buszsáv.jpgA kép illusztráció, nem az érintett úszakaszon készült
(Fotó: pdave/Indafotó)

Az, hogy nemrég bevallottam: van autóm és parkolási gondjaim, olyan ellenszenvhullámot váltott ki a kommentelők egy részénél, mint ha azzal coming outoltam volna, hogy idült heroinista lennék. (Amúgy az nem vagyok, mi több, életemben heroint filmvásznon és képernyőn kívül még csak nem is láttam.)

Fenntartom, hogy Budapesten a legtöbb családos embernek az autó szükséges rossz és nem luxus. Kiváltani (pl. gyakori taxizással) valójában csak a rendkívül gazdagok engedhetik meg maguknak. Az a szájkarate, hogy 15-20 kilós nagybevásárlás simán megoldható biciklivel, nos, hmm… Csináltam már bicajjal nagybevásárlást, sőt barkácsáruházból falazóhabarcsot is hoztam bringán.

Egyszer-kétszer, ha muszáj megoldható, no de rendszeresen? Szóval, aki ezt fennhangon hirdeti, az szerintem az a kategória, mint aki azzal villog, hogy minden reggel derékig meztelenül, hideg vízzel mosakszik, vagy kizárólag tudományos-ismeretterjesztő tartalmat és magaskultúrát néz tévén, olvas neten, aztán meg valójában…No, de nem a kommentek miatt akarok sírni, mint egy fürdős szolgáltató, mert a kommentelést egyébiránt nagyszerű dolognak tartom. Engem nyugodtan lehet savazni, nem kopok, csak edződöm. Jót tesz az önkontrollnak is. És persze az enyém is csak egy vélemény a sok közül. Egyáltalán nem biztos, hogy mindenben nekem lenne igazam.

A budapesti autótartás létjogosultságát azonban továbbra is fenntartom, és csak üdvözölni tudom, hogy az I. kerületben megpróbálnak enyhíteni legalább a hétvégi és az esti-éjjeli-kora reggeli parkolási gondokon. (Mondom ezt annak ellenére, hogy pesti nyóckeresként nekem a puccos budai kerületekbe vízum kell.)
Íme:


Az I. kerületi Hegyalja út Berényi utca és a Szirtes út közötti szakaszán, a Pest felé vezető oldalon az eddigi állandó autóbusz forgalmi sávból időszakos buszsávot alakítottunk ki – a forgalmas buszsávok közül elsőként Budapesten. A változás lényege, hogy az időszakos buszsávban hétköznap napközben az eddig megszokott rend szerint csak a buszok közlekedhetnek, azonban este 20 és reggel 7 óra között, éjszakánként a sáv a környéken élőket segítve parkolósávként használható.

Az intézkedésnek köszönhetően az időszakossá alakított buszsáv hétköznaponként reggel 7 és este 20 óra között – amikor a közúti forgalom esetleges torlódásai miatt erre szükség lehet – megmarad a tömegközlekedés segítését szolgáló dedikált forgalmi sávnak. Ezen az időszakon kívül azonban feloldjuk a várakozási tilalmat, ezzel lehetőséget biztosítva a gépkocsik parkolására az érintett útszakaszon. A változást a környékbeli jelentős parkolási igény miatt, a Hegyalja úti lakók kérésére vezettük be.

Kérjük a környéken parkolók együttműködését abban, hogy az időkorlátozás betartásával csak hétköznap este 20 óra és másnap reggel 7 óra között, valamint hétvégén várakozzanak ezen az útszakaszon. 7 és 20 óra között, amikor a sáv buszsávként működik, az otthagyott parkoló autókat kénytelenek vagyunk elszállítani.

Budapesti Közlekedési Központ

 

Csak szurkolni tudok, hogy működjön ez a rendszer (még ha csak nyúlfarknyi szakaszon is – a Hegyalja út Szirtes út - Berényi utca által határolt részén –, de remélem beválik a kísérlet és más helyeken is alkalmazzák ezt a megoldást) és nem hinném, hogy a hétvégi, valamint a hétköznapi este 8 és reggel 7 közötti parkolási lehetőség bárkinek is kapudrogként szolgálna autóvásárláshoz, viszont azoknak az ott lakóknak, akiknek már van kocsijuk, könnyítést jelenthet az úttest hatékonyabb kihasználása.

Mint fentebb is írtam, az enyém csak egy vélemény a sok közül. Bátran írjátok meg, ha nem értetek egyet ezzel a kezdeményezéssel, de aki támogatja, szintén ne fogja magát vissza.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest parkolás buszsáv i. ker bkk buszfolyosó

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr286468455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.07.04. 20:05:09

Mennyien lehetnek, akik este 8 után érnek haza, és már reggel 7 előtt el is indulnak otthonról?

HM | photography 2014.07.05. 16:02:51

Napi 10 autót tuti el kell majd szállítani, amit ugye majd a tulajdonosoknak kell kifizetni. Ezen persze majd fel lesznek háborodva. De legalább a lakók nem mondhatják, hogy nem tettek értük semmit.

//VV\ 2016.06.11. 11:41:33

Ez már megint egy akkora faszság, hogy a fal adja a másikat...

1. Kíváncsi leszek hol lesz a sor vége az M1-M7 bevezetőn, ha a hegyalja út csak egy sávban lesz járható.

2. Időszakos parkoló? Na ne röhögtessenek már. Tudvalevő (MAK statisztika), hogy a még amúgy hibátlan állapotú kocsikkal is a legtöbb váratlan meghibásodás reggelente a parkolás végeztével történik. Lassú defekt, lemerülő akkumulátor, stb... Ezeket is majd mind a tulajdonos költségén fogják elszállítani? Amikor rohadtul önhibáján kívül maradt állva a kocsi? Arról nem is beszélve, hogy a hegyalja úton annyira nincs is szükség plusz parkolóra. A mellékutcákban szinte mindig van hely...

Komolyan ezek ott a BKK-nál minden reggel viccescigivel kezdik a napot, aztán ebből születnek ezek az elmeroggyant ötletek???