19127747_63fda5ffb3d26d51f0ba09f85077cbd9_l.jpg_600x800

A magam részéről már az első pillanttól kezdve lelkesedem a FUTÁR-ért, vagyis a BKK új GPS-es utastájékoztatásásért. Hurráztam a bejelentésnél, az első tartóoszlopok kihelyezésénél, az első kijelzők felszerelésénél.

Igaz azóta akadtak gondok vele. Például a Várban, ahol morogtak a kinézetére, most meg az Astoriánál.

A fenti képet Dóra küldte, mint írta sikerült 180 centi magasra tenni a kijelzőt, úgyhogy valószínűleg nem egy ember fejelte le, míg végül kialakították ezt a balesetvédelmi megoldást - stílszerűen egy Metro újsággal. 

Reméljük nem sokáig marad így.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: közlekedés metró buhera astoria futár balesetvédelem

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr515399728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ványadt bácsi 2013.07.17. 15:46:44

Szintén hasonlóan alacsonyan helyezték el a monitort a 3-as metró, Dózsa György úti állomásánál. Ott ráadásul nem is közvetlenül a fal mellett helyezték el, hanem a kijáratnál a semmiből lóg le. Nem adok neki sok időt, hogy egy magasabb illető lefejelje, aki viszont biztos, hogy mérgében le fogja verni az egész hóbelevancot.

Katica.fórum 2013.07.17. 15:53:13

Az Örsön az Árkád oldalában sikerült a két helyközi megálló közé tenni, míg a BKV buszai a legtávolabbi harmadik buszmegállóban állnak meg, ahonnan viszont ne látszik a kijelző.

A másik meg a Népligetnél az egyes villamos megállója, ahol elég jó helyen van ugyan, viszont feltűnően lila. Kíváncsi vagyok, meddig marad egyben...

Major Malfunction · http://weyland-yutani.org 2013.07.17. 17:06:18

Az is klassz, hogy hónapok óta annyit ír ki midnegyik kijelző szofisztikáltabb modorban, hogy "Hát majd itt lesz valami." :)

Lesből Támadó Szárítókötél 2013.07.17. 21:23:29

Újpest-Központban már a felszerelés után nemsokkal úgy oldották meg a hasonló problémát, hogy fogtak egy nejlont, és egy centi vastag csíkokra bevágták, hogy felhívják a figyelmet a sarokra.

Komolyan mondom, egyszerűen nem tudom felfogni ezt a fajta amatőr hozzáállást: minden külön felmérés nélkül kib*sznak egy oltári méretű kijelzőt az utasok vonulási útjába azzal, hogy majd kikerülik? Nem lehetett volna felmérni megállónként, hogy hova, milyen kijelzőket lehetne kirakni ahhoz, hogy látszódjon is, de az utasokat se akadályozza?

bioLarzen 2013.07.17. 22:35:49

Amúgy ez a rendszer mikor indul? Mert pölö a mi megállónkban, Rákospalotán már vagy 2 hónapja működőképes a cucc, de hasznos infó még nem volt láthatórajta, csak értelmezhetetlen - véléhetőleg teszt - szövegmorzsák.

bio

Leriel 2013.07.18. 08:36:39

A Határ úton az aluljáró kijárata elé rakott táblákat már összesz*rták a galambok, ott csorog rajta a dzsuva. Erre a váratlan fordulatra biztos nem számított a kivitelező.

Németh András 2013.07.18. 09:12:18

urbanista.blog.hu/2013/04/12/a_nap_kepe_akasztas_az_ors_vezer_teren itt a linak ami szerint már június óta élesben megy a rendszer, szóval azok az értehetetlen szövegmorzsák már a BKK által adott információk, arról ők nem tehetnek hogy az utazók nem rendelkeznek galaktikus fordítókészülékkel, kérem ez már a zűrkorszak, tessék felfejlődni a BKK színvonalára és nem panaszkodni itten, hinnye-hunnya!!!

Fejesrob 2013.07.18. 09:17:09

Mostanában jártam az osztrákoknál. Persze ez még ott is egyedi lehet, hiszen egy helyen láttam. (Burgenland)

Mező közepén mindentől távol egy buszmegálló. A megállót jelző tábla elektronikus, kiírja, mikor jön a következő busz.

konrada 2013.07.18. 09:20:41

Hát szvsz. inkább egy félresikerült felrögzítést akartak kiékelni, mert azért ahhoz nagyon dörzsöltnek kell lenni az utasnak, hogy a falsíkból ránézésre kb. 6-10 cm-re kiálló 180 cm magasan lévő tárgyba beverje a fejét....

