!080 2013-11-14 LAB5 SPAR photo 0104.jpg

Fotó: Batár Zsolt

Az ArchDaily elég olvasott építészeti lap, ha nem a legolvasottabb. Mondjuk van 1,1 millió Facebook-, meg bő 160 ezer Twitter-követője, ami persze még nem a világhírnév mércéje, de jól mutatja, hogy azért olvasgatják. Nos ez az ArchDaily a napokban megint egy budapesti munkára hívta fel a figyelmet, ami nem csak azért érdekes, mert egy belsőépítészeti projektről van szó, ráadásul egy plázában, hanem azért is, mert az idehaza alig kapott figyelmet.

Ez pedig a MOM Park bevásárlóközpontban ősszel nyílt új Spar-üzlet.

Gyorsan elküldtem pár kérdést Dobos Andrásnak, a tervező LAB5 Architects csapat egyik tagjának, aki azon nyomban válaszolt is. Mint írja:

!080 2013-11-14 LAB5 SPAR photo 0103.jpg

Fotó: Batár Zsolt

A MOM Park nagyon jó látogató/vásárló aránnyal rendelkezik, egy tehetősebb kerületben, így amikor a Spar az ottani szupermarketet átvette, az az ötlete támadt, hogy egy zászlóshajó boltot nyit benne.

Olyan egyedi designt szeretett volna, amit előtte nem használt, és amit később sem szeretne újra használni. És ami egyben egy magas szintű vásárlói élményt biztosít. Egy meghívásos pályázatot írtak ki, építészeknek és belsőépítészeknek, magyaroknak és osztrákoknak... ahol azzal nyertünk, hogy sikerült egy modern, piac jellegű teret kialakítanunk, ami indusztriális is, és barátságos is. Játékos, de könnyen áttekinthető. És tudja a megszabott minimum polc-folyómétereket ;)

Az elvárás az volt, hogy egy kényelmes, áttekinthető, otthonos tér alakuljon ki. A Sparral nagy szerencsénk volt, a nyertes pályaműből az ötletek 90%-a megvalósulhatott, nagyon megbíztak bennünk, így nem kellett őket túlságosan győzködni. Szerettünk volna látszó beton padlót, nos, az a tizennyolcadik előírás miatt nem sikerült :)

De minden mást, együtt, megvalósíthattunk; a rengeteg lekerekített, fehér, acryl borítású egyedi bútort, a sci-fi pénztárakat, a leforduló álmennyezetet (ami egy borospincét formáz), a középre beúsztatott, szigetszerű és nyitott csemege pultot, a nyitott álmennyezetet, az egyedi világítási megoldásokat speckó lámpákkal (Tom Dixon, Toboz Design, tej csepp lámpák) stb. stb. Külön örülünk az egyedi signage megoldásoknak, ami nem terheli le vizuálisan az egész környezetet.

Ami a tervnek magva, hogy nagyon sok "feltárása" létezik a térnek. Pl. a Togo-nál úgy lehet vásárolni, hogy be sem kell lépni a bolt területére. Aztán mindenféle "körök" vannak, a kis kör a
beszaladóknak, a nagy kör a hétvégi nagy bevásárláshoz... Így ezek a "bejárások" inspirálták a formákat - és az elrendezést. A színekben pedig a meglévő MOM Parkhoz alkalmazkodtunk.

Kicsit rohanós volt a tempó néha, de szerencsére sohasem kellett kapkodni.

Amennyire tudom, nagyon jók a visszacsatolások náluk is!

A bolt képeit ebben a galériában kattintgathatjátok végig:

 

Személyesen még nem volt szerencsém a bolthoz, de ha nektek van tapasztalatotok, osszátok meg velünk. A Tervezőknek meg (Erdélyi Linda, Dobos András, Korényi Balázs, Gáspár  Virág Anna) gratula!

[Via: ArchDaily, fotó: Batár Zsolt. Linktipp: juhszjdt - városkomm.]

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest üzlet spar bevásárlóközpont belsőépítészet alkotás utca csörsz utca mom park németvölgy

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr715743360

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.01.07. 15:52:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2014.01.07. 16:20:23

Laikusként nem tudok belekötni. Eddig is s-párti voltam. :)

Bohusek 2014.01.07. 20:04:39

Én nem merném nagyon kiírni, hogy személyesen még nem jártam a helyszínen. Mármint ha írok róla és gratulálok a munkához, csak megnézem, nem? Persze lehet, nem budapesti a szerző. Vagy csak engem visel meg az időjárás...

