17281255 ab3ac4a353ff4ece4203f37c471f7272 l

Fotó: Mike from Budapest/skyscrapercity.com

Volt egy épület a Hercegprímás utca 5 szám alatt, a Bazilika felől a második, az alábbi térképen az üvegtetős. Belváros-Lipótváros - amúgy remek - interaktív térképén az olvasható róla, hogy 1836-ban épült, a Nemzeti Múzeumot is jegyző Pollack Mihály tervei alapján, majd 1870 körül koraeklektikus stílusban építették át. Legutóbb 1988-ban újították fel (gondolom ekkor került rá az üvegtető is). A kerületi szabályozás szerint "utcaképi védelem alatt álló épület", vagyis "épületrész bontása esetén az utcafronti traktus megtartandó". 


Nagyobb térképre váltás

Aztán néhány éve úgy döntöttek hotellé alakítják. Vagyis inkább "hotellé bontják", azaz kibelezik az egészet és csak a homlokzati falat (fasszádot) hagyják meg belőle, magyarán az "előlapot". Nem túl elegáns eljárás, hiszen az épületnek ez csupán a bőre, de az utcakép szempontjából még mindig a legbarátságosabb megoldás. Főleg egy olyan műemléki környezetben, mint amilyet ezek a lipótvárosi utcák alkotnak. Tavasszal még így nézett ki:

15255151 68a002acf116bc5912dd8044835acf90 l

Fotó: Mike from Budapest/skyscrapercity.com

Aztán állt is az "előlap" jó darabig, mígnem Mike-nak feltűnt, hogy hopp, lebontották azt is. Mögötte meg ugye természetesen nincs semmi, csak a hotel új szerkezete. Vagyis eltűnt egy régi belvárosi palota.

17281253 b198bb2e56fb29288d2a4a45ee9b55ee l

Fotó: Mike from Budapest/skyscrapercity.com

Hogy baleset történt-e vagy szándékosan bontották-e le a homlokzatot azt nem tudni (az építtető IK Hotels szeptember 20-ig kapott közterület-használati engedélyt /pdf/ vagyis ha minden rendben ment volna, alighanem visszaadták volna a terepet). Bár a táblán álló hivatalos szöveg ("épület átalakítása") erős túlzás a valósághoz képest:

17281259 ff273174e23b06e90916fccec649e2f4 l

Fotó: Mike from Budapest/skyscrapercity.com

Ha kiderül róla bármi, jelentkezem!

Frissítve: Az V. kerület állásfoglalást juttatott el az Urbanistának, amelyben azt ígérik, hogy rekonstruálni fogják a lebontott ház homlokzatát. A teljes írás itt olvasható.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest szálloda bontás műemlékvédelem lipótváros v. ker hercegprímás utca

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr154906522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PioDVD 2012.11.14. 12:44:39

Debrecenben ezt jobban csinálják:
Olcsón ad el a város, mert "meg kell tartani az épületet, csak belül lehet hozzányúlni és az drága". Ezután a beruházó első dolga, hogy ősszel elbontja a tetőt.
Tavasszal pedig jelenti, hogy ó, minő meglepetés, tönkrement az épület, menthetetlen. A város pedig megvakarja a feje búbját, gondolkodik, aztán szomorúan rábólint a bontásra, ingatlan visszavétele, büntetés kiszabása szóba sem jöhet.
Szóval lehet ezt ilyen egyszerűen is, meg lehet pestiesen, szervezetlenül, balesetre várva is.

Burney 2012.11.14. 12:44:50

@gabesz:: Amire gondolsz az új irodánk lesz (PwC). Nem a reklám miatt, de külön figyeltek rá hogy mind a homlokzati elemek, mind e bent lévő lépcsősor az eredeti állapotában kerüljön vissza (Sőt a külsejét restaurálják a világháború előtti motívumokkal)

www.ingatlanhirek.hu/hir/Eiffel-Palace-projekt-Budapest-ujjaeledese-elkezdodott/41292/
Ha valaki mást lát szóljon. :) Szentem a mienk respekt és tisztelet, de ami itt történt az vérlázító.

Szputya 2012.11.14. 12:45:49

@SZ. J. Imant: Nem, a hivatalos, építésügyi szakértővel is alátámasztott építési engedély módosítási kérelem arról fog szólni, hogy statikailag a fal nem volt megfelelő... Tudom, anno az a cég is simlizett így, ahol dolgoztam...

