármunk közül egy srác gitározott, egy másik pedig énekelt. mindezt nem tettük hangosan, olyan messze voltunk mindenkitől, hogy az őrök is csak látták, hogy zenélünk, hallani nem hallották, de "a téren zenei előadás csak az irodaház felső vezetésének engedélyével adható"

sucks

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.15. 23:52:17

@h492019: gonolom, okultak a gödör rohadó példájából és inkább amondók lettek, hogy inkább elküldenek három nyugis zenélőt, semmint hogy egy-két-sok vandabandál brandzs odaszokjon. eredmény: egy üres, streil de jóállapotú kirakatpark.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2010.05.16. 07:09:33

Kb. két napig lesz ilyen, egy hónap múlva meg minden össze lesz hugyozva/szarva, hajlékonyak oszladoznak mindenfele, 3 méteres szeméttengerben. Lófaszt a seggünkbe, nem ilyet :(

tommy100 2010.05.16. 07:56:29

lehet hogy designos, de ha park akkor sokkal több zöld terület kellene mint kővel borított felület. Ez így olyan emlékhelyes feeling és a padokat is hiányolom. :( de ami volt annál mindenképp szebb.

Rókakígyó 2010.05.16. 08:00:28

A Rákóczi téren volt két darab kupi, ami 45 után megszűnt. Azért lett.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.05.16. 08:00:42

@Szekuriti Blogger: az Erzsébet teret sem a hajléktalanok tették tönkre, hanem a "jókedvű, ott szórakozó, pihenő budapesti ifjúság". Hogy fulladt volna az összes a medencébe. :(((

Nem a hajléktalanok dobálták tele a medencét pezsgős üvegekkel, italosdobozokkal, egyéb szeméttel. Nem a hajléktalanok törték össze a a betonlapokat, hanem a "tisztelt" gördeszkás kisköcsögök. A füvet sem a hajléktalanok szórták tele cigaretta csikkekkel, sörösdobozokkal. Mi több, a talajba épített lámpatesteket sem valószínű, hogy néhány hajléktalan törte darabokra...

spiccpork · http://paperback.blog.hu 2010.05.16. 08:10:04

Bakker, ez lett abból a parkolóból? Nagyon klassz:) Még sok ilyet és akkor lesz majd olyan is ahol a fiatalok tombolhatnak( pl: feneketlen tó környéke minden este ilyen) meg ilyen is ahol az anyukák üldögélhetnek.
Erzsébet tér nem azért megy tönkre mert a részeg srácok odajárnak gitározni meg elszívni egy cigit. A tüntetések tettek neki rosszat meg egszerűen a használat.
Amúgy az ilyen helyekhez honnan szereznek vizet?

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.05.16. 08:18:14

Nem csúnya, de talán túl steril, bár ha a növények megnőnek, jobb lesz. Persze, nem lehet rögtön 50 éves fákat ültetni.:-) Nyáron viszont a gödörben meg fog ülni a büdös és forró levegő, nem irigylem azokat, akik ott pihennek mondjuk ebédidőben...
Azért ha Pesten járok és arra lesz dolgom, megnézem közelről is. Gitárt nem viszek :-))

Idet 2010.05.16. 08:22:13

Tetszik! A víz nagyon jó, felfrissíti a levegőt, a hangja is kellemes. A süllyesztés sztem valahogy olyan, nem tudok rá jobbat, meghitté, védetté teszi a dolgot. Elmegyek, és megnézem.
Nem tudom, de gondolom, hogy reciklált vizet használnak. És, persze nagyon kellene majd takarítani és rendben tartani.
Az őrök meg inkább azzal foglalkoznának, hogy személyesen megkérik - kérik, nem utasítják! - a közönséget, hogy vigyázzanak erre az új, törékeny szépségre. Utópia, tudom, de mégis...
Egyébként Budán, a Skála helyén épült épületek, a piac és a rendelőintézet által közrefogott tér is egészen jól sikerült, az emberek szeretik, üldögélnek, beszélgetnek, egy ötletes játszótér is van, és ott is víz...

