Vannak dolgok amik rémesen idegesítenek sorba állásnál, ám szerencsére ezek többségére van megoldás: egyszerű sorterelő szalag, amilyeneket a repülőtereken rendszeresen alkalmaznak. Ezek egycsapásra megoldják az olyan gondokat, hogy ki volt ki előtt, vagy ha több ablak van, akkor melyikhez álljunk sorba, no meg azt is, hogy ne kígyózzon a sor keresztbe minden járókelőnek.

Nem tudom mióta vannak kinn, én csak a napokban fedeztem fel, hogy a KÖKIN a jegypénztárnál kiraktak egy ilyen rendszert. Igaz az emberek még simán mellette állnak sorba, na de nem megy minden egycsapásra. A mozgólépcsőn jobbra állást is megtanultuk egyszercsak.

Nektek tetszik?

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest metró tömegközlekedés sorbanállás pénztár kispest köki xix. ker bkk

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr375561870

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.10.10. 15:00:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roltii 2013.10.10. 13:48:14

jó! mindenhová ilyet! postákba, gyorséttermekbe, mozibüfékhez stb! A legtisztább, legjobb megoldás szerintem.

Locassen 2013.10.10. 15:49:02

Nemtom, én már annyira hozzászoktam a hazai sorállási hagyományok bájos anarchiájához, hogy ezek a vágóhídi karámrendszerre hajazó terelőelemek valahogy lélektelennek és kultúridegennek tűnnek számomra.

Praktikus hasznukat nem elvitatva persze.

Kobaljov 2013.10.10. 18:31:38

Elvileg szeptember 30-tól vannak:
www.bkk.hu/2013/09/egysoros-rendszert-vezetunk-be-kiemelt-penztarainknal/

Mondjuk a fényképezett helyen ha eleve csak egy ablak van akkor csak mérsékelten hasznos (az úton keresztbeállás ellen, meg hogy az épp sorrakerülőnek ne legyen a nyakán a következő, persze csak ha betartja az "itt várakozzon" kérést).

A MÁV a Keleti-Pályaudvar aluljárós pénztárainál pár éve már kipróbálta, anno működött is (biztonsági őrök segítették a működését az elején) nem tudom ott megvan-e még.

Budai Andris · http://polgarda.blog.hu 2013.10.10. 21:43:51

Jó, nagyon jó.

Persze azok, akiknek az elsőajtós felszállás nem tetszik, azok továbbra is hőbörögni fognak.

"Adják vissza a régi Facebookot!"

arod75 2013.10.10. 22:15:21

Engem az is végtelenül idegesít, ha a BKV pénztárnál 2-3 embernél többen állnak előttem - egy ilyen kanyargós sorba be sem állnék.
Ti ennyire ráértek?

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2013.10.11. 08:35:58

Szemel láthatóan messze elkerülik a sorban állók, ügyes!

Roltii 2013.10.11. 08:41:40

@arod75: persze! Mert így nem tolakodnak be eléd, nincs az, hogy két pénztár között te pont valami céges, áfás számlás ember mögé kerülsz, mert akkor a másiknál még mindig sorra kerülsz... Még mindig jobb, hogy nem az ügyeskedők (pl boltokban mikorúj pénztár nyílik, és a hátsók tudnak átmenni, nem azok akik már régóta várnak...)
Egy soros sorbanállás a legtisztább, az pedig, hogy kerengő van-e, vagy az emberek sora ketté vág egy aluljárót szerintem nem kérdés:)

majdazténtudom 2013.10.11. 08:43:44

Én örülök, csak az a szánalmas, hogy úgy kommunikálják mint valami nagy fejlesztést, miközben inkább ciki, hogy nem így van már 10 éve. ...de legalább most végre!
Következő cél: mindenki álljon jobb oldalra azon a k*rva mozgólépcsőn!

joszip 2013.10.11. 08:46:40

Bliccelni kell és akkor mindegy, van-e sor.

Karesz000 2013.10.11. 08:59:55

Mostanában járok a Kökin. Tetszik a felújított épület, de amikor megláttam, hogy egy (!) BKV-s pénztár van, akkor elámultam. Az rendben van, hogy a Klinikáknál csak egy van (ahol -megjegyzem- kártyával nem lehet fizetni). De nehogy már egy ilyen forgalmas helyen csak egy pénztár legyen. Nevetséges.
Egyébként a szalag jó dolog, látszik, hogy használják is az emberek . :)

opati666 2013.10.11. 09:01:18

@Locassen: "kultúridegennek tűnnek számomra"

Nem csak számodra! Általában a magyar emberek számára idegen ez a fajta kultúra!

Nézd meg a briteket! Kordon nélkül is sorban állnak, nem tolakodnak. Ha mégis ilyet látsz, akkor az friss bevándorló!

majdazténtudom 2013.10.11. 09:09:59

@opati666: és csúnyán néznek rád, ha nem állsz a mozgólépcső jobb oldalára (hogy maradjak a felvetésemnél)
Azzal szokott a sok nyomi érvelni ez ellen, hogy hát így is tömeg van a mozgólépcsőnél, de ha a londoni metro működik így, akkor majd pont a tized annyi forgalmat sem bonyolító magyar majd nem fog...

873ujr3rk 2013.10.11. 09:18:02

az a nemzet, amely csak igy kepes megtenni a legtrivialisabbat a gyorsabb haladasert, pontosan azt erdemli amiben el.

