13-latvanyterv.-levegobol[1].jpgKép: építészfórum.hu

A városligeti múzeumi negyed agyament tervének árnyékában hirtelen nagyon izgalmassá vált Csizmadia Dóra tájépítész több diplomadíjat nyert terve, amit az Építészfórum hozott le ma. Ennek témája ugyanis a Rákosrendező revitalizációja. 

Bár igazán behatóan csak a Vasúttörténeti Parkkal és annak közvetlen körzetével - vagyis mintegy 50 hektárral - foglalkozik a terv, de elég alapos ahhoz, hogy az egész rendező-pályaudvart számba vegye. Az pedig már épp akkora, mint a Városliget. Ráadásul közvetlenül kapcsolódik - vagyis kapcsolódhatna - hozzá. Bocs a populista kifejezésért, de muszáj volt elneveznem Városliget 2-nek.

Ehhez persze nem csak parkosítani kellene a Rákosrendezőt, hanem normális közlekedési kapcsolatot kialakítani gyorsvasúti megállókkal, meghosszabbított Nagy Lajos király úttal stb. Ahogy azt a terv fel is vázolja (igaz belevéve a soha meg nem épülő Bosnyák téri metrót):

4-kozlekedesi-kapcsolatok[1].jpgForrás: építészfórum.hu Nagyításért kattints a képre!

De a lényeg itt látszik. Egy fantasztikus méretű és helyzetű terület, ahol nem csak múzeum, meg tematikus park fér el, hanem jutna tér az ingatlanfejlesztőknek is. Mert azért ne legyünk naivak, anélkül nincs fejlesztés - tök mindegy, hogy fakivágós vagy faültetős projektről van szó:

5-rakosrendezo-teruletfelhasznalasi-koncepcio[1].jpgForrás: építészfórum.hu Nagyításért kattints a képre!

Főleg, hogy meglepő módon nincsenek hajmeresztő különbségek a környék ingatlanáraiban a Városliget és a Városliget 2 közt:

blaha_1.png

Forrás: Otthontérkép. Részletekért kattints a képre vagy ide.

Ehhez képest már csak hab a tortán, hogy ahogy ráközelítünk a tárgyalt területre, mennyire szép az egész:

8-alaprajz[1].jpg

9-alaprajz.-kiemelt-tervezesi-terulet[1].jpg

Forrás: építészfórum.hu Nagyításért kattints a képekre!

Persze azért érdemes a tervben magában is elmélyedni. Klassz, hogy valaki számol az 5 vagy épp 30 évvel későbbi arculattal is - hogy fognak majd akkor kinézni a park fái. 

Teljesen logikusan a már meglevő Vasúttörténeti Park mellé telepítené a Közlekedési Múzeumot és a Repüléstörténeti Kiállítást - amolyan tematikus parkot hozva létre. De lássuk be - a teljes Rákosrendezőt érintő fejlesztésbe nyugodtan beleférne az egész múzeumi negyed.

És akkor az építés nem értékek pusztítását jelentené, hanem értékek teremtését.

[További részletek: építészfórum.hu]

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedési múzeum múzeum park városliget vasúttörténeti park rákosrendező múzeumi negyed zöldfelület xiv. ker nagy lajos király útja szegedi út alsórákos repüléstörténeti gyűjtemény szőnyi út teleki blanka utca tahi utca tatai utca

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr595749068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hatja 2014.01.09. 17:41:00

jól néz ki, főleg ha rendbe tennék miatta a ceglédi vonal deltáját, az a terület most egy frissen bombázott balkáni városnak is szégyenére válna. arról nem beszélve, hogy az öngyilkosok "kedvenc" helye, mivel nagy sebességgel kanyarodnak a vonatok és a fák takarásából könnyű kilépni. (ez magával hozza azt a problémát, hogy egy rákosrendezői projekt esetén ezt a vágányszakaszt gondosan szeparálni kell).

humorpalanta 2014.01.09. 18:23:02

Tetszetős tervezés, átgondolt. Tetszik is. Sajnos a problémák tudottak. Pénz, pénz, pénz. Egyébként nem értem, hogy miért számolnak ennyire a Vidámparkkal, jajj, vidámpark. Ha annyira érdekelné az embereket, nem ment volna csődbe, de mindegy. Egyébként nem rossz dolog az S-Bahn, csak a magyar ember átlagos problémáit hozza elő. Az emberek ki nem állhatják, ha át kell szállni valamiről valamire, s az S-Bahn rendszer esetén kénytelen lennének. Másrészt, a kialakítás után megnőne a menetidő az elővárosi vonatokon, amit ugyanúgy nem bírnának elviselni. Harmadrészt sajnos túlzsúfoltak a bevezető vonalak, ezért bővítés nélkül nem látom be, hogy hogyan lehetne megoldani. Ha már közlekedés, inkább a Kisföldalattit kellene megtoldani 2-3 megállóval, s elvezetni a park alatt a gyorsvasúti megállóig. Azt nem tudom amúgy sem, hogy ki találta ki, hogy az autópályákat vezessük bele a Főváros legközepébe, de jól seggbe kéne rúgni.
Amúgy az ötlet tetszik, én örülnék, ha megvalósítanák.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2014.01.09. 18:33:24

