034

 

Miként Pösti jelezte egy kommentben, gördeszkapálya épül az Erzsébet téren, a buszpályaudvar - pardon, 2003-ban átkeresztelt és azóta is üresen árválkodó Design Terminál - mellett. Persze ma is majdnem ugyanitt gördeszkázik mindenki a Gödör felőli oldalon (ahol laikus szemmel nézve is teljesen olyan térizék, installációk vagy mik vannak, amelyek, szinte csábítanak a ráhajtásra), ám ha tényleg jól sikerül a fejlesztés, akkor lehet hogy átköltöznek az Új főutca felőli terepre.

 

035

 

Tegnap lőttem pár fotót sebtiben, nagyon úgy néz ki, hogy a választások előtt ezt is átadják. Részemről örülök neki, ha sikerül kibékíteni az ellentéteket, a zuglóban egyelőre csak terveznek hasonlót, viszont a XVI. kerületben épp most készült el egy új pálya egy nagy parkrekonstrukció, köztérfejlesztés keretében (arra még visszatérünk).

Az ellentétek, na és persze a megoldás bemutatására pedig álljon itt két idézet. Ezt nyilatkozta az extrem.hu-nak Dezső András, a Deszkás Piknik ötletgazdája júliusban a nyári felvonulás előtt:

 

Ez óriási probléma, de túlmutat a deszkázáson. Az a helyzet, hogy a várostervezésben és az ifjúságpolitikában sem koncepció, sem stratégia sincs bennünket illetően. Mondok egy példát: az V. kerület nagyrészt uniós pénzből megcsinálta az új főutcát. Amikor megnyitották, gördeszkás bemutatót akartak szervezni, majd visszaléptek...  S miközben az Egyetem téren egy, az önkormányzat megrendelésére készült plakáton gördeszkás figurával hirdetik az új főutcát, ugyanott a padokra kiírják, hogy gördeszkázni tilos. Teljesen megértem, hogy az önkormányzat vagy az ott lakók nem szeretnék, ha a padokat a deszkások tönkretennék, ebben nincs is vita közöttünk. Csakhogy az önkormányzatnál a „deszkás problémáról” már évek óta tudnak. Ahogy arról is, hogy egy kis tér és néhány egyszerű deszkás elem építésével az egész „ügy” kezelhető lenne. Fillérekből. Ehelyett folyamatosan csak ígérgetnek és halogatnak, majd csodálkoznak, hogy a deszkások tönkreteszik a műtárgyakat. Még mindig ott tartunk – és ez a szomorú –, hogy nem úgy alakítják a várost, hogy annak is élhető legyen, aki csak sétálni szeretne, és annak is, aki az utcai sportok híve.  Ez hasonló ahhoz, mint amikor építenek egy közparkot, majd kiírják, hogy a „Fűre lépni és ülni tilos!”. 

 

037

 

A Helyi Téma a kerületi közterület-felügyelet igazgatóját kérdezte. Illés István szerint:

 

 Mi is tapasztaltuk, hogy mióta az Egyetem teret lezárták az átmenő forgalom elől, a környékbeli fiatalok rendszeresen ott gördeszkáznak. Ez nagyon zavarta az itt élőket, egyrészt a zaj miatt, amit okoztak, másrészt pedig féltették az új padokat, amit a Belváros Új Főutcája megépítése során idehelyeztek. Azt nem tilthattuk meg nekik, hogy a téren gördeszkázzanak, hiszen a Belváros átalakításának az egyik célja éppen az volt, hogy élhetőbb legyen, és több közösségi tér alakuljon ki – azonban az utcabútorok nem rendeltetésszerű használata rongáláshoz vezet, ami büntetendő. A szabálysértésért kiróható bírság 10 ezer forint lehet. Mikor észleltük a problémát, tiltó feliratokat helyeztünk el a padokon, ami célravezető volt – mondta a szakember.

