Fwd: térkövezés

Hát elég fura lesz az új díszburkolat a Váci utcában - írtam pár napja az első képekről, amik megjelentek a neten a Párizsi utcáról. Pedig akkor még nem is sejthettem, hogy lesz ez még cifrább. Azokra a képekre, amiket Viktor küldött nem elég kifejező szó már a "fura". Lássuk be, ez ronda. Baromi ronda.

Stílusra olyan, mint egy kilencvenes években nyílt menő "pizzázó és manikűrszalon egy helyen" üzlethelyiség belső dizájnja, ahol külön a tervező lelkére kötötték, hogy legyen mediterrán hangulata. Igaz, még néhány tükörcsempe hiányzik a mozaikból.  

Más kérdés, hogy erre az igénytelen kivitelezésre az ízlésficamos terv sem jelenthet mentséget.

Fwd: térkövezés

Fwd: térkövezés

Fwd: térkövezés

A legszomorúbb persze, hogy a Belváros-Lipótvárosban folyó köztér-megújítási program még ezzel együtt is példaértékű - legalábbis ami a koncepciót illeti. Nem véletlenül hoztam fel példaként a Batthyány tér siralmas kövezése kapcsán. Na mert azzal aztán még több a baj.

Viszont ha a megvalósítást nézzük, akkor a Batyi töredezett aszfaltfoltokba simuló katonás térkövei megállnák a helyüket még a király udvarában is!

KIEGÉSZÍTÉS: Belváros-Lipótváros önkormányzata jelezte a poszt kapcsán, hogy a burkolat ideiglenes, a munkások csak az ünnepek miatt vonultak le az építési területről, tekintettel a Váci utca nagy forgalmára. Már hozzá is láttak a munkának, azt ígérik, hogy március 15-éig nagyon szép lesz a végleges megoldás.

Kértem, hogy találkozhassam egy illetékessel, akivel a helyszínen beszélgethetünk el pontról pontra a kérdéses részletekről. (Részint a kivitelezéssel, részint a tervvel kapcsolatban.) Ha minden jól megy, egy-két héten belül erre is sor kerül. Ha van konkrét kérdésetek, amit szeretnétek feltenni, küldjétek el mailben vagy kommentben - továbbítom.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest belváros igénytelenség váci utca térkő burkolat v. ker párizsi utca díszburkolat

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr795737587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV reszelő 2014.01.06. 09:42:27

Tarlós elvtársék átvették, nem? Mi a gond, ha nekik jó, akkor azoknak is legyen jó, akik fizették! :)

Onlooker 2014.01.06. 09:44:55

Miért? Miért tették ezt velünk?

:'((((((((((

Küldje már ki valaki az összes tervezőt,építészt nyugatra fél évre, és csak másolják le amit ott látnak. Nem kell jobb, csak ugyan az!!!!!!!

Balfaszok..

Jokkura 2014.01.06. 09:58:36

@Onlooker: Nyugatra?? az én/mi pénzen/k/ön ?? az ónbányába 30 évre !
Persze amíg biztos az állami/önkörmi jövedelem addig ilyen lesz a munka is . A tíz körmükkel szedetném fel és 2 hétig álljanak ott ,nyakukban tábla : ezt csináltam én (tervező ,kivitelező, jóváhagyó) neve, címe-- a ti pénzeteken!

Lukasenkó joggal röhög rajtunk .Próbálnák meg ezt demokratikusabb diktaturában ,úgy menne a kivitelező, a tervező a munkatáborba,mint a sic.
De nálunk ,még jutalmat ,kitüntetést is kap ezért,milyen anyagtakarékosan és kreatívan oldotta meg 12x összegből.

nyelv-ész 2014.01.06. 09:59:47

@Onlooker: Miért, a tervező rakta le a köveket?

Inkább a kivitelezőt, meg azt törném kerékbe, aki műszakilag átvette, oszt ráütötte a "jólesz" pecsétet.

bungics (törölt) 2014.01.06. 10:04:50

Az hogy ronda, az a kisebbik rossz. De két hónap és jön föl az egész, repedezik, kilazul, süllyed.
Én szégyellem.

galffycsaba 2014.01.06. 10:07:16

Azt azért jelezném, hogy ez erősen ideiglenes, magát a Vácit ugyanis két lépésben csinálják (előbb a közepét, utána a két oldalát), ezért egyes részeken még így néz ki, de a vége a jelek szerint azért nem ez lesz.