Egyébként 20 perce voltam a "szájpadlásban". A két szélső, tágas teret (az első képen látható bor részleget és a bejárat felőli, nyitott részleget) kedvelem, amióta csak megnyitott. A belső sorok esetében a polcok szerintem túl közel vannak egymáshoz, problémás a haladás. Ahogy a szokásos pénztár előtti, "kereszt közlekedés" is nehézkes. De a dizájn értékéből persze ez nem von le. Az ovális lámpa testek fogtak meg először. Azon nevettem, vajon hány ember néz fel egyáltalán rájuk? Tetszik, hogy észre kell venni.

Amúgy nem vagyok SPAR rajongó, pont a furcsa felosztások miatt. A Böszörményin található egység tervezőjét életfogytig tartó SPAR-őrizetre ítélném. A kenyeres részleget betenni egy kb. fél méteres közlekedőbe, nos, furcsa ötlet volt.

Amúgy béke és szeretet és persze én csak egy bölcsész vagyok.

AZso.hu · http://www.azso.hu 2014.01.07. 20:50:42

Nagyon szép a bolt, a sorok szűkek, az óriási bevásárlókocsikkal alig lehet elférni, a pénztárak extrém lassúak.
De a bolt szép, ráadásul akár szép is lehet, mert a környéken az egyetlen színvonalas üzlet a néhány szutyok abc között.
Ja, és drága. Mert milyen lenne egy budai plázában egy flancos abc?

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2014.01.07. 22:09:07

@Bohusek: "A Böszörményin található egység tervezőjét életfogytig tartó SPAR-őrizetre ítélném." - mélységesen egyetértek! :(

zila5 2014.01.08. 01:11:38

@exbikfic:
Én is! Én is!
Persze abba a kettő négyzetcentibe más se nagyon tudott volna egy spart rendesen belesűríteni. :(

bioLarzen 2014.01.08. 02:33:02

Aztacsuhaj, ez tényleg szép boltbelső - és tényleg agyonhallgatták ezt itthon...

bio

Daniel W. Mcload 2014.01.08. 05:07:16

Persze, ha itt is ugyanolyan bunkók a dolgozók, mint a többi sparban, akkor sokkal nagyobb élmény nem lesz vásárolni. Egyébként a képek alapján nagyon szép, nincs sokkal messzebb tőlem, mint a spar a Vásárcsarnokban, úgyhogy lehet hamarosan elmegyek és megnézem. :)

magyar ember teli szájjal 2014.01.08. 06:13:20

Én voltam, nekem nem tetszik. Attól még hogy egyedi, nem kell tapsikolni rögvest. A funkció nem nagyon izgatja manapság az építészeket.

McKinney 2014.01.08. 07:21:56

Lehet hogy szép, de nem túl használható. Én egyszer voltam, fel óra baszakodás után egy db. sajttal a kosaramban döntöttem úgy, hogy a listában szereplő dolgokat más boltban keresem meg.

goodjohnwin 2014.01.08. 07:40:45

még az ősszel jártam ott, megörülve, hogy végre újra megnyílt az abc, lehet mozi előtt rágcsát venni, a méregdrága büfé helyett.
Jól meg is lepődtem, mennyire különleges lett, a borokhoz érve pedig teljesen elámultam, majdnem lekéstem a filmet is.
Persze mindez csak a Mom park környezetén belül működőképes, de ezek szerint a forgalom néha ott is túl nagy az ilyen "menőzéshez". Mondjuk Ny-Európában egy ilyen prémium(nak szánt) plázában nem lenne abc, csak olyan kis szaküzletek, mint amik a Spar mellett vannak az alagsorban.
Azért annak örülök, hogy nem a CBA vette át az összes Match-et, és itt Spar nyitott meg, nem biztos, hogy a Baldauf, a Krupp vagy a Lázár tesók lettek volna ennyire jó ízlésűek, ha designról van szó.

2014.01.08. 08:18:20

@AZso.hu: És gondolom, tolonganak benne a vevők.

Netuddki. 2014.01.08. 09:03:02

Jó sok pozdorját beleraktak. Ennyiből többször bebútorozhatnám a lakást...

Advanced Flight 2014.01.08. 09:30:07

Egyetértek Bohusekkel a kialakítást illetően.