 
Ugyanitt idézik a polgármestert Rogán Antalt is:
 
Az nem szerencsés, ha csak tiltunk, ez önmagában nem vezethet eredményre. Mivel az Erzsébet tér a főváros tulajdonában van, megállapodást kötöttünk velük, hogy a téren a gördeszkás fiatalok számára egy gördeszkapályát építünk, aminek tervezése már folyamatban van. Így lehetőség lesz arra is, hogy az ottani, megrongálódott burkolatot kicseréljük. Várhatóan őszre elkészülhetnek a munkálatok.
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest játszótér gördeszka belváros építés v. ker erzsébet tér

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr992268378

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Budapesti tüskevár: a belváros új főutcája 2010.09.11. 13:43:39

Ha van szimbóluma az elmúlt húsz év Budapestjének, az a tüske, vagy más néven Demszky-bábu. Egyszerre utal a városvezetés ötlettelenségére és a város lakóinak pökhendiségére. Merthogy a két méter széles járdákra parkoló kollégáknak is lehetne annyi esz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MagyarZizzi (törölt) 2010.09.03. 10:15:52

Tegnap arrafelé sétáltam, én is felfigyeltem a munkálatokra, és nagyon örülök neki. Nem gördeszkázom ugyan, de az utóbbi időben kezdett zavarni, hogy a téren alig lehet kikerülni a padokra fel-le ugrató deszkásokat. Néha komolyan aggódtam értük, mikor a dizájn-izé és az autóút között brillíroztak, nehogy kipottyanjon valamelyik a kocsik elé.

pakesz (törölt) 2010.09.03. 10:18:07

nem csak kisgyerekeknek kell jatszoter meg nyuggerjacco meg kutyajacco hanem deszkas jacco is?
hat hova jutunk igy? :)

wan2bee 2010.09.03. 10:18:10

A helyzet az, hogy sok mas nagyvarossal ellentetben Budapest meg mindig nem dolgozta fel, hogy az emberek nem csak kozlekednek a koztereken, hanem azt hasznaljak is. Erre szep lassan kezdenek raebredni. Es ez jo. A deszkasoknak sem kenyeruk, hogy mindenki beszoljon nekik, meg a nagymamak alajuk guritsak a kerekes szatyraikat, vegzaljak a rendorok, stb.. Ugyhogy 100%, hogy atkoltoznek, es boldogak lesznek, hogy van sajat teruk. szvsz az utobbi evek legjobb fejlesztesi otlete a belvarosban. Jogos felelem azonban, hogy max 2 even belul, de szerintem mar a teli fagyok soran hasznalhatatlanna fog valni, a beruhazo mossa kezeit, az onkormanyzat tehetetlen, es 3 evig ott fog allni hasznalhatatlan pusztulasra itelve. esetleg nem tervezett hajlektalan szallova avanzsalnak a szetazott es szetrohadt pozdorja elemek. ne legyen igazam!

Nagygombócos · http://www.nosalty.hu/nagygombocos_szakacs_587 2010.09.03. 10:48:38

Megfigyelésem szerint a görkorisokkal nem csak az volt a baj, hogy minden utcabútort összetörtek (és erről elsősorban a tervezők/kivitelezők tehetnek, hanem, hogy mindet össze is firkálnak, remélem erre is gondol az Önkori. Én még nem láttam európai főváros központjában olyan mocskot, mint ami a gödörnél van.
Azzal teljesen egyetértek, hogy olyan köztereket kell építeni, amit az emberek használnak, de nálam a használatba nem fér bele, a rongálás, szemetelés, törés-zúzás.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.03. 10:53:18

Mondjuk a gördeszkázást betiltanám, mert úgy tűnik, ez kizárólag analfabéta kisköcsögök sportja. Erre abból következtettem, hogy az Erzsébet tér (akkor még) frissen felújított oldalán ki volt táblázva, hogy gördeszkázni tilos. Mégis a deszkások felét ott ette a rohadás és rongálták az utat, a padokat...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.09.03. 10:59:25

