18287173_21185f6ed8f2bd4655da36413d58845d_l.jpg_800x600

Biztosan sokaknak feltűnt, hogy a fenteikhez hasonló akasztófák lepték el Budapestet. Ez a telefonos fotó tegnap, az Árkád előtt készült az Örs Vezér terén (ahol a múltkor a táblapörgető fószer dolgozott) és van egy vele szemben is, a gombánál. De hasonlókba botlani máshol is Pesten, sőt, már a Duna túlpartján is "ácsolják" a bitófákat.

Meg kell nyugtatnom a kedélyeket, a főváros nem tervezi bevezetni a nyilvános kivégzéseket és nem is köztéri lengőtekéket telepít (bár a kuglilobbi erősödésének nem lennék ellene). Ezek a BKK új szolgáltatásának, a Futárnak lesznek a tartóoszlopai.

A BKK Futár nem azt jelenti, hogy a főváros beszáll a csomagküldő piacra, hanem egy rövidítésről van szó: Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer. A lényege, hogy a járműveket GPS-en lehet majd követni, vagyis pontosan meg tudják mondani, mikor jön a busz. Az információ nem csak az "akasztófárkra" függesztett kijelzőkön jelenik meg, de a mobilunkon is követhetők lesznek majd a járatok. (Ez persze alapjaiban rajzolhatja át az okostelefonos menetrendek piacát, melyet nem is olyan rég néztünk át.)

Az egész rendszer technikai hátteréről, a tervezett kijelzők helyéről és arról, hogyanis néz majd ki egy ilyen, itt találtok bővebb információt.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés felirat futár örs vezér tere x. ker forgalomirányítás bkk

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr435203269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fanus 2013.04.06. 13:34:20

Ez a jövő
ilyet használnak már nyugaton

bioLarzen 2013.04.06. 18:16:09

A dolog úgyis a megvalósításon - illetve a fenntartáson és karbantartáson - múlik majd.

És ezért nem vagyok optimista. Ha működne, remek, igen hasznos rendszer lenne.

De BKV...

bio

Nap Pali 2013.04.06. 18:17:33

a "Futár" nem fog működni a hitványországban... ellenben...

a tartót az "eredeti" funkciójában a nép fogja használni... nemsokára...

Virágh elvtárs 2013.04.06. 18:22:34

Pedig méltó elrettentés lehetne a bliccelők számára ha bitófaként használnák. Erőteljesebb fellépést várnék az elvtársaktól a fasiszta szabotőrökkel szemben!

Lajos ghr 2013.04.06. 18:45:05

pedig lenne rá kit felhúzni

Rocko- 2013.04.06. 18:51:38

"a főváros nem tervezi bevezetni a nyilvános kivégzéseket"
ohh, pedig alapanyag volna bőven.

Rocko- 2013.04.06. 18:52:25

@Virágh elvtárs: 350 forintért akasztás?
na, csak egyszer maradj el 1 nappal bármilyen csekkel, halálra kínozzák a családodat 3 generációra kiterjedően.

Nap Pali 2013.04.06. 19:06:20

@Lajos ghr: @Rocko-: "a főváros nem tervezi bevezetni a nyilvános kivégzéseket"

igény az volna rá...

Amadeus62 2013.04.06. 19:14:31

Jönnek a választások...itt az elszámoltatás ideje...
Jó ötlet az akasztófa!

Nap Pali 2013.04.06. 19:19:16

népsavazási kérdés:

Vannak akik úgy vélekednek, hogy MINDEN POLITIKUS BŰNÖZŐ, ezért a felakasztásukat sürgetik. Míg mások szerint a politikusok mind lovagias, hősies becsületes köztiszteletben álló emberek.
Ön szerint? A közéletet tisztítaná az összes politikus AZONNALI felakasztása?
a) igen most azonnal
b) nem, ráér évvégéig

