E poszt élesítésével egy időben mutatják be a Design Terminálban a Graphifesten, milyen is lesz a BKK új metró-(M), HÉV- (H) és dunaihajó- (D) logója. Pontosabban, hogy melyik pályamű nyert. Mivel én is ott ültem a zsűriben, kedves Urbanista-olvasók elsőként ismerhetitek meg a nyertest, és kicsit belepillanthattok a zsűrizés folyamatába is.

Engem leszámítva elég rangos zsűrit verbuvált össze a Design Terminál az új logó kiválasztására (itt posztoltam a listát, meg egy kis hátteret, hogy szerintem miért döntöttek egy új logó bevezetéséről). 

A nyertes logók a Hidden Characterstől: M=metró, H=HÉV, D=Duna

A sok menő arc közt a legmenőbb megjelent alighanem Yo Kaminagai, a Párizsi Autonóm Közlekedési Társaság design igazgatója volt.

Mindenképpen érdekes volt, hogy egy hozzáértő külföldi milyennek látja a mezőnyt. Neki például nem volt világos, miért muszáj betűkkel jelölnünk a járműveket (a HÉV H-ja ugye nem nemzetközi jel, viszont annyira bevésődött nekünk budapestieknek, hogy nem szívesen cserélnénk le), vagy hogy miért használunk színeket a metróvonalaknál és a HÉV-nél miért nem.

Ami nemzeti/földrajzi hovatartozástól független észrevétel volt, hogy szerinte sokan kicsit túlgondolják ezt a logókérdést. Itt nem egy cég arculatát kell közvetíteni, hanem megmutatni, hol a metró.

No akkor néhány szó a zsűrizésről. Elég jó fej volt mindenki, senki sem állt semmiféle prekoncepcióval a tervek elé, de hozzátartozik a dologhoz, hogy senki sem volt maradéktalanul elégedett egyik tervvel sem.

A nyitóképen és a többi fotón is látható Hidden Characters terve nyert végül. A metrólogója szerintem telitalálat - az én listámon is ez végzett az élen - azt azonban a többi zsűritaggal együtt én is fenntartom, hogy a HÉV-logó igazából azért nem a legtutibb. A fenti képen például inkább tűnik egy nyílnak, mintsem HÉV-piktogrammnak. Szóval lehet, hogy azt még továbbgondolják.

Ezzel együtt tök kellemesen mutat mindenhol a kollekció. Egyértelmű, kellemes, egyszerűen jó ránézni. Nektek hogy jön be?

Amúgy az egész logókérdés hátteréről itt olvashattok. Viszont ha már háttér, az azért hozzátartozik a sztorihoz, hogy egy kicsit hamarabb is sor kerülhetett volna az újratervezésre - mint arra szb9 felhívta a figyelmet. Ugyanis az M4 legutóbbi logóverziója azért már megjelent fizikai formában is a város több pontján.

IMG_20131105_104334[1].jpg

Ez amolyan budapesti sztori, mint amikor pályázat útján Ybl Miklóssal terveztettek egy pompás monumentális kutat egy klassz parkba, aztán pár évvel később elbontatták az egészet és felhúzták a helyére a Hősök terét.

Jó, oké, ez azért kisebb munka, kisebb változás, kevesebb pazarlás, de akkor is olyan izé. Úgy látszik ez hagyomány nálunk.

Mindezzel együtt klassz lesz az új logó!

Ha kíváncsi vagy a többi pályaműre is, látogass el a Design Terminálba Graphifestre. Vagy térj vissza később az Urbanistára. Hamarosan posztolok azokból is egy ízelítőt!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest dizájn logó közlekedés metró tömegközlekedés arculat bkk

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr545641967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silent76 2013.11.19. 18:13:54

Szerintem teljesen fölösleges 3-4 évenként új logokat terveztetni. Jó volt a régi is. Az eredeti. Mellesleg a HÉV H-ja mindenre hasonlít, csak H-ra nem... Azt a pénzt amibe azek kerültek, meg amibe a "régi" logok lecserélése kewrül hasznosabbra is lehetett volna költeni.

holmsz (törölt) 2013.11.19. 18:24:04

dizájn-f.o.s.c.h.

Ettől, ha havonta két reggelre tisztára mosnák a szennytől ragacsos buszokat, érdemibb "arculatépítés" lenne ...

Rodolfo63 2013.11.19. 18:28:26

egy darabig eltartott, amíg leesett, hogy a dupla nyíl, az a hév "há"-ja

kikelet_ 2013.11.19. 18:33:33

Nem kertelek, szerintem förtelmesen ronda mind a 3 piktogram. A Batthyány téri mintaképen ráadásul kiválóan látszik, hogy az egyébként se könnyen felismerhető betűk egymás mellett csak tovább rontanak a helyzeten, egy átlag turista a metrók száma és színkódja nélkül nem fogja tudni értelmezni, hogy milyen csatlakozást mutat a tábla...a HÉV-ről meg már beszélni is felesleges..

Ahoj- 2013.11.19. 18:42:31

Nem azért de az új BKV táblákon is a 30 évvel ezelőtti metró logóval jelölik az átszállási kapcsolatoknál a metrót. Az egyértelmű , kellemesen szocdizájnos, minek ez a modern szarra pénzt kidobni, nem lehetett volna azt átszínezni piros meg kék hátterűre?

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.11.19. 18:44:27

A hév esetében rohadtul szerencsétlen ez a "pofáncsapott" H-betű, mikor végre rájössz, hogy az mi akar lenni, akkor máris megszáll az érzés, hogy ez egy ingatag lábakon álló dolog.

A hajókról egy kicsit a dunatévé jut eszembe, de ettől még vállalható... igaz, azt is hozzátehetjük, hogy ez az egész hajókázás egy nagyra fújt lufi.

A metróé még elfogadható lenne, noha elég jellegtelen... de ez alig 15 éven belül már a harmadik logo! A régi szocmodernet valamikor az ezredfordulókor cserélték le egy olyanra, amiről mindig a Transformers jut eszembe... na jó, néha a szófiai metró is. Aztán pár évre rá elkezdték a 2-est felújítani, akkor került az új állomásokra az, ami a négyesére is. (Na annak kapcsán meg mindig az Elektron áruházakra asszociálok - retronom.hu/files/images/IMG_6805.preview.JPG .) Most meg ezek összesen mennek a kukába...

kapucsengő86 2013.11.19. 18:50:34

Hülyén néz ki ez az új logó (amellett persze, hogy tényleg nem is volt semmi értelme újat csinálni). Nekem kifejezetten tetszett az eddigi. Amúgy meg: "lehet, hogy azt még továbbgondolják". Na pont ez a baj, miért mindent azután kell továbbgondolni, hogy már kirakták, előtte miért nem lehetett? :\ Nem játszótér ez a város, sokkal komolyabb gondjaink is vannak azt hiszem, mint hogy "úristen, már legalább öt éve változatlan a metró logója, csináljunk egy újat". BKK, you do it wrong.

greg88 2013.11.19. 18:53:23

ezek elég gagyik lettek. milyen lehetett a többi?!

Napkutya 2013.11.19. 18:56:52

Ez nagyon-nagyon durva KASZA, amit simán ki lehet osztani még a cimboráknak.

Változtassunk meg EGYETLEN szimbólumot, ÉS AZONNAL cserélni kell KÖZPÉNZBŐL, milliókért a táblákat, a matricákat, MINDENT, ahol csak eddig megjelent erről valami.

(Térképek, reklámok, GPS ikonok, plakátok, nem sorolom...)

No, ezt IS FIZETI Mátészalkán, Baján, Esztergomban az adóból AZ is, akinél még aszfalt sincs az utcán...

Bravó fülkeforradalom!

Kiadósan beszopattak(nak) benneteket!

czjanos 2013.11.19. 18:57:15

Szerintem sokkal életszerűbb logót kellene alkalmazni: Tarlós szkanderezik Vitézyvel. Végül is, sport-nemzet akarunk lenni.

con-troll 2013.11.19. 19:04:50

Az, hogy jól néznek-e ki, szubjektív.
Kérdés, hogy a szerepüket mennyire töltik be, vagyis mennyire hatékonyan tájékoztatnak.

A D-ről elég jól látszik, hogy miről szól, az M sem rossz, de a H így nagyon rossz lett.

A stégen lévő tábla (2. kép) ilyen szempontból borzalom.
A M(etró) melletti H(ÉV) logó inkább egy nyílnak látszik (kár volt megtörni és dönteni a H szárait), jelentése első nekifutásra: metró arra.
Ráadásul következetlen, mert fent a metró és a HÉV ikonok színei hordozzák, hogy melyikről van szó (piros=2, lila=5), míg alatta a hajóknál már kiírják számmal is külön.
A turisták, vidékiek nem fogják egyből tudni, hogy mi a piros, mi a lila, tehát az alsó megoldás lenne jobb egységesen mindenhol.
Gondolom itt a design over function nyert, mert a fenti sötét sávban hülyén mutatna, nem látszana a fekete M és H, de a sötét sávhoz ragaszkodtak, mert az így "jól néz ki".

EvilHedgehog 2013.11.19. 19:07:30

Az M-mel nincs bajom.. de az a H az nagyon elcseszett...

A 4-es metrós eset pedig no comment

2013.11.19. 19:09:21

én már ott elvesztettem a fonalat, hogy mi az a H 5; 7; 8? És miért nincs 6?

És mi lesz, ha lesz 5-ös metró? Átszámozzák?
Ha már külön béna jele van mindennek, miért nem lehet külön számozni a járműfajtákat?

Miért 11-es az első hajóvonal? Mi van a 9-10-zel?

Ez mindenkinek egyértelmű, csak nekem nem?

kamarawood 2013.11.19. 19:09:32

Ez semmi, de a Ferencieken a liftnél is a régi logó van GRÁNITBÓL!!!! :D
fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1393731_643375265713341_550230527_n.jpg

Valóban gáz az "új"

kamarawood 2013.11.19. 19:11:00

Ja az M4 minden állomására a régi került fel!!!

Gratulálok.

Napkutya 2013.11.19. 19:12:19

@con-troll: "A turisták, vidékiek nem fogják egyből tudni, hogy mi a piros, mi a lila, tehát az alsó megoldás lenne jobb egységesen mindenhol."

Édes, bágyatag szakszó-barmom!

Nem vitatkozom veled arról, hogy a turisták és a paraszt vidékiek alapból színvakok -nyilván, szerinted ez így igaz-, de, Te ezt TÉNYLEG komolyan gondoltad?

2013.11.19. 19:12:37

Meg a faszér kell külön szín, ha szám is van? OK, a metrón egyszer kitalálták, aztán hagyomány lett, de a héven meg a hajón minek?