Nem vagyok fideszes 2010.05.16. 08:52:59

Nagyon kellemes lett. Annó, a helyén levő betonemelvényen, az abból kiálló vascső mellett (ez volt a Totem) sokszor söröztünk haverokkal.

www.BiSex.hu (törölt) · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.05.16. 08:57:13

kíváncsi vagyok mennyi idő alatt graffitizik össze a köcsögök

szárny 2010.05.16. 09:07:27

Mitől is szerethető ez a szánalmas, balkáni Washington D. C. utánzat? Kb. olyan emberi és intim, mint egy igényesebb társkereső iroda...

MosoMasa 2010.05.16. 09:21:05

Nem akarok mindenáron fikázni, klassz, hogy ilyen dolgok is készülnek/épülnek városunkban. Szép, jó, hajrá!
De.
Ez a design borzasztóan unalmas már, hisz minden közteret ilyenre terveznek itthon. Fantáziátlan, egysíkú. Ezzel egy öncélú, használhatatlan közteret hoznak létre, ami leginkább a reprezentációt szolgálja.
A másik dolog az, hogy ugyan helyes-e a belváros egyik legforgalmasabb közepén sülyésztett közteret létrehozni, amikor tudjuk hogy az autók által kibocsátott gázok, porok egy része pont az alsó rétegekben "úszik", így ezt a kis medencét gyönyörűen megtölti. Kész élmény lesz benne sétálgatni, ücsörögni, teli tüdőre szívni a tömény, megrekedt füstöt!

szekertabor · provo.blog.hu 2010.05.16. 09:31:00

Szépnek szép, de parknak nem nevezném, zöld parknak meg végképp nem. Egy irdatlan kőlap, meg egy bazi szökőkút némi gyepesített árokparttal határolva, kockológiailag dizájnolva. Nem tudok mást elképzelni benne, mint néhány magányos informatikust a laptopja mellett wifizve. Nincsenek barátságos, intim beszélgetőzugok, nincsenek enyhet adó árnyas ligetek, nincsen semmi, amiért érdemes lenne ott pihenni, vagy a gyerekekkel odamenni. A biztonsági őrök egyébként sem hagynák, hogy jól érezd magad.
Azt sem értem, hogy miféle tervező agyából pattant ki a terv, hogy a Nyugati PU és a főposta nemes szabású épületeit egy üveg-acél-beton irodakockával "közelítse egymáshoz", és hogy melyik aljas és korrupt hivatalnok engedélyezte ezt a szörnyűséget, de ez már másik poszt témája lenne.

MosoMasa 2010.05.16. 09:37:05

@szekertabor: Hát igen. Pont ez jár nekem is fejemben. Miért nem lehet akkor már egy egyszerű zöld ligetes kis parkot csinálni beton nélkül.... Szerintem iszonyat jól nézne az is ki a maga egyszerűségével.
És használható lenne.

fezoGT 2010.05.16. 09:39:14

"a téren zenei előadás csak az irodaház felső vezetésének engedélyével adható" muhahaha xD

Ezzel bizony csak bepróbáztak titeket a zőrök, ugyanis ez nem magánterület.

szürke_tapir · http://akozert.blogspot.com 2010.05.16. 09:46:35

engem az zavar egy kicsit, hogy ez nem egy bejárható "ásétálható" köztér, hanem szinte egy zsákutca: csak a körútról van bejárata, a Nyugati üvegfolyosóján egy darab szűk ajtó van nyitva, hátrafelé meg egyelőre drótkerítéses kordon, de a peronzár miatt nyilván arrafelé sem lest nyitott...

albert1 2010.05.16. 09:59:31

De jó! Végre egyszer gondoltak a szegény csövesekre és csináltak nekik egy jól megközelíthető, szép, új belvárosi helyet!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.16. 10:06:13

A fotók alapján minimum negyednyivel kisebb terület lett igazi park. Technikailag fingom sincs róla, hogy hol van a burlokatok alatt gépészet, vagy garázsfödém, de simán húzhattak volna nagyobb felületre is föld- és növénytakarót. A terület státusza pedig erősen zavaros. Földhivatal legyen a talpán aki kisilabizálja meddig húzódik a MÁV területe és honnantól az irodaházé, s hogy a kettő között van-e egyáltalán valódi közterület.

