Budapest, XIV. Hősök tere, Szépművészeti Múzeum fortepan_24131

75 éve volt a Hősök tér történetének egyik legfontosabb eseménye: 1938 májusában tartották Magyarországon az Eucharisztikus Világkongresszust. Az akkori vezetés természetesen kihasználta a rendezvényben rejlő lehetőségeket, de aki azt hiszi, hogy valami semmi kis gombfocibajnokságot fújtak fel marketingesen, az téved: a rendezvényen több százezren vettek részt, köztük vagy ötvenezren külföldről. A bonyolult politikai helyzetet mutatja, hogy nem csak a bolsiknak villantott Magyarország, de a náciktól is igyekezett függetlennek mutatni magát, olyannyira, hogy durcás Hitler megtiltotta a német katolikusoknak a részvételt. Az már csak külön cifraság, hogy a református Horthy bár próbált azért jelen lenni, tulajdonképpen kimaradt az egész buliból.

Na de minket most nem ők érdekelnek, hanem a tér. Ugyanis erre az eseményre kövezték le teljesen a Hősök terét és lett többé-kevésbé olyan, mint amilyennek megszoktuk. Akik nagyon hőbörögnek, hogy bele akarnak nyúlkálni a térbe (mondjuk a Szépművészeti szellemes ám sajnos elvetett bővítése okán), azoknak ajánlom figyelmébe az alábbi képeket a Fortepanról. A középső térség már akkor is hagyományos értelemben vett tér volt,  de múzeumok előtt még parkok voltak. 

Szerintetek milyen lenn, ha újra így nézne ki? 

A témára amúgy Kerényi Zoltán hívta fel a figyelmem, aki el is készítette erről ablak a múltra fotóját (lásd fenn).

 

 

 

 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest park töri városliget hősök tere szépművészeti múzeum zöldfelület xiv. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr785296173

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.05.14. 15:39:07

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1bitang 2013.05.13. 07:25:06

Ide lehetne még tenni a pécsi főtér régi és új képét is.
Dettó!

ildsisy 2013.05.13. 08:20:58

De furcsa így látni a nagy teret evvel a sok zölddel. :)

Kuruttya 2013.05.13. 09:13:18

Nyilvánvalóan sokkal jobb lekövezve :) Ez a Hősök tere lényege, hogy ott egy nagyszabású TÉR, ahol átérezheti az ember, hogy milyen élmény egy nagyvonalú, tervezett sétatér, meg ahol kényelmesen elfér minden túrista, tüntető, anyámtyúkja. Ez az egy ilyen hely van a városban, és mivel ott van mögötte a marha nagy Városliget, a zöldet igazán nem hiányolhatja senki. Inkább azt kéne felújítani és karbantartani :P

hot-spot (törölt) 2013.05.13. 09:15:35

@Kuruttya: Tipikus kommenista szokás a gigantikus tér és a hozzá tartozó monumentális épületek.

Kuruttya 2013.05.13. 09:21:36

@hot-spot: nem a kommenisták kövezték le, hanem Hortyék a 30-as években ;P De például a velencei Szent Márk téren sem a kommunisták szorgos keze munkája látható.

Jokkura 2013.05.13. 09:54:16

@hot-spot: hm.. és a hitleri, musszolinista városépítészet?

Onlooker 2013.05.13. 10:29:40

Jah, mert a londoni Trafalgae téren annyi zöld van.

Zöldesíteni kell a villamos vonalakat, utcákat és más tereket, és akkor nem lesz olyan sok a Hősök tere.

lobster thermidor 2013.05.13. 11:45:41

A díszburkolattal nincs sok baj, csak időnként végigfut rajta a locsolókocsi. A zöld viszont nem nő ki csak úgy magától,(kivéve a villamossínek között, és a járdák mentén) azt telepíteni, ápolni, locsolni kell.

Most mondja meg valaki, amikor ekkora nagy hiány van a munkaerőből, ki bírja ezt energiával...?

Csokonai Vitéz Műhely 2013.05.13. 14:28:04

Jobb a mostani. Most legalább színes, régen meg fekete-fehér volt. ;P

Martian (törölt) 2013.05.13. 14:33:17

@hot-spot: pontosabban: az öntömjénezéstől a megalomániáig terjedő mentalitású rendszerek szokása a nagy, kövezett tér és a monumentális épületek. :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2013.05.13. 14:35:52

Ez a tér teljesen funkciótlan. Évente kétszer megkoszorúznak valamit a fejesek, egyébként gördeszkáznak rajta. A nyilas-avatáson, valamint posztkomcsik temetési szertartásán kívül én még komoly tömegrendezvényt sem láttam ott. Szépen be kéne füvesíteni, azzal is csökkentve a város felmelegedését.

A felvonulási tér ugyanez, azzal a különbséggel, hogy egy mínusz hat szintes parkolót kéne alá építeni. A kitermelt földből meg lehetne szánkódomb vagy biciklirodeó pálya.

Q-in-Law 2013.05.13. 14:38:42

Ha parkosított lenne teleszarnák a csövesek.

ottomoll 2013.05.13. 14:38:56

@hot-spot: Akkor miért a 30-as években vált ilyenné a tér? Csak nem Horthy is kommunista volt?

ottomoll 2013.05.13. 14:42:19

Barátságosabb volt parkosítva. Itt is vissza lehetne állítani a korábbi állapotokat. Persze rögtön kezdődne a bírkózás, hogy hány lélegeztetőgépet, meg hány kamion iskolatejet lehetett volna venni az átalakításra fordított pénzből..

Vittore. 2013.05.13. 14:42:29

A mostani mire jó? Japán turisták sétálgatnak rajta és ennyi? Legalább egy kis zöld elférne ott, mert most az egész egy gokartpálya a sok autóval körülötte.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.13. 14:43:46

Törjük fel a betont/díszkövet néhány nagyobb téren és legyen helyettük park! Hősök tere, Kossuth tér, Március 15. tér, Ötvenhatosok tere, stb.
Továbbá javaslom, hogy német példára adóztassák meg a lebetonozott földterületeket.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.05.13. 14:46:46

Lehet, h azért mert akkor még nem hogy én, de a szüleim sem éltek (így el sem tudom képzelni milyen volt és csak a mai arcát ismerem), de nekem a mostani jobban tetszik. Szerintem maradjon ilyen. :-)

KTiby 2013.05.13. 14:50:51

@hot-spot: Tipikus troll szokás olyasmiről írkálni, amiről halovány fogalmad sincsen.

nál 2013.05.13. 14:51:20

Tény 1: most borzalmasan ronda a tér.
Tény 2: régen azokkal a csenevész bokrokkal is ocsmány volt.

Lekövezve jobban bejön, de valamit nagyon kéne vele kezdeni, mert most tényleg nincs tisztességesen kihasználva.

ggabor · http://www.idegenvezeto.org 2013.05.13. 14:52:53

@hot-spot: Konkrétan az 1938-as eucharisztikus világkongresszus miatt lett lekövezve, lévén ez volt az egyik nagy rendezvényhelyszín (lásd még: budapestcity.org/11-egyeb/utcak-terek/Hosok-tere/index-hu.htm)

Persze kommunistázni egyszerűbb...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.13. 14:56:56

@Távmunka blog:

A Kossuth téren már felszedték a burkolatot egy ideje, normálisan közlekedni se lehet már ott, úgyhogy éppen a legjobbkor dobták be a hírt, hogy sorry, nincs elég pénz, úgyhogy minden marad széttúrva beláthatatlan időre.:-/

Amúgy a Horty egy ruhamárka. Magyarország kormányzója ellenben Horthy volt.:P

Mrs.Columbo 2013.05.13. 14:58:21

Aki volt már nyáron 40 fokban a Hősök terén, annak ez nem kérdés!

hungi. (törölt) 2013.05.13. 15:01:39

A régi olyan színtelen volt...

Crass 2013.05.13. 15:08:27

Mind a blog szerzője, mind a kommentelők egy része "Horty"-t ír. Helyesen (vitéz nagybányai) Horthy Miklós. Igényes témában erre oda kell figyelni. A teret (ggabor kedvéért jegyzem meg) a kommunisták sok más dologgal egyetemben igyekeztek képükre és hasonlatosságukra átalakítani. Ennek a rondításnak már 1919-ben a gyászos emlékű tanácsköztársaság alatt a Hősök tere is itta meg a levét. Nem csak a szoborcsarnokot alakították át (fosztogatták), hanem igykezetek saját "hőseiket" is odaplántálni, az idióta marxtól a vérbajos leninig.... 45 után aztán tovább folyt az ideológiai alapú csonkítás... egy idegenvezetőnek erről illene tudni!

bioLarzen 2013.05.13. 15:23:00

@hot-spot: Igen, a "komenistákhoz" képest a nácik tipikusan kis, apró épületeket és szűk tereket álmodtak mindenhová ;)

Na, hagyjuk a politikát.

bio

Buga.Jakab 2013.05.13. 15:27:37

xar... sokal job a süjedő hepehupás térkő...
ez ojjan magyarosch...

a qva füvet növényeket meg nyírni, ápolni kéne...
jó hogy nem má még kertészt is fizetünk...
a mostani térburkolatot aszfaltot meg nem is kel tisztítani...
isten néha kifújja egy kis széllel...
nem beszélve róla hogy a parkban hajléktalanok sátoroznának és drogosok óvszereit lengetné a szél...

sokkal job a mostani !