Próbáljon meg valaki úgy végig menni folyamatosan a fal mellett, hogy feje ilyen közel kerüljön a fal síkjához, érteni fogja a dörzsöltséget.;)) De hogy trehány munka, arról nincs vita. Pártok, vezetők jöhetnek-mehetnek, ez a BKV-nál úgy látszik örök sztender...

konrada 2013.07.18. 09:22:43

...persze ha rosszul látom, és nem a falra rakták fel, hanem lelógatva, akkor aki felrakta, meg aki átvette az is h...e.

citrix 2013.07.18. 09:24:48

Nap mint nap ócsároljátok a BKV-t,ami nem alaptalan.Milliárdokat költenek rá közpénzből,gigászi adósságot halmoz fel a cég újra és újra.Fejlesztik,kijelzők,gps,új járművek,nagyon helyes.A megoldások mint fent is,nem túl szerencsések.Ám nézzünk "vidékre",az is része az országnak.Dunaújváros,látótávolságban a fővárostól,mi a fejlődés?Annyi,hogy a járatok (30 éves Ikarusok,eleve használtan vett Volvók légkondi nélkül nyithatatlan ablakokkal) zömét megszüntették,az egész várost körbejáró néhány vonal maradt.Gyalog is gyorsabb legtöbb esetben célhoz érni,ergo a fizetős utasok eltűntek.Utastájékoztatás?Még a viszonylatszám jó ha ki van írva a buszok elején,a megállókban apró táblácskák félig leszakítva,amúgy se aktuális ami rajta lenne.GPS,monitorok,jegykiadó,utastájékoztatás,az persze.Jellemző hogy az egyetlen bérletvásárlási ponton se fogadnak el bankkártyát,csak a készpénzt.Kedves fővárosiak,gyertek csak le vidékre körülnézni,térden csúszva rebegtek majd hálát a BKV-nak hazatérésetek után.

Jegkoko 2013.07.18. 09:25:58

Tudomásom szerint azért nincsen a kijelzőkön semmi érdemleges információ, mert a mobilszolgáltatókkal nem sikerült megegyezni az adatok továbbításáról.

TH 2013.07.18. 09:50:06

@citrix: az ilyen kommenteket sohasem értettem. Most mi van? Te meg nézz körül Szegeden, Debrecenben vagy Miskolcon, ahol ugyanúgy próbálják fejleszteni a tömegközlekedést. Már ne haragudj, de amiatt egyetlen budapestinek sem kell magát szarul/bűnösnek/hibásnak éreznie, mert Dunaújvárost - tegyük fel - hülyék irányítják. Ettől függetlenül szerintem ez a Futár rendszer a 4-es metróhoz hasonló (csak legakább sokkal kisebb léptékű) pazarlás, sokkal fontosabb fejlesztenivalók vannak a pesti közlekedési rendszerben (pl. az utak, sínek és a járművek állapota stb.).

TH 2013.07.18. 09:53:05

@citrix: egyébként mennyire voltak kihasználtak a megszüntetett járatok? esetleg kongtak az ürességtől? Mert olyankor ahelyett, hogy ésszerűsíteni és újraszervezni próbálnák a járatokat, hogy valóban használhatóak legyenek, általában a megszüntetésre szavaznak mindenfele az országban. Egyébként amikor utoljára Dújvárosba jártam rendszeresen (már jó 10-12 éve annak), akkor sem tűnt úgy, hogy lenne bármilyen működő tömegközlekedés (meg a város méretei alapján sem tűnt úgy, hogy metróvonalak tucatjaira lenne igény persze).

TH 2013.07.18. 09:55:42

@citrix: Még egy utolsó dolog (bocs, hogy 3 kommentben szpemmelem a választ): hasonlítsd össze azért azt is, hogy hányan használják a tömegközlekedést Budapesten és Dunaújvárosban...talán érthető, hogy miért van komoly minőségbeli különbség (és nézz körül a világban, rá fogsz döbbeni arra, hogy ez mindenhol így van).

Szagértő szakértő 2013.07.18. 10:03:23

@TH:
Jah ez jól hangzik, csak adódik egy olyan jellegű problémó, hogy a felújított sínen-úton nem tudod irányítani a járművet mert a DIR már rég szétesett, az AVM meg minden 10. járműben van. Akkor nem tudsz normálisan szolgáltatni, és szépen lesz az, hogy 5 busz megy egymás után.