"Mondjuk a gördeszkázást betiltanám, mert úgy tűnik, ez kizárólag analfabéta kisköcsögök sportja."
Na erről van szó.

erosgergo 2010.09.03. 11:11:39

Görkoripálya is jöhetne

timo_ot 2010.09.03. 11:31:17

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?
Nyílvánvalóan nem így tettek volna, ha van máshol rá lehetőség, mondjuk egy ilyen pálya. Ahogy dá is említette, itt kiváló lehetőségek, mitőbb, már-már hívogató környezet létesült a deszkások számára.

Nem tiltással kell megoldani egy problémát, hanem erre specializált területek létesítésével. Ahogy már egy előző posztban is említettem a deszkások már hozzátartoznak a városhoz. A turisták szeretik őket, és az itt élők is szeretni fogják őket, ha olyan körülményeket hozunk nekik létre.

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2010.09.03. 11:43:22

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Lassan már téged kellene eltiltani a kommenteléstôl.. :D
Vicces, hogy kirják de azok a köztéri "szobrok" pontosan úgy néznek ki, mint bármelyik pályaelem, lásd az új építésû pályát.. Ha egy kutyának odadobsz egy csontot, majd azt mondod, hogy fúj nem szabad, akkor 100-ból 90 tuti megeszi :D

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.03. 11:46:23

@timo_ot: bocs, de az, hogy nincs máshol lehetőség tönkretenni egy újonnan épült közteret, még nem ok arra, hogy ott kezdje(n/t)ek rombolásba, ahol explicite tiltva vagyon.
Ott éppen tiltva volt, az egykori buszvégállomás területén nem, ők mégis inkább az új, viszonylag szépen rendbetett parkba mentek és rongálták a járólapokat, az utcabútorokat, zavarták az ott sétálni, közlekedni akarókat.

Úgy egyébként az a teljes park, a Bécsi utcától a Bajcsyig terjedő területen, egy igen jó jellemrajz a Budapesten élők egy túlságosan nagy csoportjáról. Két részletben felújított park, kb. két év alatt az ott "szórakozó" ifjúság egy undorító szemétteleppé amortizálta az egészet.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.09.03. 11:48:21

@timo_ot: rendben, akkor en holnap kivonulok a vaci utcara, es addig lovoldozom egy golfutovel a labdakat a kirakatokba, amig nem epitenek nekem egy belvarosi golfpalyat, mert en nagyon egeszsegesen szeretnek elni es egyebkent is toleraljon mindenki.

a vallalkozo ismeroseim meg quadpalyanak szeretnek hasznalni a belvarost, ugyan egy picit hangos meg masokat zavar, de deszkazni is lehet...

kezet-labat kellene eltorni az osszes gordeszkasnak, bmx maniasnak, graffitisnek, akik csak masok idegesitesehez es a rongalashoz ertenek.

tisztajovo.hu 2010.09.03. 11:49:53

Mit nem adtam volna egy hasonló parkért úgy 10 éve (vidéken) .. A baj csak az, hogy mondjuk fél, 1 évig ott deszkáznak majd a srácok, utána úgyis unalmas lesz, és mindig lesznek új épületek, korlátok, padkák. mindenesetre Respect!

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.03. 12:02:30

@Pályaelhagyó autóversenyző: hm... nekem meg lenne olyan mániám, hogy AK47-essel szeretnék gördeszkásokra, szemetelőkre, firkálókra célbalőni. Én mikor kapok ilyen pályát? :DDD

mement 2010.09.03. 12:15:40

@Pályaelhagyó autóversenyző:
"kezet-labat kellene eltorni az osszes gordeszkasnak, bmx maniasnak, graffitisnek, akik csak masok idegesitesehez es a rongalashoz ertenek."

firkalast en is utalom, de utalom az alszenteskedo szuklatokoru okoskodast is.

