~dá~: KÖKI Terminal - indafoto.hu

Eladó a KÖKI Terminál, de várhatóan nem lesz, aki megvegye. Pedig egy épp ma közzétett felmérés szerint minden adottsága megvolt, ami egy sikeres másodvonalbeli bevásárlóközponthoz kell Európában. Akkor mégis mi volt a kudarc oka? [A teljes cikk az Indexen olvasható.]

tovább »

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: gazdaság ingatlanpiac kispest bevásárlóközpont köki xix. ker köki terminál kereskedelmi ingatlan sibrik miklós út ferihegyi repülőtérre vezető út vak bottyán utca

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr165641730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

holmsz (törölt) 2013.11.18. 17:02:11

Mi és ho lvolt adott? Ne bomoljatok már!

Zb74 2013.11.18. 18:13:17

A felhozott okok egyike-másika (a rosszul megtervezett beltéri szökőkút mint epic fail, vagy hogy a késve elékszült tetőkertről/kilátóteraszról a kutya sem értesült) helytálló, viszont van, amiről egyáltalán nem esik szó. Ez pedig az egész bevásárlóközpont belsőépítészeti igénytelensége, leszámítva persze az érdekes világítást. Egyrészt van egy csomó rideg és üres átjáró, összekötő folyosó - pl. az Obi és a tulajdonképpeni bevásárlóközpont között -; másrészt maga a pláza is igénytelennek és sivárnak ható fehér-szürke burkolatokkal van tele. Az indexes cikket illusztráló MTI-fotók nagyon jók, de szebbnek mutatják a helyet, mint amilyen valójában. A blogbejegyzés elején látható, izgalmas függőkertek meg nem is tudom, hol vannak; talán csak a látványterven "léteznek". Még egy ilyen sivár, steril bevásárlóközpont tán az egész országban nincs. A cikkben másodvonalbeliként említett Corvin Pláza vagy bármelyik vidéki Árkád igényesebb és barátságosabb, mint a Terminál.

Ennek pedig az a következménye, hogy az élménybevásárlás mint olyan a Köki Terminál esetében értelmezhetetlen. Oda senki nem megy lófrálni, sétálgatni, céltalanul lődörögni, mint az Arénába, Árkádba, Westendbe; így az ilyenekből nem is lesz ott vásárló.

Az a - főleg a facebookos hozzászólásokban előforduló - gondolat, miszerint a környéken alacsony a vásárlóerő, és ezért bukott a Köki, nem állja meg a helyét. Lehet, hogy a közvetlenül mellette fekvő lakótelepre ez igaz - bár távolról sem a kispesti lakótelepek a legolcsóbbak a városban -, de itt egész Dél-Pest legnagyobb bevásárlóközpontjáról van szó, márpedig Dél-Pesten sok a kifejezetten puccos lakópark és családi házas övezet. Nem, szerintem pontosan fordított a helyzet: az ingatlanfejlesztők túl alacsonyra lőtték be az igényszintet, és ennek megfelelően csináltak egy olyan puritán plázát, amelyhez képest talán még az Ázsia Center is igényesen néz ki, pedig ott aztán tényleg nincsenek márkás üzletek. A dél-pestiek meg azt mondták, hogy jó, akkor járunk továbbra is az Arénába meg az Árkádba. Kocsival nem olyan rettentő nagy a távolságbeli különbség, az élmény meg egészen más.

Zubreczki Dávid · http://urbanista.blog.hu 2013.11.18. 18:30:32

@Zb74: igen, jogos. ez valóban csak látványterven létezett, ezért is raktam be :)

volt szerencsém látni az eredeti belsőépítészeti terveket, elképesztő, mennyi minden nem valósult meg belőle. az óriáscsillár csak az egyik elem ezek közül

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.11.18. 20:02:04

semmi szükség nem volt ott egy ekkora plázára. se csicsásban se szürkében. az volt csoda hogy eddig bírta. csak a kivágott kiserdőért kár... azt már nem hozza vissza semmi.

cso zsi 2013.11.18. 20:54:08

A gyorsforgalmi felől autós becsalogatója van az épületnek?
Az ilyen intézményekbe többnyire tömegközlekedek, pedig az Ázsia felé nem az igazi, ott mégis voltam, ellenben ide eljutnék egy metróval, de csak a félresikerült szökőkút, és az idióta "kuki" logo netes verziójáig jutottam.

oleszt 2013.11.19. 14:15:03

Szerintem az is gond, hogy aki tényleg rendszeresen járna oda bármelyik üzlet miatt az inkább autóba száll és elmegy máshova, mert ott biztosan eltéved, és km-eket kell gyalogolni egyik célponttól a másikig. Vagy csak én vagyok idétlen, mert mindig így járok. Átláthatatlan az egész.

humorpalanta 2013.11.19. 16:16:52

Eleve rosszul van megépítve, sőt, megtervezve. Vagy a vasút fölé kellett volna hosszanti irányban, vagy 90 fokkal elforgatva a mostanihoz képest úgy, hogy aki a vasútról jön, vagy a metróról, vagy a buszról, s át akar szállni, komolyan el kelljen haladnia boltok előtt, nem pedig ez a besétálok és kisétálok szisztéma szerint. De még így is lehetett volna jó, de nem kezdtek semmit a földszinttel. Az úgy halott, ahogy van. Ez pedig egy hiba. A vizes dolgot most hagynám, az magában visz mindent. Aztán ott van, hogy óriási terek vannak belül, de nem is lehetne őket kihasználni, s még így is zsúfoltnak érzed miatta tudat alatt. Ráadásul a kajáldák el vannak rejtve mindentől távol. A TESCO is el van rejtve hátra, s mivel túl messze van, már nem is csalogató. Aztán tényleg hangulattalan az egész. De még így is az a legnagyobb gond, hogy nem reklámozták magukat jól. Én biztos, hogy készítettem volna 5-6 oldalas kis kiadványokat, hogy mi hol van, hogy lesz, s azokat egy-két hónapon keresztül minden nap adogattam volna a metróbejáratnál. A metróra is kellett volna rakni kis térképeket. Sőt, az átjáróba kis pultokat is elhelyeztem volna, hogy valami terméket kínáljak átmenetileg, vagy kóstoltassak, vagy bármi, ami felhívja a figyelmet, s bele lehet csempészni a pláza nevét, már jó. Röhej, de ezeknek a költsége semmi nem lett volna az építkezés mellett. De ezek csak ültek a babérjaikon.
Szerintem ezt olcsón nem lehet megmenteni, belsőépítészetileg át kell alakítani, sőt, én még a bejáratokat is áttenném máshova, s leszarnám az összeget, mert jelenleg ez minden, csak nem jó semmire.
Már az építésnél úgy kezdtem volna, hogy a MÁV-val tárgyaltam volna arról, hogy a vágányok felett legyen, még az állomás átalakítását is fizettem volna. Aztán a metróperonokat úgy csináltattam volna, hogy az érkező peron mellett legyenek kis üzletei a fenti nagy üzleteknek. A Ferihegyi reptérre vezető utat meg le kellett volna vinni a föld alá, hogy ne zavarjon, aztán a mellette lévő buszvégállomás felé is lehetett volna egy földszinti kirakat. A végállomás mellett is egy park, sőt a felüljárót is átalakíttattam volna, hogy az autók közvetlenül onnan tudjanak jönni. (Aki nagyot akar kaszálni, annak sokat kell költenie)