Brekkerzolt 2013.04.06. 19:36:28

Nem baj!
Ami meghibásodik, az meg is hibásodhat! :D
Na jó, nem vagyok rosszalú, de mai napon, egy újabb BKV - BKK vaslogikát láttam: a 2 - 24V pótlókat! Ezek direkt szopatják az utasokat? Most, azok, akik a Nagyvárad téri metró megállótól utaznak, a Közvágóhíd végállomásig, azok örülnek, hogy +1 átszállást intéztek nekik.
Tudom, lehet mondani, hogy ott van az 1V és a 103 busz, de: életszerű az, hogy emiatt kelljen sokat gyalogolni. Az, hogy ki tette oda, az 1-es villamos végállomását, semmi közepére, azt nem hogy, a tervezőasztalhoz kéne ültetni, hanem eltiltani, minden egyes tervezéstől. Remélem, az 1-es villamos, Vágóhíd (vég)állomásával is kezdenek majd. Abban reménykedek, hogy a Soroksári út felé kerül át, így sokkal jobban megközelíthetővé fog válni (illetve az akadálymentes megközelítés reményében, még liftet is tesznek oda). A H7, viszont jó kérdés, de annak, úgyis lesz, a H6-al közös szakasza, később az lesz az M5, vagyis hosszú távon, nem kell ezzel foglalkozni.
Visszakanyarodva a buszos pótláshoz:
1. Miért nem lehetett az M3-ig kivinni? Az olyan nehéz lett volna?
2. Villamospótlás, pont ide? Ezt most komolyan gondolja a BKV, vagy a BKK? Ott van, a 23, 23E,
54, 55 jelzésű buszok, amiknek a Borároson van a végállomásuk. Ha kell ennél több, akkor módosítsák a 179-esnek a menetrendjét, annak, valami oknál, a Közvágóhídnál van a végállomása. Azt kéne a Borárosig vinni, vagy a Népligetig. Ez miért akkora nagy feladat? Várjunk csak! Akkor Csepelről lenne, még egy buszjárat, a metróig? Túl jó lenne - mi?
179-esen csuklós buszok lennének és hétvégén is járna, de nem!
Tényleg nem értem meg, hogy kik tervezik a menetrendeket és milyen megfontolásból. Tudtommal azon vannak, hogy kevesebb átszállás legyen, de közbe, beleiktatnak, még egyet. Jó - mi?

ZBR 2013.04.06. 19:52:25

@Brekkerzolt:
hosszú és összefüggéstelen, amit itt leközöltél.
- Az 1-es villamos sosem kerül majd közelebb a Soroksári úthoz, mert a jelenlegi nyomvonalon lesz továbbvezetve Budára.
- A 179-es busz célja, létezésének értelme a Szállító utca és a Csepel Művek területének feltárása, lehetőleg valóban átszállás elkerülésével (ezért megy ki a Közvágóhídhoz). Nem ideális az útvonala, sőt az egész intézménye sem, de biztos, hogy nem becsuklósítani kellene, sem besűríteni, sem hétvégén járatni, hanem inkább kompletten bezárni, mert olyan kevesen használják.
- Csepel metrókapcsolata szép és jó dolog lenne, de jelenleg a H7 és a 4-6 megoldja, erre buszt indítani pazarló lenne.

Brekkerzolt 2013.04.06. 20:54:31

@ZBR:
- A Soroksári út felett lenne a megállója. Pont erről írtam, hogy ha, változtatnak, akkor csinálják jobban. Remélem, ez nem lesz lehetetlen feladat a számukra.
- 179-es busz. Aranyos vagy, hogy megmagyarázod, miért kell, jobban szívnom azért, mert Csepel szigetcsúcson van a munkahelyem. Gyalogolj te annyit, nehéz hátitáskával, minden nap, a Közvágóhídtól, Csepel Szigetcsúcsra, utána nézném meg, hogy mit szeretnél közölni. Gondolom, ha, minden hónapban kifizeted a bérlet árát, akkor el is vársz, valamilyen szolgáltatást. Nem így van?
- Csepel metrókapcsolatáról mit is szeretnél még írni? A 2 - 24 Villamospótló járat beindítása a pazarlás, amit én írok, az nem az! Amúgy is, itt lesz, a 1V pótlás. Tessék, össze lehet kötni a kellemest, a hasznossal - Népligetről járhat egy busz, ki Csepelre, csak a 179-es járatot kell erősíteni.
Az, hogy a BKV logikájába, miért nem fér bele az, hogy nem kell külön H7 pótló járat, helyette a 179-es buszban gondolkodnak, ez jó kérdés. Gondolom erre sem kapok, egy értelmes választ - nem mintha várnék rá.

