1521543_614989265203357_459247929_n.jpg

A gellérthegyi sikló terve vagy jó 120 éves, és úgy tűnik a Rác-fürdőtől a csúcsra vezető libegőjárat is célegyenesbe került: néhány hete a BKK is beszállt a fejlesztésbe

De rógat tervben van - hogy ne mondjam, lóg a levegőben - egy másik projekt is, a Duna felett járó libegő. A macás látványtervek még egy pályázatra születtek a Gellért-hegy és a Belgrád rakpart közti vonalon, de 2011-ben egy másik vonalat jelentettek be.

1511258_614989331870017_1773844667_n.jpg

 

1530394_614989381870012_893279126_n.jpg

1525508_614989395203344_112840398_n.jpg

Az elképzelés szerint 2013-ban már libegnünk kellett volna a Vigadó tér és a Budai vár között, és a projekt következő fázis lett volna a Vár és a Citadella közötti meghosszabbítás.

Úgy tűnt, mindkettő elmerült már a süllyesztőbe, amikor felbukkant a Limes Modell oldalán két gyönyörű makett. Az egyik a teljes hegyet és két hidat is tartalmazó nézet, a másik egy metszet.

1531854_614991228536494_1676826254_n.jpg

 

1477953_614991175203166_387177894_n.jpg

 

1508025_614991258536491_26556915_n.jpg

 

1522272_614991191869831_296303184_n.jpg

 

1512593_614991188536498_1067362373_n.jpg

Ez nem egy összedobott látványterv, nem két perc és nem két fillér elkészíteni ilyeneket, szóval úgy tűnik, a Zoboki, Demeter és Társai építésziroda komolyan gondolja a tervet, akárki is a megrendelője. A Limesesek annyit írtak egy kommentben: "Az elképzelés friss, nemrég volt a Műemlék Tervtanács előtt. A megvalósításra még várni kell."

Kelecsény Kristóf azonban egy olyan részletre hívta fel a figyelmet egyik kommentjében, ami műemlékvédelmi szempontból fontos: mi lesz a Belgrád rkp. 24-gyel? Közismertebb nevén a Kisgazda székházzal, melyről nem is olyan rég tűnt el a városképi szempontból is jelentős neon. A már ugyanis kissé lecsupaszított épület egy gyönyörű szecessziós ház volt egykor.

1511412_614991318536485_1385725962_n.jpg

 

1471824_614991335203150_664151422_n.jpg

Nektek mi a véleményetek? Kell a libegő? Ha igen, milyen áron?

[Fotók: Limes Modell]

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest duna makett belváros dunapart látványterv citadella műemlék libegő gellérthegy v. ker xi. ker i. ker gellért-hegy belgrád rakpart

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr185704180

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Libegő a Duna fölött? 2013.12.22. 10:21:04

Kell vagy nem kell sikló a Gellérthegyre? Szerintem kell, nagyon kajálnák a turisták! bővebben az urbanista blogban!

Trackback: Libegő a Duna fölött? 2013.12.22. 10:15:01

Kell vagy nem kell sikló a Gellérthegyre? Szerintem kell, nagyon kajálnák a turisták! bővebben az urbanista blogban!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kamarawood 2013.12.22. 09:05:42

Amennyiben valóban megépül a Rácz-sikló, úgy ez okafogyottá válik.

Másfelől viszont a Citadella-Vár kötélpálya még mindíg érdemes lehet a megvalósításra.

Én még egy Erzsébet kilátó - Hármashatár-hegy nagykabinost tudnék elképzelni,ami bár kissé brutális, de minden bizonnyal hatalmas atrakcióvá válna

Vissza! mennyyyyééééé! 2013.12.22. 09:09:31

A volt Kisgazda-székház állítólag az RTL-es Rákosi Tamás érdekeltsége, legalább is Kruppa Péter ezt híreszteli. Ha ez igaz és igazak a fenti tervek is...lehet gondolkodni, mi miért is van.

pesti_srac · http://pest-es-buda.blog.hu/ 2013.12.22. 09:23:38

Kár lenne megbontani az egyetlen, nagyjából eredeti Duna parti épületsort emiatt... de gondolom a világörökségi védettség miatt amúgy sem lehetne... de lehet tévedek. Amúgy meg tényleg inkább egy Vár-Citadella sikló lenne hasznosabb.