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.13. 15:30:19

@Mj: A Kossuth térre a beton helyett sok-sok követ terveznek szökőkúttal és persze kiirtottak minden fát a környékről :(

NYJetsTD 2013.05.13. 15:34:13

Ez volt a harmincas évek kő mutyija... ;)

Watchdog 2013.05.13. 15:53:31

@RAMBO: Még egy rendezvény szokott lenni: felszórják, elkerítik, és lovakat futtatnak körülötte vágtában, színes huszár-imitátorokkal a nyergükben, ápolván a lovas nemzeti múlt ökörségét...

que le 2013.05.13. 15:56:39

@Buga.Jakab: Mi ebben a magyaros?

Mit gondolsz, más országokban ez, hogy van? Mindenki mindig egy véleményen van? :D

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.13. 16:01:12

@Távmunka blog:

Erre a német adóra dobj légyszi egy linket. Lehetőleg a vonatkozó Gesetzbuch megfelelő paragrafusával.

Köszi.

Buga.Jakab 2013.05.13. 16:02:48

@que le: a primkó országokban szokás ez ami itt van... puszta nagy semi árnyék nélkül és töredező burkolattal...

szerencsésebb történelmű országokban (pl németo:)))
park, sétány, víz stb kellemes időtöltés re ad alkalmat a tér...

ez a mostani egy nagy xar... arra jo hogy buszok jönnek mennek és turista kiszál fotóz oszt lelép...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2013.05.13. 16:04:14

@Watchdog: tök jogos, elfelejtettem - eddig még egyszer sem érdekelt ez a csodálatos rendezvény.

Démonmac1 2013.05.13. 16:04:29

Valahogy a kettő közötti átmenet kéne, most irtó ocsmányul néz ki.
Viszont csak fűvel sem az igazi.

karlinnyó 2013.05.13. 16:05:07

milyen szép lenne most elsárgult gizgazos fűvel pitypanggal, száraz kóróval, kutyasz.rral, csövesek által össze sz.rva-hugyozva mint a többi parkunk és terünk.

Jacobus Calcii Sulfas Dihydricus 2013.05.13. 16:13:06

milyen lenne most?
kiégett növényzet, kutyaszar, hányás, szemét. :P

ottomoll 2013.05.13. 16:37:03

@karlinnyó: Miért, pl. az Erzsébet tér ilyen szerinted, amit leírál? Ezt is szépen karban lehetne tartani. Ha a háború előtt meg lehetett csinálni akkor most is.

legeslegujabbkor 2013.05.13. 16:40:22

Ha nem kezdjük el már most a füvet nyírni, mikor lesz nekünk is 200 éves parkunk?

Tell Vilmos 2013.05.13. 16:43:05

@Jacobus Calcii Sulfas Dihydricus:

Természetesen parkosítva szebb lenne, de igazad van, kiégett fű, kutyaszar, szemét lenne mindenhol. Egyszerűen nem tudjuk karbantartani a parkjainkat...

ottomoll 2013.05.13. 16:43:17

@Démonmac1: Mivel a közelben van a városliget, ezért talán nem egy hagyományos parkot kellene elképzelni, hiszen a környékbeli lakosság a ligetbe is mehet feltöltődni.
Sztem inkább valami francia kert jellegű dolgott kellene csinálni, mint Versailles-ban.
Geometrikus formák sövényből , gyönyörű virágágyások. Valami olyasmi, ami már messziről nézve is nagyon dekoratív és különleges. Egyfajta ékkove lehetne a városnak. Persze ezt fenntartani, megóvni is igen munkaigényes.

kilhjgvpo 2013.05.13. 16:44:55

crass! neked inkább KUSS ilyen avatarral! Kicsit sem bizonygatod ezzel, hogy mekkora nagy lófejű elmebeteg vagy! Forza Che Guevara!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.13. 16:45:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Úgy tudom, hogy a keretei a természetvédelmi törvényben vannak benne szövetségi szinten és az önkormányzatok szabályozhatják a részleteket. Lehet, hogy nem adó, hanem büntetés az építkezőknek, ha csökken a zöldfelület mértéke.

que le 2013.05.13. 16:53:51

@Buga.Jakab: Én csak az ilyen mértéktelen "magyar szokásozást" tartom fura magyar szokásnak. :D

Egyébként pedig: Madrid-Plaza mayor, München - Marienplatz, Velence- Piazza San Marco.

Szinte minden nagy városban van olyan tér ahol nem a parkosítás a lényeg, hanem az épületek. Én is inkább növénypárti vagyok, a Plaza mayort meg szinte mindennél utálom... A lényeg, hogy ez nem csak a fejletlenebb országokra jellemző. :D

que le 2013.05.13. 17:00:43

@kilhjgvpo: Che Guevara? Nagyon off topic, de tényleg érthetetlen, hogy nem élteti azt az embert aki szó szerint verte az asztalt, hogy dobjanak atombombát azokra, akik azt a bűnt követték el, hogy más ideológiát képviselő országban éltek..

Buga.Jakab 2013.05.13. 17:13:49

@que le: már a nikked is "KŐ LE"

szerintem meg kő fel!

Buga.Jakab 2013.05.13. 17:19:30

@que le: minden xar ami magyar...

a magyar egy hitvány feudális paraszt nép...

Sausage 2013.05.13. 17:22:02

No para, lassan a termeszet visszafoglalja: kezdenek eletveszelyesek lenni az alamosott, billego kolapok. :)

burzsoá finánc 2013.05.13. 17:35:39

off:

que le, Che Guevara nélkül Dél-Amerika jó része még ma is egy-egy spanyol ajkú, fehér, orbánviktor imitátor diktatúrája alatt sínylődne. Ma már egyes országaik világgazdasági központok. Na persze a HÖOK-ban, a Fidelitasban és a Jobbikban moshatják az agyad az antikommunista lósz@rral, de neked már úgy is mindegy. A világ úgy emlékszik Che-re, ahogy az kijár neki! Néhol szentként tisztelik...

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2013.05.13. 17:36:46

a jelenlegi térrel szerintem nem az a baj, hogy le van kövezve, hanem az, hogy a sétáló-terület körbe van véve egy 2xmittoményhány sávos úttal, elvágva a tulajdonképpeni teret mind a ligettől, mind a múzeumoktól.

Így van egy teljesen funkciótlan bazi nagy terünk.

burzsoá finánc 2013.05.13. 17:41:16

II. János Pál pápa közvetlenül 1998-as kubai látogatása előtt Che-ről egy kérdésre válaszolva ezt nyilatkozta: "Isten trónjánál kapott helyet, az Úr joga ítélkezni érdemeiről. Meg vagyok győződve arról, hogy a szegényeket akarta szolgálni."

konrada 2013.05.13. 17:43:09

@ottomoll:
Versailles-ben sokkal nagyobb a kövezett dísztér...

Én növénypárti vagyok, de nem kell túlzásba esni. minden nagy városban Rómától, Párizson, Londonon, Velencén, Bécsen, Berlinen .... s szerintem sorolhatnám végtelenségig van akár több ilyen dísztér. ...csak oda kevés zakkant akar növényt...

Szóval ha valaki nem bír meglenni anélkül, hogy ostorozza a magyart, annak azért nem árt, ha van összehasonlítási alapja...

