Nem olyan rég megjelent egy tízes lista a Mashable-en azokról az objektumokról, amelyeket nem láthatunk a Google Maps-en. A felsorolás korántsem teljes, akár Budapesten is találhatunk ilyen helyeket. A Magyar Honvédség Logisztikai Ellátó Központja nagyon komolynak hangzik, de kisatírozni 2012-ben kicsit vicces. Főleg, hogy ha valaki nagyon bele akar nézni, akkor ott a Microsoft térképe, a Bing, mely úgy látszik nem csak az időutazók, de a kémek kedvenc alkalmazása is. Riadó! Rés a pajzson!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: google budapest térkép bing xvi. ker mátyásföld újszász utca

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr844338069

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.03.26. 09:12:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spica · http://lucrezia.blog.hu 2012.03.25. 11:12:50

@emhem: az nem trafóállomás, hanem az OVIT telepe, de ezzel együtt nem értem a titkolózást :-)

Ya Basta! 2012.03.25. 11:25:55

kosz. mar egy ideje szirjak ezek a folttok a szemem.

van valakinek otlete mi lehet Nagytarcsa-tol keletre az ahaz amit nagyon takargatnak? komplett arokrendszer veszi korul. egy haz az erdo kozepen.

magpie65 · http://ensemtudom.blogspot.com/ 2012.03.25. 11:33:39

Ezen már én is gondolkodtam. És nem csak budapesti ojjektumoknál. Mert ugye ki van takarva a 15. krületi trafóállomás, a gödi trafóállomás, a battai finomító technológiai területei (a tároló nem), de nincs kitakarva a TVK, a kecskeméti NATO-repülőtér, a paksi atomerőmű...
Munkából kifolyólag a cégnél szükségünk lett a TVK-TIFO (Tiszaújváros) légifotójára. Az addigi gyakorlat szerint elmentem a Bosnyák térre (FÖMI) és kértem a terület ortofotóját. Erre néznek rám: TÜK vizsga van? Mondom nincs. Akkor sajnos nem lehet. Úgyhogy megvettük máshol, űrfotón, azt lehet...

dr. Bubó 2012.03.25. 11:42:44

"Magyar Honvédség" mér van ijjen nekünk is? operett katonákkal?

az ijjen kis hadseregnek fordított az érdeke... sok "objektumot" kéne építeni "patyomkinból" hagy rettenjenek meg a labancok...

pedig hasznos lenne a google a magyar "hadseregnek" is, hogy pistát meg jóskát (azaz a hadseregüket) megtalálják... bár a kocsmába nem lát be...

apropó a akatonai objektum nem a potyára megvett tiszti lakások és a kiskatonák felhúzta nyaralóépületek?

dr. Bubó 2012.03.25. 11:44:52

@Ya Basta!: "egy haz az erdo kozepen"

szerintem az ezer tábornok közül az egyik azt a házat "privatizálta" magánhadseregestül...

qnadam · http://qnadam.hu/blog/ 2012.03.25. 12:15:08

ha eartht használ az ember, nem is kell a bingig menni, elég egy régebbi térképre váltani :)

na-ki 2012.03.25. 12:31:57

A kitakarás olyan státuszszimbólum lett, mint a kék lámpa a kocsikon...

Nem lépünk előre csak a hülyeség térképén, de ott jó nagyot :(

MP 2012.03.25. 13:08:07

Ha kéred a saját házadat is kitakarják adatvédelmi okokból ennyi.

Gera 2012.03.25. 13:25:44

@dr. Bubó: Az a ház az erdő közepén egy aktív honvédségi objektum, ha minden igaz, és nem a kispályások közül, van ott mindenféle több emeletes földalatti izé, elvileg az országos légvédelmi parancsnokság központi harcálláspontja is volt ott nem is olyan régen.

Gera 2012.03.25. 13:27:40

@Gera: Vicces, hogy a Google Mapsen és a Terraserveren is ki van takarva, de a Bing Mapsen nincs :)

Gera 2012.03.25. 13:40:00

@Gera: Vicces, hogy a Google Mapsen és a Terraserveren is ki van takarva, de a Bing Maps nem jutott eszükbe :)

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.03.25. 13:48:25

arról nem beszélve, hogy a streetviewt elüldözte a népharag meg az ombuccman, miközben a románok addigra már rég lefotóztak minden nagyvárost (norc).

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.03.25. 13:50:45

ami berlinben folyik azt is szánalmasnak tartom, hogy mezei társasházak utcai homlokzatát ki kell takarni...???

Rox 2012.03.25. 13:53:18

Az Újszász utcát nyilván Újszászy István vezérőrnagyara tekintettel kellett titkosítani, tehát valóban katonai titkosszolgálati ügy van a háttérben. :)

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.25. 13:58:42

A régi idők kémei úgy dolgoztak, hogy körbejárták az országot és megnézték hol van "fényképzeni tilos" tábla, majd az illető területet alaposan megvizsgálták.

Manapság a kémek dolga sokkal könnyebb: otthon, kényelmes fotelből böngészik a Google-térképeket, s megkeresik a kisatírozott területeket, majd rámennek a titkos Bingre, s megnézik mi van ott.

Ez a technika fejlődése.

csillámpóni 2012.03.25. 14:22:12

Egy időben eljártam egy épülő objektum mellett - nem tudtam nem Moldova titkos dokumentációba csomagolt töpörtyűjére gondolni a Magyar atomból. Viccország vagyunk, egyetlen reményünk, hogy a honvédelmi szempontból vészterhes idők talán elkerülnek.

dr. Bubó 2012.03.25. 14:24:41

@csillámpóni: azért a Viccország nagy és dicső tettei közül talán a legszebb volt, amikor egyszerre üzentünk hadat az USÁnak és a Szovjetuniónak... és ezt nem viccnek szánták, az alkalmatlan gerinctelen "vezetőink"

a mai viszonyok már mások...
még nagyobb a hitványság és cigánykodás...

lutria 2012.03.25. 14:32:34

Pláne hogy amíg a Mátyásföldi laktanyában a régebbi képeken az udvar tele volt M-zárolt katonai járművekkel(voltam bent katonakoromban) nem volt cenzúrázva,az utolsó képeken meg már üres,és max. a raktárépületek látszanak- hirtelen szupertitkos lett.
És ezen az alapon a Tápiószecsői lakatanya/raktár/fegyverjavító bázist miért lehet nézegetni,valszeg ott jóval több titok lehet és a járműveket szabadtéren tárolják.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2012.03.25. 14:34:05

Az is vicces, hogy Amszterdamban a királyi palota pixeles, nehogy kitalálja valaki, melyik szobában lakik a királynő :)

timargabor · http://kard.blog.hu 2012.03.25. 14:50:48

Az összes valamirevaló katonai repülőterünk nyilvános ezeken, közben ilyesmiket meg letakarnak - ebben sztem az a gáz, hogy különben 99,9%-nak fel sem tűnne, hogy az a hely, az egyáltalán védelmi szempontból jelentős. Akinek meg igen, az úgyis tudja, hogy mi van ott.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.03.25. 14:55:59

Állítólag annyira komoly a honvédelem, hogyha ne adj Isten, nem nyolc és négy között támadják meg az országot, észre sem veszik.

dr. Bubó 2012.03.25. 14:58:12

@Gee Halen: háát... a raktárost otthon nem lehet zavarni... így az ellencsapásra reggel 10h ig (azaz a reggel 8as munkakezdés +kávéjáig) várni kellene... de szerintem addig is halálra röhögnék magukat az ellenséges csapatok...

Mókás Buszkilincs 2012.03.25. 15:13:13

@lutria: "...az utolsó képeken meg már üres,és max. a raktárépületek látszanak- hirtelen szupertitkos lett."
Azért titkosíttatták a Google képeket, mert a terület jelenleg is használatban van. Itt nálunk nem titok, hogy itt van az ellátó központ (hivatalos nevét Dávid a cikkben megírta), ami a komplett nem belföldi ellátást biztosítja. (Olvass a sorok között... Többet és konkrétabbat nem írhatok)
A Bing Maps-et, főleg kelet-európai viszonylatban, mindenhol el/lemaradottnak tartják, ezért nem is használják - szemben a Google térképeivel.

