xedr[1].jpeg

A Duna budapesti szakaszán ugyan a nagy fürdőmúlt ellenére tilos pancsolni - bár persze vannak, akik megszegik ezt:

Viszont uszálystrandolni szabad. Igaz, ez kicsit olyan, mint a Balaton partján sült hekket enni, meg lúdtollba golyóstollbetétet ragasztani, de azért jobb, mint a semmi. Sőt a lenti videó alapján nagyon menő volt 2009-ben, amikor ráadásul mindezt ingyen kaptuk:

Sőt, ha minden igaz, a város is ingyen kapta, hiszen a 260 milliós költségét szponzorok dobták össze (ennek kissé ellentmond, hogy a linkelt cikkben Demszky arról lelkendezik, hogy a Város Szíve Program is támogatta a kezdeményezést - de ebben most ne mélyedjünk el).

Akárhogy is volt, remek ötlet volt, amiért sokunk alighanem fizetne is. Na de miért nincs azóta uszálystrand? Vagy van, csak nem tudunk róla?

Sadia fedezte fel nem olyan rég ezt a Marina-parton kikötött hajót. Kicsi is, meg nekem annyira nem is vonzó a stílusa, de mégiscsak egy uszálystrand. És feltétlenül arra emlékeztet, hogy jó lenne ha lenne több is a Dunán - akár belépővel is természetesen... 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest duna strand hajó marina part xiii. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr614666554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2012.07.20. 09:45:21

Miért nincs több ilyen Budapesten? Hát mert a budapesti Duna-part egy lebetonozott autópálya. A másik irányból pedig... Lehet lelkendezni a vízibuszok reneszánszán, de még a parttól beljebb levő, fákkal-bokrokkal eltakart Dagály strandon is okádni lehet a dízelolaj- és kipufogógáz-szagtól, ha valamelyik hajó épp ott pöfög. És végül azért, mert kevesen vannak, akik modell-testüket olyan szinten közszemlére kívánják tenni, hogy minden arra járó villamos utasai őt bámulják.

Anti Anyag (törölt) 2012.07.20. 09:52:46

Eleve marhaság dunaparton vezetni egy autóutat.

Ez kb. olyasmi, mint ha van egy teljesen egyedi igen drága frankó kilátású ingatlanom és az ablak előtt vezetem el a szennyvízcsöveket, egyéb közműveket.

Hasonló a Balaton is néhol, csak ott ingatlanok vannak. Ez egyszerűen pazarlás.

Skodakék Fábia 2012.07.20. 10:11:09

@OkoskaTo:rp: okos vagy...én voltam az uszályhajón ebédidőben 40fokban és baromi cool érzés volt. Aki szégyenlős meg napozzon hegytetőn.

gargantua9 2012.07.20. 10:12:47

Nekem meg az a bánatom, hogy egy hasonló megoldással (ami nem egy rozsdásodó uszályból lenne kialakítva) évek óta kilincselek... és senkit nem érdekel. Leginkább az a válasz, hogy annyi engedély kellene, hogy eleve reménytelen... a büdösről meg a saját tapasztalatom az, hogy a víz felett fele annyira sincs, mint a parton....

K.Tomoceusz 2012.07.20. 10:15:05

Apám még strandolt a kopaszi gáton 50 éve.
Fecskében, ahogy kell. Mutatta a fotókat.
Pár éve még a zuhanyozók és kabinok is ott omladoztak. Szamár legelt köztük.
Aztán mindent leboltottak és újjáépítettek és arról volt szó, hogy ha beindul a szennyvíztisztító, amit építettek, akkor megint tiszta lesz a Duna és lehet strandolni.
És ehhez képest büntetik a strandolást a gáton.
Most akkor nem tisztít a szennyvíztisztító, mert Tarlós ezt is berohasztotta, vagy mi van ?

lobster thermidor 2012.07.20. 10:17:15

Ugye azért most nem kell feltétlenül azt gondolnunk, hogy feltaláltátok a spanyolviaszt...?

