8xw3qpm_1_1385626096.jpg_1000x598

Én úgy tudom elképzelni, hogy ment a fedlapszállító teherautó, de eléugrott egy kiscica, és a sofőr hirtelen fékezett, így egy csomó fedlap lerepült. Sajnos közvetlenül mögötte ment egy úthenger, amit egy vaksi ürge vezetett (talán az, aki útburkolati jeleket festett a kutyagumira egy másik géppel nem is olyan rég), így aztán véletlenül mindet belepaszírozta az aszfaltba.

Lehet ám, hogy van más magyarázat is, de kétlem, hogy az racionálisabb lenne az enyémnél.

[A pontos helyet egyelőre nem tudjuk, csak most bukkant fel a kép Skyscraperen. Az ügyben megkeresetem fórumozót és a Főgázt is, amint jelentkeznek, frissítem a posztot. Fotó: Tímea89, tipp Sadia, kösz!]


FRISSÍTVE: Hargitai Nándor megtalálta a helyet, és be is kommenteltea Döbrentei térnél van, a Raoul Wallenberg rakparton. Itt a StreetView hozzá. Kösz!

FRISSÍTVE 2.: A Főgáztól a következő választ kaptam (12.03.):

 

"A főváros gázvezeték hálózata az ellátásbiztonság érdekében hurkolt rendszerű. Ennek lényege, hogy adott vezetékszakaszok meghibásodása esetén több irányból képesek vagyunk ügyfeleinket földgázzal ellátni, amihez különböző, a rendszerbe beépített elzáró szerelvényekre és átkötésekre van szükség. Az Ön által bemutatott helyszín is egy ilyen csomópont, ahol több, különböző átmérőjű, nyomású vezeték és átkötés található a föld alatt, ezért szükségesek az útburkolatba épített csapszekrények."

Köszönöm! Megígérték, hogy jövőre személyesen is tudok majd beszélni egy szakértőjükkel a témáról. Szóval még visszatérünk rá.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest buhera út csatorna útburkolat fedlap

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr465662025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fektor7 2013.11.28. 09:28:18

Szerintem ez egy pénzszállító autórabló-banda gyors, és meglepő menekülési útvonala, amit egy akció elött készítettek maguknak.

HM | photography 2013.11.28. 09:30:47

Azt tudom esetleg elképzelni, hogy az útra merőlegesen fut 4-5 csatorna, egymással párhuzamosan, és ahhoz tartoznak az új fedlapok, a régiek meg csak ottmaradtak, vagy nem tudom! :D

nyünyüge 2013.11.28. 09:45:51

Csali?
(és valahol egy rejtett kamera figyeli fedlapokra szakosodott fémtolvajokat:)

KeMa 2013.11.28. 10:07:03

@HM | photography: Csatornafedél csak egy van. A többi gáz (valószínű gázcsap) fedele.

bioLarzen 2013.11.28. 10:46:58

Egyem a begyeteket, semmi sem jó... ha nincs választék az a baj, ha van választék, az a baj...

Amúgy biztos ez a fedlapfektető tanfolyam gyakorlati oktatásának helyszíne ;)

bio

papugaja 2013.11.28. 10:59:56

A posztszövegről ez a Maksahíradós hír jut eszembe:
Munkagödörbe esett egy teherautó. A tehergépkocsi munkagödröket szállított, de az egyik leesett a platóról. A baleset akkor történt, amikor sofőr megállt, majd visszatolatott az elhagyott rakományáért.

szellemkor 2013.11.28. 11:01:46

Ez nem a hét csatorna ami korlátlanul fogható?

Hentes Fülöp 2013.11.28. 11:06:31

A Gellért téren, ahol az autók a Szabadság hídról érkezve balra kanyarodnak, na abban a kereszteződésben van egy kupac fedlap, a fenti kép min. háromszorosa van pár négyzetméterre besűrítve.

Mészáros Laci 2013.11.28. 11:08:04

vége a monopóliumnak, hat szolgáltató közül bármelyiktől vehetek gázt.

OkoskaTo:rp 2013.11.28. 11:13:21

Lusta vagyok fényképezni, de az is jó kérdés, hogy a frissen aszfaltozott Thököly úton (Verseny u. és Dózsa György között) az FCSM fedlapjai miért vannak máris 2-3 centivel a szint alatt. Centit vagy vízmértéket kellene küldenem az ottani trógereknek? Bringával máris kellemes terep élményt jelent végigtekerni.

Hasonló történt a Telepes utcában és a Csömöri úton is, ahol az FCSM fedlapokat cserélt, ergo nagyobbat ütnek az autó kerekén, mint előtte.

Mint ahogy az Örsön a fél éve elkészült, de azóta is lezárt bringaút Füredi úton való átvezetésén is simán tíz centis megsüllyedésen és nyomvályún át festették fel az útburkolati jelet.