Egyébként szerintem nem drága üzlet, múltkorjában két teletömött szatyornyi kajával jöttem ki és 4500-at fizettem. Alapélelmiszerek voltak, de nem kizárólag krumpli meg hagyma :-)
A pénztárosokkal eddig nem volt gondom, ha valaki tényleg bunkó és inkompetens pénztárosokat akar látni, menjen a CBA-ba.

Pakinyanya 2014.01.08. 09:32:13

@Bohusek: Haha, laktunk ott és szerintem is horror a Böszi Sparjában közlekedni és megállni akármit levenni. Mindig menet közben kapkodtam le a dolgokat a polcról, mert különben mindenki a nyakamba esett hátulról. A rendkívül bunkó eladókról már nem is beszélve (lehet azóta változott a helyzet e téren, mert már két éve elköltöztünk).

pitonkigyo 2014.01.08. 09:59:42

Szerintem jó hogy nem lett betonpadló. A standard csőkorlátok/beléptetőkapuk a pénztáraknál elég gagyik ide.

(A Sparnál meg üzletpolitika a lassú pénztár.)

puntacarena 2014.01.08. 10:49:25

@Daniel W. Mcload: Karácsony előtt a halaspultjuk miatt mentem be, ott is, meg a hentesnél is tök normális pasik szolgáltak ki. Ez annyira megtetszett, hogy csaknem az egész karácsonyi élelmiszer bevásárlást ott intéztem.

magyar ember teli szájjal 2014.01.08. 10:59:22

@▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒: Nem. Vásárolni szar ott. Lehet hogy leközlik egy brit szaklapban a polcok fotóit de az nem funkció.

viva.la.revolucion 2014.01.08. 11:04:39

azért van pénze a sparnak... ennyire arculatidegen boltot csinálni, nem is értem mire jó ez, ez egy low-end közérthálózat, ezzel hova pozícionálja magát?
egyébként a mompark legnagyobb hibája, hogy a mélygarázsból az alkotás útra kivezető feljárón naponta tucatnyi vásárló töri össze a kocsiját, de a másik kijárat is felnigyilkos sok hölgy számára, inkább velük kellene foglalkozni

parrre 2014.01.08. 11:09:20

Ez borzasztó. Tiszta 70-es évek. Ugyanilyen bolt van a Budapest anno c. filmben

telkoe 2014.01.08. 11:24:44

@viva.la.revolucion: Milyen jo otlet, a spar ne boltot uzmeltessen hanem korrepetalja autovezetesbol olyanokat akik nem tudnak egy lejton felmenni. Zsenialis vagy papa.

Holly Goly 2014.01.08. 11:47:17

@világevő: jó, hát lopni, ó bocsánat, mások munkája alapján "megihletődni" mindig könnyebb, mint eredetit kitalálni... :)

Dr. Valentin Narcisse 2014.01.08. 11:49:36

@viva.la.revolucion: Aki gyökér, az törje csak össze a kocsiját! Színtiszta darwinizmus, a természet törvénye.

Amúgy igen, a Spar egy low-end kaki közérthálózat, bár azok közül még az általában kellemesebbek közé tartozik, de nem hiszem, hogy baj lenne a pozícionálással. Ebben az országban a tehetősek is teszkóznak, meg "ósünbe" járnak, mert három forinttal olcsóbb a liszt, és cserébe csak +20 km-t kell autózni egyszer oda, meg egyszer vissza. Aki meg flancolásból plázába jár (általában mondjuk ez az újgazdag+ a csóró, aki baromságra bassza el a pénzét, mint iPhone, meg márkás, de gagyi ruhák), annak pont jó, mert nem érzi cikinek, ha egy agyondizájnolt szarba lép be. A magyar a legostobább konzumidióta társadalmak sorába állt be, nyakába szakadt a luxus, meg a divat, aztán nem tud mit kezdeni vele. Ha megfelelően tálalják, a legtöbbünk a fost is megeszi, csak legyen ráírva, hogy Mango, vagy legalább legyen előtte egy kikúrt i-betű. :D

Egy polgár aki kővé dermed a hülyeségtől 2014.01.08. 11:52:04

@telkoe: ezt köszönöm! Bearanyoztad a napomat! :) Épp egy velős odamondáson gondolkoztam de utánad már nem teszem.