Faissst 2014.01.06. 10:12:51

Analfabèta cigány munkàsoktól ennyi vàrható..

ZBR 2014.01.06. 10:14:37

Hihetetlen koncepció van a belvárosban (nincs).

Tessék megnézni az utca túlvégét, ahol a "Belváros Új Főutcájához" csatlakozik ez a kövezés. Legalább ilyen undorító.

NGabor 2014.01.06. 10:17:38

A piros/szürke kombináció valakinek vagy tetszik, vagy nem. A fekete összefolyórács (+ grafitszürke kővel kiegészítés) ad egy kontrasztot. Nekem tetszik. Vannak ettől rondább tervek, nem kell egyből izlésficamosnak hívni. Az is látszik, hogy nincs befejezve, csak utasításba lehetett adva, hogy az ünnepekre ne legyenek gödrök, mert akkor sziveszterkor lesz egy csomó baleset. Majd folytatják.

felucca 2014.01.06. 10:23:59

Azért azt látni kellene, hogy ez egy ideiglenes ütemhatár, ahol a már elkészült burkolat csatlakozik a még meglévőhöz. Erről ennyit hisztizni meglehetős aránytévesztés.

A burkolat egyébként nekem sem tetszik, de jobb, mint a régi, ez világosan látható. De lehetett volna még ennél is jobb.

alessandri 2014.01.06. 10:25:25

Aki látta már Tarlós öltönyeit, nyakkendőit....., azokat sem update-elték 25 éve.

boszorkányság 2014.01.06. 10:29:02

Hogyan kell megvalósítani manapság 10 megnyert belvárosi térfelújítási pályázatot NULLA anyagköltséggel?
Természetesen a beruházás árában vastagon benne van az új anyagként felszámolt utaztatott régi térkő!

Fel kell szedni egyszerre legalább öt helyen a burkolatot, hogy lássák, hogy folyik a munka gőzerővel.
A köveket egyik helyről a másikra kell vinni és elkezdeni lerakni. A helyiek látják, hogy a lerakott kockák újak (elvégre 6 oldaluk van, hatszor fordíthatók!), az illetékes et. átveszi a szép újnak látszó úttestet és felveszi a hallgatásáért a pénzét.
1-2 év múlva kezdhetik előlről.
No ezért fizetjük a kommunális adót, ez a szép kis kommuna gazdagszik belőle.

Osan 2014.01.06. 10:32:33

Pénzmosás,Pénzmosás........

boszorkányság 2014.01.06. 10:33:26

A képeken az látszik, hogy egy kis szervezési hiba történt: rossz címet adtak meg a térkő utaztatóknak. ezért nem passzol az alapanyag...
Nem baj! Ennek javítása is szép kis számlát fog eredményezni, valamint fel kell használni a nem ide illő köveket. Már keresik, hogy hol legyen a lerakóhely, hová írják ki azt a pályázatot, ahová le lehet tenni a nem ide illő köveket, és honnan lehet felszedni az ide illőket.

vdkvdkvdk 2014.01.06. 10:50:19

A vak is látja, hogy itt egy ideiglenes munkahatárról van szó, amit a régi és új burkolat között alakítottak ki. Számomra viszont nagyon elkeserítő, hogy egy ilyen miatt, egy kvázi szakmai blogon is, ilyen hatásvadász címmel, ilyen silány blogbejegyzés készül. Ez aztán felhívás keringőre, és perceken belül belendülnek a hozzá nem értő, a konkrétumokat nem ismerő internethuszárok, akik kocsmai szint alatt rögtön elkezdik osztani az észt és üres és már annyira unalmas politikai és mutyizós sablonokat böfögnek be az éterbe.

morami666 2014.01.06. 10:57:49

Nincs mit magyarázni. Valakinek volt ebből a rettentesen ronda kőburkolatból 100 tonna raktáron és szépen leburkolták/leburkolják vele a teljes Váci utcát.