varoskepp.blog.hu/2009/07/06/budapest_dunaban_furdo_varos

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.07.20. 10:19:52

@lobster thermidor: ugye azért te is észrevetted, hogy ez a posztban is linkelve van? :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.07.20. 10:22:12

Talán nem is baj. Ugyanis a Duna elképesztően szennyezett Budapesten. Nyilván jóval kevésbé, mint amikor a város fele gyakorlatilag közvetlenül a Dunába szart, de most sem elég tiszta a fürdéshez.

nagyaron (törölt) 2012.07.20. 10:26:14

Miert nincs tobb ilyen? Talan mert szanalamas, ugyanaz a szint mint a plage par eve.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.07.20. 10:31:37

@Anti Anyag: Bécsben is így van. Aki meg a Dunában fürdik a bp-i szakaszon, az marha.

Démonmac1 2012.07.20. 10:36:52

Az uszálystrand remek ötlet, de a Dunába belemenni?? Undorító moslék.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.07.20. 10:42:16

Egy rakat olyan idióta is van, aki a gyerekeit is viszi fürödni a Dunába, Pesten. Állatok.

maestro1 2012.07.20. 10:52:15

Azt nem értem, hogy pl. Újvidéknél mitől tisztább (ha egyáltalán) a Duna? Ott egy komplett, egyes balatoniakat is megszégyenítő homokos strand van a belvárostól 5 percre, egy forgalmas híd tövében.

OkoskaTo:rp 2012.07.20. 10:53:13

@Petró Chelly: Épp erről írtam. Te nyilván azok közé tartozol, akik jól érzik magukat. Én nem érezném. Te mennél, én nem mennék. Ez nem okosság kérdése, hanem ízlésé, és a vizuális környezetszennyezés megelőzéséé.

@K.Tomoceusz: Én még 25 éve is órákon át úsztan a Lágymányosi-öbölben. Aztán átjátszották a Kopaszi-gátat a "-közelieknek", és ledózerolták a vízitelepeket. Budapest egyik legjobb új parkja lett belőle, de akkor is kár a vízi életért, és a legendás Aranyhal vendéglőért.

@RAMBO, @enpera: Pedig tisztasági szempontból nem vészesebb a többi szabadvíznél. Most, hogy már nincs annyi ipar Győrtől lefelé, illetve Budapest nagy részét bekötötték a szennyvíztisztítóba, lényegesen jobb a helyzet.

@Démonmac1: Ha jobban megnézed, a medencében nem Duna-víz van...

K.Tomoceusz 2012.07.20. 10:53:27

Ha nem megy szennyvíz a Dunába, akkor miért lenne koszos ?
Halak is élnek benne.
Nem lehet koszosabb, mint a Balaton, ahova két megye emésztői csörgedeznek befele, és a térdig érő iszapos trutyit még ihatónak is mondják.
Fertőzés meg meleg állóvízben több van, mint erős sodrású hideg vízben.
Úgyhogy csak az a kérdés, hogy ki szennyezi még a Dunát, ha már nem szennyezi senki ?

Kekeckokec 2012.07.20. 11:03:37

Na, ez az uszálystrand egykor a Flottilla tankeruszálya volt, aztán meg Faddon volt ponton. Öröm látni hogy még megvan, és még üzemel is.
Mikor elhoztuk az Erzsébet hídtól, jót fürödtünk benne - akkor azt hittük, utoljára. De amint látom, él, és virul, míg az, amivel vittük, már régen a kohóban van:-(((((