Az a Batthyány-teres tábla olyan, mint egy gaypride-lobogó

Jerofejev 2013.11.19. 19:13:06

@kamarawood: szerintem betonból:) de amúgy igen...szokásos szervezettség.

AutosVilli 2013.11.19. 19:17:39

A büdös k...va anyját amelyik kitalálta ezt az egészet, pont úgy volt jó ahogy volt, miért kell minden hagyományt megb..ni.

Alexease 2013.11.19. 19:19:54

A lenyeg, hogy vannak/lesznek, akik k*rv* jol megszedik magukat rajta;) A tobbi masodlagos...

viva.la.revolucion 2013.11.19. 19:21:08

teljesen felesleges volt ez
a régi, kommunista metro logó is hibátlan lett volna ha a képeken látható környezetben és színekkel használják
baszódnak a csicsával közben széthullik az összes jármű
de legalább lehet szórni a pénzt
nyomorékok

sportautomania 2013.11.19. 19:22:07

én csak azt szeretném kérdezni, hogy most akkor az összes táblát, feliratot, matricát, jelzést, prospektust, jegyet, bérletet, cégtáblát, faszomtudjamimindent le kell cserélni? tényleg kurva gazdag ország vagyunk... Moldova írta valamikor negyven évvel ezelőtt egy szatírában: Magyarország nem szegény ország hanem rosszul szervezett ország - ez kurvára igaz erre a békákás-békávés-mutyizós szerencsétlen elbaszott korrupt és rothadt országra

con-troll 2013.11.19. 19:22:11

@Napkutya:
Nem értem, miért kellett minősítened magadat, nem tartozik a tárgyhoz, de a te dolgod.

Mond, mit nem értesz?

és sokan mások az ismert jegyirodákban 2013.11.19. 19:22:40

a H betű kifejezetten szar

egyébként meg TIPIKUSAN EZ AZ A PÁLYÁZAT,

amelynek műveit A KÖZÖNSÉGGEL KELLENE MEGSZAVAZTATNI

czjanos 2013.11.19. 19:24:03

Régi mondás: " A gazdag hadsereg fegyverkezik, a szegény hadsereg öltözködik".

prim 2013.11.19. 19:29:44

@gwr: a ráckevei HÉV a 6-os hév.

focibuzi 2013.11.19. 19:29:48

1. agyamra megy, hogy a bkv érdemi megújítása helyett az éppen aktuális vezetőség egy percet is ezzel foglalkozik. ez egy ezredrangú probléma (már ha egyáltalán probléma). kb az összes járat mocskos, túlzsúfolt (már ha éppen megy). vitézy 3 éve nem képes megoldani, hogy ne lehessen bármikor bármelyik járaton bliccelni. ez azért nem olyan ördöngös feladat ám... helyette logókat terveztet. köszi.

2. a hév H betűs logóját én is csak 10-15 másodperc alatt fejtettem meg, az előző kommentelők ugyanezt írták, de még a posztoló szerint is gáz. hogy lehet egyáltalán beadni ilyen pályaművet? nekik nem tűnt fel? és ezt most hogy? :) önkritika nulla? nyomi, nagyon nyomi.

3. a hév-járatok beszámozása óriási ötlet volt, szerintem csak azok tudják, melyik melyik, akik rendszeresen használják; de gyanítom, a köznyelvben továbbra is mindenki szentendrei, csömöri, stb. neveken forog. szóval az a hülye szám senkinek nem mond semmit. a metrót is általában csak pirosnak és kéknek hívja mindenki, míg az egyes metrót meg földalattinak.

4. több, mint 30 éve élek bp-en, de azon a fekvő Batthyány tér tábláról meg nem mondom, mi jár arra. a metrót tudom fejből, a többit maximum egy örökké magamnál hordott kódkönyvből fogom tudni kiókumlálni.
- a felső sorban van egy lila körben egy törött valami (hosszas gondolkodás után jó esetben rájössz, hogy az egy H betű), aztán az alsóban egy másik lila körben egy 11-es. most akkor mi jár erre?! nem szabad ennyire hasonlító színeket használni. lásd: "a kék az egy szín. a piros is egy szín. a padlizsán az nem szín, az egy zöldség. a ciklámen sem szín, az egy virág." nem vagyok sem grafikus, sem közlekedésmérnök, de csak józan paraszti ész kell ahhoz, hogy nagyon eltérő színeket kell alkalmazni. vagy ha már józan paraszti észre sem futja, nézzék meg a londoni metrótérképet, ott milyen színeket használnak: piros, kék, zöld, sárga, fekete, narancssárga, világoskék, barna. nem középlila, meg sötétlila.

5. ugyanazt a járatot legalább kétféleképp ábrázolják. lásd a fekvő Batthyány teres táblán a piros metró jele csak egy M betű a piros körben, míg ugyanaz a járat az álló táblán már két jellel van megadva (fekete körben egy M, mellette piros körben egy 2-es szám). miért kell bekavarni???!

6. "Mindezzel együtt klassz lesz az új logó!" - lelked rajta. szerintem fos. de majd a közgép legyárthatja az új táblákat, aztán mire mind kész van, készülhet a következő verzió, és készülhetnek az újabb táblák, prospektusok, szórólapok.

ojio 2013.11.19. 19:35:04

Az a H betű szerintem áramszedő.

Visionstar 2013.11.19. 19:35:20

Codálatoszak lettek.

prim 2013.11.19. 19:35:42

@gwr: a csömöri hév meg a 9-es.

kamarawood 2013.11.19. 19:35:49

A földalattis képen sem egyértelmű, hogy most színes logó+színes szám, vagy fekete-fehér logó színes szám lesz a jó?

Ez a koncepció? :D Vicc...

prim 2013.11.19. 19:37:13

Amúgy nemcsak béna a H hanem félreérthető is!!!

és sokan mások az ismert jegyirodákban 2013.11.19. 19:39:35

@prim:

olyan mint egy nyíl, pl azon a battyhány tér táblán:

arra van a metró

valaki megint pénzt kapott a szarért

és sokan mások az ismert jegyirodákban 2013.11.19. 19:40:52

@silent76:

"3-4 évente"

jaja:

minden ciklusban ki kell tömni az aktuális oldal aktuális liblingjét

apukka 2013.11.19. 19:42:27

M, mint Menasha
H, mint Harrisburg
D, mint Detroit

:-)

HgGina 2013.11.19. 19:45:37

Mennyit fizettek ki a Duna TV régi logójának ilyen sz-r lelopásáért?
Ez az egész csak valakinek a zsebét tömi. Nyilván valamelyik Vitézy-rokonnak.
Szána-lom.

Thrasher 2013.11.19. 19:47:52

tudom, tudom, "há' ilyet én is tudok csináni he!".
nagyokos büdösparasztok.

Watchdog 2013.11.19. 19:49:23

Nem kéne a metrókat újraszámozni? Mondjuk 2-3 évente. Legalább arabról rómaira, aztán vissza. Állítólag ilyesmiktől is növekszik a GDP, csak drágán kell csinálni...

@focibuzi: Hogy miért csinálják? Megmondom. Mert látványos, gyorsan kivitelezhető, és azok a percemberkék, akik döntenek, így tudnak "eredményt" hagyni maguk után. Amit a következő generációs percemberkék később persze felülírnak, de ez még akkor is könnyebb, mint pl. egy vállalat működését rendbetenni (ami a dolguk volna).

J.László 2013.11.19. 19:49:52

Hát, a hév H betűjéből, ha agyonvernek, sem találom ki, hogy az a hév. A dunai járatok D betűjére hirtelen azt hittem, hogy az a Duna TV. Az M pedig szerintem túl van komplikálva.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.19. 19:50:54

"nem egy cég arculatát kell közvetíteni, hanem megmutatni, hol"

Meg is mutatják mindet. A HÉV pl. mindig jobbra van.

Ja, hogy az nem nyíl, hanem egy H betű? Ezt senki se fogja tudni.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.11.19. 19:51:25

A HÉV bitang rossz, ha ez volt a legjobb milyen volt a többi? Azt simán vissza kellett volna dobni, azt nem szabad utcára engedni. Mi magyarok sem értjük nemhogy egy túrista...

Inpius 2013.11.19. 19:51:47

A szép az, hogy a városban kivétel nélkül az összes régi logót is meg lehet találni.

nowy 2013.11.19. 19:53:52

"Neki például nem volt világos, miért muszáj betűkkel jelölnünk a járműveket (a HÉV H-ja ugye nem nemzetközi jel, viszont annyira bevésődött nekünk budapestieknek, hogy nem szívesen cserélnénk le) ..." - kinél vésődött be és mi ?!? Max aki,most érkezett Budapestre,de akik használták a HÉVet már az elbaszott számozás elött is,nos tőlük még egyszer sem hallottam,hogy H5.

reccs 2013.11.19. 19:56:30

A H az konkrétan egy rakéta(járat?).

Mailer Daemon 2013.11.19. 19:56:57

Az M még okés, bár felesleges. A D egész jó, de eléggé DunaTV-szagú tényleg. Na de a H? Jesszusatyaúristen.

szb9 2013.11.19. 19:57:00

Itt szeretném megjegyezni, hogy gyakran utazom villamossal és szoktam nézni a táblákat, amiken az útvonal van és az átszállási lehetőségek. Mivel kb. havonta változik vmi buszjárat útvonala, az érintett járatok tábláit (bármely járat ahonnan át lehet szállni az adott buszra) gyorsan lecserélik. Ez mennyibe kerül?
Emlékeztető: a hévek 2011-ben kaptak színeket, számokat és új logókat. Nekem sokkal jobban tetszik ez a fajta, mert látszik hogy H betű és harmonizál a jelenlegi hivatalos metrólogóval is. Elég gagyi ami most nyert.
www.bkk.hu/2011/07/beszamozzuk-a-hev-eket-h5-h6-h7-h8-h9/

J.László 2013.11.19. 20:06:48

@nowy:
Azért vezették be a számozást, mert így akarják a tudatalattinkba szuggerálni, hogy a 4-es után majd jön az 5-ös metró (a hév 5-tel kezdődik!).

Jó hír viszont: 6-os metró már nem lesz.