A probléma azzal van, hogy a régi, sokkal elegánsabb köveket elég lett volna felújítani. A színüket kellett volna visszahozni, de ez gondolom túl olcsó megoldás és különben is, valamelyik potentátnak zihher szüksége volt rá.

Szóval a releváns kérdések:

Hol van a régi kövezet, kinek adták el, kinek a birtokát szépítik jelenleg?

Miért nem újították fel a régi kövezetet? Lehet egyáltalán? Egy szakértőt kéne megkérdezni.

Ez így ronda, gány, undormány. Hiába félkész, hiába magyarázza itt néhány szerencsétlen kommentelő a kivitelező/kormány szarát. A lerakott kőlapok nem illenek a Váci utcába, PONT.

DirkDiggler 2014.01.06. 11:01:51

Az ideiglenes illesztés majd megoldódik, de ez a szürke-piros gagyi térkő lesz mindenhol évtizedekig.. :(

Labancz 2014.01.06. 11:02:03

Azt ki mondta, hogy ezeknek a beruházásoknak szépnek is kell lennie? A haverok megkapták a zsetont, jó napot! Kit érdekel, hogy milyen a térkő, ha új táskák és hátizsákok érkeztek Louis Voutonhoz?!

felucca 2014.01.06. 11:13:40

@morami666: Te komolyan mondod, hogy a lila térkő, mint "régi burkolat" sokkal elegánsabb volt? Neked egy vidéki buszmegálló peronja az etalonod?

Mulatságos egyébként látni, ahogy mindenki csak ír, de nem olvas. Beírtuk itt páran, hogy ütemhatárról van szó, de csak árad tovább mindenkiből a böfögés. Eddig nem akartam írni, hogy ez egy szar blog, de most már leírom, mert az. Akkor is, ha nekem sem szívem csücske az új burkolat. Egy hülye százat csinál, most már nem fogok csodálkozni a tavaszi választási eredményeken:(

Trejo 2014.01.06. 11:19:38

Miért kell fikázni a modern művészetet?

Jokkura 2014.01.06. 11:19:41

@vdkvdkvdk: Ideiglense munka(teület)határ ,nos jó elfogadom...DE Kőzetvágóval( azzal az orbilálisan vísitó géppel ami vág mindnet gránitot,betont,stb...) EGYENSEN elvágni a régit (!),az újból csak pár darabot kell hozzáigazítani, és a pár mm rést pl. bitumennel, sóderrel kitölteni. A köv ütemben max a vágott újat kell lesejtejtezni, ha nem lehet szélekre beigazítani.
És máris kulturáltabban néz ki. De ehhez nem miniszteri diploma kell ,hanem józan munkásész és olyan iparos aki tisztességesen szeret dolgozni és emelet fővel vállalja a munkáját(mindegy cigány vagy székely ,vagy sváb). ÉS még nem kerülne többe

Manarola (törölt) 2014.01.06. 11:28:42

Gondolom onnan folytatják majd, de valóban ronda.

morami666 2014.01.06. 11:31:10

@felucca: Nem az illesztésekről van szó, hanem a kő járólapokról. Seggem verném a földhöz örömömben, ha úgy nézne ki egy vidéki buszmegálló, mint a Váci utca kövezete régi pompájában. Elég gyaran jártam arra az elmúlt 20 évben, így van némi összehasonlítási alapom.

És mondd meg nekem kérlek, hogy a Duna korzón miért kell ugyanezt a szar, ronda, undormány kövezetet lerakni, a régi, elegáns kövezet helyett, amikor elég lett volna a túlnőtt fák gyökerei körül valami elmés megoldást kiötölni.

Ráadásul a kivitelező mostanra körbevette kerítéssel a teljes Duna korzót baszki... de az elmúlt hónapban kb NULLA előrelépés volt. A kivitelező csinálja meg 3 nap leforgása alatt az újrakövezést, dolgozzanak éjjel is az emberek, hogy a túristák által frekventáltan látogatott placcokon minél rövidebb ideig legyen fennakadás.

Mexikóban bezzeg fejlámpával, reflektor mellett kövezték az utcát. Lófasz van itt kérem, amit jól be lehet kapni.