♔bаtyu♔ 2013.12.22. 09:30:02

Építsék kijjebb. Ez kb. akkora baromság mint egy óriáskerék a város közepén úgy, hogy a város közepén van egy marha nagy domb is. (Gellérthegy).

Hmmm... 2013.12.22. 09:49:23

Tök jó ötlet... mert szecesszió ide+oda: a ház erősssen felejthető. Viszont a pesti állomásnak szerintem nem egy túlkóros minimalista transzformátort kéne formázni, hanem a mellettük álló többi ház közé szervesen beépülő, a budai panorámát látni engedő, csupa üveg ékszerdobozt. Hajrá :-)

7esbusz 2013.12.22. 10:03:42

Inkább ez, mint még egy stadion...

AndrewVigh 2013.12.22. 10:11:09

Nekem tetszik! Támogatok minden turistacsalogató fejlesztést. Szép látképet és élvezetes utazást ígér, és kivált egy gyalogos-dunahidat is. A pesti állomás kinézete még lehetne vita tárgya.
Emellett simán beleférne még citadella-rácfürdő sikló, amit én csak a budavárival megegyező, hagyományos kinézetű kocsikkal tudok elképzelni.

HM | photography 2013.12.22. 10:30:02

Szerintem a házat semmiképp nem szabad bontani, de a libegő ebben a formában is, vagy a vár-Gellérthegy között is nagyon jó ötlet.

Gorbacsov homlokán a májfolt 2013.12.22. 11:29:46

Ööö, a fényképen kabint látok a drótkötélpályán. Valaki írja már meg, hogy mi a fogalmi különbség a pusztán egy ülésből álló libegő/sífelvonó és a teljesen zárt kabin közt? Lanovka? Libegő?

Lizzy01 2013.12.22. 11:35:05

Nem hiszem, hogy ettől több turista lenne. A Belgrád rakpartról gyönyörű a Gellérthegy, szerintem a panorámába minden oldalról belerondítanának a vezetékek meg a kocsik.Azt sem értem, miért mindig a történelmi városrészek amúgy is jól kinéző részein akarnak "fejleszteni", közben lebontva ezt-azt (közben mindig megmagyarázzák, hogy nem is olyan szép meg nem is olyan régi az eltakarítandó műemlék, pedig de).Kicsit távolabb, ahol tényleg kellene fejleszteni, miért nem tudnak kitalálni valamit?!Egyébként nagy rajongója vagyok a libegőknek.A barcelónai egyébként telitalálat:a kikötő széléről indul, viszonylag nagy távolságot legyűrve megy a hegy közepéig, olyan szögből mutatja meg utazás közben a tengert és a várost, amiből máshonnan nem látnád.

mestska · http://cities.blog.hu 2013.12.22. 11:57:31

két évvel ezelőtt azt mondták, hogy ilyenkorra menni fog. Szerencsére ez a makett már többet tud a korábbinál annyival, hogy magasból indítja el a vonalat, azért sok kétség van még.

Lásd a két évvel ezelőtti cikkem:

cities.blog.hu/2011/06/07/dehogy_fogunk_ket_ev_mulva_libegni

Iosephus30 2013.12.22. 12:20:30

Ha ezért valóban le kellene valamit bontani, akkor határozottan nem támogatom a megépítését!

Iosephus30 2013.12.22. 12:26:23

A volt Kisgazda székház egy antik, gyönyörű, és máig megmaradt épület, amit restaurálni kell, és megőrizni.

Krasnyák Dudu · http://szmfszm.blog.hu/ 2013.12.22. 12:53:52

@Iosephus30: akkor szerintem ennek a projectnek annyi! :-)

Iosephus30 2013.12.22. 13:07:14

Hát remélem, hogy nem lesz libegő... minek? Ebből a pénzből pl újjá lehetne építeni a volt Honvéd Főparancsnokságot:-)

nyünyüge 2013.12.22. 13:13:44

@Iosephus30:
Ja, "antik", bármit is jelentsen ez a szó:).

Amúgy veszekedett ötlet, de nem önmagában a Kisgazda székház épülete miatt.

Iosephus30 2013.12.22. 13:15:03

antik alatt azt értem, hogy régi, 1945 előtti épület.