mrZ (törölt) 2013.04.06. 20:55:34

Mi lenne ha járműre költenék?
Majd lehet nézegetni reklámokat amíg várakozol, észre sem fogod venni az egyre kevesebb járatot.

balfa 2013.04.06. 20:58:16

tavaly egy levelet írtam a bkk-nak, hogy jó lenne, ha a hajók menetrendjét nem csak a vízparton, az állomáson írnák ki, hanem a felső rakparton is egy táblán, mert néhol átkelni az alsón tiszta frogger. egy nyamvadt A2-es táblára gondoltam villanyoszlopra drótozva. azt írták, nincs rá pénz. meg elküldték a linket, amin fent van a menetrend.

skovalsky 2013.04.06. 20:58:36

Lesz majd a csáládnák elcédétévé...

Lui_00 2013.04.06. 21:00:17

Egy év (de lehet csak 2 hónap) múlva már üzemen kívül lesz:)
Az eddigi elektromos és nem elektromos kültéri és beltéri ketyerékből kiindulva.
Szeretünk drága pénzért szép nagy és okos dolgokat építeni, jó sok pénzért, még a gonosz EU is nagyon sok %-ot ad hozzá, csak azt felejtjük el, hogy azután is költeni kellene rá, mivel semmi nem örök életű, de ez a rész valahogy mindig kimarad. Nembaj, majd csinálunk újat, de persze csak azután, hogy a pályázatban szereplő idő letelik és utána ismét kérünk hozzá jó sok pénzt a gonosz EU-tól:)

Juzer 2013.04.06. 22:27:54

Kár hogy már lassan 1 éve kész kellene lennie... csak sikeres a beszállító, ügyesen tolja a véghatáridőt, aztán jól belecsúszott a bkk-ba aki átvette a bkvtól a projectet...

L K Gyula 2013.04.06. 22:58:20

Csak miért kell mindenáron másodlagos jelentést adni egy rövidítésnek?
Egy rövidítésnek, mozaik- vagy betűszónak észszerűnek kellene lennie:
- vagy csak a rövidítendő szavak első betűje,
- vagy mindig az első szótagok,
- esetleg minden szó első két betűje.
Bár régebben is voltak vegyes megoldások (MaLéV), de a legrokonszenvesebbek mégis azok, amelyek következetesek, és mégis kiejthetők: MÁV, HÉV.
Jelen esetben: (Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer) FUR.
Nem vezet félre, kiejthető, rövid.

fapisztolybolt · http://fapisztoly.hu 2013.04.06. 23:49:53

Én várom már, reméljük működni is fog és nem csak 1-2 hónapig.

béla a görög (törölt) 2013.04.07. 00:37:47

Na akkor erre is lesz 10 vezető 1-2 beosztott és 0 ft működtetési költség...

Szörnyű, hogy az első gondolat 2012-ben az akasztófa... igaz, igény az volna rá

fourgee 2013.04.07. 01:35:54

Londonban a kedvencem amikor az éjszaka közepén szétfagyva a buszra várva még van 15 perc, aztán 1 perc múlva van még 14 perc (ekkor még azon gondolkodom hogy kereken 13 perc hazagyalogolni, el kellene indulnom), aztán 13 perc, aztán 12 perc, rohadt hideg van, de semmi kedvem negyedórát a fagyban gyalogolni, már csak 11 perc, aztán eltelik 2 perc is mire 10 percet jelez a kijelző, aztán ez így megy tovább, mire eljutunk 4 percig. És akkor a busz térugrást hajt végre mert hirtelen eltűnik a kijelzőről. És elkezdődik a visszaszámlálás, a következő busz már csak 24 perc. Remélem otthon nem lesz ilyen hiba :)))

hot-spot (törölt) 2013.04.07. 02:06:04

@bioLarzen: De ez nem BKV,hanem BKK.
Amióta a BKV nyakába varrták a BKK-t mint felügyelő szervezetet,azóta mint ha valami fejlődésféle elindult volna a fővárosi tömegközlekedésben.