J.László 2013.11.19. 20:07:51

@J.László:
Ja, bocs, ezt elnéztem. 5-ös metró sem lesz. Ez az. Ezért kezdődik H5-tel a hév.

szb9 2013.11.19. 20:10:12

Zubreczkiben kicsit csalódtam, hogy ehhez asszisztált, mert nemcsak fölösleges közpénzszórás, de ocsmány is. Én a 2011-es logókat támogatom, azokat, amiket pl. itt lehet látni. hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Budapest-metro-hun.png

nikkel odeon 2013.11.19. 20:11:26

Hogy lájtosan fogalmazzak, ez biza elég gagyi lett. Milyen lehetett a többi, ha tényleg ez volt a legjobb? Amúgy meg mi volt a baj a régi jelölésekkel azon kívül, hogy semmi? Vagy már megint annyira jól megy a BKV-nak, hogy nem tudják hová (kinek a zsebébe) tömni a pénzt? Költötték volna inkább bárminek a felújítására, megtisztítására, ez így teljesen felesleges volt.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.11.19. 20:14:08

Az az elképesztő, h ez a logó kb. 100 éve megvan és nekik jó:

m5.paperblog.com/i/66/669250/the-amazing-history-of-londons-most-enduring--L-z1vL1J.jpeg

Ők kicsit több, mint 100 év alatt csináltak 11 metróvonalat és egy logot reszelgettek. Mi csináltunk lassan 11 logót és egy nyomorúlt vonalat reszelgetünk 20 éve.

A londoni vendég nem kérdezte, h minek ez???

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.19. 20:20:31

vissza kell vonni az egész szart. ezek a logok szarok. vibrálnak a szem számára. és volt már végre egy dizájn amit kezdtünk megszokni. elég az állandó múltátírásból!

fizessék ki az összes geciláda csókost, aztán takarodjon mindegyik érintett a faszba!
a BKK-t meg fel kell robbantani és behinteni sóval a helyét.

leaping cat 2013.11.19. 20:23:29

Nyáron turisták kértek segítséget (a 2-es villamoson), hogy hol kell leszállni az 5-ös metróhoz. Aztán rájöttem, hogy a szentendrei Hév-et keresik.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2013.11.19. 20:29:21

Szerintem a jelenlegi metro logó sokkal jobban néz ki, ez valahogy torz hatású, nem harmonikus egyáltalán. A hévé egyenesen szar.

nagykerek 2013.11.19. 20:30:24

Egy sima kommunikációs panelt látunk, amibe Urbanistát is becsücsültették.

Erről beszéljetek, erről beszélhettek.

A BKK/BKV problémák kapcsán hányadik helyre tennének a "megújuló logó" fantasztikus témakörét?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.19. 20:33:41

@nagykerek: vagy ezzel a botránnyal (mert lesz belőle - ha másért nem a 4-esre kitett többmilliós táblákból kifolyólag) kiadták aaz engedélyt a BKK és vitázy kilövésére... az se lenne rossz egyébként.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.11.19. 20:36:03

Lógó bazdmeg, ezt kerestem. Tudtam, hogy 3 fronton verhetetlen a fidesz, de a foci és a díszburkolat mellett sose jutott fejembe a harmadik.
És most kötök három csomót a saját lógómra, nehogy még egyszer elfelejtsem.

JohnHenry 2013.11.19. 20:37:08

a BKK egyik első nagyonfontos újítása volt anno a busztáblák színezése, ez is kb hasonló nagyonfontos dolog.

(ráadásul szar lett a nyertes pályamű is: miféle jármű az az MM? a H egy jobbra mutató nyíl, a D meg mintha a Dunatévének készült volna)

inkább fordították volna a pénzt a járművek takarítására, az ellenőrök képzésére.

JohnHenry 2013.11.19. 20:41:05

@klarky: igen, ez egy érdekes kérdés - vajon tudták-e és ha igen mit gondoltak arról a zsűritagok, hogy nálunk csak dizájnolás és redizájnolás történik.

mindenesetre remélem, azért jó sokba kerül nekünk Dávidka játéka.

axeleda 2013.11.19. 20:47:29

M=Metró
H=Hév
D=Dajó :)

Zb74 2013.11.19. 20:47:55

Elmentek a francba. A londoni földalatti logója legalább hat évtizede változatlan. Pesten meg ilyen fölösleges hülyeségekkel szórakoztok.

GentleSpecter 2013.11.19. 20:48:17

Az a régi Transformerses a legjobb, azt kérem vissza. Az legalább színnel és számmal egyszerre jelölte a vonalakat. Az új meg nem is egy, hanem két logóból áll vonalanként, az M meg a szám. Ezek gagyik.

Ez: www.passportchop.com/wp-content/uploads/2009/05/Budapest-Metro-Logo.jpg

meg ennek az új verziója, ami fent is látható, szuper!

GentleSpecter 2013.11.19. 20:50:09

Illetve nem itt fent, hanem a beharangozó posztban.

Az elsőre gondoltam: m.cdn.blog.hu/ur/urbanista/image/201311/M4_logoterv%5B1%5D.jpg

valakitalánvagyok 2013.11.19. 20:50:35

10 millió grafikus országa.
Ennyi hülyeséget rég olvastam...

Darth Revan 2013.11.19. 20:50:35

na, eleg tre lett. A mostani metro logo jobb. A héves rémes :) A hajos is szar. na :)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2013.11.19. 20:57:12

Béna ez is, mint általában minden, amihez az ún. kreatívoknak közük van. Pénzt biztos nem adnék érte, inkább egy kiadós seggberúgást, de tényleg, kurva bosszantó, hogy városszerte horror összegekért cserélik az összes korábbit, pláne az ilyen gránitból vágottakat. Agyrém. Node inkább örüljünk annak, hogy a busz/villamos jokert nem merték megjátszani...

Apró örömteli meglepetés, hogy nem egyetlen pályázó volt, és ezúttal nem a Közgép nyert. Bár azok legalább kiöntötték volna betonból a menetrendet, az még jól is nézne ki :)

MaczkoLaczi 2013.11.19. 21:02:25

Az egyik hozzászólásban már pedzegette valaki a lényeget. Választások előtt az összes hév megállóban lecserélik az emblémákat és metró lesz mindből, így nem kell újraszámozni. És hipp-hopp máris mennyi metróvonalat építettünk 4 év alatt, míg az előző banda épp csak elkezdeni tudott egyet, azt is mi fejeztük be...

boszorkányság 2013.11.19. 21:04:55

Alulmúlhatatlan!
Zubreczki Dávidnak ez volt élete csúcspontja, meghívták egy bizottságba...

Rodolfo63 2013.11.19. 21:08:16

@Napkutya: én egész életemben budapesten éltem, de szín alapján sose tudtam beazonosítani, melyik metróról beszéltek - mindegyik ugyanolyan színű kocsikkal közlekedik :) kivéve a sárga metrót, azt hozzá tudtam kötni a kocsik színéhez :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.19. 21:09:20

@boszorkányság: ez a blog, és vele a szerző ma már veri a városbanblogos faszjancsikat. ami azért nagy szó...

ez a blog itt és most halt meg végleg! innentől már csak fikázni lesz érdemes idejárni. ennyi.

MP 2013.11.19. 21:09:20

Ugye csak én gondolok arra, hogy ez valakinek jó üzlet???

szellemkor 2013.11.19. 21:13:32

Az leesett hogy a metró logó M-je:
- Két egymás mellett kapaszkodó kar (=zsúfoltság)
- Egy kapaszkodó embert markecol egy zsebes
- Hátbavágásra pofánvágás a válasz!

Fedup Sári 2013.11.19. 21:16:27

Ugye úgy indult az egész történet pár éve, hogy a baromarcúak átszámoztak egy csomó buszt és villamost, mert "nem lehet két egyforma szám". Azóta nem tudom, hogy hányas járatra várok éppen. NA DE: ezek után beszámozták a héveket már foglalt számokkal. Seggfejek.

Majd évente új logók, de ezt már sokan leírták.

És minden nyomorult járműt kárpitos üléssel rendelnek, ami takaríthatatlanul hányingertkeltően dzsuvás szinte azonnal. Persze mit érdekli ez azokat, akik nyilván nem ezekkel a járművekkel járnak, hanem a békákás/békávés szolgálati kocsikkal.

somewhat damaged 2013.11.19. 21:20:46

Ez iszonyatos. És fölösleges. Igazi magyar tempó.

boszorkányság 2013.11.19. 21:22:20

@városjáró:
1et értek.
Eladta magát.
Megtudta, hogy mennyit ér, mennyit adnak érte. Megvették kilora, ahogy mondani szokták az ilyen esetekre.
Megnéztem a pályafutását. Egy igazi próbálkozó. Abban az értelemben, ahogy a hozzánemértő vállalkozókat jelölik meg.
Van képzett és rátermett vállalkozó és van próbálkozó, aki csak a szakmai logót aggatja magára.

"Bevételed volt már a blogolásból?
Igen, az Urbanista, meg a Hütte ugye az Index blogja. A többi az csak passzió - egyelőre."

Megélhetési .....

Uva 2013.11.19. 21:22:33

ez a hev logo eleg szar lett

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.19. 21:27:34

@boszorkányság: szomorú :( és nincs sajnos egyedül. társa lelt az általa már régóta kedvelt lakájoskodókkal, álcivilekkel, beépített bértollnokokkal és kilóra megvett gerincmentesekkel. egy hiteles felülettel ismét kevesebb.

viszont így értékelődik fel a valódi civil városbloggerség :)))

zila5 2013.11.19. 21:28:31

@városjáró:
Szerintem fanyalogj a sajátodon, ezt meg ne temesd, hadd olvassunk néha valami jó hírt is a karámunkról.

Ez a logo-sztori mondjuk pont egy csúnya fejezet, de lesz itt majd jobb is még.

Metrós Bélabá 2013.11.19. 21:32:15

A blogger persze hogy örül hiszen zsűrizhetett meg még biztos a zsebét is megtömte. Fizettek neki azért hogy ezt itt lehozza és örömködjön. Így megy ez.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.19. 21:32:44

@zila5: lesz ez még rosszabb is - hidd meg nekem. ha a saját lefizetett haveroktól akarod majd olvasni a tutit, rálépsz a droidizmus felé vezető tévútra:(

holmsz (törölt) 2013.11.19. 21:33:30

@városjáró: na a te ballib mániádra, facebook cenzorkodásodra aztán nincs szükségünk. kívül tágasabb.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.19. 21:35:35

@holmsz: a bérbloggerség első jele a cenzúráskodás. de ez nem az én műfajom öcsibusz - mellélőttél kibaszottul. na jó, a nyílt nácikat elkergetem a gecibe, de más írhat amit akar. pláne a fészre. mit érdekel az engem?!

holmsz (törölt) 2013.11.19. 21:36:10

@somewhat damaged: hagyd a rasszista dumád vagy helyettesítsd máskor és máshol más népcsoporttal a dumádat, ha van benned mersz! de ne itt.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2013.11.19. 21:39:06

Reméljük, a Danubius Hotel nem perel majd.

dadamHU 2013.11.19. 21:39:15

Nem lesz ez rossz, csak azzal a H betűvel tényleg kezdeni kell majd valamit. Pl.: www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_11_19_ozyy0nnx3t.jpg Szerintem a legjobb amúgy az lenne, ha egy irányba dőlne az összes szár.

