Remek előadás került föl a TED-re, mégpedig Bogota egykori legendás polgármestere, Enrique Peñalosa tartja Buszokkal a demokráciába címmel. Nagyjából ugyanazt mondja el, mint amit egyetlen gifbe sűrítve már bemutattunk nem is olyan rég. Itt viszont nehéz populizmussal vádolni, még akkor is, ha csupa olyan dolgot szed is sorra, amit már tudunk. Ez ugyanis nem egy egyetemista képzelgése, hanem egy olyan embernek a beszámolója, aki meg is valósította a közlekedés demokratizálását. Kolumbia fővárosa ugyanis röviden arról híres, hogy:

 

"egy 17 km-es metróberuházás helyett és annak árából egy a teljes városra kiterjedő 400 km hosszú, magas peronos megállókkal ellátott buszhálózatot sikerült kiépíteni, emellett maradt pénz közterek és bicikliutak fejlesztésére is" (wikipédia)

 

[Ne ijedjen meg senki, a TED-videóknál magyar felirat is van. Kösz a linket Lakatos Balázsnak!]

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: közlekedés busz metró tömegközlekedés kolumbia bogota

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr565695073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zubreczki Dávid · http://urbanista.blog.hu 2013.12.17. 08:40:33

@Kobaljov: köszi, berakom a következő linkgyűjteménybe

kamarawood 2013.12.17. 12:04:55

Hagyjuk már ezt a BRT- mániát...
Van aki szerint ez altern
atíva Európában?

kamarawood 2013.12.17. 12:05:59

Peremterületen lévő hatsávos utakra mindenki tud BRT-t építeni...

alexfly 2013.12.18. 20:31:40

@kamarawood: Minek hatsávos út? Elég 2*2 sávos is ahhoz, hogy irányonként egy-egy sávot felszabadítsunk az autóbuszok számára...

kamarawood 2013.12.19. 08:10:53

Most buszsávról vagy BRT-ről beszélünk, a kettő közt óriási a különbség..