Dr. Valentin Narcisse 2014.01.08. 11:54:53

@világevő: Mert fa, és még hajlítva is van? Nem először fogalmazódik meg bennem veled kapcsolatban, hogy jó lenne, ha a gasztronómiánál maradnál. Azt élvezet olvasni tőled. ;)

Egy polgár aki kővé dermed a hülyeségtől 2014.01.08. 11:58:11

@Dr. Valentin Narcisse:

Te meg az a proli vagy szerintem aki nem tud örülni még egy szép építménynek sem, egyrészt mivel az izlésvilágod egyedileg cizellált, másrészt mert akkor nem tudsz fingszgú kommentet böfögni. Persze ebben az írásban is megtaláltad a neked való témát bár az nem erről szólt.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.01.08. 11:59:16

@AZso.hu: Drága? Nem ugyanolyan árak vannak minden Interspar üzletben? Menj el a Hegyvidék plázába és utána megváltozik a véleményed a drága és az olcsó fogalmáról :)

@Bohusek: Amikor még Match volt, akkor is iszonyat lassú volt minden pénztárnál a sor.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2014.01.08. 12:00:13

@Dr. Valentin Narcisse: nem állítottam, hogy bárki lopott volna bárkitől, de annál sokkal nagyobb a hasonlóság, mint amit írsz. és tőled mit élvezet olvasni? :)

Dr. Valentin Narcisse 2014.01.08. 12:00:14

@sparhert: Nekem tetszik, szerintem igazán szép. Sőt! A koncepció helyességét méltattam. Az más kérdés, hogy milyen irányból közelítettem meg a témát. Gondold át! Fingszagú proli... Kreatív, de mellélőttél.

Dr. Valentin Narcisse 2014.01.08. 12:03:03

@világevő: Ha lenne ilyen, boldog lennék, de egyrészt nem erre tettem fel az életem, másrészt hobbiból sincs időm rá. Ezen túl van annyi önkritikám, hogy érezzem, van-e affinitásom ahhoz, hogy másokat szórakoztassak. Szerintem nincs. Neked meg van. Örülj neki. :)

Egy polgár aki kővé dermed a hülyeségtől 2014.01.08. 12:04:39

Szerintem azon keseregni Magyarország legerősebb vásárlóerejű kerületének a bevásárló központjában, hogy az átlagnál valamivel drágább, felesleges érdektelen szócséplés. Az erre felé élőket sokkal jobban zavarta a Match ez előtti rendkívüli igénytelensége mint a mostani árak.

Egy polgár aki kővé dermed a hülyeségtől 2014.01.08. 12:08:40

@Dr. Valentin Narcisse:
Boccsáss meg azért mert rossz irányba ragadtattam el magamat, de nem szeretem ha a szezon keveredik a fazonnal. Az ezen a környéken élők nem nagyon járnak az Auchanba. Kár azt ide keverni. Örüljünk, hogy a környékhez méltó üzlet nyílt itt.

Dr. Valentin Narcisse 2014.01.08. 12:09:26

@sparhert: Ugye mondtam. Az árakon sírnak azok, akik amúgy nyilván tehetősebbek az átlagnál. A Tesco biztos három forinttal olcsóbban adja a lisztet. Ahogy feljebb írtam is. :)

Dr. Valentin Narcisse 2014.01.08. 12:12:00

@sparhert: És látod, mégis az árakon kesereg a helyi. Mégiscsak az Auchanhoz van szokva. A többség ilyen, és ez szomorú. Az üzlet meg szép, és ennyi. El lett találva, és tökéletesen van pozicionálva a sajátos magyar valósághoz képest is. Nem az a kérdés, hogy ennek a dizájnnak van-e létjogosultsága, hanem hogy egy ilyen típusú üzletnek van-e ilyen környéken, egy ilyen plázában.

marczi 2014.01.08. 12:18:24

egyszer jártam itt, végig rohantam, fel se figyeltem a belsőre:)
egyébként hard-shopper vagyok, a Spar semmivel se drágább más üzleteknél, sőt van a Budget márkája, ami a low-budget kategória...

Roy 2014.01.08. 12:22:13

Ez akkor is csak SPAR. Nem a dizájn számít, hanem mit lehet kapni, vásárolni. Voltam ott. Árukészlet? A pénztárak meg olyan lassúak, mit az összes SPAR üzletben. A kódleolvasók akadozva működnek, a pénztárosnak úgy kell bepötyögni a gépbe a kódokat.

Bohusek 2014.01.08. 12:23:09

@Étteremkritikus:
Ööö...most a pénztárosok lassúságáról beszélünk, vagy a belsőépítészeti megoldásokról? Én nem panaszkodtam a tempóra. Engem a szűk belső sorok zavarnak, illetve a keresztben közlekedés a polc sorok végén, a pénztárak "lábánál". Utóbbi majd minden boltban problémás.