énisfélek 2013.12.22. 13:27:08

A budapesti belvárosi panoráma az Unesco Világörökség része. Többek között ez miatt jön rengeteg turista Magyarországra.
Ha ebbe belerondítanak libegőt meg gyalogoshidat, akkor ezek miatt évente mondjuk ezerrel több turista fog jönni, de eközben valószínűleg lőttek a világörökségnek tehát évente mondjuk százezerrel kevesebb turista fog jönni.
A dunai libegőnek/ gyalogoshídnak/ mesterséges szigetnek/ satöbbinek tényleges hasznát kizárólag azok fogják élvezni, akik el fogják osztani egymás között az állami támogatás összegéből a megvalósítás során lenyúlt sok száz millió forintot.
Mi, a sok balek meg lelkesen tapsolunk hozzá... csak előbb befizetjük nekik az adónkból.

Iosephus30 2013.12.22. 13:40:43

én nem tapsolok a Libegőnek, én a Honvéd Főparancsnokság, vagy a Teleki-palota teljes újjáépítésének tapsolnék pl:-)

Iosephus30 2013.12.22. 13:50:45

Jó mondjuk nem vagyok elfogulatlan, mert műemlékmániás vagyok, és tulajdonképp csak a műemlékrekonstrúkciók, felújítások, meg újjáépítések tudnak lázba hozni!:D Ami modern, az nem igazán izgat, pedig csak 30 éves vagyok kereken:D

nyünyüge 2013.12.22. 13:58:32

@Iosephus30:

antik = 60+ ?

elég unorthodox meghatározás - és akkor még finom voltam :).

innovation 2013.12.22. 14:05:07

Abszolúte nincs létjogosultsága szerintem itt és így egy libegőnek. A budai oldalon jó a sikló, azt támogatom is, bár az meg inkább csak a semmiből vezet fel. Jobb lenne egy vár-Gellért-hegy kapcsolatnak, mondjuk libegővel, bár a Tabánban nincs semmi. Szóval mégis csak a sikló.

Bontani a megmaradt viszonylag egységes Dunai Palotasorból marhaság és nem is engedném. Mi lett a szállodasorból is? Förtelem! Szerintem a volt pártház is mentendő érték.

@Iosephus30: Maximálisan támogatnám a Vár teljes, hauszmanni rehabilitását, újjáépítését: Főparancsnokság, Honvédelmi Minisztérium, Pénzügyminisztérium, Külügyminisztérium, József főhercegi palota, a teljes Palota, lovarda, kaszárnya, Habsburg-lépcső, stb.
Sőt, a Mária Magdolna templomot és a Levéltár tornyát is újjáépíteném.

De, hogy a modern építészetnek is adózzak (bár nem tartom sem maradandónak, sem szépnek), a Csepel-sziget északi részére engedném a magasházak építését, s valami meg lehetne abból valsósítani, ami anno az olimpiai mozgalom filmjében is látható. Sem Pestre, sem Budára nem valók magasházak.

Műemlék épületeket és egyéb, a város szerves részéhez tartozó épületet lebontani pedig BARBÁRSÁG! Tessék őket megmenteni a gyermekeimnek, unokáimnak...

rozmarjozsi 2013.12.22. 14:33:27

Inkább jóval kevesebb beavatkozással egy flying fox pályát szeretnék kérni. Azt hiszem egy ilyen pálya városon belül elég egyedülálló lenne.

Shopping 2013.12.22. 14:49:04

Adják ide az árát, és ne építsenek semmit.

Ez igy jó?
Az épulet is megmarad, meg a pénzt is elköltötték. ( a szokásos 20% ot vissza osztom)

smartdrive 2013.12.22. 15:42:52

legyen a Hármashatár-hegy és a Gellért-hegy között libegő

smartdrive 2013.12.22. 15:43:58

@innovation: és mindezt ezzel a nickkel... :DDD

floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2013.12.22. 15:51:58

Szerintem hangulatos lehetne, bár bontás helyett az épület stílusához hasonló ráépítéssel tudnám elfogadni.
Másrészt turisztikailag szerintem egy Kossuth tér-Batyi gyalogoshíd (szintén nem tájidegen módon) szintén jó lenne. Jelenleg csak 3 híd van, ami a sétálók számára élvezhető (Szabadság, Lánchíd és Margit híd)
Amit meg még ezeknél is sürgetőbbnek érzek, az az utcai homlokzatok felújítása, mert ennek az ingatlanpiacot, beruházásokat is gerjesztő hatása lenne a turisztikai értéken felül.