hot-spot (törölt) 2013.04.07. 02:11:58

@fourgee: Itt az angol turistacsapatot a 173 gyors és a piros 7 -es rendszeresen beszaratja ahogy rodeózik velük.
Angliában ha jól informáltak,maximum csak csigatempóban mennek a buszok.

ügyfélszolgálatos 2013.04.07. 03:26:21

Kb. 1 hónapig fog működni, aztán majd leverik/elromlik és soha nem fog pótlásra kerülni.

gabest1 2013.04.07. 04:14:33

Attól még hogy most nem arra használják, polgárháborús időkben ingen kreatívak az emberek.

Nap Pali 2013.04.07. 08:55:15

eredetileg a kandelábereket is lámpaoszlopnak gondolták...

de aztán a lámpára való pénzt is ellopták a politikusok...

a nép meg kreatív és kitalált egy olcsó hasznosítást...

felcsutisuttyo 2013.04.07. 08:59:14

De..azért majd fel lehet használni ezeket a Bitófákat ...(már kevés a lámpavas a Nemzeti Gazember Szaroknak!)hehe

Nap Pali 2013.04.07. 09:17:26

amugy az Audikat sem embervonszlás céljára gyártyák...

mégis mijjen szórakoztató lesz látni ahogy a lézerdzsonik futnak az audi után

"audiutánkötés"

latinul: "audidafé"

Nap Pali 2013.04.07. 09:19:31

de mivel sokféle típus van a közszférában ezért általában: "AUTODAFÉ"

Bretschneider detektív 2013.04.07. 09:52:28

@fapisztolybolt: Amíg össze nem karcolják, tag-elik a népművészek.

Bretschneider detektív 2013.04.07. 09:53:45

@fourgee: Akkor ez olyan lesz, mint a Windows-telepítő?
Még 25 perc. Tíz perc múlva: még 22 perc. Újabb tíz perc: 24 perc.

Vilmos Sándor 2013.04.07. 10:07:40

Nincs semmi baj, csak a zsidókat, a cigányokat, a kommunistákat és a liberálisokat akarják felakasztani a fideSSnácik és retronyilas ürü/lék/ testvéreik a gyalázkodásban!
Hogy is van ez? Én zsidó kommunista vagyok, először csak az egyik felemet akasszák fel, utána meg a másikat? Vagy széthúznak teherautóval, mint az ellenforradalmár csőcselék 1956-ban? És leköpdöstetnek a cocáikkal és a qrváikkal, mint anno? "Demokrácia" fideSSnáci és retronyilas csürhe módjára 2013...Orbán-követők, kendék kövessék a vezírüket a kőbányába és maradjanak is ott vele!

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.04.07. 10:47:29

@L K Gyula: A MÁV pont nem jó példa: Magyar Államvasutak. Sok esetben egyébként eredetileg normális volt a rövidítés, aztán a nép, mivel nem tudta kiejteni, könnyített egy kicsit rajta. Így lett az MHRT-ből Mahart, a BSzKRT-ből Beszkárt. Ezt a változtatást el lehet kerülni azzal, ha eleve kiejthető a mozaikszó, de annak, hogy a mozaikszó szükségszerűen maga is egy szót utánozzon, annak én sem látom semmi értelmét. Ilyen módon a Malév jó, de a Futár rémes.