Mondjuk ismerkedni kiválóan lehet a tömegben. Szociálisan tehát érzékeny lehetett a tervező.

telkoe 2014.01.08. 12:27:30

@Dr. Valentin Narcisse: Nem hinnem hogy a valoban ottani vasarlo az arakon kesereg es a teszkoba jar, mert hetvegen altalaban eleg tele van a bolt. Mellesleg mellette van a MoM kulthaznal a piac, ami szinten nem olcso es szinten tele van.

Hogy temanal maradjunk: a belsoepiteszet szvsz nagyon jol nez ki, otletes es szerencsere volt eleg tokos a Spar hogy meg is valositotta. A pakseghez vannak hasonlito elemek de a spar belseje messze tobb mint annak a peksegnek a masolata.

Bohusek 2014.01.08. 12:30:37

@Roy:
Amíg az emberek nem értik meg a dizájn és a környezet fogalmát, addig egy helyben topogunk. Igen, egy boltnál a legfontosabb szempont a funkció! Ebben tökéletesen igazat adok. De a vizuális megjelenés és a térbeli hatások(amik amúgy erősen hatnak a pszichénkre) nem elhanyagolhatóak.
Nem kell térpszichológusnak lenni ahhoz senkinek, hogy érzékelje, másképp érzi magát az ember egy ilyen csilli-villi boltban, mint egy raklapokra kidobált áruval "kecsegtető" egységben. Ahogy a Ritz tágas liftjében sem ugyanaz az érzet töltene el, mint egy panel összefirkált, szűk felvonójában.

kispestipeti 2014.01.08. 12:30:37

Minél jómódúbb valaki, annál jobban figyel a kiadásaira. Csak a csórók költenek meggondolatlanul. (akár erőn felül, adósságba verve magukat) Az üzlet -a képek alapján- érdekes és valószínűleg elérte a különleges belső kialakítás a célját.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.08. 12:38:39

eskü még tetszik is, el is fogok menni egyszer, hogy élőben is megnézhessem.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.01.08. 12:38:45

@Bohusek: A belsőépítészeti megoldásoknak elő kellene segíteniük, hogy gyors legyen a fizetés és mindenhol legyen elég hely a közlekedésre. Szóval ez szép, de vannak hibái.

Bohusek 2014.01.08. 12:40:16

@Étteremkritikus:
Na. Akkor egyetértünk mindenben.

Advanced Flight 2014.01.08. 12:40:56

Nem értem, ugyanarról a városról beszélünk?
A Tesco olcsó? mihez képest? lehet, hogy 10 éve még az volt, most már szépen felzárkózott a többiekhez árban, cserébe k*vaszar.
Az Auchan a legjobb ár-érték arányban, de a belterületeken nincsenek üzletei, én meg nem fogok Budaörsre járni a kiló kenyérért meg liter tejért.
A Spar egy picivel drágább csak, cserébe sok üzlete van elérhető helyeken, és a saját márkás cuccai meg kifejezetten olcsók és még jók is.

Forseti 2014.01.08. 12:45:57

Magyarorszagon olyan kozertre van igeny, ahol a villamgyors penztarosok nagyon kedvesek mindenkivel. Ahol a dizajn visszafogott es mindenki izleset kielegiti. Ahol az aru olyan logikusan van elrendezve, hogy mindenki azonnal megtalal mindent elsore. Ahol minden aruhoz egyszerre fer hozza az osszes vasarlo, es ez kulonosen a kenyeres pultnal legyen mindig igaz. Es ahol termeszetesen minden olcsobb, mint barhol mashol.

Ugy tunik a magyarok a foci mellett a kozertek tervezesehez is kivaloan ertenek.

Roy 2014.01.08. 12:59:19

@Bohusek: Mit ér a dizájn, ha egy üzletben csak azt nem kapod meg amire szükséged van. A pénztárnál sorban állás közben meg nézegetheted a dizájnt. Egy szóval ez akkor is csak egy SPAR.

telkoe 2014.01.08. 13:00:25

@Étteremkritikus: A belsőépítészeti megoldásoknak elő kellene segíteniük, hogy gyors legyen a fizetés

Igen, bizonyara a belsoepitesz feladata gyorsabb kasszakat es penztarosokat beallitani valamint az elotted allo vasarlok szamat csokkenteni.

