18769841_5539ab0178106d106839e9f81ec7f66d_l.jpg_800x478

Legalábbis jó esély van rá. Terézváros önkormányzata ugyanis a közelmúltban nagytakarítást rendezett a Nyugati téren, ami biztos feltűnt az arra járóknak, mert nem csak kipucolták az egészet, de újrafestették és növényekkel ültették be a virágládákat is.

Az esemény meghívójában viszont szerepelt egy különös látványterv is, ami felkeltette az érdeklődésem. MInt kiderült, ez a Skála Metróéké. Kovácsné Szentes Gyöngyi ügyvezető kérésemre nem csak egy nagyobb felbontású képet küldött, de elárult pár dolgot a fejlesztés részleteiről és annak megvalósulási esélyeiről is:

"A Skála Metró épülete a Skála Metro Ingatlanhasznosító Kft. tulajdonában áll, az épület előtti terület tulajdonosa a VI. kerület Terézváros Önkormányzat.

Cégünk megbízásából és finanszírozásával készített a Város-Teampannon Kft. az épület előtti tér felújítására vonatkozó koncepciótervet.

Ezt a koncepció tervet bemutattuk az Önkormányzatnak, akik nagy örömmel vették és közösen tárgyalunk, dolgozunk azon, hogy a terv megvalósuljon. 

A koncepció terv épületet érintő részén cégünk már dolgozik, azaz a tervezők készítik az ehhez szükséges engedélyezési tervdokumentációt. Ezek elkészültét és építési engedélyezés jogerős jóváhagyását követően hozzálátunk a kivitelezéshez.

Tervezzük az épület teraszát a felüljáróval összekötő híd elbontását, ezzel tágasabbá, nyitottabbá válik a térnek ez a része. Dolgozunk azon, hogy a jelenleg az aluljáróból felvezető lépcső racionalizálásra kerüljön, azaz - terveink szerint - elbontásra kerül és egy optimálisabb, a Bajcsy Zs. út felé nyíló lépcső kerül megépítésre. Ez az átalakítás is a tér tágasabbá válását eredményezi."

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest átépítés nyugati tér látványterv vi. ker skála metró

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr295345239

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.06.06. 12:13:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tkyrk 2013.06.05. 13:00:08

Ennél azért merhettek volna nagyobbat álmodni... Mondjuk fákat még elbirt volna a tér...

Masni 2013.06.05. 13:31:11

Hát azért ha én nekik lennék :), akkor mindkét irányból jó magas sövényt raknék, fákat, és akkor a skála metró megcsinálhatná az egyetlen nyereséges vállalkozását egy kávézó/teházó/kajázó formájában.
Persze, arra már nem is mondok semmit, hogy az utca emberét a skála metró és az önkori sem kívánja megkérdezni. dögök ezek. :)

bioLarzen 2013.06.05. 14:46:13

Szerinterm a Nyugati térnél legfeljebb csak a Széll Kálmán (leánykori nevén Moszkva) teret építették át többször az elmúlt jó 20 évben...

Mármint a tervek szerint. A valóságban pedig...

bio

bioLarzen 2013.06.05. 14:46:45

@tkyrk: Minél kisebbet álmodnak, annál valószínűbb, hogy lesz is belőle valami...

bio

bioLarzen 2013.06.05. 14:47:46

Egyébként, nem lehetséges, hogy ez is csak amolyan választási fejlesztés? Vagyis, hogy csak beígérik, hogy jövőre a parlamenti/önkormányzati szavazásnál lehessen a tervekkel villantani?

bio

bioLarzen 2013.06.05. 14:50:42

Illetve... én továbbra is azt mondom, hogy kötelezni kéne a tervek készítőit, hogy az ilyen, frekventált belsőbb városi területken lévő projektek esetében "realisztikus2 látványterveket is kelljen készíteni: olyat, amin kosz van, összefirkált/teleplakátolt falak, hajléktalanok, összetört/hiányzó térkövezet/padok, galambhordák, terek esetében zugárusok, stb...