B. Bíró 2012.11.14. 12:50:15

hogy valami pozitívat is mondjak: a linkelt interaktív térkép szájba baszottul kurva jó, valóban. Évek óta vártam egy ilyenre.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.14. 12:51:34

Baleset, papíron tuti... Fefelős meg bizts nem lesz, mert megfelelő kenést adott.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2012.11.14. 12:51:52

Ilyenkor elvileg az eredeti állapotot kell helyreállítani. Persze ezt kellett volna a Reáltanoda u. 10-ben is jópár éve, és amikor hivatalosan is megkérdeztem, hogy miért kapott jóváhagyást egy olyan helyreállítás, aminek nem sok köze volt az eredetihez, akkor a hivatal a KÖH jóváhagyására hivatkozott.

A dolog most annyiban változott, hogy az akkori V. kerületi főépítész ismét a KÖH elnöke lett, majd a KÖH megszűnt, és a hatásköreinek egy része a kerülethez került. Kerületi főépítész a nyár óta nincsen (megbízott van), a hatáskörök egy része hamarosan a kormányhivatalhoz vándorol.

Egyszóval a káosz teljes. De megpróbálom kideríteni, hogy tervezett volt-e a bontás és ha igen, milyen helyreállítási kötelezettségekkel.

maestro1 2012.11.14. 12:55:22

Október végén jártam arra, akkor már így nézett ki.
Múzeum utcában történt ilyen pár éve, amikor a Kálvin téri üvegizét építették. Aztán, ha jól emlékszem, kötelezték a kivitelezőt, hogy építse vissza a homlokzatot. Remélem, itt is ez fog történni.

gabesz: 2012.11.14. 12:56:15

@Burney: Bizony vannak jó példák... A Szabadság Tér - nél a szökőkút mellett szállodánál is igényesen figyeltek erre. Csak félő ha engednek iylenekt mint a cikk is ,akkor kapnak rajta a beruházók.

Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2012.11.14. 12:56:58

Egyáltalán nem lepődnék meg, ha azt hallanám, hogy zsidó befektetők állnak a projekt mögött...

Ez a szerencsétlen város őrületes károkat szenvedett a második világháborúban. A németek megszállta Európa egyetlen fővárosa Budapest, ami romhalmazzá vált. Athén, Szófia, Bukarest, Pozsony, Belgrád, Zágráb nem sínylette meg a háború végi vérrontást. Sőt: Rómát a harcokban nyílt városnak nyilvánították és megkímélték, Párizst pedig a német tábornokok mentették meg Hitler parancsától.

Budapest gyakorlatilag megsemmisült.

Aztán 1956-ban megint szétlőtték a belvárost...

Most pedig a zsidó-kapitalizmus gátlástalan hódióit büntetlenül rombolják a még megmaradt építészeti és kulturális örökségünket.

Szomorú.

hopptarisznya 2012.11.14. 12:57:44

@Burney: szépek az ottani házak. Kár, hogy a felüljáró elront mindent. A Keleti és a Nyugati pu. környéki felüljárókat már rég a föl alá kellett volna helyezni, vagy csak elbontani.

Uva 2012.11.14. 12:58:29

épülhet rogán tóni századfordulós londíner-szobra IK-Hotels felirattal

Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2012.11.14. 12:58:59

Egyáltalán nem lepődnék meg, ha azt hallanám, hogy zsidó befektetők állnak a projekt mögött...

Ez a szerencsétlen város őrületes károkat szenvedett a második világháborúban. A németek megszállta Európa egyetlen fővárosa Budapest, ami romhalmazzá vált. Athén, Szófia, Bukarest, Pozsony, Belgrád, Zágráb nem sínylette meg a háború végi vérrontást. Sőt: Rómát a harcokban nyílt városnak nyilvánították és megkímélték, Párizst pedig a német tábornokok mentették meg Hitler parancsától.

Budapest gyakorlatilag megsemmisült.

Aztán 1956-ban megint szétlőtték a belvárost...

Most pedig a zsidó-kapitalizmus gátlástalan hódióit büntetlenül rombolják a még megmaradt építészeti és kulturális örökségünket.

Szomorú.

hopptarisznya 2012.11.14. 13:02:10

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: a spanyolok sem jobbak. A magyarok meg csak azért nem tudnak rombolni, mert nincs elég pénzük. Azért vicces, hogy a nagy zsiráfozás közepette leírod, hogy a legnagyobb kárt a németek okozták. Szar ügy. A mai kor rombolásaiért meg elsősorban az általunk választott képviselők a felelősek, akik hagyják magukat megvesztegetni. A mi dolgunk lenne, hogy egy-két atyai pofonnal a helyes útra tereljük őket, de mindenki tojik mindenre.

tintamin 2012.11.14. 13:03:12

"Ha kiderül róla bármi, jelentkezem!"

