2013-07-24 12.04.13

Emlékszik még valaki arra, mennyire trendi parkot alakítottak ki a lefújt Nemzeti Színház-építkezés helyén? Tele volt olyan menő megoldásokkal, amelyeket azelőtt nem nagyon látott még Budapest. (Legfeljebb a Millenáris büszkélkedhetett hasonlóan színvonalas kialakításokkal azokból az időkből.)

Még másfél évtizede sincs, hogy üzemel, de mai szemmel nézve olyanok a Firka Stúdió frissen átadott munkáiról készült képek, olyan távolinak tűnnek mintha századfordulós fotókat nézegetnénk a Fortepanon. Íme egy merítés a Tájépítészek oldaláról:

kep-4[1].jpg

A fenti négy archív fotó a Tájépítészek.hu oldaláról való, ahol további képeket találtok az egykori térről

Az utolsó kép mai szemmel már annyira idegenül hat, hogy el kellett gondolkodnom pár másodpercig, hogy pontosan hol is készült. Az átalakulás sokáig kis lépésekben zajlott, és csak az elmúlt egy-két évben gyorsult fel, hogy aztán idén pofátlan üzemmódba kapcsoljon.

Előbb megszűnt a vízesés szerű csobogó a lépcsőkön, hogy elfoglalják a helyét a székek és asztalok. Aztán egy jegypénztár, egy promóciós pult, egy kis ez, egy kis az települt ki a fűre, míg végül gyakorlatilag megszűnt a park. Nyomokban még tartalmazott ugyan Erzsébet teret néhány hete a Design Terminaltól keletre eső rész, de mára már végképp nem maradt belőle semmi.

Fű nincs. Ahol nem építették be, ott kitaposták, gyakorlatilag homoksivatag az egész. Komolyan kibújik az emberből a Városjáróba oltott Kihasználatlanul bloggere, ahogy megpróbálja átküzdeni magát a teherautók sora mellett, amelyek pont ott állnak, ahonnan egykor száműzték a buszokat. Az egész förtelem furcsa keverékét alkotja a Józsefvárosi piacnak és egy túlzsúfolt strandnak.

Egyedül az egykori buszpályaudvar terasza alatt kialakított romkocsmoid vendéglátóegységnek érzem a létjogosultságát, a többieket ki kellene kergetni a francba, mint Krisztusnak a kufárokat a templomból.

A nyitókép és az alábbi fotók tegnap készültek:

2013-07-24 12.01.12

2013-07-24 12.02.08

2013-07-24 12.01.53

2013-07-24 12.01.30

2013-07-24 12.02.36

2013-07-24 12.04.50

2013-07-24 12.05.01

2013-07-24 12.03.34

Az már csak hab a tortán, amire egy olvasónk hívta fel a figyelmet: mitől lett undorító zöldes lötty, a medence vize? Íme egy fotópár róla, milyen volt tavaly és idén.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest park pusztítás belváros vendéglátóhely rom v. ker erzsébet tér

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr915425589

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: És mégis mozog 2013.07.25. 15:16:16

Részeg vagyok? Napszúrást kaptam? Földrengés volt? Á, nem, csak hullámos a díszburkolat a Deák téren. Mintha az elvarázsolt kastélyba érkeztem volna meg: mozgó kövek, szétcsúszott lépcsőfokok, botladozó emberek látványa fogad a Deák téren. Mindö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jó Estét 2013.07.25. 10:32:41

barmit is epitesz, az csak addig marad szep amig be nem engeded az embereket :) Amugy sztem AZ Erzsbet ter igy is az egyik legmenobb hely Pesten :)

Oscar Johnson 2013.07.25. 10:56:50

nem meglepő: időnként fel kell újítani, használják az emberek.
még mindig jó hely.
többet is ki lehet még hozni belőle.

alpynia 2013.07.25. 11:00:52

Hát igen, amíg Gödör volt, mi is táncolhattunk a teraszon havonta egyszer az ott ücsörgők szórakoztatására. Aztán az Akvárium menedzsmentje elhajtott minket, kell a terasz az asztaloknak.

drover(fanyul társa) 2013.07.25. 12:07:24

Tarlósnak így tetszik, oszt jónapot..
Ha nagyon akarná, tehetne valamit.
Ott van a szomszédban.

pitonkigyo 2013.07.25. 12:19:27

Az még gázabb, ahogy az óriáskerék és létesítményei rácuppant a zöldfelületre. De még ennél is gázabb, ami a városháza-előtti-téren történik, bódévárost cuppantottak rá. Ennyi erővel már a bazársort is felújíthatták volna bontás helyett.
Kicsit a közterület-bérbeadásokat is meg kéne koncepcionálnia a vezetésnek (pl csomó helyen kb. fél méter marad közlekedésre a teraszoktól), nem csak a fejlesztéseket és felújításokat.

bjutka 2013.07.25. 12:43:21

a kertészek reggelente csak szemetet szednek, a hajléktalanok, mint keselyűk keresnek és gyűjtögetnek (képzavar, de így van). a park helyett vendéglátóipari egységek (ami nem baj, de nem itt és ennyi kéne)! aztán el kell dönteni az említett városvezetőségnek, hogy füves, fás, virágos és csobogós közpark vagy bulihely: étel-ital áruda és kiállítási terület! a bokrokban meg nyilvános WC és szemét, bűz!

Ingrid 2013.07.25. 13:08:01

A Tajepiteszek.hu- még találni olyan fotót, ahol a látogatók a lábukat lógatják a medencébe. Ezt ma sajnos nem tudnák megtenni. A víz zöld, piszkos és gusztustalan. Mindez a turistáktól hemzsegő téren...
Olyan nehéz tisztán tartani? Nem hinném.
Valenciában is sikerül megőrizni egy valamivel nagyobb és impozánsabb medence csalogató kékségét, itt vajon miért nem megy? :(
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fc/Sciences_museum_of_valencia.jpg

ildsisy 2013.07.25. 13:20:29

Pont nemrég, egy órája jártam megint itt. Elszörnyedtem, több nagy színpad, autók, ládák stb. stb. csak annyi hely volt egyik helyről átmennem a másikra, az Akváriumnál, hogy a fahídon át. Bődületes népi banzáj van ott!
Komolyan remélem, hogy más lesz a jövőben, ha valami ilyesmi buli van, keresni kell megfelelő helyet a belvárosban (!...)de ott, ahol nem park, fű van. Jelen pillanatban a Széll Kálmán térhez (Moszkva tér) hasonlít. A helyszín jó, mint Akvárium, és kiülős... de más körülötte: semmi! :(

ildsisy 2013.07.25. 13:22:24

@pitonkigyo: Na ezt a bódé sort is ma láttam. Hááát... nem igazán tetszik... (mint pesti lakos)

zaza42 2013.07.25. 13:25:28

Egyszerű a képlet: az akvárium vezetőségében már nincs építész, aki törődne is a kinézettel.
A fű is azért tűnt el, mert egyrészt már fűmagot sem vetnek, és az automata locsolókat sem használják. :-/ Anno minden hajnalban jött minden figyelmeztetés nélkül a hidegzuhany, és a növények kicsit ittak meg tisztálkodtak.
Most meg színpadokat meg egyéb hülyeségeket pakolnak rá, és néhány nap is elég, h teljesen eltűnjön a fű. A wc az akváriumban fizetőssé vált, így a teraszán üldögélő vendégek masszívan kapják a húgyszagot az arcukba, ha olyan a széljárás. Nem értem, kinek fájna, ha a padokon üldögélők is bemennének a wc-re üríteni, mint a régi szép gödrös időkben...
Teljesen kiveszett az ízlés, és tényleg vidéki falunap feelingje lett az egész térnek.