EGYIKRESEM 2013.11.19. 21:46:43

Elég ritkán járok tömegközlekedve Bp-en, de valahogy a régi logók beleégtek már a retinámba. El kellett telnie pár évnek az átállásra a régiről, de most már oké volt.

Mi a bánatos fasznak kell lecserélni ezeket ilyen szarul sikerült fosokra? Még ha nem lenne más teendő, akkor okés... vagy az új matricázás fogja egyben tartani a buszokat? Vagy az új logók nem gyulladnak fel, ha leég a metrókocsi?

Szerencsétlen nem-fővárosi meg keresheti ezeket az új jeleket, ha keresi a megállót.
Rá kéne jönni végre, hogy az ÁLLANDÓSÁG egyfajta nyugalmat, komfortérzetet biztosít az embereknek. Jó, tudom, az új logók meg közpénz milliókat a csókosoknak.

szb9 2013.11.19. 21:47:06

@dadamHU: kisszék hokedlin? :)

MaczkoLaczi 2013.11.19. 21:47:47

@dadamHU: Szerintem az első változatod lehetett az eredeti, csak továbbgondolták.

zila5 2013.11.19. 21:51:10

Ó, értem ne aggódj, én senkinek se hiszek, csak a kommentelők ingerküszöbjeit tesztelem néha.
Így feltűnt itt az esti bóklászásaim során, hogy nincs egy jó szavad semmiről, hacsak nem te vívtál ki véletlenül valamit.
Szerintem ez hervasztó. Legalább virtuálisan feldobhatnánk néha egymást ha már odakint tényleg olyan szar minden, ahogy írni szoktad.

Houdini 2013.11.19. 21:53:21

Rohadtul az a probléma - és ez senkinek sem jött le -, hogy a magyar nyelv nem hasonlít egyenetlen világnyelvhez sem, és emiatt a külföldiek számára értelmezhetetlen. Ez egy húzós probléma, hiszen ha kiírod a magyar nyelv szerint, akkor a külföldi nem érti, ha angolul ("nemzetköziül"), akkor pl. már az anyósom sem fogja tudni, hogy mi a faszt jelent az adott tábla. Ezen okból kifolyólag betűvel jelölni egy járműfajtát (lásd HÉV, ami embléma szempontjából elég rendesen el is van rontva) teljesen értelmetlen. Ott van a bécsi példa, ami itthon nem működik. Egy szimpla U betű, semmi cicoma, meg erőltetett design:
hu.m.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:U-Bahn_Wien.svg
Igen ám, csak németül, és angolul is U betűvelvel kezdődik a föld alatt közlekedő tk.-i járművek megnevezése. Hév pedig nincs. A metró megy a felszínen is. A hajót jelölik valahogy? Ki nem szarja le? Megtaláljam a hajóállomást, ez a lényeg. Magyarul a térkép legyen jó.
Nálunk van metró és HÉV is, de mivel egy modern urbanizációs design esetén a külföldiek szempontjából is tökéletesen értelmezhetőnek kell lennie a piktogram/jelölés rendszernek, ezért más, speciális módszerhez kellett volna folyamodni (mellékesen megsúgom, hogy ha a dupla H-t nem törték volna kerékbe középen, akkor egy harmónikus, elcsúsztatott, dupla H betű embléma kerekedett volna ki ugyanebből a koncepcióból, ami kb. +10 perc munka lett volna a tervezőnek....). A betűvel jelölés ebben az esetben véleményem szerint óriási hiba!

b738 2013.11.19. 21:53:57

Jaaaaj, már megint valamelyik havernak elfogyott a pénze, vagy nincs megrendelése.
Annyira viccesen néznek ki a szakadt járműveken az új logós matricák meg táblák. A retek metrón meg a külvárosi retek buszokon csak úgy fénylenek a táblák. Nincs is fontosabb...
Az "M" egy vicc, a "H" egy hányadék, a "D" meg rendkívül ötletes. Csak gratulálni tudok.

Theremin 2013.11.19. 21:58:44

Volt egy fiucska itt pár éve aki diplomamunka keretében tervezett arculatot
www.turizmusonline.hu/aktualis/cikk/uj_dizajnt_tervezett_a_bkv_nak_a_krea_vegzose
Kutyának sem kellett pedig mennyivel designosabb!

Amugy logo tervezés helyett pályfelujitasra kene kolteni

civil polip 2013.11.19. 21:59:13

Tegye fel a kezét, akinek tetszenek az új logók!

Köszönöm.

egyinges 2013.11.19. 22:05:28

Úgy gondolom, hogy ezek a logók nem azért kellenek (kellenének), hogy a BKKV, vagy mi a cég neve, arculatát tükrözzék, hanem azért, hogy a "paraszt" megtalálja a metrót, HÉV-et, villamost, stb. Szimplán információs célja van. Ezekkel a sz..okkal csak elbizonytalanítják az utasokat. Németországban van egy bazi nagy U, vagy S betű egy négyszögben, vagy körben (unterbahn, Stadtschnellbahn). Még az is megtalálja, aki nem beszél egy szót sem németül.

zila5 2013.11.19. 22:12:16

@egyinges:
Mintha egyik nap úgy láttam volna, hogy a terhes nő hasából legalább kivették a három kést.

smartdrive 2013.11.19. 22:12:33

hány milliárdba került ez a csak a Holdra szálláshoz vagy a Manhattan-tervhez hasonlítható nagyságrendű project?

triumphator · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.11.19. 22:25:00

Van, akinek ezek a valamik tényleg tetszenek? Ez volt a legjobb pályamunka?

Gera 2013.11.19. 22:25:51

Száz százalékig felesleges és értelmetlen, de ami pláne érthetetlenné teszi ezt az egészet, hogy szinte még meleg az eddigi logó, annyira új. Erre tényleg csak néz az ember, hogy miafasz?

De legalább még szar is, legalábbis a H, de az nagyon. Értelmezhetetlen és önmagában sem szép, de az kifejezetten csúnya, ahogy kilóg a társai közül.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.11.19. 22:27:41

Amúgy most esik csak le. A Hidden Characters nyerte a munkát, ők meg nem csináltak semmi mást, mint a nevükhöz híven elrejtették a betűket.

Mondjuk a legjobban a H esetében sikerűlt a dolog, mert azt már ők sem látják, de a többi sem semmi.

Nomen est omen. Ennyi történt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.19. 22:28:41

Boldogság önti el szívemet, lám, rendbe tették a közösségi közlekedést, és már csak ilyen jelentéktelen többmilliós designprojekteket kell lefuttatni, hogy valódi vonzó alternatíva legyen a budapesti gyorsvasúthálózat.

(Jövő héten tervezek metrózni. Milyen logót kell a jövő héten lesni? Nem akarok eltévedni.)

Bezzeg az idióta németek. Már annyira haldokolnak, hogy Münchenben 40 év alatt komplex gyorsvasúthálózatot építettek ki, a repülőtérre két gyorsvasút is kijár, a szerencsétlenek sosem fogják megtudni, milyen is a csuklóson az elsőajtózás, no meg az éjszakai transzfer a kocsiszín előtti betonplaccon...
A nyomorékoknak még arra sem telik, hogy a metró és hév emblémájukat érdemben megújítsák. Nevetséges, hogy a teljes angolszász területen az U betű tulajdonképpen lassan 100 éve a metrót jelenti. És még kézen sem áll.....

hu.wikipedia.org/wiki/S-Bahn

www.google.hu/search?q=u-bahn+logo&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=vNeLUrOmHsiotAaql4GICw&ved=0CDAQsAQ&biw=1280&bih=810

Háló Őr 2013.11.19. 22:33:42

www.bkk.hu/2013/10/a-bkk-arculata-a-legjobbak-kozott/

Erre meg most ki akarják dobni a díjnyertes arculatot, hogy ezeket az új vacakokat álltsák be?? Ne már. A most érvényeseket kéne rendesen, normálisan használni!

JohnHenry 2013.11.19. 22:36:01

ja ha már buszok, a 7-es vonalán mikor számozzák újra a buszokat? az is nagyonfontos volt.

rexter 2013.11.19. 22:36:13

a H-t mindenképp egyenesre kelle venni aztán jólesz. mondjuk nem sok értelme volt, de ha megmarad, és egyenes lesz a H akkor jólehet.

milyen színű lesz a négyes metrő? ez ebből nem derül ki sajna. nehogymár zöld legyen? hülyeség a héveket nem mindenhol zöld zsámokkal jelölni.

JohnHenry 2013.11.19. 22:38:44

@smartdrive: gyanítom, hogy a Puli kevesebből fog eljutni a Holdra, mint amibe ez a redizájn kerül nekünk.

humorpalanta 2013.11.19. 22:38:58

Egyrészt teljesen felesleges ez az egész. Másodrészt, miért csak meghívottak adhattak be pályázatot? Harmadrészt miért volt róla irtó nagy kuss? Negyedrészt hogy lehet kihozni győztesnek egy olyat, amelyik nem felel meg, mivel a H konkrétan nem értelmezhető? Ha nem felel meg, akkor nem felel meg és nem hirdetünk győztest. Ezt a pályázatot eleve ki is kellett volna zárni a H betű felismerhetetlensége miatt. Egy normális országban ezt tették volna. De egy olyan országban, ahol megpályáztatják, hogy ki végzi el legolcsóbban, majd még x összeget fizetnek neki a munka elvégzésére a szerződésen felül, abban az országban azt csinálják, hogy kihozzák a győztest, megkapja a pénzt, majd utána kinyomtatják, felszerelik, aztán rájönnek, hogy ez alkalmazhatatlan, aztán leszedik és visszatérnek az előzőhöz. Ötödrészt, nem gondolják, hogy ezt meg kellett volna kérdezni az emberektől? Végülis a buszokat is átfestették, igaz, hogy volt egy hagyományos színterv, de hát a hagyományt ki nem csinálja le... Hiszen egy jobboldali párttól ki várná a hagyomány és a régi értékek tiszteletét, nem? Ha Vitézynek lenne önbecsülése, kihátrálna az egész projekt mögül és lemondana, s az egészet a tarlósra fogná, s akkor legalább attól az idiótától megszabadulhatnánk a következő választásokon, főleg most, hogy már 5 nyamvadt évre kell önkormányzatot választani...

Gera 2013.11.19. 22:48:01

@humorpalanta: Ez valami vicc? Az összes ilyen hülyeséget Vitézynek köszönhetjük, ő az, aki a saját kis terepasztalaként használja a budapesti tömegközlekedést, szépen eljátszogat vele.