Ah, nyilván lesz az a pénz, amennyiért nem derül ki semmi, csak hogy minden a legnagyobb rendben van...

paroma 2012.11.14. 13:06:33

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Attol tartok hogy inkabb a magyar korrupt feudalizmus a bunos itt:)

nowy 2012.11.14. 13:07:08

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Nem baj,hogy hülye vagy,csak minek reklámozod ? Varsót meg a termeszek bontották le ?

strucc007 2012.11.14. 13:10:04

Egy ilyenre tobbszaz millios birsagot, es az eredeti visszaallitasat irnam elo. Azt hogy azt hogyan csinaljak, az o dolguk. Ha elfogy a penz, eleve elszallna a tulajdonjoguk is, tovabba a kft osszes vezetojenek/egy haztartasba bejelenetett csaladjnak, kiskoru gyerekeinek osszes vagyonat azonnal elkoboznam.
Erdekes modon az ilyen pusztitast itt Ausztriaban senki sem merne megcsinalni...de hat ez itt mar egy masik bolygo ;)

öt görög 2012.11.14. 13:13:32

meg kell várni az átadó ünnepséget, aztán elkobozni az egész kócerájt

chico 2012.11.14. 13:13:41

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: akkor kezdhetnél komolyan harcolni a jelenlegi kormány/fidesz-kdnp kapitalista zsidói ellen is, de sürgősen. Tudomásom szerint kétharmaddal szavazta meg a kormány épp az elmúlt hetekben, hogy se régészeti kutatás, se örökségvédelem ne akadályozzon soha semmilyen beruházást.

Érdekes, hogy nem láttalak a parlament előtt tüntetni a döntés ellen.

doyoulikesomeicecream? 2012.11.14. 13:15:54

Felháborító ez a rombolás! Szervezni kéne valamilyen mozgalmat, amely megállítja az ilyen pusztítást.
De legalábbis számon kérni az 5. kerületi vezetést, hogy engedhetik ezt!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.14. 13:18:07

Már várom, hogy a nyilatkozatok szerint baleset volt, de közben előveszik az igazi terveket, amin a teljes bontás szerepelt. Nem lenne egyedi eset...

Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2012.11.14. 13:19:29

@nowy: @paroma: @hopptarisznya:

Nem ez a lényeg. Hanem az, hogy Budapest ostromát el lehetett volna kerülni. Annyit mindenképpen elérhetett volna egy erélyes, hazaszerető vezérkar, hogy Budapestet nyílt városnak tekintsék. Budapest székesfőváros épségben maradhatott volna, sok hősi halott maradhatott volna életben és sok hadifogoly kerülhette volna el a fogságot.

A mocskos magyargyűlölő Edmund Veesenmayer pofátlan, leplezetlen nyíltsággal így nyilatkozott Budapest sorsáról az ostrom előtt: "Nem törődünk vele, ha Budapest tízszer is elpusztul, ha ezzel Bécset védeni tudjuk".

Budapestet tehát feláldozták.

Ugyanez történik most is, azzal a különbséggel, hogy most nem a németek, hanem a zsidók rombolják le Budapestet.

fbal 2012.11.14. 13:19:41

Nyugodjatok meg, a Rogán erre áldását adta. Egyébként az sokkal szomorúbb, h az 5. kerületet gyakorlatilag csak külföldiek lakják, ugyanis Rogán Úrnak sikerült az egész kerületet úgy, ahogy van eladnia, és még meg is dicsérik érte.

bocage 2012.11.14. 13:24:22

Sajnos azt kell mondjam, hogy ez biztosan nem az utolsó ilyen eset. Ugyanis a magyar kormány az örökségvédelem szervezeti rendszerét és jogi kereteit az elmúlt időszakban teljesen leépítette. Ezen is el kéne gondolkodni, amikor beeszi a választó a haza meg nemzeti érdek meg hasonló rizsát...
Tény, hogy volt megvesztegetés miatt pusztuló emlék korábban is, de mára lényegében bármit meg lehet tenni!
Aztán 30-40 év múlva mikor az városkép, amely a turistákat ide vonzza már a múlté, majd széttárt karral hüppögnek.

Parasite 2012.11.14. 13:29:10

@fbal: meglehetősen nagy hülyeség amit írsz. alapvetően kevesen laknak az 5.kerületben, de jó részük nem külföldi. amit így eladtak, az a 6ik kerület. kicsit kevered.

ex-leprás 2012.11.14. 13:29:23

@nowy: ezen akkorát röhögtem, hogy leöntöttem magam a déli kávémmal...
kösz.
termeszek... :)))))))))))

Parasite 2012.11.14. 13:30:23

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: elképzelem ahogy a pajeszos rabbik kalapáccsal verik szét a várost. nem vagy te egy kicsit buta?

yenoee 2012.11.14. 13:35:10

@Parasite: Minek ugrani a blogoszféra egyik leghülyébb trolljának a hányásaira? Teljesen nyilvánvaló, hogy provokál.