Dzsentrisvihák 2013.05.13. 17:55:37

Szerintem sem baj, hogy lekövezték, a gond tényleg inkább az autóforgalom "ráhúzása" volt (az amúgy pikk-pakk kirohasztaná a növényzetet...), ami elszigeteli az egész placcot.
Ami nekem még szívfájdalmam a térrel kapcsolatban, hogy kezd megint rendkívül lepusztulni, ami egyrészt a vandálok gyakori vendégeskedésének, valamint a szakszerű őrzés/karbantartás hiányának köszönhető.
Tudom, hogy nem divatos felvetés, mert fene nagy szabadság van, meg minden, de azért én nem hagynám, hogy BMX-esek, meg görkorisok gyakorlópályája legyen a hely, a szobormászókról/firkálókról nem is beszélve...

ottomoll 2013.05.13. 17:56:41

@konrada: Nem azt mondtam, hogy egy mini Versaillest kell csinálni, hanem hogy az ottani díszkertek mintájára kellene a Hősök terét átformálni. A jelenlegi állapot teljesen funkció nélküli. Különösen, hogy van egy felvonulási tér is, ami megfelelő a tömegrendezvények számára.

lobster thermidor 2013.05.13. 18:07:32

@ikaljan:

Meg lehetne oldani a problémát egy aluljáróval, vagy egy fedett felüljáróval.
Persze csak akkor, ha a közgép tud ilyeneket építeni.

ottomoll 2013.05.13. 18:10:17

"Ma már egyes országaik világgazdasági központok".És ez szerinted Che Guevara miatt van? Egyrészt sehol nem tudott forradalmat kirobbantani a dél-amerikai kontinensen, mert még idejekorán kiterítette a CIA, meg a bolíviai kormányerők.
Másrészt Kubában is kezdett kényelmetlenné válni a jelenléte. Nem lehetett rábízni semmit,mert tehetségtelen volt a rendszer konszolidálásában. Ezért is küldték először Afrikába, hogy robbantson ki forradalmakat. Majd mikor ez nem sikerült neki - szerinte azért mert az afrikai feketék nem elég értelmesek a forradalmi eszmék megértéséhez - akkor kezdett Boliviában próbálkozni, ahol gyorsan véget ért a pályafutása.

ottomoll 2013.05.13. 18:11:09

@burzsoá finánc: "Ma már egyes országaik világgazdasági központok".És ez szerinted Che Guevara miatt van? Egyrészt sehol nem tudott forradalmat kirobbantani a dél-amerikai kontinensen, mert még idejekorán kiterítette a CIA, meg a bolíviai kormányerők.
Másrészt Kubában is kezdett kényelmetlenné válni a jelenléte. Nem lehetett rábízni semmit,mert tehetségtelen volt a rendszer konszolidálásában. Ezért is küldték először Afrikába, hogy robbantson ki forradalmakat. Majd mikor ez nem sikerült neki - szerinte azért mert az afrikai feketék nem elég értelmesek a forradalmi eszmék megértéséhez - akkor kezdett Boliviában próbálkozni, ahol gyorsan véget ért a pályafutása.

vladimir964 2013.05.13. 18:14:54

Sokkal szebb és emberibb lenne parkosítva, össze lehetne kötni az Andrássy úti fasorral, és átmenet lenne a Városliget felé.

konrada 2013.05.13. 18:16:53

@ottomoll:
Én meg csak rávilágítottam arra, hogy Versaillesben is a dísztér le van kövezve, és senkinek nem jutna eszébe, hogy oda parkot tegyen, pedig sokszorosa az a Hősök terének méretben. Az a franciakert, amire gondolsz, az a kastély mögött van. (Mondjuk nekem jobban tetszik a Királynő kertjének angolparkja.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.13. 18:20:17

@burzsoá finánc:

Vicces, amikor a vallásellenes kommunizmus egy - hadd ne jellemezzem, milyen - képviselőjét szentként tisztelik.:)

burzsoá finánc 2013.05.13. 18:27:16

off

@Mj: Te is szentként tisztelnéd, ha mondjuk még mindig a Hipolyt a lakájból ismert burzsuj családnál lennél ma is egy ócska kis cselédlány. Mellesleg az akkor egy irtó nagy megtiszteltetésnek számított...

ottomoll 2013.05.13. 18:27:17

@konrada: De ennek semmi köze nem lenne Versaillehoz, csak azért írtam, mert ott vannak geometrikus franciakertek. Ezek már messziről is különleges látványt nyújtanak, ezért gondoltam ezekre,hiszen hagyományos pihenő,szabadidős parknak ott van a közelben a városliget.

burzsoá finánc 2013.05.13. 18:31:39

off

ottomoll, Guevara tevékenysége nagyban hozzájárult Kuba diktatúra alóli felszabadításából. A ottani emberek többsége (szegények) jobban jártak! Az eszme, amit Che képviselt futótűzként terjedt, és ha közvetlen nem is, de közvetve milliók helyzetén segített az elnyomás sújtotta térségekben.

Ezt a magyar "jobboldal" is tökéletesen tudja, de félnek a szellemétől még ma is, éppen ezért tudatosan hazudnak és ferdítenek Che kapcsán.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.05.13. 18:32:59

A mostani utak helyére szép fasoros sétány, és mellé a tér - úgy szép lenne

01001100au (törölt) · http://ittmindenilyen.blogspot.co.uk/ 2013.05.13. 18:33:53

wow furcsán néz ki. Nehéz elképzelni zöldben de nem rossz. Azt mondjuk megnézném, hogyan tüntetnek a fák között. :)

konrada 2013.05.13. 18:34:26

@ottomoll:
Értelek én, de a példád mégis azért ült, mert vele lehet bemutatni azt, hogy a kövezett dísztér nem magyar sajátosság, helye van.
..persze nem mindenhol. De pl. Versailles díszkapujánál, a Szent Márk téren, Szent Péter téren, a Hősök terén....

Buga.Jakab 2013.05.13. 18:34:35

:))))

gárdaavatás az erdőben...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.13. 18:36:07

@konrada:

Csak szólok, hogy Versailles 'verszáj'-nak ejtendő, így csak 'ban'-nal lehet toldalékolni.;-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.13. 18:39:03

@burzsoá finánc:

Magyarország történelmébe hála Istennek egy csöpp beleszólása nem volt, úgyhogy az eszmefuttatásod emiatt is sci-fi kategória. Nem, még az sem, mert a "science" kitételnek sem tesz eleget.;-)

mis 2013.05.13. 18:41:22

@ildsisy: inkább ezzel a sok szürkével :)
(fekete-fehér)

nextexit 2013.05.13. 18:42:28

Mj, te tényleg annyira retardált vagy, ahogyan az a "csodaszép" avatarod alapján várná is az emberfia/lánya.

Ha Che nem is, de a kommunizmus, szocializmus nagyon is hatással volt Mo. történelmére. Idióta...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.13. 18:43:46

@burzsoá finánc:

Muhaha, megszüntetett egy diktatúrát és segített létrehozni egy másikat, rettentő félelmetes lehet ezzel jobboldaliként szembesülni.:D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.13. 18:45:45

@nextexit:

Persze, hogy a kommunizmus hatással volt az egész 20. századi magyar történelemre, de ki beszélt erről a trivialitásról?:P Che Guevara személye a téma, és ő maximum Kádárral smúzolni jött ide, meg mellesleg elítélte '56-ot is. Ennyit erről.

konrada 2013.05.13. 18:47:31

@Mj:
Jogos. Csak én annyira pacifista vagyok, még kimondani sem mondom az általad írt formában, nehogy valaki megtegye!;))

nextexit 2013.05.13. 18:50:32

Na igen, akkoriban sokan elítélték. A magyarok többsége is azt tette. Valljuk meg, voltak sötét fejezetei is a forradalom eseményeinek. De ezt inkább hagyjuk.

ottomoll 2013.05.13. 18:51:53

@burzsoá finánc: Kubán kívül sehol nem sikerült forradalmat kirobbantania, és kommunista gazdasági rendszert kiépíteni. Holott ő volt a felelős a forradalom exportjáért.
Egyébként Guevara halála után virultak a katonai diktatúrák Dél-Amerika szerte: (Pinochet, Peron, Alfredo Stroessner(Paraguay). Úgyhogy elég lagymatag volt az a "futótűz".

kilhjgvpo 2013.05.13. 18:54:31

Mj,

ilyen antikommunista attitűddel inkább a kuruc.infón lenne a helyed, nem az urbanista(!) blogon. Nézz utána, hogy mit is jelent maga a szó és milyen szubkultúra csatlakozik előszeretettel hozzá... Hát nem a vidéki, sértett, jobbikos, kardigándiplomás türhők.