Nagyon jó ötletnek tűnik.
Persze, hogy lesz-e , lenne-e rá pénz a közeljövőben, az kérdéses.
Viszont ne 'prejudikáljunk' : " a soha meg nem épülő Bosnyák téri metrót"

Benbe · http://www.benbe.hu 2014.01.09. 19:41:35

@humorpalanta: Az S-Bahn esetén új viszonylatokról lenne szó, tehát csak a sűrítővonatok lennének megállósak, újabb lépcső kerülne a zónázó rendszerbe (ami Vác felé most is már kétlépcsős).

Az átszálláskényszer relatív, egy Békásmegyer - Rákosrendező - Kelenföld - Érd S-Bahn esetén a vonatról közvetlenül a kívánt helyen az úticélhoz vivő BKV-járatra lehetne átszállni, de sok más olyan viszonylat is elképzelhető (sőt, el lesz képzelve, lásd most a kelenföldi végállomása helyett Kőbánya-Kispestig hosszabbított Székesfehérvár-Budapest zónázót!), amelyekkel a kötelező nyugatis átszállás kiküszöbölhető.

Ebbe illeszkedik például a 18-as villamos északi meghosszabítása a Külső Bécsi útra, így a pilisi agglomerációból minden budai célpont egy, Kocsis Sándor úti átszállással elérhető lenne.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.01.09. 19:47:22

mi abban az új, hogy valaki rozsdazóna fejlesztésben gondolkodik - a közigazgatási és pénzügyi valóság totális figyelmen kívül hagyásával? a diplomamunka papírja mindet kibír. aztán hogy megvan az ötös. megy ő is csinovnyiknak. vaaaaaagy... disszidál.

nincsenek illúziók!

2014.01.09. 21:01:55

Az már egyenesen maga a csoda lenne, ha a nyugati pályaudvarba futó síneket a felszín alá vezetnék és parkosítanák a területet összekapcsolva a Városligettel és a Rákosrendező ezen tervével.

johnibyg 2014.01.09. 21:18:38

@humorpalanta: A vidámparkban nem volt elég változatos szerintem a felhozatal. Meg valamennyire "jelképe" lett több generációnak.
A földalattinál valami hasonlóra gondolsz?: iho.hu/hir/hosszabbitanak-a-kisfoldalattit-de-merre-131220

A terv tetszetős, de ami a pénzt és a munka mennyiségét illeti, olyan 8-10 év múlva dolgoznék rajta még én is

bardóczi 2014.01.09. 21:23:50

Dóri terve kolosszálisan lényeglátó, és én büszke vagyok rá, hogy ilyen embereket tudunk diplomadíjra felterjeszteni az új tájépítész generációból mint ő. Akik szerint ez a cucc a pénz miatt elképzelhetetlen, azoknak ajánlom a következő gondolatsort, amelyet a Vidámpark bezárásakor írtam:
"Amennyiben egy a főváros és agglomerációja - és ezen túlmenően a teljes régió (Közép-Kelet Európa) - számára is értelmezhető (turisztikailag is vonzó) témapark létrehozása lenne a cél, amely városrehabilitácó tekintetében is nagy nyereségeket hozhat, akkor a főváros stratégái véleményem szerint nem mehetettek volna el szó nélkül az ilyen témaparkokat világszinten üzemeltető rendszerek vizsgálata, megkeresése, megkörnyékezése nélkül. Semmi jele annak, hogy ilyen történt volna. Nem akarok ötletek adni (de!), viszont Nyíregyházán éppen most épül egy Lego gyár, azaz a dán óriás most vette meg a lábait Magyarországon. Disneylandet vagy Universal Studios-t sem feltétlenül akarok Budapestre vizionálni, de érdemes lenne legalább megvizsgálni azt, hogy egyébként az e tekintetben „ellátatlan” közép-kelet- európai régióból mennyi család látogat el a évente csemetéivel a legközelebbi ilyen jellegű objektumokba (Párizs egyik elővárosába Marne La Vallée-be – Disneyland; a németországi Günzburgba vagy Berlinbe, esetleg a nemrég átadott angliai Windsorba – Legoland).