Egyébként ez a "tér" talán nem fog egy az egyben a rohadó gödör sorsára jutni, mert itt működő hivatali élet van a térfalak mentén. (Ha simán a Fővároson múlna, akkor biztos oda jutna...)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.05.16. 10:25:20

Tud valaki valamit arról, hogy a tér mögötti részeket mikor, hogyan rehabilitálják?

Ilds. 2010.05.16. 10:35:22

@szekertabor: Épp azért lett az az ötlet (gondolom), hogy süllyesztve legyen, és így sokkal jobban beleillik a "képbe", szerintem! Nagyon szép és még őrzik is. Ki is van írva, sem gördeszkás (!!!), sem kerékpárral nem lehet bemenni! Nagyon helyes. A Deák tér, Gödör környéke hogyan néz ki??? Tönkre van téve teljesen!!!!...

foto háber 2010.05.16. 10:49:06

végre egy normális beépités

Ilds. 2010.05.16. 10:58:02

@Audi Achtzig: Na, oda ők nem mehetnek matracokkal, stb.-vel... sőt...

MosoMasa 2010.05.16. 11:00:01

@Ilds.: Nagyon helyes, hogy a gördeszkások, biciklisek nem mehetnek be - mondod.
Akkor végülis mire lehet használni egy ekkora batonplaccot? Mondjuk nyáron - mert télen azt mondják lesz rajta korcsolya pálya. ( pfff)
Nyáron mondjuk grillezni a kövön? Vagy fulladósat játszani rajta? Vagy mit?

Zoltán77 2010.05.16. 11:12:46

Zöld? Ez zöld? Maximum zöldes. Zöldeskés.
Pár ültetett fa meg bokrocska.
Helyettük van nagyzoló vízzuhatag, meg egy halom BETON.

Miért nem lehet egy belvárosi placcot TÉNYLEGESEN zölddé tenni? Minek ez a felhajtás, minek a sok-sok millióból megtervezett és "le"épített dizájnos marhaság, tele élettelen alapzattal, betonnal, kővel, medencével?

Sok fű kell, fák, bokrok, virágok és pár pad. Ennyi.
El lehet menni pár Londoni parkba és megnézni őket. Ott nincs ilyen, ott a parkok tényleg parkok és zöld színüek.

nemacsuka · http://nemacsuka.blog.hu 2010.05.16. 11:13:22

Nem akarok uberkritikus lenni, de ezek a vegtelen hosszu tagolatlan burkolt feluletek nem tulzottan emberi leptekuek, nem is vonzza nagyon az embereket: amikor en lattam a teruletet, akkor nem nagyon laktak be az emberek. Marpedig egy ilyen kozteruletnek a siker merteke abban van, hogy mennyire erzik magukenak az emberek.

Egyebkent viszont udvozlendo, hogy lett egy ilyen levegos terulet a belvarosban.

MosoMasa 2010.05.16. 11:17:27

@nemacsuka: Lvegős terület... már amennyire egy nagyforgalmú város közepébe süllyesztett luk levegős a megülő gázoktól és a felforrósodó betontól.

AnnaKarenina 2010.05.16. 11:27:29

Szép. (Akik hiányolják a több zöldet, a park jelleget, gondoljanak arra, hogy ez pár lépés a Nagykörúttól, huzamosabb tartózkodás, főleg babakocsis gyerekek levegőztetése nem ajánlott ezen a helyen.)

szépjuhászné 2010.05.16. 11:42:18

@szekertabor: Finta majd' 40 éve barmolja tele a fővárost a rettenetes kockáival. Nem tudom, mitől ilyen menő, valszeg, a megfelelő embereket ismeri.

szépjuhászné 2010.05.16. 11:50:41

@nemacsuka: A burkolat árán meg lehetett volna idősebb fákat venni. Ezek a suhángok szerintem nem sokáig bírják ott.

Masni 2010.05.16. 11:56:45

Nem tudom elképzelni, hogy ha 100 embert megkérdezünk, hogy mi jut eszébe, ha egy parkra gondol, akkor akár 1-nek is ez jut eszébe. Persze, a tervezője mondhatja rá, hogy ez egy "park", de ez attól még nem lesz az. Ez egy tér lekövezve füves ágyásszegélyekkel.
A másodéves tájépítész hallgatók fantáziadúsabb terveket adtak le nekem.