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2012.03.25. 15:44:24

@qnadam: Pont ezt akartam mondani. Ha visszaugrik az ember a tavaly áprilisi felvételre, darabra le lehet számolni, mennyi stratégiai jelentőségű PTSZ rohad a telep közepén.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.03.25. 16:11:42

@Mókás Buszkilincs: Ha valakit tényleg érdekel az a saját műholdjával nézi meg, vagy odaküldi az Alit egy 800-as teleobjektívvel a szomszéd panelház 8. emeletére, esetleg óránként pár tízezerért bérelnek egy Cessnát Tökölön. Szerény véleményem szerint ennek a kisatírozásnak abszolút semmi értelme, de láttuk a Tüskecsarnok romjainak mindenható biztonsági őrét is, aki közterületről is elzavarja az embereket. Ebben az országban minden titkos, semmit ne videózz, ne fényképezz, és mindenhez legalább miniszteri engedély kell. Kivéve, ha komolyan gondolod, mert akkor már rég készen vagy vele mire bárkinek is feltűnik. :)

LiberAll 2012.03.25. 16:14:09

Jah Kecskeméti Reptér meg látszik, a parkoló An-12 ek mellett ott vannak a Készültséget adó Grippenek Állásai.

min 2012.03.25. 16:45:19

Nagytarcsán egy légvédelmi rakétaezred van/volt...
Szánalmas ez a kisatírozosdi.

belojani 2012.03.25. 17:21:13

@Alibenqka: Nem a tisztjeit,csak a laktanya pk-t.Teljes név, rendfokozat, hely megnevezése, és a jókívánság az új évre. Ha igaz a pletyka egy olasz NATO hajóról jött az üzenet.

MartinRick 2012.03.25. 17:27:23

Ha nem ismerik, hogy kik és milyen alkalmazásokat használnak, akkor minek annyi jól fizetett rendszergIzda a hadseregnél? Itt észrevétlenül egyébként még pattanás sem nőhet a p.csömre sem, de engem nem érdekel. Nekem csórónak nincs rejtegetni valóm!

Mpett 2012.03.25. 18:14:32

Gödöllő belterületén is ki van satírozva a honvédség területe!

payskin 2012.03.25. 18:32:21

A Bing térképe viszont abból a szempontból komolytalan, hogy legalább 6 éves: nyoma sincs a 4-es metrónak, az új BKV székháznak, áll még a Skála, és még az Ügető van a Kerepesin, nem az Árkád. Sőt, ha igaz az Árkád Wikipedia bejegyzésében, hogy már 2004-ben elkezdték bontani az Ügetőt, akkor 7-8 éves.

Fikalnyik Eugén 2012.03.25. 18:34:03

@dr. Bubó: "dicső tettei közül talán a legszebb volt, amikor egyszerre üzentünk hadat az USÁnak és a Szovjetuniónak"

OFF
a ruszkiknak nem üzentünk hadat, hanem beállt a hadiállapot (hivatalosan ők támadtak először) az amerikaiaknak meg azért kellett hadat üzenni (a románok és szlovákok után utolsóként), hogy lefoglalhassuk az amcsi vállalatok által birtokolt zalai olajmezőket. Egyébiránt 41 nyarára az Atlanti-óceántól a Fekete-tengerig minden német vagy szövetségese kezén volt, a lehető legjobb döntést hozták az adott világpolitikai helyzetben...

payskin 2012.03.25. 18:39:26

Hoppá, átváltottam Bird's Eye-ból Aerialba: ez viszont évekkel veri a Google Mapset! :-) Instant időutazás, próbáljátok ki!

dr. Bubó 2012.03.25. 18:43:09

@payskin: izgalmas és racionális megközelítés...

de nevetségessé ott válik a teljes II.vh szereplésünk, ha a teljes spektrumot nézzük...

racionális döntés volt e Hitler mellett háborúba lépni?
egyáltalán a háborút választani és nem minden áron a bkét erőltetni (tudom hogy rövid távon mexáláss lett volna akkor is... mint a svédeknél stb, de nagyságrendekkel kisebb veszteségekkel szálltunk volna ki...

érzésem szerint egy revans vágyas, feltüzelt, háborús hortis huszáros stb hangulat hajszolta bele az országot...

nem mérték fel a magyar "hadsereg" reális teljesítő képességét...

ijjen értelemben az akkori rezsim ugyanojjan alkalmatlan gerinctelen elitből állt, mint most...

Fikalnyik Eugén 2012.03.25. 19:02:55

@dr. Bubó: kilépni kellett volna időben

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.03.25. 19:03:53

@dr. Bubó:

Magyarország gyakorlatilag nem választhatott. Vagy ha mindenáron betartunk Hitlernek, már 1944. március 19-nél sokkal hamarabb megszáll, és abból nem svédországi mesedélután lett volna, hanem sokkal nagyobb veszteségek, például fix, hogy a szomszédainkat rászabadítja az éppen visszakapott területeinkre, és jön a vérfürdő. Igazából a kiugrásnál bénáztuk el, de akkor nagyon.:-/ Persze utólag mindenki tudja, hogy mi lett volna a helyes...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.03.25. 19:04:48

@Fikalnyik Eugén:

A románok vártak is ránk két hétig.:-/

világatlasz 2012.03.25. 19:24:09

A bürokrácia mindig és mindenhol hülye. Nálunk meg egyre hülyébb. A legnagyobb ellenség az állampolgár, ezért minden tilos és mindenért büntetni kell. Akit meg valami csoda folytán érdekelne a szánalmas titkaink, már régen jobban ismerik, mint a bürokratáink.

Adani 2012.03.25. 19:26:27

@magpie65:

Vicces dolog kitakarni az OVIT-nál lévő zuglói alállomást, hiszen szemközt vele 10 emeletes lakóházak vannak, a felsőbb emeletekről biztos jól lehet látni mi folyik ott. Amúgy jártam ott nemrég és érdekes volt a telep, simán befényképeztem a kerítésen keresztül is, volt ott pár munkás ,de azon kívül ,hogy úgy néztek rám, mint a piromániás a vizes szalmára egy szót nem szóltak ,ha tényleg akkora titok lenne ott tuti szóvá tették volna.

Ami viszont duplán érdekes, hogy az albertirsai nagy trafóállomás nincs kitakarva, az jó nagy, ide jön be az ukrán áram a 750 KV-os vezetéken. Sőt Ukrajnában is megtalálható a másik 750 KV-os állomás, MO-n belül simán követhető műholdképen a villanyvezeték útvonala is, Ukrajnában vesztettem csak el a fonalat, a nem elég részletes műholdképen.

@dr. Bubó:

Azt mondják ha ma kitörne itt a háború az volna a Honvédségnél kész csoda, ha katona, fegyver és lőszer egy helyre tudna kerülni ismerve a híresen jó logisztikát meg logikus gondolkodást. A nálam idősebbek valszeg sorkatonák is voltak, én nem voltam csak hallottam érdekes történeteket, de régi jó mondás ,hogy azért áll őr a laktanya kapujában ,hogy a logika ne tudjon bemenni. Meg ugye a nem logikus, de olyan katonás megoldás vinni a gömböt és gurítani a kockát.

Egyébként azért is nevetséges ez a kitakarósdi, mert ha egyszeri civilek számára ilyen játékszer van mint a Google műholdas térképe ,ahol Pl. BP belvárosában madártávlatból látsz mindent, akkor milyen lehet egy hadseregnek vagy egy titkosszolgálatnak?
Még a körmödön lévő koszt is látják ha arra kíváncsiak ill. rád tudnának szólni,hogy lóg a cipőfűződ és a karórád is siet két percet.

Az amcsiknak való hadüzenet tényleg vicces volt amúgy, értelme semmi sem volt, az amcsik csak röhögtek rajta, kb. annyira ijesztő mint mikor a vasággyal 30 kilós emberke pattog a kocsmában egy kétajtós szekrény méretekkel rendelkező hústoronynak. Sőt először azt se tudták miért is üzennek hadat? A legenda szerint Roosevelt elnök kérdezte is ,hogy hol van MO? Ki a királyuk? Nincs király. Akkor ki van? Horthy Miklós tengernagy. Tehát tengeri nagyhatalom? Nem, nincs tengerük. De hát akkor mit akarnak, tán teürleti követeléseik vannak? Nem Romániával és Csehszlovákiával van területi követelésük. És ők a mi szövetségeseink? Nem ők, Magyarország szövetségesei.

dr. Bubó 2012.03.25. 19:27:33

@Fikalnyik Eugén: @Mj: igazatok van nagyjából...

de a végeredmény akkor is az, hogy...

Hitler majdnem jól mérte fel a saját erejét... nagyon kicsin múlott a "kudarca", azért így is szép "sikereket" ért el... nagyon picin múlt. pár stratégia döntés a háború közben. nagyon jól felkészített hadsereggel, hátországgal stb vel indult neki... dacára az I.vh. vesztessel szembeni korlátozásoknak.

a magyar leit viszont nem döntött jól. a magyar hadsereg az totál alkalmatlan volt mindennemű mozdulatra (kivéve a civilekkel szembeni kegyetlenkedést, deportálást stb). szóval katonai erőnk gyakorlatilag zéró volt... azt feltételelzni hogy Hitler nyer és akkor nekünk jó lesz, az dupla vagy semmi buta játék volt... az egyetlen racionális döntés (haderő nélkül) mindent megtenni a kimaradásért... a semlegességért. persze akkor a lengyelhez/franciához hasonló mexállás lett volna... ez a mi esetünkben jobb lett volna mint a Hortit követő Szálasi rencer... szerintem jelentpsen kevésbé hatékonyan tudott volna a civilek megsemmisítésében jeleskedni a német hadsereg, mint a saját csendőrségünk és nyilasaink...

ez egy ijjen dolog... akinek nincs hadereje az hirdesse a békét...

dr. Bubó 2012.03.25. 19:29:06

@világatlasz: röviden: nem múködő jogszabájok, nem működő intézmények = nem működő álam...

mafiakormányzás van... hozzánemértő gerincetelenek ragadták magukhoz a közkasszát (megint...)

dr. Bubó 2012.03.25. 19:33:49

@Adani: :)

az összes polgári gép Budapest felett száll el...

simán az ablakból le lehet fotózni amatőr digitális géppel is ezeket a cuccokat...

szánalmas...

ha alkaidát érdekelné akkor simán csak egy jukat fúrna egy zagytározó aljába még egy kézigránát sem kell... vagy még az se kell... a magyar balf@sz népség... elpusztíttya saját magát...