Az infrastruktura romboloasaert rengeteg embert hulyere lehetne verni, nyilvan teged is.

wan2bee 2010.09.03. 12:22:35

@Pályaelhagyó autóversenyző: @Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: a golf, a quadozas es es az elobbi demagog posztbol meg tovabbgondolhato szabadidos tevekenysegek nem meritik ki az utcai sport fogalmat. Tudom-tudom, takarodjanak a sakkozok meg a pingpongozok a parkokbol.

Kivancsi vagyok az ilyen emberek varoselkepzeleseire. szerintem valahol kozel lehet Phenjanhoz; van metro, szep epuletek, parkok, szobrok, letesitmenyek, csak epp senki nem hasznalja oket es senki nem elvezi a dolgot. Biztos jobb lenne ott nekunk..

A rongalassal nem ertek egyet termeszetesen, de az is tudatlansagra utal, hogy azonnal egyenloseget tesznek egyesek a graffitisek es a gordeszkasok koze.

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2010.09.03. 12:26:54

@wan2bee: Igen.. ez nekem is feltünt, hogy párhuzamot raknak egybôl.. mi köze a gördeszkának a firkáláshoz? Magyarázza már meg nekem valaki! Lehet ,hogy van firkáló gördeszkás, de ennyi erôvel az arra sétáló északkoreai nyugdíjas csoport is lehetett..

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2010.09.03. 12:29:17

@tisztajovo.hu: Mi megkaptuk a parkot 15 éve Tatabányán. Egy tatabányai lottósorsolás "mellékterméke" volt. ha jól emlékszem, egy ídôsebb hölgyet kérdeztek meg, hogy mit szeretne, parkosítást a polgármesteri elé, még valami, vagy a fiataloknak egy gördeszka parkot.. Szerintem jól választott.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.03. 12:32:06

@wan2bee: a sakkból, ping-pongból még nem következik egyenesen, hogy az ezeket a sportokat űző emberek(!) rongálnák a környezetüket. A gördeszka a városban tipikus példája azon szabadidős tevékenységeknek, amit a hiperintelligencs ifjúság csak úgy tud elképzelni, hogy közben tönkreteszi a környezetét. Arról nem beszélve, hogy többségükben agyilag amortizált élőlényeket szoktam gördeszkán látni...

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.03. 12:34:00

@wan2bee: mellesleg...
őszintén szólva magasról leszarom, hogy egy rongáló épp a festékszórójával firkálja össze a várost vagy a gördeszkájával tördeli az utat, a utcabútorokat. Számomra egy kategória.

wan2bee 2010.09.03. 12:55:57

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Erre nem tudok mit mondani. Ha szerinted ez a helyzet, csak azt tudom ajanlani, hogy tajekozodj a temaban, de gondolom neked ez a tudat megfelel, ugyhogy igazabol az sem erdekel, hogy gyakran komoly sportteljesitmeny huzodik a dolog mogott. Es ezeknek a sportoknak legtobbszor semmilyen gyakorlasi lehetoseg nem biztosit az allam. Ezert tartom jo dolognak a hasonlo kezdemenyezeseket.

Az hogy vannak gordeszkas, simaszkos, autos, susogos nadragos, vagy akar rendori vezetok, akik a parkokban firkalnak, rongalnak, vagy csak siman lehugyoznak egy kozepuletet egyaltalan nem ad okot arra, hogy a ket tarsasagot egybe mosd. egyszeruen nincs igazad, akar megerted, akar nem.