Nem kérdés, hogy – és ez különösen igaz az amerikai témaparkokra – hogy ezek a játékvárosok nem feltétlen a magas kultúra élharcosai, ám a mai Vidámpark sem az. Ha viszont úgy tekintünk erre az ügyre, mint egy újabb potenciálra, amely tömegeket tud a régióból Budapestre csábítani egy hosszú hétvégére vagy akár ennél hosszabb időre, akkor annak már lehetnek egy város gazdasága és kulturális értékeinek bemutatása szempontjából értelmezhető hasznai. Lehet hogy nagyobbak is, mint teszem azt egy múzeumi negyednek. Azaz nem csak a fővárosnak, de az államnak is megérné ebben gondolkodnia. A Disneylandbe látogató családok egy része ugyanis azért sokszor célba veszi Louvre-ot is, a Günzburgba látogatók pedig általában Münchent is tüzetesebben megnézik maguknak. S mindehhez Budapesten sem kellene más, csak egy ma kihasználatlanul tengődő 10-15 hektárnyi lepusztult rozsdazóna, egy jó tömegközlekedési kapcsolat és némi invesztíció, valamint egy stratégiailag előre gondolkodó városvezetés, amely nem csak le- és be-, hanem végre átépíteni is képes, és vigyázó szemeit végre az átmeneti zónában rejlő potenciálokra is veti."
epiteszforum.hu/budapesti-szomorupark

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.01.09. 22:13:05

@bardóczi: "S mindehhez Budapesten sem kellene más, csak egy ma kihasználatlanul tengődő 10-15 hektárnyi lepusztult rozsdazóna, egy jó tömegközlekedési kapcsolat és némi invesztíció, valamint egy stratégiailag előre gondolkodó városvezetés, amely nem csak le- és be-, hanem végre átépíteni is képes, és vigyázó szemeit végre az átmeneti zónában rejlő potenciálokra is veti."

Nagy felfedezés... Jár is érte az ötös. Más se!

bardóczi 2014.01.09. 22:27:17

@városjáró: az se kevés. Egyébként meg Esterházy azt írja, hogy a "a szó nem tör csontot - írja Mikszáth. De!" Lefordítva: idealistán hiszek benne, hogy nincs hiábavaló tervezés vagy gondolat, mert ez valahol hasznosulni képes. Ha nem most, akkor később. A Hungária körút ma azért van, mert 90 éven keresztül minden egyes szerkezeti tervre rárajzolták. Azaz nem biztos, hogy a port egy olyan diplomaterven kéne elverned, amely kb 3-szor reálisabb és pontosabb víziót rajzol fel, mint a politika.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.01.09. 23:47:31

@bardóczi: A különbség csak annyi, hogy a Hungáriát épp a politika rajzolta fel 90 éven keresztül a tréképekre. Mint ahogy annak budai folytatását is - amit viszont szintén a politika engedett (támogatott) végül megfúrni. (Ez egyébként tök off a részemről, csak eszembe jutott, mert épp ma keringtem miatta bő negyed órát.)

De oké, akkor ez itt most egy meghájpoltatott állóvíz felkavarás lesz? Mert akkor úgy kell kezelnem :)

bardóczi 2014.01.09. 23:53:22

@városjáró: amúgy ebben nincs igazad, a politika meredeken leszarta, hogy rajta van-e éppen a tervrajzon, vagy sem, ezt bizony kőkeményen a mérnökök rajzolták mindig fel oda az éj leple alatt. A kérdésedet illetően meg nem akarom előre lelőni a poént, de minden elképzelhető :-)

Hannibal ante portas 2014.01.10. 00:08:00

@bardóczi: igen, ez lehet hosszútávon jó megoldás. Gratula a kollégáknak!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.01.10. 00:08:30

@bardóczi: Hogy szarta volna le? Ad acta tette (mert máshová tolta a pénzt) de be nem engedte építeni. Ehhez persze az is kellett hogy ne hazudják rá a korábbi rajzokra egy verőfényes hétfő reggel, hogy korábban nem is létezett...