Amatőr 2012.11.14. 13:49:28

@bocage:""Tény, hogy volt megvesztegetés miatt pusztuló emlék korábban is, de mára lényegében bármit meg lehet tenni!""

Tavaly tavasszal írtam:

Budapest lehet a legmenőbb város a térségben 2011.03.22 09:22:00

Múlt héten írtam itt az Egy nap a városban blogon arról, hogy a Budapest-Prága-harcban bizony vesztésre állunk, de megígértem azt is, hogy rövidesen beszámolok a kilábalás esélyéről. Arról az útról, amin végigjárva lehetőségünk nyílik arra, hogy Budapest a régió.....

Amatőr 2011.03.22 11:05:35
Szerintem Prága azért szép, mert rendbe hozták a város magját. Semmi újat nem építettek,de a sokszáz éves épületeket helyreállították,és egy téglát sem mozdítottak el a helyéről. Húsz év elég volt arra, hogy az épületek homlokzatát kijavítsák, újrafessék. Úgy látszik, hogy a csehek felérték ésszel; a múltjukat meg kell őrizni. Most már a külsőbb kerületeknél tartanak és a módszer mit sem változott; visszaállítják az épületek eredeti szépségét és nem építenek helyükre újat! Arany Prága. Tömve turistákkal, akik naphosszat gyönyörködhetnek a város szépségében, a történelmi miliőben.

Sajnos Budapesten más a helyzet. Egy külhoni barátom napokig csak a városban sétált és az épületeket bámulta: gyönyörű ez a város, kár, hogy nem telik tatarozásra. És ez a lényeg: felújításra nincs pénz, de új ocsmányságok építésére rengeteg! Az évszázados lakóházakat lerombolják és helyükre modern korunk szellemében környezetidegen undormányokat álmodnak az újkori magyar építőművészet és Budapest városvezetésének örök dicsőségére. A komcsikat még csak megértem: el akarták tüntetni a múltunkat és mindent a saját képükre kívántak formálni és ez részben sikerült is. De mi van a kortársainkkal? Valóban mindenki megvehető kilóra? Sajnos nem csak a" lándzsát lopták el", hanem az egész várost, már ha érted...

A fenti tervek ugyan szépek, de minek a lyukas, foltos, koszos kabátra csillogó új gomb?
Amatőr 2011.03.22 18:05:32
@Porosz vezértábornagy: Részben. ("Budapest, a Duna Királynője, a második világháborús ostromban megsemmisült." )
A millennium idején felépült házak jelentős része megúszta a bombázásokat. Az igazi rombolás a "rendszerváltással" kezdődött és rohamléptekkel halad ma is.! Az úgynevezett "vállalkozók" ellenállás híján gátlástalanul rombolják le az évszázados gyönyörű épületeket, hogy "korszerű, XXI. századi" förmedvényeikkel tegyék tönkre azt a városképet, amit elődeink oly szépen kialakítottak.
Prága ezt az átépítést (modernizálást) úszta meg mind ezidáig, mert a cseheknek van annyi eszük, hogy az ilyen próbálkozások az ötlet szintjéig se jussanak el. Az átkosban elhanyagolt sokszáz éves épületeket az elmúlt években szépen rendbe hozták és egy épületet sem romboltak le, hogy helyette "korszerűbbet" építsenek.

2012.11.14. 13:53:20

A magát nemzetinek mondó kormány a felelős. Megszüntették az örökségvédelmi hivatalt (a világ normálisabb részében ez elképzelhetetlen lenne). Tavasszal azért állt még a homlokzat, mert volt még KÖH.
Ha alak ezentúl betonplázát akar építeni egy barokk városnegyedbe a helyi járási kormányhivatal korrupt hivatalnokait kell csak megkennie. Tiszta sor. Mint látjuk megvalósul az amit Cselovszki ez a kis sunyi szemét fidesznyik mondott: az örökségvédelem nem lesz gátja a gazdasági fejlődésnek (nem gátja, motorja).
Nincs kormánytól független, szakmai alapú műemlékédelem Magyarországon, köszönhetően a Fidesznek.
Egyébként persze a baloldal is ugyanez.
A kegyelmi állapot Budapesten 1-2 éven belül véget fog érni: ahogy az építőipar kijön a gzadasági válságból, akkor jönnek csak igazi nagy a bontások, dozerólások.
Ha így haladunk, Budapest belvárosi részéből egy irodaházakkal teli zombiváros lesz 10 év múlva.
Annyit lehet tenni, hogy elkeserdett emaileket lehet írni ... kinek is? Orbán Viktornak? L Simon Lacinak? Cselovszkinak? :))

fbal 2012.11.14. 13:58:26

@Parasite: Te, mint fő hülye nyilván tudod, de megnyugtatlak, laknak az 5. kerületben, nem is kevesen. Már a tényleges helyzet odáig fajult, h egy 5 emeletes társasházban 2-3 magyar család lakik, a többi mind mind külföldi. Nyilván ez a tendencia megfigyelhető más szomszédos kerületekben, de az. 5 kerületben gyakorlatilag magyar szót nem is hallasz.

