Dynapac Red Carpet az a fajta gép, amiből szerintem soha sem lesz semmi. Hozzá képest a térkőterítő berendezés egy hétköznapi használati eszköz. Még akkor sem hiszek benne, ha a Dynapac amúgy egy nagyon is létező útépítőgépes cég. Ettől függetlenül nagyon tetszik!

original 107426 59f8MObhRVPIcwoEUqElhBm9p[1]

original 107426 A66PPvBO6T3RU4nkheiT6iwog[1]

original 107426 eYrZyj349PfOdZoS dMGjIXUY[1]

(via:coroflot.com, tipp: Lesley, 8ker.blog.hu. Kösz!) 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: gép út építés kátyú

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr204679347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Illetékbélyeges elvtárs 2012.07.26. 13:53:44

jó az, de vajon a bedolgozott aszfalt már járható is, amint elhaladt a gép? Másrészt az útpadka mellett nem tud javítani, mert ott megy a lánctalp.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.07.26. 13:58:09

Biztos, hogy nem lehet a friss aszfaltra autoval ramenni. Mivel melegen teritik (ha tippelhetek, minimum 80fokon de inkabb felette) ido kell, amig az uj utfelulet kelloen szilardsaguva hűl vissza.

Ha melegen ramesz, csak nyomvajus lesz.

Illetékbélyeges elvtárs 2012.07.26. 14:29:25

@gergo: ha nem lehet rámenni egyből a javított útra, akkor elég felesleges találmány lenne ez. Végülis a fogtömések is egyből terhelhetők manapság, nem úgy, mint 20 éve. Itt is lehet valami hasonló technológiai varázslat :)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.07.26. 16:16:02

@Illetékbélyeges elvtárs: biztos ki lehet dolgozni olyan modszert, ami a frissen teritett aszfaltot ugy tudja max 30-40fokosra huteni, hogy az semmilyen formaban ne karosodjon. Mondjuk ventillatorokkal, de ezekbol sok kell es energiat fogyasztanak.

Ezert csinaljak azt hogy varnak a forgalom raengedesevel, a hutest a termeszet megoldja ingyen is :)

Nem lenne ezekre amugy szukseg, ha mondjuk ejjel aszfaltoznanak. Menne elol az aszfaltmaro, mogotte egy takarito auto, majd a teritogep es a henger. Reggelre kesz is van a friss utfelulet egy savban. Masnap este a kovetkezo sav es igy tovabb.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.07.26. 16:19:28

@Illetékbélyeges elvtárs: a tomeseket UV-ra koto anyagokbol keszitik. Biztos van UV-ra koto aszfalt is, de a bitumennel kevert daraleknal szerintem nincs olcsobb :)

(foleg, hogy a bitumen koolajleparlasi mellektermek, rengeteg kepzodik belole, masra nem igazan jo)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.07.26. 16:21:30

Én már azzal is beérném, ha a mgyar útépítők be tudnák lőni fél centis pontossággal az akna fedlapokat. Ja, és azokkal mit csinál ez a csodagép?

kompakt 2012.07.26. 16:41:23

Nagyon jópofa, 30 év múlva simán el tudom képzelni, hogy ilyenek járkáljanak az utakon. Viszont egyetértek Gergo-vel, nem lenne szükség ilyen hájtehh cuccokra, ha éjszaka csinálnák, nem nappal a legnagyobb forgalomban...

dez01 2012.07.26. 16:46:29

Az aszfaltok is fejlődnek..... Van olyan, ami 100 fok alatt már terhelhető....

Amúgy olyan 170-180 fokon terítik.

Aranylab6 2012.07.26. 17:05:58

ha ez a dynapac egy komoly gépgyártó cég, akkor nyilván olyan gépet találtak ki, ami egy létező aszfaltozási technikát alkalmaz. én nem értek hozzá, csak feltételezem, hogy nem óvodás rajpájázat keretében fejlesztik a gépeiket. viszont az biztos, hogy a régimódi fapados aszfaltozási technológia is jól működne, ha a kivitelezésszervezést átgondolnák az illetékesek.

Kicsi Kacsa 2012.07.26. 19:15:07

Azt nem értem, hogy az illesztéseket miért nem öntik ki szurokkal? Ja, akkor nem folyna be az eső meg a hólé, nem fagyna szét? Következő évben nem lenne munkájuk?

konrada 2012.07.26. 19:20:23

Azért érdemes megnézni az arányokat is: abban a személyautónyi térben - ami a rámpák között van, kéne valamilyen módon megoldani az aszfaltcserét, miközben el kéne valahol férni a hajtóműnek is.

...ez meg rizsa.

konrada 2012.07.26. 19:22:22

@Kicsi Kacsa:
...na látod ezért kell tanulni.
...elvégre mindenki mindenhez nem érthet és ez is egy szakma.;))

Leonine 2012.07.27. 00:56:33

@kompakt: sokszor dolgoznak éjszaka az útfelújításokon, de olyankor megy a környékbeli lakók panaszkodnak, hogy nem tudnak aludni, és miért nem nappal csinálják.

Csillaghegyen aszfaltozást láttam pár hónapja éjszaka, Békásmegyeren pedig útburkolati jeleket festettek, szintén éjszaka.

Olyan sosem lesz, hogy mindenkinek jó legyen.

Leriel 2012.07.27. 09:25:09

Jól néz ki, de mi van, ha jön egy kereszteződés? (:

magyar bucó 2012.07.28. 06:32:32

@gergo: Remekül lehet vele fűteni.

Szerintem valami ötletpályázatot írtak ki diákoknak és arra érkezett. Távol áll a realitástól.

gerberus 2012.08.01. 17:11:04

Honnan kerül bele az aszfalt? Mivelhogy anyagszekrény, amit ezért csinálnak láthatóan nincs a gépen! A másikat pedig már elmondták: friss aszfaltra nem lehet ráhajtani, tömöríteni kell és várni egy ideig, hogy megkössön. Amúgy a "Red carpet" a cég honlapján mindössze úgy szerepel, hogy képesek színezett, jelesül vörös aszfaltot teríteni (hagyományos géppel), mint a "vörös szőnyeget", ez is érdekes. Az animált gépnek azonban láthatóan a színekhez sincs túl sok köze.
Itt megtalálható a cikk: dynapac.com/en/NewsEvents/News/Site-report-Colored-asphalt-roll-out-by-Holzner/
süti beállítások módosítása