Iosephus30 2013.12.22. 15:55:36

Én az Erzsébet hidat restaurálnám, és az eredeti, 1945 előtti külsejét visszaadnám a hídnak...

gyarló 2013.12.22. 15:57:32

@Iosephus30: Az egy teljesen másik híd volt. Mellesleg sokkal rondább, mint a mai.

Iosephus30 2013.12.22. 16:41:31

@gyarló: szerintem gyönyörű volt a régi Erzsébet híd

czjanos 2013.12.22. 16:55:28

Lehet, hogy technikailag bravúros elképzelés, de előbb etessék meg az éhező gyerekeket! Libegni ráérünk az után!

czjanos 2013.12.22. 16:56:27

@Iosephus30: Igen, még romjaiban is fenséges volt. Barátaink, a náci németek küldték a Dunába.

czjanos 2013.12.22. 16:58:07

@floorwalker: Ha megépítik ezt a libegőt, javaolom, hogy az újpesti sztárügyvéd után, Torgyán József libegőnek nevezzék.

Iosephus30 2013.12.22. 16:59:18

Amúgy a nácik igazi barbárok voltak, pl Varsót szisztematikusan a földig akarták rombolni,az indok: csak úgy...
Az ottani királyi palota rosszabbul járt, mint a miénk, alapjaiból kellett újjáépíteni...

bardóczi 2013.12.22. 17:06:09

Mindenesetre intő jel. hogy a XI ker mot mondott le az Állam javára a Gellérthegyről. Lex Városliget 2.0?

yomsisi 2013.12.22. 17:15:26

A siklót jónak tartom, a libegő elvetélt ötlet. Kifogástalan panorámát vágna haza a kötélpálya, a hozzá tartozó üzemépület pedig nem ér annyit, hogy beletrafáljanak a Belgrád rkp. összképébe.
De vegyük észre, nem mi döntünk, hanem az, aki ezen az építkezésen majd kaszál egy rohadtnagyot. Hogy utána esetleg veszteséges lesz vagy leáll, mert nem tartják karban, már nem érdekes. Ott lóg majd a Duna fölött, hurrá!

Alick 2013.12.22. 18:28:03

Mivel úgyis bezárták a Vidámparkot, az ottani hordót kéne összehozni egy Dunába lejtő vizicsúszdával a Gellérthegy tetejéről.
A hegy névadóját állítólag hasonló módon iktatták ki, úgyhogy ez a történelmi rekonstrukció szellemének is megfelel.
:))

Vissza! mennyyyyééééé! 2013.12.22. 19:07:03

@Linkóczy Adorján bátyja: asszem attól elvitte a felszámoló, mert beadta valami ügylethez fedezetnek - aztán onnan került oda, ahol most van - ha jól emlékszem a story rulez-re

Watchdog 2013.12.22. 19:16:29

Ha már kívánságműsor, akkor én egy strandot vagy aquaparkot tudnék elképzelni a józsefvárosi pályaudvar bevezető szakasza és a mostani piac helyére. Egy sincs a közelben. Lehet fölötte kötélpálya is (a semmibe), vagy akár óriáskerék is, ott nem zavar senkit... :-)

turbocat 2013.12.22. 19:19:06

űrsikló ? nem kella megjegyzés, hogy olyan má volt, mert pesten még nem.... és budán sem..., gavallér vagyok, ingyenötlet !!!

bioLarzen 2013.12.22. 20:09:52

Húbazz, mekkora telet vízionált már a makett készítője?

nyünyüge 2013.12.22. 20:19:11

@bioLarzen:
Hát nem egy sikerült makett, az biztos.
De hát a mai világban, amikor egyik napról a másikra kell ilyen dolgokat összerakni, becsúszhat.
(Tényleg mi van, ha tegnapi határidővel jelenik meg holnap egy pályázat éppen véletlenségből a mi ötletünkre szabva:)?)