Mondd, mit érzel, mikor a Wesselényi és Klauzál utca sarkán sétálva egy óriási Che drapériával kell szembesülnöd?

ottomoll 2013.05.13. 18:59:00

@konrada: Valóban nem magyar sajátosság, de szerintem egykori, vagy jelenkori nagyhatalmakhoz illik inkább. Talán Horthyék is ilyesmit akartak hangsúlyozni az átalakítással.
Nekem különösebb gondom nincs a jelenlegi állapottal, de a poszt beindította a fantáziámat

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.13. 19:02:18

@kilhjgvpo:

Csak én tartom itt normálisnak a diktatúraellenességet, amely nálam ugyanúgy vonatkozik a fasizmusra, a nemzetiszocializmusra és a kommunizmusra?! Jézusom, nem hittem volna, hogy ennyire gáz lett a színvonal az urbin.:-/ Képzeld, nem feltétlenül a másik szélsőség híve az, aki elítéli a kommunizmust.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.13. 19:03:24

Akik parkosítanák, abban is gondolkodjanak, hogy a téren levő szoborcsoport hogyan milyen formában érvényesül jobban, valamint az sem elvetetendő körülmény, hogy egy parkosított teret mennyire amortizál le a napi nagyjából húsz autóbusznyi turista.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.13. 19:04:01

@konrada:

Ja, oké.:) Egyébként a közelmúltban egy tök jó könyv jelent meg a magyarországi barokk kertépítészetről, ajánlom:

www.libri.hu/konyv/magyarorszagi-barokk-kertmuveszet.html

bgp 2013.05.13. 19:10:08

@Q-in-Law: legalább a trágyázás nem maradna el

ottomoll 2013.05.13. 19:18:26

@kilhjgvpo: Elárulok egy nagy titkot: a jelenlegi magyar politikai berendezkedés éppen annyira kommunizmus ellenes, mint amennyire nemzetiszocializmus ellenes. Úgyhogy tévedsz amikor azt írod hogy a kuruc.infóra való az antikommunizmus. Inkább te vagy éppen annyira szélsőséges mint a kuruc.infó szerzői csak ellenkező előjellel. Te a kommunista diktatúrát dicsőíted, ők pedig a másik szélsőséget.

Crass 2013.05.13. 19:23:05

Guevara, vagy ami eljutott a híréből erre a kontinensre jól példázza a európai baloldal dilettantizmusát, idiotizmusát. Guevara még a különben szintén zakkant Castrónak is sok volt. Ideológiailag Pol Pot és Maó irányába közeledett, jobbnak látta hát elküldeni a biztos halálba. Bolíviában a parasztok elégelték meg és dobták fel, nem pénzért - elegük volt. Megkapta azt amit megérdemelt bár a többi hasonló szarkeverőt is időben elérte volna sorsa, az egész világ vidámabb hely lenne. Nem változtat ezen sem Dél- és Közép-Amerika lakosságának nyomora és igazságtalan helyzete sem. Még kevésbé pedig az, hogy az iparszerű agymosás milyen mértékben szennyezi a fiatalok egy részének agyát anno a kommunisták anyagi támogatásával, ma pedig önjelölt hülyékkel!

Crass 2013.05.13. 19:27:30

@kilhjgvpo: Volt arrafelé már sokféle drapéria, marxtól rákosiig, sztalintól gerőig! Majd lekerül ez is.
Ez egy kommunistabarát blog lenne? Szerintem ezt a szerzőnek illene jelezni. Ebben az esetben természetesen bojkottálni fogom - terrorrezsimeket éltető, rasszista, kirekesztő, tömeggyilkosokat csak hallgatólagosan is igazoló oldalt nem olvasok!

kilhjgvpo 2013.05.13. 19:27:31

ottomoll,

hazudsz, terelsz!
IDÉZD IDE mikor dicsőítettem én a kommunizmust?

kilhjgvpo 2013.05.13. 19:38:05

drágajó crass!

Az idiotizmus leginkább a mai rezsimre jellemző egyre több ember szerint is. A baloldal nem Che Guevara, úgyhogy ne fáraszd magad! Nem kell osztanod azt a nagy eszedet!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.13. 19:43:48

@kilhjgvpo:

Segítek: a "Forza Che Guevara!" az olasz focicsapatok éltető jelszavát átemelve éppen a Che iránt érzett szimpátiádat fejezi ki.

Másrészt az "antikommunista attitűddel inkább a kuruc.infón lenne a helyed" pont azt jelenti, hogy szerinted az antikommunizmus náci szélsőség, tehát nyilvánvaló, hogy nem a kommunistákkal van bajod, hanem azokkal, akik nem tolerálják ezt a fajta totalitárius rendszert (sem).

Persze nyugodtan vállalhatod, hogy komcsi vagy - mindenkinek joga van hülyének lenni -, de nem hiszem, hogy a te hatáskörödbe tartozna az urbanista blog világnézetének meghatározása, másrészt, engedtessék már meg nekem és másoknak is, hogy elítéljük a totális diktatúrákat és azok működtetőit.

ottomoll 2013.05.13. 19:46:08

"Forza Che Guevara!"-te írtad. Ez talán nem a kommunizmus dicsőítése?
Egyébként meg látszik ,hogy a "Burzsoá finánc" néven is te kommentelsz. Beérem azzal, ha csak az egyikkel folytatod.

ottomoll 2013.05.13. 19:47:29

@kilhjgvpo: "Forza Che Guevara!"-te írtad. Ez talán nem a kommunizmus dicsőítése?
Egyébként meg látszik ,hogy a "Burzsoá finánc" néven is te kommentelsz. Beérem azzal, ha csak az egyikkel folytatod.

kilhjgvpo 2013.05.13. 19:57:42

Nem, ez nem a kommunizmus dicsőítése! Szövegértés zéró! Che Guevera = Kommunizmus?

Maradjunk annyiban, hogy érdekes.

lobster thermidor 2013.05.13. 20:00:24

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Azzal sokkal kevesebb gond van.
Egyszerűen be kell csak tömni, a stadionból származó bontási törmelékkel.

tejcsokoládé (törölt) 2013.05.13. 20:03:02

Nagy zold párti vagyok, de elkepzeltem milyen disznool lenne ott ket et utan ha nem lenne lekovezve...

fzs.1933 2013.05.13. 20:09:14

Hűha!
Egy építészeti, esztétikai kérdésből is már politikai vita kerekedik.
El kéne mennie mindenkinek pszichiáterhez. Velem együtt. Csak engem nem engednének ki... :)

Egyébként addig, míg a magyar ember nem tud, akar vigyázni a környezetére, tök fölösleges bármit is építeni neki.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.13. 20:13:57

@kilhjgvpo:

Érdekes módon eddig még egyetlen olyan Che Guevara-rajongót nem láttam vagy olvastam, aki határozottan elítélte volna a kommunizmus minden formáját. Tekintettel arra, hogy ez elég nehezen magyarázható kognitív disszonancia is lenne, hiszen Che Guevara politikai tevékenységének célja és lényege maga a kommunizmus. Érted, az volt a feladata, hogy exportálja a kommunizmust más országokba.
Legalább vállalnád őszinte, egyenes és gerinces módon, hogy komcsi vagy, és akkor tiszta sor. De így még ezektől a pozitív tulajdonságoktól is megfosztod magad azért, mert a szíved mélyén mégiscsak tudod, hogy komcsinak lenni gáz, és normális társaságban vállalhatatlan dolog. Így két szék között esel a pad alá.

Crass 2013.05.13. 20:14:24

@Mj: No az olaszokat kár volt előhozni! Ott sokkal jellemzőbbek egyéb skandálások. NEM CSAK a Lazio nagy tisztelője a Ducenak ám! Nem is félnek ennek hangot adni. A szinesbőrű focistákkal kapcsolatos skandálásokról a napokban is olvashattál Balotelli stb... Guevara bizony kommunista volt. Annak vallotta magát, annak a nevében ölt, terrorizált. Nem csak a marihuánától kótyult firkászok és prostituált történelemhamisítók szemetét kellene elolvasni a témában. Van a neten is angol német vagy spanyol és portugál nyelven igen részletes leírás erről a gazfickóról! Csak el kell olvasni.....

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.13. 20:16:41

@fzs.1933:

Vigyázz, mert mindjárt kitalálják, hogy náci vagy, hiszen mi is történt 1933-ban?:P Nálam az tette be a kaput, amikor a kedves kommentelő közölte, hogy antikommunista attitűddel semmi keresnivalóm az urbanistán.:D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.13. 20:21:47

@Crass:

Dobáltak ők már banánt is, ismerem.
Még jó, hogy komcsi volt Che, ráadásul az egyik legvehemensebb fajta, ezt pont a rajongók tudhatnák a leginkább.

quendelapo 2013.05.13. 20:40:07

@nál: @Mj: k bi hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv uhj,.il8áu uilil>;de ou oi8huߣ˙€

ottomoll 2013.05.13. 21:01:11

@kilhjgvpo: Miért szerinted nem volt kommunista? Mit építettek fel Kubában te szerencsétlen? Kommunizmist, ami a mai napig tartja magát: nincs magántulajdon.
Mi van a hülyegyerekek pólóján lévő Che sapkáján? Egy vörös csillag, ami a kommunista eszme jelképe.