Nem taggyűlés volt · http://coub.com/view/3zq19 2013.10.11. 09:18:21

A kökin tudtommal egy ablak van. (Ahogy a képen is látszik.) Ide mi a fenének karám? Több ablaknál persze jó ötlet.

230e 2013.10.11. 09:24:31

Ha még oda is eljutnánk, hogy a távolsági buszoknál is ilyen kordon lenne, ahol az előreváltott jeggyel rendelkezőket szállítják be először........

béla a görög (törölt) 2013.10.11. 09:27:44

Jó dolog ha több pénztár van.
Egy pénztárnál elég mindegy - szerintem.
Bár magyar embert rendre tanítani mindenképp fontos.

Mylady 2013.10.11. 09:29:50

Hehe :) Múltkor a könyvtárban (FSZEK, központi) az emberek önként álltak így sorba az ügyfélszolgálaton, mert ugye ott is van olyan, aki 2 perc alatt befizeti a hosszabbítást vagy büntetést vagy akármit, meg olyan is, aki félórán át afrancestudjamitcsinál.
De ott sajnos van egy idős könyvtáros, aki mindig mindenkibe beleköt, tökmindegy, mit csinálsz, úgyis beszól és elkezdett kiabálni, hogy hozzá miért nem áll senki sorba és hogy akkor így ő el fog menni kávézni, mert semmi dolga...
Mondtuk neki páran, hogy ez lenne a kulturált formája a sorbanállásnak és inkább örüljön, hogy ilyen forradalmian új megoldás kialakulásában segédkezhet :) de csak mondta a magáét tovább és szitkozódott.

opati666 2013.10.11. 09:38:38

@majdazténtudom: Azért a mozgólépcsőn állás kérdése is összetett. Moszkvában például nem ismert a jobbra tarts szabály. Miért? Mert ott olyan rohadt sokan vannak (általában), hogy nemcsak a lépcső mindkét oldalán, hanem minden lépcsőfokon is állnak. Télen a kabátoktól kicsit szűk, nyáron a melegben kicsit büdös,de működik. Ott ehhez vannak szokva... Nálunk meg beszólnak, ha udvariasan (de tényleg!) megkérem őket, hogy ugyan engedjenek már el a bal oldalon.

majdazténtudom 2013.10.11. 09:43:42

@opati666: nem hiszem, hogy van a londoni metrónál forgalmasabb csúcsidőben (na jó, talán valami kínai :) ), mégis működik, mert mindig van egy rakás ember (engem is beleértve) aki szerint a mozgólépcső nem arra van, hogy egyhelyben állj rajta, hanem azért, hogy gyorsabban haladj ..tehát a bal oldala is fullon ki van használva, sőt, mégjobban, mert egységnyi idő alatt többen haladnak keresztül rajta.

Sajnos én is ezt vettem észre, hogy hülyének néznek az emberek, ha nem vagy egy lusta disznó aki csak viteti a seggét fél km/h-val. :) ..pedig régen volt "ájjájobbra" matrica minden mozgólépcsőn Budapesten is.

otapi 2013.10.11. 09:49:18

@opati666: Az USA-ban ugyanilyen kordonokat láttam mindenhol ahol több pénztár van, még egy sima kilátóhoz is. Úgy látszik ők sincsenek a britek szintjén.

Kandaláber 2013.10.11. 09:53:19

Abban a korban, amikor lassan minden 2 embernél 3 darab fényképezőgépes mobiltelefon van, rendkívül alacsony szinvonalra vall, hogy nem sikerült a helyszíni leírás mellé egy darab fényképet sem elkészíteni. Ehelyett egészen más környezetben található hasonló megoldás kopipészteltek be.

Pá hete tele volt a magor sajtó ezzel a hírrel, gratula a gyorsaságért!

Úgy 25 évvel ezelőtt pont az ilyen, alap szintű szopórollerek elleni megoldások érdekében örült szinte mindenki a változásoknak.

Hogy ezután a politika rétegnek 25 év kellett a bevezetéshez - mert ez nem egy bonyolult szakmai kérdés, lássuk be, aki egyszer kipróbálta, az tudja, hogy valójában ez a normális, és nem a pénztárankénti sorok - az siralmas.

Azon örvendezni, hogy ennyi késés után végre megcsinálták, nagyfokú igénytelenséget tükröz - vagy vakhitet a mai politikai szereplők nagyságában.

opati666 2013.10.11. 09:56:52

@otapi: Jéé! te majdnem én vagy! :)

Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell) 2013.10.11. 09:57:18

nem vitatva a hasznossagat, jomagam is a legjobb megoldasnak tartom, de egy penztarablakhoz totalisan felesleges...

Démonmac1 2013.10.11. 10:06:43

Persze, hogy tetszik, de azért az is vicces, hogy ma Magyarországon a 21. században nem működnek a jegykiadó automaták, és egy szem pénztárnál kell sorban állni.

Démonmac1 2013.10.11. 10:10:59

@opati666: Sanghaiban működött a jobbra állj szabály, és be is tartották.
(emlékeim szerint arrafelé, mintha kicsit többen laknának)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2013.10.11. 10:27:20

@Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell): egy ablaknál is van értelme, mert egy spontán rendeződő, hosszabb sor, élőláncot alkotva képes egy fél aluljárót keresztbe lezárni.

Lődörgő Hollandi 2013.10.11. 10:30:52

Azt kellene megoldani, hogy ne legyen sor!