bocage 2012.11.14. 13:59:22

@Amatőr:
Ami a legnagyobb bajt okozza az a színvonaltalanság, igénytelenség!Pénzt lehet lopni a régi megtartása, modernizálása során is...csak talán kevesebbet és több munkát időt és anyagot kéne beletenni. De itt kérem nagyon gyorsan akarnak nagy pénzeket a lehető legkisebb befektetés árán, lehetőleg a közvagyon, mindannyiunk kulturális örökségének az elkótyavetyélése árán.
Nem hiszem, hogy Prágában ne lenne korrupció, csak talán ott volt egy alapvető minimális értékrend, amiben meg tudtak egyezni!

s5ondiesu 2012.11.14. 14:05:12

ez nagyon súlyos szabálytalanság lehet ha nincs rá engedélyük. az okozott kár jelentős és a visszaállítással már csak egy másolat keletkezik ami nem támogatható. Az ilyen áttervezéseknek általában gazdasági oka van és jelentős haszna a beruházónak. A hatóságnak itt büntetni kellene úgy hogy a keletkezett kárt és a keletkezett beruházói hasznot összevont tételként vegye figyelembe majd ez bírságként, vagy megegyező értékű tulajdonrész igényként kell bejegyeztetni a projektre. Csak ez lehetne elrettentés az ilyen esetek elkövetőinek mivel a bírság a változtatás következtében keletkezett plusz profithoz képest aprópénz, ez az alapja a rizikó bevállalásának. Igy kellett volna eljárni Csipak Péter ügyében is. A köz csak igy engesztelődhed hogy vagyona végül nem csökken hanem gyarapszik. ehez kellene egy autonóm vezető.

Scott Kerti 2012.11.14. 14:24:12

@PioDVD: Kérhetném a példák megnevezését?

zbzbzb 2012.11.14. 14:28:36

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: stefi vázzek, te itt?!
jó látni, hogy még kezelnek :)

PioDVD 2012.11.14. 14:46:28

@Scott Kerti:
Természetesen.
Szoták-villa. Érdemes tovább is olvasni a történetét, érdemes.
A másik a volt lánykollégium vagy hasonló a Bem téren/mellett, talán a helyére épült fel a Simonyi-kapu.

PioDVD 2012.11.14. 14:47:24

@PioDVD:
A 2 érdemes billentyűbotlás volt. :)

==T== 2012.11.14. 14:53:59

Felelős műszaki vezető - a kép alapján - Klapper Attila

ott van a száma is:

06-1-430-3680

inzsellér 2012.11.14. 15:07:20

Az építész tervező jelenleg Pécs főépítésze. Kíváncsi lennék, mi erről az ő véleménye?

kalandfereg 2012.11.14. 15:12:01

"fasszád"
Ezt muszáj volt külföldiül hagyni? :D

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.14. 15:13:02

mi a gond ezzel hogy egy regi leomlott? elmeletileg ujra lehetne ugyanazokkal a modszerekkel epittetni nem nagy kaland, ha akkor az irni olvasni nem tudo sutyerakok kepesek voltak felepiteni menni fog az ma is

csak az a kerdes, hogy akarja-e az onkuri? vagy mar zsebben vannak-e

ügyelő 2012.11.14. 15:15:07

tudtommal kértek és kaptak módosított engedélyt, állítólag visszaépül az "eredeti" homi

Mikrobi 2012.11.14. 15:21:35

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: a zsidó negyedben is szörnyű pusztítást csináltak ezek a szemét zsidók. Pedig azokat az épületeket zsidók is építették...

lobster thermidor 2012.11.14. 15:30:22

Na de ki az a Pollack Mihály...!?
Nyilván valami ódivatú német kőműves májszter.

Tehát csakis egy nagy nulla lehet a kerületet megújító, ízlésformáló nagy építő és honfiúi szívvel rendelkező főműértő virilistája, Rogán Tóni mellett.

lobster thermidor 2012.11.14. 15:33:50

@ügyelő:

Aha, persze...!
Majd visszaépíti valamelyik nagy szaktudással rendelkező cég, amelyik azt sem tudja, hogy a kvádert eszik, vagy isszák.

lobster thermidor 2012.11.14. 15:36:00

@SontPent:

Bár tudnék veled vitatkozni, de ez a szomorú valóság.

