86_1373563087.jpg_1216x1462

"Tegnap a 86-os buszon érdekes és szívmelengető dologra lettem figyelmes felszálláskor. A sofőr fülkében egy kis tábla volt kihelyezve amin a buszsofőr egy rövid köszöntőt intézett az utasok felé. Nagyon tetszett, és követendő példának tartom, sokkal jobban indult ezzel a nap, pedig csak egy kis apróság. Lefényképeztem! Találkoztál már hasonlóval?" - kérdezte Dávid egy üzenetben az Urbanista Facebook-oldalán.

Még nem. Igaz talán észre se vettem. Olyan szép szabályosan megkomponált kártya (talán valóban céges gyártmány) hogy valami hivatalos szöveget várnék rajta automatikusan. Midnenesetre tetszett. Ha legközelebb buszra szállok, figyelni fogom!

A fotó elég homályos, a szöveg:

Üdvözlöm Önöket! Több mint húsz éve juttatom el Önöket úti céljukhoz. Ma is gondoskodom a biztonságukról és a nyugalmukról. Kellemes utazást kívánok! Molnár Attila, autóbuszvezető

Kedves Molnár Attila köszönjük!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés bkv busz tömegközlekedés felirat

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr345400912

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.07.12. 10:39:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szb9 2013.07.11. 19:38:39

Nem tudom eldönteni, hogy tetszik-e inkább vagy nem... Nincs egy olyan mondás, hogy "az öndicséret büdös"?

Daniel W. Mcload 2013.07.11. 19:59:50

Évekkel ezelőtt a 7-es vonalán láttam többször ilyeneket. Szerintem jó ötlet.

nemeza 2013.07.11. 22:10:13

86-os "törzssofőr", az "új" BKV egyenruhák bemutatásakor lehetett látni sok sajtó fotón :)

skandigraun 2013.07.11. 23:46:16

jaja, régen sok buszon volt hasonló, még a vezetett km szám is rajta volt, de az már több, mint 10 éve volt. Kisiskolás koromban szerettem nézni, magamban rangsoroltam a sofőröket km alapján :)

ildsisy 2013.07.12. 07:51:23

@szb9: Igen, erre sokan azt mondják öndicséret büdös... de nem. Hanem ő olyan típus, aki csak szereti az embereket, a munkáját és kedveskedni akart ebben a rohanó-idegbajos világban...
Ő nem énekel, hanem evvel üdvözli az embereket. :)

like a boss (törölt) 2013.07.12. 07:53:07

Ilyen az, amikor egy közlekedés rajongó, egy olyan embner kerül a busz volánja mögé, akinek gyerekkora óta ez az álma. Írigylem, hogy a munkája egyben a hobbija is... ismerem személyesen, nagyon jó ember.

like a boss (törölt) 2013.07.12. 07:53:56

Visszatérve a kérdésre:
nem. Nem céges kezdeményezés!

Albu 2013.07.12. 08:07:34

Gyors 7–173-on (talán 2002-ben lett márka) szerintem minden járművezetőnek ilyenje volt, mindenesetre nagyon soknak: beleírva, hány százezer kilométere volt balesetmentesen.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.12. 08:29:29

7-173 anno csak azok kaptak ilyet, akik már régi motorosok voltak. A cél az volt ha jól emlékszem, hogy "közelebbi kontaktust alakítsanak ki a gépkocsivezetők az utasokkal" vagy valami hasonló.

Pénzpedagógus · http://www.eznemjatek.com 2013.07.12. 09:01:58

@szb9: Érdekelne, hogy ebben hol az öndicséret... Tényeket közöl, hogy húsz éve vezet. Ezen kívül még azt, hogy mire törekszik, mi a szándéka (biztonságban és nyugalomben eljuttani mindenkit, ahová éppen menni akar.) Meg egy jókívánságot. Slussz.