Pan Modry 2013.10.11. 10:44:01

@majdazténtudom:

en sem ertem a mozgolepcson allokat, az nem azert van, hogy pihenj, hanem hogy gyorsabban haladj.

ne vada 2013.10.11. 10:44:26

Magyaroknak tök fölösleges - mint a mellékelt ábra is mutatja...
Tágas, levegős patika egy plázában. A kétszárnyú ajtó egyik szárnya mindig nyitva. Három kassza, három "ittálljon". Na, az "ittáljonok" mindig üresek: az emberek vagy kint a plázában várakoznak (pad van a patikával szemben), vagy az ajtót állják el. Megkérem a pógárt, hogy engedjen be az ajtón, erre persze "De én is ide várok!" a válasz. Részemről meg az, hogy "Akkor álljon oda!", és beállok egy szabad "ittálljonhoz". Rohadtul érdekes, hogy a gyógyszerészek eddig még mindig nekem, illetve a hozzám hasonlóan sorba állóknak adtak igazat... (Ja, van benn két szék is. Még ha azokon ülve várakoznának, meg is érteném. Aki ott ül, meg is szoktuk kérdezni, sorba ül-e, :) de általában az a válasz, hogy nem, csak a fia, férje stb. áll sorba, őt várja.)

vuvuvu2 2013.10.11. 11:00:55

nem, még nem tanultuk meg a mozgólépcsőn való jobbra állást. egyébként, ahogy a sorterelő madzagok beszerzése és kitétele sem hiszem hogy egetrengető költségekbe verte a bkk-t, ugyanígy nem kerülne szinte semmibe, ha egy automata hang bemondaná "kérjük álljanak a jobb oldalra" (vagy valami hasonló szöveget)

Kis ember 2013.10.11. 11:08:00

2009-ben írtam:
"A kedvencem a sor a postán. Nálunk ugye, ahány ablak (ez is jellemző, hogy elzárva ablak mögött ülnek a postások), annyi sor. És ha kifogsz valakit, aki felad kb. 450 céges levelet, számlára, akkor bosszankodhatsz, hogy miért nem a másik sorba álltál. Itt ezt egyszerűen oldják meg. Csak egy sor van, kb. két méterrel az L alakú pult előtt kezdődik egy „please queue here” feliratú táblánál, mindenki ide áll be, és amikor felszabadul egy alkalmazott, „yes please” kiáltással tudtára adja az örömhírt a népnek, és jöhet is a sorban legelöl álló, bármelyik ablakhoz. Így aztán elég gyorsan el is fogy a sor, és nincs az az érzése az embernek, hogy megint lúzer volt, rossz sorba állt. Még én a két darab levelezőlapommal is nyugodtan álldigáltam, és nem érdekelt, hogy a kettővel előttem levő vastag dokumentumot szorongatott. És nem kell elektronikus rendszer, meg sorszám, ami csak elromolhat."
Itt: vizizene.blog.hu/2009/02/20/februar_164

Roy 2013.10.11. 11:10:22

Qurva jó! Amikor senki nem áll sorban akkor is körbe kell keringeni, hogy a pénztárhoz juss.
Mennyi pénzt markolt fel az ötletgazda?

eeffoc 2013.10.11. 11:12:11

Azért visszafejlődés is van sajnos, a Móriczon átalakítottak 2 gyógyszertárat is, és a korábbi sorszámhúzós rendszer helyett sima sorbaállás van. 4 ablak van, összevissza állnak az emberek, nincs is nagyon hely normálisan sorbaállni. A gyógyszertáros szerint a hálózatnál ez a szokás, minden gyógyszertárukban ez van...

opati666 2013.10.11. 11:14:45

@Démonmac1: Nem is mondtam, hogy nem működik a jobbra állj szabály és azt sem mondtam, hogy nem jó megoldás. A moszkvai példát csak azért említettem, hogy tömött sorban is lehet mozgólépcsőzni. (Mondjuk a moszkvai mozgólépcsők legalább 2x gyorsabbak, mint a budapestiek...)

2013.10.11. 11:15:13

@béla a görög:

El vagy te tájolva ... szerintem a "magyar ember" sokkal jobban tudja, mi a "rend" mert az emúlt 1100 évben elég szépen megtanították rá. Ma már csak azok nem tudják, akiket a magyar anno valamiért befogadott, és azon is vannak, régóta, hogy a magyar ne is tudja már, miért akarta befogadni őket ... :)

Ha pedig mégsem tudta volna, alkalmanként, úgy néhány évtizedenként, akkor jöttek innen vagy onnan, újra meg újra azok, akik így vélik, ahogy te, (mivel ők felvállaltan nem "magyar ember"-ként ezt így, mindenfajta szégyenérzet nélkül ki is jelenthetik), és megint szépen megtanították rá.

Igaz, azokat a bizonyos "tanítókat" az utókor objektív szemlélőnek mutatkozni kívánó része többnyire már arról ítéli meg, hogy e nemes tanításuk hány ember életébe, családjába, testi lépségébe, szabadságába, vagyonába, birtokába, stb. került.

Szóval aki ilyet ereszt ki, valamiért még magyar nyelven a száján, egy, a magyarokról valamiért egyszer elnevezett országban, hogy "a magyart rendre kell tanítani",

azt én is bízvást sorolom a fentiekben általam említettek (azaz 1) a valamiért egyszer befogadottak, vagy a 2) valamire mindig, és mindegy-milyen-áron kényszeresen megtanítani akarók) díszes táborába. Esetleg a mára már összeolvadt katyvasszá alakult, közös táborába.