A kipufogógázt pedig kiválóan meg lehet fogni, na mivel? igen, növényekkel, amik innen sajnos hiányoznak. :)))

Magyarországon sajnos az a probléma a terekkel, hogy ameddig pénz van benne (meg lehet rendelni, a beruházótól lehet kérni visszacsurgatást), addig minden megy. De aztán elkészül a "park", és soha többet nem foglalkoznak vele. Pedig egy park soha nincs kész, mindig kell vele foglalkozni, gondozni. Ez az, amit nálunk megspórolnak.

Lődörgő Hollandi 2010.05.16. 12:22:30

Jártam arra többször is. Nagyon szép lett, a pályaudvar gyönyörűen tükröződik az irodaépület falán! Talán csak egz kicsit steril...

Előadásokat kellene szervezni, mint a Pompidou központ előtt. Vagy valami étterem teraszt, hogy kicsit élettelibb legyen a tér!

Roseb 2010.05.16. 12:28:18

Emberek!

Ez a tér nem akar park lenni. Egy városi köztér. Azon pedig mindig vannak előírások, különösen ilyen környezetben, például tűzoltók megfordulási lehetősége!
Jogos, hogy a mostanában divatos budapesten épülő dizájnt szidjátok, ugyanakkor ez a tér kíválóan megfelel, azoknak az előírásoknak és kívánságoknak, amiket támasztottak ellene, és még jól is néz ki.

Egy városi köztéren nagyon nem úgy van, hogy itt a terület, tervezhetsz rá bármit...
Ezekbe gondoljatok bele.

Parkozni meg irány a megunhatatlan Margit-sziget, meglehetősen közel van!

Dick Kock 2010.05.16. 12:30:59

a legtöbben soha nem fognak odamenni, akkor sem mennének, ha egy kiserdő lenne a helyén, akkor meg nem mindegy? szerintem teljesen rendben van, a legjobb benne, hogy le lehet ülni szinte akárhova. felénk pl. ez elég nagy szó lenne. amúgy az alatt mit értetek, h zöld legyen, meg ne legyen beton? miből kéne lennie a dolgoknak, fából? a város közepén hogy lehetne zöldebb? vmi erdősítés kéne oda?

Parasite 2010.05.16. 12:34:40

csak engem emlékeztet a felújított kopaszi-gátra?

Deszkás 2010.05.16. 12:39:22

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Mégsem hiszem, hogy a budapesti ifjúság aludna a bokrokban, ők szarnának/pisilnének oda, és tőlük lenne bűz. Az meg, hogy a gördeszkások törték össze a köveket, sucks! Milyen kő már az, amire ráugrik a gördeszkás, és összetörik? Szerintem szarul rakták le, azért törhetett össze, de erről nem a gördeszkások tehetnek.

Parasite 2010.05.16. 12:41:35

@Deszkás: pedig az ifjúság pisál oda. a szarásban nem vagyok biztos, de azt sem tartom kizártnak. az meg sem fordult a fejedben, hogy nem gördeszka parknak tervezték? abban van esetleg igazad, hogy gondolhatták volna, a tér és az elemek formája adja a deszkásoknak/bringásoknak a lehetőséget, hiba, hogy ezzel nem számoltak.

nikk rivers 2010.05.16. 12:49:57

@Deszkás: Bakker, tényleg mi tartozunk köszönettel, hogy tesztelitek a lerakott köveket!
Csapkodjátok csak a lécet a díszkőhöz, ha feltörik baszki, szär volt a kivitelező..

nikk rivers 2010.05.16. 12:54:39

on:
Mellesleg a szeparé és a mcdonalds ezen a téren kaszálni fog...

markog 2010.05.16. 12:55:03

@Parasite: Nekem is az jutott eszembe. Egyébként meg ide rendes parkot? Minek? Hogy a csöveseknek legyen bokorban aludnia? Vagy el tudjon egy nagyobb fa mögé vonulni végezni a dolgát? Akik ide parkot vizionálnak mondják meg őszintén: egyszer is kiülnének ide? Mert így azért ez egy egész jó találkozóhely lett. Vagy a nagy shoppingolós, utazgatós menetben le lehet egyet ülni....