jet set 2013.12.22. 20:25:17

@Iosephus30: Nekik mégis sikerült, nekünk meg lassan 70 év alatt sem.

barli 2013.12.22. 20:38:28

Gondolom az Eiffel toronyra is fanyalogtak annak idején meg úgy általában az összes mai dunaparti épületre. Ha soha semmit nem változtatnánk, még mindig nádfedeles vályogkunyhókból állna Budapest. Majd minden városban van ilyen és mindenhol imádják, föleg a turisták. Változtatni kell, csak nem barbár módon.

okoskata0001 2013.12.22. 20:57:15

:D@bioLarzen: szerencse, hogy szakértő vagy ebben...
a fehér általában a semlegességet hivatott jelenteni... mellesleg egy színes makett 20szor drágább és macerásabb.. persze halandó embernek értelmezhetőbb... és hál istennek fikázhatóbb is.. grat

Kubica 2013.12.22. 21:26:24

talán inkább néhány villanykörtét kéne kicserélni a gellérthegyen, hogy ne csak minden negyedik lámpa égjen. és akkor az ember nyugodtan mehetne futni este is.
a többi teljesen felesleges agymenés, így is olyan sokan vannak turistaszezonban a citadellán, hogy na. :)

bioLarzen 2013.12.22. 21:37:31

@okoskata0001: Szerintem túl komolyan gondoltad a kommentemet ;)

bio

bioLarzen 2013.12.22. 21:38:06

Erratum: gondoltad -> vetted

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.12.22. 22:33:37

@♔bаtyu♔: Miért? Mehetnél rajta, és kiabálhatnád, hogy éljen Orbán Viktor!!!

Azt jobb bent, mint kint, nem? A blogok közül is a népszerűbbekbe jársz narancskodni.

Arvedui 2013.12.22. 22:51:08

Zobokinak kell a meló:))
Nyomni kell a volt katonatarsakat is!

okoskata0001 2013.12.22. 23:01:02

szólok, magánbefektetés. köze nincs viktornak a dologhoz... zoboki egész jó építész, csak úgy viktor nélkül is...

Arvedui 2013.12.22. 23:05:54

Zoboki tenyleg eleg jo kezű epitesz de azert ne hidd, hogy a magánbefektetők nem szeretnek biztosra menni es olyan építészt megbízni aki "tutin el tudja intézni".
Erre is millio példát tudok, olyat is ahol aláírt szerződést bontottak fel a választások utan, hogy fideszkozelinek adjak. Mellesleg azt is Zobokiek kaptak:(
Rengeteg jo epitesz van es nehány sokkal jobb munka nelkul csak mert nem haver meg persze mert nem épül semmi:((

okoskata0001 2013.12.22. 23:16:26

meg persze azt se felejtsük el, hogy az állandó egymás alá mondás milyen helyzeteket szül... nem csak a haverok miatt van így, hanem az építésztársadalom belső jófej tagjai miatt is... mindenki nézzen csak magába aki fillérekért tervez, megteremtve a jelenlegi megbecsülés hiányát a szakmára tekintve... Zoboki meg jól helyezkedett... és nem hajlandó szint alá menni... ha több ilyen építész lenne, nem kellene egy hónap alatt 10 munkát elvállalni, hogy ne haljanak éhen, elég lenne egy is... de lehet tévedek...

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.12.22. 23:56:34

@Kubica: erről szól a turizmus. :-)
Mennek, néznek .. kikapcsolódnak ..

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.12.23. 00:02:46

@barli: Így van. Nem csak gondolod .. hanem úgy is volt az Eiffel toronnyal.
"Az Eiffel-torony a francia közvélményt igen komolyan megosztotta, hiszen a megépítését nagyon sokan ellenezték, köztük olyan ismert emberek, mint Paul Verlaine, Guy de Maupassant vagy Alexandre Dumas. „Tragikus sorsú utcalámpá”-nak, „gyárkémény”-nek titulálták, ami szerintük Párizs szégyene. 1887-ben egy kritika a következőképpen szapulta Eiffelt és tervét: „Képzelje el, ahogyan majd ez a nevetséges torony, ami a maga barbár megjelenésével olyan, mint egy ipartelep gyárkéménye, megszégyeníti az összes emlékművünket.”
És Londonban is megépült az óriáskerék.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.12.23. 00:05:17