Adani 2012.03.25. 19:33:58

@dr. Bubó:

Van ugye az a mondás, hogy minden országnak el kell tartania egy hadsereg. Ha nem akarja vagy nem tudja, akkor majd kap egyet az egyik szomszédjától.

béla a görög (törölt) 2012.03.25. 19:35:16

szerintem a honvédség maradékát megszállták a jogászok azért van ez.

A világűr tele van műholdakkal akit érdekelt az 25x körbefényképezte az összes objektumot oda meg vissza 350 különböző hullámhosszon - erre vannak a polgári célú alkalmazások, mit csinálnak a jogászok? Kitakartatják csak, hogy fontoskodjanak egy kicsit.

A következő háborút úgy vívjuk, hogy bepereljük az ellenséget - az ész megáll.

xido 2012.03.25. 19:36:18

Őszinte leszek..tojok rá mit satíroznak ki,csak már lőnék fel azt a tetves street view-t végre..utálom a norc.hu 3 évesw gyenge felbontású,de egyetlen elérhető magyarországi virtuális utcatérképet a nagyobb városokról:)

naavii 2012.03.25. 19:49:54

Én sem értem, hogy a 21. század hajnalán miért kell a térképet manipulálni? Ha van ott valami, azt nyilván őrzik (őrséggel, riasztóval, stb.) és ha illatéktelenek jelennek meg ott, akkor akcióba lépnek. Ha nincs ott semmi, akkor még ennyire se mértem.
Egyébként a Googlemaps-on kifigyeltem pár zölddel kitakart területet Gödöllőtől délre, gondoltam, megnézem a Bing-en, mi van ott. (Hehe...) Most vettem csak észre, hogy a GM pár légifotót frissített és az újakról félig lemaradt a zöldítés (na, ennyit a titkolódzásról).

Egyébként meg nem tudom, mi lenne, ha néhány hülyegyerek (mondjuk én meg a hasonszőrű haverjaim), elhatározná, hogy felderíti, mi van a zöld alatt?

krucifixx 2012.03.25. 19:50:46

Azt tudjatok, hogy mi van a Budakeszi uton? A budakeszi erdoben (II kerulet) a nagy kanyar elott van egy kis, utana egy nagy kisatirozott resz. Ezek is latszanak a Bingen, de attol nem tudom, hogy ma az.

Adani 2012.03.25. 19:59:04

@naavii:

Már majdnem mindet felderítették.

Régebben még működtek az olyan trükkök, hogy pl. a vasútállomásnál a fotózni tilos táblával védett állomási vágányrajzi fotó direkt hibás volt, vagy épp a katonai térképeken volt össze-vissza cserélve pár település, a Transzibériai expresszen meg cserélgették az állomási névtáblákat ha ott nem állt meg a vonat, nehogy már egy kém fel tudna írni melyik után melyik jön.

naavii 2012.03.25. 20:03:59

@naavii: Természetesen eszemben sincs felderíteni (közben megállt egy nagy fekete autó az ablak alatt és bakancsok dobogását hallom a lépcsőházból), pusztán csak eljátszottam a gondolattal, hogy ez a zöldítés éppenhogy felkelti az ember kíváncsiságát, míg ha erdőt, bokrot, stb. photoshopolnának oda, vagy lakótelepet a városon belül, a kutya se figyelné, mi van ott.

2012.03.25. 20:06:53

Olvasgatva a hozzászólásokat pár dolog azért kiderült számomra:
1. Ha valami nincs kisatírozva, az a kutyát sem érdekli.
2. Akit mégis, az könnyedén megszerezheti a szükséges felvételeket - ráadásul nem is nagyon kell keresgélni, hogy melyek a stratégiailag fontos objektumok.
3. Az objektum szó Szalacsi Sándor után már sosem lesz olyan mint régen, ahányszor leírva látom mindig elmosolyodok :-)

Adani 2012.03.25. 20:43:07

@nemorino:

Az nem az objektum, amiről te beszélsz az az ojjektum. :) Vajon Fogarasi jómunkásember Árpád atombiztos ojjektuma is ki van takarva? (Most néztem meg, nincs:)

Egy trafóállomást amúgy se értem miért kell kitakarni? Ott mi titkos dolog lehet? Ráadásul a villanyoszlopok látszanak körülötte, nem nehéz kitalálni mi lehet ott, ahová sok villanyvezeték fut be.

Bird 2012.03.25. 20:59:07

Már valahol szó volt róla, de nagyon idepasszol a következő történet.

A hetvenes évek közepén a Postai Tervező Intézetben tervezték a solti rádióadót és a taljándörögdi átjátszó állomást meg még sok mindent.

Az erre jogosított tervezők reggelente felvehették a TÜK (titkos ügykezelés) raktárából a katonai térképeket. Ezeket a munkaidő vége előtt vissza kellett vinniük.

Ha valaki nem tette, megszólalt a minden irodában az ajtó felett elhelyezett hangszóró (a müezzin) - amit az "előszobából", azaz a titkárságról kezeltek -, hogy "Kovács szaktárs sürgősen vigye vissza a térképet a TÜK-irodába!".

Egyszercsak elmaradtak a reggeli térképkikérések. El nem tudták képzelni, hogy miként dolgoznak enélkül.

A rejtély megoldása: az egyik tervező vett Münchenben egy térképet Magyarországról...

Dervenkál Egon 2012.03.25. 21:04:00

@T2005: de

@Adani: a trafóolajat lopják. Sokszor ezért nincs néhány napig közvilágítás itt-ott. Hogy kitakarni mi értelme, azt nem tudom, mert a rozsgás piros zsiguliban biztos nem műhold fotó alapján keresik a trafókat...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.03.25. 21:08:24

Nalunk a korvasutsornal a XV, keruletben is ki van satirozva valami.

47.532437,19.131156 ---> google maps

Ha jol tudom ez a MVM telephelye.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.03.25. 21:12:57

Erdekes, hogy az Irinyi Janos Laktanya nincs kisatirozva.
A 32. Budapest Or es Diszezred laktanyaja sincs kisatirozva.
A masik beceneve a nagy Petofi volt, vagy a bunteto ezred, mert itt volt a fogda.

l.atti 2012.03.25. 21:28:59

szazhalombattai finomito is ki van takarva

Mesterlövész 2012.03.25. 21:33:51

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Ez marha jó, az általad említett helyet megtaláltam a Google Föld segítségével (ott nagyjából a 47'31; 19'08 koordinátán van), és a kitakart helyet meg lehet nézni fényképen :D egyébként semmi nagyon különös, egy villamos erőmű, az itt látható első képhez hasonló jelenség www.stsgroup.hu/?page=m2a4

Pierr Kardán 2012.03.25. 22:07:10

@Gera: "Az a ház az erdő közepén egy aktív honvédségi objektum, ha minden igaz, és nem a kispályások közül, van ott mindenféle több emeletes földalatti izé,"

Ha földalatti izé van ott, akkor egy légifelvételen miért kell kitakarni?????

Na, akkor egy katona sztori (mert én voltam katona). Harckocsizó voltam, eljött a nyári nagy hadgyakorlat ideje. Hajnalban riadó, megtámadtak minket a labancok, nem félnek ugye a hülyék a nagy-nagy magyar dádától :-))

Technika kisebb-nagyobb rugdosás után életre kel, rohanni annyira nem kell, mi a második lépcső vagyunk, először nyúl elvtársak átkelnek a Dunán, hídfőállást létesítenek, pontonos hidász elvtársak hidat vernek, amin az elsőlépcsős tankos elvtársak átkelnek és most 40-50 km mélységben okítják a labancokat. Mi meg megyünk biztosítani a szárnyat.

Szép komótosan lebrümmögünk a Dunapartra, de ott elég nagy a csönd. Oké, nyulak biztosan elfogytak az ütközetben, elsőlépcsősök már messze járnak előttünk, de van egy kis gond. Hol a híd????