Masni 2010.05.16. 13:04:58

@Dick Kock: szerintem akkor kérjük meg a bécsieket és a londoiakat is, hogy vegyék már észre, hogy egy nagyvárosban élnek és legyenek szívesek bontsák el a parkokat a pályaudvarok, metrók, egyáltalán, az egész belváros területét tisztítsák már meg és szépen betonozzanak le mindent, mert egy nagyvárosban úgy való. Itt, mi budapestiek ezt tán csak már jobban tudjuk, és hát valószínűleg a sok gagyi,nagyvárosba nem való park miatt is a londoni meg a bécsi ingatlanárak a magasabbak. :))))

Czumpákovics Izidóra 2010.05.16. 13:31:01

Azért nyáron 40 fokban király lesz az árnyat nem adó fák alatt hűsölni, miközben a betonkatlan önti a meleget.

MosoMasa 2010.05.16. 13:37:20

@markog: Így van! Szurkozzák le az egészet oszt kész.

MosoMasa 2010.05.16. 13:39:09

@Masni: Pontosan! és tegyük hozzá, hogy ha faszán egybe lenne betonozva minden, akkor a tűzoltóautó is könnyen megfordulhatna.
Mert itt jelenleg lépcsőznie kell pl..

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.05.16. 13:53:09

@Deszkás: az Erzsébet téren a hajléktalanok okozzák a legkisebb problémát. A "t" (mint tetves) "szórakozó" ifjúság hugyozza össze esténként a parkot. És hogy miféle kő az ami... hát öcsém, neked igencsak kevés agysejted lehet. Esetleg megpróbálhatnád legközelebb a szaros deszkád helyett a fejeddel ellenőrizni a kőburkolat keménységét.

dzsilla · http://budapestkirakat.blog.hu 2010.05.16. 13:58:49

@MosoMasa: ez nem így van, erre direkt ki is tértek az előadáson, ahogy például arra is, hogy 3 db védett platánfa érdekében az épületben például keletkezett egy kanyar, ami majd a google earth-ben remekül fog látszódni, ha update-elik legközelebb.

Bozdurgán 2010.05.16. 14:05:30

@fovarosi.blog.hu:

ezt már nagyon várom, mármint az eiffel irodaház bontását:)

Masni 2010.05.16. 14:06:58

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: tényleg nem a hajléktalanok okozzák a legnagyobb gondot. biztos ők is pisilnek meg szarnak a parkban, de négyen vannak összesen. a nagyon nagy szemét többségét tényleg a fiatalok állítják elő, illetve az a városvezetés, aki megszüntette a közvécéket, de a parkokat sajnos csak eggyel később szüntette meg. :)))

A volt buszpályaudvar melletti térbigyókat meg én úgy tudtam, hogy direkt a deszkásoknak csinálták. nem?

malac555 2010.05.16. 14:41:17

Így néz ki éjjel, ha megvetítik!

Show reel a megnyitóról:
vimeo.com/11539507

Fashionistas 2010.05.16. 14:52:06

Mielőtt belépsz az arcodba tolnak egy táblát hogy mi TILOS!.... Szinte minden!

GoldBecK 2010.05.16. 15:05:21

szép, mert jobb mint egy betondzsungel-darab vagy egy lepusztult belvárosi gangos omladozó vakolatos épülethalmaz...

tulajdonképpen ezt a modernvárosi geometrikus gödrös vonalat is bírom, de mi lenne, ha egyszer JAPÁN KERT jellegű megoldást választanának lekerekített, természetesnek ható megkomponált formákkal?

például, amit 15 mp alatt hirtelen találtam:
media.rd.com/rd/images/rdc/mag0807/4-ways-looking-at-garden-02-ss.jpg

SzekelyG 2010.05.16. 15:17:53

használhatatlan, nyomasztó, elbaszott szarság. De legalább a városvezetés kipipálhatja, hogy idén is sikerült teljesíteni az előirányzott züldfelület létesítésére vonatkozó tervet.

most komolyan, baszdmeg, senkinek nem tűnik fel, hogy egy park nem attól lesz park, hogy x mennyiségű fa, pad és fűszál van benne, hanem hogy parkként tud funkcionálni?