@yomsisi: Miért volna elvetélt? Van már hasonló a világon és működik. Kihasználtsága nagy eséllyel sokkal jobb volna, mint a siklóé.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.12.23. 00:12:24

Londonban épült gyalogos híd és épült az óriáskerék. Mégsem csökkent ezek miatt a turistaforgalom.
Az, hogy kinek tetszik és kinek nem , nagyon szubjektív. Lásd az Eiffel toronnyal kapcsolatban írtakat. Az Eiffel torony építése miatt sem csökkent Párizsban a turisták száma. :-))

Gerberus 2013.12.23. 00:14:33

Nekem a libegő a várral való kapcsolattal tetszik, akárhogy is de használható és praktikus dolognak kell lennie ha már megcsinálják.

bioLarzen 2013.12.23. 00:52:38

@okoskata0001: Szerintem biztos ;)

Semmi bajom a makettel.

bio

kutyaaszarpor_a_szembe (törölt) 2013.12.23. 02:26:37

a Citadellát kellet volna rég lebontani
Budapest szégyene!
persze a történetét ismerni kell....

Iosephus30 2013.12.23. 04:37:11

1: most itt szerintem nem arról van szó, hogy tetszik e valakinek a modern építészet , vagy sem, hanem, hogy egy modern építmény miatt le kell e rombolni egy régi épületet?...
2: A Citadella Budapest egyik történelmi nevezetessége, több száz éves erőd, rajta egy szerintem szép szoborral, amit az egyik legfontosabb magyar szobrász tervezett, tehát ott jó az egész, ahol most van

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.12.23. 09:52:54

@Iosephus30: Hogy lenne a Citadella több száz éves erőd? 1850-ben kezdték építeni és 1854-ben készült el. Célja a szabadság harcot követően Pest (és a magyarok) megfélemlítése és sakkban tartása volt.

Iosephus30 2013.12.23. 10:46:18

@Kritizálom aA. Marhaságokat:
Miért? 1854 óta eltelt majdnem 200 év, az már több száz év:D

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.12.23. 11:23:31

@Iosephus30: Szövegértelmezésből egyes. :-)
A több száz év az a MIMIUM kétszázzal kezdődik. :-)).
Addig csak több mint száz. :-))

Iosephus30 2013.12.23. 11:40:48

ok, akkor több, mint száz:-) Nekem tetszik a Citadella, ragaszkodom hozzá!:)

innovation 2013.12.23. 12:05:39

@smartdrive: Mert? Igenis ezekre szükség van, hogy éke legyen a városnak. Több turista, több bevétel, stb.
Ha már nagyon innoválni akarunk, akkor mondjuk egy úszó strand a Dunára, a Népszigetra valami igazán nagy attrakció kell, vagy egy olyan emberléptérkű fejlesztés, amelyért megéri odamenni.
Kettes villamost a Duna Plázáig, várom a Roosevelt tér megújítását, sőt, szerintem ide még a József Attila utat is bele lehetne tenni, mint forgalomcsillapított utca, várom a Nehru park rendbetételét, a kelenföldi Erőműre valami igazán jót, nem volt rossz az óriáskerék az Erzsébet téren, sorolhatnám. (Ja, a Csepel-szigetben is nagy lehetőségek vannak, de azt már fentebb írtam.)

Szóval az innováció nem oltja ki a hagyományok tiszteletét, stb.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.12.23. 12:24:41

@Iosephus30: OK. Teljes jogod szeretni. :-) Csak ne lövesd onnan Pestet. :-)
Egyébként előtte egy csillagvizsgáló (csillagda)állt ott. Ha akkor élsz, akkor azt sajnáltad volna lebontani. :-) (bár igaz, hogy 1849-ben jelentősen sérült, de nem építették újjá, hanem a maradékot felrobbantották, hogy a Citadella megépülhessen. Lehet, hogy már akkor arra gondoltak, hogy te szeretni fogod. :-))))))

"Kétszáz éve, 1813. augusztus 5-én tették le a gellérthegyi csillagda, Európa akkor legkorszerűbb csillagvizsgálójának alapkövét. Az obszervatóriumot 1815. október 26-án avatták fel ünnepélyesen a Szent Szövetség három uralkodója, I. Ferenc magyar király és osztrák császár, III. Frigyes Vilmos porosz király és I. Sándor orosz cár jelenlétében."