És akard csak bátran lelőni azt a poént, mert anélkül ez a nagy netkampány nem annyira érthető a számomra. Hiszen ezek a renderek elsüthetők lennének bármely egyéb budapesti rozsdazónára. Kőbányától Angyalföldig, Józsefvárostól, Pestszentimréig. Hogy Csepelt, vagy Budafokot ne is említsem.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2014.01.10. 00:47:41

@bardóczi: de titokzatosnak teccik lennni. most akkor beletrafáltam, vagy csak szivacc?

kamarawood 2014.01.10. 07:42:00

A Repüléstörténeti kiállítást inkább a Budaörsi Reptérre vinném ki.. ott a helye szerintem.

varnai 2014.01.10. 09:58:49

A Tematikus parkról írtam a blogomban és decemberben lehozta a Népszabi is :

varnailaszlo.blog.hu/2013/11/26/muzeumnegyed_elhibazott_alapotlet

bbalint85 2014.01.10. 14:27:14

zseniális. gyakran járok erre elővárosi vonattal, és mindig azon gondolkoztam, hogy miért nincs kihasználva ez a belvároshoz viszonylag közeli terület. Hajrá!

2014.01.10. 20:01:00

@varnai: Teljesen igazad van! Egy nagy álkulturális képmutatás a múzeumi negyed erőltetése. Nekünk nincs Dávid szobrunk se Mona Lisánk. Mi a francnak kéne egy egész negyed?
Kossuth Lajos kicsorbult bögréje kedvéért még nem fognak ideutazni a turisták, de akik ideugranak pár napra, azokat meg érthetően rohadtul nem érdekli, ahogy engem sem.

arnolfini 2014.01.11. 10:32:33

Nagyon tetszik a terv! Sok-sok éve az első fejlesztési/átépítési/rendezési/stb. javaslat ebben a városban, ami igazán fellelkesített. Nagyon jó lenne, ha lenne valami a Rákosrendezőből. (Nem mintha nem lenne a jelen állapotában is valamiféle, "a modernitás romjai" esztétikája, csak hát nehéz hasznosan időt tölteni benne).

Csumpitáz Béla 2014.01.11. 14:18:02

A Földalatti megoszabbítása a Csáktornya parkig remek ötlet. És egy egyszerű leágazással akár elmehetne a Bosnyákig vagy az Őrsig is.
Azt nem értem, hogy pl a 4-es metrót miért nem úgy tervezték, hogy a Bosnyákon feljönne a felszínre, onnan pedig villamosként mehetne a Pólusig, vagy akár Káposztásmegyerig.

Chiaki6030 2014.01.11. 15:43:21

Nekem alapvetően tetszik az ötlet.
Azt viszont nem értem, h a Népligetről miért feledkeznek meg állandóan: közel a belvároshoz, jó közlekedés, óriási lepusztult/kihasználatlan terület..

Pamuk 2014.01.11. 15:53:58

Alapvetően az egész belváros zöldterületét meg lehetne százszorozni, nem kellene hozzá más, mint kitiltani az autókat.
Így ahogy mondom. NEm beengedni az autókat, és nem autóparkolónak használni a várost.
Mondjuk... ehhez elég köcsög az átlag magyar, avagy budapesti, hogy megértse.
A politikusokról nem is beszélve.

NemNick 2014.01.11. 18:11:21

Simán. Mennék lapátolni. :)

Miből? - tették fel többen a kérdést... Az álomstadionok, meg a többi, igényfelmérés nélkül, önjelölt lényeglátók agymenéseinek köszönhetően megvalósuló ötletek országában...

2014.01.11. 18:23:57

@Pamuk: Így van, a körúton belül és az Andrássy úról ki kel zárni az autóforgalmat, mint más normális városokban. A belvárosi lét korlátozásokkal is jár nem csak előnyökkel, cserébe kapunk egy kellemes, élhető belvárost.

Nagy parkok lennének igazán jók, minél beljebb, de erre nincs hely. Volt egy olyan terv, hogy a nagyobb bérházak nagyobb udvarait nyilvnos parkokká lehetne tenni, így növelve a zöldfelületet, de nyilván ehhez a lakóknak ehhez valami kompenzációt kéne fizetni.

die nadel 2014.01.11. 18:26:59

Nos nekem a következő a gondom - nem érintve most a tervek nagyszerűségét, mert ugye ezek az íróasztalfióknak készültek, a helyzet meg az, hogy itt van nekünk a realitás: kisvártatva kezdődik a Városliget végső és totális tönkretétele.
Tehát, hogy a fenébe létezik az, hogy a média teljes asszisztenciája vagy apatikus hallgatása mellett nyiszálja szét egy városházi középkáderből lett múzeumigazgató néhány társutas, mindig jóljáró éceszgéber segítségével a Ligetet. Kiállításvarázsló Baán úr hónapok óta turnézik a médiában, olyan bődületes és arcpirító baromságokat hint, mint pl. hogy a Múzeumi negyed tulképp a "millenniumi - akkor meg nem valósult - építkezések valóra váltása", hogy az idióta fasorát keresztül a nagyréten Nebbien tervezte stb, és mindezt a médiamunkások sűrű bólogatása és apró helyeslő mordulásai közepette. Közben az ellenoldal - pl a muzeológus, tájépítész, építész szakma - nem kap megszólalási lehetőséget. A második pályázó építész farol ki nyilvánosan az egész projektből, közben Baán arrogánsan csikar ki támogató nyilatkozatokat, akiből tud. A közvélemény meg mélán néz maga elé, majd egészen addig, amíg a tarvágások meg nem kezdődnek.
Szóval a költői kérdés: hol marad a valódi szakma a médiából? Miért csak az építészfórumig jutnak el a színvonalas írások? Szembeköphetjük magunkat úgy zusammen, ha a város első közparkját se tudjuk megvédeni egy törtető karrierista lázálmaitól.