Na jó, Tarlós is ott van azért a szeren az utcaátnevezgetéssel meg a zászlórajzolással, ez igaz.

barli 2013.11.19. 22:50:56

Megvan!!! A hév jele rovásírással van leírva :)

Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere 2013.11.19. 22:53:52

bele se merek gondolni, milyen lehetett a többi pályamű, ha _ez_ lett a győztes...

szb9 2013.11.19. 22:54:29

@rexter: az új metró bizony zöld lesz, mindig is az akart lenni, a hévvonalakat már pár éve előrelátóan átszínezték

somewhat damaged 2013.11.19. 23:00:24

@holmsz: ostoba vagy. Magyarországon most egyszerűen így mennek a dolgok, oldalfüggetlenül. Ennek semmi köze rasszhoz, vagy ahhoz, hogy valaki magyar-e, vagy sem. A mentalitáshoz van köze, amit sikerült elsajátítanunk a megszállás alatt, és tökélyre fejlesztenünk azóta. Beleértve a te hörgésedet is, ami érzékenykedéssel eltereli a figyelmet a valódi problémáról: a fölösleges pénzkidobásról, a nyerészkedésről. (Mondjam, hogy melyik népcsoportokat szokták az elvbarátaid ilyen érzékenykedéssel vádolni?)

barli 2013.11.19. 23:02:51

Ki kéne írni még egy kiegészítö milliárdos pályázatot a V, B, S, R, T, L, F betükre is (villamos, busz, sikló, repülö, taxi, libegö, fogaskerekü)!!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.19. 23:09:14

@humorpalanta:

"miért csak meghívottak adhattak be pályázatot?"

- Majd te fogsz kaszálni egy H-betű megrajzolásán. Kis naív!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.19. 23:11:38

@holmsz:

paraszt proli stílusod itt is előjön szépen ... pont ilyen köcsög vagy, ... s...d le a ballib csókosaid himbilimbijét, fröcsögj, de kerüld ezt az itteni normális társaságot, nincs itt szükség a magadfajta gyűlölködőkre.

humorpalanta 2013.11.19. 23:31:01

@Gera: Tudom, hogy a Vitézy hülyeségei, de ha rákennék egymásra a dolgokat, talán lejárathatnák egymást annyira, hogy az első 5 éves önkormányzati választást ne nyerjék meg...
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Én aztán nem értek az ilyenekhez, de vannak jól rajzoló, ötletes emberek. Nem vagyok naiv attól, hogy kimondom azokat a kérdéseket, amik a fejemben vannak, amik ennek az országnak a problémái.

Extrex 2013.11.19. 23:37:14

Végiggondolta bárki, hogy mekkora költsége van egy ilyen apró arculatváltásnak? Az összes tájékoztató tábla/füzet/metróban az ajtó feletti járattájékoztató 8x/kocsi... és még sorolhatnánk. A tökúj még át sem adott 4es metró már kihelyezett arculati elemei kuka. Bravó!

És mi az, ami ezt indokolja: semmi.
Észrevehetnék, hogy nem ilyen bohózatokat kéne rendezni, hanem valóban tenni valamit azért, hogy a rozsdás minden nap meghibásodó 3as metró ne essen darabjaira.
szerintem ha ezt most végigviszik, kinéz nekik egy feljelentés és ügyészi vizsgálat a közpénzek nem körültekintő, felelőtlen elköltése miatt.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.19. 23:59:46

@Extrex: "Észrevehetnék, hogy nem ilyen bohózatokat kéne rendezni, hanem valóban tenni valamit azért, hogy a rozsdás minden nap meghibásodó 3as metró ne essen darabjaira."

talan ki kellene cserelni...
az meg nem ket filler

a dizajn elemekrol meg nem tudom hogy a csereje mennyibe kerul, viccesnek amugy vicces :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.20. 00:04:42

@humorpalanta:

Elsőre syzmájlit akartam a komment után rakni, hogy poén-vicc-tréfa, nehogy megsértselek. Aztán nem raktam, mert rájöttem, hogy komolyan kell venni amit mondok (továbbra sem áll szándékomban megsérteni téged), mert ezek bizony a lopást is államosították....

Vittore. 2013.11.20. 00:22:32

Csak tudnám, hogy mi a szart keres ez itt az Urbanistán? Másodszor, ki a tököm ér rá ilyenekre, mert én munka mellett tuti nem, bár én csak a GDP-t állítom elő. Harmadszor, Zubreczki Dávid jól is teszed, hogy nem szólj hozzá a kommentekhez, ezzel a poszttal elég jól lejárattad magad, konkrétan fel kellett volna állni ott az asztalnál, azt mondani, hogy ez az egész szar, és erről írni. A metró logó az logikusan egy M betű, a HÉV-é meg valami teljesen értelmezhetetlen nyíl?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.20. 00:58:15

@Vittore.: "A metró logó az logikusan egy M betű, a HÉV-é meg valami teljesen értelmezhetetlen nyíl?"

aha a kisfoldalatti meg KF nem ? :)))

Case · http://streetartbp.hu/ 2013.11.20. 00:59:26

Mi a francnak új logó? Jó, leszámítva azt, hogy majd kurvasok pénzért lehet új táblákat gyártatni? Plusz még borzalom ronda is, az a HÉV-es H egy vicc, de a D se jobb semmivel. Az Urbanista blogot én meg alapjáraton szeretem nagyon, de az ehhez a szeméthez, meg intézményesített zsebredlgozáshoz való asszisztáláshoz jár azért egy masszív Arany Lófasz. Komolyan, szégyen ez a blognak és a szerzőnek is.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.11.20. 01:00:36

szerintem a metronal nem kellett volna a szamozast eroltetni, ugyse lesz nekunk annyi hogy az alapszinek elfogynanak :)))
az M2 koztudomasulag meg nem piros metro, hanem kelet-nyugati metro...

ColdWellEr 2013.11.20. 01:22:23

Ha cinikus akarnék lenni, én is elkezdeném, hogy szar az új design (mellesleg: az), hisz a mostani sokkal jobb (mellesleg: az), meg hogy ez az új HÉV-logó katasztrófa. Pedig, ha a mostaninak pont az ellenkező szárait hosszabbították volna meg (www.bkk.hu/apps/arculat/img/agazat-hev.png), akkor a Bécsi villámot formázó S jelre kísértetiesen emlékeztetett volna. A mostani metró jellel meg pláne semmi bajom, szerintem az eddigi legjobb a nemzetközi trendeket tekintve. Azt meg, hogy minek kell a turistaprogramnál többre úgysem jó hajóknak gyorsvasúti embléma, és miért szerepelnek egyáltalán metró+hév térképeken, továbbra sem értem.

De lépjünk ki egy kicsit a cinizmus szürke ködéből, mert ez az egész nagyon messze nem erről szól. Bakker! Hisz egy rakás állomáson még mindig a legrégebbi jel van kinn (vagy a másik 2-3 verzió tetszőleges kombinációja)! Semmi sem egységes, ergo tök fölösleges újat tervezni, hogy legyen egy ötödik forgalomban lévő változat is? K***a jó. De tényleg.

Emberek! Lassan 10 éve szarakodunk egy nyomorult metróvonal megépítésével, és mióta elkezdték, a 10-ből 4 állomást már átneveztek! Már, hogy ne csak az oda kihelyezett metróemblémák problémájáról beszéljünk. Ez a probléma. Nagyon sokan lerágták, hogy persze kellett a lé valaki zsebébe. Ez fix, de ezt mindenki tudja.

Itt arról van szó, hogy az emberek nem látnak semmi fejlődést. Tudunk fejlődni? Franc tudja, de igaziból le is szarjuk. Átnevezünk 200 utcát, teret, repülőteret, hidat, oszt' jónapot! Változás van, az köll a Zembereknek. Jön ide egy ilyen Mr. Szemüvegedreugrok, és megoldja a problémát. Ha már fejlődés nincs, akkor majd állandó változtatgatásokkal, átnevezésekkel, meg újradizájnolással jól zsongásban tartjuk azt a sok zombit, legyen min szüttyögniük, addig sem azzal foglalkoznak, mit lopunk össze itt. Ez is gyönyörű mintapélda.

Csak gratulálni tudok azoknak a nyomorékoknak, akik ezt az egészet kitalálták. Felháborodni már nem látom értelmét, úgyis csak magamnak ártanék vele...

nem várt fordulat 2013.11.20. 01:28:06

nem értem ezt az egészet. egy szép nagy barna körben pisor-fehér-zöld belsővel: NEMZETI METRÓÁLLOMÁS

oszt jónapot.

agimano 2013.11.20. 01:40:23

Ezek elég szarok lettek, főleg a HÉV-es, nem kellett volna nyertest hirdetni:) remélem, megelégszik azzal a BKK, hogy kihirdette a nyertest, és nem cseréli le a mostani logókat, amíg valaki nem tervez könnyen értelmezhető, szép logókat helyettük.

2013.11.20. 02:46:03

kellenek a véletlenszerűen kitalált színek meg számok a hévekre, hogy aki nem egy vidéki jobbágy féle ember és nem minden nap azzal csövezik be a városomba hogy eltartsam az adómmal még véletlenül se tudjon a jövőben eligazodni

annyira a rózsaszín héven szerettem volna mindig is utazni kösztarlós, nekedse fogom lehugyozni a sírodat ahogy orbánnakse ánem

2013.11.20. 02:49:24

valaki járjon már utána hogy névszerint ki is a kormány kis táblagyáros haverja, akinek a portékájával minden utcasarkot, boltot, buszt és megállót évente újra felszerelnek.

tiborc2008 2013.11.20. 03:11:51

Elfogytak az átnevezhető utcák, hogy erre a faszságra kellett időt, pénzt, energiát elbaszni?

Mr. Közbiztonság Szilárd 2013.11.20. 04:02:58

@Zb74:
Nem hat évtized az, hanem majdnem 12.
Azóta csak apróbb módosításokat csináltak rajta.

A tetves büdös kurva BKK-nak meg Vibuzynak ilyenekre van pénze (ez azért szintén lesz vagy 50 millió forint az összes cserével, de lehet, hogy 100 is) meg ideje, de arra nem volt képes több mint 3 év alatt, hogy az időalapú jegyet bevezesse.

Mindennek a tetejébe még nagyon szarul is néz ki az egész.

@valakitalánvagyok:
A 10 millió grafikus meg egy orbitális barom országa.
Te nem a 10 millió grafikus közé tartozol.

@dadamHU:
Nem lesz rossz, mert már most szar.
De a te verziód is.

A H egyébként nemzetközileg kórházat jelent (még a magyar KRESZ-táblákon is!), szóval kurvára nem szerencsés jelölés.