Kekeckokec 2012.07.20. 11:24:58

@K.Tomoceusz:
A Balaton körül mér évek óta nem lehet szennyvizet tisztítatlanul a tóba vezetni. Kiépült a csapadék-és szennyvíz elvezető rendszer, a szennyvizet biológiailag tisztítják.
A Dunába ettől eltérően sokféle szennyeződés érkezik, többnyire olyan vízfolyásokból, amelyek bele torkollanak, de a vízgyűjtőjükön nem vagy csak részlegesen tisztítják a szennyvizet.De nem csak biológiai eredetű szennyeződések, hanem egyéb - meleg víz (Paks hűtővize), használati vizek (ipari folyamatokhoz használt, biológiai szennyeződést nem, de mechanikai szennyet tartalmazó vize) és a mezőgazdaságból bemosódás során keletkező kémiai vegyületek is terhelik a Dunát. Ennek ellenére elmondható, hogy a teljes magyarországi szakaszon kiváló a víz minősége.

K.Tomoceusz 2012.07.20. 11:33:41

@Kekeckokec: Nem mondtam, hogy belevezetik.
Falvak és üdülők, meg mindenféle lacikonyhák.

A szennyvizüket nem csatornába vezetik és a csatornák nem a szennyvíztisztítóba vezetnek.
Bár biztos akad ilyen is...

Derítőt tégláznak és szivárog elfele a Balaton felé.
Hiszen ezért tó, mert a laposon összegyűlik a környék talajvize.

2012.07.20. 11:38:31

én csak ezt nem értettem soha: szó nélkül lehet mindenféle vízi sportot űzni a Dunán (kajak, kenu pl)
És: ezt megengedik a kezdőknek is. Én is naponta többször borultam, amikor először beültem egy k1-es hajóba 14 évesen. Szóval ez miben is más mint eleve strandolási szándékkal a vízbe menni?

gozos 2012.07.20. 11:38:51

Budapest egyik nagy tévedése az alsó rakpart - mint észak-déli gyors főút.

Ez ugyanúgy elvágja a várost a Dunától, ahogy Békásmegyer településrész is erőteljesen kettéosztja a HÉV.

Megoldás?

Ha máshol (akár kéreg alatt) lenne az észak-déli főút, akkor a rakparti részt füvesített, járdás, sétányos résszé alakítva visszakapná a város, mint gyönyörű Dunapartot.

Lásd: Római part, Békásmegyeri körgát, stb. Ott szép a Duna, mert nem főút vezet a partján végig.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.07.20. 11:44:08

Ennek az uszálystrandnak mi értelme? Kb olyan,mint amikor a sok paraszt a legnagyobb kibaszott kánikulában,amikor a tenger is van vagy 30 fokos,mennek Görögbe' nyaralni, és kivesznek egy medencés hotelt...
Why man, why?

tarackos 2012.07.20. 11:49:28

Történetileg azért nincs mert a zemberek úgy döntöttek nem akarnak szennyvízben fürödni. A hajós medence anno úgy nézett ki, hogy medence helyett a Duna volt.

bőrmók 2012.07.20. 11:56:23

@Azreel: hát ez az - nagy kamu az egész.

Ugyanez van a bányatavakkal: wakeboardozni, kajakozni stb. szabad, de sporteszköz nélkül belemenni szabálysértés. Ha beborulsz a vízbe, az senkit nem érdekel?

A Dunáról még annyit, hogy modern, korszerű szennyvíztisztítóink vannak, amik minimális szennyezést engednek csak át, így a Duna elvileg nem mocskosabb, mint bármelyik természetes élővíz, legyn szó akár a Balatonról.

Nyilvánvaló ennek a szabályozásnak a célja:
1. Fontoskodás
2. Bírságbeszedés

bőrmók 2012.07.20. 12:00:14

@tarackos: ha akarnál sem tudnál szennyvízben fürödni

mallac 2012.07.20. 12:00:45

Legfőképpen azért nincs strand a Dunán mert nincs rá szükség.Autóba ugrunk és másfél óra Siófok,és a Balaton tényleg tiszta és meleg.Remek strandok Pesten és az ország egész területén.Mi a csudának belemászni az olajos, és szennyvízzel fertőzött, hideg Dunába?