Az FUTÁR alapvetően NEM azért készül, hogy az utasoknak kiírják, hogy mikor jön. A FUTÁR 80%ban diszpécseri menetirányító rendszer. Csak egy mellékzöngéje az utastájékoztatás. Bár tény az egységsugarú utasnak az a leglátványosabb.

TH 2013.07.18. 10:04:46

@Szagértő szakértő: jó igaz, ebben igazad van. A stílusod ugyan - khm - baráti, de tartalmilag jogos.

Rocko- 2013.07.18. 10:08:44

sudokut már kitöltötték, vagy még üres?

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: újraolvasható papírból.

citrix 2013.07.18. 10:24:05

@TH: Jól látod:a 300 petákos jegyárakkal(nullához tendáló fizető utas) és a nyugdíjasok ingyen utaztatásával sikerült a bevételeket hatásosan redukálni.Ennek egyenes következménye volt a járatok megszüntetése,ami maradt az olyan is.Mindenki autóra váltott,nem alaptalanul:az se drágább és háztól-házig azonnal elvisz.Tény és való hogy a gdp felét a főváros adja,és ugye az ország lakosságának ötöde itt lakik.A vonzáskörzettel együtt bő egyharmada.Nem csoda ha a vidék elöregszik,minden fiatal a fővárosba akar költözni (van élet és munkalehetőség).Vissza az elejére:a főváros tömegközlekedése elképesztően jó a vidéki városokban található helyzethez képest.A vidék is az ország része,de ha így mennek a fejlesztések akkor csak elszegényedett periféria lesz rengeteg problémával.

TH 2013.07.18. 10:27:31

@citrix: látom read-only módban vagy.

TH 2013.07.18. 10:28:05

@citrix: bocs, write-only. :D
szóval amit leírtam, nem sikerült értelmezned teljesen.

TH 2013.07.18. 10:30:32

@citrix: miért csinálsz ebből a témából "vidék" vs főváros ellentétet? Vidék az a falu, Debrecen, Miskolc, Szeged, Győr, Pécs stb. az nem vidék, csak kisebb városok. Agyamra megy, hogy mindent "vidéknek" hívunk, ami nem a főváros. München vidék? Marseille? Velence?
Na mindegy, ezen majd dühöngök tovább máskor.
De a lényeg: mint írtam, vannak városok Mo-n, ahol fejlődik a tömegközlekedés, pedig nem Budapest. Ha meg nem volt igény a tömegközlekedésre, akkor helyes, hogy megszűnt. Örülnöd kéne, hogy nem pocsékolnak el több pénzt rá.

innovation 2013.07.18. 10:32:46

Több helyütt is alacsonyan vannak. Több aluljáróban pl az oszlopokra kellett volna felszerelni.

Azt tudom, hogy nehéz úgy, ha árusok, metro újság boxok, majd metro újságot adogató diákok, ellenőrök, közteresek vannak mindenhol. Egyébként szerintem nagyon hamar össze fogják firkálni ezeket.
Ne legyen igazam!!!

citrix 2013.07.18. 10:43:40

@TH: Értem (vagy nem?),de összefoglalom:amit a BKV-ra költenek csilliárdokat (csak a 4-es soha el nem készülő metro ~540 milliárd) arra van igény és JÁR a fővárosiaknak.Amire "vidéken" nincs igény,tehát nem is kell az igénytelen népségre szórni a pénzt.Nézzük adófizetői (ami az egész államot BKV-val együtt eltartja) oldalról:a "vidéken" élők semmivel se fizetnek kevesebb adót ám lényegesen kevesebb szolgáltatást kapnak érte cserébe.Nyilván azért,mert nincs rá igény.

Semper Fidelis 2013.07.18. 10:57:00

Foglalkozhatna az urbanista azzal is kicsit többet, hogy hogyan néz ki az Örs aluljáró, mondjuk délután fél ötkor. Tegnap már két sorban voltak mindkét oldalon az árusok egymás mögött. Kukorica-porcelánok ezrei - műszaki cikkek - dobozok - virágok.

SZÉGYEN és gyalázat, de tényleg. Ha nincs 30 lepedő leterítve árult szeméttel, akkor egy se. Brutális, de tényleg.