ügyelő 2012.11.14. 15:44:17

@SontPent: én nem láttam,csak hallottam

georgenius 2012.11.14. 15:49:28

Én 11 ügyvédet kerestem meg, mert Rogán úr (polgármester??!! = polgárok /magyar adófizetők/ javát szolgáló) vezette önkormányzat ellen keresettel éltem. A 12. vállalta, de 8 azért nem vállalta, mert "ő" nem szeretne bajszot akasztani a Rogán úr vezette önkormányzattal. Most akkor van félelem, vagy nincs? József Attila (még-meg) ül a helyén, de Rogán úr a távolbalátó (mű)szemével meddig?

georgenius 2012.11.14. 16:08:51

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Te jártál iskolába? Nem tudsz magyarul, és beszédesen, helyesen írni? Lehet, hogy amit írtál az onkuri?

Démonmac1 2012.11.14. 16:17:34

De ez csak most tűnik fel?? :))
vagy 2 éve építkeznek ott.

Démonmac1 2012.11.14. 16:18:47

btw szerintem baromi ronda volt.
Úgyhogy tőlem csak nyugodtan.

georgenius 2012.11.14. 16:19:45

@fbal: Én egyetértek Veled! A lakások közül sok kiadó (és eladatlan, eladhatatlan), sok az üres lakás, és sok az irodának kiadandó (üres) építmény. Valószínűleg ez motiválta az ön(kény)kormányzatot, hogy több 100 milláért új sétáló utc(z)át csináljanak. Különben nekem tetszik, de a régin is tudtam járni, nézelődni!
Nézd meg a Bajcsy-t (volt Vilmos császár krt!)! Totál kezd kiürülni, és most akarják visszaállítani a villamost!(?)

lehuto 2012.11.14. 16:23:42

Jelen magyar viszonyok és építészet ismeretében nincs okunk kételkedni benne, hogy egy legalább olyan ízléses homlokzat kerül a helyére... Pfff.

Circus 2012.11.14. 16:29:15

@gabesz:: igen, tegnap én is észrevettem. Hosszú évek óta állt üresen, 'befektetők' tulajdonában...

Circus 2012.11.14. 16:29:49

@gabesz:: igen, tegnap én is észrevettem. Hosszú évek óta állt üresen, 'befektetők' tulajdonában...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.11.14. 16:31:33

@georgenius: Elnezest, valojaban önkurmányat azaz roviditve önkuri, utalas az elkurtuk cimu rigmussorozatra.

georgenius 2012.11.14. 16:33:47

Most hallottam, hogy a Parlament épületét is átépítik. Ez is V. kerület! Nagy lesz a fele annyi képviselőnek. Ez persze hülyeség, mert a parlamenti őrségnek (karhatalomnak /munkásőrség!)/, védegyletnek, magántestőrségnek!) kell a hely! Heje-rutya hej-hej!!! Kérdés, hogy a tender kiírás érvényes-e, azaz az üres oldalakat aláírták?

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2012.11.14. 16:40:07

Egyelőre az önkormányzat ül a papírokon. Annyit sikerült kiderítenem, hogy kértek engedélyt a nyáron, és kaptak is, de hogy mit kértek és mit kaptak, azt nem.

georgenius 2012.11.14. 16:43:17

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Persze ebben is van egy kis h(u)iba. Mi az az önkurmányat? Megfejtés: Ön Ku(ú)r Mány (OV-közeli település) ... at (at home?). Továbbra is maradjuk a magázódásnál (önkuri), de ezután nem kell vessző. Rigmussorozatra mire gondoltál: Rá-rá hajrá, vagy megy a vonat ...?

Amatőr 2012.11.14. 16:53:02

@bocage: ""Nem hiszem, hogy Prágában ne lenne korrupció, csak talán ott volt egy alapvető minimális értékrend, amiben meg tudtak egyezni! ""

Igen, néhány évszázaddal ezelőtt és a megállapodást a komcsi éra sem tudta megváltoztatni.
Szerintem ott is belevizelnek az úszómedencébe, de nem a trambulinról.
Sokat köszönhetünk a monarchiának, de látszik, hogy korai volt a válás. Sajnos a Balkán Hegyeshalomnál kezdődik.

zeddez 2012.11.14. 16:53:52

@fbal: eladta, és még így is úszik az adódsságban a rogán (így, kisbetűvel) vezette önkori, a top adósok között van

georgenius 2012.11.14. 17:13:02

@zeddez: Hát Te sem tudsz helyesen írni. 1. Rogán úr csak nagybetűs lehet. 2. Önkori: az önmagam által hajtott korcsolya? 3. Mi az az adódsság? Lehet, hogy adósság, vagy adottság? 4. Szerintem is: Rogán úr a top (10 vagy 1-2) adósok között van!

