A tegnap bemutatott celluxos-újságpapíros buheramegoldásra a BKK ma reagált és még egy fotót is küldött a magyarázata mellé. A lényeg: egy személyzeti ajtó miatt fabrikálták a BKV dolgozói ezt az ideiglenes sarokvédelmet. Mint írják:


A FUTÁR projekt keretében kihelyezett valamennyi utastájékoztató monitor felszerelésére a BKK munkatársainak helyszíni felügyelete mellett került sor. Ennek oka, hogy a metróállomások kijárataiban a monitorok számára sok esetben rendkívül nehéz olyan helyet találni, ami megfelelő láthatóságot biztosít, biztonságos, nem takar el egyéb kihelyezett tárgyakat (pl. kamerák, tájékoztató feliratok) és nem utolsó sorban műszakilag is lehetséges. A blogon megjelent képpel ellentétben a levelünkhöz mellékelt fotón látható, hogy az Astoriánál az aluljáró utasforgalmi tere olyannyira alacsony, hogy abban fejmagasság felett nem helyezhető el a monitor. A kijelző jelenlegi elhelyezése utasaink számára megfelelő, ugyanis a metróból érkező, vagy oda tartó gyalogosok útvonalát nem érinti. A BKK-hoz idáig egyetlen észrevétel sem érkezett azzal kapcsolatban, hogy a kihelyezett monitor az utasokat akadályozná a közlekedésben, vagy hogy bárki megsérült volna.

A monitoron a - kétségkívül kifogásolható - „balesetvédelmi megoldást” a BKV munkatársai helyezték el azért, mert az éjszakai üzemszünetben az állomási karbantartó, takarító személyzet az utasok által használt kapu melletti ajtón át közlekedik. Csupán ezen az ajtón át közlekedőknek lehet útban tehát a monitor, az utasoknak nem. Természetesen a monitorra ragasztott újságot eltávolítjuk és a probléma megoldása érdekében megoldást keresünk a kivitelezővel. Célunk az, hogy mind az utazóközönség, mind az üzemeltető személyzet számára elfogadható elhelyezést alakítsunk ki ezen a helyszínen is a FUTÁR utastájékoztató monitorjának.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: közlekedés metró buhera astoria futár balesetvédelem bkk

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr215413686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

craig 2013.07.19. 09:05:02

Miért kell erre egy blognak felhívnia a BKV/BKK figyelmét, hogy a - kétségkívül kifogásolható - „balesetvédelmi megoldást” eltávolítsák és egy jobbat csináljanak helyette? Miért nem jönnek rá maguktól? Miért???

hovatűnt démonhill 2013.07.19. 09:17:27

imádom, amikor a panaszra az a válasz, hogy "A BKK-hoz idáig egyetlen észrevétel sem érkezett". de, barátocskám, ez például éppen egy észrevétel, nem igaz, hogy egyetlen sem érkezett...

Den91 2013.07.19. 10:47:01

Nem láthatnak meg mindent mindenhol, ezt megértem. Lehetnek olyan dolgok, amik elkerülik a figyelmüket. Legalább van bennük annyi, hogy reagálnak, szerintem ezt is érdemes figyelembe venni. Ám a felszereléskor a "megfelelő láthatóságot biztosít, biztonságos, nem takar el egyéb kihelyezett tárgyakat (pl. kamerák, tájékoztató feliratok) és nem utolsó sorban műszakilag is lehetséges" kitételek között nem szerepelt az, hogy a karbantartást végző dolgozóknak se legyen útjában? Szerintem talán ha 20 centivel arrébb rakják, már nincs útban a szervízajtónál.

OkoskaTo:rp 2013.07.19. 15:31:39

Esetleg ilyen kis belmagasságú helyre valamivel kisebb monitort, netán többet, egymás mellé? Vagy vékonyabb kivitelben, és akkor nem állna így ki a falsíkból? Lassan az utolsó aluljárós pénzváltónál is jobb megoldások vannak az árfolyamok kiírására, mint ez a csillióból készülő FUTÁR.

Gorbacsov homlokán a májfolt 2013.07.19. 15:46:31

Nagyon remélem, hogy a képernyők felülete karcolásvédett, meg ütésálló, meg olyan bevonattal ellátott, amiről könnyen lejön a festékszóró.

RnYk 2013.07.19. 15:49:32

@OkoskaTo:rp: jo de egy megallo miatt nem fognak kulon tervezni/legyartani egy uj modellt... Nem tul szep amugy az biztos, de a penzvalonal nincsen annyi kriterium mint itt.

Azert jo, hogy fejlodik a BKV, remeljuk hasznalhato is lesz a cucc - ha nem is a metronal de a felszinen mar sokkal erdekesebb lesz.

Gorbacsov homlokán a májfolt 2013.07.19. 15:52:12

@RnYk: Ja! Emlékszel arra a szedett-vedett tódozott-foltozott megoldásra pár évvel ezelőttről, amikor egy ipari hőlégfúvót tettek be fűtés gyanánt egy kültéri kijelzőbe?