Case · http://streetartbp.hu/ 2013.07.25. 13:40:23

én komolyan csak azt nem értem, hogy abból az eszetlen mennyiségü pénzböl, amit ebböl a végtelen mennyiségü odatelepült bodéból, büféböl, meg minden szir-szarból beszednek, ugyan miért nem telik legalább arra, hogy azt a kis szabadon maradt felületet visszafüvesítsék? :D
egyébként azért a Gödör féle idöket se sírjuk már vissza, akkor is egy hatalmas közvécé volt az egész hely, akkor sem újítottak fel normálisan semmit, gusztustalan volt már a hely akkor is sajna.

2013.07.25. 13:48:14

@Case: mivel röhejes időtartamú ideiglenes szerződéshosszabbításokat kapott csak a Gödör mindig, elég meredek lett volna hosszú távú fejlesztési stratégiát várni tőlük. Ezzel együtt sokkal frankóbb és ízlésesebb volt, mint most.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.07.25. 13:59:50

Általános iskola felső tagozatában (70-es évek) szinte minden nap a parkon keresztól mentem haza.

2013.07.25. 14:47:15

Ott lakom lassan 8 éve a tér közvetlen közelében, így végigasszisztáltam a szörnyű leromlást. Én csak azt nem értem, hogy az ötkernek miért nem érdeke, hogy ezt a rendkívül forgalmas, előtérben-kirakatban lévő, nagyon jó adottságokkal rendelkező teret rendben tartsák. Hogy lehet ennyire leszarósnak, érdektelennek lenni, mikor a vak is látja, hogy egy hányás az egész? Felfoghatatlan. Ha szabad reklámozni, egy barátom posztja ugyanerről, az én fotóimmal (érdekes, a kólás szörny mindkettőnknek szemet szúrt, mondjuk nem nehéz): kertesz.blog.hu/2013/06/03/isten_veled_erzsebet_ter

lutria 2013.07.25. 15:35:03

A szökőkút csak vitte a pénzt,a mostani kialakítás meg hozza-valakinek...

Rive 2013.07.25. 15:55:26

Tkp. nem első eset. Már, hogy a dedikált szórakozóhelyet klf. politikai és bigott-kompatibilis marhaságokkal száműzik a francba, aztán vagy valami totál alkalmatlan kerül a helyére (Tűzraktér), vagy a helyettesitő kerül valami totál alkalmalan helyre (buliközpont a P.-hid lábától a városközpontba).

Köll a pénz a csókosoknak, hogy ragadna már a nyelvük végleg a habosra nyalt seggekbe.

megkeseredett 2013.07.25. 15:58:59

Nem értem mi ez a nagy csodálkozás. Ez hozza a pénzt. A közönség igényeinek felelnek meg. Ha a közönség nem lenne igénytelen, a tér sem vált volna azzá.
BTW ott laktam mellette, közel 30 évet. Már a Gödör is élhetetlenné tette a területet, a fő indok volt, hogy elköltözzek.

2013.07.25. 16:05:06

Lol, az a coca cola reklám egyszerűen gusztustalan...

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.07.25. 16:17:47

@Ingrid: "A víz zöld, piszkos és gusztustalan. Mindez a turistáktól hemzsegő téren...
Olyan nehéz tisztán tartani? Nem hinném."
Bizony a k*rva sokba kerül(ne). Aztán menne a picsogás, mint annó a Millenáris medencéi miatt.

bioLarzen 2013.07.25. 16:20:49

"mitől lett undorító zöldes lötty, a medence vize?"

Így elsőre algára tippelnék.

Hogy miért nem algátlanítják... az már másik kérdés. Nyilván túl mesze van a Városházától :)

bio

My name is Buck and I came here to fuck 2013.07.25. 16:22:08

Azért nem megy a tisztán tartás, mert kedves Rogán úr elfoglalt a kurva kis blikkes szobrocskájával, a Tarlós úr meg leragadt az emút8évnél, meg jár okítani mindenfajta szabadegyetemre (ha már életében nem járt oda).

Dour. ®. 2013.07.25. 16:27:24

A jelenlegi fotókon nem érzékelhető, de milyen büdös húgyszagú egyes részeken ...

Csodabogár 2013.07.25. 16:27:28

Az egész belváros egy borzalom. Mindenütt csak bódék, a Deák Ferenc utcában, a Vörösmarthy téren, a Duna korzón, mindenütt. Már nincs kedvem arra járni sem.

♔batyu♔ 2013.07.25. 16:40:05

Eleve nem engednék árusító asztalt, bódét, standot, kizárólag rendezvényeken.

A Lánchíd lábánál a gumicukrot, kukoricát áruló cigányok ultragáz, ahogy a Városligetben is a kondérból üdítőket árulók.

Bezzeg majd aug. 20-án lesz a félmilliós tömegre 1 db. melegételárus, holott ott tobzódhatnának az alkalmi büfék.

Szamiz67 2013.07.25. 16:41:26

Budapest belvárosa a bódék, prostik, change money-s lyukak, lehúzós maffiózó 'vendéglátó' helyek otthona és láthatóan ez teljesen jól van a városvezetés szerint...

♔batyu♔ 2013.07.25. 16:41:32

@drover(fanyul társa): Tarlós aztán marha sokat tud tenni.

lavór 2013.07.25. 16:42:37

Ez van, kedves pestiek. Mer' ugyi' kell a fesztivál, a kirakodóvásár, na meg a szmogba kiülős sörözés... Legalább a csövesek jól járnak.

Szamiz67 2013.07.25. 16:46:55

@♔batyu♔: Akkor Tarlós egy dísz főpolgármester, bocs de itt nincs senkinek felelőssége? Nem arról volt szó, hogy Tarlós megválasztása esetén megszünteti a kerületi kiskirályok, a 23 kerületre tagolt Budapestet? Nem is értem miért nem mondott le, megszabadították egy csomó pénz feletti diszponálástól és nyakára rakták a járási rendszert, cserébe megkapta a Margitsziget, ez aztán az eredmény egy főpolgármestertől..

♔batyu♔ 2013.07.25. 16:47:45

@lavór: Te elolvasod a kommenteket? Éppen az a gond, hogy a bódék, a lepukkan Cola reklám nem csak a fesztiválokkor vannak ott, hanem állandóan.

Szamiz67 2013.07.25. 16:49:20

@lavór: Ember, hát hogy a fenébe ne kellene egy ekkora városba? Mi a francnak élnék itt, ha nem lenne tele a város kulturális programokkal, csak nagyon nem mindegy, hogy milyen minőségben valósulnak meg ezek.

♔batyu♔ 2013.07.25. 16:52:43

@Szamiz67: Most gyártasz magadnak egy baromságot és rajtam kéred számon.

Hol kezdjem? Tarlósnak a kerületek hatásköreinek a csökkentése nem jött össze, de miért lenne ezért ő a hibás, hiszen megpróbálta?

Miért mondjon le, hiszen rengeteg dolog fővárosi hatáskör, pld. közlekedés. Amiben mellesleg Tarlós nem kicsi sikereket ért el, ahhoz képest honnan indult. Újra van dunai BKV-s hajójárat, mostanában szinte csak új buszokat látok.

A Margitszigetet jó hogy megkapta, pár hónap alatt több dolog szépült meg ott, mint odáig 20 év alatt és ez még csak az eleje.

lavór 2013.07.25. 16:53:14

@♔batyu♔:

Ez van. Ezt kell szeretni. Putriváros, putrivezetői ennyit tunnak'.

@Szamiz67:

Asszem' nem tartozik ez a zsibvásár igazán a kulturális programokhoz. Kirakodóvásár lacikonyhával... Kicsit érdekes lett a "kultúra" fogalma mostanság ott Pesten. Na meg a sörözők is sokat lendítenek a pesti népek kultúrszomjának oltásában. :D

Jokerpofa 2013.07.25. 16:53:32

2-3 évvel ezelőtt csöves punkok hányták tele a medencét, azóta lecserélődött a közönség. Picit persze túlzásba estek, az a coca-cola reklám katasztrófa. Ez van amikor annyira menő lesz, hogy a 20-30as diplomás korosztály odajár
Inkább menjetek, üljetek ki a fröccsteraszra most, 15 másodpercenként lesztek szerelmesek az arra haladó csajokba.

