08-72: Földalatti - indafoto.hu

Nem találok szavakat! A budapesti metró a világ egyik legmenőbbje! A 4-es, a menő megállóival? Nem. A kettes a szovjet stílusú atombunkereivel? Dehogy! Talán a 3-as, mely nem csak kinézete, de rendszeres füstfelhőbe burkolózása miatt is méltán nevezhető steam punk járműnek? Ugyan!

Az 1-es kérem! A milfav! A kisföldalatti!

A Telegraph rendszeresen készít roppant idegesítő, kattintásvadász toplistákat, amelyeknél kénytelen vagy végigklikkelni az összes képet, hogy megtudd, mi minden van benne. Nekem általában nem szokott türelmem lenni hozzá, és a harmadik-negyedik környékén becsukom a francba az egészet, de a HVG-seknek szerencsére volt. És felfedezték, hogy a 14. képen szeretett fővárosunk van.

A lista készítői szerint ugyan kicsit tűzveszélyes, de mégiscsak kontinens legöregebb járatáról van szó. Na meg tetszettek nekik a téglából rakott falak is.

A listán ott van még Delhi, London, München, Stockholm, Montreal, Moszkva, Lisszabon, Koppenhága, Szentpétervár, Prága, Varsó és Berlin is. Itt a teljes lista képekkel.

[Fotó: 08-72 / indafoto. Via: hvg.hu. Tipp: Sadia, kösz!]

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest metró kisföldalatti

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr165655151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vincze Miklós [grofjardanhazy] · http://24.hu/author/vinczem/ 2013.11.25. 13:59:02

Ej, bezzeg az én néhány hónappal ezelőtti metrós galériámból nem lett HVG-poszt, bár abban a hármas metrót emeltem ki a HypeAndHyper zseniális videójával. :(

nyünyüge 2013.11.25. 14:02:09

Jobb későn, mint soha - avagy egy újszülöttnek minden vicc új.

De azért jó a hír !

Albu 2013.11.25. 14:14:10

A világ negyedik metrója; az első, villamos motorkocsiüzemű földalatti vasútja, a Siemens mintaprojektje, Berlin és Moszkva példája: még jó hogy!

Rocky 2013.11.25. 14:28:53

Mennyivel értelmesebb dolog lenne ilyen típusú kéregvasútakban gondolkozni...
Mondjuk ha a 4-6-t, 61-t valódi körpályává alakítanák és levinnék a -1 szintre. Mennyivel több zöld és kerékpárút, járda lehetne, mint így.
Nem kellene bazi nagy alagút, mozgólépcső, állomás stb...
Egyszerű és nagyszerű lenne. Tudom a közműveket ki kell váltani, de ha 100 évvel ezelőtt meg tudták csinálni akkor ma is meg lehetne...
Egyébként a kontinens első földalatti vasútja volt.

KullWahad 2013.11.25. 14:52:00

Hát még ha a régi szerelvények (természetesen felújítva vagy valami afféle...) működnének! Ezek az újak (? - vannak már ezek is vagy 30-40 évesek) olyan sótlanok, műanyagok.

fehérfarkas 2013.11.25. 14:57:10

Ez nagyon jó hír, én örülök neki. És annak is, hogy maga a hangulata az ami miatt bekerült a listába, mert szerintem is tényleg nagyon szép és ízléses. Szeretem a modern dizájnt, de a kis földalatti itt a 21. sz-ban is a régi monarchia korabeli nosztalgiát sugározza vissza. És mindezt úgy teszi, hogy nem nosztalgiametró, hanem valós nagyvárosi forgalmat lebonyolító. :)

Izo 2013.11.25. 15:41:03

@KullWahad: Lassan aktuális a mostani szerelvények cseréje is. Hátha valakinek eszébe jut valami monarchia korabeli dizánjt készíteni. Az lenne az igazán hangulatos.

micsoda? 2013.11.25. 16:07:18

Nekem is kedvencem a kisföldalatti. Más mint a metrók, van hangulata. Örülök, hogy felfedezték, megérdemelte.

Mitzimackó 2013.11.25. 16:16:41

@Rocky: Nevetni fogsz: a Nagykörút helyén akkoriban lévő Duna-ágat be akarták üveggel fedni, és alant csónakázónak használni, vagy kiszárítván sétálóutcának! (legalábbis egy ilyen tervet láttam valahol pár éve itt a neten az akkori időkből. +próbálom megkeresni)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.11.25. 16:34:04

a kisföldalatti megállói szépek is az biztos.

MP 2013.11.25. 17:05:48

Miért ne lenne? A legjobb. Főleg jó lenne ha nem építették volna át a hetvenes évek elején...

Drago Brutic 2013.11.25. 17:44:54

Régi, szép, kényelmes, mi ebben a meglepő?
Az állomások gyönyörűek, és szerintem is vissza kéne hozni a régi szerelvényeket, elájulnának a külföldiek.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2013.11.25. 17:58:43

@Rocky: valóban, a 4-6 lehetne kéregvasút ... hmm ... azért a Jászainál ill. a Boráros térnél el kellene gondolkozni mi legyen :D

qwertzu 2013.11.25. 18:45:09

@Rocky: Az 1-es villamost is le lehetne vinni egy szintet, most nagyon lassú a keresztforgalom miatt.

@Pascal: A hidaknál kijönne a felszínre, ott nincs keresztforgalom.