Ezen kívül: azért, mert másnak önértékelési problémái vannak, azért ő miért ne lehetne büszke a teljesítményére? Ez az öndicséret büdös című történet csupa olyan ember önigazolása, aki nem érzi jól magát a saját bőrében, de ahelyett, hogy magán változtatna, inkább a kevés magabízót húzza le a saját szintjére, csak hogy ő jobban érezze magát. Nekem ez a büdös. Ha van mire büszkének lennem, akkor azt miért ne mondhatnám el kulturált módon? (Nekem sem az a mániám, hogy nárcisztikus módon dicsekedjek, de ha valamit letettem az asztalra, arról miért kéne hallgatnom? )

Kérdés: ha pl. keresel Magadnak egy pénzügyi tanácsadót a neten, és feltúrod a weboldalakat, akkor melyiket választanád: azt, aki mélyen hallgat arról, hogy mi mindent tanult, mennyi és milyen tapasztalatot szerzett, mi mindent tud nyújtani Neked, mint ügyfélnek, miben más, mint az átlag, mennyivel többet tud Neked nyújtani, vagy azt, aki mindezt, plusz a leellenőrizhető referenciáit, az ügyfélvéleményeket is Eléd teszi?

Most csak annyi történt, hogy a sofőr kilépett abból a dobozból, hogy ő a busz tartozéka legyen, és ez szokatlan. De ez még nem öndicséret, és főleg nem büdös.

(Ha még mindig így érzed, melegen ajánlok Neked egy önismereti coachingot. :D )

Holding 2013.07.12. 09:24:55

Nagyon jó! Nekem tetszik :)

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.12. 11:40:03

@Pénzpedagógus:

"Kérdés: ha pl. keresel Magadnak egy pénzügyi tanácsadót a neten, és feltúrod a weboldalakat, akkor melyiket választanád:"

Basszus, az utas nem válogathat a sofőrök közt: jön a busz, felszáll, slussz.
Ha jól vezet az illető, akkor oké, ha nem, akkor teljesen mindegy, hogy milyen rizsát írt ki, hogy hány kilométert ment eddig.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2013.07.12. 11:42:41

@Pénzpedagógus:
"Ezen kívül még azt, hogy mire törekszik, mi a szándéka (biztonságban és nyugalomben eljuttani mindenkit, ahová éppen menni akar.)"

Ezt külön közölni kell egy sofőrnek???
Eszerint a többi sofőr nem erre törekszik???

Dogfaceboy 2013.07.12. 12:38:57

@Hoppácska: Üljél már vissza a helyedre, vagy szállj le a következőnél! Olyan vagy, min a pattogi a szomszédokban! :)

szb9 2013.07.12. 15:33:30

@Pénzpedagógus: örülök, hogyha valakinek van egészséges önbizalma, és annak is, ha szereti a munkáját, de kérdés, hogy én mint utas, mégis mit kezdjek ezzel. Sajnos akkor is felszállok a buszra, ha a sofőr egy bunkó tuloknak néz ki, nem érek rá megvárni a kedvenc sofőrömet.

humorpalanta 2013.07.12. 18:37:57

Úúúúú, ezekre még emlékszem. :D Még réges-régen egy messzi-messzi, na jó, nem messzi, de azért nem közeli buszjáraton. A 7-eseken láttam ilyeneket, tényleg minden rá volt írva, emlékszem, tök szupi volt. Azóra is az egyik legjobb kezdeményezésnek tartom a BKV-tól. Mindenkinél lehetne ilyen, hogy mióta dolgozik ott, mennyi kilométert vezetett, hasonlók :)
Van itt Dél-Pesten egy idősebb, ősz hajú sofőr, mióta az eszemet tudom itt van, az övére kíváncsi lennék, hány ezernél járhat :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.07.13. 21:38:28

Nekem is tetszik a dolog. Külföldön a taxikban is van ilyen. Hogy tudd, kivel utaztál. Ha meg vagy elégedve vele, akkor azért, ha netán nem, akkor meg azért.
Nekem Béla volt a kedvencem a 21-esről - később pedig a 7-esről. Minden megállót standup-olva mondott be, kis citromsárga gömbmikrofonjába. Régi szép idők a korakilencvenes évekből....

Mylady 2013.07.17. 10:24:53

Nem értem, min problémáznak egyesek. Ha bemegyünk egy boltba, bankba, orvoshoz, fodrászhoz stb, mindenhol van kitűző, névtábla, vagy legalább bemutatkozik az illető. És ezt el is várjuk. A buszsofőr nem teheti meg, hogy kiszáll és egyesével mindenkinek bemutatkozik. Vagy mondja be a hangosba minden megállónál a nevét, mint a pilóták?
Szerintem ez egy tök jó módja annak, hogy személyesebbé tegye az egészet és ne csak egy droidnak tekintsük a sofőrt, aki ott ül a kalitkában, senkihez nem szól, de emberéletek ezreiért felel.
süti beállítások módosítása