spike-away-siew-ming-cheng-537x359_1_1385536578.jpg_537x359

A fenti fotón Siew Ming Cheng szingapúri dizájnertanonc látható saját fejlesztésű ruhájában, melyet kifejezetten metróra tervezett. (Alapanyaga amúgy egy kertészeti boltból származik, ahol madarak és más állatok távoltartására árulják ezeket a műanyag tüskéket.) Viselésének elsődleges hatása, hogy lesz helyünk a metrón, akármennyire is zsúfolt az. Mellékhatása, hogy kiváltjuk vele minden utastársunk gyűlöletét.

A Távol-Kelet sem arról híres, hogy tajcsizni lehet a metrókon, de azért idehaza is van, hogy az ember a nyakába kap egy könyököt, vagy a gyomrába egy oldaltáskát. Én ránézésre kicsit gyengécskének érzem ezt a páncélt, szerintem az első nagyobb tömeg lesodorja tüskéstül mindenestül.

Jó persze tudom, ez csak egy installáció, elidegenedés, városi létforma, szociológia, interizé. De poénnak azért így is klassz!

[via: fastcoexist via: inhabitat]

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: tömeg közlekedés metró tömegközlekedés szingapúr installáció

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr785660167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bvb09 2013.11.27. 08:38:28

Hál istennek fingom nincs arról, mit jelent a "tajcsizni a metrón", de remélem ez így is marad...

CsakMintTe 2013.11.27. 12:03:23

@bvb09: Nincs szerencséd, nem marad így. A tajcsi (Tai Chi) egy kínai harcművészeti forma. És mint ilyen, minden bizonnyal némileg helyigényes. Innen a kifejezés, miszerint a távol-keleti metrók is épp oly zsúfoltak, mint a magyar (amelyen meg ugye táncra perdülni nem lehet, szoktam mondani).

bioLarzen 2013.11.27. 12:44:21

Ha jól látom, az arcot nem védi semmi - így bőven akad hely egy orreccsentős taslinak egy türelmetlen és frusztrált utastárstól...

bio

házelnök 2013.11.27. 18:00:44

Menj le egy orbán fejjel díszített pólóban.

Avatar 2013.11.28. 16:24:20

Én tapasztaltam már olyat, amikor egy utazótársunk szúrós szaggal oldotta meg ugyanezt. A (feltételezhetően hajléktalan) fickóhoz senkinek nem volt kedve 2 m-nél közelebb menni...

sorica123 (törölt) 2013.11.30. 17:17:38

@házelnök: orbános póló, pálpusztai sajt a zsebben*, higiénia totális figyelmen kívül hagyása**, napi egy fej fokhagyma... :) Avagy egy nap egy alma helyett hagyma az orvost is távol tartja - de mindenki mást is.
*OFF bár manapság már azt se érlelik meg rendesen, mert akkor nem veszi a nép. Szerintem meg a Büdössajtot pont azért vennék, mert Büdös.
**sajnos ez akaratlanul is sikerül a BKV-n egy pár Avatar által is emlegetett arcnak:( Nem vagyok fasiszta, értem én, hogy hajléktalanok, azt is, hogy semmi - és egyre kevesebb - energiájuk olyan fürdő+vécéző+mosó helyet keresni, ahova be is engedik őket, de ettől még nekem nem lesz jobb.
süti beállítások módosítása