Elismerem, hogy tobb firkasz van a gordeszkasok kozott, mint a banki tisztviselok taboraban, de ennek sok oka van. nem csupan a gordeszka.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.09.03. 13:00:58

Továbbra is az a problémám, hogy ez a gördeszkás "városi sport" egy NAGYON szűk rétegé és nagyon "véletlenül" az aktív gördeszkások jórésze falfirkáló, szipus és hasonló rétegekből jön ki a fiatalság köréből.
Nem tudom értelmezni azt sem, hogy "az egész „ügy” kezelhető lenne. Fillérekből. " Tulajdonképpen akkor miért nem dobták össze a pénzt? Tessék területet venni és tessék ilyen mászható, törhető, ugorható elemeket venni. Fillérekből. Mi tartotta vissza őket? És ha ingyen nem kapnak, akkor ez feljogosítja őket, hogy tönkretegyék a másikat és csinálják, amit nem szabad?
Bocs, de nem lehet minden épületet megmászni sem és toronyugrani sem. Akkor most ezért jogosan verhetném szét a házakat kalapáccsal? És fair, hogy ezzel elérném a célomat?
Szóval ez szerintem furcsa. Rétegsportolóknak szerintem főleg erőszak hatására nem kell ilyeneket építeni. Focipálya, futópálya, virágos rész, pingpongasztal, játszótér stb ezek nem rétegeknek valók, hanem sokkal több embernek és jogos, ha csinálnak közterületen közpénzből.
@wan2bee: Most úgy őszintén, ez csak elnevezés kérdése. A fenti golfos meg mittoménmilyen példák nyilván erőltetettek, de jól mutatják, hogy itt nem arról van szó, hogy minek hívod. Városi sport, ezt ők maguk találták ki... és erőszakkal és kvázi zsarolással érték el céljukat és legalizálták, mint városi sportot ezt a hülye dolgot.
Egyenlőséget firkás és deszkás közt nem kell tenni valóban, de én is elsütöm: nem kell a demagógia; firkás és deszkás nem kis réteg fedi az egyik a másikat.
Az előző posztban felmerült egy picit a köpködés, hogy a legaljább réteg teszi, azok, akik khm szétszotyizzák a villamost is. A kettő nem fedi teljesen egymást, de van párhuzam, nem kicsi.

wan2bee 2010.09.03. 13:13:21

@sanche: Abszolut egyetertek a kommented masodik reszevel. De soha nem fogom megerteni, hogy azert, mert valaki retegsportolo miert kell devianciakent kezelni az altala valasztott sportot. Nota bene keszultek anno nagyszabasu projektek sajat es osszedobott penzekbol, mint a gorzenal, vagy a fehervari uti park, amit aztan nem kis reszben az onkormanyzatok lehetetlenitettek el.

Erdekes modon tobben gordeszkaznak ma kb barmelyik parkban, mint ahanyan pingpongoznak. Ez miert van? Es miert gondolod, hogy kevesebb joga van ott lennie a deszkasnak, mint annak, aki pingpongozni akar..? Amugy ha fel meterrel alacsonyabb lenne a beton pingpongasztal, tokeletes gordeszkas elem lenne, es mindenki boldog lenne.

A firkalassal nem ertek egyet, sot, ra is szolok, ha egy kis pernahajder firkal a villamoson, vagy akarhol. De amikor egy srac kimegy 16 evesen es napi 3-4 orat gyakorol a sajat szorakoztatasara a haverjai elismereseert, akkor azt teljesitmenynek itelem meg, es nem feltetlenul elitelendo devians tevekenysegnek..

Bifi · http://gondola-tok.blog.hu 2010.09.03. 13:16:24

@sanche: "az aktív gördeszkások jórésze falfirkáló, szipus és hasonló rétegekből jön ki a fiatalság köréből." Igen nagy rálátásod van a dologra. Bár évek óta nem deszkázom/görizem egy sérülés miatt, de hidd el, nem hogy beszívva, de 2 sör után sem áll senki a deszkára, mert igen hamar baleseti ambulancia a vége. De itt is lehetnek kivételek. Mellesleg utálom a szotyit.

mement 2010.09.03. 13:27:01

Kialakult egy igeny az elmult 10 even a varosban amit most lekovetnek azzal, hogy helyet biztositanak.