Úgy az ember jobban el tudná képzelni, mit is fog látni az adott helyen, ha a terv megvalósul...

bio

Dr Milton 2013.06.05. 15:19:08

A tér rendezésének origoja az egész skála lebontása kell, hogy legyen, a többi csak maszatolás

hunsly 2013.06.05. 18:44:37

@Dr Milton: Vagy legalább módosíthatnák a külsejét. Szerintem a Felszínre nem szükséges annyi hely mert úgyis mindenki a felszín alatt közlekedik. A felszín alatt részt kellene napfényesebbé kellemesebbé alakítani. Lehetne olyan mintha Westend-et hosszabbították volna meg. Ilyet még én is össze tudnék kattantgatni. :P Szabad a pálya: maps.google.com/?ll=47.509919,19.056024&spn=0.000674,0.001161&t=h&deg=180&z=20

Jerofejev 2013.06.05. 23:41:20

@hunsly: Az emberek azért közlekednek a felszín alatt mert odakényszerítették őket. Ugye ez volt a nagy hatvanas-hetvenes évekbeli koncepció: Budapest népe majd a neonfényes aluljárókban és a szalagházak közlekedő folyosóin fogja élni a társadalmi életet. Hát nem jött be (hogy is jöhetett volna be).

Teljesen jó ez a terv, visszavágja azt az őrült aluljáró infrastruktúrát, és megtisztítja a felszínt a sok vicik-vacaktól. Kezdésnek ez elég is.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.06.06. 10:58:57

@Jerofejev:
Általánosságban egyetértek, de pont a Nyugati aluljárórendszere viszonylag jól el van találva, és nagyrészt szükség is van rá.
Az is tévút, hogy a város egyik legnagyobb közlekedési csomópontjában egyetlen szinten le lehet/kell vezetni a forgalmat. Szerencsére a Nyugatinál a metrókijárat aluljáróba érkezik, és erről a szintről a vágányok is elérhetőek.
A Skála előtti lépcső kísérletet tett a két szint egyesítésére, szerintem ez ott halt végleg meg, hogy a Skála megszűnt.

Serrin 2013.06.06. 12:30:01

Amit a képen látok, az egy sivár betonsivatag, lényegében alig különbözik a mostani képtől, csak az élet hiányzik belőle. Ami sajnos a csöveseket, a falfirkákaat és az "aluljáró népét" is jelenti, de nem csak azt. Pár év múlva ugyanilyen lepukkadt lesz, az a rész a felújítás után is, mint most. A felújítás alatt meg lehet kerülgetni megint a kordonokat, mint a Ferencziek terén, amit nagyon sajnálok, hogy átépítenek.

A 24 órás hamburgeresért meg kifejezetten kár lenne.

(Nyilván valaki megint el akarja lopni a fél költségvetést, csak azért kell mecsinálni ezt is.)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.06.06. 12:59:59

Ocsmány.

De tavasszal jól hangzik majd, hogy IGEN, EZT IS MEGCSINÁLTUK.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.06.06. 13:19:07

@Serrin:
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Vegyétek már észre, hogy ez egy minimálterv, tényleg csak a 80-as évek óta teljesen feleslegessé vált galambszargyűjtők vannak visszavágva róla.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.06.06. 14:09:02

A túloldali rohadó lezárt csigalépcső meg maradjon? Mert hogy az nem tervezési(és Skála)terület????

Juteszembe: akadálymentesítés smafu?

hunsly 2013.06.06. 16:39:15

@Jerofejev: Miből gondolod, hogy az én elképzelésem neon alagúton alapszik? Ha nagyon szertenéd/szeretnétek összedobhatok én is egyet, hogy mire gondolok. ;)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2013.06.07. 10:22:51

@városjáró:
Nyilván nem része a feladatkiírásnak.
De igen, kezdetnek azt a teraszos rettenetet is el kellene bontani a körút feletti gyalogjárójával együtt. (Momentán nem tudom, hogy át lehet-e menni ott, de szerintem azt nem használja senki). Aztán mehet a közúti rész a levesbe, és jöhet a villamos.

emzperx 2013.06.07. 11:00:56

Annak ellenére, hogy ezen az oldalon lenne hely rámpának, a terven nyomát sem látom sehol.