RnYk 2013.07.19. 16:17:31

@Gorbacsov homlokán a májfolt: az gyönyörű volt. Meg mindig megcsodalhatoak a szentendrei HEV vonalán.

Ott inkabb az ara volt az arcpirito valami boduletesen sok miliot "keleltt" fizetni ertuk (meg a nokias doboz varosvezetesnek). A megoldas engem nem is zavart - talan nem a legolcsóbb heatgun-t vettek hanem valami black and deckert es azota is uzemelnek szóval hajra (reméljük szert évente egyszer szétszedik őket és ellaorzik/karbantartjak).

Ne gondold, hogy amiket most raknak ki azok merőben különböznek belülről :)

Mérges 1234 2013.07.19. 17:38:41

@RnYk:

A FUTÁR is arcpiritó mert valami több milliárd az ára......

Több milliárd baszák meg. Magának a rendszernek én is örülök, de simán kijött volna a harmadából negyedéből.....

RnYk 2013.07.19. 18:08:33

@Mérges 1234: Nyilvan az is. Mondjuk tobb tartalamt erzek benne, hiszen resze a gps kovetes a jarmuvekre meg talan egy uj forgalomiranyito szoftver es ugye a tablak meg a backend - nem filleres mokak ezek bar mivel kozbeszerzes minimum a duplaja kerul kiszamlazasra.

ZBR 2013.07.23. 00:38:02

@hovatűnt démonhill:
Barátocskám, fogjad fel szépen az ezidáig szó jelentését és utána kezdjed előről.

@Mérges 1234:
Sőt, öccázezerbő megcsináltad volna. Kár, hogy nem tudod, hogy mi van benne 7 milliárdban. Sőt, az árat sem tudtad. Mindegy is...

@RnYk:
Hát persze szakikám, nem különböznek.

hovatűnt démonhill 2013.07.25. 09:45:36

@ZBR: barátocskám, gondolom te is ügyfélszolgálatos lehetsz ezzel a gondolkodással, miattad meg helyetted ég az ember arca, amikor bármit el akarna intézni és nem tud az impotensséged miatt.

akkor elmondom neked, hátha felfogod, bár biztos ezerszer elmondták már, mindhiába: ha valaki panaszt tesz, arra nem az a válasz, hogy eddig volt-e panasz vagy sem, mert az sem nem old meg semmit, sem nem érdekel senkit, hanem az, hogy értettem, köszönöm, hogy szólt, és kijavítjuk a hibát. tudod, ezért kapsz pénzt.

hovatűnt démonhill 2013.07.25. 09:49:55

@ZBR: látom ám a kommentekből, hogy te nem csak hogy ügyfélszolgálatos lehetsz, hanem maga a bkv-s ügyfélszolgálatos. sajnállak, biztos nem így tervezted az életed. de vedd észre, hiába az agresszió, attól még nem lesz neked semmivel se jobb. békélj meg a sorsoddal.

ZBR 2013.07.26. 09:21:03

@hovatűnt démonhill:
Azért gondolkodni szabad barátocskám.

Miről is szól ez a panasz? Csoda, hogy egy blogbejegyzést megért. Ugyanis senkit (főleg a panaszost), semmilyen hátrány nem ért amiatt az odacelluxozott metró újság miatt. Mert még ha a takarító ír be, hogy szembejött a tévé és felhasadt a homloka, azt mondom, igen, neki van joga szólni. Sőt, munkavédelmi kérdés, nagyon komolyan kell venni, OMMF meg minden. Más mondhatja, hogy igénytelen a megoldás, de azért abból, hogy ezt az ott elhaladó több ezer ember közül még senki nem jelezte, mutatja, hogy piti az ügy.

És nem, ilyenkor nem kell semmilyen ügyfélszolgálatnak térden csúsznia a mélyen tisztelt Ügyfél előtt. Semennyire sem vezet előre ez a hozzáállás. És ez nem összetévesztendő azzal, hogy leköpöd a vásárlót: ez csupán a valóságra, racionalitásra, értelemre való finom rávezetés. Amit az Ügyfél akár meg is köszönhet, hiszen az ő javát szolgálja.

Ha pedig már a pénznél tartunk: bárki, aki fizet a szolgáltatásért, joggal elvárja, hogy az ésszerűen, gazdaságosan működjön. Ez vonatkozik az ügyfélszolgálatra is. Az ügyfélszolgálat működése úgy gazdaságtalan, ha erőforrásokat vet be olyan panaszokra, amik - hogy is mondjam - nem igazán érdemlegesek a szolgáltatás szempontjából.... Kezded érteni? Az összes többi, joggal panaszkodó, problémájára GYORS megoldást váró utas kerül hátrányba egy-egy ilyen hülye miatt. Akkor pedig a fizető utas vs. fizető utas problémánál igenis jogos, ha az Ügyfélszolgálat finoman utal arra, hogy ez nem az évszázad kérdése.