Ingrid 2013.07.25. 16:54:37

@dr. Kóser Malac:
Oké, de tavaly még tiszta volt. Minden nap elsétáltam a lábat lógató turisták és budapesti fiatalok mellett, láttam a saját szememmel... Idén miért nem lehet ezt ugyanúgy tisztán tartani? Talán túl szép volt?
Túl jó ez ide? Miért nem lehet fenntartani egy szintet, ami induláskor megvolt?
Gusztustalan.

irovagyok 2013.07.25. 17:01:01

Big lófaszt. A városnak főtérre, korzóra van szüksége, olyanra, ahol a hétköznapi emberek jól érzik magukat- Erre pont alkalmas az Erzsébet tér. A Vörösmarty téren a méregdrága környezet túl kellemkedő ehhez.
A mészköves, vékony gránitlapos kövezés nem számolt akkora tömeggel, amekkora mostanában rendszeresen megfordul az Erzsébet-téren.... Új koncepció kell: sokkal kevesebb alacsony zöldfelület, kockakövek (elriasztja a deszkásokat), Szabadság téri típusú szökőkút a medence helyett, stb, stb. A barcelonai Rambla legyen a mérce, ha plebejus szórakozást akarunk kulturáltan a város közepén.

Szamiz67 2013.07.25. 17:01:07

@lavór: Nem, arról volt szó, hogy egy ilyen nagy városba kellenek a közösségi tereken megvalósuló fesztiválok, rendezvények. Természetesen a nyári, teraszos kiülős helyekre is szükség van, csak meg kell találni a léptéket, hogy adott területen milyen környezeti terheléssel valósul meg és mennyi ideig, valami ilyesmiről szól a fenti cikk. Részemről a zenei előadókkal megspékelt fesztiválokat részesítem előnyben Tavaszi Fesztivál, Jazz Fesztivál, Fringe vagy a Múzeumok, Színházak éjszakája szerű programokat. A kirakodó vásároknak is megvan a helye, a karácsonyi Vörösmarty tér teljesen ok, de hogy ez egész évben menjen az nem ok.
Ha érteni akarod a problémát, akkor nem ragoznám, ha meg folytatod az értetlenkedést meg a Budapest fikázást, akkor hajrá...

Teragigamega lélek 2013.07.25. 17:03:32

@pitonkigyo: Amúgy is nagyon nagy probléma a sok bódé, a zsibvásár sok helyen. Az aluljárókat se arra találták ki és meg lehet nézni, mi van pl a Nyugatiban. Ha sietnél, nem tudsz, mert tele van minden a kofákkal. De hát fizetnek, akkor meg kit érdekel, hogy vannak, akik lakni, vannak, akik sietni akarnának... ha már adózunk...

2013.07.25. 17:05:08

Arról nincs egy hang sem a posztban, hogy
1,7 milliárdért felújítják, ősztől le lesz zárva.

index.hu/kultur/2013/07/04/felujitjak_es_bovitik_az_erzsebet_teri_kulturalis_kozpontot/

lavór 2013.07.25. 17:06:48

@Szamiz67:

Egy bötű' kultúrát nem látok a blogban, egy romkocsma tulaj írhatta, azt tartaná meg, a többit bedarálná. Igazad van, a múzeumok már mutatnak valami kultúra-féleséget. Ne kell nekem fikázni a pestieket, fikázzák azok magukat az ilyen blogokkal.

Ingrid 2013.07.25. 17:07:59

@SontPent: Addig is jól leamortizálják :D
okos döntés. Minek akkor már gondozni?

Szamiz67 2013.07.25. 17:12:05

@♔batyu♔: Igazad van, rajtad vertem el a port :), de őszintén szólva nem értem, hogy két ekkora bukta 1, Nyilvánvaló politikai okokból drasztikusan csökkent a Főváros által kontrollált újraelosztás nagysága és az intézmények száma is, továbbá hasonló okokból főváros nyakára ültették a járási rendszert, ha az önkormányzati választásokon esetleg elbukna Budapest...
Tarlós a székbe kapaszkodva felvállalta ezt a két alapvető és felvállalhatatlan sztorit, nekem nagy csalódás, azt gondoltam, végre megvalósul a kerületi rendszer radikális csökkentése és 5-6 nagy kerületre csökken a szám.

Ultrahangos Zsírbontás · http://mystica.hu 2013.07.25. 17:17:10

Tényleg nem túl szívderítő látvány. Szerencsére nem megyek a bokrok közelébe se. :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.07.25. 17:23:08

Frady Endre meg- és elveszni látszik szülővárosának, Butatestnek épülő-szépülő (?)dzsumbuj-dzsungelében... :)

BUTATEST

Butatest most tiszta ideg,
Aszfaltbőrén sok száz kátyú,
Mint kit lőtt vón' szikehideg
Fejjel nyóccáz mozsárágyú.

Bekent falak, rongált vili,
Kutyapiszok, térdig szemét,
Ez innentől tiszta dili,
Nincs, akinek bántja szemét?

Van megoldás? Nincs, de sebaj!
Butatest-i olyan fajta,
Kimondja, mi gondja, s ihaj-
-Csuhaj!, nagyot röhög rajta.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.07.25. 17:25:35

Frady for Butapest!

Magyar barátaim! Éljen a honderű!
Hosszas vacillálás után úgy döntöttem, hogy eleget teszek és vállalom!
Legatyásodott és elnéptelenedő országunk állapotát látva nem tehetem meg én, a népszerű ígérgető-művész, hogy ne vállaljam el, hogy az összes párt és civil szervezet közös főpolgármester jelöltje legyek. Nálam csak keresve találhatnának jobbat!
Frady for Lord Mayor!
Megválasztásom esetén az alábbiakat ígérhetem:
A BKV nem csak, hogy ingyenes lesz, hanem a közlekedési vállalat fizet az utasoknak. Sokak számára megélhetés lesz az utazás!
Megépül az Érdet Érddel összekötő Nagy-Butapest metrókörgyűrű.
A Butapest táblákat P+R táblákra cseréljük, mert Nagy-Butapest határait három aszfaltóceán nyaldossa majd. Ingyenes lesz a parkolás és a parkolók között lottó ötösöket sorsolunk ki.
A Margitszigetet megemeljük és a felső rakpartokra támasztva keresztbe fektetjük, miáltal lesz egy környezetbarát Duna hidunk.
A Dunát a saját medre alá épített csőben vezetjük, a medret leaszfaltozzuk és miénk lesz a világ legszélesebb kerékpár útja.
A panellakásokat tengerre néző ablakú, úszómedencés, zöldövezeti luxusvillákká alakítjuk.
Hajlékosítjuk a hajléktalanokat.
Négy évente Olimpiát rendezünk.
Bajnokok Ligáját nyeretünk a Ferencvárossal.
Kisebb lesz a Parlament, miáltal szélesebb lesz a pesti rakpart és több szobor fér el a Kossuth téren.
Ingyenes lesz a parkolás, mert a parkoló-őröket a bálnákat bosszantó parkoló-órákhoz önbilincselt Greenpeace aktivistákhoz bilincseltetjük.
Az utakról két héten belül eltüntetjük a dugókat. Az így nyert alapanyagokból parafenomének vezette Parafafeldolgozó Gyárat létesítünk. Meghirdetjük a „No para on the streets!” kampányt.
Mindenki számára elérhető lesz az elitképzés. Elitt eszűeket felvonókúrára küldjük a Butapesti Liftgyárba.
Unió Erdéllyel! Erdély lesz a Nagyonnagy-Butapest XXIV. kerülete!
Vidékfejlesztek! A vidék lesz a Nagyonnagy-Butapest XXV. kerülete!
Mindenütt minden ingyenes lesz, a rendszeres akciók idején pedig még ingyenesebb!
S hogy ezt az általános közjóléti ingyenélést miből fedezzük?
Egyrészt Liszt Ferihegyen valódi hegyet építünk, hogy a gépeknek ne kelljen fel- és leszállniuk, csak elindulni és megállni. Az így megspórolt üzemanyagot színaranyárban adjuk el az energiafaló kínai piacon, a Józsefvárosban.
Másrészt Frady Endre mezeket, Frady Endre lovas-szobrokat, Frady Endre versesköteteket, Frady Endre beszédeket tartalmazó CD-ket, Frady Endre mintás sérvkötőket, lúdtalpbetéteket és egyéb Frady Endre emléktárgyakat dobunk piacra, azaz kőkeményvalutásítjuk a népszerű ígérgető-művész tömegek általi imádatát.
Frady Endrét minden magyar otthonba!
Legyen a mi Frady Endrénk az Ön Frady Endréje is!
Frady Endre jobban teljesít!
Merjünk hiszékenyek lenni!

