Emlékeztek még az ijesztően alámosott munkagödörfalra, a 4-es metró építkezésénél? Mint kiderült nem csak laikus szemmel nézve nem volt rendben a dolog. A BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatósága most tájékoztatott, hogy a leállították az építkezést:

 

Az Urbanista blogon megjelent „Ijesztően néz ki az alámosott metrógödör Kelenföldön” című bejegyzésre reagálva tájékoztatjuk, hogy az M4-es metró őrmezői kijáratának építésekor alámosott munkaterülettel korábban, már a cikk megjelenése előtt szembesültünk. Miután a vállalkozó többszöri felszólításunk ellenére sem teremtette meg a partfal megfelelő védelmét, a támfalépítés munkáit azonnali hatállyal leállítottuk. Ezzel párhuzamosan a beruházás mérnökén keresztül utasítottuk a kivitelezőt a gyalogosútvonal azonnali elterelésére, a partfal megfelelő védelmének megtervezésére és biztonságos megtámasztására. A továbbépítés csak akkor folytatódhat, ha utasításainkat végrehajtják.

Üdvözlettel, 

BKV Zrt. DBR Metró Projekt Igazgatóság

 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest metró építés kelenföld négyes metró xi. ker sasadi út

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr575619269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2013.11.07. 12:49:35

"Miután a vállalkozó többszöri felszólításunk ellenére sem teremtette meg a partfal megfelelő védelmét, a támfalépítés munkáit azonnali hatállyal leállítottuk."
Nem éppen a támfalépítés felgyorsítását kellene szorgalmazni? Az ugyanis kényelmesen megfogná a rézsűt, ugyanis pont az a célja, arra van tervezve.
Esetleg előtte pár talajszeg és lőttbeton teljesen biztonságossá tehetné a támfalépítési munkákat.

kergelepke [UK] 2013.11.07. 13:24:18

@atpijkamo: A kedves narancsruhás munkaerő meg töltse csak nyugodtan a kavicsokat a partfal tövében. Legfeljebb ráomlik és akkor az ásókarmaival kiássa magát. Csak előtte vegyen nagy levegőt.

seik 2013.11.07. 13:35:01

"utasítottuk a kivitelezőt a gyalogosútvonal azonnali elterelésére"

Tegnap estére megtörtént. 50 centivel odébbhúzták a kerítést :)

Donjon 2013.11.07. 13:45:33

Csodás, itt megyek el nap mint nap. Most, hogy esősebb lett az idő még rizikósabb a dolog.
Attól még nem tartok, hogy leszakad, azt reálisabb veszélynek látom, hogy lezárják az egész gyalogos útvonalat. aztán meg közelíthetem meg a pályaudvart fél Kelenföldet megkerülve.
Ugyanis itt szoktam parkolni a kolesz előtt és átgyalogolva közelítem meg a vonatot. Ha ez a lehetőség is megszűnik, akkor mehetek az Etele tér környékére parkolni, araszolva a tömegben az Egér úton és parkolóhelyre vadászva. :(

béla a görög (törölt) 2013.11.07. 14:08:17

Akkor már csak olyan álnaiv kérdések maradnak, hogy a megrendelő miért a sajtóból értesül a kivitelezés hiányosságairól - ez egy cseles kérdés, ha nincs mérnöke az a baj, ha van de szarik arra amit mondd az a baj, ha van de elhallgattatja az a baj és így tovább.
Röviden miért nem lehet valamit normálisan/szabályszerűen csinálni? Tudom pénzbe kerül. Meg a mérnökök és a munkások nem politikusok, nehogy már rájuk legyen költve a pénz.

_B_ 2013.11.07. 14:15:16

"elterelik" a gyalogosforgalmat?? Mégis hova? Már az ott álló épület faláig el van terelve, a pályaudvart sártengeren át lehet megközelíteni. Őrmezőn lakóknak meg dupla szopás, mert át kell vergődni a sártengeren megkerülve az egész építkezést.

Laciii 2013.11.07. 14:28:27

@béla a görög:
Hol írják hogy a sajtóból értesültek róla?
Azt írják már többször is felszólították csak nem történt semmi.
Ezt az egész projektcég - főkivitelező - generálkivitelező - alkivitelező - al-al-al-alkivitelező - Sanyi katyvaszt kéne megszüntetni és akkor nem kellene felszólítgatni, meg leállítani.

kérdő jel 2013.11.07. 14:31:40

oszt kötbér van ilyenkor?

peelou75 2013.11.07. 14:43:56

Na eddig ide jártunk hétvégente markoló-spottolni a dzsermekkel, de ezután ez asszem ugrott. Az elterelésre én is kíváncsi leszek,meg kell majd kerülni a koleszt???? Bicajjal még hagyján, de a gyalogosok durván beszopódhatnak.

Kerti Öröm 2013.11.07. 15:24:50

@Frady Endre: Most miért nem verses formában írtad meg ezt? :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2013.11.07. 15:49:56

@Kerti Öröm: Kérlek! :)

E krízisen úgy jutunk át,
Ha a támfalazós munkát
Megcsináljuk mihamarabb,
S rézsűnk marad egy nagy darab,
S nem pedig szétcsúszott kettő.
Magasságos óvjon ettő'!

Kerti Öröm 2013.11.07. 17:14:21

@Frady Endre: Köszönöm. Így mindjárt jobban feldobta a napomat a kommented.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2013.11.07. 18:52:12

Nem voltak rosszak az előző rézsűs poszt kommentelői, akik építőmérnöknek kiadva magukat azt kommentelték, hogy mennyire rendben van az amit látunk és nincs ok aggodalomra.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2013.11.07. 20:48:26

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe: Az az igazság, hogy ebből az egy fotóból nem lehet megállapítani, hogy mekkora a leomlás kockázata. Ahhoz valódi talajmechanikai adatokra lenne szükség (belső súrlódási szög, kohézió, drénezetlen nyírószilárdság, meg ilyenek...)
Kerti Öröm és bogyo112: Kösszy! :)

Diorella Queen 2013.11.07. 22:33:53

Biztos szartak kifizetni a vállalkozót.
Állami cégeknek dolgozni nem szabad.

lobster thermidor 2013.11.08. 07:45:26

Tegyük hozzá, hogy a fotó elkészültekor a munkaterületen csak egy ember viselte a kötelező védőfelszerelést, tehát az egyéb szabálytalanságokon kívül a munkavédelmi felügyelettől is kijárna a vállalkozónak egy méretes bírság.
Persze ha fidesz közeli cég építi az állomást, akkor más a helyzet, nert mint tudjuk a profit optimalizálása miatt rájuk nem vonatkoznak a hatályos jogszabályok, ha pedig mégis, akkor vagy felmenttést kapnak alólui, vagy gyorsan átírják azokat,

Vak 2013.12.10. 08:26:34

@béla a görög: Nem a hozzáértés és a kivitelező megbízhatósága alapján történhetett a begbízás, hanem a hovatartozás volt a mérce!