Első gondolat: vazze, biztosan rossz helyre jöttünk :-(
Gyorsan kiderül, hogy biza jó helyen vagyunk, a Néphadsereg biztosra megy, előre tudta, hogy a labancok hol támadnak majd, ezért előre lebetonozott ott egy helyet, hogy pontonhidat lehessen építeni. Vasbeton hídfő ott van, ide kellett jönni...
Második gondolat: vazze, lehet, hogy nem pontonhídon kell átmenni, hanem vízalatti átkelés lesz :-((
Ez már gáz, tanultuk, hogy hogyan kell, medencében gyakoroltuk is, de azért egy igazi folyó kicsit más. Mindegy, ha ezt követeli a haza, akkor ma nem megyünk haza :-)

Kicsit kényszeredetten, de fegyelmezetten nekifogunk a harckocsik leszigetelésének, kezdjük felszerelni a levegőcsöveket, a tisztek kicsit idegesen kezdik átszervezni a harckocsik legénységét, hogy minden tankban legyen jól begyakorlott vezető, meg parancsnok.

Már majdnem készen vagyunk, amikor a távolban porfelhő kél, a nap csillógó vasakon villódzik, megérkezik az első lépcsős harckocsidandár. Ilyen technikát eddig csak az oktatóterem falán lévő képeken láttunk, kettővel korszerűbb típus, vadi új gépek, minden felszerelés hibátlan, minden tankban van hivatásos tiszt beosztva. Dehát kicsit megkéstek, utukat állta pár tyúkól és szervezési hiányosság.

De itt vannak, akkor mi álljunk félre, mert ők mennének át a hídon. Naja, ha lenne híd, akkor mi már Bécset ostromolnánk...

Kicsit lehervadnak, hogy nincs híd, a vízalatti átkeléstől pedig a hideg rázza őket. Nagyhatótávolságú rádiójuk van, majd megkérdik, hogy akkor most mi a teendő. Moszkvát bármikor elérik rádión (csak éppen minek), de a hadtestparancsnokságot nem tudják elérni.

Kezdik belátni, hogy ha tényleg át kell menni, akkor vízalatti átkelés lesz. Csakhogy az valahogy nekik teljesen kimaradt a kiképzésből (biztos azért, hogy ne rozsdásodjon a vadi új technika), ezért a hadnagy, főhadnagy és százados elvtársak hozzánk, szarfaszú előfelvételisekhez kezdenek dörgölőzni, hogy adjunk nekik segítőket.

Mondanánk, hogy lufaszt, de a mi parancsnokunk nagyon élvezi, hogy hozzá fordul a magas dandár segítségért, ezért kezdjük újraosztani a legénységet.

Közben ismét zaj keletkezik, helikopteren megérkezik a magasságos minisztérium szemlebizottsága, látják fentről, hogy ahelyett, víner najstadtnál gyepálnánk a labancokat, a Dunával akarunk harcolni. Helikopter leszáll, a főtiszt elvtársak lelki szemeikkel látják magukat a hadbíróságon, hogy 50 harckocsi és 200 katona a Dunába veszett, ezért gyorsan leállítanak bennünket. Azt persze ők is látják, hogy híd nincs, a feladat a túlpartra szólítana minket, a hadtestparancsnokságot meg ők se érik el.

Ekkor újabb porfelhő kél, csörömpölés hallik a távolból, nap már nem villódzik a fémen (mert közben este lett!!!) és feltűnik a pontonos hidász alakulat.

"Kicsi" technikai problémáik voltak, de itt vannak. Ja, hidat ma nem vernek, sötét lett, lámpáik nincsenek.

Vagyunk már vagy 300-400-an, amikor kiderül, hogy kaja az nincs. A magunkkal hozott egynapi élelmünket már megettük, az utánpótlás meg valahol a Duna másik oldalán vár minket (sosem tudtuk meg, hogy tényleg ott voltak-e). Mivel lőszer az viszont volt bőven, azért javasoltuk a vezérörnagy elvtársnak, hogy cseréljünk el a szomszéd faluban pár malacot (ez volt a harckocsilőszer beceneve) pár igazi malacra.

A hangulatot jól jellemzi, hogy ahelyett, hogy fogdába küldtek volna minket, a főtiszt elvtársak adtak nekünk némi ellátmányt (főleg konyakot, ők azt szerették).

Ekkor jött a heppiend, ismét csörgés a távolban (port nem láttunk, mert közben koromsötét lett) és trallalá, megérkeztek a nyulak. Igaz, hogy hoztak pár csónakot (amivel ugye át kellett volna menniük a Dunán, hogy hídfőállás építsenek ki), de az már okafogyottá vált. Viszont hoztak pár ágyút, a legjobb fajtából. Ezt úgy hívták, hogy gulyáságyú :-)) És volt hozzá "lőszerük" is :-))

Éjfélre mindenki vidáman falatozott, reggel pedig mindenki indult haza a "győztes" hadjáratból.

Ezt a sztorit csak azért írtam meg, hogy mindenki számára világos legyen az, hogy a mi hadseregünk alig veszélyesebb miránk, mint az ellenségeinkre :-((

dr. Bubó 2012.03.25. 22:15:53

@Pierr Kardán: sok kárt tud okozni a hadseregünk... főleg önmagunkban... viccország...

csillagház 2012.03.25. 23:02:48

Google Föld és Google Maps: Piliszántó felett a Pilis-tető teljes déli része elmaszatolva! Valamikor (az 1980-as évek közepétől 1991-ig) volt ott egy szovjet-magyar rakétabázis. VOLT! És már régen NINCS! Kém-mánia prolongálva.

Adani 2012.03.25. 23:09:38

@Dervenkál Egon:

De szerintem nem alállomásokra mennek be a 750 meg a 400 KV_os trafóhoz olajat lopni ,hanem a falu eldugott utcáján lévő oszlopra szerelt trafóra, vagy az utcán lévő nagy vas kocka trafóházba megy be olajat lopni. Amúgy igen, mert a kapálógép, fűnyíró meg az MTZ traktor is elmegy a trafóolajjal.

csillagház 2012.03.25. 23:10:06

Honvédségi terület a Pilisben: a hegytetőkről MINDENT látni lehet, sőt a siklóernyősök le is szállnak. De a Google Föld és a Google Map kisatirozza. Ugyanez Pomáz felett, ott is volt valami légvédelmi akármi. Már régen nincs, de bőszen satiroznak ott is.

csillagház 2012.03.25. 23:18:30

Térképek! Az 1930-as évekből származó katonai térképeket (amelyek hagyatékkal kerültek a céghez) SZIGORÚAN titkosnak minősítették és egy pincei páncélszekrénybe zárva tartották. Kulcsot csak a kijelölt ember kapott hozzá. ÉVENTE többször kijöttek a III/akárhányasok és ellenőrizték, jegyzőkönyvezték. 1990-ig ez így volt! Kém-mánia2.

payskin 2012.03.26. 00:08:09

@T2005: De, az Aréna! Mindig keverem a kettőt! Bocs!

magpie65 · http://ensemtudom.blogspot.com/ 2012.03.26. 00:52:56

@Pierr Kardán: (OFF on): Én annak idején pontonos hidász voltam, nem ott, akikre Ti vártatok, nekünk nem volt egész hídra való készletünk, úgyhogy mi csak kompátkelést csináltunk. Gyakorlaton (mi a labanc-talián erőket szoktuk Zágrábig zavarni) a tisztek mondták, hogy éles harci helyzetben mi már biztonságban vagyunk, mert csak akkor megyünk a folyópartra, amikor már közvetlen célzású fegyverrel az átkelési pontot nem lehet lőni. Én meg gondoltam, hogy ez qrva jó, mer' csak a légierő és a nehéztüzérség meg a rakéták maradnak :o) (OFF off)

Az a jó, ha az ilyen ojjektumokat kitakarják, mer' akkor a zellenség tudja, hogy AZT biztosan szét kell lőni, bármi is legyen az. Ahogy Géza mondta: a kémeknek csak a bazi nagy "fényképezni tilos" táblákat kell megkeresni, és alaposan körülnézni.

Ez a titkosítás egyébként sztálini örökség. Az egyetemen volt térképtan kurzusunk. Tanárunk saját élményként mesélte el, hogy az amerikai vendég geológusoknak nem kellett titkos térképet (1:10.000) igényelni, mert hoztak magukkal :o) A másik meg az volt, hogy vetítettképes bemutatót tartottak: ez itt USA keleti part, ez itt az északi rész, ez itt Washington, ez itt a Pentagon, ez X. tábornok, amint kilép az ajtón, ez itt a rangjelzés a vállán. Ez itt Moszkva. Folytassuk?

tundrazuzmo (törölt) 2012.03.26. 03:11:51

Ha nekem kellene ojjektumot eldugni, akkor biztosan nem satíroztatnám ki. Kisatíroztatnék egy másik, kamu ojjektumot egy másik városban, a valódi álcázott ojjektumot pedig nem.

De mi van akkor, ha az ellenség erre számít? Akkor tudja, hogy ami ki van satíroztatva, az biztosan kamu, és az igazi ojjektum máshol van. És itt jön a csavaros katonai logika - ezért satíroztatták ki pont az érintett ojjektumot, hogy az ellenség meg legyen zavarva!