fradyendre.blogspot.hu/2010/06/frady-for-butapest.html
:)

♔batyu♔ 2013.07.25. 17:26:55

@Szamiz67: Nem hiszem, hogy meggyőzöd. Ő azt gondolja, hogy Bp. olyan mint kabátfalva, csak ezerszer nagyobb.

lavór 2013.07.25. 17:37:55

@♔batyu♔:

Egy fenét, olyan, mint egy gigantikus nyilvános WC.

♔batyu♔ 2013.07.25. 17:39:22

@Szamiz67: Nézd, ez végül is alapjában véve senkit nem érdekel. Tarlós nekem nagyon kellemes meglepetés, mert nem gondoltam volna a nagy pénztelenségben ezt a fejlődést. Egészen ügyes a források megszerzésében és ami szimpatikus az az, hogy jól is költi el. Most már érezni, hogy Bp. fejlődik.

Végül is Tarlóst ezekért választják újra (szerintem).

Szerintem nem összevonni kellene a kerületet, hiszen mindegyiknek meg van az egyedisége, hanem hatásköröket kellene tőlük elvonni. Jól látni, hogy melyeket.

1. Parkolás
2. Úthálózat (kerületi) karbantartása

Továbbá Tarlósék hozhatnának általános, a városkép védelmét szolgáló rendelkezéseket. Így egy kerületi pm. nem csinálhat piac ürügyén egy bódévárost.

Szamiz67 2013.07.25. 17:53:40

@♔batyu♔: Én nem érzem ezt a fejlődést, de ezt nem szeretném Tarlósra fogni, ahol beállt a gazdaság, ott nem lehet csodát tenni. A parkolási bevételek átláthatatlansága (nem látom a hozzá kapcsolódó célprojekteket)vérlázító az úthálózat logikus. Veled ellentétben én csak annyit látok a 23-ra tagolt kerületi rendszerben, hogy 23 helyre lehet jó elvtársakat ültetni és a parlamenti helyek csökkenésével minden ilyen helyre szüksége van a jó elvtársaknak. Alig tudnék olyan kerületet mondani, ahol az önkormányzat működését kicsit is megismerve bármi másról szólt volna az önkormányzati élet, mint arról, hogy az ingatlan fejlesztésekből, az 'új városközpont' kialakításból, a kerületben működő szórakozó helyekből mit tudnak kiügyeskedni a helyi kiskirályok. A kerületért elkötelezett 'városrész védő' , várostörténeti civilek, szakember minden olyan helyen, ahol a pénz irányít a partvonalra kerültek. Ezért kellene kevesebb kerület, kevesebb kerület, kevesebb egyéni érdek, kevesebb korrupciós kontakt lehetőség.

odamondó 2013.07.25. 18:03:27

Mit mondjak lehet negatívan is látni, hogy rosszabb lett mint volt vagy úgy is, hogy annyira jó lett ami miatt ezrek mennek oda nap mint nap.

Inkább az utóbbi a valóság. Ugyanezt felhozhatnám a kopaszi-gáttal kapcsolatban is. Kevesebben járnának én jobban élvezném, de a jó dolgokat az emberek felfedezik.

Persze nem azt mondom, hogy nincs min javítani, mert van.

♔batyu♔ 2013.07.25. 18:04:25

@Szamiz67: Támogatom én is a kerületek megszüntetését. Nem hat lenne, hanem egy sem. Pontosan azért, amiket leírsz.

Sok minden olcsóbb is lenne, ha egy kézben lenne.

A polgármesteri hivatalok civil házként szolgálhatnának.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.25. 18:18:35

@zaza42: Vidéki falunapon nem szokott hugyszag lenni, a rendezvény után pedig rekultiválják a területet.

2013.07.25. 18:22:01

Amit ebben a városban lelaknak, azt a liberális, koszhoz szokott slampos fattyúk lakják le: nekünk mindent szabad jeligével! Őket kéne kizárni minden honnét.

Vittore. 2013.07.25. 18:23:37

Az egész Erzsébet tér ott lett elbaszva, hogy a hülyegyerekek deszkákkal, meg görkorikkal szétzúzták az összes padot. Az ugrálás miatt számos kőlap meglazult, befolyt alá a víz, így eső után ha sikerült egy ilyenre rálépni, térdig felnyomta a sáros vizet. És ami vicces, hogy mindez Rogánékkal szemben. Láthatóan a tér nem volt annyira fontos, mint az új Fő utcája.

rgabo 2013.07.25. 18:55:37

A 4 napos Buborék fesztivál és a Forma 1-es hétvége kezdőnapján ez így nem túl fair. A Szabadság tér hogy néz ki a Belfeszt meg a foci EB alatt, az év 350 napjában meg hangulatos tér. Ja és oda is kell a Hütte, mint az Erzsébet térre a Fröccsterasz. Mert minek közös tér, ha nem zsibong emberektől?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.07.25. 19:44:49

Már a poszt fotói is elrettentőek voltak, de ma délután megnéztem élőben is. Egy vendéglátóipari fertő az egész tér. Csókos gecik pénzgyára lett a valamikor pihenőterület. Ezért aztán érdemes volt fülkét forralni...

varosjaro.blog.hu/tags/g%C3%B6d%C3%B6r

cso zsi 2013.07.25. 20:14:35

@lavór: "Ez van, kedves pestiek. Mer' ugyi' kell a fesztivál, a kirakodóvásár, na meg a szmogba kiülős sörözés... "

Ha tudnád, hogy a pestiek mennyire rühellik ezeket a dolgokat.
Tele van minden albérletes egyetemistával, akik, ha nem a romkocsmákban lazulnak, akkor az albérlettel szomszédos lakások nyugalmát zavarják.
Ami napközben az agglomerációból, és a külvárosból munkaerőként jön, az esténként a gyerekeik képében áramlik be a plázákba, diszkókba.
Úgy meg igen könnyű az élet, ha a más ablaka alá szarok, és büntetlenül távozhatok.

lavór 2013.07.25. 20:19:25

@cso zsi:

Igen könnyű a megoldás erre a problémakörre. Sőt van több megoldás is.
A kedves gyermekeket esetleg jó modorra, illemre, rendre kellene nevelnie a kedves szülőknek. Ha alapértelmezetten a szülőknek az lenne normális, hogy nem szaharunk más ajtajába, akkor talán sikerülne átörökítenie a gyermekeire is.

el lehet költözni is Budapestről. írhatnám tovább, de szerintem te is tisztában vagy a problémakör megoldásával. Így aztán nem is tudom mire vélni a kifogásaidat.