Visionstar 2014.01.06. 11:36:14

Igencsak ekletkikus. Annak törném el a kezét, aki így átvette, vagy egyáltalán megtervezte ezt a tákolmányt. Ha így burkoltak volna nálam, elzavartam volna a mekkmestert.

felucca 2014.01.06. 11:45:40

@morami666: Nézd, a Váci utcában szar viakolor-burkolat volt 30 éven át, előtte meg aszfalt. Nem tudom, melyik az a "régi, elegáns", még mindig. Az most lerakott burkolat sincsen az én ízlésem szerint, de kétszer-ötször-tízszer jobb, mint a viakolor. Ugyanez igaz a korzóra is, csak az nem viakolor volt, hanem semmelrock.
Az ominózus részlet, amiről a blog szól, pedig egy ideiglenes munkahatár, ami két hétre szól. Bárki, aki az építőiparhoz kissé konyít, látja, tudja ezt. Egy építési területet látsz magad előtt, a blog arról szól, hogy jujuj, az építési területen még nincs készen minden. Igen, bazmeg, mert kész akkor lesz, amikor kész lesz. Ennyi, de tőlem lehet még rajta rugózni.

Érdemes megnézni a vásárosnaményi vasútállomás peronját, mert azon is a "régi, elegáns" váci utcai burkolat van lerakva.

Püspök utcai gombaszedő · http://valogatott.blog.hu 2014.01.06. 12:19:23

@felucca: És az persze fel sem merül az elvtársakban, hogy mindezt valahogy kommunikálni is kéne. Jó lesz a parasztnak így is, aztán ha majd elkészül a Nagy Mű, annál jobban fog örülni.

kirst 2014.01.06. 12:33:01

"Az új térkövezés stílusában a 90-es évek pizzázóit idézi, kivitelezésében a legsötétebb kommunizmust" -az milyen volt, kedves cikkíró? Tudtommal még Kínában sem jutottak a szocializmusnál tovább...

smartdrive 2014.01.06. 12:39:00

túl kispolgári. inkább le kéne betonozni faltól-falig. beton kell a népnek, hogy átérezze az erőt

morami666 2014.01.06. 12:40:12

@felucca: Nem tudom mi volt azon szar. Nekem bejött, amíg a kövek színe nem mosódott egybe és lett rágóval telipasszírozott. Mindenesetre a monstaninál nagyságrendekkel jobban nézett ki. Az külön plusz lenne, ha nem visszafelé fejlődnénk, hanem a "viakolornál" is elegánsabb megoldás születne.

Én azon rugózom, hogy a lerakott járólapok RONDÁK. Nem az ilesztéssel van bajom, hanem azzal, hogy ennél még a régi megoldás is szebb és jobb volt. Másodjára írom le...

Tehát a mostani megoldás a baszott lassú kivitelezéstől és a munka állapotától függetlenül

SZAR!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.01.06. 13:14:51

Rút vagy sem, ezt még ideiglenesen sem így kéne megcsinálni. Persze a Belvárosnak nem volt ízlése és munkakultúrája sose. És erre még büszke is volt.

2014.01.06. 13:21:00

@felucca: igazad van! a sok f..z pampog akiknek a beton térkövet(viacolor) símán el lehett adni mint díszburkolatot.

Von Siebenbuergen · http://koszelet.blog.hu/ 2014.01.06. 13:49:07

- Józsikám, azt a fél lapot még hazaviszed? Kéne ide még valami, nem ért össze.
- Laciéknak nem fért be vagy 6-8 térkő a csomagtartóba, próbáld oda azokat.
- Köszi, szerszámaid elől vannak még?
- Hülye vagy, egy óra múlva vége a műszaknak?! B@szd földhöz, szerintem simán törik.
- Fasza, megvagyunk! Sör?
- Sör.

Egyenlőszárú L acél 2014.01.06. 13:55:08

Szerintem fasza. Nem kellett volna ennyire túlcifrázni! Elég lett volna egy kis sittet leszórni hogy ne kelljen a sárba járni.

lüke 2014.01.06. 14:04:09

gányolás az utolsó pár év Budapesten
ld. Október 6 .utca, Gödör, Szabadság tér
a belváros egy szégyen

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2014.01.06. 14:11:50

Valahogy az az érzésem, hogy a főutcás burkolat után vérszemet kaptak, de fogy a pénz. A főutca lerakási mintáját hagyjuk, de legalább nemes anyagból készült. Most azt a látszatot akarják kelteni, hogy ez is olyan, és hű, mennyivel több van belőle. Igen, szinte az egész kerületet újraburkolják, de ez már nem az az anyag. Márpedig a Váci utcába a legnemesebb anyag kellett volna, szerintem. Ahogy a Kossuth térre is.

