http://8.media.tumblr.com/PL8xUi8OEqizgqojJFjB4FhRo1_500.jpgÉlelmes vállalkozó 25 ezres stadiont épített egy autópálya-pihenőre? Vagy ez egy fedett körforgalom, amit Virág elvtárs emberei építettek, ezért nincs belőle kijárat? Nem drága Hölgyeim és Uraim, ez egy japán földalatti autópálya-körgyűrű egyik lejárata.

Szerencsére a kép linkje mellé egy cikkét is megkaptam az építkezésről (melyből ugyan nem sokat értek, így csak találgatni tudom, hogy ez a csíkos pulóveres fiatalember a tervező-e vagy valami betelefonálós játékon nyert egy üzemlátogatást), valamint egy Wikipédia-szócikkét is. Ez utóbbiból tudom, hogy itt egy 11 kilométeres tokiói körgyűrű-alagútról van szó, amelynek az első szakaszát már át is adták.  (Amúgy a Japánok elég erősek alagutakban, többek közt náluk van a világ leghosszabb földalatti vasút vonala is, a több mint 53 kilométeres Seikan, aminek majd a fele ráadásul tengerfenék alatt megy.

Na de lássuk milyen is ez körgyűrű. Rövid kereséssel meglepő dolgokba botolhatunk, például ezekbe a 45 méter magas szellőzőtornyokba.

Ventilating Tower of Yamate-tunnel

 

És egy rakás videó is kering róla. Ezen például úgy tűnik, hogy helyenként baromi szűk az egész, semmi leállósáv. Én elhiszem, hogy a japán kocsik soha nem romlanak el és balesetek sincsenek, de azért nem lehet túl jó beleragadni egy ilyenbe. 

 

Aki a budapesti alagúttervekre és álmodozásokra kíváncsi (például Moszkva tér Városliget viszonylatban), az ide kattintson!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: közlekedés japán gépkocsi alagút tokió

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr371361646

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 11km-es alagút? 2009.09.05. 15:34:58

Az Urbanista-n találtam az “Autópálya-körgyűrű a föld alatt. Helyenként szűkebb, mint az M0-s déli szakasza” című blog postot. Én már korlátoszágban is kis híján falra másztam a kb. 6 km hosszú alagúttól. Nem vagyok pánikbeteg, nem rettegek...

Trackback: 11km-es alagút? 2009.09.05. 15:33:23

Az Urbanista-n találtam az “Autópálya-körgyűrű a föld alatt. Helyenként szűkebb, mint az M0-s déli szakasza” című blog postot. Én már korlátoszágban is kis híján falra másztam a kb. 6 km hosszú alagúttól. Nem vagyok pánikbeteg, nem rettegek...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.09.05. 12:49:05

Milyen sutyerák volt a fekete kisbusz sofőrje :)

Wauuu 2009.09.05. 12:56:37

Hát..nem nagy puff..és ahoz képest,hogy mennyi pénz.Nekem nem kéne ilyen,inkább fejlesszék a tömegközlekedést.

Rá Dios 2009.09.05. 13:04:33

Klassz és nyomasztó egyszerre.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.05. 13:04:51

Jellemzően egyik alagútban sincs leállósáv, mert csak ezért nagyonn keresztmetszetű lyukat fúrni nagyon nem éri meg. 500 méterenként, 1 km-enként egy-egy leállóöböl azért általában van.

Zsoo 2009.09.05. 13:15:56

@Ibigoo: Nem ő volt sutyerák..

tbs1001 2009.09.05. 13:22:57

Tuti nagyon. :D Változik a luk keresztmetszet alakja, a világítás... Fasza. Tetszik. :D

laccci 2009.09.05. 13:26:04

A legjobb akkor is a háttérzaj :) Rádió+ GPS?

foodlfg 2009.09.05. 13:30:26

Nagyon jó. Tetszenek ezek a bonyolult felépítésű, több emeletes autópályák Japánban, ez az alagút dolog pedig csak rátesz még egy lapáttal.

Tök érdekes látni, hogy ezek a bonyolult utak és az utcák felett futó elektromos vezetékek milyen városképet alakítanak ki. Olyanok, mint egy nagy érrendszer, amik táplálják a várost. És minél nagyobb az érrendszer, annál nagyobb energiák összpontosulnak a városban (legalábbis így látványra).

Egyébként a microsoftéknál meg tudjátok nézni több irányból is ezt a lejáratot.
www.bing.com/maps/default.aspx?v=2&FORM=LMLTCP&cp=py7n08wn6jp4&style=b&lvl=1&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&phx=0&phy=0&phscl=1&scene=34622309&encType=1

asdf 2009.09.05. 13:49:15

Latom azert, a nem kapcsolom fel az auto lampajat tipusu barmokbol jutott oda is :))

Bit Rot 2009.09.05. 13:58:16

Mekkora paraszt japán, hogy nem engedte be a fekete kisbuszt, hanem dudál + rátapos.

flimo13 2009.09.05. 14:13:59

Jól néz ki, de nem ez az első földalatti pálya. Bostonban föld alá vitték az autópályák egy részét, a helyére pedig parkokat építettek. Ingük-gatyájuk rá is ment.

RelakS 2009.09.05. 14:32:17

ekkora tajparasztot XD
Levillogja meg dudálja a belső sávba vágyó vickót, majd maga megy a külsőbe XD

(okosoknak: Japánban balra tarts van!)

changebug (törölt) 2009.09.05. 15:22:31

hát valahol durva,nyomasztó... aztán majd ha a föld alatt is elfogy a hely mennek a levegőbe.
Kérdezem: a GPS müxik föld alatt??? (vagy a szerencsétlen ketyere egyfolytában újra akart tervezni csak nem volt mihez)

plb2009 2009.09.05. 15:23:40

Baloldalt végig ott a leállósáv.

flimo13 2009.09.05. 16:05:14

@changebug: Bostonban épp hogy a levegőből mentek a föld alá. Vagy még nem láttál emeletes autópályát?:)

teddybear01 2009.09.05. 16:50:52

@changebug: Miután nincs közvetlen rálátás a műholdakra nem.

Én jártam hasonlóban. 2004-ben a nisi autópályán még csak az egyik alagút volt kifúrva. Két sáv mindössze, és a másikon jöttek szembe. Volt vagy húsz kilométer, a haverom nyavalygott is rendesen, mert elővette a klausztrofóbia alaposan...

stukov1 2009.09.05. 16:53:15

Én is úgy látom, hogy bal oldalt végig van leállósáv.. egyébként az a külső (mert fordítva vezetnek).

Perillustris 2009.09.06. 14:58:59

Jól néznének ki Budapesten a 40-50 méter magas szellőzőtornyok.
süti beállítások módosítása