Roy 2014.01.08. 13:02:43

@Advanced Flight: Amennyiben éppen van saját márkás terméke az üzletben. Leértékelésnél meg azt csinálják, hogy kitesznek néhány leértékelt árút. Elfogy akkor nincs tovább. Majd amikor a leértékelésnek vége akkor kikerül a polcokra.

viva.la.revolucion 2014.01.08. 13:04:40

@telkoe: szövegértelmezésben nem voltál osztályelső ugye?

Bohusek 2014.01.08. 13:12:59

@Roy: Cipőt a cipőboltból... :D

Én kaptam tegnap tejet.

2014.01.08. 13:24:47

Ez tényleg nagyon szép egyedi tervezés és kivitelezés! Gratulálok hozzá!

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2014.01.08. 13:28:28

"Sigange" helyett Signage kellene.

ZaphodBeeblebrox 2014.01.08. 14:18:22

A közelben lakom, heti 2-3 alkalommal szoktam itt vásárolni.

Az igaz, hogy a képeken jól néz ki, a felújítás után el is ámultam mennyire innovatív. Sajnos azonban használat során ezer probléma van vele.

1. Ha bármit sütnek/melegítenek a bejárat előtti szendvicses (toGO) résznél, eszméletlen bűz van! Szerintem valami gond lehet az elszívással és valahogy keveredik a szag a halpult szagával. Mostanában nem éreztem annyiszor (lehet, h szerencsés időpontban mentem), de az elején minden alkalommal elment az étvágyam, amikor megcsapott a szag. Ezt mások is említették, szóval nem csak hallucnáltam.

2. A csemegepult önkiszolgáló részén kívül az összes hűtőpultot kicserélték üvegajtós hűtőszekrényre, amikbe valahogy elfelejtettek normális világítást tenni. Sokkal nehezebb bármit megtalálni, ráadásul nagyobb tömegben folyamatosan harcolni kell, hogy végre tiéd lehessen az ajtó. A kicsit lepukkant Match sokkal jobb volt ebből a szempontból (nyitott, világos hűtő/fagyasztó polcok).

3. Meglepő olvasni, hogy a tervező büszke a különleges signage megoldásokra, mivel semmiféle tájékozódást segítő jelzést nem sikerült felfedeznem a nyitás óta eltelt 4 hónap alatt. Nem lehet megtalálni semmit! Ráadásul a polcok magasabbak és a sorok szűkebbek, és emiatt sokkal nehezebben beláthatóak, mint a Match-ben voltak.

4. A termékcsoportok elhelyezése egyáltalán nem logikus. Régen a sorok elején és végén lévő polcokon a leértékelt termékek voltak kirakva (ami jelentősen segített a tájékozódásban is, mert ha láttam, h befőtt meg olaj van kirakva, akkor tudtam, h abban a sorban lesz az összes). Most össze-vissza van. Van ahol az akciós, abban a sorban megtalálható cuccok vannak kirakva, van amikor az kerül oda, ami máshova nem fért el. Múltkor 15 percen keresztül kerestem a főzőtejszínt, ami valami fura logika alapján sem a hűtött tejtermékeknél, sem a tartós tejtermékeknél, sem a főzőcuccoknál, hanem mindkettőtől jelentős távolságra egyik sor elejére volt kirakva.

5. A pénztárak. Talán ez a legidegesítőbb. A polcsorok egészen a pénztárakig tartanak, és csak egy kis folyosó van a pénztárakra merőlegesen, ami egyből bedugul a sorbaállók kocsijaitól. Este a sorok benyúlnak a polcok közé, és a szűk polcsorok miatt bizonyos termékeket így meg sem lehet közelíteni, csak ha lökdösődik az ember, vagy eleve abba a sorba állt be a pénztárhoz. A Match ebből a szempontból is funkcionálisabb volt, mivel volt egy nagyobb placc a pénztárak előtt, így arról az oldalról is megkerülhetőek voltak a polcok.

6. A vásárló felőli kijelző a pénztárral teljesen párhuzamos irányban, kb köldökmagasságba lett felszerelve. Oldalról nem látható, szóval ha pakolsz, nem tudod ellenőrizni mi mennyi volt. A kijelzők egy része letört a tartójáról és roppant igényesen, cellux-szal lett visszarögzítve.

