Zseniális reklám lehet ez is, meg ez is ugye, de a fenti megoldás azért üt hatalmasat, mert fillérekbe kerül. Főleg egy olyan cégnek, amelyik gyakorlatilag saját anyagokkal meg tudja oldani az egészet. Az OBI Németországi ügynöksége arra gondolt, hogy az óriásplakáthely-vásárlás helyett olcsóbb egyből a házfalra tolni a reklámot. De nem ám valami látványos falfestést, csak egy kis vakolatot.
Az alapelv az, hogy ha egy hirdetésnek az az üzenete, hogy "velünk szebbé teheti otthonát", akkor ne csúfítsuk el vele a környezetünket, mert az kicsit hülyén veszi ki magát. A videó elején sportszerűen be is mutatják, milyen ronda óriásplakátjai, üzletei és bedobós újságjai vannak az össze versenytársnak a Baumaxtól a Praktikerig (bölcsen elhallgatva, hogy az OBI óriásplakátjai, üzletei és bedobós újságjai semmivel sem különbek).
Ezután jön a lényeg: egy-egy szépítésre váró ház egy-egy részletén megmutatják, mit is tudnak tenni vele. Pontosan egy óriásplakátnyi területen.
Ha az ötletet és a reklámértéket nézem, csillagos ötös a dolog. Viszont a videó elején megfogalmazott filozofikus üzenet a szebbé tett környezetről, már nem igazán működik. Egy ilyen folt, főleg néhány hónap elteltével inkább rondábbá tesz egy házat, mint szebbé. Viszont addig is tényleg mutatósabb, mint egy hagyományos óriásplakát.
Szerintetek?
[via: adsoftheworld.com]