@Theremin:
Hát ez is elég szar lett, de legalább ezt nem fogadták el.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
"Nevetséges, hogy a teljes angolszász területen az U betű tulajdonképpen lassan 100 éve a metrót jelenti."
Akkor London ezek szerint nem az angolszász nyelvterületen van. Náluk ugyanis a metró jele egy piros karika, középen egy vízszintes sötétkék csíkkal, benne meg az állomás nevével vagy az Underground felirattal. De U betű sehol.

@holmsz:
Hát ennél idiótább indoklást nem nagyon olvastam még, pedig elég régóta tudok olvasni.

@Vittore.:
Ja, azt kellett volna.
Csak ahhoz gerinc kellett volna.
Ja, meg akkor nem kap érte pénzt.
Mert nehogy azt hidd, hogy ezt a cikket nem a BKK fizette.

@ColdWellEr:
"Emberek! Lassan 10 éve szarakodunk egy nyomorult metróvonal megépítésével"
Na, van egy olyan metróvonal is, amit eddig titkoltak?
Mert a 4-es metróval több mint 20 éve szarakodnak, tehát az nem lehet az, amiről te írsz.

minnifield űrhajós · https://www.facebook.com/MutasdMiSzepetHallgatsz?ref=bookmarks 2013.11.20. 07:16:37

mindenképp muszáj betűkkel jelölni a dolgokat? nem lehetne a metrónak egy metró logo, a villamosnak egy villamos logo, hajónak hajó, stb. ?

gipsz.jakab 2013.11.20. 07:32:16

ezért megint elfojt pár csilliárd amiből megint csaló bűnöző politikusok kaptak vissza... 2/3-ot...

mi a lóf@sznak rohadó járművekre évente új logót ragaszgatni?
lehet ezzel takargattyák a rozsdafoltokat?
én még ingyen se ülnék fel ezekre a haláljáratokra...

gipsz.jakab 2013.11.20. 07:33:42

@tengerecki: "muszáj betűkkel jelölni a dolgokat? nem lehetne a metrónak egy metró logo, a villamosnak egy villamos logo, hajónak hajó, stb. ? "

hm... jó ötlet... de ez nem jutott eszükbe... kevés volt a sok csilliárd forint...
ezt most bedobtad, de majd 2 év múlva ez lesz a számla melléklet mint "ötlet"

gipsz.jakab 2013.11.20. 07:38:42

@Houdini: "németül, és angolul is U betűvelvel kezdődik a föld alatt közlekedő tk.-i járművek megnevezése. Hév pedig nincs"

persze hogy nincs...
nincs még egy ijjen agyatlan barom ország ahol "helyi érdekű vasút" nevet adnának valaminek...
agyatlan barmok a magyarok ! mind... (na jó, rajtam kívül...)

gipsz.jakab 2013.11.20. 07:43:10

úgyhogy kár volt az agyatlan "H" betű szép ábrázolásán ennyit tökölni...
amikor eleve atz értelmetlen rövidítés rövidítése...

majd jönnek az okosok hogy írjuk mellé angolul is...
pl: "LÓCAL Interest Railway" azaz angolul "RIV" :)

gipsz.jakab 2013.11.20. 07:45:04

@EGYIKRESEM:" Mi a bánatos fasznak kell lecserélni ezeket ilyen szarul sikerült fosokra? ... Rá kéne jönni végre, hogy az ÁLLANDÓSÁG egyfajta nyugalmat..."

:))))

örüjj neki hogy nem VISSZAMENŐLEGESEN cserélik le....

mert a szentkétharmadnak ahhoz is joga lenne...

gipsz.jakab 2013.11.20. 07:50:31

Magyarország = fideSS = lógók országa...

Muad\\\'Dib 2013.11.20. 07:58:24

@gipsz.jakab:
A te hülye agyad nincs, nem helyi vasutak külön névvel külföldön:
Linzer Lokalbahn
Wiener Lokalbahnen AG
Insbrucker Verkehrsbetriebe
Karlsruher Verkehrsverbund
...

gyapjumelleny 2013.11.20. 08:20:07

tulbonyolitottak, ketlem hogy a HEV jelét bárki egybol H betunek nézné... miért nem jó a rögtön felismerheto egyszeru betu?

krampam 2013.11.20. 08:22:23

Tényleg, mi a retkes fakírnak kellett? Csak ezt nem írta a kedves posztoló. Vagy csak az én figyelmemet kerülte el?
Egyébként persze jó ez, felpezsdíti a grafikus szcéna életét, de akkor is... Valami állandóság jó lenne ilyen téren.

Zuzzant 2013.11.20. 08:29:15

Ócska szar mind!
Legfőképp a MELEG karos M. a H csak szimplán buta fos.

Lényeg hogy megint milliárdokért lehet pénzt eltapsolni!

Olyan ez a szakma is mint a magyar filmgyártás - senki sem szereti, senki sem érti és csak az kíváncsi rá, aki benne van.

Gombperec hídlakó 2013.11.20. 08:34:43

Bécsben a metrók logója a következőképpen néz ki: az adott metróvonal színével kiírva, hogy U1, U2 stb.
A szín látszik, tehát a bécsiek, akik ismerik a színkódokat, egyből látják, merre menjenek. A turisták, akik nem feltétlenül tudják, hogy az U1 a piros, az U2 a lila stb, azok látják a számot, és tudják, hogy merre menjenek. És ha tavaly, vagy 5 évvel ezelőtt is voltak Bécsben, akkor most nem vakarják a fejüket, hogy ebben a hónapban vajon melyik fura képrejtvény jelöli a metrót, mert hosszú évek óta ugyanaz a jelölés.
Mondjuk nem is füstöl el kétnaponta a metró, lehet, hogy azért, mert ott a bevételt valóban fejlesztésre, javításra, karbantartásra stb. költik, nem pedig a haverok marketing cégeinek a zsebét tömik meg.

beengedő vilma (törölt) · www.liverpoolfc.com 2013.11.20. 08:46:30

ronda és felesleges volt millikóért megcsináltatni. de ez tipikus budapesti dolog...

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.11.20. 08:47:30

Elmondom, mit olvasok le a Batthyány téri piktogramokból:
Előre van a tér, a cég logója pedig egy „D” betű.
Itt áll meg a kettes metró, jobbra pedig az ötös.

Eltaláltam mindent?

belgabela 2013.11.20. 08:52:54

Mi baj volt az eddigiekkel, A HÉV meg olyan, mintha egy nyíl lenne.

Nygma 2013.11.20. 08:56:31

Nekem tetszik A dupla vonal a metró és a hév esetén olyan mint a vasútvonalban a két sínpár. Viszont a H szerintem is zavaró, elsőre én azt hittem hogy egy jobbra nyíl és azt mutatja merre van a Hév megálló.

Gitche 2013.11.20. 08:57:29

ehhh. kevés dolog tetszett a városban, az egyik az új metró logó volt.. akkor ez is kuka, van mégújabb. ez kevésbé tetszik.

(a másik amit remélem nem cserélnek le, mert az egész brilliáns: a taxi jelzés a drosztokon, ami körbejárva minden irányból olvashatóan sárga taxi egy plexi csőben. Na az brilliáns. akkor már inkább veszni hagynám ezt a logót, mnit azt..)

belgabela 2013.11.20. 08:57:47

@Nygma: Pedig egyértelműnek kellene lenni egy piktogramnak. Ha megtévesztő, máris sok bajt okozhat.

Nygma 2013.11.20. 09:00:31

@belgabela: Ezért írtam, hogy nekem tetszik kivéve a dőlt H. Az M és a D rendben van. Csak ki kell egyenesíteni a H-t.

korcs10 2013.11.20. 09:12:25

Életbevágó ügy volt ez az új loggó, gondolom volt előtte konferencia, evés, ivás, utána kézfogások, pénzmozgások, találkozás, új munkahelyek teremtése- táblatervezés, táblakihelyezés darabonként 10.000 Ft-ért.
Hasznos munkát végeztek, na! A cikk is fantasztikus! 3x elolvastam, annyira csodálatos lett a loggó.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.20. 09:14:19

@Muad\\\'Dib:

"Linzer Lokalbahn
Wiener Lokalbahnen AG
Insbrucker Verkehrsbetriebe
Karlsruher Verkehrsverbund"

- Ezeket hogy jelölik a megállóban?

korcs10 2013.11.20. 09:14:22

@beengedő vilma:
A Nemzeti Loggógyárnak már fogytán volt a munkája, a cigis loggókból kapott lét már elverték, most kellett egy új loggó, amin még rugózhatnak.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2013.11.20. 09:16:21

Nem tudom, a kevés vonal = olcsóság dolgot honnan szopták, mert a metrók mindenbe integrálódnak, és kábé hatezer helyen kell cserélni mindent. Nem biztos, hogy Ybl kútja volt a drágább.

De sebaj, majd ha vesznek új metrókocsikat, vagy felújítanak pár mozgólépcsőt, akkor pár év múlva ismét lesz egy nagyon jó indok ennek a most elfogadott szarnak a lecserélésére.

Mikrobi 2013.11.20. 09:16:30

A metró emblémája nem lett rosszabb, mint volt, de a HÉV-é röhejes, úgy néz ki, mint egy útbaigazító tábla (jobbra menj!)

korcs10 2013.11.20. 09:18:08

Mennyibe került ez a lopás? Írjátok azt is le, mennyiért gyártják le és cserélik le a táblákat. És kik! Melyik cég!
Anyátok p...-ját, rabló banda.

gipsz.jakab 2013.11.20. 09:20:35

@Gombperec hídlakó: "Bécsben a metrók logója a következőképpen néz ki: az adott metróvonal színével kiírva, hogy U1, U2 "

budapesten ugyanígy volt MINDIG is...
amig a kommancsok uralkodtak 60éven át
nem értek rá lopni mert vadászni jártak...
amióta a dakota törzs van hatalmon minden agyament...

Mikrobi 2013.11.20. 09:22:33

Ami a színeked illeti: miért kell a HÉV három vonalát és két hajóútvonalat ugyanannak a színnek a különböző árnyalataival jelezni? Követhetetlen egyveleg! Akkor már maradt volna az összes HÉV színe zöld, a hajóké meg lehetett volna kék.

miro132 2013.11.20. 09:24:27

Nem értem miért kell 2 db tábla a meglévő piros/kék/sárga metro táblák helyett. Jo lenne ha megtartanák a szineket es a kültéri táblákon ezekkel jeleznék azt hogy melyik metro található alul.
A metro tábla OK lenne ha szinekkel lenne kombinálva. A HEV es a Hajo tábla gáz..