Hurri Kán 2013.04.07. 11:51:31

Ez is olyan lesz, mint a szentendrei Hév vonalán , meg a 86-os busz vonalán felszerelt interaktív utastájékoztató táblák, amik tán teljes két évet is működtek, és most ott rohadnak a buszmegállókban?

bioLarzen 2013.04.07. 11:54:43

@hot-spot: Hát, nem tudom, szimpla utasként én nem nagyon tapasztalom. A járművek nagyjéából pontosan ugyanolyan megbízhatóan tartják be a menetrendet, ugyanolyan műszaki és higiéniai állapotúak, az ellenőrök ugyanolyanok... azt, hogy Tarlós a saját ízlése szerint buzikékre festeti át a buszokat, azért nem egy nagy fejlődés IMHO (bár, persze, ha amúgy minden más rendben lenne, kit érdekelne a buszok színe...)

Szóval, a Vitézy-gyerek is megtapasztalhatta, hogy baromi könnyű a lelátóról állandóan bekiabálni (amúgy tökéletesen jogosan és hozzáértést sejtetően), és megint teljesen más dolog edzőnek lenni...

bio

bioLarzen 2013.04.07. 11:55:42

@L K Gyula: Gondolom, ezt mint magánvéleményt értékeljük.

bio

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.04.07. 12:56:40

@bioLarzen: Azt már kinevezésekor egyértelműsítette a Vitézy, hogy a menetrend betartása egészen addig nem lesz lehetséges, amíg a csak minden második kocsiban működő rádióról át nem térnek egy járműkövetést is lehetővé tevő, a sofőrt is információkkal el nem látó, korszerű irányítási rendszerre. Ez az idén valósul meg, ennek részei ezek a táblák is.

Jelenleg a legtöbb vonalon annyi az irányítási lehetőség, hogy néha az irányító bekiabálhat az éterbe, hogy "Srácok, hogy érzitek, késésben vagytok?", és erre néhány sofőr visszahümmöghet, ha működik az adója. Ilyen technológiával nem lehet menetrendet tartani.

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.04.07. 12:57:41

@Hurri Kán: Az egy nagyon szép mutyi volt, mivel beltéri plazmatévéket szereltek föl, amik hidegben nem működtek, ezért ipari hőfúvókat szereltek föl, amik meg megolvasztották őket... Ide kültérre tervezett kijelzők és elektronika kerül.

Hurri Kán 2013.04.07. 13:01:53

@Benbe:
Nyilván közel hétmilliárdért ez most a legfontosabb.

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.04.07. 13:08:24

@Hurri Kán: Sokkal hasznosabb, mint ugyanebből a pénzből új buszokat venni például (ez legfeljebb száz busz ára, de inkább kevesebbé). Ez ugyanis minden BKV-használó komfortérzetét nagyban növelni fogja, eközben az idegeskedést csökkenteni. A kijelzők minimális részét képezik a projektnek, a legnagyobb része a GPS-es járműkövető- és irányító rendszer járműfedélzeti és infrastrukturális fejlesztései, azokra pedig már évtizeddel ezelőtt is szükség lett volna.

Hurri Kán 2013.04.07. 13:15:49

@Benbe:
Neked mennyit fizetnek ezért az agymosott dumáért, amit itt nyomsz?

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.04.07. 13:21:33

@Hurri Kán: Semennyit, mezei utas vagyok. Neked egyébként mi bajod van azzal, ha hasznos dolgokba ruháznak be?

Hurri Kán 2013.04.07. 13:25:00

@Benbe:
Ha hasznos dolgokba ruháznak be, azzal semmi.

Watchdog 2013.04.07. 13:27:58

@Benbe: Azért buszokat venni sem lenne hülyeség... pl. ez a beruházás mikorra térül meg? Megtérül egyáltalán?

Hurri Kán 2013.04.07. 14:06:25

@Rocko-:
Két évig sem fog működni?