((Adam)) 2013.11.28. 11:15:43

Budakeszin is van egy hasonló szakasz, kb 6 fedlap van méterenként egymás után. Mindez nem lenne baj, de -a gyakorlatot látva- a magyar útépítési szabványok szerint a fedélnek valamely irányban legalább 4-5 cm-re el kell térnie az aszfalt felületétől. Valószínűleg azért hogy a vak csatornamunkások is megtalálhassák a keresett fedelet a nyelvükből kiharapott darabkák száma alapján.

IdomitottFoka 2013.11.28. 11:18:39

@szellemkor: Nagyon úgy néz ki, mert korlát sehol.

jovomunkahelye 2013.11.28. 11:24:20

lettek, mint a gabonakörök

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2013.11.28. 11:26:22

Hahó srácok, én tudom hol van ez: https://www.google.com/maps/preview#!q=Budapest%2C+D%C3%B6brentei+t%C3%A9r%2C+Hungary&data=!1m8!1m3!1d3!2d19.04601!3d47.491539!2m2!1f250.18!2f32.04!4f75!2m7!1e1!2m2!1s9cr2DwLQVICtq2IMolTpbQ!2e0!5m2!1s9cr2DwLQVICtq2IMolTpbQ!2e0!4m15!2m14!1m13!1s0x4741dc380cf088b3%3A0xd90926ac2247bb6b!3m8!1m3!1d41703397!2d-95.677068!3d37.0625!3m2!1i1778!2i1228!4f13.1!4m2!3d47.4912222!4d19.0451976&fid=5

Street View-n kikerestem, a Döbrentei térnél, a Raoul Wallenberg rakparton.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2013.11.28. 11:27:15

Így jobban látszik: https://www.google.com/maps/preview#!q=Budapest%2C+D%C3%B6brentei+t%C3%A9r%2C+Hungary&data=!1m8!1m3!1d3!2d19.045915!3d47.491657!2m2!1f161.18!2f81.89!4f17.3!2m7!1e1!2m2!1seV3myZ_Lxgxn5vUQL2k4xQ!2e0!5m2!1seV3myZ_Lxgxn5vUQL2k4xQ!2e0!4m15!2m14!1m13!1s0x4741dc380cf088b3%3A0xd90926ac2247bb6b!3m8!1m3!1d41703397!2d-95.677068!3d37.0625!3m2!1i1778!2i1228!4f13.1!4m2!3d47.4912222!4d19.0451976&fid=5

Euscorpius Hungaricus 2013.11.28. 11:31:07

Én mindent megértek. Én azt is megértem, hogy 2 négyzetméteren 8 aknafedélnek kell lenni. De mi a jó büdös francért kell ezeknek a nyomvonalra esni. Se jobb szélen, se bal szélen, se középen csakis a nyomvonalon. Hogy minden autós érzékelje. Azonkívül miért nem sikerül soha az úttal egy szintbe hozni. Egyszer láttam, hogy tégla darabbal!? próbálja a magasan képzett útépítő manager assistant kiegyenlíteni. Téglával a fém alá, magyarul a 3. autó megroppantja az 5. pedig már döccen.

Az Utolsó Csillagharcos 2013.11.28. 11:39:12

Egyrészt ez nyílvánvalóan egy friss diplomás aknafedő-telepítő évfolyam vizsgamunkája, másrészt kivételesen szépen illeszkednek az aszfaltba, ritka az ilyen precíz munka manapság.

Nedudgi - Dörrög Zultán 2013.11.28. 11:42:04

IV. ker. Homoktövis utca + Tófalva utca kereszteződésben kb. 10-15 csatornafedél van. Kisebbek-nagyobbak :)

Reszelő Aladár 2013.11.28. 12:00:20

Valaki magyarázza már el, hogy miért kell Magyarországon ennyi csatorna fedlap? Megint valami 40-50 éves műszaki előírás, hogy 4 méterenként le kell tudni jutni a csatornába?

Mészáros Laci 2013.11.28. 12:08:27

@Reszelő Aladár:

Ezt mondta Gázsi is, hogy "túl sok a csatorna fedlap, elég oda kettő is, ötöt elviszünk"

arnoldzaabs 2013.11.28. 12:17:09

A fedlapokhoz általában akna is tartozik, azokhoz közmű, amelyekhez pedig a házikód csatlakozik. Szóval amíg a hátsó fertályadat sem kell mozdítani ahhoz, hogy vízhez, meleghez, gázhoz, áramhoz, stb. juss, addig az efféle humorizálás inkább szánalmas vinnyogásnak tűnik.