Vombatus Ursinus 2013.07.18. 11:02:53

@citrix: Most te tulajdonképpen mit szeretnél? Azt, hogy legyen Dunaújvárosban egy alacsony kihasználtságú, ráfizetéses, viszont színvonalas csilivili tömegközlekedés? Az kinek lenne jó? Nem értelek.

citrix 2013.07.18. 11:20:21

@Vombatus Ursinus: Miért,a BKV 6-9 milliárdos évi ráfizetése az micsoda,tiszta nyereség?ENem értelek.

innovation 2013.07.18. 11:28:36

@Semper Fidelis: Ez több aluljáróban is így van. Pl. Corvin-negyed, Blaha, a Ferenciek tere egy hajléktalanszálló lett. Úgy néz ki mindegyik, mint egy cigánytelep.
A közteresek azzal magyarázzák, hogy amint az AB elkaszálta az erre vonatkozó trv-t, tehetetlenek. Egy vicc! Komolyan egy vicc!

Ja és ami a legjobb, hogy már rá is gyújtanak az aluljáróban.

Zaphod_Beeblebrox 2013.07.18. 11:52:42

A fast BKV-ztok? A futár a BKK-nál van. A jegybevétel meg az ellenőrök BKK-sok, a forgalomszervezés BKK-s.

TH 2013.07.18. 12:09:27

@citrix: a BKV elég jó kihasználtsággal működik, és közérdek az üzemeltetése (nem közérdek, hogy nagyon drága legyen a fenntartása, de tudod, a költségek megoszlása normális helyeken egyharmad állam, egyharmad önkormányzat/város, és egyharmad az utazók hozzájárulása...ezért lehet sírni, hogy így oszoljanak meg a költségek minden magyar városban).

TH 2013.07.18. 12:10:13

@citrix: ok, direkt trollkodsz, akkor ignorállak (és igen, tudom, hogy tagadni fogod a trollkodást).

TH 2013.07.18. 12:12:01

@citrix: és igen, bazmeg, egy 500 fős falunak nincs szüksége villamosra és 8 buszjáratra sem. Ami jogos elvárás, hogy megfelelő sűrűségű tömegközlekedési lehetőség legyen a közelebbi városokba, ahonnan már el lehet jutni valahova messzebb is.

Vombatus Ursinus 2013.07.18. 12:17:43

@citrix: Most akkor nem tudsz válaszolni a kérdésemre, vagy szimplán csak terelsz?

citrix 2013.07.18. 12:24:34

@TH: Nosza,tedd azt.Marhára kiszúrsz velem :-)
Ui.:a BKV szerintem nagyon jó és sokrétű szolgáltatást ad,a technikai eszközök látványosak,már csak az utazóközönségnek kell felnőnie:nem potyázunk,szükségünket az illemhelyen végezzük,nem törünk-zúzunk ha újdonsággal találkozunk,a grafiti otthon készül.Dióhéjban.Megbaszom (milyen kedves a szavajárásod),500 fős falunak nem kell villamos.Értem,valószínűleg ezen óhajod máris teljesítve.

Semper Fidelis 2013.07.18. 12:33:47

@innovation: Az ÖRS "szerencsére" nem hajléktalanszálló, hanem árusok tömkelege által létesített bolhapiac lett. A legszebb, hogy a rendőrtől sem félnek.

Akárki is hozott akármilyen törvényt, vagy éppen elkaszált, arra ítélném, hogy oda-vissza járkáljon délután az aluljáróban, élvezze, amit tett. 2 hete jöttem haza New York-ból, érdekes, az amiknál nem alkotmányellenes a padokra fekvésgátlót tenni, mint nálunk.

Baszki, nincs már mit ellopni... 2013.07.18. 13:02:55

Minden ilyen beruházás NER kompatibilis. A Viktor, a kis köcsög törpe simán átfér(ne) alatta, ha tömegközleked(ne).

Egyébként pedig a BKK atyaúristene, az orrtúró-Dávidka pont annyit ér, mint a "kijelzö kiffügesztés kivitelezés".

Meg majd elfeldtem, most kapott éppen jól megérdemelt prémiumot a KITÜNÖ munkájáért a ribanc Hankiss Ágnes szemefénye...pfejjj (köp)

Bobby Newmark 2013.07.18. 13:28:48

@citrix: Az előbb pont te említetted, hogy a GDP felét a főváros termeli. Akkor ebből egyértelműen következik, hogy DE BIZONY, a vidék kevesebb adót fizet. Vagy mondjuk ÖSSZESEN pont annyit, mint a főváros.