bardóczi 2013.07.25. 20:30:34

minden ingatlanfejlesztés rohasztással kezdődik. Ne feledjük el, hogy 10 év alatt nem sikerült megoldani igazán, hogy az állam-főváros-kerület konstellációban ezen a területen ki a gazda, ki a kezelő, ki a fenntartó? pedig konkrétan abból a pénzből ami itt befolyik nemhogy naponta lehetne újragyeptéglázni, de 18 karátos brillekből lehetne apró kis tábortüzeket rakni, hogy ezen főzzön fürjtojásból rántottát a rászorulóknak a közület. A főváros pedig végre megcsinálhatná a kis loncsos parkolója helyén a város főterét, ahová át lehetne paterolni minden olyan funkciót, aminek semmi de semmi keresnivalója nincs a gyepen. Az óriáskeréktőr a borfesztiválon keresztül a bolhapiacig. Ennyi. A gödör környéke végveszélyben van, a legvalószínűbb, hogy beépítik, mert "így nincs kihasználva", ahogy ez már hivatalos szervektől és megmondóemberektől többször elhangzott. Ez a terület a teljes budapesti közterület-gazdálkodás állatorvosi lova több folyamatelemző doktori disszertáció esettanulmánya (közgazdasági, művelődésszervezői, tájépítészeti, idegenforgalmi, kulturális marketing) kijönne abból a bénázásból, ami itt 10 év alatt történt.

cso zsi 2013.07.25. 21:45:12

@bardóczi: Végveszély? Lehetett volna ott épp egy színháza a nemzetnek.
Ami nem a világ végén van, ahol pl. kormányépületeknek kellene lenniük.

bardóczi 2013.07.25. 21:49:53

@cso zsi: most hogy mondod...mert nem volt ám a nemzetnek színháza egy se, nagyon kellett neki. úgy hiányzott, mint ..(muttudomén), mint például egy stadion alcsútról. ellenben némi zöldfelületet is abszolváló köztérből meg olyan csudi sok van a belvárban, és egyébként sincs rá igény, ahogy a mellékelt ábra is igen jól mutatja :P

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.07.25. 22:14:25

Egy dolog biztos: amióta a fideszes söpredék hatalomra jutott, rombolnak mindenhol.
Ha valamihez hozzáér a mocskos, ragadós mancsuk, azt tönkreteszik.
És még demszkyt szidtátok. Itt van elvtársak, ti akartátok, örüljetek!

lapointe 2013.07.25. 22:42:19

@bardóczi: Alig van zöldterület a Belvárosban, de arra a néhány négyzetméter gyepre is minden szart rátelepítenek.Csak én vagyok olyan hülye, hogy néha szeretnék leülni egy rendezett parkban egy tiszta padra néhány percre?!Pont oda kell gagyi és méregdrága bódékat, óriáskereket, mindenféle rendezvényeket rakni? Tele van a környék jobbnál-jobb kávézókkal, kiülős helyekkel,éttermekkel,nem értem, de tényleg, miért jobb tömegben, kényelmetlenül szorongva,büdösben, másfélszeres áron enni-inni. De ha vkinek erre van igénye, biztos akadna a közelben kihasználatlan/leaszfaltozott ingatlan.

bardóczi 2013.07.25. 22:44:07

@lapointe: konkrétan én is ezt mondtam, ha nem jött volna le...

lapointe 2013.07.25. 23:03:42

Lejött.De megörültem,hogy nem csak én gondolom így és esti lazításként panaszkodtam egy kicsit...A családom elég sokszor meghallgatta már ezt.

ezüstszem 2013.07.26. 00:27:34

Koszos, zajos és nagy a tömeg rendszerint. A rendezvényekre egy csomó kulturálatlan és részeg ember jár, letapossák a füvet és mindent szanaszét dobálnak, lehangoló. A burkolt felületek ragacsosak a kiöntött piáktól, rágótól, meg a fene tudja még mitől. Nem szeretnék a közelben lakni. Sajnos a Szabadság tér, Fő utca is úszik a szemétben olykor és persze az ebtartók is hozzájárulnak ehhez.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.26. 00:51:30

ezt a hanyadekot, meg is erdemli a sok belvarosi proli, legkozelebb ki nem hagyom a helyet, lehanyok a kozepere

jut eszembe, dezsakban facskakat nem lehetne? dehogynem csak a fillerb@szo retkek erre sajnaljak a penzt, undorito turistakra ratelepult lehuzos vendeglatosok, ha roganban lenne egy kis joerzes odamenne es pofanverne oket

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.07.26. 00:56:56

@zaza42:
Meg nincs kertész sem, mert a régi Gödör egyik szervezője tudtommal kertészmérnök volt. Nem véletlen, hogy amíg a fű rendesen gyökeret nem vert, kb. 3 évig nem engedtek rá senkit, és utána sem volt ott borfesztivál meg a faszomtudjamilyenfesztivál kéthetente, csak az emberek ültek ki gitározgatni meg sörözgetni.

@Case:
A Gödör egrészt rakott ki Toi-Toi budikat, másrészt amikor nem volt fizetős koncert (azaz tavasztól őszig kb,. 10-12 nap kivételével) le lehetett menni a Gödör vécéjébe ingyen. Az, hogy egy csomó seggfej nem tette meg, hanem inkább helyben hugyozott, ne a Gödör sara legyen már.

Egyébként én is a múlt héten jártam arra, siralmas, ami lett az egészből.

@Rive:
Ja, mennyivel jobb most, hogy a ZP régi helyén hajléktalantanya meg szemétlerakó van...
Biztos ezt nevezik városfejlesztésnek a Fideszben.
(És itt nem Tarlóst szidom, mert ő kiállt a ZP maradása mellett, ellenben Rétvárival, a kerületi polgármesterrel. Remélem, jövőre elhajtják a faszba, ahova való.)

@bioLarzen:
Igen, majdnem 300 méterre a fővárositól is meg az V. kerületitől is.

@Csodabogár:
Húha, azért Vörösmarty nevét nem tudni helyesen leírni elég ciki...
Tudod, Szózat meg ilyen lófaszok...

@My name is Buck and I like to fuck:
El kell, hogy keserítselek: Tarlós egyetemet végzett mérnök.
És műszaki téren láthatóan nem is hülye.
Hogy más téren az, az más kérdés.

@♔batyu♔:
Te most ugye viccelsz?
Mert ha komolyan írtad, akkor elég nagy bajok vannak a fejedben.
A város csak romlik. Igaz, nem csak Tarlós óta, de azóta is. A metróállomásokat az ő 3 éve alatt sem tudták felépíteni, P+R parkolók sehol, a Thököly utat (aminek egy részén csak buszok járnak) felújítani (majd lezárják megint fél-egy évre, amikor már átadták a metrót...), szóval hagyjuk már.

@Ingrid:
Már tavaly is tele volt szeméttel sokszor.

@álfirkász:
Hát mondjuk Demszkyt okkal szidtuk.
Az, hogy ezek sem jobbak, teljesen más kérdés.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.07.26. 01:02:40

@♔batyu♔:
Ja, és akkor még a Ferenciek terén lévő átépítést, mint a faszkalapság csimborasszóját nem is említettem. Pedig az az út fővárosi kezelésű, a seggfej Rogán nem nyúlhatott vona hozzá, ha Tarlós meg az ünnepelt buzi Vitézy nem egyezik bele. Így elbaszták a közlekedést az Üllői út - Budaörsi út útvonalon, és a 3 sávos Erzsébet híd helyett lehet araszolni az 1 sávos Szabadság hídon. És most a lmpák miatt a Thököly-Kerepesi utak és a Budaörsi között is tönkrebasszák.

Hát ehhez tényleg lehet gratulálni.
Meg ahhoz, hogy a Lánchíd és a Szarvas tér közt ki akarják tiltani az autókat, és megszüntetik a Lánchíd budai hídfőjénél a körforgalmat stb.
Fejlődik, mi?

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.07.26. 02:14:34

@bioLarzen:
Lehet, hogy kevesebb, csak becsültem a emlékezetből, most épp kilométerekre vagyok onnan. :-)

(A Gugli mapsz távolságmérős részét meg nem tudom használni.)

