Nálunk a legmagasabb a turkálók aránya Európában (a divatáru-kereskedelem tíz százaléka!), de nem ezért tűnnek el a magyar márkák az Andrássy útról. Hát akkor miért? Na és mikor épül új pláza Budapesten? És új mélygarázs a József nádor téren, hogy felhúzza a környéken a kiskereskedelmet? Na és milyen új boltok húzzák fel végre a Rákóczi utat? Iparági trendek és pletykák a hazai kiskereskedelem alakulásáról. [A teljes cikk az Indexen olvasható]

tovább »

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest üzlet bolt andrássy út kiskereskedelem bevásárlóközpont váci utca v. ker vi. ker köki terminál józsef nádor tér bevásárlóutca

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr565775683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csöpi007 2014.02.01. 10:35:13

Először is gratulálok a bloghoz, szívesen olvasom, sok remek bejegyzéssel találkozni itt. Ez a kiskereskedelmi témával foglalkozó cikk azonban több rossz infót tartalmaz, ezekre szeretnék reagálni.
A címben rögtön az szerepel, hogy háttérbe szorulnak a magyar márkák az Andrássy úton. A helyzet az, hogy a Silka, Nubu vagy a Napsugar von Bittera megjelenésével (ahogy ezekre később helyesen utalsz is) elmondható, hogy még soha ennyi magyar divatmárka nem volt az Andrássy úton. Vagyis nem háttérbe szorulnak, hanem pont fordítva, előtérbe kerülnek! Akik visszaszorulnak, azok a magyar vállalkozók által forgalmazott külföldi márkák. Ez pedig azért lehet, mert a nemzetközi cégek egyre inkább az anyacégükkel, nem pedig egy franchise partnerrel szeretnének megjelenni. Ez szintén egy pozitív folyamat, ami további minőségi változást hozhat.
Utalsz rá, hogy a használt ruha szegmens a teljes divat kisker forgalom 10 %-át teszi ki, mi turkálunk a legtöbbet Európában, és ez több minőségi márka ellehetetlenülését okozza. A 10% nagyon túlzó, inkább hozzávetőlegesen ennek a feléről beszélhetünk (ez csak egy becsült adat), és az sem igaz, hogy mi turkálunk a legtöbbet Európában. Vannak akik még nálunk is többet turkálnak. Az sem igaz, hogy a használt ruha szegmens a minőségi márkák ellehetetlenülését okozza, mert teljesen más kört céloz meg.
A Váci utcával kapcsolatban is van észrevételem, itt is erős kritikát fogalmazol meg. A Váci utcában régiós szinten is magas bérleti díjak vannak, ennek ellenére nincs, vagy csak nagyon korlátozottan van elérhető üzlet. A kereskedők nem panaszkodnak a Váci utcára, mindössze annyi történt, hogy mostanra nem az itteni a legjobb forgalmat bonyolító üzletük Magyarországon, hanem “csak” dobogós. És a magyar vásárlókat sem veszítette el az utca. A ferenciek tere felújítása nyilván negatívan érintette a forgalmat, de hosszútávú visszaesésről nem beszélhetünk.

Zubreczki Dávid · http://urbanista.blog.hu 2014.02.01. 21:53:33

@csöpi007: kösz az észrevételeket. mint a cikkben is leírtam, ez egy sajtó-háttérbeszélgetés volt, ahol a CBRE szakértői mondták el a véleményüket a hazai piacról - ezt jelzem több helyen is a cikkben. Valószínűleg mások máshogy látják, ha van olyan elemző, aki szívesen megosztja saját tapasztalatait szívesen helyt adok neki is