Mészáros Laci 2012.03.26. 03:56:52

kis pénzért megvásárolhatsz néhány pixelt a googlemaps-en és az kerül oda, amit kérsz.

így volt pár hétig Colbert-híd a megyeri-híd :-)

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2012.03.26. 05:07:24

@timargabor: Rében az úton volt egy tábla, fotózni tilos xszáz méter. A kabaréba is bekerült, kiírták milyen hosszú a laktanya:)

Adani 2012.03.26. 13:11:37

@tundrazuzmo:

Sőt sokkal jobb lenne ha simán csak kicserélnék a képet, pl. egy erdő közepén lévő zöld kitakart paca gyanús, de ha simán fákat raktak oda akkor fel se tűnik.

A kitakarást az ellenség is látja, úgyhogy egyszerű dolguk van ,rögtön tudják hová kell lőni.

Kicsit OFF történet, de az arab-izraeli háborúban az arabok mikor kiraktak a határ szélére pár légvédelmi lánctalpas üteget, hogy ha átröpködnek az izraeli repülők legyen mivel lőni rájuk, akkor ott a személyzet, unaloműzőként egymással a rádión csevegett. Az izraeliek meg persze szintén hallgatták az adást szépen rögzítették is aztán mikor unták a mókát odaküldtek pár bombázót, a frekvenciát meg egy zavaróadával blokkolták, így nem lehetett riadóztatni. Majd blokkolás kikapcs, és beolvasták ,hogy figyelj csak Ali te nagy bajuszos, te ott az egyes ütegnél a szikla mellett, téged most kilövünk. bomba indul telitalálat. A harmadik után az összes arab mint az őrült ki a járműből és futott amerre látott, a drága ütegeket meg szétlőtték. Ezután pedig minden Varsói szerződés tagállamban kötelező képzlst kellett tartani a történet elmesélése után, hogy:
ad 1. A rádió nem arra való, hogy minden hülyeséget dumálj rajta. Kötelező volt feliratokat rakni minden rádiós egységre orosz és az adott ország nyelvén, hogy amit mondasz az ellenség is hallja. A mellékelt ábra mutatja ,hogy valóban.
ad 2: A lánctalp többek közt arra is jó, hogy ha lőnek odébb tudj menni.

A milstory blogon volt a történet amúgy, egy ámsikal együtt, hogy az arabok a sivatagban is bunkereket építettek, hogy majd onnan jól ki lehet lőni a tankokat, de adódott a kérdés hogyan álcázzák őket a sivatagban. Az egyik nagyokos meg kitalálta, hogy van egy bokor, azzal be kell futtatni, a sivatagi klímát is bírja, igénytelen, és az majd eltakarja. A gond az volt ,hogy nem nézték meg alaposabban a bokrot, nem volt őshonos ott és majdnem egész évben jó rikító színű termése van, az meg a sivatagban jó messziről virít. Az izraeli harckocsizók meg egy idő után rájöttek erre és rutinszerűen lőttek minden rikítő színű dologra.

Adani 2012.03.26. 13:17:39

@csillagház:

Nem is olyan régen talán 2002 körül történt az, amit egy ismerősöm mesélt. Egy 17 éves gyerek, aki amúgy BMX meg gördeszka freestyle-al foglalkozott vagyis biciklin meg gördeszkán akciózott rendelt külfödlről egy kamerás napszemcsit, mármint a szemüvegben van egy kamera, ami memóriakártyára rögzít, lehet vele álló meg mozgóképet felvenni. A vámhivataltól kapott levelet, hogy csomagja érkezett, peches volt fennakadt a vámon többe kerül, de ez még hagyján. A rendőrségre is becibálták és a csomagot elkobozták majd órákig vallatták ,hogy mégis mire kell ez neki, és hát a rendőr nem igazán értette, hogy mi a BMX freestyle, tetszik tudni biztosúr biciklivel ugratok ugratókon, meg tereptárgyakon és ezt akarom felvenni vele, hogy menőzzek vele a neten. Végül elengedték, de cuccon még hetekig ültek mire rájöttek, hogy nem kémkedni akar az imperialistáknak.

Ugyebár a rendőr még ilyet nem látott és gondolhatja ő a rendőr, hogy amiről nem tudom micsoda az gyanús ill. ami nem gyanús az is gyanús.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.03.26. 16:55:55

@dr. Bubó:

"de a végeredmény akkor is az, hogy..."

Nincs de. Ez egy ilyen dolog és kész. A valóságban ugyanis emberek, nem pedig Kasszandrák vagyunk.

"a magyar leit viszont nem döntött jól. a magyar hadsereg az totál alkalmatlan volt mindennemű mozdulatra (kivéve a civilekkel szembeni kegyetlenkedést, deportálást stb). szóval katonai erőnk gyakorlatilag zéró volt..."

Egyrészt ez azért elég erős csúsztatás - nézd meg mondjuk az Árpád-vonalnál zajló eseményeket -, másrészt az adott helyzetben a legerősebb szövetségi rendszer tagjai voltunk. Nézd meg az olaszokat: már az I. világháborúban megesett velük, hogy több, mint ezer katonájukat egy 19 éves nyikhaj zászlós, bizonyos Bertalan Árpád és kicsit több, mint tucatnyi katonája ejtette hadifogságba, a II. világháborúban is vicc volt az egész olasz katonaság, mégis jól jártak a háború végén, mert ki tudtak ugrani. De említhetném a szlovákokat vagy a románokat is, akik mind-mind ugyanolyan szövetségesei voltak Hitlernek, mint mi, sok esetben gyengébb hadsereggel.

"azt feltételelzni hogy Hitler nyer és akkor nekünk jó lesz, az dupla vagy semmi buta játék volt..."

Az volt a helyzet, hogy vagy útjában állunk Hitlernek, és akkor nagyon rossz lesz, vagy megpróbálunk profitálni a helyzetből addig, ameddig lehet. Aztán majd meglátjuk. Ha (nincs a történettudományban, de világos alternatívaként beszélhetünk róla) Horthynak sikerül kiugrani, teljesen máshogy alakulnak a dolgok úgy, hogy 1944-ben kezdődött csak igazán a borzalom.

"az egyetlen racionális döntés (haderő nélkül) mindent megtenni a kimaradásért... a semlegességért."

1941-ig mindent meg is tettünk - Teleki ezért is lett öngyilkos -, de a háborús frontvonalak közepén bizony előbb-utóbb megszívta egy olyan geopolitikai helyzetű állam, mint Magyarország, főleg, hogy az adott korban megkerülhetetlen revíziót csak Hitleréktől várhatta. Tessék tanulmányozni Bulgáriát, amely mindvégig ki akart maradni.

"persze akkor a lengyelhez/franciához hasonló mexállás lett volna... ez a mi esetünkben jobb lett volna mint a Hortit követő Szálasi rencer..."

Hamarabb megindulnak a deportálások, tehát kb. az összes jogfosztottat elviszik - és akkor most én sem beszélgetnék veled -, a visszacsatolt területeink magyarságára ráuszítják a bosszúszomjas volt szövetségeseinket - 1944 őszétől részben ez meg is történt magától -, tehát elég nagyfokú magyar népirtásnak is megágyazunk, csak azért, mert egy nyerő szériában lévő, éppen Európa uraként tetszelgő diktátornak gyenge ellenállással betartunk. Ja, és Szálasi de facto 3 hónapig vitte vágóhídra az embereket; ez ebben az esetben 3-4 év lett volna!

"szerintem jelentpsen kevésbé hatékonyan tudott volna a civilek megsemmisítésében jeleskedni a német hadsereg, mint a saját csendőrségünk és nyilasaink..."

Ez egy vélemény, amit nem túl sok tény támaszt alá, engedd meg, hogy így is kezeljem. (Nézd meg a birodalmi táborok "hatékonyságát".)

"ez egy ijjen dolog... akinek nincs hadereje az hirdesse a békét..."

Egyrészt volt haderőnk, másrészt nem tehettük meg, hogy kimaradunk. Konkrétan versenyfutás zajlott a Don-kanyarban a románokkal és szlovákokkal azért, hogy a visszaszerzett területeink háborítatlanok maradjanak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.03.26. 16:59:08

@Adani:

Király nélküli királyság volt, Horthy ellentengernagy volt, Csehszlovákia pedig akkor már nem is létezett, úgyhogy ezt a népszerű urban legendet nem ártana legközelebb egy kicsit pontosabban mesélni.:P (És mint az előttem szóló már megjegyezte, volt értelme ennek is.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.03.26. 17:14:53

@Adani:

3 éve tollba és órába rejtett kamerát is foglaltak le Ferihegyen.:)

Adani 2012.03.27. 08:49:52

@Mj:

"Ja, és Szálasi de facto 3 hónapig vitte vágóhídra az embereket; ez ebben az esetben 3-4 év lett volna!
"

Ez volt a nagy baj és ezért szívtunk sokáig mint utolsó fasiszta csatlós vagyis főbűn.