Babakocsi, tolókocsi használója az dögöljön meg.

Amalfi 2013.06.10. 00:34:47

A zöld és az akadálymentesítés is hiányzik a tervből. Ennek így sok értelme nincs.

Kinos helyzetek 2013.06.14. 09:28:20

Én a hétvégén voltam és szeritem már most látszik mennyire szép le is fényképeztem mert az óra után nagyon szép szerintem smileyerktube.blogspot.hu/
keress rá sétáimnál ott van valahol

tehtube 2013.06.17. 09:23:34

Annak a kettős vaslépcsőnek az elbontása kifejezetten pozitív. Jó a szárnyhíd mexüntetése is. Ez kevésből hatékony javulás. Igazából a legjobbat az tenné ha elbontanák a felüljárót. Esetleg a gyalogos aluljáró ezen kis szakaszát lehetne átengedni az észak-déli kocsiforgalomnak.

tixar 2013.06.24. 16:41:18

Már attól is élhetőbb lenne egy aluljáró, ha nem lenne benőve a faltól 10m távolságig kipakolt cuccokkal... Akkor talán nem érezné az ember magát a föld alatt sem bezárva (a Skála metró alatti rész amúgy még szép levegős is lenne),

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.06.25. 10:03:48

@tixar: és ez majd az összes pesti aluljáróra igaz. az illegalitás és a közterület-felügyeletek maffiális összefonódásáról elhíresült Örs, vagy Ferenc krt aluljárókat nem is véve. Ott van pl a Blaha. 1968-ban amikor átadták, nem véletlenül alakították ki szellősre a feljárókhoz vezető vsatornáka. Nem csak azért nem tettek butiksort a falak mellé, mert akkoriban épp indexen volt a maszekolás, hanem hogy az utasfolyam kényelmesen és biztonságban elférhessen. Aztán jött a szabadrablás ideje - mely máig tart - és a műszaki, biztonsági szabályokat felülírta a zsebbelóvé törvénye. ettől szutyok ma majd mindegyik budapesti aluljáró. És akik ez ellen tehetnének, sunyin lapítanak, mert - bár tisztában vannak a dologgal - a zsebük már jó mélyen ki van tömve...

Hmmm... 2013.08.01. 10:02:18

@bioLarzen: a látványterves igényeddel maximálisan egyetértek. Vicces, hogy idelöknek 1 db ámítógépes skiccet, és ez alapján kérnek véleményeket. Normálisabb helyeken a terveket virtuálisan bejárhatóra készítik, de az építkezés költségével arányosan meg lehetne elégedni megfelelő számú és méret-helyes, több nézőpontból készített 3d képpel. Az 1 db kép alapján nem is mondok semmit... csak annyit, hogy első ránézésre elég borzadályos... és pofa kell ahhoz, hogy - minden ellenkező híreszteléssel szemben - _ennyire_ elhanyagolják a teret és benne a lépcsős részt... és nem javítják ki a járólappal / vízelvezetéssel kapcsolatos gondokat... immár 2-3 éve (egyszer kicsit szöszmötöltek a járólapokkal, de 1 hét múlva már ugyanolyanná vált). Egyszerűbb éveken át terelőoszlopokkal / ocsmány táblával jelezni több négyzetméteres hibákat, mint kijavítani... hogy a pórnép kerülgesse, a turisták (akik itt elég nagy számban fordulnak meg) meg csak néznek, és levonják magukban a következtetáseket...

Azt látom, hogy totálisan lerohasztják azt, ami van, hogy aztán horribilis költségekkel újjáépíthessék... a valakik. Evvan'2013... haj-haj, Magyarország.