Először éni is csak hirdetés és az oszlop állapota közti furcsa összefüggést szerettem volna lefényképezni (amúgy a Kétfarkú Kutya Párt akciójáról van szó), de aztán rájöttem, hogy az igazi kincs a falfirkákban rejlik. Na de kinek van igaza? Mészkő-e a márvány? A megoldásról itt egy kimerítő öszeállítás pdfben. |
Tudományos vita falfirkákon. Vajon mészkő-e a márvány és mi az amit leloptak erről a Rákóczi úti oszlopról?
2012.02.16. 10:12
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:
Címkék: budapest street art graffiti geológia mészkő vii. ker
A bejegyzés trackback címe:
https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr904118129
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Vaandor 2012.02.16. 12:01:37
A "furcsa összefüggés" mellesleg Kétfarkú Kutya Párt, ofkórz.
De jó látni, hogy így érdeklődnek az épület anyagai iránt a járókelők. Bár a fenntartói is így lennének ezzel!
De jó látni, hogy így érdeklődnek az épület anyagai iránt a járókelők. Bár a fenntartói is így lennének ezzel!
Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2012.02.16. 12:18:49
@Vaandor: jogos! belinkeltem
second 2012.02.16. 14:48:25
(Még csak nem is tömött mészkő, hanem édesvizi...)
innovation 2012.02.16. 15:05:43
Nem tök mindegy? A Blaha egy hányadék, ahogyan most kinéz. Az árkádosítás egy hiba volt. A villamos megszüntetése hiba volt. A fasor kivágása hiba volt. Egyszóval: egy rehab ráfér már a Rákóczira, de nagyon gyorsan!
Sajátzsíron · http://sajatzsiron.blog.hu 2012.02.16. 15:50:31
@innovation: Ez nem a Blahán van. Egy buszmegállóval a Keleti felé (Huszár utca/Berzsenyi). De a környék tényleg nem a legszebb a halott Rákóczi miatt.
innovation 2012.02.16. 15:56:13
@Sajátzsíron: Whatever. A hetesre várva, a Blahán is ugyanez a látvány. Sajnos. :(
innovation 2012.02.16. 15:57:34
@Sajátzsíron: Mondjuk a zaj, a kosz, a por, a szmog miatt én sem szállok le a hetesről. No, meg nincs is miért. Pedig fasorral, szélesebb járdával, két sáv autóúttal, kiülős teraszokkal, oldalra helyezett villamossal, kerékpárrokkal, gyalogosokkal sokkal szebb és élhetőbb lenne... Lenne.
Sajátzsíron · http://sajatzsiron.blog.hu 2012.02.16. 16:32:14
@innovation: egyetértek. Sajnos jelenleg ez itt egy autópálya és nem egy élhető város belseje :(
cso zsi 2012.02.19. 19:17:00
@Sajátzsíron: Mivel az egyetlen normálisan közlekedhető hidunk ennek a végén van, így csak annak lebontása után lehet itt megszüntetni bármiféle komoly forgalmat.
Nem kellett volna megszüntetni parkolási lehetőséget, de ha mégis, akkor közösen futhatna a járda mellett a villamos, és a busz, amiről azonos megállóban lehet leszállni.
A Belvárost kéne eldózerolni úgy, ahogy van (máshol parancsra, rosszabb esetben háborús kárként megtörtént), és akkor lehetne élhető tereket, valamint a szükséges forgalmat is lebonyolítani.
Aki mindig csak a múltba néz, seggel megy a jövőbe.
De a mi kis városkánk kezdettől fogva (pl. Lánczhíd) a mutyi, és a pénzszűke foglya.
De a korábbi 500 év sem segített rajta.
Amink van, az kicsi, vagy használhatatlan, mert nem a jövőre gondolva építették.
Amikor rájöttek, hogy problémás (Margit híd, építése után 20 évvel szélesítés), akkor barkácsmunka.
