Hogy milyen lesz a logója, az még kérdéses, de hogy jövő márciusra elindul a 4-es metró, az tuti. Nagy blama lenne, ha mégsem. Mint minden komolyabb közlekedésfejlesztés, ez is belepiszkál kicsit az ingatlanárakba. Hogy pontosan hogyan, az derül ki az OTP Ingatlanpont elemzéséből.

 

Ahogy írják, az öt pesti állomást övező utcák lakásárai a válság óta eltelt években jobban tartották az árukat, mint az érintett teljes irányítószám-körzeté, míg a budai oldalon öt állomásból kettőnél volt hasonló a helyzet. Az M4-es metró pesti szakaszának azokon a részein volt a leginkább tetten érhető az állomások pozitív ingatlanpiaci hatása, amelyek korábban kevésbé voltak „metróközelben”.

A VIII. kerületi Rákóczi téri és a II. János Pál Pápa téri (volt Köztársaság tér) megálló esetében 2008 óta például körülbelül tíz százalékponttal kisebb mértékben csökkentek a lakásárak a közeli utcákban, mint a hozzájuk tartozó teljes irányítószám körzetben.

A budai oldalon a statisztikák szerint kevésbé húzta fel az ingatlanárakat a megállók közvetlen közelsége: csak Kelenföld és Újbuda-Központ megállónál alakult a környékbeli utcákban kedvezőbben az árszint az utóbbi években a szélesebb környékükhöz viszonyítva.

Természetesen a metró mellett számtalan egyéb tényező is jelentősen befolyásolhatja az árakat: a Szent Gellért tér és a Móricz Zsigmond körtér környéke korábban is kedvelt volt az ingatlanvásárlók körében, az állomás közvetlen közelében lévő utcák viszont nagyon forgalmasak, így alacsonyabb áron forognak.

A Bikás park megálló (Újbuda fejlődő családi szabadidőközpontjának része)  esetében pedig míg maga a városrész változatos, a metróközeli részeken végig paneles utcák találhatók, ami szintén tükröződik az árakban.

Bár az esetek zömében az elmúlt években kedvezőbben alakult az M4-es állomások környékén az ingatlanpiac a szélesebb környezetükhöz képest, az átlagos árszint továbbra is alacsonyabb a megállók közvetlen közelében, mint az adott városrész egészében.

Az elemzők szerint befektetési céllal is érdemes lehet az állomások környezetében ingatlant vásárolni, ezeket ugyanis valószínűleg gyorsan ki lehet majd adni albérletbe, köszönhetően a metró vonalán elhelyezkedő egyetemeken (a legnagyobbakat említve: Corvinus, Műszaki Egyetem, ELTE Jogtudományi Kar) tanuló diákseregnek.

Az M4-es metró elindulásának pozitív hatásaiban az eladók is bíznak, mi sem mutatja ezt jobban, minthogy az ingatlanhirdetésekben is mind többször szerepel hívó szóként a 4-es metró kifejezés.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr945649187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.22. 15:08:03

A Pápa mióta keresztnév, hogy nagybetű?

Ha akarom, akkor a gyerekem holnaptól lehet Kovács Pápa?

Miért nem tanulsz meg írni?

KissGecihuszár 2013.11.22. 15:35:19

Na, ez a tipikus álmodozás az élet megrontója eklatens példája! Úgy bírom az ingatlanpiaci "szakértőket", akik belenéznek az üveggömbbe és egyből brutális + jelek jelennek meg a szemeik előtt. Mégis mire tetszenek bazírozni? Majd jobb lesz az okádék Kelenföldi panel nyomorrengeteg, illetve a közel 100%-os cigány indexű Rákóczi, illetve Köztársaság tér átlagos m2 ára, mert ott fog -szó szerint- dübörögni az M4? Az van, hogy ezek a városrészek már eleve meglehetősen jó közösségi közlekedési kapcsolatokkal rendelkeztek eddig is, tehát itt egyáltalán nem borítékolható az a fajta robbanásszerű fejlődés, mint ami anno az M3 Árpád híd utáni szakaszának átadása után jellemezte az addig sajnos lepukkantott Váci út, Népfürdő u, Forgách u, Turbina u, Madarász u, Dagály u és környékét. Meg hát azóta volt (és még bőven van!) egy ú.n. válság, mely brutálisan rányomta, -ja a bélyegét az ingatlan piacra is, ergo ilyen jóslásokba bocsátkozni -finoman szólva- meglehetősen veszélyes! Arról nem is beszélve, hogy azon "haváriák" miatt, melyeket mostanában konstans lehet tapasztalni mind az M2, mind a még csak teszt üzemmódban futó M4 vonalakon futó szerelvények esetében, nos ezek inkább értékcsökkentő, mintsem növelő tételek lesznek.

