Na jó, legalábbis a kerékpárosok szempontjából tökéletes kereszteződés ilyen lenne szerintük. Bár a teljesen elkülönített bringaút szembe megy az európai trendekkel - nálunk a kerékpársáv a divat -, azért érdekes elképzelés. (Főleg abban az országban, ahol amúgy ilyenek a kereszteződések.) Ha nem is lenne érdemes nekimenni az összes meglevő kereszteződés átalakításának, ahol úgyis átépítés folyik, ott érdemes lenne beemelni egy-két ötletet belőle.

Hogy mik is ezek?

A legfontosabb a sarkokon kialakított védőjárdasziget és az a szabály, hogy a bringaátkelő sávok előtt és után is egy autónyi szabad hely maradjon biztonsági okokból - így a kanyaradó kocsi nem fordul rá egyből. A járdasziget eredményeképp a biciklisek előbbről is startolhatnak. E mellé jön még kerékpárosoknak kedvező zöldhullám.

Nekem kifejezetten tetszik, bár benne van a pakliban, hogy egy igazán jól és biztonságosan kialakított kereszteződésben akkora sebességgel lehet átrongyolni, hogy a következő lépés megint egy gyalogosvédelmi fejlesztés kell legyen.

Nektek hogy tetszik?

[Még több infó a projekt honlapján. Via: io9]

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: biztonság közlekedés kerékpár gépkocsi kereszteződés zebra gyalogos

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr605831763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZBR 2014.02.25. 10:30:51

Busszal hogyan lehet itt manőverezni? Mondjuk egy jobb kanyart hogyan lehet abszolválni? Nagyon útban van az a sziget a "B" tengelynek. A kanyarodó járművek lassítása csökkenti a csomópont átbocsátóképességét.

Szerintem kereszteződésekben enélkül is lehetne biztonságosan tekerni...