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2012.11.14. 17:14:15

Van az nokiás doboznyi húszezres meg egy marék szotyi amiért az "illetékesek" semmit sem fognak tenni! Erre sajnos nagy összegben mernék fogadni!

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.11.14. 17:26:23

"az alábbi térképen az üvegtetős"

Hogy jelzik a térképen az üvegtetőt? Mi a jele?

Mert hogy a cikk szerzőjéé nem magyar nyelvkönyv volt az óvodában, az eléggé nyilvánvaló.

@hopptarisznya:
Bajcsy, de majdnem a körút sarka.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.11.14. 17:27:35

@georgenius:
Valójában ROGÁN úr csupa nagybetűs lehet.

Tudok is egy neki való helyet, ahol általában így szokták írni a neveket, csupa nagybetűvel.
Alájuk meg két évszámot.

Gerry. 2012.11.14. 17:57:43

Magyarorszag. Ennyi.

(Persze ez nem csak Mo, nyilvan elmondhato ez Ukrajnarol vagy eppen Belorussziarol is. Romaniaval es Bulgariaval mar ovatos lennek.)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.11.14. 18:04:42

@Pásztor Tibor: Gondolható volt, hogy kértek és kaptak is. Mint ahogy a Petőfi S. utcai bontásokra is kértek és kaptak. Csak ott a kiadáskor megszellőztették a dolgot az ellenérdekeltek, így rárepülhetett a véderő. Itt meg nem. Lehet hogy itt már nem voltak ellenérdekeltek - mert kifizették őket? Simán el tudom képzelni róluk/rólatok.

szépjuhászné 2012.11.14. 18:07:07

@Q-in-Law: Éppen a Számvevőszék kitüntetését veszi át.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.11.14. 18:10:56

@Gerry.:
Belorussziáról nem, mert olyan ország magyarul nincs. Fehéroroszország van.

lobster thermidor 2012.11.14. 18:11:23

@Budapesti Szeretkezési Vállalat:

Mivel te nyilván csökkentlátó vagy, neked hangos üvegcsörömpöléssel jelzik.

georgenius 2012.11.14. 18:17:44

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: Hát én is így gondolom: Itt élt és dolgozott, esetleg szeretkezett R. úr ...-tól ...-ig. A helybéliek örökre emlékezni fognak a nevére! (5-10 évig!)
Sokat megy az emberek közé, beszélget velük, így tudja, hogy mit kell tennie a népért. Ő egy köz(ömbös)ember!

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.11.14. 18:21:33

@klarky: Pont ez volt a Szenkirályi utcában. Ott is volt egy régi épület, nagy balhé, tüntetések a lebontása miatt, aztán évek óta ott áll 1 betonváz.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.11.14. 18:28:19

Azért ezért is simán le lehetne csukni a fél képviselőtestületet, mint a 7ker-ben.

drolt 2012.11.14. 18:35:29

@inzsellér:
Meglátszik...mármint Pécsen - sajnos

pösti 2012.11.14. 18:38:17

A Dob utca Sík sarkon hasonló a helyzet...

pösti 2012.11.14. 18:39:27

Erzsébetváros és Síp Dob sarok

phaszfej 2012.11.14. 20:57:12

és így lesz egy 3 emeletes házból ötemeletes ugyanolyan magassággal

viricsi 2012.11.14. 23:50:40

Tényleg, kedves Urbanista, ha már szóba jött a Dob utca, nincs kedve valkinek megnézni, hogy mi folyik (természetesen a rengeteg pénzen kívül) a Dob utca kiskörút felé eső néhány száz méteres, kb. a Klauzál térig tartó szakaszán?
Már idejére sem emlékszem, hogy hány éve, lehet talán már tíz is, hogy építkeznek, bontanak utakat, ásnak gödröket, amit betemetnek, leburkolnak, majd pár hét múlva újra túrják.Vajon mennyi pénz mehetett el ennek a kicsiny útszakasznak a munkálataira mondjuk az elmúlt tíz-tizenöt évben? Kíváncsi lennék erre a számra és azt hiszem, sokan meglepődnénk, hogy mennyit költöttek rá.

MP 2012.11.15. 01:38:54

Kötelezni kellene hogy állítsa helyre. De szerintem nem fogják. Adja isten hogy ne legyen igazam.