D2 2013.11.28. 12:30:43

Pedig a járdáról nézve szép installáció. Még ha időnként fényesítenék is... ;)

pamutpamlag 2013.11.28. 12:38:10

A képen egyetlen csatornafedél látható.
Pontosabban 600 mm átmérőjű öntöttvas fedlap, ami sokféle célú akna lefedésére alkalmas, elsősorban víz vagy szennyvízelvezető aknák lefedésére használják.
Az előírás szerint minden iránytöréshez, szint- vagy lejtésváltáshoz - ember által járható méretű - tisztítóakna szükséges, valamint teljesen egyenes szakaszon is minimum 50 méterenként.
Ez van. Azért valamennyi értelme van ennek - meglátnátok, ha ezen előírások híján naponta dugulna el a csatornahálózat és öntene el a sz.r bennünket... ;-)

A többi pedig ún Szatmári csapszekrény, 450 mm átmérőjű fedlappal. Gáz elzárókhoz használják. Budapesten a gázhálózat jórészt kisnyomású (30 mbar), vagy növelt kisnyomású (100 mbar). Sokszor nem csak a gerincvezetéken található szakaszoló elzárókhoz alkalmazzák, hanem az egyes gerincleágazásokhoz, egyes ingatlanokhoz vezető bekötések elzáróihoz is (amiből rengeteg lehet, hisz minden ingatlanhoz tartozik egy, de ez nem feltétlenül földi elzárót jelent), vagy egyéb szerelvényekhez (szaglók, vízgyűjtők, stb).
Továbbá előfordulhat az is, hogy több gerincvezeték húzódik egymás mellett, pl egy kisnyomású, meg egy közép- vagy nagyközépnyomású gázvezeték (más a célja).

Hogy van-e értelme ezeket az úttestben vezetni?
Ezen lehet vitatkozni, de így alakult az évtizedek során. Másutt elég nehéz, mert épített környezetről beszélünk, az épületek alá ezeket a közműveket behúzni nem lehet (gondoljunk a leggondosabb tervezés, kivitelezés és üzemeltetés mellett is előforduló üzemzavarokra), a járda más közművek vezetésére való (elektromos hálózat, távközlés, stb).
Hogy miért nem képes a magyar építőipar szintbe emelni?
Ez is jó kérdés, mert elvileg lehetséges, de sokszor annyira kevés pénz van rá, annyira alulfizetett és alulképzett emberek csinálják, nem a megfelelő eszközparkkal, hogy bizony az a végeredmény. :-(
Szinteltérés van, döccen a jármű, kiverődik az aszfalt, a hibajavítást elodázzák (legtöbbször pénzhiány miatt). És a probléma mindig újratermeli önmagát.

Apropó, olvasta valaki Mikszáth A korlátfa című rövid elbeszélését?
www.mek.oszk.hu/00900/00908/html/05.htm
:)

MP 2013.11.28. 12:43:24

Szerintem mivel egy kivételével a gázosoké az összes fedlap csapok lehetnek alatta. Szerintem valami elosztó rész lehet. Miért nem kérdezitek meg őket?

GodBadka 2013.11.28. 12:50:24

Ilyen egy csomó helyen van Pesten. Lehet nem 6 egy csoportban, de 3-4 rengeteg. Szerintem azok is megoldhatóak lettek volna normálisabban is.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.11.28. 12:50:31

@OkoskaTo:rp:
@Euscorpius Hungaricus:
Ez a szokásos sztori. Késésben vannak, összegányolva átadják, aztán
a) megsüllyed, két hét múlva garanciában kijavíttatják velük, de legalább megússzák a kötbért
b) ha a tulajdonost nem érdekli, úgy marad, még jobb...

Felekirálylányom 2013.11.28. 12:50:49

Itt is van néhány:
https://www.google.com/maps/preview#!data=!1m8!1m3!1d3!2d19.052779!3d47.484653!2m2!1f217.87!2f78.25!4f75!2m7!1e1!2m2!1s5Mo3D1uAjLe9ErsqeTZ8Ow!2e0!5m2!1s5Mo3D1uAjLe9ErsqeTZ8Ow!2e0&fid=5

2013.11.28. 12:53:14

2 dolog lehet...

A verzió:
1 fedő = 1.000.000 Ft. Amiből visszajár 100.000 Ft.

6 fedő = 6.000.000 Ft. Amiből visszajár 600.000 Ft. És ugye 600eFt-ból sokkal királyabb TV-t lehet venni.

B verzió:
Egy 1622-ben keltezett műszaki előírás alapján a hálózatba, minden 8,79 méteren kell lennie 1 fedőnek... Így jött ki a lépés...

Felekirálylányom 2013.11.28. 13:01:05

Na méegyszer. Béna vagyok. :)
https://www.google.com/maps/preview#!data=!1m8!
1m3!1d3!2d19.052779!3d47.484653!2m2!1f216.03!2f
47.5!4f75!2m7!1e1!2m2!1s5Mo3D1uAjLe9ErsqeTZ8Ow!
2e0!5m2!1s5Mo3D1uAjLe9ErsqeTZ8Ow!2e0&fid=5

béla a görög (törölt) 2013.11.28. 13:01:27

A 7-ből 6 Főgáz.