Mikor mennél be oda üldögélni, vagy olyasmit csinálni, amit az emberek egy parkban szoktak? Mikor mész rajta keresztül egyáltalán? Mikor használod? mire?

Vagy ki látott már ott embereket lézengeni?

Ez egy befüvesített foghíj, vagy egy irodaház udvara max, de semmiképpen sem park.

Mourinho már nem a király 2010.05.16. 16:13:10

Ez a park így kinézetre tetszetős, de nyáron nappal nem lehet megmaradni ott szerintem. Semmi árnyék nincsen, lesz vagy 45 fok. Este még OK, de nappal?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.05.16. 16:15:30

A Jászai Mari tér is a Pesti körúton van.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.05.16. 16:20:51

@Masni: hogy azok a bigyók a deszkásoknak épültek-e vagy sem, azt nem tudhatom. Szerintem nem, de ez nem jelent semmit. Ellenben a park másik felében, ahol a játszótér, a kút stb. van, ott kirakták a gördeszkázni tilos táblát is, mégis teli van deszkásokkal az a szakasz is.

2010.05.16. 16:23:01

Szépnek szép, ki is megyek, ha elállt az eső, de gondolom egy-két héten belül odanyit pár teraszos "elegáns" kiülős hely, megtalálják a homelessek és a Retro diszkós kisfiúk-kislányok is ott fogják meginni a buli előtti olcsó szeszüket, a szemetet persze akkurátusan szétdobálva. Szóval pár héten belül pöcegödör lesz, mint ebben a kurva városban minden.

mr.guargumi 2010.05.16. 17:17:46

Ö izé, többen írták már, hogy ez egy köztér, nem pedig park, a kettő között zongorázni lehet a különbséget. Parknak ez valóban borzalmas lenne, de mivel nem annak szánták, így nincs vele probléma. Tehát aki azon lovagol, hogy egy igazi park nem ilyen, annak igaza van, csak senki nem mondta, hogy ez egy park..:) Vitatkozni maximum azon lehet, hogy terek helyett miért nem parkokat építenek inkább.

GaZe 2010.05.16. 17:30:04

jajj, ne farasszuk mar egymast. a godor rohadtul nem annak epult, mint amire most hasznaljak.
nana, hogy egy kirakat-disz-lofutty park leamortizalodik ha sem a tervezett funkciora hasznaljak, radasul mindezt kb 10x annyian, mint amit a park elbirna.
csak epp ennyire nincsenek kozparkok sehol bp belteruleten. (radasul a godor isszuóonyu frekventalt helyen van, evidens, hogy ez lesz. esetleg kerjenek majd 500 forintot egy nm2 gyephasznalatert es akkor majd kevesebben lesznek. meg idovel majd a levegoert is lehetne penzt kerni...)

GaZe 2010.05.16. 17:31:47

@mr.guargumi: mert a tereket fenn is kell tartani, mig a kozparkot csak egyszer kell kiszamlazni.. ize, megepiteni.

MosoMasa 2010.05.16. 17:32:39

@mr.guargumi: Nevezheted köztérnek is, de attól ez még egy üres betonteknő, amit nem lehet használni semmire. Ezért mondtam, hogy ilyen módon kár ilyen faksznit kanyarítani köré: elég simára lebetonozni területet, oszt ne, ott a köztered.
Minek egy 682-ik dögunalom köztér bp-re?

GaZe 2010.05.16. 17:32:48

@GaZe: na, forditva. teccik erteni..

mint a villamos sinek felszedese bp-n. a villamospalya karbantartasa a bkv koltsege, ezert inkabb buszt jaratnak helyette, mert az uttestet a fovarosnak kell karban tartania.

belagezabela 2010.05.16. 17:36:00

Jó ez a park, de az az épület mellette borzalmas, nem a Pálya udvarra gondolok.
Jó lenne ha a hülye gyerekek nem grefitiznék össze.