Shellagh 2012.11.15. 09:14:38

Gondolom sajnos csak hiba történt. Pedig ideje lenne felismerni azt, hogy egy épületnek, főleg egy lakóháznak nem az a feladata, hogy műemlék legyen. Előre a modern Budapestért, a lakóház legyen fényes, meg energiatakarékos, ne műemlék!

Nagyon_Komoly 2012.11.15. 11:05:35

Azért elgondolkodtató... ilyen fontos egy darab fal? Komolyan???

Bálványként imádjátok ezeket a mulandó építményeket. Igenis építsenek újat. Az legyen más. Azért, mert valaki valamikor felépített valamit, nem kell rögtön múzeummá nyilvánítani. Budapest belvárosában az a sok régi ház egy műszaki katasztrófa. A legkisebb földrengésben (4-5) porig dőlne össze az egész. A közműveket sem tudják felújítani, mert mindig megy valaki cirkuszolni. Aztán majd, amikor egy vaskos csőtörésben megsüllyed az alap, akkor ugyanez az ember csinálja a legnagyobb reklamációs hadjáratot.

De a zsidózás aztán megy szakadatlanul. Ehhez értetek, pedig saját magatok alatt vágjátok ezzel a fát, csak magatokkal szúrtok ki.

==T== 2012.11.15. 11:27:23

@Nagyon_Komoly: és miért a régi, értékes épületek helyére építenek újat, amikor van egy csomó üresen álló telek ill. elfuserált épület az elmúlt 60 évből?

nyafnyaff 2012.11.15. 12:06:59

JÉÉ!! Ilyen is van? Eddig a fellegekben jártál, hogy nem vetted észre, vagy gyorsan írtál valamit, hogy megkapd a béred, vagy netán reklámot készítettél a cégeknek....

tábormegsemmisítő 2012.11.15. 12:32:31

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: "Annyit mindenképpen elérhetett volna egy erélyes, hazaszerető vezérkar, hogy Budapestet nyílt városnak tekintsék."

Ezt meg is próbálták elérni diplomáciai puhatolódzás szintjén már 1943 júliusban:

"Budapestet lényegében a nyílt város kifejezésével lehetne megjelölni"

Pár nap múlva megjött az elutasító válasz Londonból:

"Megfeledkeznek róla, hogy ez a háború totális ... Mikor Magyarország résztvett a Szovjetunió elleni harcban, már harcban állott Angliával "

Magyarán: odadobtak a szovjetenek a stratégiai céljaik érdekébena

Hurri Kán 2012.11.15. 12:37:41

Szomorú, de úgy tűnik, ebben a városban PÉNZÉRT továbbra is mindent lehet...

gabesz: 2012.11.15. 14:02:11

@Nagyon_Komoly: Mutass nekem jó példát, hol építettek valamit, ami egy ilyen közegben újszerű és előre mutató. Nem ez a jellemző.... Sajnos.
Akkor inkább maradjon az eredeti homlokzat, mert sokkal több ember jár el előtte és látja nap mint nap, mint amennyi bemegy majd ebbe a szállodába. A turistát meg nemérdekli..

Na úgy tűnik szándékos volt a bontás mert élet veszélyes lett.
De miért lett élet veszélyes? Tényleg rekonstruálja? Kíváncsi leszek.

Euridiké 2012.11.17. 08:04:14

Annyit hozzá tudok fűzni a dologhoz személyes érintettség okán, hogy biztosan nem baleset volt, hanem szándékos bontás. Tavasszal és nyáron még javában állt a vaspántokkal megerősített homlokzati fal, ekkor még szó sem volt bontásról. Valamikor kora nyáron kivitelező váltás volt, hetekig állt a munka, majd sokáig betonoztak. A homlokzatot pedig most, kb. két hete kezdték el tégláról-téglára elbontani és kb. egy hétig tartott az egész. A munkásoktól elcsípett beszélgetésfoszlányok alapján nem úgy tűnik, hogy újjá akarnák építeni, de persze ki tudja... legyünk optimisták.

Parasite 2012.11.18. 01:44:44

@fbal: először is: főhülye aki elvisel téged testközelből (már ha létezik ilyen). másodszor én itt lakom a kerületben régóta. és te? azért nem hallasz itt magyar szót sokat, mert sok a külföldi turista az utcán. nézelődnek. jó mi? nem azt állítom, hogy nem vesznek lakást az 5. kerületben, hanem azt, hogy jóval kevesebben, mint a 6. kerületben. esetleg ha létezik is ilyen, hogy 5 emeletes házban 2-3 magyar család lakik csak (kötve hiszem, hogy létezik, de tegyük fel) akkor sem ez a jellemző a kerületre. ne egy házból indulj ki. a pofádból meg vegyél vissza nyugodtan.
süti beállítások módosítása