Fashionistas 2013.11.22. 16:40:19

Szerintem sem helyénvaló messzemenő következtetéseket levonni abból, hogy ott lesz a 4-es metró. Az árak eddig is a béka segge alatt voltak ezután is ott maradnak, annyi kitérővel hogy most az ingatlanosok beleirhatják majd a hirdetésbe nagybetűvel hogy a "4 es metró közvetlen közelében"
Budapestnek elég jó a tömegközlekedése annyit nem fog dobni a helyzeten a dolog!
Viszont ha a kereskedelmi ingatlanokat vizsgáltátok volna meg na ott már merőben más lenne a helyzet a megnövekedő átmenő forgalom miatt!!!

zrx_xzr 2013.11.22. 16:47:04

a fizetőképes kereslet gondolom kocsival jár, nem izgatja a naponta füstölő metró és a húgyszagú ülésekkel nyári 32 fokban fűtéssel üzemelő buszjáratok

_B_ 2013.11.22. 16:56:53

A 4-es metró majdani közelsége már jópár éve ott van az árakban. Nem hiszem hogy emiatt még sokat emelkedne. Aki lakást vesz, azért pár évre megpróbál előrenézni, még akkor is, ha felesleges ebben az országban, ahol fél évente tarkón vágják valamivel a gazdaságot. A 4-es metró kb 6 éve minden évben "3 év múlva kész". A környékbeli ingalanok 10 éve "befektetői áron" "befektetőknek ideális" jelzőkkel kerülnek meghirdetésre.

hatja 2013.11.22. 20:36:47

igazából egyetértek a fentebb szólókkal, mivel a 4-es metró pont belvárosi, jelenleg is jól lefedett területeknek épül... a metró ott tudna ingatlan boom-ot csinálni mint pl a XVII. kerület, ha mostantól metróval lehetne Ferihegyi úttól a Blaháig menni az kb megfelezné az ingázási időt és sokan kiköltöznének a zöldebb környezet miatt.

JohnHenry 2013.11.23. 00:36:31

tekintve, hogy huszonévig az újpest-központ állomástól egy sarokra laktam, hadd szóljak pár szót a lakásárakról: azt legfeljebb az eladó hiszi, hogy a metró közelsége _jelentősen_ megdobja a lakása árát - a metró ilyetén közelsége csak irodák esetén számít bármi pozitívat + manapság inkább csak azt jelenti, hogy nem csökkent a lakás értéke mondjuk a felére az elmúlt 4-5 évben.

metrómegállók közelében általában nagy forgalmú csomópontok vannak, vagyis zajos a lakás, nyáron nyitott ablaknál nem lehet megmaradni a kinti zaj miatt, a metró rezgése miatt gyakrabban kell festeni, ezt egy vevőjelölt pontosan tudja is.

magyarán szólva lehet, hogy a lakások ára kevésbé csökkent vagy esetleg emelkedett kivételes esetekben, de vásárló annyit nem fog érte adni, mint amit az agitprop próbál kommunikálni. "magyarország jobban teljesít".

Zsoo 2013.11.23. 10:07:29

"A fizetőképes kereslet kocsival jár"- sajnos még ez a mentalitás.. Az lenne a kérdésem, hogy mi számít az állomások környezetének? Mi az a távolság, amire még hatással lehet?

peppe83 2013.11.23. 12:20:11

Én akkor sem járnék munkába kocsival, ha megtehetném.

hatja 2013.11.23. 15:58:19

@Zsoo: hát a 4-es metró esetén 100 méter, azért épültek 200 méterenként a megállók...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.11.23. 21:17:48

@peppe83:

Akkor lenne érdekes a véleményed, ha megtehetnéd. Így azonban csak ábrándozás.

sronti 2013.11.25. 00:45:03

A legjobb ebben, hogy az M4-től nem gyorsabb lesz a legtöbb esetben eljutni valahová, hanem lassabb.