Spiro 2014.01.11. 19:48:18

„…a „senki földjeként” átjárhatatlan akadályt képez Angyalföld és Zugló között…”

Akármi a hasznosítási elképzelés a várost szétszabdaló hasznosítatlan MÁV területek, és az elavult, mára alig kihasznált városon belüli vasúti hálózat léte a probléma.
A Nyugati-, Keleti-, Déli-, Józsefvárosi pályaudvarokba vezető sínhálózatok egyszerűen szét szabdalják a várost, a jelenlegi formájukban (röhejes, hogy a Rákosrendező, és számos egyéb helyen a városon belül sorompóknál kell várakozni, vagy egyszerűen több kilométert kell kerülni)

Zugló például a Hungária körúttal, a Rákosrendezővel (M3), és a körvasút sorral körülhatárolt „félsziget”, elégtelen átközlekedési lehetőséggel.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.11. 19:59:16

@NemNick: Ha egy ilyen terv magvalósul, az racionális piaci alapon valósuljon meg, ne egy hatalommal rendelkező látomása alapján.

Szép a rajz, de nem tudjuk mennyibe kerülne, milyen egyéb tényezők bukkannának fel megvalósítás közben (Segítek: Szerinted az egykori rendezőpályaudvar területe mennyire szennyezett?), valamint azzal sem vagyunk tisztában, hogy a közművek és egyéb infrastruktúrák bővítése mennyire kivitelezhető. Mert odáig rendben van, hogy csatornázol egy új lakónegyedet, de az összegyűjtött szennyvizet hova vezeted?

♔batyu♔ 2014.01.11. 20:12:23

Nekem tetszik, ez nagyon jó. Tényleg duplájára növeli a városligetet. Amúgy a XIII. ker arra felé lévő jobb sorsra érdemes utcáinak is nagyon jót tenne ez a terv.

NemNick 2014.01.11. 22:08:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Hát, köszi a kéretlen segítséget, biztos szükségem volt rá.

Annyi minden van, ami nem fér bele egy ilyen diplomamunkába...

cso zsi 2014.01.11. 22:10:28

@humorpalanta: "Azt nem tudom amúgy sem, hogy ki találta ki, hogy az autópályákat vezessük bele a Főváros legközepébe, de jól seggbe kéne rúgni."
Mint a pályaudvarokat, mi?
Ja, hogy azokat anno a város szélére tették, és a város meghízott egy "kicsit"?
De oké, szüntessük meg az autópálya-bevezetőket, és vágjunk el mindent a körgyűrűnél.
Mi is lesz ennek az eredménye?
Hogy jutok haza Győrből, Békéscsabáról, ill. hogy jutok el oda? Mert valami balga elzárta a ki- és bejáratokat.

cso zsi 2014.01.11. 22:22:38

@♔batyu♔: Ugye tudod, hogy az már XIV. kerület, ezért is tudják rátenni a kezüket.
Bár kivételesen tetszik az ötlet.
Ami gáz az egész Állatkert-Vidámpark mizériában, hogy 30-40 éve még az Állatkertet akarták eltelepíteni a vasút mellől, hogy az állatokat természetesebb környezetbe helyezzék.

@Pamuk: @ébrenjáró: Nektek mi az "élhető"?
Ez egy város, mit ad isten, épp a főváros.
Nem FALU.
Legyen sétálóutca az Andrássy.
A fél Belváros sétálóutcából áll, és a kutyának sem kell, hacsaknem kocsmaturista.
Biciklizzek az Armanihoz, vagy várjam meg, míg luxusmetrót csinálnak a kisföldalattiból?