Ha igazándiból rendetleneket akarsz látni, hát nyugodtan nézz csak körül azoknak a "háza" táján, akiket a tiedéhez hasonló meglátások sűrű hangoztatói manapság előszeretettel a védelmükbe vesznek, és a magyaroktól megkülönböztetve emlegetnek, és ha zongorázni tudod majd ezek után a közöttük, meg a magyarok közti különbséget, akkor te leszel a Beethoven.

Circus 2013.10.11. 11:18:40

@ne vada: rendszerhiba, nem kellene 3 ittáljon - pont erről szól a cikk, hogy 1 db ittáljon legyen a 3 ablakhoz rendelve...
Amúgy meg én is így tennék, ha nem állnak ott.

Ennek a szabályozásnak a kifinomultabb formája a sorszámosztás postán, illetve a bankokban. Utóbbi helyeken (*TP) különösen szép, ha a sorszámozás ellenére összevissza hívnak az ablakhoz, mert az agyonszabályozás miatt tizen-huszonféle különböző ügyletre vagy beosztva, az ügyintéző, akihez végül kerülsz, előtted két másik utánadérkezővel foglalkozik.

@poszt: engem is az zavar, hogy ez miért nem így működik már száz éve nálunk is? Lehet, ha az ilyen apróbb problémákat felszámolnánk, egy csomó másik magától oldódna?

Circus 2013.10.11. 11:20:50

@Roy: ha hozzá lennénk szokva a kultúrált sorbanálláshoz, nem kellene kerengő.

Egyébként igen, reptereken rendszeresen járok úgy, hogy +száz métert sétálok az üres cikkcakkban. Ez van.

opati666 2013.10.11. 11:21:17

@eeffoc: Szent István körúti patika: egy sorban állós fajta. Az ajtó után egy bejárati rész, végén a várakozásra intő táblával, majd 2-3 ablak nyitva. Általában szépen halad a sor. De többször találkoztam már itt azzal, hogy a kijárati ajtón lépnek be emberek, ahonnan nem tudsz csak úgy átállni a várakozó sorba. Hogyan oldja meg a problémát? Talán kilép és bejön a bejáraton? Nem! Gyorsan odalibben egy szabad ablakhoz (amihez még nem ért oda a szabályos irányból tipegő nénike) és intézi a dolgát. Az ilyeneket a feléjük szálló kurv@anyázások sem érdeklik. Hát azt nekik!

Kis ember 2013.10.11. 11:21:40

@Roy:
Valószínűleg életedben nem hagytad még el a fatornyos faludat. Már a ferihegyi reptéren láthattad volna ugyanis, ha nincs sor, akkor a legtöbb helyen megnyitják a szerpentint így nem kell végigmenni az egészen.

Circus 2013.10.11. 11:22:40

@opati666: talán ha az ablaktól udvariasan elküldenék a sor végére...?

opati666 2013.10.11. 11:32:53

@Circus: Igen, de ez még soha nem történt meg... Szomorú.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.10.11. 11:49:26

@opati666:
Ha az illető nem hallgat a többi vevőre, akkor miért hallgatna az eladóra - aki azért van, ugyebár, hogy őt kiszolgálja, s nem azért, hogy rászóljon...

spontan · http://erdekessegek.info 2013.10.11. 12:10:16

@arod75: ebben éppen az a pláne, hogy a hosszabb sor csak látszat, de a gyakorlatban gyorsabban kerülsz sorra, különösen ha egyébként elakadna a sor, ahol állsz:

erdekessegek.info/egy-sorral-gyorsabban-fizethetnenk-136.html

spontan · http://erdekessegek.info 2013.10.11. 12:16:42

@opati666: ez a mozgólépcső sebesség is érdekes probléma. Idősebb kanadai ismerős panaszkodott arra, hogy nálunk miért ilyen gyorsak a mozgólépcsők, alig lehet rájuk lépni, náluk Kanadában sokkal megfontoltabb sebességgel haladnak a lépcsők, mint itt

Jimbo75 2013.10.11. 12:24:09

Nem értem...
Itt egy pénztár van, akkor mi a cukros fasznak a sorterelő?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.10.11. 12:28:06

- gyere papa, ne a sorba allj be, ennel az ablaknal nem all senki.
- csokolom, mit tetszik gondolni, mi mire varunk itt mindannyian?
- ne szemtelenkedjen velem fiatalember, nem eleg maganak egy ablak?

szerencsere az ilyen ontudatos mamak 10 even belul kihalnak.

Flaggx 2013.10.11. 12:43:21

Fura, egyes 3. kerületi postákon az emberek kordonok nélkül így csinálják...

Amúgy én nem örülök a hírnek. Annak örülnék, ha már elindult volna így 10 év késéssel egy elektronikus jegy rendszer, és akkor is csak szépen csendben, nem magunkat ünnepeltetve, első naptól probléma mentesen működtetve (tekintve hány országban alkalmazzák már a dolgot hosszú évtizedek óta...)

Automatákból kapható ilyen-olyan kis oyster kártya, sms-jegy, idő alapú utazás, beléptetőkapuk, etc... Viszlát sorban állás!