Paraphone 2013.07.26. 02:36:02

A Gödör is egy undorító, selejtes, igénytelen, félbalkáni, lehúzós, hippi-hipszter-trendi-romkocsmoid szarság volt, voltam tán kétszer, egyszer benne, egyszer meg keresztül rajta, elég is volt. Az új térre se járok, mert láthatóan volt még hová leépülni. Szóval rám ne nézzetek, mikor azt kérditek, hogy kik kedvéért tartják fent ezt az igénytelen bazári zsibvásárt.

bioLarzen 2013.07.26. 02:46:38

@dr. Közbiztonság Szilárd: Szerintem nem feltétlen lényeges a pontos adat :)

bio

phaszfej 2013.07.26. 04:18:36

Belvárosi lakosként agyfaszt kapok a közterületek bérbeadásától. Az én adómból felújítják, de használni már nem tudom, mert mindenhol asztalok, éjjelente meg üvöltő-süvöltő emberhordák. Nem azért vettem a külvárosi árak duplájáért pecót a belben, hogy a külvárosi prolik az ablakom alatt ordítozzanak.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.07.26. 04:39:33

@bioLarzen:
Hát én is nagyon boldog lennék, ha ez lenne a legnagyobb probléma a fővárosban (mármint hogy pontosan hány méter az Erzsébet tértől a két polgárjenői hivatal).

@phaszfej:
Na igen, annak is érdemes lenne utánanézni, hogy a járdákat elfoglaló kocsmák közül melyik és mekkora terület elfoglalására kapott engedélyt, merthogy sokszor a gyalogosoknak alig van hely a járdákon.
Szerintem lennének meglepetések.

allegretto23 2013.07.26. 08:30:50

A fidesz hatalomrakerülésével megkezdődött a bunkokrácia (tahokrácia) uralma... Egyetlen értékmérőjük a pénz, színház helyett foci, természetjárás helyett vadászat, parkok helyett pénztermelő prolivircsaft, igényes a városra és a kultúrára kíváncsi turisták helyett ócsójános külföldi/belföldi pronyók tömege - akiket persze azon kívül, hogy lehúznak, le is néznek. Kultúra? Nyet!
Aki nem csókos az "nincs"; csókosoknak viszont mindent szabad, hogy mielőbb kitermelődhessen egy fideszhű oligarcha réteg. Keresztülgázolnak mindenen és mindenkin; aki nem haver, azt szívatják ezerrel. Nem csókos?- dögöljön!
Érdekes lenne az "elmútháromévben" a belvárosban nyílt igénytelen szórakozóhelyek tulajdonosi szerkezetét megkaparászni- köztük a bódésorét a Böskén (née Erzsébet)- hány államtitkár/minisztériumi tintanyaló/fideszközeli vállalkozó lett hirtelen belvárosi vendéglátós... Ő ódit vesz- ti meg itt rinyáltok a gyep miatt...
(Azt hiszed, ha vidéki vagy kimaradsz ezekből? Majd kerekedjen a szemed, amikor téged is bedarálnak, mert nem nyalod a talpuk elég intenzíven, de csak náluk lesz munka az istenhátamögötti faludban... a fölkapaszkodott prosztónál rosszabb munkaadó a világon nincs)

szárny 2013.07.26. 08:44:21

Kedves régi- és újlipótvárosi aranyifjak. Ha tudnátok, hogy kilenc és félmillió ember hogy irigyel benneteket a "problémáitokért"! HAzon siránkoztok itt ezerrel, hogy nincs elég patkány a romkocsmában, meg ilyenek? Nekem azér' égne a bőr a pofámról a helyetekben. Míg egyfelől halálhörögve féltitek az "országot", csak mert éppen nem ti fosztogattok, mint általában; addig másfelől azon sajnálkoztok, hogy nincs hol elverni apáitoknak a kommunizmusban összeharácsolt vagyonát...

873ujr3rk 2013.07.26. 09:29:58

"A Lánchíd lábánál a gumicukrot, kukoricát áruló cigányok ultragáz, ahogy a Városligetben is a kondérból üdítőket árulók.
"

a lanchidason en is megdobbentem a minap.
egeszen elkepeszto.

dreamhotep 2013.07.26. 09:35:17

igaza van a postolónak

Démonmac1 2013.07.26. 09:37:19

Nem így kellene kinéznie, majdhogynem napi szinten járok arra.

A kedvenc (van pár) gumicsontom a gördeszkások, az önkormányzat épített nekik egy pályát, azon alig vannak:) kicsit odébb ahol lehetne ücsörögni az árnyékban.. romos kövezet és ott szlalomoznak a gyalogosok között.
És megerősítem a húgyszag, lepukkant állapotok, kikopott fű .le van harcolva a tér keményen.
Nem is olyan rég fűmaggal volt bevetve a buszpályaudvar belső része -ott most "romkocsma" van és fehér kőaprólék a fű helyén...
(biztos vagyok benne, hogy a tulaj nem szoci:)

Démonmac1 2013.07.26. 09:39:21

Akartam is kérdezni (bocs a tudatlanságért) mitől van az, hogy az árusok visszatértek az aluljárókba?

Rive 2013.07.26. 10:16:13

Valaki 'ott' olvassa a blogodat.
Ma reggel bedurrantották az öntözést.

kovácspéterke 2013.07.26. 10:52:00

Rgészen undorító, amit az erzsébet térrel műveltek, ahol régen le lehetett ülni, ott kocsma van, és ez a hangárszerű izé meg a kerítések. Gerendai szépen szigetesítette az egészet, ha már ügyesen megszerezte...

Amatőr 2013.07.26. 10:53:38

@873ujr3rk: Azért a Városliget is igazi látványosság szombat-vasárnap a Közlekedési Múzeumtól a Királydombig.
Mobil büfék (forró kávét, hideg pálinkát tessék,vagy zsíros kenyeret hagymával esetleg melegszendvics lángossal, stb), nem csak cigány árusok (bugyigumi, bakancsszíj) ; akik adnak-vesznek, valamint könnyítenek is magukon a fák között.
A megmaradt árukészlet egy része pedig örök mementóként ott marad a városvezetés és a liberális gondolkodás örök dicsőségére.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2013.07.26. 11:55:34

@Amatőr: Csak emlékeztetni szeretnélek, hogy már 3 éve nem liberális a városvezetés. És pl. az Erzsébet tér Rogánék felügyelete alatt lett ilyen!

koho 2013.07.26. 12:26:54

Ennyi sznobot, mint a kommentek között jézus.

A tér meg kurva gáz, ahogy kinéz, azért kicsit szebben/igényesebben is meg lehetne csinálni ezt a nonstop feszitvál hangulatot.

A funkció a tértől elvárt és szükséges is egy olyan főváros közepén, mint Budapest.

Voltak ilyen kommentek, hogy parkba kiülni csak úgy.

Hova baszki? Tele vannak a parkok csövesekkel. Minden második padon döglik valami büdöske. Bokrokban sátor, húgy meg szar.
Közéjük akarsz ülni?
Egészségedre.

A Hadik kávéház mellett a padokon nap mint nap ott ücsörögnek.
Ember nem ülhet oda mert egyszerre jönnek és lehúznak. Az egyetlen menekülő lehetőség, hogy beülsz a hadikba, hogy nyugodtan ellegyél a Gárdonyi téren...
és ez egy kis tér, kis parkos résszel Buda újburzsuj részén. Máshol sokkal durvább.
Városliget,Népliget jézuskrisztus, ne is beszéljünk róluk.

Nincs olyan park ahova le lehetne ülni nyugodtan ebben a kurva városban.
Ott van nyugi, ahol lekerítettek egy részt a vendéglátó helynek.
Ilyen alapon minden park legyen vendéglátó hely, áldásom rá.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.07.26. 12:34:45

@Mrs. Jackman:
Ezt a baromságot honnan veszed?
Gerendainak semmi köze az Erzsébet térhez. Muraközi Péter a vezetője, aki igaz, hogy a Szigetnek IS dolgozik, de attól még nem kéne keverni. Ezt konkrétan neki verekedte ki a földije, Navracsics, akivel együtt szoktak focizni.