K.Tomoceusz 2012.07.20. 12:07:26

@mallac: Valami lángosos vagy Siófokon, ugye?

Vagy csak benzinkutas ?

tygger 2012.07.20. 12:09:03

azért jegyezzük meg: én nem fürdenék a dunában, de egyébként a margitszigetnél nyugodtan meg lehet mártózni. itt van, letesztelték.

index.hu/balaton/2012/07/11/mennyire_tisztak_elovizeink/

TitiRobin 2012.07.20. 12:18:35

A Duna nem piszkos, nem olajos, és nem hideg. A kutyinak szerencsére nem tiltják benne a fürdést. 20 éve kutyázok, és ennyi ideje élek szinte közvetlenül a Duna partján. Ezalatt az idő alatt, láttam hogyan változott a kifogott halak mérete, minősége, és a víz élővilágának alakulását is követhettem. Szerencsére vizisport még maradt (kajak, kenu, túrakenu, és jönnek a folyás felső szakaszáról is). Talán azért nincsenek strandok, mert akkor a több ezer forintos belépővel üzemelő strandok veszítenének a forgalmukból (több szabadstrand lehetne), be kéne ruházni, legalább wc-kre - ami a békásmegyeri és római parti Duna-szakasz egyik legnagyobb problémája ma is. Szvsz ez is pénzkérdés.

Zuzzant 2012.07.20. 12:19:52

Hmmm, finom kis pesti sunák!

mallac 2012.07.20. 12:39:32

@K.Tomoceusz: Nem vagyok én lángosos,de a Balatont meg a Dunát(vagy általában a folyókat) egy lapon említeni sem lehet,sem vízminőség, sem kiépítettség,sem hangulat szempontjából.És ma már az utolsó faluvégi cigány is autóval jár.Nem kell Pesten ragadni kánikulai hétvégéken.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.07.20. 12:43:23

Kilencvenes evekben eveken keresztul a Romain voltunk egesz nyaron, rengeteget furodtunk a Dunaban, soha nem lett semmi bajunk.

Anno rengeteg vallalati udulo volt ott (pl a Posta panelepulete mind a mai napig megvan, irtora lepukkant allapotban), sokan a Duna partra jartak le napozni-furodni.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.07.20. 12:46:27

Gondolom egy ilyen strand fenntartásához annyi papírt kell beszerezni, hogy elmegy a kedve mindenkinek tőle! Pláne, mert nagyon korlátozott befogadó képessége és 5000 Ft-ot senki nem perkálna le egy belépőjegyért...

Jofiu 2012.07.20. 12:50:26

@Azreel: folyóban fürdeni nem ugyanaz mint állóvízben. Egy fokkal veszélyesebb, pont a napokban volt hír, hogy elragadott két kölyöt a víz valami tiltott helyen és jópár óra után már csak a tetemüket dobták ki a partra. Olyan lehet ez, mint a gyorshajtás: ha nincs tiltva többen csinálják, sőt: jogot formálnak rá. Még akkor is, ha nincsenek meg hozzá a képességeik. Elvárják, hogy mások figyeljenek rájuk, keresik a felelősöket, ha nem fognak ki valakik egy részeg fuldoklót. Jobb tiltani, mint kifogdosni állandóan az ökröket akik rosszul mérik fel a szitut, oda és akkor is bemennek mikor nem kellene és/vagy másokat is rávesznek. Mondjuk fel is lehetne fejleszteni a vizimentést és a hullaházbizniszt is, de úgy látszik anno ezt húzták a kalapból.
Hogy lélekvesztőkkel miért lehet ökörködni a forgalmas Dunában, az persze ezen felül még áll, ki tudja. A csónak és kenumaffia lesz az. ; ) Vagy kell a gyakorlóterep a kajak-kenusoknak (persze akkor lehetne vizsgához kötni is, mint nagyhajókat, na de mindegy).