2013.11.20. 09:29:49

Ez egy rakás SZAR. Felesleges is, régen minden jobb volt!

korcs10 2013.11.20. 09:35:48

@miro132:
Mert egy tábláért már nem akartak annyi pénz elkérni és javasolta egy szakember, hogy legyen 2 tábla, mert akkor legálisan lehet lopni.

valakitalánvagyok 2013.11.20. 09:39:18

@Mr. Közbiztonság Szilárd: köszönöm a bemutatkozásod, örülök, hogy vannak még önazonos emberek!

trai 2013.11.20. 09:59:10

A kiállított pályázati anyagok közül valóban EZ volt az elfogadható...
DE...
Ha éppen az MKE tanára Auth Attila jegyzi a Metro arculatot, - már a 4-es vonalon is kihelyezett logóval! - akkor igazábol AHHOZ IGAZÍTVA kellett volna a "H" (hév) és "D" (dunai) jelet is - már a pályázati kiírásban is - elkészíttetni!... - vagy az eredeti tervezőtől kérni a további kiegészítéseket... ( mert így illene!)

ot002 2013.11.20. 10:09:14

Jaj ne, nagyon rondák :(

Mr. Maki 2013.11.20. 10:21:45

@trai:

szerintem nem de ezen nem fogunk osszeveszni.

Zubreczki Dávid · http://urbanista.blog.hu 2013.11.20. 10:44:14

@szb9: @városjáró: @Metrós Bélabá: @Vittore.: @Case:

kedveseim! a zsűrizésért egy fillért sem kaptam, még csak az ingyen pogácsából sem vettem :)

leírtam ebben a posztban is, meg az előzőben is, hogy mik nem tetszettek: hogy hülyeség a 4-es metró úgy, ahogy van; hogy ha már logócsere, akkor előbb kellett volna (kösz szb9 a fotót); hogy kár a bajuszos bácsiért és hogy nem vagyok maradéktalanul elégedett ezzel a verzióval sem, mert a HÉV-logó szar stb. stb.

viszont nem értem, h miért gáz, ha megmondtam a véleményem nekik is, ha megkérdezték és nem csak a blogon puffogok?

folyton oltom a városvezetést, ha hülyeségeket csinál, aztán ha megkérdezik, szerintem hogy kéne inkább akkor durcásan elfordulok?

onnantól kezdve a kritikának semmi értelme nem lenne.

nem azért kritizálok valamit mert punk vagyok és megrögzött lázadó, vagy mert valamelyik politikai oldalnak akarok kedvezni, hanem mert szerintem lehetne jobb is egy csomó minden

na písz :)

furo80 2013.11.20. 11:13:22

Yo Kaminagai a párizsi "bkk" dizájnvezetője nem véletlenül A karatekölyök filmböl ismert mester? Tisztára olyan.

FeroxX 2013.11.20. 11:15:19

Őszinte leszek.

Grafikusi végzettségem van, és formatervező mérnöknek tanulok.

Szerintem ezek a logok borzalmasak!!!

Semmi baj nem volt az előző kerek-nyilas féle M betűs logoval..

Muad\\\'Dib 2013.11.20. 11:27:42

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nem erre vonatkozott a válasz, mivel a kijelentésben sem erről volt szó.

Egyéb:
Mellesleg külön jókat szoktam röhögni az ehhez hasonló ámokfutásokon, ami egy-egy új logó, arculat kapcsán végigsöpör a "művelt" hazai kommentelőkön. Mondjuk pont tegnap volt egy bejegyzés Svédország új turisztikai logójával kapcsolatban, ott nem jelentek meg ugyanezen arcok fikázni, hogy azt egy óvodás is meg tudta volna rajzolni (amúgy igen), és milyen gagyi, hogy lehetett ezért pénzt adni. Mert nálunk csak akkor illik valamit fikázni, ha itthoni.

gipsz.jakab 2013.11.20. 11:54:26

úgy látom ennek a JAPO-nak az egyetlen referenciája volt
hogy ő tervezte a PIROS PÖTTYÖKet az ázsiai kiskölkök seggére !

FeroxX 2013.11.20. 12:28:48

amúgy támogatom, hogy akinek nem tetszik ez az új" logo az látogassa meg a facebook-jukat és írja le oda is a nem tetszését, hátha változik valami!

www.facebook.com/hiddencharacters

humorpalanta 2013.11.20. 12:49:14

Tudjátok mit? Elvonatkoztatok mindentől. Nem érdekel, hogy új logó, nem érdekel semmi. Egy valami érdekel. Hogy lehet kihozni győztesnek egy pályázatot, ami eleve nem felel meg, mert a zsűri szerint sem megfelelő? Ezt egyszerűen nem értem. Biztos bennem van a hiba, én nem értem a pályázatok lényegét.

peacefroggg 2013.11.20. 12:58:50

@Zubreczki Dávid: és akkor ez most mennyire végleges döntés? tényleg le lesz cserélve minden vagy csak megnézték, hogy mi a felhozatal grafikuséknál?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.20. 12:59:47

@Muad\\\'Dib:

Valóban elbeszélünk kicsit egymás mellett, DE:

- Helyi érdekű vasút --> HÉV

- Karlsruher Verkehrsverbund --> NEM KV lesz belőle, hanem S-Bahn

147Break 2013.11.20. 13:20:17

Én azt gondolom, hogy érdemes lenne (lett volna) egységesíteni az eszközöket (pl. nem piros meg kék metro, amikor van száma is), hanem színekkel, járatszámokkal és betűvel is azonosíthatóvá tenni azokat, mindezt a magyar terminológia szerint: elöl a szám, utána az eszköz, csináltam is rá egy szkeccset, pl.:

http://www.forfour.hu/!misc/transport_logo.jpg

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.20. 13:39:55

@147Break: ezek nem rosszak, bár én kör formába tenném őket. de ettől még semmi szükség az arculatváltásra, de még csak az arculatteremtésre sem. csakis a hamis illúziógyárásról szól a dolog, hogy pesten mekkora nagy a hálózat. miközben a buszokon kívül nudli az egész. párizsra hajazni meg, kb mint egér és elefánt összevetése - csak mert mindkettő szürke és négy lába van... szánalmas az egész. miközben a BKK egy összvonalhálózati térképet képtelen 2011 óra öszedobni.

Vaandor 2013.11.20. 13:49:03

@Zubreczki Dávid:
Az nem baj, hogy részt vettél, vegyél részt máskor is, mert az jó.

A baj, hogy az előző cikkben nem válaszoltál őszintén a címre, és most is csak egy félmondattal intézed el, hogy "egy kicsit hamarabb is sor kerülhetett volna az újratervezésre". Mintha félnél, hogy az őszinte hang, ami (a blogod útján) idáig vitt, most gondot okozhatna.

Mert az őszinte válasz bizony az, hogy NINCS szükség új logóra. A mostani jel teljesen jó, fiatal, modern, a Hév illesztve van hozzá, (a hajókat illeszteni lehetne).
Most kialakított koncepció van a fekete és a színes változat használatára is, ellentétben a mostani "győztessel", ahol teljesen kaotikusan szerepel színes alapon fekete, színes alapon fehér, fekete alapon fehér, fekete alapon színes változat.

Káosz. Pazarlás. Fölöslegesen.

Vaandor 2013.11.20. 13:52:44

Ps.:

EGYETLEN mentsége lehetett volna a pályázatnak: ha sikerül ízlésesen egy jelbe integrálni a betűt és a számot, mert ez könnyebbség lenne a színtévesztőknek. Ilyesmi egyáltalán nem történt, maradnak a kétkörös jelek.

Remélhetőleg a régi betűkkel!

Case · http://streetartbp.hu/ 2013.11.20. 17:52:34

@Zubreczki Dávid: Ez mind szép és jó lenne, ha nem egy olyan dologról lenne szó, ahol tényleg teljesen egyértelmű, hogy semmi másról nem szól az egész, mint arról, hogy egy raklap pénzért le lehessen cserélni a város összes BKK tábláját. (Azt meg senki nem feltételezte, én legalábbis nem, hogy ezért pénzt kaptál.) Borzalmasan sok minden van amire kellene a cégnél pénzt költeni, folyamatosan megy a panaszkodás, meg a dráma, hogy jaj, mindjárt összeomlik az egész budapesti tömegközlekedés, stb. Ebben a helyzetben meg egy ehhez hasonló, ráadásul alapból is felesleges pénzkidobás még nagyob pofátlanság. És ehhez asszisztálni, akár zsűritagként is pedig szerintem nem volt jó döntés.

2013.11.20. 18:34:00

@Muad\\\'Dib: és gondolom ott is a budapestihez hasonló gyakorisággal cserélgetik az arculatot, aztán miután úgymond lecserélik, otthagyják a régieket is.
Így tökfelesleges emiatt bosszankodni, demagóg módomn azt mondani, hogy a mi pénzünkből baszakodik a BKK, mert valójában minden rendben van.

boszorkányság 2013.11.20. 21:48:49

@Zubreczki Dávid:
A kritikus sem szól bele a színház terveibe, előadásába. Csak azt mondja el, hogy mit látott és mire értékeli.
Nem megy el beleszólni a dramaturg munkájába, nem szól bele a rendezésbe, a színészi munkába. EZÉRT kritikus, ezért mondhat róla véleményt.
Na itt veszett el kegyet becsülete.
Nem hiszem, hogy meg tetszik érteni, mert akkor fel kéne állni, akkor meg ugyebár oda a megélhetés :(

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.20. 22:27:23

@147Break:

Jók!

Ha a betűt teszed előre? Csak az A, meg E buszok miatt kérdezem.

butyko 2013.11.21. 02:17:42

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Karlsruher Verkehrsverbund= Karlsruhei Közlekedési Szövetség De,például a Bécs környéki Hév-ek összefoglaló neve :Wiener Lokal Bahn és a térképeken a jelzése WLB illetve egy kék,kör alakú jelzésben fehér S betű.A " városi" közlekedés :Wiener Linien,fehér négyzetben piros-fekete jelzés,mellette piros téglalapban fehér felirat. Ausztria politikailag elmaradottabb nálunk,így a két vezető párt színét együtt használják,szinte mindenhol:piros-fehér ill.piros-fekete vö.:ARBÖ,ASKÖ autóklubok

butyko 2013.11.21. 03:53:50

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ez a bécsi metró és villamos hálózat térképe. A térkép alján megtalálod a WLB vonalát.Azonban a WLB vonal Baden városából indul HÉVként közlekedik Vösendorfig (előtte a Shopping City-Süd:) ),majd onnan villamosként megy tovább egész a városközpont Opera (Oper) végállomásig.Ezen a részszakaszon a városi díjszabás érvényes,amit KERN (mag - városmag) szóval jeleznek.Ez egy díjzóna. Látod,a többi vonalnak csak szám és betű jelzése van.Egyébként érdekes,hogy az osztrákok még a villamost is a föld alá tudják dugni,ha szükséges.