Kuktamaki 2013.05.13. 21:02:35

Szerintem szökőkút kéne vagy pancsoló hogy nyáron ne legyen egy nagy forró katlan az egész. Persze valószínűleg minden már megoldás tisztán tartása és ápolása többe kerülne mint a szimpla kőburkolaté

Ray2 2013.05.13. 21:13:55

Nekem bejön a totális rendszerek építészete, de ez sokkal szebb volt parkosítva! IGaz, hogy valami profi park kéne, kerítéssel, esti zárással és olyan növényekkel, amik nem nyomják el az emlékművet meg a rotundát. Ja és itt nem bénáznék az aszimmetrikus "modern" kertekkel, ide valami klasszikus giccs kéne szvsz.

kilhjgvpo 2013.05.13. 21:19:36

Te jó ég! Mj, nézd már meg hogy mit ajvékolsz itt össze a komcsik ellen annak ellenére, hogy közöltem: nem vagyok kommunista, bárhogy is próbálsz belemászni az agyamba, nem fog sikerülni. Kár, hogy ilyen primitív és arrogáns attitűddel állsz más emberek más véleményéhez.

Részemről itt veled be is fejezném az eszmecserét, de megnyugtatlak: nyugodtan kommunistázz csak tovább, ahogyan a kormányunk teszi. Jól meg is él belőle, csak közben belerokkan az ország.

Játszópajtásokat a komcsizásban, gyűlölködésben meg úgy is találsz magadnak eleget a magyar internet kanálisában.

nextexit 2013.05.13. 21:24:44

A duce-t nagybetűvel kellet írni, mi, crass? :D

Hüje fasiszta f@szkalap! :D

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.05.13. 21:39:50

@ottomoll: "Barátságosabb volt parkosítva. Itt is vissza lehetne állítani a korábbi állapotokat. Persze rögtön kezdődne a bírkózás, hogy hány lélegeztetőgépet, meg hány kamion iskolatejet lehetett volna venni az átalakításra fordított pénzből.."

Ha esetleg életedben láttad volna egyszer is a teret, nem írnál hülyeségeket. Ez a Város-Liget szélén van, tehát park, fa, bokor az van elég a környéken. Tehát, ha a kevés a zöldterület maszlagot elhagyhatjuk, akkor marad az esztétika és így a nagy monumentális tér is. Így szép ez ahogyan van.

kilhjgvpo 2013.05.13. 21:45:48

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:

Egyetértek! A környéken van elég zöld. Semmi szükség változtatni.

fzs.1933 2013.05.13. 21:46:45

Hagyjátok abba a politikai szájkaratét!
Az, hogy ki építette át, milyen politikai irányultsága volt, mit számít most?
Mi a retkes köze van Che Guevarának ahhoz, hogy hogy néz ki a budapesti Hősök tere?
Gondolkodjatok már! No!

ottomoll 2013.05.13. 22:10:03

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: Ha elolvastad volna a többi hozzászólásomat nem írnál hülyeségeket.
Írtam ugyanis, hogy szabadidős parknak ott van a városliget, viszont ezzel a funkció nélküli területtel kellene valami mást kezdeni.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.05.13. 22:10:16

A térről leírtam a véleményem, most jöjjön
Cseh Varga.

Amikor Castroék csak pártucatnyian voltak, igazi forradalmárként népellenes bűneiért halálra ítéltek egy egyszeri falusi elöljárót. És ott álltak, hogy jó-jó, de ki fogja lelőni. Hát Cseh Varga rögtön jelentkezett, és ezután mindenkit ő lőtt fejbe, akiről úgy gondolták, hogy nélküle a forradalmasdi. Egy kibaszott hóhér volt semmi több. A forradalom győzedelmeskedett, és el is nyerte a jutalmát "hősünk" és lett valami ipari miniszter vagy franc tudja mi. A lényeg, hogy ahhoz meg olyan segghülye volt, hogy több kárt okozott, mintha szabotőr lett volna. Ezért Castro ki is baszta a bársonyszékből, és már szervezte a koncepciós pert, hogy megszabaduljon tőle. Ekkor inkább Cseh Vargánk lelépett, hogy csinál magának másik forradalmat, ahol ő lesz a király. Hát nem jött össze neki, mert ahol csak járt, a helyiek nem igazán örültek neki. A forradalmiskodásának második fejezete így ki is merült annyiban, hogy mocskos rablóbanditaként fosztogatták a helybelieket, mert ugye a forradalomnak pénzre is van szüksége. Na, amikor elkapták ezt a gyilkos rabló rohadékot, szépen kinyrták, ahogyan az dukál. Ezután Castro hirtelen megint elkezdte szeretni, és jól posztumusz felfuttatta, mint karizmatikus forradalmárt. Pedig csak egy elmebeteg rohadék gyilkos volt.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.05.13. 22:13:37

@ottomoll: Funkciónak nem elég, hogy lehet ott tisztavatni, koszorúzni, stb?

Velencei Szent Márk teret nem akarod beépíteni vagy parkosítani?

ottomoll 2013.05.13. 22:13:50

@fzs.1933: Nem a tér kapcsán jött elő a politika. "Crass" kolléga avatarja egy áthúzott Che Guevara, és erre ugrott "kilhjgvpo".

fzs.1933 2013.05.13. 22:16:28

@ottomoll: ezek szerint efölött átsiklottam. Bocs.
Ettől függetlenül fenntartom a véleményemet! :)

ottomoll 2013.05.13. 22:22:52

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: Már ne is haradudj, de egy ekkora terület számára ez igen kevés funkció. Hányszor van tisztavatás meg koszorúzás egy évben? Tisztavatás máshol is lehet, a koszorúzást pedig az átalakítás sem akadályozza.
A Szent Márk tér nem jó párhuzam. Ez egy Velence város életébe szervesen illeszkedő tér évszázadok óta. Míg a Hősök tere egy centrumtól távol eső tér,amely évtizedekkel ezelőtt lett ilyen, és nincs rajta különösebb közösségi élet. Tömegrendezvényekre pedig ott a Felvonulási tér.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.13. 22:47:56

nem lehetne szetbontani azt az idegenszivu csokakbol allo alakzatot hogy a rendes magyarok (mint pl. en) at tudjunk suhanni rendesen es ne kelljen majmoskodni par díszkő es szobor miatt?
elegge frusztralo ott kanyarodgatni es varni a lampara, nem is beszelve a sok puhatesturol akiket siman lehetne felul/alul -jarora iranyitani

kalandozomagyar 2013.05.13. 23:08:35

Igazából annak lenne értelme, ha visszacsinálnánk közel az eredetire.

A szobrokat is visszaállítanánk úgy ahogy vannak (Kossuth végre menne a levesbe), az ismeretlen katona sírja is menne a temetőbe, és jönne vissza a "Hősök emlékköve".

ottomoll 2013.05.13. 23:20:51

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Nemsokára bevezetik a dugódíjat, és nem lesz ilyen problémád :)))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.13. 23:38:02

@ottomoll: a dugodij es a sok idegenszivu pöcs kozott milyen osszefugges is van? :)))

ottomoll 2013.05.13. 23:58:57

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Ha budapesti vagy akkor nem sok, viszont ha kocsival jársz be ide akkor nemsokára-hacsak nem akarsz a zsebedbe nyúlni-le kell majd tenned az autót a város szélén és nem kell majd kerülgetned az Árpád-házikat :)))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.14. 01:09:56

@kilhjgvpo:

Itt egyedül te vagy az, aki primitív módon gyűlölködik, ellenben én írtam, hogy hülyének lenni mindenkinek joga van.:P Továbbá még mindig egy darab érvet nem kapartál össze annak cáfolására, hogy komcsi Che Guevara-fan vagy.
A kormány komcsizása meg már annyira off téma, hogy erre nem is reagálok. Minek? Mi közöm hozzájuk?

Paul polip 2013.05.14. 01:13:27

Eddig azt hittem, csak az én személyes dilim, hogy oda park kéne. Most örömmel látom, hogy az is volt.
A park előnye még, hogy nem lehet tömegrendezvényeket tartani.
Egyébként 20 éve tervben volt a felvonulási tér visszaparkosítása, az is elmaradt :(.
Viszont addig is kéne zebra vagy aluljáró vagy minihelikopterjárat a járdától a díszkőig, mert most szervezett tömeges életveszély uralkodik.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.14. 01:14:37

@fzs.1933:

A címlapos posztok jó részénél előbb-utóbb előjön az agresszió és az off témájú kötekedés, ami sajnos jellemzően magyar sajátosság.:-/ Sok a stressz mostanában, és sokan nem tudják megfelelő módon levezetni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.14. 01:19:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Ne már, szerinted pont a bárki által szerkeszthető wikipédia az orákulum? Némelyik kitalált vagy manipulált szócikkre akár évekig is hivatkozhatnak, mire lebuknak az értelmi szerzők.:-S

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.14. 01:22:01

@Paul polip:

Amúgy tudtátok, hogy a Felvonulási tér már 7 éve '56-osok tere?:P

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.14. 01:32:02

@Mj:

Én azt mondom, ezzel a nagy Che vitával húzzatok a nádasba, jobban örültem volna, ha itt a Hősökj teréről tudunk értelmesen beszélgetni.

bioLarzen 2013.05.14. 11:28:08

@Mj: Haha, én még ma is képes vagyok véletlenül "Felszab" teret mondani a Ferencziek helyett, az Oktogont is sokáig hívtam még "novhétnek, pedig nem voltam soha rendszerhű... - viszont egy ismerősöm nagyapja végig Oktogonnak hívta az átkosban...