Akkor már semmi értelme sem volt a végsőkig kitartani és erődöt csinálni Budapestből, az csak arra volt jó, hogy szarrá lőtték a várost, és igen vágóhídra küldtek ezreket.

A hadüzenetes történet, tényleg pontatlan volt kissé így utólag, de emlékezetből írtam. A dolog megtörtént, majdnem pontosan így, Roosevelték tényleg nagyot néztek ,hogy ki az a Magyarország és miért üzent nekünk hadat, ha egyszer sosem hallottunk róla? Amúgy nem is vették komolyan, az amerikai diplomaták és nagykövetek itt az országban sosem számoltak be semmi ellenségeskedésről, még csak egy rossz szót sem szóltak nekik soha.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.03.27. 10:25:36

@Adani:

"Ez volt a nagy baj és ezért szívtunk sokáig mint utolsó fasiszta csatlós vagyis főbűn."

Az "utolsó (fasiszta) csatlós" Rákosi találmánya volt, amikor az 1945-ös, számukra elég borzalmas választási eredmények után magyarázni kellett Vorosilovéknak a bizonyítványt.

Szálasi egyébként nem akarta Budapestet szétlövetni, ez Hitler határozott "kérése" volt, aki inkább a magyar fővárost áldozta volna fel, mintsem szeretett germán városait. (Persze, amikor már ő is látta, hogy minden elveszett, inkább elpusztította volna az egészet.) Szálasi az én szememben nettó hazaáruló, de azért mindent az ő nyakába sem kell varrni.

Én is emlékezetből írom ezeket - emlékezetből kellett ezekből vizsgáznom is:) -, de ha valamiben nem vagyok egészen biztos, ma már elég könnyen utána tudok nézni, hogy jól tudom-e.;-) (Azt nem tudom elképzelni, hogy ne vették volna komolyan, ugyanis teljesen világos volt, hogy ha Németország és Olaszország hadiállapotba kerül az USÁ-val, akkor előbb-utóbb a szövetségeseik is hadat üzennek. Hasonló vezetéknevű elődje amúgy annyira ismerte Magyarországot, hogy még járt is itt, sőt, Mikszáth regényeket is olvasott.)

mpreston 2012.03.27. 13:29:27

@Mj: én azt gondolom, hogy alaposan tévedsz, de ez itt teljesen off. viszont hamár: nem kérték a németek és még sokáig nem tervezték kérni, hogy horthy hadba szálljon. viszont a szovjetek megüzenték, hogy támogatják a reviziós álmok egy részét, ha nem támadjuk meg őket. ugyhogy a faszfej horthynak még erre is lett volna lehetősége, ha egy pici esze van.(szépen táncolt, viszont ) bizony lehetséges lett volna semlegesnek maradni , a sokszázezer magyar zsidó pedig életben maradt volna, ha a magyar kormány nem utasitja együttműködésre a csendőrséget és a vasutat. csak annak kellett volna lenni, aminek kinézni szeretett volna: tisztességes úriembernek, aki nem támadja meg a szomszédot, nem gyilkol és nem támogatja a gyilkosokat.igy a megszálló németek nem találtak volna szervezett helyi együttműködőket, deportálási listákat és nem lenne örök szégyenünk, ami történt. azt tudod e, hogy a kárpátalja magyarsága főleg zsidó volt és kiirtásukkal nem maradt ott szinte senki magyar, plusz a maradékot a háború után deportálták a bosszúszomjas helyiek.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.03.29. 01:05:05

@mpreston:

Tőlem gondold nyugodtan, engem nem zavar.

Ha történelmi vitát szeretnél kibontakoztatni érvekkel, akkor légy szíves, ne operálj faszfej típusú jelzőkkel, mert így teljesen hiteltelenné válsz. Tehát, ha azt akarod, hogy komolyan vegyem a mondanivalódat, próbáld meg legalább az alapvető történettudományi módszereknek megfelelően becsomagolni.

Egyébként köszönöm kérdésedet, éppen tavaly nyáron látogattam meg Beregkövesdnél egy düledező sírkövekkel teli zsidó temetőt, amit már csak egy disznóólon keresztül lehet fölkeresni - azért Kárpátalján erős túlzás, hogy a magyarok főleg zsidók voltak -, meg pár hónapos élmény Ablonczy A visszatért Erdély című könyve is, aminek az egyik fő tanulsága éppen az, hogy a Magyarországhoz lojális, magát magyarnak valló és magyarul is beszélő határontúli zsidóság hiányát éppen azok szenvedik meg, akiket annyira fel akartak emelni Horthyék, és akik a mai napig megszenvedik a kisebbségi lét gyötrelmeit.

Amúgy pedig neked is ajánlom Bulgária világháborús történelmét: ennek alapján is fix, hogy nem maradhattunk volna semlegesek, főleg, hogy felvonulási területre estünk. Ráadásul ígérhettek volna bármit a szovjetek, mert 1944 nyaráig a németek, a szlovákok és a románok itt azt csináltak volna, amit akarnak. És elhiheted, hogy az nem lett volna mesedélután.

(Egészen zárójelben pedig megjegyezném, hogy nekem ugyan nem szégyenem, ami történt, és unom már ezt a kollektív bűnösségen alapuló, csak az antiszemitizmust gerjesztő agymosást, amit azok folytatnak, akiknek már semmi közük sincsen a valódi áldozatokhoz. A nagyanyám két haláltábort élt túl, volt olyan dédszülőm, aki Auschwitzban halt meg, a nagyanyám egyik bátyja munkaszolgálatosként nem jött haza, apai nagyszüleim, köztük az antiszemita dédapám pedig két zsidó lányt is bújtattak az életük kockáztatásával, mielőtt épp a nagyanyám öccsét vesztették el, aki hazavánszorgott a Don-kanyarból. Úgyhogy maradjunk annyiban, hogy rossz emberbe kötöttél bele.)

Adani 2012.03.29. 07:58:04

@Mj:

Na igen, a kutya nem akarja tagadni, hogy megtörtént a népírtás és elhisszük ,hogy rossz volt, de nincs kollektív bűnösség, miért kéne valamiért bűnhődnöm, ami a dédnagyapáim idejében történt? Az indiánokat is kiírtották a telepesek, mégse emelgetik naponta, hogy nekünk de rossz volt akkor. sztálin idejében is volt népírtás rendesen, a ukránok kiéheztetése pl. legalább akkora tragédia volt (7-10 millió áldozat 1929-33 között). Felesleges a tényeket törvényekkel védeni, sosem történt korábban ilyen, kit érdekel ha valaki tagadja kutassa is ha jól esik neki, ha nem így történt úgyis ki fog derülni, hiszen pl. miért ne gondolhatná úgy valaki ,hogy pl. a nem történt meg a tatárjárás, nem volt mohácsi vész, kutassa ha akarja, úgyis falakba fog ütközni és a tények nem fogják igazolni.

Szerencsére unni még szabad, ezzel le is van zárva a téma részemről.

mpreston 2012.03.29. 08:11:02

@Mj: talán észrevetted, de nekem nem a pedigréddel volt bajom, hanem azzal , amit leirtál. A népéért aggódó államférfit az különbözteti meg a köznéptől, hogy többet ért és lát meg a történésekből.Horthy nem ilyen volt.Nem volt kényszer a hadba lépés és talán meg kellett volna szerveznie családja emigrációját, hogy kiállhasson az ország függetlensége mellett egy olyan hatalom ellenében, amely általa is tudottan másodrendűnek tartott minket.
@Adani: sajnos a ma történései nem hagyják, hogy a múlt feledésbe menjen.

Adani 2012.03.29. 08:16:50

@mpreston:

Akkor még nem volt kényszer ez igaz, de nem sokáig lett volna így. Ki tudja mennyivel lett volna nekünk jobb, ha nem megyünk a Donig hanem csak akkor védekezünk mikor már ideértek, és csak akkor lépünk hadba. Valamint ha sikerül kiugrani a háborúból (az biztosan sokat segített volna, akkor a románokhoz hasonló helyzetbe kerülünk).

mpreston 2012.03.29. 08:30:31

bocsi, de ha nem lépünk hadba,akkor nem kellett volna itthon sem védekeznunk, megszállásunk is több energiát igényelt volna a visszavonuló németektől és békén hagytak volna minket, nem mi voltunk a fő irány és nem minusz egymillió emberrel és minusz két faluval, valamint egy szétvert országgal végződik számunkra a haború.Szerintem ez van akkora tanulság, hogy a négy évből egy évig csak ezekkel foglalkozzanak a közepiskolában.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.03.30. 09:57:40

@mpreston:

"talán észrevetted, de nekem nem a pedigréddel volt bajom, hanem azzal , amit leirtál."

A "közös szégyenünk" fordulat viszont erősen hajaz a "minden magyar kollektív bűnös szemét" elvre. Én meg köszönettel nem kérek ebből.