K.Tomoceusz 2012.07.20. 12:51:49

@mallac: A Balatonban még a bokáig érőben se látod a kavicsokat, annyira dzsuvás.
Egy iszapos posvány.

A Dunában átlátszó a víz, meg a bányatavakban.
Pont ott, ahol olyan nagyon tilos fürdeni.

És miért kellene hét végéig várni a kánikulában és autóval dugókban állni meg pénztároknál aszalódni mindenkinek?
Mert a faluvégi cigány is azt csinálja ?
Leszarom, micsinál vitya.

2012.07.20. 12:56:06

@Jofiu: nincs is ezzel semmi gond, ha nem azért tiltják meg, mert piszkos, hanem azért mert veszélyes.
Nyilván ahhoz, hogy egyáltalán evezhess a Dunán (egyesületben) vizijártasságid kell hogy legyen (szóval elvileg tudsz úszni), és nem a főágban tanítanak evezni, hanem mellék, vagy holtágban.

Persze ha csak erőből kell lekommunikálni, nyilván egyszerűbb azt mondani, hogy beteg leszel tőle, mint azt hogy idióták belehalnak, ezért tilos...

Jofiu 2012.07.20. 13:03:48

@Azreel: Jah, jah. Biztos PR tiltólistán van a választópolgárok leidiótázása. : )

K.Tomoceusz 2012.07.20. 13:05:59

@Azreel: Azért tiltják, mert ők nem tudnak úszni.
Rettegnek a víztől.
Meg a kutyáktól is.
Ilyen a kultúrájuk.

Azért, mert a faluvégi nem képes megtanulni úszni, azért mindenkinek tilos.

Szerintem az alkoholba sokkan többen halnak bele, mint a folyókba, de az mégis szabad.

Pálinka-szabadságharc.

Cymantrene 2012.07.20. 13:17:53

@K.Tomoceusz: A Balaton mindig is zavaros víz volt. Erről kapta a mai nevét. Blatnoe ozero, kb. iszapos víz. Ezért is szeretjük, hamar fölmelegszik tüle. De azért egy elhagyatottab szakaszon kb. méteres a látótávolság benne egy szélcsendes nyári napon. Télen meg a jég alatt, amikor leülepszik, a méteres víz alján is számolgathatod a homokszemeket.

csincsilla72 2012.07.20. 13:24:08

Nem értem, hogy saját felelősségére miért ne fulladhatna a Dunába az, aki akar. Miért kell tiltani a fürdést? Ha nem tud úszni, mégis belemegy, akkor így járt. A gyerekekre vigyázzanak a szüleik, a felnőttek meg vigyázzanak magukra.

Hurri Kán 2012.07.20. 13:24:32

@RAMBO:
okos vagy, csak nem nagyon. Ha a Duna annyira koszos lenne Budapesten, nem fognának benne a horgászok rendszeresen pl. süllőt, és kecsegét. Egyik sem kedveli a szennyezett vizet.

Hurri Kán 2012.07.20. 13:27:00

@gozos:
Amikor a HÉV megépült, Békásmegyer a mai formájában nem létezett.

K.Tomoceusz 2012.07.20. 13:28:43

@Cymantrene: Hát, a strandok nem elhagyatott szakaszok. Ott emberleves van. Gőzölgő.
Mondjuk ennek is vannak előnyei, de ettől még nem kéne betiltani a hidegvizet meg az úszást mindenhol máshol.

Kekeckokec 2012.07.20. 13:32:33

@K.Tomoceusz:
Az, hogy csatornáztak, automatikusan azt jelenti, hogy házi derítőt, árnyékszéket nem engedélyeznek, ugyanígy az illegális bevezetést a felszíni vizekbe is büntetik. Persze, mindig van egy-két renitens, de egyrészt a felszín alatti vizek is rendelkeznek öntisztuló képességgel, másrészt az,hogy a nagyobbik részt tisztítják, önmagában semlegesíti a kisebbik rész szennyezését.Arról nem is beszélve, hogy a talajvíz nem szükségszerűen a Balaton felé folyik a mélyebb rétegekben. Szóval a Balatonnal - ez ügyben persze - minden rendben, ott nem ez a fő gond, hanem a vízkészletgazdálkodás, de az itt már erősen off.