Reflexek...

bio

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.14. 12:50:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Én sem örülök sem az offnak, sem a fröcsögésnek, viszont ez semennyire nem akadályoz senkit abban, hogy a Hősök teréről elmondja a véleményét.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.14. 12:53:29

@bioLarzen:

Mivel én még ovis voltam a rendszerváltáskor, így csak a Moszkva tér ette bele magát a memóriámba, amit dédanyám az átkosban is az eredeti nevén, Széll Kálmán térnek hívott.:)

2013.05.14. 13:21:09

Történei szempontból nem a zöldterület a lényeg, hanem az hogy milyen szobrok voltak ott.
A Hősök terén a szobrokat a Tancsáköztárasaság idején vörös lepellel takarták le. Akkor még az eredeti szobrok voltak, pl. voltak ott Habsburg királyok szobrai. Rákosi az egészet el akarta bontani, végül az történt, hogy lecseréltek néhány szobrot.
Ha már Kossuth teret helyreállítják, jó lenne a Milleniumi emlékművet is az 1896-os eredeti állapotokra visszaállítani. A szobrokra is ráférne resturálás amúgy is, azt remélem senki nem gondolja hogy eredetileg is zöld színűek voltak. ;)

Mi a manó 2013.05.14. 14:37:07

Először a park ötlete nagyon tetszett aztán a hozzászólásokat olvasgatva elbizonytalanodtam.
A Hősök tere nem a Hősök parkja főleg, hogy ez a legnagyobb terünk....
A Concorde téren sincs semmi gaz és 2 park fogja közre akkor ha átsétálunk a Tulériák kertjéből a Louvre-ig szinte "érezzük" , hogy vált át a természet közelsége arra a pontra amikor a figyelmünket finoman hangolja át az építészet és az ember által alkotott környezet lenyűgöző mivoltára.
Ezért én azt gondolom, hogy elsősorban egy szép szökőkutat kéne odarakni (megjegyzem a nyári kánikulában bezony jólesik) illetve az útburkolattal variálnék. Nagyon randák a teret körülvevő kockák vagymik.
A múzeumok körül, meg a tér azon részein ami a városliget illetve az állatkert felé vezet na ott lehetne zöldel tuningolni plusz egy két szobor aztán szevasz....
(Mondjuk azok másai amik régen ott voltak de ma már nem)

bioLarzen 2013.05.14. 15:52:12

@Mj: Na ja: gyerek- és fiatalkoromat Budakeszin éltem le, úgyhogy nekünk a "moszkvás" elég gyakran érintett hely volt... Azt is Moszkva térnek hívom a mai napig - bár nem sűrűn beszélek róla, mert a mai életemet már nem nagyon érinti.

bio

ottomoll 2013.05.14. 17:08:16

@bioLarzen: Ez régen is így volt. Hiába keresztelték át az elvtársak az Oktogont November 7 térre, nagyanyám korosztálya mindig csak Oktogonnak hívta az átkosban.
(Mellesleg mi bajuk volt az Oktogon elnevezéssel,hogy átkeresztelték?)

ottomoll 2013.05.14. 17:19:00

@Mi a manó: Én szerintem azért valamiféle növényzetet mégiscsak telepíteni kéne oda. Bűn kihasználatlanul hagyni ezt a nagy területet.Az általad említett szökőkutat jól kiegészíthenék geometrikusan formált sövények, közöttük kisebb sétányok néhol padokkal, ahol a túristák le is ülhetnek .
Ez nem Párizs vagy London. Sztem ide nem illik ilyen óriási méretű funkció nélküli terület.
Viszont a befüvesítést én se támogatom, hiszen ilyen jellegű zöld terület van a közelben (Városliget).

Mi a manó 2013.05.14. 18:06:19

@ottomoll: a sövény szerintem sok helyet venne el de esetleg fákkal (mint pl ahogy azt gyönyörűen megcsinálták a Deák és az Astoria között), az jól mutatna a tér körül....
Persze most csak írottan gondolkodom, mert azt nem tudom, hogy egy idő után a fák gyökerei nem nyomnák e fel a burkolatot.

bioLarzen 2013.05.14. 20:13:19

@ottomoll: Lásd a 11:28-as hozzászólásomat ;)

bio

bioLarzen 2013.05.14. 20:15:54

@ottomoll: "(Mellesleg mi bajuk volt az Oktogon elnevezéssel,hogy átkeresztelték?)"

Vélhetően nem a régi elnevezéssel volt gondjuk, csak az újat jobban akarták - az ő szempontjukból - érthető módon...

bio

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.14. 20:57:23

kepfeltoltes.hu/130514/H_s_k_tere_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A sárga vonal a földalatti alagútja. Teljesen felszín közelében fut. A városligeti tavat is kettészeli, ott látható, milyen magasan megy.

likeallbudapest.com/images/upload/v%C3%A1rosliget%20resize.jpg

Nem tudom, mekkorák voltak a fák, amik ki lettek vágva a harmincas évek végén, de a parkosítási ötleteknél számolni kell a földalattival is.

ottomoll 2013.05.15. 00:03:44

@bioLarzen: Valószínűleg a mostani kormányt is hasonló szempontok vezérelték a Moszkva tér, Köztársaság tér stb. átnevezésekor-az ő szempontjukból érthető módon.

ottomoll 2013.05.15. 00:07:35

@Mi a manó: Én olyasmire gondolok,mint ami Versaillesban van, geometrikusan kialakított sovénysorok, melyek között sétányok vannak, és egy szökőkút. Ez a légifelvételeken is látványosan hatna.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.15. 00:58:05

@ottomoll: szerintem a parizsi diadaliv kellene hogy alap legyen...
es korlatoznam az alatta athaladhato szemelyautoknak a magassagat is, hogy egy teherauto vagy egy SUV mar ne mehessen at, ja es meg kell osztani a teret is, nehogy mar a gyalogok csak ugy atszaladgalhassanak egyik oldalrol a masikra...

az meg amit irsz, hogy a sok majom politikus ad egy jo kis sajtotajekoztatot meretre vagott fak elott, az mar van a kiskoruton, nem kell meg egy :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.15. 01:01:11

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: heheheh fakat melygarazs fole is epitenek, vagy nezd meg az AsiaCentert, hogy ott mekkora fak vannak az epulet tetejen

DFK 2013.05.15. 09:33:11

@kilhjgvpo: Pedig Che egyszerűen gyilkos volt. Normális embernek nem lehet példaképe.

DFK 2013.05.15. 09:37:19

@burzsoá finánc: Aha, tök jól élnek a kubaiak.
Che egy primitív ember volt.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.15. 09:39:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: egy platannak semmi, de apro diszfakat be lehet ultetni
a westendben es az asiacenterben is a tetokertet nezd meg

weismann 2013.05.15. 09:56:55

@DFK:

Bárhogyan ajvékolhatsz! Attól, mert pár vérgőzös magyar újnáci az ellenkezőjét mondja, Che az marad a világ (!) emlékezetében ami: egy hős forradalmár! Azt a pár tűrhő, vidéki, szaros parasztot meg csak leszarják. Tudod, azok a fránya arányok...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.15. 10:20:27

@weismann: cse gevara volt kuba penzugyminisztere nem?
miert nem huzel el a kubaba te kis forradalmar? biztos elvezned ott az eletet :))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.15. 10:22:31

@ottomoll: "Nemsokára bevezetik a dugódíjat, és nem lesz ilyen problémád :)))"

ezt javitanam....
megneztem en a blogokat ki is irt errol es egy szegyen...
autozz semmi
belsoseg semmi
urbanista semmi

a napokban irtak hogy utdij lesz, rakoscsabainak ugyanugy mint a csomorinek :) nem lesz itt kivetelezgetes es bejelentgetgetes :)))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.15. 13:13:40