Mitől "élhető" egy város? Hogy lovaskocsi szállítja benne a kenyeret? Vagy a villanyautók tízezrei hömpölyögnek az utcán?
Minek nekünk egy falu, amiben emeletes házak vannak?
Nem kellett volna megszüntetni parkolási lehetőséget, de ha mégis, akkor közösen futhatna a járda mellett a villamos, és a busz, amiről azonos megállóban lehet leszállni.
A Belvárost kéne eldózerolni úgy, ahogy van (máshol parancsra, rosszabb esetben háborús kárként megtörtént), és akkor lehetne élhető tereket, valamint a szükséges forgalmat is lebonyolítani.
Aki mindig csak a múltba néz, seggel megy a jövőbe.
De a mi kis városkánk kezdettől fogva (pl. Lánczhíd) a mutyi, és a pénzszűke foglya.
De a korábbi 500 év sem segített rajta.
Amink van, az kicsi, vagy használhatatlan, mert nem a jövőre gondolva építették.
Amikor rájöttek, hogy problémás (Margit híd, építése után 20 évvel szélesítés), akkor barkácsmunka.
Mitől "élhető" egy város? Hogy lovaskocsi szállítja benne a kenyeret? Vagy a villanyautók tízezrei hömpölyögnek az utcán?
Minek nekünk egy falu, amiben emeletes házak vannak?
second 2012.02.20. 10:53:16
@Aradebil: Nem, én gépész, de az asszony kövekből doktorált. ;)
Aradebil 2012.02.20. 18:41:58
@second: csak mert ez a tömött mészkő BME-s építő szakzsargon ahogy én tudom:)
second 2012.02.21. 10:24:35
@Aradebil: Arról a szellemi forrásvidékről származik az én felszínes ismeretem is, kár lenne tagadni :), de az 1979-es, az Építési kőanyagok kőzettani megnevezései és osztályai c. MSZ 18281 szabvány is alkalmazza a tömött mészkő megnevezést. (2. fejezet, 1. táblázat.)
XPS 2012.03.14. 08:49:13
@cso zsi: Nagy titkos igazságokat írsz.
Csak ez nem menő.
A közlekedők szanaszét szívatása, Budapest tönkretétele a menő.
Csak ez nem menő.
A közlekedők szanaszét szívatása, Budapest tönkretétele a menő.
Cicoo 2013.12.15. 08:59:28
Mikor márvány? Nagyon sok évvel később...
Normális 2013.12.15. 15:36:10
@cso zsi:
Ne adj ötleteket ezeknek az idiótáknak!
Tényleg képesek lennének lebontani/felrobbantani* az Erzsébet hidat, hiszen az Y-alagutat betömték, a Kecskeméti utcát és környékét gettósították már...
*vagy esetleg biciklis-gyalogoshíddá alakítani, hgy semmiképp se szolgálhasson mai funkciójában, mint gyűlölt "autópálya-híd"...
Ne adj ötleteket ezeknek az idiótáknak!
Tényleg képesek lennének lebontani/felrobbantani* az Erzsébet hidat, hiszen az Y-alagutat betömték, a Kecskeméti utcát és környékét gettósították már...
*vagy esetleg biciklis-gyalogoshíddá alakítani, hgy semmiképp se szolgálhasson mai funkciójában, mint gyűlölt "autópálya-híd"...
Kovács Titusz 2014.05.19. 05:39:44
@cso zsi: Csak a pontosítás kedvéért: A Margit híd építése (1876) és kiszélesítése (1937) között jóval több, mint húsz év telt el! ;)
cso zsi 2014.05.19. 09:43:01
@Kovács Titusz: Oké, 40. Ettől még a probléma fennáll.
Sydneyben akkoriban (1923-1932) épült egy hidacska, ami a mai forgalmat is képes kiszolgálni.
Sydneyben akkoriban (1923-1932) épült egy hidacska, ami a mai forgalmat is képes kiszolgálni.