2013.10.11. 12:48:30

@droid_:

És szerencsére a te vagy a barátaid, esetleg a kedves szerelmeid öntudatos mamái is közöttük lesznek azon a 10 éven belül, nemde, avagy ők tutira nem olyan öntudatosak? Aztán meg jönnek majd az öntudatlanok, akiket már ez a világ alakított ki, az persze sokkalta jobb lesz ... :)

Azért néha eldönthetnék a magyart alázó libsik is, hogy akkor most mi a jobb az általuk annyira szeretett népnek, meg az országnak: a birkaság, a sorbaállás, a parancsra kussolás, avagy ama kötetlen, a rendet rakni akarók ellen való szabadság, melyet a kedvenc mélyszegényeik, hajléktalanjaik, és egyebeik gyakorolnak.

élhetetlen 2013.10.11. 12:51:32

@230e: Távolsági buszok! Van egy álmom. A buszokon lenne egy egyszerű rendszer, minden üléshez tartozna egy kicsi kijelző, szabad felirattal. A helyjegyet meg lehet venni előre. A sofőr indulás előtt megkapná az eladott helyek listáját, egy kis billentyűzeten két perc alatt beütné azt a tíz, tizenöt pozíciót, és ott a kijelzőn megjelenne a foglalt felirat. Már a felszállás sorrendje is mindegy lenne. Arról beszélek, hogy megoldódna az a probléma is, ami az én személyes problémám, azaz, hogy az előre váltott helyjegy csak az indulási ponton érvényesíthető. A Petőfi híd budai hídfőjénél lakom, szinte a ház előtt áll meg a balatoni busz, de, ha helyjeggyel szeretnék utazni, csak a Népligetnél játszhatok. Marad az, hogy cuccostól lemegyek, és vagy felférek, vagy nem. Jópofa, nem?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2013.10.11. 12:54:48

@Jimbo75: jártál már a nyugatiban, amikor +10-es sor van és nem lehet közlekedni az aluljáróban, mert a felét elfoglalja a sor?

Sokorai_Atala 2013.10.11. 12:59:01

A mozgólépcsős jobbra állás még tényleg nem megy. Nem is lenne akkora baj, mármint akkor, ha az udvarias kérésre szó nélkül húzódnának jobbra, de mindig van megjegyzés és majdnem mind negatív.

zsolti_ 2013.10.11. 12:59:26

Az a gond, hogy sok helyen a sorszám és birkaterelő se megoldás. Egyszerűen szellemileg nem ütik meg azt a szintet ami a közösségi élethez szükséges lenne. :/

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.10.11. 13:02:02

@Flaggx:
"Automatákból kapható ilyen-olyan kis oyster kártya, sms-jegy, idő alapú utazás, beléptetőkapuk, etc... Viszlát sorban állás! "

Persze, még több elektromos kütyüt mindenhova!

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.10.11. 13:04:49

@Sokorai_Atala:
"A mozgólépcsős jobbra állás még tényleg nem megy."

Valójában persze 100 emberből 90 valóban jobbra húzódik - de éppen ez a baj, hogy mindig van egy-kettő, aki nem!

gipsz.jakab 2013.10.11. 13:07:03

mi a f@sznak egy pénztárhoz ijjen terelő ???

egyáltalán mi a lóf@szér van sor ?

debil BKK... vezetőjükkel a fődakotával..

JohnHenry 2013.10.11. 13:09:00

@opati666: na ja, de a sorban állást a britek találták ki, ezt ne felejtsük el :) gulyást mi csináljuk a legjobban, a sorbanállást ők :D

gipsz.jakab 2013.10.11. 13:10:03

feudalizmusban a birkáknak ????

bamba magyar birkáknak?

max ha ÁRAMOT VEZETNEK bele...
de ezek a bamba birkák akkor is átbújnak...

élhetetlen 2013.10.11. 13:10:47

@majdazténtudom: Nem túl frissek az információim, Moszkva 40 éve volt (8 hét), London tizenöt (6 hét), de London egy laza sétagalopp. Anno Moszkvában olyat is láttam, bár reggeli csúcsban rendőrök is segítettek a terelésben, hogy egy nőt úgy vitt a tömeg, hogy felkenődött a két mozgólépcsőt elválasztó függőleges korlátra, sikított, mert egyik oldalra sem tudott kilépni, és nyomta a tömeg. Opati666 lehet, hogy tudja. Bocs, ha azóta megváltoztak a viszonyok, de nem hiszem.

majdazténtudom 2013.10.11. 13:13:22

@élhetetlen: Simán lehet, hogy igazad van. Ettől még az itthoni tömeg a londoninak is töredéke, szóval ami ott működik, az nálunk is simán. (Bár ezt mondjuk nem is cáfoltad. :) )

gipsz.jakab 2013.10.11. 13:14:00

a sorállásban jobban tejjesítünk !

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.10.11. 13:15:57

@ekszvájzed: most mi bajod van? amit leirtam, megtortent, es nekem azt mutatja, hogy a legszemtelenebbek bizony az idosek kozul kerulnek ki, nem veletlenul hivjak ezt masodik gyerekkornak. a hulyeseg visszater, a felnott buszkesege pedig megmarad. tanulni egyre inkabb keptelenek, igy annak a retegnek a hozzaallasa csak akkor valtozik meg, ha mar az ujba nott bele.
ez a magyaralazo libsizes nem tudom hogy jon ide, van valami fobiad talan, amit ram vetitesz? beszeljunk rola?