@Rézfánfütyülő fűzangyal:
Na ja, arRogáns Tóni már legalább 7 éve polgármester ott. Tönkre is baszta közben rendesen az V. kerületet, minden szempontból, közlekedés, állapot stb.

@Démonmac1:
Na ja, mert nincs elég rendőr, hogy orrba bassza párszor a gördeszkásokat, a szüleiknek meg küldje a csekket 30 rongyról midnen esetben, amikor nem a megengedett helyen gördeszkáznak.
(BMX-esek dettó.)
Olyan kurva egyszerű lenne pedig rendet tartani. Csak akarni kellene. A németeknél meg Svájcban vajon miért nem basszák tönkre a várost a seggfej deszkások (szevasztok!)?
Azért, mert szarrá büntetik őke, ah megpróbálják.
És ott nem spiclizik le azt, aki rendőrt hív rájuk, mert fel bírja fogni a nép, hogy a közvagyont rongálják a tahók.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.07.26. 12:35:47

@koho:
Jóvan ecsém, láthatóan téged sem az eszedért fognak ellopni.

Amatőr 2013.07.26. 12:45:17

@Rézfánfütyülő fűzangyal: Tudomásom szerint azért létezik a ligetfái között a zsibi, mert

"...Az illegális piacon nem a bolhapiac árusai vannak, hanem azok az élelmes és jogtipró ember csoportok akik, kihasználják a hajléktalanok közterületen való tartózkodásuk érdekében hozott Alkotmánybíróság által hozott törvénymódosítást.

Az illegális piacon nem ők árusítanak kétes eredetű értékékeket. Nem ők, főznek forralt bort, és nem ők árusítanak szendvicseket, lejárt gyógyszereket. Olyan vásározók vannak itt (már vidékről is) akik a túlnyomó többségben lomizásból szedték össze árukészletüket, vagy egyéb forrásból szerezték be dolgaikat. Ők azok, aki a hajléktalan mögé bújnak. Most már oda fajult a helyzet, hogy már el is zavarják, hogy a kétes üzleteiket ne zavarják. Ki kerülik az ellenőrzés lehetőségét, és nem fizetnek területfoglalási díjat, nincs körülöttük infrastruktúra.

(Szathmáry Márta leveléből idéztem!)

... tehát az Alkotmánybíróság döntésére (hajléktalanok a közterületen) céloztam a liberális gondolkodás kapcsán!

Ez esetben tehát egy elenyésző kisebbség érdekei felülírják a 2 milliós többség érdekeit. Ennyi.

cso zsi 2013.07.26. 12:46:03

@lapointe: Megpróbálok vicces lenni:
A Madách-téri kockafák árnyéka már nem is jó nektek? :)))

z 2013.07.26. 12:51:08

Az senkinek nem tűnt fel, hogy van a tér mellett egy park? Sosem az építményen inneni Erzsébet tér volt az, amitől azt kellett várni, hogy majd attól lesz a városban zöldterület...az egy frekventált hely, nagyjából érthető, hogy ez lett belőle. Ha a mellette lévő zöldet rendesen gondoznák és az se csövestanya lenne, akkor lenne ott az is.
Én egyébként azon a füvön töltöttem majdnem minden estét az egyetem vége felé és gusztustalan volt az sokszor már évekkel ezelőtt is.
Vécé viszont inkább régen nem volt (a toitoi-ok este általában zárva voltak), most viszont le lehet menni a fröccsterasz melletti építménybe egy teljesen jóba.

koho 2013.07.26. 12:53:00

@dr. Közbiztonság Szilárd:

Ezzel a remek kommenttel csak annyit bizonyítottál, hogy remekül beillenék akkor a társaságodba...

z 2013.07.26. 13:05:35

@dr. Közbiztonság Szilárd:

Te nem nagyob szoktál tájékozódni afelől, hogy ki mit csinal a kerületben, igaz? Nem baj kispajtás, azért hülyézzél le másokat.
Szerinted azt az óriáskereket ki rakta oda most az egésznek a közepére, például? Hát elárulom, hogy a Gerendai. És biztosra veheted, hogy nem most jelent ő meg ott utoljára.

A BMX-esekről meg a deszkásokról meg nyilván tudod te is, hogy Rogán nem fogja őket "orrba baszni", mert ő épített nekik oda egy kis infrastruktúrát és miután ő maga ment oda bmx-szel jófejkedni, nem fog magából hülyét csinálni azzal, hogy most szétbírságoltatja őket, hogy inkabb tényleg menjenek haza.

A Ferencieket meg a környékét meg tényleg baj, hogy átépítik, végülis én is imádtam, hogy az Irányi utca 2 sávos kis autópálya az egész, Margit-hídon átmenni akaró forgalomnak és hogy a Ferenciek tere sem egy rendes belvárosi tér, hanem egy aluljáró, összehugyozott, 50 éves beton virágládákkal.

zaza42 2013.07.26. 13:20:57

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A vidéki falunapot a kinézetre értettem a sok bódéval, nem a szagra.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2013.07.26. 14:22:47

@dr. Közbiztonság Szilárd: Röhögni fogsz, de az európai kultúrállamokban nem kell bírságolni népet. Betartják a szabályokat, mert így mindenkinek jobb! És megértik ezt. Persze a gördeszkás helyek sem olyan kritikán aluliak, mint itt a terminál másik oldalán, ahol a pályát keresztezi egy sétáló útvonal. A pálya butuska szintjéről már nem is beszélve.
Adnak valamit (jó pályákat) és ezért joggal elvárnak normákat. Valamit, valamiért, ez nyugalom elve. OTT, NEM ITT!

cso zsi 2013.07.26. 15:20:27

@z: Odatette, vagy megengedték neki?
Tavaly még úgy volt, hogy a különadó miatt lehet, hogy "Sziget" sem lesz többet, most meg valahogy kebelre ölelődött.

kalapos uram 2013.07.26. 20:30:16

2008-ban költöztem Budapestre, akkor még a teljes Erzsébet tér üres volt, a csobogó működött, a gyep tényleg gyep volt, italt csak a gödörben lehetett venni, volt kerékpároknak P parkoló, és a fél mellű nő szobra is ott volt akkoriban. Az eltelt 5 évben ezek mind eltűntek, és egy vásári bazár lett a térből.

lapointe 2013.07.26. 23:22:00

@koho: Az én kerge vágyálmom a parkokban üldögélés és pont a Hadik kávéház melletti téren próbálkoztam utoljára pár hete. Vártam valakire kb. 10 percet, ennyi elég is volt ebből az élményből. Jobbra egy hajléktalan aludt a padon, balra egy anyuka kislánnyal.A nő folyamatosan dohányzott, az égő csikkeket lazán a földre dobálta. De még jobban szeretem, amikor kiflimorzsákkal, chips-szel, stb. etetik a galambokat. Néha nem bírom ki, udvariasan szólok ezek miatt, az esetek túlnyomó részében teljesen eredménytelenül...

lapointe 2013.07.26. 23:35:37

@cso zsi: A 6 éves unokahúgom meg is kérdezte, hogy miért van ilyen furcsa alakja ezeknek a fáknak.:)

cso zsi 2013.07.27. 11:05:14

@lapointe: Ő még képes az önálló gondolkodásra.