Zubreczki Dávid · http://urbanista.blog.hu 2013.11.21. 05:20:42

@boszorkányság: értem, mit akarsz mondani, de ez akkor lenne helytálló, ha logót terveztem volna (az lenne a "rendezés"), miközben én oda is kritikusnak mentem. Mint ahogy a momésok, vagy a párizsi meg a londoni "bkk" dizájnvezetői.

Zubreczki Dávid · http://urbanista.blog.hu 2013.11.21. 06:55:33

@147Break: @Vaandor: az összes kommentben felmerült - értelmes - kérdést feltettem a BKK-nak, többek közt ezt is. Elvileg ma lesz válasz

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.21. 07:38:23

@butyko:

"a Bécs környéki Hév-ek összefoglaló neve :Wiener Lokal Bahn és a térképeken a jelzése WLB illetve egy kék,kör alakú jelzésben fehér S"

"A térkép alján megtalálod a WLB vonalát."

- Most akkor egy vagy több vonala van?

147Break 2013.11.21. 07:56:41

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ebben a kontextusban sztem a szám a fontosabb, azt tettem előre, de persze el lehet játszani a formákkal. Ez csak egy 10 perces vázlat. :)

Azért alapvetően ez nem egy egyszerű feladat, számos kritériumnak kell megfelelni. Legyen a lehető legegyszerűbb, kis méretben is jól látható, könnyen asszociálható és azonosítható, de mivel külföldiek is ez alapján tájékozódnak, valamennyire kövesse a nemzetközi sztenderdeket, gondolni kell a gyengén látókra, színvakokra vagy -tévesztőkre, de eközben szem előtt tartani a gyártási költségeket is... és akkor még nem is beszéltünk a tiltásokról: nem szabad, hogy bármilyen módon bármilyen balesetet, sérülést vagy instabilitást szimbolizáljon, még akaratlanul sem. Szép feladat.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.21. 09:31:58

@Zubreczki Dávid: ebből már nem jössz ki tisztán ~dá~. az utóbbi időben számos értelmetlen, drága közpénzpocsékoló sunyi szar mellé odatetted magad. részes lettél a gépezetnek. ilyen egy megélhetési szurnalusta. :) nem gond, csak el kell ismerni és elfogadni, hogy mész a blogjaiddal együtt a süllyesztőbe - ahogy számos haverod/szaktársaid is ment.

de nem kell aggódnod. erre a mentalitásra is van sajnos kereslet :(

Zubreczki Dávid · http://urbanista.blog.hu 2013.11.21. 09:40:12

@városjáró: :* én is szeretlek Tamás, amióta csak a Fidelitas-konferencián megismertelek. Kiváltképp az észérveid miatt kedvellek, meg hogy végigolvasod a posztjaimat, azután ezekre érdemben reagálsz, és hogy lehet veled vitázni :) <3

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.21. 09:49:59

@Zubreczki Dávid: óh az konferenszia 2008-ból. szép próbája volt a fidesznek hogy megához édesgesse a független és/vagy ellenzéki arcokat. sok évükbe telt, de beértett a cukorkaosztásuk. már akinél.

de tudod, hogy én nem csak a neten vagyok őszinte, hanem élőben is, és azt is tudhatod, hogy nem konkrétan veled lett bajom, hanem hogy egy újabb független arc adta el magát a rencernek. de hát élni kell valamiből, ha másként nem hát eképp. sok sikert hozzá! én meg maradok aki voltam: a sima paraszti ésszel bíró városi szemelők őszinte hangú (értsd meg nem vett) szószólója.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.21. 09:58:19

egyébként is tanulságos volt az akkori rendezvény. előrevetítette mit hoz majd a fideszes jövő. ellopják amit csak bírnak. akkor még csak az ernyőket, ma már az országot.

varosjaro.blog.hu/2008/10/04/varosalmodas_urania_2008_oktober_4

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.11.21. 10:01:58

A blogger az egyik híradóban is szerepelt ezen szar kapcsán.

A felvezetőben elhangzott: Ötödik logója van a 4-es metrónak, menetrendszerinti indulása nulla.

Ezt nem lehet dícsérni, ide zsűrizni sem szabad elmenni. aki itt zsűrizik (a külföldieknek megbocsájtható, ők tudatlanok bizonyos szempontból, hiszen nincsenek a mindennapi hazai történésekkel tisztában) az a pénzlopást támogatja kimondatlanul.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.21. 10:25:37

Ja és ha már fidelitas konfenecia, akkor a fotóversenyük eredményét se feledjük: urbanista.blog.hu/2008/10/05/milyen_lesz_a_fideszes_budapest/fullcommentlist/1#c3554223

Sok mindet előrevetített. Sajnos kevesen láttuk át akkor elég jól...

Hypofx 2013.11.21. 15:59:13

Mutyi:)))) hihetetlen, de legalább a "mi" szarunk gondolhattak a kormanyhoz huek....

cso zsi 2013.11.21. 18:49:41

Förtelmesek.
Ezen kívül: bárki rá tudja vágni, hogy a H7 HÉV merre megy? Vagy a H1?
Én, az öregedő pesti, aki ritkán használta a HÉV-et, anno a nevéről tudtam, amikor a rádióban bemondták, hogy a "szentendrei HÉV vonalán baleset miatt..." és tudtam, mit kerüljek el.
Azt is egyből vágtam, ha a csepeli HÉV felsővezetéke szűnt meg pár méteren.

Udo von Raumschiff · http://udomongya.blog.hu/ 2013.11.22. 02:23:26

A felkértek köre garantálta az eredményt. Mindegyik grafikus/stúdió ugyanabban a stílusban utazik, ami most (2013. nov.) éppen nagyon trendi, istenmájer, szinte kötelező. A Behance tömve van 300.000 hasonlóval, 10 perc szörfözés után mind egybefolyik, és van bennük egy nagyon közös: mindnél a trendiség az elsődleges szempont, hogy jól mutasson a behancén - a többi szempont totál mellékes. Úgymint: gyakorlati használhatóság, informativitás, áttekinthetőség, megjegyezhetőség, és (az ábrázolás görcsös kényszere nélkül) valami szimbolikai megfelelés.

Ez az arculat is olyan, mint egy haute couture ruhaálom: a kifutón megtapsolják, a sztájlisztok áradoznak... csak megmozdulni nem lehet benne, szétszakad, mindenbe beleakad, és még fel is fázol benne. Lehet, hogy megtestesíti a lehető legjelenebb jelen trendjét az öltözködésben - csak épp az öltözködésre alkalmatlan, és ha kimész benne az utcára, mindenki kiröhög, aki nem sztájliszt...

Kedvencem, a stúdió aki a galériájában vitriol-, fagyálló- és biohazard-színű boroscímkékkel villog. Naon trendi, csak minden normális embert elriaszt az adott bor fogyasztásátől...

Ezeknél sokkal józanabb, letisztultabb grafikai megoldásokra lenne szükség.

trai 2013.11.22. 10:56:21

Az Örs-vezér téri aluljáróba MOST kerültek ki a nívós, új, korszerű eligazító-táblák... rajtuk ott a HÉV-logó is ("H"),amely IGAZODIK a mindenhová MÁR kitett - a megnyíló 4-es vonalon is! - Metro "M" stílusához...
Azaz, FELESLEGES ezt "újra-gondolni"...
www.bkk.hu/2011/07/beszamozzuk-a-hev-eket-h5-h6-h7-h8-h9/

Még a Dunai (hajó) "D"-je várat magára...
www.bkv.hu/hu/kozlemenyek/utazzon_hajoval_a_munkaba

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.11.22. 15:51:32

@valakitalánvagyok: 10 millió grafikus országa? Meg 10 millió focistáé. Bezzeg a 30 perc után lihegő ember NB1es, hát ő aztán meg tudja mondani, hogy csak 8-at kapni felér egy győzelemmel az nem szégyenletes vereség. Ugye így gondoltad?

Ha belegondolsz akkor a tájékoztató logó első és legfontosabb feladata az, hogy *ne legyen félrevezető*, ne legyen félreérthető se nagyon. Ami nem irányt jelez az véletlenül se hasonlítson egy nyílra.

Ha egy tartós logót, amivel kapcsolatban a "kőbe vésett" sokszor nem csak üres frázis, hanem szó szerint értendő, időtlenre kell tervezni, a rövid távú trendek, divatirányzatok figyelmen kívül hagyásával. Ahogy a bébiételre sem raksz divattól függetlenül sem méregzöldet, sem a sugárzásra utaló "glow" effektet...

Ha felfogod, hogy ezeket miért szokás sokszor betű alakú logóval jelölni, vagy valami londoni szintű minimál logóval (de azon is van felirat) akkor rájössz: ide nem csak grafikus kell és az üzenet átgondolásához marketinges, hanem bizony a betűtervezést, tipográfiát tanult szakember is aranyat ér.

Ehhez képest 0 csapatmunkával idehánynak valamit, amiről sok minden eszünkbe jut. Leginkább az a politikai törekvés, miszerint, darab darab alapon az alkalmatlan embernek is adjanak diplomát. Ha ugyanis tanul, addig sem munkanélküli.

Persze értem: a 10 év alatt képzett, semmihez sem értő "grafikust" is kell foglalkoztatni, ehhez pedig legjobb egy olyan pályázat amin a hasonlók közül ő lehet a legkevésbé rossz, és a munkáját úgysem kötelező használni, vagy ha igen, hát politikai akarat kérdése ugyanígy lecserélni.

Tudom. Igenis legalább akkora teljesítmény ezen a pályázaton helyt állni, amennyire győzelemmel felérő teljesítmény lenne egy andorai megyei negyedosztályú csapat ellen a válogatottunknak csak 8-0-ra kikapni...

sogeking 2013.11.22. 19:42:00

@én már a fény gyermeke vagyok:
Tervezzek az avatarodhoz egy logót? :)

Amúgy az M szerintem két kapaszkodó embert ábrázol. A nagy tömeg miatt a bal oldali a másik fülét húzza, a jobb oldali pedig az útitárs hónaljszőrzetét szorítja.

indafoto.hu/sogeking/image/20077117-158b9e77/374071

Albu 2013.11.25. 00:03:33

„hogy miért használunk színeket a metróvonalaknál és a HÉV-nél miért nem”

Nekem különbözőnek tűnik a lila, narancs és rózsaszín, mégha lányos is.

Major Malfunction · http://weyland-yutani.org 2013.12.08. 08:12:22

Fenomenális érzés lesz naponta a rózsaszín HÉV vonalán járni. :/

Major Malfunction · http://weyland-yutani.org 2013.12.08. 08:14:10

@Major Malfunction: Arról nem is beszélve, mekkora egy ász ötlet betűszót rövidíteni. Ennyi gőzzel lehetne a BKK is "B".