Nem ertem mi bajotok van ezzel, ennek igy kell mukodnie. Elkeritett reszen, kulon erre a celra kialakitott helyen deszkazhatnak azok akik szeretnenek.

Ha majd sok golfos lesz a varosban, es zavaro lesz a jelenletuk akkor egy ido lesz elkeritett golfpalya is.

mate6 2010.09.03. 13:50:22

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
hm... nekem meg lenne olyan mániám, hogy AK47-essel szeretnék gördeszkásokra, szemetelőkre, firkálókra célbalőni. Én mikor kapok ilyen pályát? :DDD

-Az OPNI kertjeben jol lehetett ilyet jatszani, lecsusztal rola..lettek volna tarsak is hozza :)

statebuonisepotete 2010.09.03. 17:11:29

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
Én pedig a hozzászólásaid alapján arra következtetek, hogy egy hiteltelen, korlátolt ember vagy, aki a webes anonimitás biztonságából osztja az észt. Mielőtt számodra vadidegen embereket kezdesz ócsárolni, gondold át, mert így csak magadról állítasz ki szegénységi bizonyítványt. Ha pedig továbbra is ilyen harcosan ragaszkodsz hozzá, hogy jól beolvass a deszkásoknak, tudok rá egy remek alkalmat. Hétfőn 15:00-tól megtalálsz az épülő Erzsébet téri gördeszkapálya mellett, én vagyok az ottani rozzant és összefirkált padok rendbehozatalával megbízott csoport vezetője. Ha szeretnéd, még egy darab smirglit és egy ecsetet is félreteszek számodra. A nevem Szabó Márton. Hm?

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.03. 17:22:39

@Bifi: azért érdemes megnézni az erzsébet térieket...

@statebuonisepotete: picinyem! Itt az Erzsébet téren uralkodó viszonyokról indult a társalgás. Az ottani IQvitézekből épp eleget láttam már. Nem hinném, hogy a nagy átlagtól jelentősen eltérne az ottani társaság. Akinek annyi esze nincs, hogy a szórakozásom kedvéért nem rongálom a köztulajdont, az nálam kiiratkozott az embernek nevezett állatfaj soraiból.
Hogy te egy vagy az esetleges kivételek közül? Na és? Itt most átlagokról van szó.
Bocs, de amikor az orrom előtt töri le a kisköcsög a betonperemet, azt kicsit nehezen tudom tolerálni. És még csak pofán sem vághatom érte, mert kiskorú és még nekem lesz belőle bajom.

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.09.03. 17:25:38

@statebuonisepotete: mellesleg elegánsan kikerülted, hogy véleményt mondj a kitáblázott tiltás ellenére gördeszkázó, valamint a parkot tudatosan rongáló társaidról... vajon miért is? :D
Szóval bocs, de egy ilyen alakkal, nincs miről tárgyalnom személyesen.

statebuonisepotete 2010.09.03. 20:16:32

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?:
Ezzel az erővel te pedig a személyes találkozást kerülted ki. Hogy milyen alak vagyok? A pálya tervezőjeként és az önkéntes restauráció szevezőjeként eléggé legitim alak vagyok a témában. Kérdés, hogy te mit tettél le az asztalra a rosszindulatú, fanyalgó, szájkaratés kommenteken kívül. Beszélgetni valóban nekem sincs már kedvem, nem vagyunk egy szinten, de gyere ki mégis hétfőn, nézd meg, ahogy gördeszkások suvickolják a graffityket. Valamint nálam beválthatod a "kisköcsög"-nek szánt pofont is. Felnőtt vagyok, nem kerülsz bajba. Vagy legyél kemény a szobád biztonságából, mint ma egész nap, reggel 10 óta.

minnifield űrhajós 2010.09.03. 23:05:48

váháhá, király!