7. A bolt sokkal sötétebbnek tűnik, mint a Match volt, valószínűleg az álmennyezet hiánya miatt. Nem igazán értem ez miért design-elem, miért gondolják az építészek, hogy egy gyárcsarnok mocskos csövei bármivel is hozzájárulnának a vásárlási élményhez.
A polcok is rosszabbul vannak megvilágítva (ennek még nem jöttem rá az okára, talán sűrűbben vannak elhelyezve, és a sötétebb szín miatt van így). A régi fehér polcok nem voltak szépek, de messzebbről fel lehetett ismerni a dolgokat.

8. Nincs többé gurulós kosár! Így az öregek/gyengék mind hatalmas bevásárlókocsit választanak, ami a szűk polcsorok miatt sokkal nagyobb torlódásokat okoz. Régen 3 kocsi elfért egymás mellett egy sorban, most egy kocsi és egy gyalogos is alig. Az sem segít a dolgokon, hogy minden nagyobb szabad helyet teleraktak raklapokos termékekkel, látszólag teljesen értelmetlenül (pl. az üdítőknél: van két sor kóla a polcon, plusz két baszottnagy raklap a sor legvégén).

A választék nagyobb, az árak kb. a Match szintjén vannak (az se volt olcsó). De a felújítás óta 10 perc helyett legalább negyed óra minden vásárlás, ha nem este 9 után vagy hétköznap délelőtt megyek.

Összességében nekem hatalmas csalódás, főleg, mivel láthatóan sokat költöttek rá, de úgy látszik a funkciók nem lettek annyira átgondolva. Jóformán az összes funkcióra vonatkozó változtatás negatívan befolyásolja a vásárlási "élményt". Kár.

innovation 2014.01.08. 14:57:22

Nagyon baba! Legalábbis a képek alapján. Majd elmegyek megnézni. Remélem, nem fog addig bezárni. Kár, hogy a MOM-ba tették, ahol nem sokan járnak... Egy körúti vagy forgalmasabb helyre kellett volna.

fénycsepp 2014.01.08. 15:04:19

végre valami más.egyébként a cba-s pénztárosok az udvariatlanok szerintem, de a prímet az reálos pultos viszi, aki a 10 dkg téliszalámit kérő vevőnek így válaszolt:"Téliszalámit kér? De az drága." :D

komplikato 2014.01.08. 16:53:30

@Étteremkritikus: " Nem ugyanolyan árak vannak minden Interspar üzletben?"

OFF: Lehet újat mondok, de egyik élelmiszer láncban SEM ugyan azok az árak vannak! Ami újságban megjelenik akciós termék, az van egy árban és kész. Ha a lánc üzlete egy nagyobb lakópark, lakótelep van, akkor az emberi lustaságra apellálva simán lehet akár 20%-al drágább mint a lánc máshol lévő tagjai.

ritmikus csimpifon 2014.01.08. 17:10:55

Kedves SPAR Vezetőség!

Mi kedveljük a MOM Park-beli üzletüket. Viszont mégsem járunk oda. Hogy miért?

Mert a pénztárak BOTRÁNYOSAN lassúak. Botrányosan. Ilyen lassú kínlódást én még soha életemben nem láttam. Korábban volt egy eset, 10 méteres sorban kb. 20 perc egy helyben(!) állás után leraktuk a kosarat a földre, és otthagytuk a büdös picsába az egészet. Mások is megelégelhették, mert a földön jó pár kosár szomorkodott elárvultan.

A pénztárosok hülye kódokat, meg valami kulcsot keresgélnek folyton egymáson. Odakiabálnak valami mukinak, aki a kulccsal vagy mivel mászkál, az meg jól elvan 10 percig, mire méltóztatik megjelenni, addig meg agyvérzést kap az ember. Meg eleve lassúak, jól elvannak. Kabaré az egész, nem járunk oda többet!

Gondoltam írok Önöknek egy emailt erről, de végül nem történt meg. Remélem ezt elolvassák.

Érdekes, hogy más SPAR-okban nem tapasztaltunk ilyet, csak a MOM-ban. Tanácsos lenne a körmükre nézni.

Nagyzee 2014.01.08. 17:46:53

@ritmikus csimpifon: Összes forgalmas Sparban ez a helyzet. Szerintem a MÁV-tól leshették el a pénztár nyitvatartási trükköket. Mindig csak annyi pénztár van nyitva, hogy egy 10 percet azért várnod kelljen.