Rocko- 2013.04.07. 14:24:56

@Hurri Kán: azt nem tudom meddig fog működni, de másabb a szisztéma, ez jóval nagyobb mértékű: www.bkk.hu/fejleszteseink/futar/

Hurri Kán 2013.04.07. 14:28:16

@Rocko-:
Olvastam a rendszerről. Forg. irányításon dolgozó ismerős mondta, a most használt járműkövető rendszer is tökéletesen alkalmas arra, hogy valós időben lássák, melyik jármű éppen hol jár, és tudnak kommunikálni bármelyik sofőrrel. Attól meg, hogy kiteszik a szép, színes, szagos táblákat a megállóba, ha nagy a forgalom, a busz ugyanúgy késni fog, ha meg kicsi, ugyanúgy el fog menni idő előtt.
Ez az egész arra jó megint, hogy le lehet pár milliárdot nyúlni.

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.04.07. 14:36:57

@Hurri Kán: Amit az ismerősöd mondott, az nem volt igaz. Még az AVR-re sem, az viszont csak a járművek kevesebb, mint felén van, és nem bővíthető, sőt, olyan hardveren működik, amit ma már a BKV-n kívül csak a NASA használ, vagyis szó szerint csillagászati ára van neki.

@Watchdog: Megtérülésről pénzben nem lehet beszélni, ahogy az új busz sem térül meg soha, hiszen drágább üzemeltetni és többet fogyaszt, mint a régi. A járatok menetrendszerűsége fog javulni, gyorsabban és hatékonyabban lehet kezelni majd a zavarhelyzeteket, tehát az utasok vérnyomásában és idejében lehet mérni a hasznot, forintban csak annyiban, hogy a régi és emiatt nehezen javítható irányítórendszerre már nem kell költeni.

Rocko- 2013.04.07. 15:18:24

@Hurri Kán: "a most használt járműkövető rendszer is tökéletesen alkalmas arra, hogy valós időben lássák, melyik jármű éppen hol jár"
én nem ezt tapasztaltam, bár lehet az ismerősöd szerinti 'diszpécser: kettes nyolcas hol vagy? sofőr: a bajza utcánál. diszpécser: köszi' rendszer pontos, szerintem nem az. kommunikáció persze van. ha működik a DIR. vagy nem. már ha van a buszban. mert a nem BKV-sban nincs.
(és még mindig szigorúan a FUTÁR-ra vonatkoztatok.)

Hurri Kán 2013.04.07. 15:25:23

@Rocko-:
Aztat próbálom elmagyarázni, ha a tapló sofőr a megállóból amúgy is elmegy a kiírt (menetrend szerinti időpont előtt), akkor nekem, mint júzernek semmilyen szinten nem lesz jobb attól, hogy milyen csilivili tábla mutatja, hogy a busznak mikor KÉNE innen indulni.

Rocko- 2013.04.07. 15:30:48

@Hurri Kán: jelezném: én már utaztam olyan buszon, amiben bent volt a FUTÁR, és a sofőr igenis megvárta minden megállóban a menetrendi indulást.
na most az már egy elvi vita, hogy mi a jobb:
- ha valaki többet vár a buszra, mert a busz előbb elmegy (nem volt korábban fel/leszálló)
- vagy pedig minden megállóban időben ott van a busz, de akkor nincs olyan, hogy kihagyjuk a megállókat, ott állunk, akár van mozgás, akár nem.

Nap Pali 2013.04.07. 15:32:03

ebben a témában az a legnagyobb amikor a metro azt írja ki hogy mikor MENT EL az előző ...

kurva fontos infó: dejooo csak egy perce ment el... nagy öröm tudni

Hurri Kán 2013.04.07. 15:35:09

@Rocko-:
Szvsz a menetrend azért van, hogy azt betartsák. Nyilván nem a 4-6 villamosra, vagy a 7-es buszra gondolok most, amik napközben jönnek kb. 3 percenként, hanem csúcsidőn kívül, mikor 10-15-20 percenként jár valami. Hálistennek a BKV honlapja elég pontos, meg fent vannak a menetrendek is, én mint felhasználó azt veszem alapul, tehát hadd ne szopjak csak azért éppen több, mint 20 percet valahol, mert a sofőr elment idő előtt, mert nem volt forgalom.
Ha a jelzett időpontban nincs utas a megállóban, akkor nyilván nem áll ott meg.