Tapmancs 2013.10.11. 13:20:33

Úgy kellene odaszoktatni az embereket hogy a pénztáros CSAK akkor szolgálja ki ha a karámból lépett oda. Hamar megtanulná mindenki, rend lenne mindenhol. (ha már volt akkor bocs, nem olvastam végig a kommenteket)

Flaggx 2013.10.11. 13:38:47

@Hoppácska: Mi a probléma a "még több elektromos kütyüvel"? Biztos szép és romantikus dolog volt a középkor, de akinek az tetszik, az költözzön ki tanyára kilométerekre a legközelebbi lakott településtől, világítson gyertyával, vagy feküdjön kelljen a nappal.

Egy darab Oyster kártya (amit bármilyen alakban legyárthatnak fillérekért), és a beléptetőkapuk szerintem nem egy nagy dolog, főleg ha még paypass-szal is lehet fizetni előttük telefonnal...

blöff 2013.10.11. 13:39:18

@opati666: Moszkvában nem ismert, ezt meg honnan veszed???!! csak jó volt leírni? jobbra lévők álllnak, baloldalt folyamatosan mennek le- és fölfelé. Mielőtt mondanád az ellenkezőjét, jelzem, hogy nem kell meggyőzz, rendszeres tapasztalat.

élhetetlen 2013.10.11. 13:42:12

@eeffoc: Igen, a Móriczon. Azt hiszem, nem csak átalakították (a Szent Imrébe jártam), hanem valami más (tulajdonosváltás?) történhetett. Két napja történt (most már kiválthatnám a háromhavi adagot, ha lenne, egy hónapja nem volt két doboz, mos visszamentem a következő havi adagért). Az, hogy nincs, az egy dolog, de képes volt azt mondani az eladó, hogy azért nincs, mert hiánycikk, már nem tudom mióta nem kaptak, de, ha kérem, holnapra megrendelik. Tetszik érteni, azért nincs, mert hiánycikk, de holnapra lesz, ha akarom. Nem is kell már a sorszámkiadó, ugyanis az eddigi tömeggel szemben egyedül voltam. Úgy tűnt, laza egy hónap alatt leamortizálták a vevőkörüket. Nekem mi marad? Kapjak agyvérzést, mert nem elég, hogy nem jutok hozzá a vérnyomáscsökkentőmhöz, még ilyen szövegekkel is felhúznak?

zsoci 2013.10.11. 13:53:53

Ez egy értelemetlen ökörség. Mi a fenének kell embereket karámba terelni ? Egyrészt ritkán van sor, másrészt csak arra jó, hogy az emberek lelkét megtörje és feltétlen engedelmességre szoktassa őket.

Gyűlöletes és ráadásul helypazarló is.

(ugyanez a véleményem a reptéri terelőkről is, mer sirszámhúzó marhaságokról is a hentespultnál.)

Én is itt vagyok 2013.10.11. 13:56:04

Nem olvasom végig de esetleg nem lehetne úgy megoldani a kiszolgálást, hogy ne legyen sor??
Nem is olyan rég olvastam, hogy bevezetik az egy ablakos kiszolgálást mert ez nekünk akkor jó. Ezúton is üzenem, hogy nekem az a jó ha lesz...nak. De nem ők!

élhetetlen 2013.10.11. 13:57:39

@ne vada: „Rohadtul érdekes, hogy a gyógyszerészek eddig még mindig nekem, illetve a hozzám hasonlóan sorba állóknak adtak igazat...
A gyógyszerészek mindig annak adnak igazat, aki éppen beszél hozzájuk. Nem várható el tőlük, hogy az egyébként nagyon felelősségteljes munkájuk mellett még a sorbanállást is koordinálják. Két szék, és hány derékfájós, aki öt perc állás után összedől? Csak a sorszám a tisztességes megoldás, és akkor ott ül le, ahol tud, és ha csak két szék van benn, akkor úgy kell elhelyezni a kijelzőt akár, hogy kívülröl is látható legyen, ha már kívül van pad.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.11. 13:58:25

@szájhúzó kutya: mert meg az amrikaiaknal is hulyebbek
nrm ertik mi ez

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.11. 14:03:43

ott az a kibaszott kordon
hol kell bemenni
es azutan balra el
es mindenki leszarja

Holly Goly 2013.10.11. 14:04:22

@élhetetlen: Londonban 3 éve voltam utoljára, ott is rendőrök irányítanak hangosbemondókkal a csúcsban, szóval mindent mondanék, csak azt nem, hogy kevesen vannak, mégis működik a jobbra-állás :)

Amúgy pedig tényleg az öregekkel van a legnagyobb baj, a múltkor IKEA vevőszolgálaton várakoztam (ott is sorszámhúzás megy, mint kb. egész Svédországban), mikor egy vénlány elindul a pulthoz (ahol mellesleg álltak), hogy de ő csak egy katalógust akar kérni, azért ugyan nem fog sorbaállni. Persze neki állt feljebb.

Amúgy a Keletinél még működik az egysoros rendszer, hívóval, a Nyugati nagypostánál pedig véééégre van sorszámhúzás, de a Ferenciek téren, a CBA-ban hiába van felfestve, hogy itt várjon, 40 fölött mindenki megy, mint a tank a felszabaduló pénztárhoz - "mert ők sietnek"...