Kekeckokec 2012.07.20. 13:36:10

@Jofiu:
Valóban így van. A folyó vizeket (mindegy, hogy Duna, vagy Tisza, vagy Dráva, vagy akármi) tisztelni, ismerni kell.
Duna mellett nőttem fel, 2 évesen az iszapban pacskoltam, és megtanultam, milyen a folyó.Csináltam őrültségeket, de soha nem mentem egy határon túl.
Azóta végigjártam a folyót, több, mint 2000km-en át,láttam sok mindent, de ma, közel 50 évesen is tisztelem.

Hurri Kán 2012.07.20. 13:37:11

@Kekeckokec:
Illetve az is, hogy a körbebetonozás miatt jelentősen csökkent a Balaton vizének öntisztulási képessége, de ez is off. :)

K.Tomoceusz 2012.07.20. 13:38:15

@Kekeckokec: Nincs a Balaton környéki megyékben 100 % csatornázottság.
Erre mérget veszek.
Szerintem még a tóparti utcákban sem.
Még azt se tudták megakadályozni, hogy feltöltéssel új villákat építsenek bele a tó területébe.
Pedig egy új helyrajzi szám feltűnne, ha tökig csatornázott lenne legalább a tóparti sáv.
Csatornáznak is meg nem is. Ahogy máshol az országban.

Kekeckokec 2012.07.20. 13:45:55

Ahogy nézem, az itt kommentelők többségének a Duna kb. a budapesti szakaszt jelenti, nagyjából a Szentendrei - sziget alsó csücskével kezdődően, és a Kopaszi-gáttal bezárólag.
Nos, a Duna ettől azért jóval hosszabb, és bizony vannak jó helyek máshol is. Pest felett pl a dunabogdányi szabad strand, ami egyébként az egyedüli homokos strand Budapest felett. De említhetném a neszmélyi Ssent-Ilona öblöt is. Budapest alatt kb a dunaújvárosi híd alatt kezdődnek a jó helyek: a baracsi strand a jobb partban, ami kicsit kavicsos, de hosszú, és jól kiépített, aztán a solti rakodó alatti strand, ahol még csak nem is kell messzire menni sörért:-) Lejjebb a Zádori sarok alatt, Dunakömlőddel szemben, majd még egy kicsit lejjebb, Paks déli végével szemben a bal parton óriási homokzátonyok szoktak lenni. Lejjebb Szekszárd magasságában a Bóni-fok, aztán a Sebes-fok zátonyai, majd a bajai Sugovica, kb 1 kilométer hosszú, jól kiépített homokos stranddal, büfével, éttermekkel, csenddel, madárdallal. A felsoroltak mind elérhetőek gépkocsival! Motorcsónakkal még játszik Baja alatt a Kádár-sziget is. Plsuz ezen kívül millió más, a helyiek által ismert hely.

Intizar 2012.07.20. 13:49:26

@gozos: IGEN! IGEN! Szerintem is... hol lehetne ezt megszavazni?

Kekeckokec 2012.07.20. 13:50:28

@gyvy:
Az a körbebetonozás marhaság volt, az elhabolás ellen más módon is lehet védekezni.De mert az elkényeztetett zsüri szeret közvetlenül a parton elnyúlni, megmarad.

Kekeckokec 2012.07.20. 14:14:55

@K.Tomoceusz:
Továbbra is azt mondom, hogy amíg a nagyobb részt tisztítják, és ez -akármilyen lassan is, de - növekszik, addig jó a Balatonnak. Ami a beépítést illeti - nos,a korrupció, az eredeti tőkefelhalmozás, a vadkapitalizmus virágkorában mégis, mire számítasz? Amíg vannak, akik egyenlőbbeknek képzelik magukat az egyenlőknél, addig ez lesz. Legfeljebb nem beleépítenek, hanem elkerítenek, stb.