Vagy 6 cső megy 6 mérővel vagy valamivel.
Vagy le kellett selejtezni fedlapokat.
Vagy el kellett számolni fedlapokat.(@Hivatásos beszólóművész: )
Vagy nem tom.

TeeCee :o) 2013.11.28. 13:03:38

@Kengyelfutógyalogmammut:
Lehetne Műtrágya is... :D

@arnoldzaabs:
házikód? és akinek még kódja sincs?...
azért ne mondd, hogy nem lehetne egyszerűbben megoldani :-\

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.28. 13:10:58

@((Adam)):

Budakeszin, vagy a Budakeszi úton? Budakeszi úton a Labanc útnál tudok egy jó helyet, de azok kisebb fedelek, igaz, ütni tudnak rendesen.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.28. 13:15:11

@dd0: Így a kép alapján most elég normalizált a helyzet. Én emlékszem, mikor még mindegyiknek a teteje vízszintes volt. Autók difiműve felakadt.....

Fantomász 2013.11.28. 13:29:08

Van még pár ilyen:

Külső-Bécsi út:
https://www.google.hu/maps/preview#!data=!1m8!1m3!1d3!2d19.010765!3d47.577458!2m2!1f277.26!2f90!4f75!2m7!1e1!2m2!1sPf-aHQuHOvJ-MtaBk0nfQw!2e0!5m2!1sPf-aHQuHOvJ-MtaBk0nfQw!2e0&fid=5

Látszólag szintben van a csatornafedél (de nincs), és látszólag középen is van, de ha középre akarod autóval venni akkor szalagkorlátra kell tapadni. Értem én hogy jobbra tarts, de nem így kéne :)

Bojtár utca is nagy tutiság még:
https://www.google.hu/maps/preview#!data=!1m8!1m3!1d3!2d19.02763!3d47.560021!2m2!1f83.85!2f90!4f75!2m7!1e1!2m2!1sALSDK_HeEQFZJ1nvy9StsA!2e0!5m2!1sALSDK_HeEQFZJ1nvy9StsA!2e0&fid=5

Keréknyomban ÉS kiemelve (vagy megsüllyesztve, ahogy sikerült).

De pár éve még a Hidegkúti út is nagy tutiság volt, most egész szolid a helyzet.

Capt. Hindsight 2013.11.28. 13:38:57

Nem hőbörögni kell, hanem jobban, szebben megcsinálni. Dumálni mindenki tud. Azért van ott 7 kicsi fedlap, mert 1 db 6 m átmérőjű többe került volna.

egyker 2013.11.28. 14:03:37

Nem repült le semmi a fedlapszállító teherautóról. Utánajártunk, íme a megoldás:

egyker.blog.hu/2013/11/28/ezt_megis_hogy_a_bubanatba_csinaltak_646

gada00 2013.11.28. 14:54:37

Az Erzsébet híd Pestre, pesti oldalon már most nincsenek szintben a fedlapok, pedig ép hogy használatba vette a forgalom.

Emmanuel Goldstein 2013.11.28. 15:20:20

biztos forrásból tom, a kecskeméti mercédesz a sikeres gyárépítés után stresszteszt központ kialakítására írt ki pályázatot. a mellékelt ábrán tarlós, a pesti autósok legnagyobb barátjának pályázati anyaga látható.

Gehekko 2013.11.28. 19:15:52

Pista munkájára igényes szakmailag felkészült, hozzáértő ember. Nevét dicséri több komplex közmű kapcsolódási pont kivitelezése.

(fiktív nevű, de a példa alapján igenis létező személyről beszélek)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.11.28. 20:27:12

Ahelyett, hogy örülnétek, hogy épül a magyar vasút :)

Zubreczki Dávid · http://urbanista.blog.hu 2013.11.28. 21:37:51

@egyker: :D de magyarázni ez se magyarázza meg - sőt

egyker 2013.11.28. 21:59:23

@Zubreczki Dávid: A Gázművek tudja, hogy miért így tervezte, gondolom szakaszolás.
Őket megkérdeztétek már?

Zubreczki Dávid · http://urbanista.blog.hu 2013.11.29. 10:46:40

@egyker: beleírtam :) azért nem olyan hosszú ez a poszt ;) "persze" egy szót sem válaszoltak

Dunay Imre 2013.11.29. 13:14:15

Tisztelt kommentelők!

Igen ezek az aknák tolózárak fölött vannak egy eléggé bonyolult átkötési rendszernek köszönhetően. Nagyközépnyomású vezetékeken van 6 db tolózár közel egymáshoz.

Üdv.,