ildsisy 2010.05.16. 17:45:50

@SzekelyG: Akkor megyek rajta végig, amikor a városban sétálok, a Nyugati körül valahol, valamiért és kellemeset akarok látni, akár le is ülhetek a falépcsőre, nem lesz szaros, hányásos... mert őrzik az egész területet.És kicsit megpihenni, csak úgy ar arcomat süttetni, beszélgetni a párommal, barátokkal, akár 60x is egy évben elmegyek oda körbe sétálni, mert kellemesen érzem ott magam!
Őrzik, mert egyszer el kell kezdeni őrizni az újat, a szépet, ha már felépült. Őrizni kell az olyan barmok ellen, akik szétrombolnak mindent, mert beisznak!!!
És: NEM PARK, hanem: tér!!!! EIFFEL TÉR. ez a NEVE!!!

Ilds. 2010.05.16. 17:53:57

Nem csak egy tér, az üvegépület földszintjén, szolgáltatások is vannak. Biobolt, Bank stb. Különfélék, még nyílnak, és egy jó, kulturált szórakozóhely is lett, ahol vetítések, koncertek, szabadfoglalkozások lesznek, vagy már vannak, ahol nemsokára látványkonyha is lesz. Ami itt nem egy koszos, büdös kocsma...
Az egész TÉR igenis szép, a fák meg majd megnőnek, és felfogja a benzin bűzt...

MosoMasa 2010.05.16. 18:10:17

@Ilds.: Látványkonyha...pffff. Na azért érdemes egy teret építeni az biztos!
A koncertek meg a többi, ... hát majd meglátjuk, de ugye ez már máshol is gondot okozott. Aztán meg mint már volt róla szó, nem biztos, hogy jó egy gödörben szívni a forgalom megült gázait 2 órán át...

pizs (törölt) 2010.05.16. 18:29:57

@mr.guargumi: Tehát egy tér! Méghozzá szép tér! Az Eiffel tér! ha ha ha...

...csak jó lett a kedvem itt a sok vitától, milyen is ez az új "építmény"... :)

pizs (törölt) 2010.05.17. 08:58:17

@MosoMasa: Most miért fordított ki a másik szavait. Ő csak leírta, a téren mi minden található, hátha megtetszene egyeseknek, hogy nem egy szokványos tér... :)

Pici Hopi · http://picihopi.blogspot.com/ 2010.05.18. 10:05:15

Eltérek egy picit:
A teret messze nem kaptuk meg szeptember 29-én. Szinte akkor adták át, amikor a DJuice Club Shop egy -azt hiszem- szerdai napon "apró" bulit rendezett a téren. És mindez úgy az elmúlt egy hónapban történhetett valamikor. Max. 2.

Az irodaház pedig végképp később került átadásra..., mint a tér. Minden nap arra járok. Már tűkön ültem, hogy mikor nyílik a Costa Coffee. Lakótársam az irodaházban dolgozott őrként, folyamatos csúszásokról számolt be.

Egyébként a teret mindig őrzi valaki! 24 órában.
Így nincs graffiti.

Balance Of Power 2010.05.18. 19:14:20

Én itt lakom és ha végre normális idő lesz, első dolgom lesz, hogy kiülök wifizni, miután vettem egy kávét a Costában. Persze a lakásom értéke miatt jobban örültem volna a kormányzati negyednek, de ez se rossz. Főleg, hogy először nagyon nem tetszett az irodaház. Így "parkkal" meg tudok vele barátkozni.

pösti 2010.05.24. 23:58:25

Egy "köztérről" miért terelhet el bárkit is egy irodaház őre????
Mióta diszponál egy "köztér" felett a szomszédos irodaház vezetése???

szekertabor · provo.blog.hu 2010.06.03. 09:33:04

@Roseb:
Akkor még egyszer idézem Dzsila beszámolójából: A 4800 m2-es közparkot és a hozzá tartozó irodaházat 2009. szeptember 29-én adták át.
Szóval ez akkor nem is akart szerinted park lenni?

privateer 2010.07.12. 09:18:00

Parkban, nem betonkatlan található.
Park definiciója tömören: füves, fás, bokros, sétányokkal tarkított terület.

Tér, szabad kilátású betonozott placc, helyenként kis zöld felülettel.
süti beállítások módosítása