szipus réteg? baszki, láttatok ti már szipust? állni nem tud, nem gördeszkázni...quadpálya meg golfpálya? ezzel csak egy gond van, az, hogy ilyen LÉTEZIK.gördeszkapálya meg nem.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.09.04. 12:01:26

@wan2bee: szerintem a többség nem tartja devianciának a rétegsportokat. A szotyizáshoz meg a sörözéshez tudnám hasonlítani a dolgot. Az engem nem zavar, ha valaki hétvégén kimegy egy kocsmába meginni egy sört -FIZET ÉRTE- és esetleg megeszik egy zacskó szotyit, a szemetet a kukába dobja. Azzal van a gond, mikor ez az ember elmegy a Hősök-terére, felül a szoborra, ott issza a rohadt sörét, a szotyit pedig ott köpködi szét. Pingpongozókból meg egyéb sportok szerelmeseit nem nagyon látni, hogy így lesz.rják a dolgokat és kvázi direkt magamutogatómódon hergelnek másokat azzal, ha köveket stb.

Az a bajom, hogy ez egy zsarolás. Egy erőszakos zsarolás, egy szűk réteg játéka, amivel elérik, hogy ingyen kapnak pályát és közben biztos lehetsz benne, hogy máshol sem fogynak el. Biztos vannak normálisak is, akik tényleg meglennének egymás közt is, tán még fizetnének pályáért is, de ez a kisebbség, arra is mérget vehetsz. Szóval továbbra is fennáll a kérdés: ha fillérekből működhet a dolog, miért nincsenek hivatalos gördeszkás pályák, amikért fizetni kéne a használatért. Teremfocira én is egy csomót kifizetek telente. És még egy csomó más ember a más sportokra szintén. Zsarolásra én nem ajándékkal válaszolnék. Főleg nem közpénzből.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.09.04. 21:56:42

@sanche: kissé ugyan zsarolásszagú a deszkások peticiója, de ha ápól nekik is térrész, legalább lesz jogalap elkergetni őket minden más nem deszkázásra szánt területről.
a rosszabb az a dologban, hogy mint a firkálóknál, a deszkások körében is annak van truvájértéke, ami más célra épített műtárgyak bepróbálásáról szól (lépcsősor, korlát, virágszegély).

Phoebe Buffay 2010.09.04. 22:32:50

nálunk is most építettek egy gördeszkapályát a lakótelep és a családi házak találkozásánál lévő telekre. a srácokkal nincs baj, gyerekek, és tényleg legalább van hol sportolniuk. de az érem másik oldalán meg az van, hogy ha a következő párhuzamos utcában is hallani este 9-kor is a dübörgést, akkor vajon milyen lehet annak a pálya körül lévő 10-15 családi ház lakóinak, akiket csak az úttest választja el a pályától? + kapásból milliókat vesztett az ingatlanjuk értéke sztem. ki akar egy gördeszkapálya mellé költözni?

pösti 2010.09.06. 19:53:36

A hétvégét volt szerencsém Berlinben tölteni, ahol szép számmal találni KÖZTÉRI,INGYENES focipályát,kosárpalánkokat,sakkot,pingpong asztalt,mini golfot(!),gördeszkás/koris pályát és a legextrémebb (látszólag nem EU konform:))gyerek játszótereket,közéri tűzrakókat(!)...és mindet használták!!!(Sőt a nagy melegben legálisan pancsolónak használt szökőkút is van...azt mondjuk júliusban láttam!)...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.09.06. 20:28:31