"A népéért aggódó államférfit az különbözteti meg a köznéptől, hogy többet ért és lát meg a történésekből.Horthy nem ilyen volt.Nem volt kényszer a hadba lépés"

De igen, az volt. Ha nem érted meg azt a történelmi egyszeregyet, hogy Hitler a túszelmélet alapján zsarolt minket a románokkal - ráadásul más visszakapott területeinkre is ráuszíthatta volna a szövetségeseit, amiből népirtás lesz -, (és még nem is beszéltem a német megszállásról,) akkor inkább neked kellene elgondolkoznod azon, hogy mennyit látsz át és értesz meg a történésekből. Amíg a szlovákok és románok nem léptek ki, nekünk se lett volna ésszerű Hitler ellen fordulni. 1944 augusztus végétől viszont nagyon elszúrtuk, az tény.

"és talán meg kellett volna szerveznie családja emigrációját, hogy kiállhasson az ország függetlensége mellett egy olyan hatalom ellenében, amely általa is tudottan másodrendűnek tartott minket."

Ez konkrétan gyávaság lett volna. Külföldről Kossuthnak is könnyű volt szövegelni a dunai konföderációról, meg arról, hogy Görgey áruló.

"sajnos a ma történései nem hagyják, hogy a múlt feledésbe menjen."

A múltat nem szabad elfelejteni, viszont mások halálával és szenvedésével való kufárkodásra sem kellene már használni, mert nagyon komolyan visszaüt, hogy a mai napig pénzszerzési lehetőségnek használják, a mai napig ezzel tematizálják a közéletet, és a mai napig tabusítják a témát. Te nem tartod abszurdnak, hogy ma felháborodva kérik számon a német fociválogatottnál, hogy a nyári EB során nem látogatnak el a szállásuktól több, mint 500 km-re lévő Auschwitz-ba, míg az onnan 70 km-re lakó angolok meg éppen útba ejtik?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.03.30. 10:02:33

@mpreston:

Mivel Magyarország nem csak úgy lebegett egy európai üres térben, ezért próbáld meg elképzelni, hogy erős negatív konzekvenciái lettek volna annak, ha kimaradunk. Bulgáriának nem voltak jelentős területnyereségei, amivel zsarolni lehetett volna, ki is akartak maradni, nálunk sokkal periférikusabb helyzetben voltak, a szovjetek mégis elérték, hogy hadiállapotba kerüljenek velük, és a végén ugyanúgy megszállták, mint minket. És ez a minimum, a nemzetiségi kérdést pedig ki is hagytam.

mpreston 2012.03.30. 10:53:51

nem tudok mit kezdeni a példáiddal, mert teljesen irrelevánsak.kit érdekel, hogy ki , mit, mikor nem látogatott meg, igy volt, vagy nem stb. nem erről van szó.
a levéltári anyagok szerint nem volt ilyen hadbalépési kérés, és ha lett volna is , sok lehetőség lett volna időt húzni, hiszen látható volt, hogy a blitzkrieg nem jött össze. voltak abban az időben is , akik számolni tudtak, összeadták az amerikai-angol-kanadai-ausztráliai-francia stb népességeket és anyagi lehetőségeket a németekkel szemben és látták, hogy hitler terve nem reális, most a morálról nem beszélünk. amikor pedig hitler már rugalmas elszakadásban volt, nem volt fölösleges embere, hogy megtámadjon és elfoglaljon egy ellenálló országot, ahol még valami mmezei hadsereg is van (mert otthon maradt nem kuldték a donhoz) szóval állitásaidat nem tudod tényadatolni. de hát ez nem történészi vita. ami pedig a magyar holokausztot illeti - olyan százezrekről beszélünk, akik a magyarság része voltak, tevékenyen részt vettek a gazdaságban, kultúrában közéletben, sportban pld.
kérdezd meg magad, hogy miért kellett olyan csodát megölni, mint Radnóti, aki kikeresztelkedését élete nagy élményének tartotta. Ez nem az én szakmám, nem vagyok történész. Az elűzött zsidók vagyonában, lakásaiban még talán most is azok hozzátartozói élnek, akik feljelentették, elvitették őket. Az a kufarkodás, hogy öreg korukra a tulélők vagy rokonaik járadékot stb kapnak vagy kártéritést kérnek? Ebben az országban mindenki kapott kártéritést, apám kérés nélkül is, fogságban lefagyott lábujjáért.
Viszont minderről nem beszéltünk ötven évig és ma megint sokak fenyegetve érzik magukat.
Erről van szó. Az ember úgy érzi, hogy megértéssel és megértetéssel sok minden jobb lenne. Ezért kellene ezeket a dolgokat megbeszélni. Mi a baj ezzel?

lutria 2012.07.08. 00:11:27

Kb.1 hónapja eltűnt az összes takarás a laktanyákról,Paksról,finomítóról,áramelosztóról...

Csucsundra 2012.07.08. 22:35:41

érdekes meglátás.gondolom izrael meg az usa is sztálintól örökölte a titkolózaást :) keress már usa vagy izraeli katonai objektumokat a google maps-en lécci. az nsa vagy cia vagy ki a lószar tiltotta meg (!)a google-nek,hogy a műholdjai felvételeit full felbontásban tegye közkincsé(miközben az amcsi hadsereg folyamatosan igénybe veszi a google full hd felvételeit:)),mert jobb a google műhold felvétele az amerikai hadsereg műholdfelvételeinél. de biztos sztálin miatt titkolóznak ők is,a rohadtak...mi meg különben is mit képzelünk,hogy nem küldjük meg az összes ensz tagállam hírszerzésének az ősszes fontos objektum koordinátáit,minek fáradozzanak műholdfelvételek böngészésével...
beszarás.

Adani 2012.07.08. 23:04:30

@Csucsundra:

Biztos rájöttek ,hogy a takarás többet árt mint használ. Valszeg ha háború tör ki akárhol az első dolog lenne amúgy, hogy minden zöld pacát megjelölni a térképen ,hogy azt lőni, mert ott biztos valami titkos van. Meg ugye egy radar vagy egy lőállás vagy akár egy trafóállomás lehet amúgy fel sem tűnik ,de egy nagy zöld paca az már messziről.

Ha ne tudod mit kell keresned naphosszat nézheted a műholdképeket mire találsz valamit ,de ha ott a bazi nagy zöld paca, akkor az óvodás gyerekedet is leültetheted a monitor elé magad helyett ,hogy keress érdekes helyeket.
Takarásnál a kémeknek a fotelből se kellett felállniuk. Megnézték hol van takarás aztán megnézték a Bingen ,hogy mi van ott.

Unionista_ (törölt) 2012.07.08. 23:09:40

@Adani:
az országot megszállták a németek és a szovjetek. a hadsereg jelentős része odaveszett. az országot kifosztották. a fővárost majdnem porig rombolták. de egyébként kurva jól menedzseltük ezt az egészet.

Unionista_ (törölt) 2012.07.08. 23:23:22

@Mj:
ilyen alapon simán fel lehet menteni kádárt. nem tehetett mást, mint kivégezte nagy imrét. inkább vitte volna magyarországot a harmadik világháborúba? ha így vesszük, akkor az 56-os terrorral biszku béla megmentette a világot egy esetleges atomkatasztrófától. javasolni kellene, hogy a hegyen washington, jefferson, theodore roosevelt és lincoln mellé véssék oda béla bácsit.

Adani 2012.07.08. 23:26:35

@Unionista_:

Ez sajnos elkerülhetetlen volt, ott basztuk el, de nagyon ,hogy nem sikerült kiugranunk a háborúból, ill. azzal ,hogy erődöt csináltak Szálasiék a városból.

