Jó reggelt kívánok, mindenek előtt essünk túl a napi Vincze Miklós-ajánlón. Gróf Járdánházy a tegnapi animgifes budapesti időutazás után most egy vasúttörténeti furcsasággyűjteménnyel állt elő, még pedig az io9-on.
Van itt kérem ebben minden! Nem is tudom melyiket szeressem a sok be nem futott elképzelés közül. Legmenőbbnek mindenképp a fenti légcsavaros mozdony tűnik. Főleg a gőzmozdony mellett: mintha legalábbis a száz évvel későbbi jövőből érkezett volna.
Elölről még dögösebb volt:
És azért a 230-as végsebesség is üthetett 1931-ben.
A legbájosabb azonban ez az egysínű járgány. Nem az volt természetesen az egyetlen elképzelés az elmúlt 200 évben, a XIX. században állítólag azért kísérleteztek vele sokfelé, mert olcsó volt.
Ez a modell a század végén két helyen is üzemelt - Írországban és Franciaországban -, a legmókásabb a közúti kereszteződés volt.
Ennek a videónak a végén kiderül, hogyan bírt átmenni a síneken egy szekér:
És mint látható, ma is vígan elpöfög. Így váltottak:
Na ennyit ízelítőül, még több csoda az eredeti posztban.
[Képek: Wikimedia Commons/German Federal Archives, ill. Wikimedia Commons]