humorpalanta 2014.01.11. 23:22:05

@Benbe: Én nem vagyok az S-Bahn ellensége, de a jelenlegi körülmények között akkor sem tudsz több vonatot betuszkolni az elővárosi közlekedésbe.
@johnibyg: Egyszerűen nem vagyunk annyian, hogy potenciálisan el tudjunk tartani egy ilyen költséges szórakoztatóközpontot. Szerintem. Igen, ilyesmire. Egyébként is lehetne egy csomó pénzt szerezni, csak akarni kell.
@cso zsi: Te nem gondolkozol, csak szúrsz. Nem azt mondtam, hogy vágjuk el a fővárost, azt mondtam, hogy autópályát nem kellett volna építeni. 2x1 sávosra vissza kellene bontani ezeket az utakat, s kénytelenek lennének újraszervezni az emberek a vonulási irányukat, s végre az M0-t használni (dél felé). Amúgy sincs értelme ekkora léptékben bevezetni az autóforgalmat, mert az első kereszteződésnél nincs hova terelni, csak egy újabb belső autópályára. A kulcsszó a bevezetőúton, nem az autópályán van. Amúgy feltalálták a közösségi közlekedést, nem vagy rákényszerítve az autózásra ;)

cso zsi 2014.01.11. 23:28:50

@Csumpitáz Béla: A kisföldalattink az kéregvasút, és bármilyen meghosszabbítást csak a föld alatt lehet kivitelezni, mert a szerelvények jóval alacsonyabbak, mint egy villamos. Azaz, amerre járna, alacsonyan lenne a felsővezeték, vagy az áramszedőt kell módosítani a felszíni közlekedéshez.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/39/Ganzcsuk.jpg
Nem vagyok túl magas, de a kocsikban az arcom előtt vannak a kapaszkodók.

A jelenlegi metróink harmadik sínről szedik az áramot, vegyes üzemhez másfajta járműtípust kell beszerezni.
Ami azért kell, hogy a közúti kereszteződésekben ne legyen gond. Bár egy kétpercenkénti sűrűség esetén nem lenne nyitva a sorompó 7-9-ig.
A Bosnyák után ott a Körvasút sori felüljáró, vagy mellé kell építeni, vagy a vonat alá bedugni újra.
A Pólus még rendben, de Káposztára hogy kerül ki? Oda tényleg "egyszerűbb" a 3-as vonalat kitolni.
maps.google.hu/maps/ms?msid=206192213342130432716.0004efb941f2e319f62de&msa=0&ll=47.483859,19.041023&spn=0.041705,0.104628

cso zsi 2014.01.11. 23:43:53

@humorpalanta: ...és még én nem gondolkozom.
Neked még mindig magas az, hogy akár áruszállítás, akár a városban lakás-vidékre járás az nem működik a városi tömegközlekedéssel. Szűkítsük vissza a Kacsóh Pongrác utat a 40 évvel ezelőtti állapotra,amikor a helyén még házsorok álltak, és az M3-as pálya még csak tervezőasztalon létezett.
A gyerek már kinőtt a babakocsiból így az nem tétel.
A Rendőrpalota környékétől Tiszafüredre autóval 1 óra 20 perc körül szokott tartani az út. Háztól-házig.
Ugyanez tömegközlekedéssel: két metró, vonat, átszállással, 2 óra vonat, 20 perc metró, 20-25 perc gyaloglás a két végén.
Még jó, hogy nem dél-budán lakom. Ott csak a munkahelyem van, ahonnan az ország bármely pontját el kell érnem.
Te merre mennél Kelenföldről Rétságra?

¿Qué tapas hay? 2014.01.12. 00:20:42

Ez egy tetszetős tervezet. Nagy erénye, hogy megtart mindent, ami szükséges, hogy a terület ne szakadjon ki a városból, viszont a Rákosrendezőhöz általánosan kapcsolódó délibábos ábrándokat (MillFav meghosszabbítása az Alfa holdbázisig) mellőzi.

Pont az ésszerűség az, ami miatt a terv gyakorlatilag megvalósíthatatlan.

Benbe · http://www.benbe.hu 2014.01.12. 07:42:31

@humorpalanta: A jelenlegi infrastruktúrán három percenként tud végighaladni egy vonat, kettő, ha nem állnak meg utascserére. A Nyugati egyes vágányain is már korszerű biztosítóberendezés üzemel, motorvonatokat akár öt perc várakozás után vissza tud küldeni.

die nadel 2014.01.12. 09:00:07

@cso zsi: Az Állatkert kiköltöztetése még 1945-ös terv, akkor született, mikor kvázi üres volt a kert a háború után. Csakhogy a mai Állatkertet nem lehet költöztetni. Egyrészt az állatházak háromnegyede védett műemlék (Kós Károly), másrészt az állatok költöztetése - speciális szállítójárművek bérlése - többe kerülne, mint maga az új park kialakítása.