A debreceni Intersparban a rekordom 50 perc sorban állás volt. De a Fórumban lévő Spar a legborzalmasabb itt ilyen szempontból, ott ugyanis nem csak személyzet nincs elég, hanem kassza sem. Szóval ott még az sem segítene, ha felvennének plusz 1-2 embert.

---

A kulcsos ember az, akinek joga van törölni egy hibásan beütött tételt. Tényleg röhej, hogy a pénztáros egyedül ezt nem csinálhatja meg. Ha valamit elnéz, akkor lehet várni a vevőszolgálatról érkező felettesre.

macso78 2014.01.08. 17:47:02

" Kicsit rohanós volt a tempó néha, de szerencsére sohasem kellett kapkodni. " a kivitelezést illetően ezzel ezért nem értenék egyet mert a nyitás napján hajnal 4 órakor még a fehér színű HI-Macs akril burkolatokat szerelték a Macsali Kitchen munkatársai

Advanced Flight 2014.01.08. 17:51:25

@Roy: Leértékelésnél meg azt csinálják, hogy kitesznek néhány leértékelt árút. Elfogy akkor nincs tovább.

Hát ez már csak így szokott lenni.....:-)

J.László 2014.01.08. 18:30:10

@fénycsepp:
De a legnagyobb bunkók az OTP ügyintézők.

kvadrillio 2014.01.08. 19:41:13

SZENZÁCIÓS MEGOLDÁSOK !!!!!!! :)

ROPPANT KREATÍV CSAPAT !

teccik !!!!!

gesol 2014.01.09. 01:30:40

A SPAR védelmében: mint mindenhol, mindennek, itt is kell egy kis idő, mire "kiforrják" magukat a dolgok, mire a kihívásoknak sikerül megfelelni. Egy biztos: mind a vezetés, mind a dolgozók elkötelezettek abban, hogy a vásárlók végül megelégedetten távozzanak azzal az érzéssel, hogy ide máskor is szívesen jönnek vissza vásárolni.

A vásárlók érdekében pedig igenis lényeges: sokkal több vevő információ kihelyezése, az akciós termékek mennyiségének növelése, a pénztári sorbanállások idejének csökkentése több és gyorsabb pénztárossal és a gyorskasszák szerepének hangsúlyozásával és rátermett pénztárosok alkalmazásával.

Agicza · http://www.mds-epitesziroda.hu/ 2014.01.09. 14:12:11

Nos, hogy ez a dizájn mennyire ultramodern és 'eredeti', amit a boros részlegnél előadtak, arra az ArchDaily 2009. decemberi cikke szerintem választ ad ezzel a bostoni étteremmel: www.archdaily.com/42581/banq-office-da/

Érdemes összevetni a kettőt.

A.B 2014.02.28. 19:34:03

@világevő: Teljesen egyetértek, mint "közért" sokkal rosszabb lett. Szűkebb lassúbb kiismerhetetlenebb. Teljes visszalépés a match-hoz képest, ami drága volt, de legalább tudtam, hogy mi hol van.

Gáz. A bor részleg baromi nagy, ugyanakkor, ha ásványvizet akarok venni meg kell kérni az eladókat, hogy hozzanak, mert a pultról, ahol akár 4-5 fóliányi is elfér, elfogyott.
Boztos szép, meg modern, de nem funkcionális. Márpedig ez egy közért...

Zsolt33139 2014.03.03. 20:26:35

Egy néhány napja voltam ebben az új Sparban először és kifejezetten tetszik ez az új design. A színek, a fényhasználat és a kialakítás nagyon ott van. Az új műanyagból készült bevásárlókocsik sokkal jobbak, mint a előző fémből készültek.
Amit hiányolok a választékból az a friss kókusz, ami az Interspar-ban szinte mindig van, de legalább van vörös tonhal és ördöghal.
Én csak azon csodálkozom, hogy az átalakítás után is Spar lett és nem mondjuk Eurospar, mert viszonylag elég nagy.

Zsolt33139 2014.03.03. 20:27:14

Egy néhány napja voltam ebben az új Sparban először és kifejezetten tetszik ez az új design. A színek, a fényhasználat és a kialakítás nagyon ott van. Az új műanyagból készült bevásárlókocsik sokkal jobbak, mint a előző fémből készültek.
Amit hiányolok a választékból az a friss kókusz, ami az Interspar-ban szinte mindig van, de legalább van vörös tonhal és ördöghal.
Én csak azon csodálkozom, hogy az átalakítás után is Spar lett és nem mondjuk Eurospar, mert viszonylag elég nagy.
süti beállítások módosítása