élhetetlen 2013.10.11. 14:06:24

@zsolti_: Igen, csak Te vagy helikopter, mindenki más hülye! Mondj egy példát, légy szíves, ahol a sorszám nem működik!

Lajos ghr 2013.10.11. 14:06:25

ez is annyira magyar: elvileg azért van h a több ablakos pénztáraknál egy sor legyen, és hamarabb sorra lehessen kerülni. persze az agyasok kirakták az egy ablakos pénztárhoz. soha nem fejlődikfelez az ország még kambodzsa szintjére se.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.10.11. 14:07:18

milyen gyenge lelke lehet annak, akit megtor a tereloszalag?

Holly Goly 2013.10.11. 14:11:40

@zsoci: jó, hogy nem azt írod, törvények se legyenek, mert a szabályok megtörik a lelked azzal, hogy akadályozzák a szabad akaratod... barom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.11. 14:12:01

@Lajos ghr: egy ablakosnal is kell
pl hogy negallj a jorodn vegen, ne lihegj az elotted allo nyakana, ne erjen a faszod a seggebe es semmi kozod hozza, mit vesz
es attol, hogy nem kihegsz a nyakara, hanem allsz a kijelolt helyen nem lesz lassabb a kiszolgalas /jegykiadas/
csaxolok
a kepen latoptt sorbanallas, az a kambodzsa

Roltii 2013.10.11. 14:13:18

Azért panaszkodtok és pampogtok itt sokan, mert kialakítottak egy helyet, ahol lehet sorban állni? Hogy valakinek eszébe jutott, hogy nem kell "félbevágni" egy aluljárót a sorban álló emberekkel? Nálunk jobb helyeken már régen így van, és teljesen természetes. Jobban kihasználja a helyet, ráadásul több ablaknál sokkal gyorsabb is mindenki számára.

Csak engem idegesít, mikor pl Tescoban sorban állásnál megnyílik a melletünk levő pénztár, és a legutolsóból lesz az első, és pont az szív a legnagyobbat, aki még nem került sorra, de már rohadt sokat várt?

Ahol lehet, próbálok középre állni (pl gyorsétterem), hátha kialakul az egy sor, de mindig vannak akik nem fogják fel, hogy mindenki így jár a legjobban...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.11. 14:13:19

amugy most kb oten vannak. de lehetnek 123-an is kesobb....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.11. 14:15:08

@Roltii: nemcsak hogy panaszkodnak
leszarjak
latod
azert sem allok a sorba a kordonhoz
lofaszt
oda allok ahova akarok

Roltii 2013.10.11. 14:15:20

@hagyma: áhh, akkor is rád állnak az emberek, meg lökdösnek, hogy menj már előre, nem fogják fel, hogy nem jutnak előrébb attól, hogy ráállnak az előttük levőre...

Roltii 2013.10.11. 14:17:32

@majdazténtudom: mozgólépcső nem arra van, hogy haladj rajta, táskákkal elég problémás is... nehogymá' az legyen a default, hogy lépkedsz egy mozgólépcsőn, azért ahhoz picit nagyok a lépcsők (nekem megy, de látom, hogy nem mindenki olyan magas/fitt stb, hogy ez opció legyen)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.10.11. 14:20:49

@Roltii: amugy nem ertem
ki van rakva ez a szar
tessek itt sorban allni
mindig 1 johet
meg kresz tablakkal is segitenek
erre mindenki leszarja:)
komolyan vicc

majdazténtudom 2013.10.11. 14:22:04

@Roltii: látom jól sikerült felfogni a jobbra állás lényegét: pont ettől tudnak azok állni, akiknek csak ez megy, vagy így érzik jól magukat (pl idősebbek), és normális tempóban haladni, akiknek meg ez a jó.
..hogy mi a default, az csak nézőpont kérdése, de ha mindkettő lehetséges lenne, akkor az senkit nem is kellene, hogy érdekeljen.

2013.10.11. 14:23:41

@droid_:

Nem állítom, hogy nem történt meg, sőt, kétségem sincs az efféle jelenetek valóságtartalma felől. De csak akkor örülj, ha hamar (ezek szerint a 10 év az neked elég hamar?) kihalnak, ha senki olyan nincs köztük, aki a te valakid, vagy a tiéidnek a valakije, én ezt mondtam, vagy mondjuk ezen kívül, ha az övéiről van szó, akkor amúgy egy remek anya, vagy nagymama. És mondjuk a b. családjáért mindenkor élni-halni kész. Ilyenek pedig előfordulnak, még a legjobb famíliákban is.

Példádban szerepelt fiatalembernek pedig a szépen szólás művészetét nem sikerült elsajátítania - ha már nem állhatta meg szó nélkül - valószínűleg, mert tudod, az ember sokféleképp nyilvánulhat meg, adott körülmények között meg esetleg udvariasan, figyelmesen is, és teszem azt az "elnézést" "megkérném" "legyen szíves" és "köszönöm" kifejezések megfelelő helyen történő használatát nem mellőzve.

És nem vetítek rád ki semmit, ha te nem az a 'droid' vagy, akivel nemrégiben vitatkoztam egyszer :). Ha nem az volnál, akkor ezért, de csak ezért bocs.