Lehet, hogy ugyanazt akarják eljátszani, mint anno. Akkor még senki nem látott az országban viacolort, lehetett csodálkozni, hogy azannya, micsoda burkolat. (Apró szépséghiba csak, hogy a turistáknak készült, akiknek a hazájában a benzinkutak burkolata.) Most megint csodálkoznunk kéne, hogy hű, micsoda burkolat, csak közben kinyílt a szemünk. Láttuk, hogy le lehet tenni 10 centi vastag gránitot is.

Aki viszont a kövek utaztatásáról ír, az még nem látta a gyárilag csomagolt raklapokat, ahogy megérkeznek.

andraszuzu 2014.01.06. 14:13:30

Arra gyalogoltam mikor készült, egy munkás dolgozott a többiek a pallér vezetésével az "aknyala taknyala" kezdetü notát dudolták egy feldiszitett nokias doboz mellett.

algi 2014.01.06. 14:48:43

Ha nincs kész, az azt jelenti, hogy ezt még újra felszedik?

altimus 2014.01.06. 15:27:23

a helyzet az, hogy igen sok priman elheto varosban nincs egy negyzetmeter diszburkolat sem. peldanak okaert erdemes ellatogatni pl. zurichbe es korulnezni. a hires bahnhofstrasse peldaul siman aszfaltozott, de sehol mashol a varosban nincs "diszburkolat". igaz nincs pl. jardavedo parkolast es behajtast akadalyozo oszlop se. az emberek tudjak hova lehet parkolni es behajtani es hova nem.

az egesz magyar diszburkolat mizeria meglehetoseg szanalmas. tokeletesen felesleges valami. de persze a legnagyobb baj a kivitelezes minosege. ezeket a szepnek latszo diszburkolatokat erdemes ket ev mulva megnezni. dimbes-dombos, kilazult, letorott szelu, foghijas gusztustalan mocsok az egesz par even belul.

**

ehhez hasonlatos boduletes baromsag a vilagito oszlopokra helyezett viragcserep orulet. abszolut energiapazarlo, fenntarthatatlan baromsag, ami megcsak nem is tul esztetikus. (en speciel rondanak mondanam).

Szabványok 2014.01.06. 19:46:27

@altimus: Nekünk azért kell szép burkolat, mert itt bankok vannak, és azoknak előkelő üzletfelei.
Az oszlopon virágcserép meg pontosan azt mutatja, hogy mi olyan gazdagok vagyunk az autóról, szivattyúval való öntözést, az utak mentén.
Erre jössz egy szegény, bankok nélküli városkával!

cso zsi 2014.01.06. 21:03:23

@tfedo: Az összes falu főterét beton térkővel "szépítették", hogy EU-konform legyen.
Ha jól rémlik, mindenhová ugyanaz a cég szállított. Általában ritkán sikerül szépre, némelyik már amortizálódott az évek alatt, mert a térkövezésnek is megvannak a maga szabályai, és azt nem mindig sikerül tartani. Ha mégis, akkor hirtelen jön egy közmű, aki a felszedést érti, de fingja nincs arról, miért volt 3-4 réteg, különböző anyag a kő alá pakolva, ő vagy hoz egy kis homokot, vagy a kiásott, majd gondosan összekevert alapot visszakotorja, "ahogy sikerül" módon.
Ott süllyed meg másnap reggelre.
De legalább nem csúszik, mint az V. kerületben több helyen lefektetett burkolat. Szárazon is, de esőben különösképp.

Hoffstäiner 2014.01.10. 23:54:34

Hajjajj, csak nem hibáztak a Mészáros és Mészáros kft. nagy szaktudású segédmunkásai? Lesz ám nemulass dakota-módra...
süti beállítások módosítása