Sárközy Miklós 2013.12.23. 13:03:06

Érdemes megjegyezni, hogy a Belgrád )korábban Ferenc József) rakpart 24-ben lakott haláláig 1913. szeptember 15-ig a nagy magyar orientalista, Vámbéry Ármin is. Emléktáblája is áll a ház falán. Kár lenne emiatt is eltüntetni az épületet.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.12.23. 14:15:57

@Sárközy Miklós: És ez volt a Hazafias Népfront székháza is. :-)) Az épület egyébként nem rendkívüli.
Az viszont, hogy Pestről Budára (ráadásul a belvárosból egy másik látványossághoz) ilyen módon lehetne átjutni egy olyan nagy folyó felett, mint a Duna, rendkívüli turisztikai vonzerő lehet.

Iosephus30 2013.12.23. 14:21:50

@Kritizálom aA. Marhaságokat: Szerintem meg minden régi díszes háború előtti épület a maga nemében rendkívüli,mivel már ilyet nem csinálnak, és ezért óvni kell az utókor számára...

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.12.23. 14:30:20

@Iosephus30: Tiszteletben tartom véleményedet.
Viszont a díszes és a szép szubjektív fogalmak.
A gót stílust annak idején gúnyból nevezték gótnak (utalva a 'barbár' gótokra).
Ennek a projectnek is lesznek (vannak) ellenzői és lesznek (vannak) támogatói. Utalok ismét az Eiffel toronyra.
Majd meglátjuk mi lesz.
Én támogatom, te ellenzed. Nincs ezzel semmi gond.

Iosephus30 2013.12.23. 14:36:10

@Kritizálom aA. Marhaságokat: Tulajdonképp egyáltalán nem ellenzem, csak az a véleményem, hogy biztos meg lehet úgy oldani, hogy egy épület se legyen neki útba...

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.12.23. 14:38:10

@Iosephus30: Ha ez így megoldható, akkor egyetértek veled ebben a megoldásban. :-)

Farkas Levente 2013.12.23. 20:59:05

Elég elhibázott terv. Egyrészt valóban megbontaná a házsort, abszolút környezetidegen lenne, ráadásul mindkét vonal (Vár-Citadella is) esetében sok fát kellene kivágni. Nem arról van szó, hogy minden bokrot meg kell tartani, de egy Gellért-hegy esetében fontos lenne az erdőjelleg megtartása, még ha nem is ez az eredeti állapot. Egyébként pedig az UNESCO úgysem hagyná, már az egykori SZOT-hotel kapcsán is fenyegetőztek, a végén Drezda sorsára jutunk. Ennyit nem ér egy felvonó sem.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.12.24. 10:31:19

Zubreczki Dávid :
Kis pontatlanság :"A gellérthegyi sikló terve vagy jó 120 éves, és úgy tűnik a Rác-fürdőtől a csúcsra vezető libegőjárat is célegyenesbe került: néhány hete a BKK is beszállt a fejlesztésbe. "
A Rác-fürdőtől nem libegő, hanem sikló közlekedik (?) majd.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.12.24. 10:46:43

@Farkas Levente: Miért kellene sok fát kivágni? Nem siklóról, libegőről van szó. A zugligeti libegő is fák között üzemel. Lenézve a pálya körül mindenütt zöld növényzet.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.25. 02:39:33

Mi lenne, ha előszőr egy olyan utat építenénk, ami nem lesz tele kátyúval 3 év alatt?

Mi lenne, ha a Széna téren a külső sávban a sínek keresztezése nem 5-10 centis szintkülönbséggel járna, mert a buszok alatt megsüllyed a burkolat?

Mi lenne, ha építünk valamit, karban is tudnánk tartani?

Fahrenheit451 2013.12.26. 22:00:30

Már rég az 1800-as években minimum a felét le kellett volna robbantani a Gellérthegynek.Útban van,nagy,ronda a Duna felőli oldala.Legalább akkor valamennyivel kisebb lenne és nem ilyen egyik felén domb másikon meg hirtelen szakadék szerű.
süti beállítások módosítása