Rocko- 2013.04.07. 15:39:42

@Hurri Kán: no igen, ez a "ha nincs ott utas és nem áll meg" és a "tartsák be a menetrendet" az pont ellentmond egymásnak. :)

Hurri Kán 2013.04.07. 15:42:49

@Rocko-:
Mindegy, oldják meg. Ha tőlem elvárják, hogy vegyem meg a bérlete, és ha akár csak egy nappal lejárt, megbüntetnek, akkor én is hadd várjam el, hogy a kiírt időpontban van indulás.
Lásd még el ne számoljál te négyig, hanem kettőnél meg ne állj! ;-)

Rocko- 2013.04.07. 15:52:29

@Hurri Kán: oké, csak ezt a helyzetet nem lehet megoldani, csak akkor, ha Schrödinger macskája a buszsofőr. ;)

Sherlock20 2013.04.07. 19:51:32

@Nap Pali: valóban nem sok értelme van, de ha megnézed hány percenkét jár a metró, meg tudod saccolni mikor jön a következő.

bioLarzen 2013.04.07. 21:46:32

@Benbe: Azt nem mondom, hogy az ő hibája, de az is igaz, hogy nem nagyon van az egyszerű utas számára tapasztalható változás.

bio

nál 2013.04.08. 13:12:44

@Hurri Kán:
A csilivili tábla azt fogja mutatni, hogy ténylegesen mikor jön a következő. Ettől lesz neked jobb.

tamdhu 2013.04.09. 11:49:50

@Brekkerzolt: A pótlásokban a BKV nem válogathat. Pótolnia kell, mert a szerződésében ki van kötve. Nem bírálhatja felül azért, mert nincs értelme. Szerződés módosítás kellene hozzá. Ez az utolsó információm. (1 éves)

tamdhu 2013.04.09. 11:52:26

@Rocko-: Schrödinger macskája itt nem a buszsőför. A forgalom, és a forgalomirányítás. A műszaki okok. Van macska itt elég!

Brekkerzolt 2013.04.09. 20:29:47

@tamdhu:
Ki szerződött és kivel? A BKV velem? Kinek volt beleszólása? Vagyis egy olyan szerződésük van, amitől nem állhatnak el, hiába mást diktál a logika?
Viszont, ha kötelező a pótlás, akkor meg, miért nem csinálják jobban? Miért nem a Nagyvárad tértől megy a pótlóbusz, vagy a Corvin negyedtől, a Közvágóhídig?
Véletlenül se legyen jobb az utasoknak, mert minek?

Brekkerzolt 2013.04.09. 20:31:29

@Brekkerzolt: viszont, nem csak a Corvin jöhet szóba. Ha a busz, a Kálvin téren tud megfordulni, akkor vigyék oda, csak legyen metrónál a végállomása. Úgy látszik, hogy ez, náluk nagy szó!

ZBR 2013.04.11. 08:31:29

@Brekkerzolt:
- De, lehetetlen lesz. Az ott egy híd. A hídfőnél ki lehet alakítani a megállót, de a híd pályatestjén nem igazán lehetne.Egyébként kb. két villamoshosszról beszélünk...

- 179-es: nekem az is elvárás, hogy ne ott járjon az üres busz Csepelen (mert felesleges), még akkor sem, ha neked nehéz a táskád. De, jó, csak azért, hogy neked jó legyen, átszabhatnák az útvonalát úgy, hogy a házad elől menjen a munkahelyedhez, csuklós busszal, mert hát mégiscsak elvársz valamit a bérleted áráért!

- "Népligetről járhat egy busz, ki Csepelre" és az mitől lenne 1V? :D Ugyanazt a hülyeséget mondod....