Cymantrene 2012.07.20. 15:07:40

@K.Tomoceusz: Menj egy kicsit messzebb a világtól :-) Az akali strand pl. egész jó, nyílt part, folyamatos a vízáramlás, a parttól két hossznyira még csúcsidőben sincs fölkeverve. Az ábrahámhegyi ebből a szempontból sokkal rosszabb, zártabb öböl, kegyetlenül el tudják iszaposítani.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2012.07.20. 15:33:10

@K.Tomoceusz: Azért nem látsz a balaton alján kavicsot, mert nem kavicsos az alja b'meg! És azért "piszkos" mert a pici patád felkeveri a homokot. Ellenben a kavics bökős, szar rajta menni.

Menjél egyszer ki a Balcsira reggel 6-kor nézd meg milyen tiszta. Vagy menj be oda ahol már mélyebb mint 2 méter.

Ez egy ilyen kettősség. De homokos tengerparton ugyanez van.

Cymantrene 2012.07.20. 15:39:43

Amúgy régebben Dunaharasztinál úsztam a Dunában, a komp alatti parton. Volt sodrása, de a középső Rajnán sokkal durvábban is lelkesen fürdött mindenki. Ahol először mentünk bele, ott a parttól 2-3 méterre mellúszásban még éppen tartani lehett a tempót, kicsit beljebb már gyorsúszásban is elsodort. A Diessenhausen-i nagy fahídról folyamatosan ugráltak be a gyerekek a Rajnába. Schaffhausenben meg fölgyalogoltak a helyiek a parton, és aztán vitették le magukat - a vízesés felé :-)

csincsilla72 2012.07.20. 16:12:38

@Cymantrene: Én Bázelben láttam ugyanezt, kipróbálni nem volt bátorságom. Ott aztán senki sem problémázott azon, hogy ki tud úszni. Aki tudott, az csináltais. A ruháját betette egy vízhatlan tasakba, és azzal együtt csobbant a vízbe. Az alsó szakaszon meg kikecmergett.

minnifield űrhajós 2012.07.20. 16:13:17

@Cymantrene:
pár éve zamárdiban voltam nyaralni, van ott egy kicsiny partszakasz. igazi kisgyerekes kialakítású, homokos part, meg cölöpökből ilyen pancsolórész. na ott még derékmagasságú vízben is látszott az alja, először nem értettem miolyan furcsa a vízben, aztán esett le, hogy azelőtt nem láttam a balaton alját soha :)

Szergej3 2012.07.20. 17:31:14

A római part egyetlen előnye, hogy tele van kajáldával, ahol Frissen fogott (Dunai!!:D) Hekk kapható, amúgy kutyaszaros, üvegszilánkos végig a part, és szállodahajók állnak majdnem végig.

Életemben mikor először jártam Horvátországban, bár nem számítottam másra, kiértünk a tengerpartra, és láttam a helyi korombelieket(középiskolások) a tengerbe ugrálni a tengerparti városokban. Magyarországon meg van a Velencei tó ami a pöcsömig se ér és egy nagy pusztuló nádas az egész, infrastruktúra 0, meg az elkurvult Balaton, végig belépő díjat szednek olyan helyeken ahol van legalább mobilvécé, a szabadstrandon meg a hányadék cigányok verik a kisgyerekes családokat(is).

mallac 2012.07.20. 20:20:10

@K.Tomoceusz: A Balaton olyan tiszta hogy simán lelátni egy méterre is, feltéve hogy nem kavarja az iszapot a strandoló.Valami vízijármű kölcsönzőnél ültünk éjjel Siófokon, és a közvilágítási lámpák megvilágították a meder fenekét.És nincs benne kavics, csak finom, talpat símogató vékony iszapréteg.A Dunában meg aknára is léphetsz,elveszített drótkötelek,vízbedobott bevásárlókocsi, van abban minden.