Egyébként pl. a mi nyuggerirtásban jeles elnyomott és kirekesztett nemzetiségünk nagyon ott van a toppon a neked nem tetszők ritkításában, ezért hát szurkolj nekik akkor, hogy a példádban felemlített mammer és a tattere is is előbb-utóbb a kezük közé kerüljön. Vagy valaki bankos esetleg jól lakoltassa ki, s ha már kukázni fog, esetleg talán jobban szereted.

Még valami. Arról, hogy valaki milyen lesz öreg korára, általában nem ő maga tehet. De még ha ettől neked nem lesz egy hangyafasznyival se szarabb az életed, max magadban anyázol egy kicsit, míg a sorban állsz, meg utána ide írsz, esetleg a mások miatti napi stresszedre tesz csak rá még egy lapáttal, akkor is kívánd csak emiatt a halálát, nyugodtan, az olyan szép ősi ... szokás. És nem magyar szokás, efelől nyugodt lehetsz.

gipsz.jakab 2013.10.11. 14:24:38

nekem ne mongyák meg hova ájjak !
nem vagyok én álat hogy kordonban terelgessenek !

Roltii 2013.10.11. 14:25:56

@majdazténtudom: mondtam, hogy rossz a jobbra állás? Nem.
Egyébként az én dagadt seggem és két táskám mellett rohadtul nem férsz el, és rühellem amikor valaki át akar gyalogolni rajtam.
(ha elfér, akkor persze menjen csak, élni és élni hagyni, de amikor nem, akkor ne pampogjon, és lihegjen a nyakamba...)

élhetetlen 2013.10.11. 14:26:27

@Holly Goly:Hát igen. Az öregek! Minősíthetelen. Viszont a múltkor a villamosmegállóban fiatal mama, két gyerekkel, törődő, kérdezi is, hogy mi volt az iskolában, és le akarja ültetni a kölyköket a megállóban levő ülőkékre. Egyik gyerek sem akar leülni. Bejön a villamos, mielőtt felszállnék, a gyerek majdnem fellök, beteper, és leül. Még csak 8 év körül lehet, hogyan folytatja? Ha komolyan gondolod, hogy a negyven év alattiak között nincs ugyanannyi bunkó, mint a negyven év felettiek között, akkor nincs miről beszéni. (bocs, hatvan múltam, nem tudom, jogom van-e még létezni?)

Roltii 2013.10.11. 14:28:35

@gipsz.jakab: "mongyák" "ájjak" "álat"
Lehet, hogy figyelhetnél másokra, hogy mit mondanak, lehet, hogy van pár dolog, amiről többet tudnak...

gipsz.jakab 2013.10.11. 14:32:28

@Roltii: csaki azért mert beléptem a fideSS be és nem tanultam tovább ? csak ezért nézel le ?

majd megláttyuk ki nevet a végén !

élhetetlen 2013.10.11. 14:34:43

@gipsz.jakab: A gipsz szobrok nem beszélnek, nem mozognak, csak, ha viszik őket. Tartsd magad ehhez!

gipsz.jakab 2013.10.11. 14:34:47

@Roltii: amugy meg te csak ájj sorban...

nekem meg a haverok elintézik a büntit, meg soron kívül megy minden.... plusz a 2millás fideszhivatali fizumből is kijönne ha akarnám, akár bérsorba álókat is foglalkoztathatnék...

lobster thermidor 2013.10.11. 14:37:36

Európai megoldás, ázsiai ügyfelekkel...

HgGina 2013.10.11. 15:53:58

@Roltii: akkor fizesd ki a cég helyett az áát, ha annyira idegesít! A te munkáltatód is azért fizet neked annyit, amennyit, mert az áfát le tudja írni. Egyébként meg alapból mindenkinek áfás számlát kellene adjanak, és akkor nincs szarakodás. Csak persze ahhoz normális kereskedelmi rendszer kéne, nem ez a f.stalicska.

Roltii 2013.10.11. 16:02:27

@HgGina: francokat, külföldön azt se tudják hogy mi az az áfás számla, Ott elég a blokk is. Mellesleg nem az zavar, hogy kérnek, hanem hogy lassú..

opati666 2013.10.11. 16:03:24

@blöff: Igazad lehet. Másképp fogalmazok: amikor Moszkvában jártam 92-ben, akkor biztos, hogy ez volt a módi. Ott tömörültünk a lépcsőn, mint a heringek. Két hét alatt nem nagyon volt más tapasztalatom. Igaz, hogy abban az időben az orosz emberek még alig voltak túl a nagy változáson... Azóta lehet, hogy már ez is másként van...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.10.11. 17:15:19

@ekszvájzed: ja tudom ki vagy :D
akkor mar vilagos miert lettem az idosek merevsegerol alkotott velemenyem alapjan magyargyulolo :)
tovabbi kellemes igehirdetest.

otapi 2013.10.12. 00:56:50

@opati666: Úgy látom, te vagy a sötét oldal :)

Circus 2013.10.12. 12:39:27

@Hoppácska: nem rászóljon, csak udvariasan megmutatná a sor végét, és automatikusan szólítaná a következő sorbanállót.

Jimbo75 2013.10.15. 08:25:57

@Nelson.: Attól még a képen továbbra is egy pénztár van nyitva....

Circus 2013.10.15. 14:44:41

@Jimbo75: valóban, de pl hónap elején a magyar az beáll keresztbe az átmenő forgalomba, ezért kell ilyenkor is.

Roy 2013.10.16. 10:28:19

@Kis ember: Mondjuk Budapest az eléggé nagy fatornyos falu.
süti beállítások módosítása