@ottomoll: pillanat...
ez amit irsz az a metro miatt van, mert az EU kepes megfingatni is
ugyanez a kitetel lesz az M2-GHEV osszekotesenel, en mar nagyon varom!!! ja nem az osszekottetest hanem az autosok megfingatasat :)))

amugy ez a friss info:
www.portfolio.hu/gazdasag/benyujtottak_az_utdijtorvenyt.183794.html

legalabb a T. AUTOSOK mar tenyleg verhetik a nyalukat hogy az adojukbol tenyleg jutott a felujitasra... mert jelenleg az tortenik hogy a kecskemet kornyeki csoringer is bepotolt a budapesti uthalozatba, annak ellenere, hogy az o uthalozata korant sincsen olyan mertekure fejlesztve mint nalunk

lasd a bágyi kollegat aki ripszotol hogy milyen magasan megy a foldalatti... szoval egy kecskemet kornyeki telepulesen nem kell extra szigetelest meg athidalot epiteni a kisfoldalatti miatt, igy szerintem korrekt hogy ok kevesebbet fizessenek

ottomoll 2013.05.15. 14:08:24

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Igen, akkor két malomban őrörltünk. Én a 2015-től kötelezően bevezetendő dugódíjról beszéltem Bp-en. Amit mindenképp be kell vezetni, mert egyébként az EU megvonja a 4-es metro támogatását. Csak egyik politikai oldal médiája sem feküdt rá a témára. Fideszék a választások előtt nem szívesen forszírozzák a dolgot, ballibék pedig nem akarják kritizálni az EU-t.

ottomoll 2013.05.15. 14:13:24

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Gyorsan megcsömörlene a forrdadalmi Kubától. Tesóm volt pár hónapja ott, és a helyieknek a szivaron meg a rumon kívül gyakorlatilag minden jegyre van. Dollárboltok vannak ugyan ,de az az átlag kubainak megfizethetetlen. Viszont a fűtésre nincs gond. Ez Castroék óriási szerencséje.

bioLarzen 2013.05.15. 14:19:59

Gyerekek, szerintetek ki a rák kíváncsi a Kubával kapcsolatos kötélhúzásotokra itt? Folytassátok már privátban, ha lehetne...

bio

ottomoll 2013.05.15. 14:33:04

@Mi a manó: Persze, nyilván őrzni kellene. A vágtát meg tegyék át máshova.( Én speciel meg is lennék nélküle). A tisztavatás meg -ha jól tudom- a későbbiekben a megújult Ludovika téren lesz.

Mi a manó 2013.05.15. 14:50:58

@ottomoll: Én se vagyok oda érte de a népnek kell a cirkusz ugyebár :)
Egyébként én sem értem, hogy miért nem a Kincsem parkba viszik ? Gondolom ott egy ló sem sérülne halálra meg megvan a lovi feeling.

ottomoll 2013.05.15. 15:05:06

@Mi a manó: Valószínűleg éppen ezt az adottságot akarták kihasználni, hogy van a városon belül-műemléki területen- egy ilyen nagy szabad terület. Geszti jó érzékkel csapott le a lehetőségre, ha már adódott, de ezért az egy napért szerintem nem éri meg így hagyni.
A Kincsem park még jobb helyszín is.

gróf Szopatzky-Weretzky 2013.05.15. 18:27:29

@burzsoá finánc:

szerintem összekevered csege varát

bolivár simonnal

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.05.16. 01:18:29

@ottomoll: ugye ugye milyen jol el volt dugva? es mint emlitettem semmi blogger se kapta elo

de ez szerintem jo, elvegre ez egy fontosdolog, es ez pont olyan jo hogy kimaradt a sok marinenik vitamusorabol, mint hogy Paks nem kerult be a fo sodrasba

Baliga Kornél 2013.05.17. 20:07:29

@Mj: Ha már hasogatjuk a szőrszálat Versailles természetesen egy város, aminek nincs díszkapuja, de a Versailles-i kastélynak van. Viszont a település csak egy kis falu lenne (manapság talán panelházas előváros), ha nem épül oda a kastély. A "Versailles" megnevezést magára a kastélyra is érthetjük, épp úgy, mint Eszterháza is elsősorban a kastélyt jelenti, nem pedig a település nevét (ma Fertőd). Így tehát lehet "verszájnak" kapuja.

Baliga Kornél 2013.05.17. 20:10:18

Ha már hasogatjuk a szőrszálat, ...a vessző kimaradt véletlenül...

Baliga Kornél 2013.05.17. 20:28:52

@SontPent: A Millenniumi emlékmű nem készült el 1896-ra. Csak a XX. század elejére. Egy hasonló de kisebb kolonnád volt a helyén, ami az Ezredéves Kiállítás bejárata volt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.17. 22:22:04

@Baliga Kornél:

Na, ez már szerintem kötekedés a felsőfokon.:-S
Egyrészt, ki írta, hogy nem lehet Versailles-nak kapuja?:D
Másrészt, Versailles-ban három kastély van, köztük "a" versailles-i palota.;-)
Harmadrészt, a név eredetileg nem 'ban', hanem 'ben' raggal volt ellátva, mintha Versailles-t úgy ejtenénk, ahogy írjuk, pedig nem. Teccikérteni?

2013.05.18. 10:23:00

@Baliga Kornél: "versailles-i" az kisbetű. ;)

2013.05.18. 10:23:40

@Baliga Kornél: Ez jogos, a wiki szerint 1906-ban készült el.

2013.05.18. 10:29:52

@Mj: A hauszmanni Budavári Palota egykor a versailles-ival vetekedett.
"Kezdettől fogva lelkesített a feladat, mely teljes munkabírásomat foglalta le" - írta Hauszmann.
Ez volt Európa második leghosszabb egybenyitott folyosója, a dunai oldalon.
Igaz, hogy a versailles-i nagyobb, és tán díszesebb, de az egy sík mezőn van, míg a budai palotának panorámája felülmúlhatatlan.

El is hiszem, hogy a Kormányzónak esze ágában sem volt átadni a hatalmat és kiköltözni. :)

Baliga Kornél 2013.05.18. 11:43:12

@Mj: Rendben van, kötekedjünk tovább! Valószínűleg nem vettem észre, hogy valaki "Versaillesben"-t írt, de mivel a témában érdekelt vagyok, én a megjegyzését "Versailles díszkapujára" vonatkozó kritikának véltem. Természetesen a parkban még áll két kastély, de azok a hajdani Trianon falucska helyén épültek (Grand Trianon, Petit Trianon). Ha a kastélyt magát vesszük, az is több épületből áll. Az angol nyelvterületen valóban nevezik "palotának" is, de franciául Chateau de Versailles, azaz Versailles-i Kastély. Volt még egy nagy parkkal övezett kastély Versailles-ban, tehát a városban, a Chateau de Clagny, amit XIV.Lajos építtetett Mme de Montespan számára, és amit lebontottak 1769-ben.

Baliga Kornél 2013.05.18. 11:47:38

@SontPent: Egy versailles-i kastély valóban kisbetű. A Chateau de Versailles, azaz a Versailles-i Kastély az azonban nagybetű, mint a Budai Vár, vagy a Gödöllöi Királyi Kastély.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.18. 19:58:41

@SontPent:

Ezért már direkt nem is szóltam, mert unom az egészet.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.18. 20:04:41

@SontPent:

Pedig Horthy esküt tett Károlynak, persze a hatalomba hamar bele lehet szeretni.:)
És képzeld el, hogy '45 után Rákosi komolyan számolt a teljes lebontásával, hogy a helyén szocreál kormányzati negyedet hozzon létre. Már a gondolatára is ráz a hideg, pedig a mostani palota is csak árnyéka a korábbinak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.18. 20:22:46

@Baliga Kornél:

"Rendben van, kötekedjünk tovább!"

Én pont ezt akarom elkerülni, de látom, te egyenesen a megszállottja vagy a kötekedésnek.

"Valószínűleg nem vettem észre, hogy valaki "Versaillesben"-t írt, de mivel a témában érdekelt vagyok, én a megjegyzését "Versailles díszkapujára" vonatkozó kritikának véltem.""

Igen, pont a tévedés felismerése után kellett volna abbahagyni, mert nem kívánok a semmiről beszélgetni. Egy vicces hibáért szóltam, és a részemről ennyi volt. Ezek után tényleg nem látom be, hogy mi szükség van a sótlan kötekedésre.

"Természetesen a parkban még áll két kastély, de azok a hajdani Trianon falucska helyén épültek (Grand Trianon, Petit Trianon)."

Öhh, akkor ez a kiegészítés mennyiben is cáfolja e két kastély létét? Semmiben, ugye?

"Ha a kastélyt magát vesszük, az is több épületből áll."