Ma megnéztük a pályát. Sokan voltak kint. Páran épp csiszolták/festették a padokat, mások a pályát próbálgatták. Csomóan fotóztak, videóztak - pedig még nincs megnyitva. A fiataloknak tetszett a pálya, bár furának tűnt, hogy a burkolását kőlapokkal oldották meg, nem is lett túl nagy, és a közepén egy akácfa áll. :)

pösti 2010.09.06. 22:18:16

Felmerült ma bennem az igény az évenkénti önkormis választásra, hiszen annyi minden épül/szépül városszerte...:)

minnifield űrhajós 2010.09.06. 22:58:05

én egy havi választást szorgalmaznék, csudafalva lenne itt, kéremszépen :D

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.09.07. 00:03:27

Most, hogy a deszkások arrébköltöznek elvileg a nekik épült pályára, lehetne esetleg azt, hogy a Gödör körüli kicserélt burkolat minőségi legyen, nem olyan, ami magától szétzuhan (lásd a Bajcsy felöli oldalt, ahonnan annak idején már a megnyitás előtt elkezdtek lehullani a kőlapok, amiket azóta sem cseréltek)? :D Mert persze, a deszkások miatt is rongálódott ott a cucc, de alapból ócska minőségű volt az egész, amiből építették.

anarcho78 2010.09.07. 17:28:43

én még anno akkor deszkáztam ott, amikor átépítették a buszmeget erre. rendesen kaptunk érte, most már teljesen elnézik ezt. és igen, ezeket az elemeket szinte biztos, hogy deszkás hajlamú építész tervezte meg:D

Quick_6 2010.09.09. 17:12:06

Az indexen van egy videó ahol csiszolgatják és festik a padokat. Nos tegnap mikor arra jártam mindössze két pad volt lefestve. Vajon a pálya mentél lévő többi padot is lefogják festeni? Vagy csak a kamera miatt csinálták? Van ott még vagy 8 pad és még vagy 20 az egész téren. Kíváncsi vagyok ám!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.09.09. 18:52:50

Én meg közben arra lettem kiváncsi, hogy ez a deszkáspálya kerületi pénzből épült-e vagy fővárosibol? Mert hogy eddig minmdkettő fél egymásra mutogatvba nem tett semmit e térért. Most bezzeg fotóztatja magát mindenki büszkén.

vujo 2010.09.12. 19:45:17

Kíváncsi vagyok a tervezésbe bevonták-e a deszkásokat?

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.09.13. 02:09:18

@vujo: biztos, hogy hozzáértőkel csináltatták, a kérdés inkább az, hogy mennyire vltoztat ez majd bármit azon, hogy a Gödör körül összevissza tele van minden a deszkásokkal, mert a napokban jártam arra és ugyanúgy ugrabugráltak összevissza a lépcsőkön, meg mindenfelé, mint eddig.

Deszkás 2010.09.22. 07:54:12

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Az autókat is tiltsuk ki az utakról, hiszen ők is rongálják! (Nooormális vagy?)

Deszkás 2010.09.22. 07:59:50

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: "rongálták a járólapokat" Mondom én! Tiltsuk ki a főutcából a buszokat és az autókat is! Hát nézd meg, hogy szétment a sok járólap!

Deszkás 2010.09.22. 08:02:50

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Azt magyarázd már el nekem, hogyan lehet utat rongálni gördeszkával. De komolyan! Ez akkora baromság, hogy csak na!

Deszkás 2010.09.22. 08:28:44

@Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod?: Volt egy gödör. Befedték, díszburkolatot raktak rá. Megjelentek a gördeszkások, akik némelyek szerint rongálják a közparkot, állítólag az utat is. (Milyen kő, út az, amit gördeszkával rongálni lehet? Szar minőségű.) Ilyen alapon a guri-guris börönd, vagy egy 120 kilós ember is rongálja a lépteivel. Ekkor megjelentek az önkormányzat emberei, és kitették a gördeszkázni tilos táblát. Persze, hogy nem veszik figyelembe, hiszen már odaszoktak. A tiltással nem oldasz meg semmit. Legfőképp úgy nem, hogy bárhova mennek, oda kiírják, hogy tilos. Más megoldást kell találni rá, amit most talán megoldanak.
süti beállítások módosítása