Kekeckokec 2012.07.21. 21:24:52

@mallac:
Elhiszem, hogy szereted a Balatont, de azzal az erővel, ahogyan a Dunában aknára lépsz, a Balatonban meg repülőre:-) esetleg kézigránátot találsz, vagy aknagránátot, mint az elmúlt hetekben majdnem minden nap.A Dunán utoljára a 2003-as kisvíznél voltak ilyen találmányok.Ezzel együtt statisztikailag nagyobb az esélyed arra,hogy a Dunában lőszert találj, lévén sokkal nagyobb volt a harci tevékenység is arrafelé anno. De 1951 óta (akkor a DÖMÖS gs robbant fel Érsekcsanád felett) nem volt a Dunán háborús vagy egyéb lőszer miatt katasztrófa. Bevásárlókocsit, nagyobb tárgyakat, drótkötelet nem találsz, azt elsodorja a víz. Kisebbeket igen, azokból sokat, el sem hinnéd, mennyien élnek abból, hogy kisvíznél átfésülik a partot, és összegyűjtik a fémet és egyéb tárgyakat. Sokszor érdekes dolgokat is lehet találni, én pl egyszer szigonyt találtam, egészen jó állapotban, volt vagy 200 éves.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.07.23. 15:08:35

Annyira jó, hogy mindenki osztja az észt, ész nélkül. Úgyhogy most én is.
1.) Egyrészt a Duna nem koszos, legalábbis nem annyira, hogy ne lehetne nyugodt szívvel fürdeni benne. A gyerekeim eddig csak a strandokon, tanuszodákan, meg a balatoni kisvízben (Siófok, Aranypart) szedtek össze bármit is, de erre lehet azt mndani, hogy ez szubjektív vélemény. Viszont a fent is belinkelt indexes cikk objektív mérés eredménye, és a szabad vizekben való fürdés hivatalos ellenzői sem a szennyezettségre, hanem az egyéb veszélyekre szoktak hivatkozni.
2.) Nem olyan rég egy blog kommentben kikerestem a vonatkozó kormány rendeletet, amely szerint települések belterületein ab ovo tilos a fürdés. Nem tudom miért van ilyen kategorikus tiltás, de van, és kész. Ezért nem szabad Békásmegyertől Budatétényig fürdeni, a többi csak parasztvakítás.
3.) Tessék beülni az uatóba, felmenni a Dunakanyarba, kersni egy kavicsos, vagy homokos strandot, és ott csobbanni. Amikor a 35+ fokok voltak, mi ezt csináltuk, mert nem voltam hajlandó abba a strandnak nevezett tömegnyomorba bemenni, ahol a szomszéd lába a szádba lóg, nincs árnyék, a gyerekedet meg két hétig kezeli a nőgyógyásztól a bőrgyógyászig mindenféle doki, amíg kikúrálják a szünidő káros hatásaiból. A Duna-parton meg keresel egy helyet, ahol a fák belógnak a víz fölé, gyerek betérdel a vízbe, és vidáman várat épít órákon keresztül.
4.) Hűvösebb napokon, amikor nem kell a gutaütéstől tartani, ki kell menni a Rómaira, kibérelni egy kenut (4 személyes 3200,- / nap, ha nincs saját mentőmellény, akkor a gyerekenek adnak, de úszni nem tudó felnőtt is kap), és felhúzni a Luppára. 2-2,5 óra nagyon lájtos testmozgás, fent sör-virsli-pörkölt-rántott hús, aztán lehet visszacsorogni. Olcsóbb, mint a négy mozijegy, és garantáltan 3D-s élmény.

lüke 2013.03.06. 14:09:44

miért tilos?
a Kopaszin belefulladt egy gyerek a nyáron, ott is azóta megtiltották
(jellemzö beszari konzekvencia)
süti beállítások módosítása