Na és? Attól még egyetlen kastély. Jézusom...

"Az angol nyelvterületen valóban nevezik "palotának" is, de franciául Chateau de Versailles, azaz Versailles-i Kastély."

A Versailles-i Palota is tökéletesen honos a magyar nyelvben, ahogy a Nagy vagy a Kis Trianon Palota is. Viszont tökéletesen fölöslegesnek érzem, hogy belemenjek az öncélú műveltségfitogtatásodba, már ne is haragudj. Komolyan nem érzed, hogy az egész fingreszelés?

"Volt még egy nagy parkkal övezett kastély Versailles-ban, tehát a városban, a Chateau de Clagny, amit XIV.Lajos építtetett Mme de Montespan számára, és amit lebontottak 1769-ben."

Igen, volt. Ma már viszont nincs. Tehát semmilyen érdemi belekötést nem voltál képes összehozni. Most akkor én is kezdjek el mesélni arról, hogy hányszor voltam Versailles-ban, hogy 8 évig tanultam franciául, hogy töri-művtöri szak keretén belül is volt szerencsém tanulmányozni az ottani építészetet, és hogy accent circonflexe kell a chateau első magánhangzója fölé? Szerintem inkább emészd meg, hogy alaptalanul kötöttél belém, és ezek után az összes hozzám intézett kommented értelmetlen.

Baliga Kornél 2013.05.18. 22:13:07

Irigylésre méltó, kedves Kisasszony, hogy többször volt szerencséje Versailles-ban járnia, és a helyszínen tanulmányozhatta a francia építészetet. Én mindössze háromszor, ennek ellenére már az 50. fejezetet írom a kastély belső tereiről a Facebookon. Örömmel üdvözölném az olvasóim között. Rendkívül sajnálatos számomra azonban, hogy nincs francia billentyűzetem, így a kis háztetőt nem tudom rátenni az "a"-ra. Rendkívül megtisztelő számomra, hogy tegez, ezt egy hölgy kezdeményezheti is, én mégsem élek vele, a köztünk lévő tetemes korkülönbség miatt. Kitüntető figyelmét megköszönve maradok az Ön hódolója: Baliga Kornél

kilhjgvpo 2013.05.18. 23:25:06

Mj, Mj...

Te házsártos, kielégületlen és kicsinyes kis nyomoronc... :(

ottomoll 2013.05.19. 01:18:14

@Baliga Kornél: Ezt az egész Versailles őrületet én indítottam útjára, de én tényleg csak az ottani gyönyörű díszkertek miatt említettem.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.19. 20:27:35

@Baliga Kornél:

Természetesen szívesen csatlakozom az olvasótáborhoz, hiszen érdekel a téma. Az interneten viszont meglehetősen modoros magázódni, de ha mindenképp ragaszkodik hozzá, megtisztelhetem annyival, hogy az Ön esetében kivételt teszek. A francia ékezetet elég könnyű átmásolni, ha ráguglizik az ember, vagy valamely szövegszerkesztő program karakterkészletéből emeli át.
Köszönöm megtisztelő szavait, kár, hogy nem tudtunk érdemi részletekről eszmét cserélni. Talán majd egy másik alkalommal.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.19. 20:30:11

@kilhjgvpo:

Azon kívül, hogy alaptalanul vádaskodsz, van valami érdemi mondanivalód is?:) Tényleg, mi a helyzet a komcsifíliáddal?:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.19. 20:53:04

@SontPent:

Nagyon tanulságos volt az összeállítás, ami még engem is megdöbbentett, pedig anno elég sok képet végignéztem a régi palotáról, ahol még nagyapám legjobb barátja szolgált testőrként.
A '45-től a '70-es évekig tartó időszakban egyébként sajnos a hazai műemlékvédelmi iskola is - Dercsényi Dezsővel az élen - olyan nézeteket vallott, hogy az eredeti állapotot egyfajta csalás lenne visszaállítani. Azt gondolták ugyanis, hogy az épületek is folyamatosan változnak, ahogy újabb és újabb korok stílusai rájuk rakódnak - ezért kárhoztatták a purista Schulek Frigyest meg Steindl Imrét például a Mátyás-templom vagy a kassai székesegyház "megtisztítása" miatt -, és ezt a szerves "fejlődést" kell megőrizni úgy, hogy ha sérül egy épület, jelezni kell az újjáépítésekor, hogy az restaurálva van olyan stílusban, amilyen a helyreállítás korában uralkodó volt. Bezzeg a földdel egyenlővé tett Varsónál nem csináltak ekkora dilemmát ebből, fogták a fennmaradt ábrázolásokat és fényképeket, és újból felépítették az egészet. Meg lehet nézni, hogy melyik a hangulatosabb és szebb.:-/ A mai napig összeszorul a szívem, ha elmegyek mondjuk a Budavári Általános Iskola betonförmedvénye előtt - merthogy nem csak a palotanegyedet szedték szét -, egyszerűen nem is értem, hogy akkor nem volt szépérzékük az építészeknek?

2013.05.19. 22:21:34

@Mj: Ez szerintem nemcsak műemlékvédelmi úgymond szakmai kérdés volt. SZU-ban is helyreállították a cári palotákat. Lengyelország is jó példa, ott is komcsik voltak, de nem voltak teljesen internacionalisták.
Ráadásul amint látod, a videóból az is kiderül, hogy teljesen épen maradt vagy nagyon jó állapotú épületeket (Testőrségi Palota, pl.) is elbontottak. A Honvéd főparancsnokságnak csak a teteje sérült meg, az hogy most egy csonk, az a "helyreállításnak" köszönhető.

Ez azzal magyarázható, hogy a magyarországi kommunisták ki akartak irtani mindent az emlékezetből, ami a dicsőséges magyar történelemre emlékeztetett volna (ezt ők hol Horthy fasizmusnak hol Habsburg feudalizmusnak nevezték.)
"Mi itt elvtársak nemcsak becsukjuk magunk mögött az ajtót, hanem be is falazzunk, hogy ne legyen visszatérés" (mondták 46-ban a köztársasági törvény kapcsán).
Hisztérikusan gyűlöltek és megvetettek mindent ami az ún. úri Magyarországra emlékeztette őket. Rákosi is azt panaszolta, hogy neki 9 millió fasisztával kell kommunizmust építenie.
A múltat végképp eltöröljük.

Visszatérve a Várra: a háború után az újjáépítés során még lehet esetleg mondan, hogy erre már nem jutott pénz, de a hatvanas években már lett volna pénz, csak éppen nem akarták. Ebben 56 is belejátszhatott, amit ők a reakciós Horthy Mo ellenforradalmként értelmeztek.

Így a Palota belső terei mindenféle történeti pompától és jelentéstől meg lettek fosztva. Az enteriőr a 80-as évek nyomasztó NDK metróállomás feelinget árasztják. Szerintem Kádáréknak még tetszett is ez a proli ízlésvilág szerint "újjáépített" enteriőr.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2013.05.20. 23:52:45

@SontPent:

A műemlékvédelmi kérdést természetesen szakmai kérdésnek is tituláltam, legalábbis nálunk művtörin műemlékvédelmi szakmai kérdésekbe is belementünk a tárgyalt időszak helyreállításai kapcsán. Szerdán este 6-kor lesz is egy tök jó pázmányos-művtöris konferencia a Mikszáth téren "Építészet és örökségvédelem a világhálón" címmel.:)

Amúgy teljesen egyetértek veled.

"Rákosi is azt panaszolta, hogy neki 9 millió fasisztával kell kommunizmust építenie."

Rákosi persze ezt azért is kommunikálta az elvtársak felé - az "utolsó csatlós" dumával együtt -, mert csöppet kínos volt a '45 novemberében elért alig 17%.:)

Azt még továbbra sem tudom sehogy felfogni, hogy hogyan tetszhetett ez bárkinek is. A förmedvény paneldzsungeleknél legalább megvolt a világos cél: elgyökérteleníteni és "elprolisítani" a beköltöztetett parasztokat, és még jól el is lehet őket helyezni ezekbe az ocsmányságokba. De ha már helyreállítanak valami "feudális csökevényt", nem látják, hogy ordítóan ronda a "visszamaradott úri" környezetben? Érted, ha legalább az egész ment volna a levesbe, ahogy Rákosi szerette volna, abban legalább a saját logikájuk szerint sem lett volna hiba. De így? Ki fogja mondani, hogy a Tárnok utcában nem az Arany Hordó, hanem az iskola épülete a tökély?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.24. 09:01:42

szerintem ez azért történhetett, mert valakik lusták voltak kertészkedni, füvet nyírni... :D Bocs ha már volt, 190 kommentet nem olvasok el...
süti beállítások módosítása