Brekkerzolt 2013.04.11. 09:06:10

@ZBR:
"- De, lehetetlen lesz. Az ott egy híd. A hídfőnél ki lehet alakítani a megállót, de a híd pályatestjén nem igazán lehetne.Egyébként kb. két villamoshosszról beszélünk..."
Most vigyünk ki oda egy villamost, Csepeli hídig, amikor ott van a HÉV, ami megállhatna ott?
Ja, az nem számít neked, hogy Csepel szigetcsúcs és Ferencváros közeli része, jobban be fog épülni? Egy HÉV megállónyi forgalmat generál. Ezt, előre tervezésnek nevezik.

A híd pályatestén levő megálló - ez most, érv akarna lenni? A hidat, szélesíteni is lehet, simán elfér mellette. A másik - a híd, az olyan, hogy tilos hozzányúlni? Ez most vicc? Kellő forgalomnál, indokolt egy megálló kiépítése.

"- 179-es: nekem az is elvárás, hogy ne ott járjon az üres busz Csepelen (mert felesleges), még akkor sem, ha neked nehéz a táskád. De, jó, csak azért, hogy neked jó legyen, átszabhatnák az útvonalát úgy, hogy a házad elől menjen a munkahelyedhez, csuklós busszal, mert hát mégiscsak elvársz valamit a bérleted áráért!"
Az, hogy mi a te elvárásod, az a te ügyed. Nekem más az elvárásom a BKV/BKK felé - az, hogy rendesen szolgáltasson, Bp.-en. Ha valami probléma van, azt meg kell oldani és nem kell félresöpörni azt.
Amúgy is, hogy mitől üres, vagy mitől van tele a busz, az attól függ, hogy hol közlekedik. Ha meg lenne hosszabbítva a Népligetig, akkor meg, az lenne a baj, hogy túl sokan használnák - ugye?
De oké, szüntessük meg, a 179-est. Akkor visszakanyarodtunk oda, amit a HÉV-ről írsz.
Én, vagy - vagy verziót vetettem fel, vagy a 179-est kell JOBBAN megoldani, járjon a Népligetig, vagy a HÉV álljon meg, a hídon. Az egyik sem, az nem elfogadható megoldás.
Indokok fentebb.

- "Népligetről járhat egy busz, ki Csepelre" és az mitől lenne 1V? :D"
He? Mi van veled? Én itt, a 179-esről írok, kevered a szezont, a fazonnal, de látom, neked ez nem számít.
1V-t külön vettem, ha nem láttad. Kimegy Budára - ezt hol vitattam? SEHOL! Csak akkor, legyen a Soroksári út FELETT a megállója, mert oda, még liftet is be lehet tenni. Tudod, hogy hol van a Soroksári út, a Közvágóhídnál?
"Ugyanazt a hülyeséget mondod.... "
Pont te mondod? LOL!
Most azt szeretnéd, hogy hosszabbítsuk meg a 24-es villamost, a hídig(majdnem Csepelig)? Ha erről van szó, akkor írd ezt, de erre nem fog sor kerülni, mivel ki kell oda vinni a villamost, amire terv sincs, de kötve hinném, hogy pénz is lenne. Ha meg, Közvágóhídtól megy ki oda valami, az a M5 lesz. A tervei ismertek, csak akkoriban, Csepel szigetcsúcson, szinte semmi sem volt. Most meg, erősen ipari terület, aminél nem elvárás, hogy csak autóval lehessen megközelíteni. Akkor mivel? A busz, hosszabb távon, nem megoldás. Villamos - minek?
Ebből látszik, hogy egy HÉV, vagy M5 megálló az indokolt. Az üres telkek, még jobban be fognak épülni.

bioLarzen 2013.09.27. 21:49:13

Működnek ezek ár valahol? Nálunk (Rákospalota), illetve, amerre jártam és láttam, még sehol. Egyetlenegyszer, aug. 20 előtt írtak ki a miénkre valami teljesen általános, semmitmondó infót kb. 1 napig, előtte-azóta ugyanaz a szöveg látható rajta, miszerint "hamarosan fontos tudnivalókat" fognak kirni...

Fél éve, bazz...

Mióta is kéne a rendszernek rendesen futnia?

bio