Bracci 2014.01.12. 09:08:50

engem megvett :D

csak a 4. képen található 6h-s 'vidámparkot' nem tudom hová tenni, az még kisebb, mint volt, az nem kéne

S látom, nem csak nekem van az a bolond (és pazarló; de szerintem hasznos) tervem, hogy az Kisföldalattit meg kéne hosszabbítani a vonat (vagy S-Bahn) megállóig, így biztosítva közvetlenebb elérést a 'flancos', gazdag külföldi turistákkal tarkított városrészekhez :D

Ha meg ezeket elfogadnák, mikor lenne kivitelezve? Kb 30 év múlva készülne el minden, tehát már csak idős fejjel tudnánk élvezni eme újítást

¿Qué tapas hay? 2014.01.12. 10:54:19

@Bracci: Az eredeti tervben pont az mutatja a realitásérzék meglétét, hogy nem piszkálja a kisföldalattit. A MillFAV bármilyen meghosszabbítása aránytalan költségnövekedést jelentene, önmagában ugyanolyan nagyságrendbe kerülne, mint a terv összes többi összetevője. Az aránytalanság másik oldala ott lenne, hogy a meghosszabbítás (ha hozzákapcsoljuk az S-Bahnhoz) túlterheli a MillFAV-ot, ha csak a Lizsé2 kiszolgálása a cél, akkor meg kihasználatlan lesz.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.12. 11:04:16

@die nadel:

"Az Állatkert kiköltöztetése még 1945-ös terv,"
- Annyira, hogy még a nyolcvanas évek elején is napirenden volt, csak az új helyszínt nem sikerült megtalálni soha.

"akkor született, mikor kvázi üres volt a kert a háború után."
- Azért született, mert nem lehet állatokat egy forgalmas vasútvonal mellett tartani, némelyeket mindössze pár négyzetméteren.

" Csakhogy a mai Állatkertet nem lehet költöztetni. Egyrészt az állatházak háromnegyede védett műemlék (Kós Károly),"
- Attól, hogy az állatok költöznek, az épületek maradhatnak.

" másrészt az állatok költöztetése - speciális szállítójárművek bérlése - többe kerülne, mint maga az új park kialakítása."
- Ez meg egy jó nagy marhaság.

Bracci 2014.01.12. 13:29:25

@¿Qué tapas hay?: igen, tudom, ezért is mondtam, hogy 'pazarló' :D

humorpalanta 2014.01.12. 13:45:58

@cso zsi: Hjajjj. Tényleg, ragadjunk ki egy példát, mert az feltétlenül szükséges. Még mindig nem érted amit mondok. NEM azt mondom, hogy betiltsuk az autókat, töröljük el és szántsuk be sóval az M3 bevezető helyét, hanem azt mondom, hogy feleslegesen nagy áteresztőképességű, mert így csak forgalmat generál a Belvárosba, ami szükségtelen, s az arra közlekedők nagy része (jé, még mindig nem azt mondom, hogy az összes, érted?) meg tudná oldani az utazását úgy is, hogy nem erre jön, s talán 5 perc plusz lenne neki, viszont a városnak meg fellélegzés.
@Benbe: Az infrastruktúra nem csak a biztosítóberendezést jelenti, meg a városon áthaladó vágányokat. Kelenföldön, Ferencvárosban, Zuglóban, Kőbányán, hova teszed a (mondjuk) 10 percenként közlekedő S-Bahnt? Akkor még nem beszélve az összeköttetésekről, a munkaerőről.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.01.12. 14:19:58

@humorpalanta:

Ha leszűkíted az M3 bevezetőt, hogy fognak a városba (Város, az a hely, ahol koncentrálódnak a munkahelyek, a kereskedelmi-kultúrális-oktatási létesítmények, hivatalok, valamint a lakosok) bejutni az emberek egy csodás hétfő reggel?

cso zsi 2014.01.12. 14:25:19

@humorpalanta: " azt mondom, hogy feleslegesen nagy áteresztőképességű, mert így csak forgalmat generál a Belvárosba, ami szükségtelen, s az arra közlekedők nagy része (jé, még mindig nem azt mondom, hogy az összes, érted?) meg tudná oldani az utazását úgy is, hogy nem erre jön, s talán 5 perc plusz lenne neki, viszont a városnak meg fellélegzés."

Akkor mondd a "hogyan"-t is. Valamint a "kik"-et.
Ugyanis az üzemanyag-eladás drasztikusan visszaesett az utóbbi években. Részben az üzemanyag drágulása, részben a fizetőképes kereslet csökkenése miatt. Ma már csak azok autóznak, akik "megtehetik", őket nem fog érinteni még sokáig a változás, ha villanyautó lesz, akkor azzal fognak grasszálni. Autóznak még, akiknek nincs más lehetőségük, és van rá költenivaló.