Egyesek felnőnek, és azt hiszik várostervezők lettek.

fingerbangs 2013.07.27. 13:48:37

pénzt kell keresni, 2014ben végetér a mutyi

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.07.27. 18:21:30

@kalapos uram: akkor bemesz a pogimesterhez, es pofanvered rogantonit?
elvegre te ugy koltoztel oda, ugy fizetted ki a lakasodnak a vetelarat hogy van mellette egy közpark

nalunk itt pl. közerdő van es csodalnam ha igy lealaznak :)

kalapos uram 2013.07.27. 20:58:19

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Én budapestre költöztem, nem a Deák tér mellé. Hőbörögni, minek azt, csak rossz látni, ami jó volt, hogy fordult rosszba.

annmbp 2013.07.29. 13:50:44

Lesz még egy fesztivál pár jó zenekarral, aztán annyi, az állam átveszi Muraközyéktől.

kovácspéterke 2013.07.29. 15:40:51

@dr. Közbiztonság Szilárd: sztem olvass utána az érdekeltségeinek, azt utána magyarázz.

PH_fet 2013.07.31. 18:13:07

@Szamiz67: Na, azért prostik még nincsenek a belvárosban...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.07.31. 19:45:03

@PH_fet: rákóczitéri értelemben nincsenek, de egyéb módon tele velük a placc. csak fel kell tudni ismerni őket az átlagmacák közül...

PH_fet 2013.08.01. 10:14:51

@városjáró: Szerintem ez túlzás. Persze, ha kimegyek a Hajógyári sziget valamelyik szórakozóhelyére, ott sok van, de a belvárosban nem hinném.

lloyd_george 2013.08.01. 11:11:20

Szerintem egyszerű a helyzet: több takarítót kell alkalmazni az esti duhajok után és gondozni kell a teret.

Erre jön az ellenkérdés, hogy fiatalok miért szemetelnek. Ez igaz, de ezt holnapra nem lehet megoldani (optimista vagyok, ha azt írom, hogy 5-6 évbe kerülne).

Addig is és utána is rendszeres takarítás-karbantartás kell.

De Magyarországon általános, hogy valamit megcsinálnak, aztán hagyják leromlani. 20 év múlva jöhet a következő felújítási kör.

Sherlock20 2013.08.06. 13:45:08

Tény, hogy régen szebb volt a tér, de most is remekül funkcionál. Függ, hogy az ember mire akarja használni. Nekem, mint egy 17 évesnek teljesen jó. Persze, lehetne tisztább, de megvan a tér hangulata így, este kiülni a fűre (földre) haverokkal.
Annyira nem elkeserítő az a tér, csak a csövesek ne lennének és a húgyszag. Az óriáskerék meg remekül feldobta az egészet.
Rogánt meg szerintem fikázni... Biztos voltak rossz húzásai, de gondolom inkább az autósok szidják. Nekem külön öröm az új belvárosi sétálóutcákon járni, és hol nem le szarom az autósokat, akik emiatt állnak a dugóban valahol. Van BKV/bicikli...

D4D 2013.08.06. 19:43:24

@Sherlock20:

Mosógépet biciklivel, szekrénysort BKV-val.............

Tudod az a baj, hogy azok a járművek is szívnak, akiknek nem kéne. És akkor miost nem megyek bele jobban, hogy a belvárosban található a fővárosi dunai átkelési kapacitás kb. 60%-a.

politikailagnemkorrekt 2013.08.07. 14:40:26

@Szamiz67: Aha. Én nem kedvelem különösebben, de azt meg kell hagyni, hogy kb. 3X többet csinált, mint Demszky 20 év alatt.

Vincenzo90 2013.09.13. 11:38:52

@D4D: Ómájfákinggád. Te is tudod, hogy kb. 100 autóból egy az, ami indokoltan rontja a városi levegőt, a többi meg sznob maki, aki nem "alacsonyodik le" arra a szintre, hogy BKV-val utazzon, hiába lenne gyorsabb és olcsóbb. Nézd csak meg, mennyire függ az időjárástól. Ahogy eső van, előkerül egy rahedli autó, mert az ostoba barma azt használja esernyő helyett. A belvárosi forgalmat úgy meg kellene adóztatni, hogy elmenjen a kedve mindenkinek a fölösleges autókázástól. Olcsóbb legyen a szekrényt hazáig szállíttatni. (Mellesleg IKEA, vagy asztalos, lényegtelen, normál esetben mindkettő házhoz viszi, a költözködést meg ugye nem Opel Corsával, vagy Renault Thaliával végzi az ember.)

cso zsi 2013.09.15. 18:11:14

@D4D: Nemsokára már a buszt is lehet biciklin... izé, biciklit a buszon.
inforadio.hu/hir/eletmod/hir-584197

@Vincenzo90: Az Opel Corsa, és a Renault Thalia az a kiváltságosok autója? Persze, hogy az, hiszen töredékét fogyasztja mint a SUV-ok. Nem mellesleg, a Thalia csomagtere meglehetősen méretes. Pont elkaptál két olyan típust, amit az alsó közép ki tudott(??) fizetni, és gyerekhordásra alkalmas, utcai harcra kevésbé. A kisautósok imádnak úri passzióból a belvárosban autóval furikázni. Nincs is jobb dolguk.

D4D 2013.09.16. 13:43:28

@Vincenzo90:

"Te is tudod, hogy kb. 100 autóból egy az, ami indokoltan rontja a városi levegőt,"
- Ha te engem de. 11-kor látsz a városban kocsikázni, igaz, hogy 11-kor (ESETLEG!) gyorsabb a tömköz, de este 11-kor, mikor megyek haza, már másfél óránként jár a buszom. Amit láttatni szeretnék: Te egy adott időpont és adott állapot alapján itéletet mondasz, holott nem látod az illető útjának a többi szakaszát.

" a többi meg sznob maki, aki nem "alacsonyodik le" arra a szintre, hogy BKV-val utazzon, hiába lenne gyorsabb és olcsóbb."
- Nem olcsóbb, csak ha bérletet veszel, de ha környéki bérlet is kell, már elég erős érvek sorakoznak az autó mellett.
- Gyorsabbnak maximum addig gyorsabb, míg nem kell átszállni.
- Ma a Margit hídtól, délelőtt fél kilenckor elmentem a Városmajor utcába autóval. 11 perc alatt. Ennyi idő alatt még a Moszkva térre sem ér fel a villamos. Visszafele 13 perc volt az út. De rengeteg példát tudok még hozni. A másik, amit du. 4 utáni csúcsban járok rendszeresen: Margit híd-Budafok. 23-28 perc autóval. ennyi idő alatt még a 86-os sem ér le a KDT-re, pedig sok helyen buszsávban megy.

" Nézd csak meg, mennyire függ az időjárástól. Ahogy eső van, előkerül egy rahedli autó, mert az ostoba barma azt használja esernyő helyett. "
- Én is azt használom. Meg kabát helyett is. A kocsiban nem leszek esős időben náthás, mert úgy megy a fűtés, ahogy nekem jó. Míg az egyik buszon megizzadok, leszállok, szél, következő buszon nincs fűtés,.....

"A belvárosi forgalmat úgy meg kellene adóztatni, hogy elmenjen a kedve mindenkinek a fölösleges autókázástól."
- Így lehet elnépteleníteni a belvárost. Csak így tovább!

" Olcsóbb legyen a szekrényt hazáig szállíttatni. (Mellesleg IKEA, vagy asztalos, lényegtelen, normál esetben mindkettő házhoz viszi, a költözködést meg ugye nem Opel Corsával, vagy Renault Thaliával végzi az ember.)"
- Arra gondolj, hány saroknyira lehet SZABÁLYOSAN megállni! Már senki sem szívesen viszi a belvárosba.

törzsmókus 2013.10.03. 10:12:04

@D4D: „hány saroknyira lehet SZABÁLYOSAN megállni” – ha kevesebb az autó a belvárosban, több lesz a hely. egyébként a belvárosi utakat (hogy ontopik legyek, pl az Erzsébet teret) tartós autótárolásra használni luxus, a haladóknak és az IKEÁnak kéne az út

gmacsa 2014.02.25. 05:53:55

Igazi orbángödör lett!
süti beállítások módosítása