Horthy Miklós emlékiratait érdemes elolvasni nemrég olvastam el, tanulságos.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.07.08. 23:37:13

@mpreston:

Jó lett volna, ha használod a "válasz erre" gombot, mert most derült ki számomra, hogy ezt tulajdonképpen nekem írtad.:-/
Én történelem szakot is végeztem, úgyhogy ezek szakmailag is alátámasztható érvek voltak tőlem, (amiket lényegében nem cáfoltál) főleg, hogy vizsgáznom, szigorlatoznom is kellett ebből.
A megértéshez pont nem az az irányzat vezet, ami most Magyarországon folyik.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.07.08. 23:43:21

@Unionista_:

Kádár október utolsó napjaiban még a forradalom mellett volt. Aztán november 4-től már szovjet tankokkal a segge alatt tiporta el az általa is elárult forradalmat és szabadságharcot. Ráadásul Nagy Imre kivégzése konkrétan az ő szívügye volt, ami aztán haláláig gyötörte. Szimpla hazaáruló, ugyanúgy, mint Szálasi. Ha pedig nem vállalja, nem gond, ott lett volna Münnich Ferenc, úgyhogy üres kifogás a "Kádár az ország megmentése érdekében árulta el és verte le '56-ot". Ráadásul a megtorlás enyhülő éveiben külön sajnálkozott, hogy "körmenetben kellett volna akasztani", stílusosan Húsvétkor, amit szintén nem a szovjetek kértek.

preston 2012.07.09. 01:38:19

@Mj: lehet, hogy torténelembol szigorlatoztál, de nem vagy történész.Naiv vagy és tapasztalatlan. Vedd észre, hogy az 56-os események az ido rovidsége miatt nem álltak össze egységes folyamattá.Nagy Imre reformkommunista volt, a fidesz éppen ki fogja dobni emlékét a szemétdombra.Tiz év telt el a háború óta, az ország tobbsége orult, hogy felszabadult és hitt abban, hogy sorsa jobbra fordult. A falvak és kisvárosok gyakorlatilag nem vettek részt az eseményekben, amelyek nem érintették a lakosság legalább 95 százalékát.A szovjetek elindultak hazafelé, moszkvaban pedig csak akkor dontottek a beavatkozásról, amikor megkapták a jelentést arról, hogy a Köztársaság téren a fákra akasztották fel azokat a sorozott katonákat, akik a pártház védeőivel együtt már megadták magukat...
Visszatérve Horthyra, nem bizonyitja semmi, hogy hadba kellett volna lépnie a szovjetek ellen, bár a kassai bombázás elképzelhetően szovjet repülők műve volt, félrenavigálás következtében. Sztálin megigérte, hogy támogatja a magyar teruleti igények egy részét, ha nem lépünk háborúba.
Bizony, nem egész Európa hajolt meg a hitleri fenyegetések alatt.Ráadásul nem is kérték a hadbalépésunket. A többi naivságra nem térnék ki. A szégyen és a kollektiv bűnösség nem ugyanaz.De nem latom értelmét a vitának

Adani 2012.07.09. 06:38:21

@preston:

Az Andrássy úti lámpaoszlopokra ávósokat lógattak fel, értük pedig nem volt kár, nem károgott utánuk a varjú sem, megérdemelték a sorsukat. Az ártatlan ávós sorkatonák az csak mese habbal, az ávóhoz nem kényszerből került senki, ill. ahogy a nürnbergi perben sem érdekelt senkit a "parancsra tettem" védekezés, úgy a forradalmárokat sem érdekelte 56-ban.

Kádár pedig valóban hazaáruló volt, hiszen Münnich-el együtt adták fel az oroszoknak Budapestet, kiszivárogtattak infókat, ugyebár Moszkvából tért vissza átvenni a hatalmat. De hogy került oda? Úgy, hogy önként ment az oroszokhoz.

A falvak, kisvárosok meg részt vettek 56-ban, a parasztok vittek kaját Bp-re a forradalmároknak, Kesztölcben még külön köztársaságot is kikiáltottak, mondván kiválnak az országból, önálló állam lesznek, tartott is pár hónapig, mire volt az oroszoknak érkezése odamenni és szétkergetni a derék agrárnépeket. Vidéken sem volt minden rendben a Rákosi időkben pl. nagyon nem örültek ,hogy a padlást is lesöprik az ávósok, meg ugye disznóvaságnál is rabolták el a húst, meg a kötelező beszolgáltatási rendszer, meg a többi. Az is tény, de ez minden forradalomban így van ,hogy az utcán főleg a köztörvényesek és bűnözők harcoltak, legalábbis többségében, nekik volt először fegyverük és ők merték először használni. Nem véletlenül pont a 8. kerületben volt a legnagyobb ellenállás pl .a Corvin köznél. Viszont a simán az utcára kitett ládákhoz, amiben pl. a hadiárváknak gyűjtöttek ahhoz senki sem nyúlt, még az a köztörvényes bűnöző sem.

Az is tény, hogyha nem ő kerül hatalomra, hanem az matt alkesz Münnich Ferenc akkor bizony vérfürdő lett volna, ő habzó szájjal követelte a megtorlást és bizony végre is hajtotta volna, de egyáltalán nem biztos ,hogy az oroszok ezt engedték volna. Kádár 229 kivégzésével még úgy, ahogy ,de megbékélt a közvélemény, de Münnich sok ezres halállistájával már nem tudott volna.

Unionista_ (törölt) 2012.07.09. 08:19:56

@Mj:
nem sokat értettél meg abból a kommentből.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.07.09. 09:29:07

@preston:

"Tiz év telt el a háború óta, az ország tobbsége orult, hogy felszabadult és hitt abban, hogy sorsa jobbra fordult. A falvak és kisvárosok gyakorlatilag nem vettek részt az eseményekben, amelyek nem érintették a lakosság legalább 95 százalékát.A szovjetek elindultak hazafelé, moszkvaban pedig csak akkor dontottek a beavatkozásról, amikor megkapták a jelentést arról, hogy a Köztársaság téren a fákra akasztották fel azokat a sorozott katonákat, akik a pártház védeőivel együtt már megadták magukat..."

Ez konkrétan, tényszerűen nem igaz - mintha valami Hollós Ervin-Lajtai Vera propaganda lenne -, de nyilván én vagyok naiv és tapasztalatlan. Csakhogy ez nem arról szól, hogy átélted-e, hanem tudod-e megfelelő forrásokkal kutatni '56-ot. És bizony az a helyzet, hogy nagyon könnyedén lehet cáfolni ezeket a dolgokat, amit Adani már meg is tett már helyettem. Már csak az a probléma, hogy '56 annyira közel van időben, hogy még jópár évtizedbe beletelik, mire a Havas Szófia-féle megnyilatkozások kihalnak, és nem lesz ebből aktuálpolitikai kérdés.

"Visszatérve Horthyra, nem bizonyitja semmi, hogy hadba kellett volna lépnie a szovjetek ellen,"

Konkrétan a hadiállapot állt be, de részletkérdés.

"bár a kassai bombázás elképzelhetően szovjet repülők műve volt, félrenavigálás következtében."

A jelenlegi feltételezések szerint inkább nem. A lényeg úgyis az volt, hogy a magyar fél már eleve ürügyet keresett arra, hogy nekimenjen a szovjeteknek, ezt nemrég felfedezett források igazolják.

"Sztálin megigérte,"

És én vagyok naiv és tapasztalatlan.:D Sztálin megígérte...:) Sőt, Sztálin kérésére a világ legdemokratikusabb alkotmányát hozták létre a Szovjetunióban.:)

"hogy támogatja a magyar teruleti igények egy részét, ha nem lépünk háborúba."

Muhaha. Sztálinnak egyetlenegy érve volt: amit a kocka fordultával elfoglalt, az a hódító jogán az övé. Nem véletlen, hogy Ausztria sem tudott a szovjet befolyástól szabadulni Sztálin haláláig. Szóval okos módon hihetőnek gondolható ígéretekkel igyekezett minél kevesebb katonai ellenfelet magára szabadítani. Apropó, mi is történt a végsőkig kimaradni igyekvő Bulgáriával, mielőtt egy beépített kommunista elérte, hogy beálljon a bulgár-szovjet hadiállapot?:)

"Bizony, nem egész Európa hajolt meg a hitleri fenyegetések alatt."

Valóban, harcolni is lehetett ellenük. Nekünk ez azonban a már föntebb feltárt okok miatt nem volt alternatíva egészen addig, amíg a szövetséges szomszédaink át nem álltak.

"Ráadásul nem is kérték a hadbalépésunket."

Nem is kellett, mondom, mi kerestünk rá ürügyet, hogy szorgos éltanulóként több területhez jussunk, mint a románok vagy a szlovákok.

"A többi naivságra nem térnék ki."

Sajnos el vagy tévedve ezen a téren.

"A szégyen és a kollektiv bűnösség nem ugyanaz."

Így van: a szégyenteljes dolgokat vállalni kell, a bűn kollektivizálása azonban megengedhetetlen. Ezeket meg szépen szokták manapság elegyíteni.

"De nem latom értelmét a vitának"

Akkor minek válaszoltál?:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.07.09. 09:29:51

@Unionista_:

Ez egy értelmes komment volt, gratulálok.:)

Macropus Rufus 2013.06.10. 13:55:46

@Adani: erre egészen pontos választ tudok adni.
Egy közel 20 éves TopGun újságban van a DragonLady-ről egy leírás. Abban olyan fényképező tetchnika volt, hogy 20km távolságból (illetve magasságból) készít egy képet egy fickó karján lévő mutatós óráról és a képen meg tudod nézni, hogy hány ora is volt. Mind ezt 20km-ről.
A DragonLady meg nem egy mai technika.
Felesleges ez a kitagarósdi sztem is.

Sanda gyanu 2014.01.12. 21:25:29

A régi hetes úton, Pest felől menve, Baracska után, kb. ott, ahol az Annamajori börtönhöz indul balra a bekötőút, van egy futurisztikus kivitelű ojjektum a szántóföld közepén, az út jobb oldalán. Az ugyan nincs kitakarva, de arra nincs tippetek, hogy az mi a rosseb lehet? Úgy néz ki, mint egy UFO-kutató állomás.
süti beállítások módosítása