Hatvani cégként-lakosként merre menjek Székesfehérvárra? Bp-i lakosként/melósként merre menjek Hatvanba-Debrecenbe?
A Gyöngyös-Hatvan-Gödöllő irányból bejárók merre menjenek, ha a dolguk/munkahelyük belváros-környéki, vagy budai?
Gyömrői kolléga vagy körbe jön az M0-on, vagy bejön a 4-esen, és a Lágymányosi hídon. 13 kilométer a különbség egy irányban.
5 perc plusz? Amióta megcsinálták az M0 déli részét, csak dicsérni lehet, valóban jól lehet rajta haladni. De ha nincs arra dolgom, miért menjek ott?
Fejtsd ki bővebben légyszíves, hogy kiket, és miért akarnál elküldeni az M3-ról, és azt is, hogy hová.

MIKILAC 2014.01.15. 10:35:01

A múzeumi negyeddel kapcsolatban tudnám ajánlani, hogy a környéken nagy számban található teljesen leromlott esetenként védett épületeket kellene felhasználni .Szakemberek ilyeneket nagy számban tudnának mutatni. Elég sok teljesen leromlott épület található a környéken amelyek olyan funkciót kénytelenek fel- vállalni amire nem alkalmasak.A vakok Intézete egy csodálatos épület együttes de közelről feltűnően elhanyagolt.Nem rendelkezem megfelelő információkkal az épület kihasználtságáról , fenntartási költségéről.Vajon a teljes renoválása tekintettel a védettségére megoldható e a mai funkciójához. Az idős épületet a jó szándék hozta létre de vajon a jelenlegi funkciót nem lehetne egy praktikus modern lakóparkban ,negyedben sokkal célszerűbben ellátni.Ahol az ellátási formák jobban közelítenének a mai igényekhez fokozatos és igény szeríntí lakhatási módozatokkal a támogatottak által elvárt szolgáltatásokkal stb.Egy ilyen lakónegyedben egy helyen lehetne ki alakítani a kornak megfelelő terápiás szolgáltatásokat, sportlétesítményeket, ellátási formákat.Hasonló módon épült a Buda környéki Birósság aminek a helyén teljes felujitás után egy magas színtű szálloda született./Clark Ádám tér/ Az ingatlan igazán közel van a Városligethez és bármelyik múzeum méltó helyszíne lehetne.A környékbeli fasoroknak helyet adó utcákban biztos lehetne találni hasonló megoldásokhoz helyszíneket. A Stefánia út is elég levitézlett állapotban leledzik sokat segítene rajta ha magas művelődési szintű feladatokat ellátó helyszínek találnának otthonra a környéken.

MIKILAC 2014.01.15. 10:36:10

A múzeumi negyeddel kapcsolatban tudnám ajánlani, hogy a környéken nagy számban található teljesen leromlott esetenként védett épületeket kellene felhasználni .Szakemberek ilyeneket nagy számban tudnának mutatni. Elég sok teljesen leromlott épület található a környéken amelyek olyan funkciót kénytelenek fel- vállalni amire nem alkalmasak.A vakok Intézete egy csodálatos épület együttes de közelről feltűnően elhanyagolt.Nem rendelkezem megfelelő információkkal az épület kihasználtságáról , fenntartási költségéről.Vajon a teljes renoválása tekintettel a védettségére megoldható e a mai funkciójához. Az idős épületet a jó szándék hozta létre de vajon a jelenlegi funkciót nem lehetne egy praktikus modern lakóparkban ,negyedben sokkal célszerűbben ellátni.Ahol az ellátási formák jobban közelítenének a mai igényekhez fokozatos és igény szeríntí lakhatási módozatokkal a támogatottak által elvárt szolgáltatásokkal stb.Egy ilyen lakónegyedben egy helyen lehetne ki alakítani a kornak megfelelő terápiás szolgáltatásokat, sportlétesítményeket, ellátási formákat.Hasonló módon épült a Buda környéki Birósság aminek a helyén teljes felujitás után egy magas színtű szálloda született./Clark Ádám tér/ Az ingatlan igazán közel van a Városligethez és bármelyik múzeum méltó helyszíne lehetne.A környékbeli fasoroknak helyet adó utcákban biztos lehetne találni hasonló megoldásokhoz helyszíneket. A Stefánia út is elég levitézlett állapotban leledzik sokat segítene rajta ha magas művelődési szintű feladatokat ellátó helyszínek találnának otthonra a környéken.