Innentől..?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.18. 13:40:47

zseniális. illetve zseniálisan szánalom.hu.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2013.07.18. 13:40:55

Azért tegyük hozzá, hogy a FUTÁR sokkal többről szól, mint pár új kijelző telepítéséről: fovarosi.blog.hu/2012/07/11/futar_2012

Lajos ghr 2013.07.18. 13:52:21

a falnál hogy fejelik le?
amúgy ezt a rengeteg pénzt esetleg pár busz feljavítására lehetett volna inkább elverni, nem kijelzőkre, amik ...hogy fogják mutatni, mikor indul a busz, ha a felük le van robbanva és ezért soha nem tartják a menetrendet?

Lajos ghr 2013.07.18. 13:56:28

@fovarosi.blog.hu: 6,7 milliárd. rengeteg mindenre jó biztos a "futár":)), annak aki ott dolgozik, de
az embereket egyetlen dolog érdekli: mikor indul a következő. erre kicsit sok pénz.

giriz 2013.07.18. 13:58:05

van az a pénz amiért ez így fog maradni.

Bobby Newmark 2013.07.18. 14:00:25

@Lajos ghr: Szerencsére nem mindenhol a butaparaszt igényei a döntőek.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2013.07.18. 16:14:23

@Lajos ghr: Ez nem lett picit demagóg? Lélegeztetőgépre is át kellene számolni. Esetleg kiló lisztre, a nyugdíjjasok miatt.

Pierr Kardán 2013.07.18. 19:25:01

A múltkor mentem a földalatti egyik megállójában és véletlenül belebotlottam egy padba. Felháborító, hogy miért nem teszik az ilyen balesetveszélyes dolgokat 2,5 méter magasra!!!

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.07.19. 17:01:42

@TH:

A futár nem "négyesmetró", hanem tényleg marha fontos fejlesztés. A kijelzők csak a felszíne a projektnek. Ha a rendszer egyszer működni fog, akkor a menetrendszerűség sokkal jobb lesz (kiszámíthatóbb és rövidebb utazási idők, kisebb zsúfoltság, zavarhelyzetek gördülékenyebb megoldása, stb...)

A projekt szervezése, kivitelezése, na az a gyalázat. Reméljük, hogy a majdani végeredményt ez nem befolyásolja...

TH 2013.07.19. 17:03:12

@Comandante en Jefe: Igen, már visszaszívtam, ld. itt:
TH 2013.07.18. 10:04:46
@Szagértő szakértő: jó igaz, ebben igazad van. A stílusod ugyan - khm - baráti, de tartalmilag jogos.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.07.19. 17:11:24

@citrix:

Egy kétmilliós városban a "csilliókba kerülő" megfelelő tömegközlekedés nem luxus, hanem működési költség. Minden más megoldás ennél jóval több költséget okoz. (Mindez egy Dunaújváros méretű városban nem feltétlen igaz, de itt és most Budapestről lenne szó...)

A városi tömegközlekedéssel szemben szinte sehol a fejlett világban nem elvárás, hogy "nullszaldós" legyen, vagyis a egyárbevételből tartsa el magát.

Hogy Budapestnek a központi közlekedés alig oszt vissza abból, amennyit a város megtermel, és így a főváros teljes éves költségvetése nincs annyi, mint ami a közlekedés finanszírozási igénye lenne, az elég baj, de ettől még az igény jogos.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.07.19. 17:12:21

@TH: igenigen, előbb írok, aztán olvasok, bocs...

bioLarzen 2013.07.19. 18:09:34

@Németh András: Tegnap végre megjelent az első, beavatatlanok számára is érthető üzenet - mely arról értesíti az utazó közönséget, hogy hamarosan mindenféle érdekes infó lesz majd olvasható a táblán...

bio

cso zsi 2013.07.20. 01:33:17

@Jegkoko: Már a BKK FB oldalán is megjelent korábban ez a mobilos kapcsolat, érdekesség, hogy az érdeklődő hozzászólása ugyanúgy eltűnt, mint a beharangozókor mutatott képeken az informatikai, vezetékes kapcsolatot bekötő szerelők képe. (vagy csak nem találom ez utóbbit)

Németh András 2013.07.21. 08:59:00

@Jegkoko: ha megegyeznek akkor majd jönnek az üzenetek: Nyugodjon meg, ha nem jön a villamos szálljon trolira! Segítünk!