Twitteren címezte az @urbanistablognak (melynek már több mint 800 követője van hurrá!) @chybee az alábbi képet. A legszebb a fotóhoz címzett szöveg - bár túl sok más szépséget ugye nem nagyon lehet felfedezni rajta. Ha nem jelenne meg beágyazva, kattintsatok ide érte.

 

FRISSÍTVE: Alig nyomtam le a poszt élesítése gombot, mikor bepottyant Hammer levele egy rakat fotóval és egy jogos kérdéssel:

"Érdekes lenne tudni, hogy vajon eleve nem számoltak vele, hogy nem csak tűsarkúba bújtatott lábak, hanem trolikerekek is taposni fogják ezt a követ, vagy egyszerűen kilopták belőle az anyagot."

Fwd: Csarnok téri burkolat

Fwd: Csarnok téri burkolat

Fwd: Csarnok téri burkolat

Fwd: Csarnok téri burkolat

Fwd: Csarnok téri burkolat

Lehet ám, hogy ez valami fertőző betegség, amit csak útburkolatok kaphatnak el. Amolyan útburkolatvész. Legalábbis hasonló bukkant fel a Dob utcában, a Hollóban, az Ötpacsirtában (ahol gerillakertészettel gyógyítgatták), hogy az egész mélyen beszakadó Horváth kerti árokról ne is beszéljünk.

Bízzunk benne, hogy a vírus nem fog mutálódni és átterjedni mondjuk a konyhapadlókra vagy a házfalakra is, mert akkor jaj nekünk! Reméljük a kormány már dolgozik a vakcina előállításán.

FRISSÍTVE 2.: A jarokelo.hu megkereste az ügyben a kerületi önkormányzatot, ahonnan meg is kapták a választ. Bár vannak benne mókás részletek (pl.: "A probléma megoldására egyeztetéseket tartottunk a Kivitelező, a Tervező, a BKK és a BKV szakembereivel, ennek során megállapítást nyert, hogy a burkolat károsodását egyértelműen az intenzív troli forgalom okozta."), az azért megnyugtató, hogy napokon belül elkezdik a helyreállítást. Reméljük tartósabban.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest buhera ferencváros vásárcsarnok burkolat ix. ker díszburkolat csarnok tér burkolatvész középső-ferencváros

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr205194463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szputya 2013.04.04. 11:31:38

Ilyen az, amikor szarunk a technológiai utasításokra és szabványokra. :)

iramszarvas 2013.04.04. 11:45:31

Szinte minden nap elmegyek arra. Eszembe jutott már, hogy nem biztos, h a kivitelező a disznó. El tudom képzelni, hogy a megrendelő gyalogburkolatot rendelt, aztán ráengedte az autókat...

milu vagyok:) 2013.04.04. 12:12:46

A gyalogos rész se különb, és nem feltétlenül az anyagban van a hiba, bár ez a térkő érezhetően gyenge minőség. Itt dolgozom a téren, minden centiméterét végig jártam. A tér közepén levő burkolatnál nics két kő, ami egy vonalban és egy szintben lenne, a nagy része mozog. De az Imre utcánál lerakott, jobb minőségű sárga burkolóval ugyanez a helyzet. Bicallaj végigmész rajta, és olyan, mintha 100 kis billenőn mennél át, úgy billeg az összes, mint egy villanykapcsoló.
Fejlett országokban az egész teret egy elég nagy dózerrel simára gyalulnák és nulláról kezdenék újraépíteni.

pécsisrác · http://rudywaltz.hu/ 2013.04.04. 12:31:08

És itt az önkormányzat válasza:
"A probléma megoldására egyeztetéseket tartottunk a Kivitelező, a Tervező, a BKK és a BKV szakembereivel, ennek során megállapítást nyert, hogy a burkolat károsodását egyértelműen az intenzív troli forgalom okozta."

www.jarokelo.hu/budapest/bejelentesek/102/csarnok-teri-utburkolat

room_101 2013.04.04. 12:34:47

Ez kérem nem elfuserált munka, hanem szándékosan antikolt burkolat. Ne tessék elégedetlenkedni, aki mindenütt hibát keres, az a jobban teljesítés tényét negligálja.

Mityu Addideapénzt kft LE 2013.04.04. 13:07:03

Csak véletlen egybeesés, a valósággal egyezés csak a véletlen műve? Az Óbudai Promenád nevű képződmény burkolatja tavaly decemberi átadása után három hónappal hasonló jelenséget produkált. Igaz itt nem jár troli. Csak a megszokott minden napos járműforgalom... Jó néha beesik egy-egy kukásautó, egy-két bútorszállító. Na meg két-három neoplan kirándulóbusz. :D

rowi 2013.04.04. 13:08:19

egyrészt írtam én ezt már anno a holló utcai kövekről szóló poszt alatt is, de azóta nagyságrendileg lett rosszabb.

másrészt sosem fogom megérteni, hogy miért kell díszkövezni egy egysávos utat, ahol troli és/vagy busz jár. ugyanez igaz a belváros főutcájára, de ott vhogy sikerültebb lett. de ez...már eleve a gondolatot nem értem. látszik, hogy kb. 4 féle kőből van kirakva, ez már hülyeség, de egyrészt a csarnok oldalában meghagyták az aszfaltot kb. 40 méteren, utána pedig szintkülönbséget raktak a kanyarba...muhaha...ott még az ép köveken is csak centiztek a trolikkal, mert a kanyar külső ívén max. néhány centi hiányzik, hiányozhatott, hogy leérjen a troli alja. (a 10-es tábla mögött)

rowi 2013.04.04. 13:09:55

az intenzív troliforgalom meg egy vicc...mióta 4es metrót építenek, ott jár a troli. ez magyarul ugye legalább 5 évet jelent...

rowi 2013.04.04. 13:19:02

dob utcai poszt alatt, mind1

Mityu Addideapénzt kft LE 2013.04.04. 13:23:11

@rowi:

"ugyanez igaz a belváros főutcájára, de ott vhogy sikerültebb lett. "

Tévedni teccik. Pár hete éjszaka rakosgatták ott is a meglazult/elmozdult/feltörekvő burkolatot a jómunkásemberek. :)

rowi 2013.04.04. 13:35:35

@Mityu Addideapénzt kft:

nem azt mondtam, hogy sikerült, hanem sikerültebb. az meg ugye relatív:) ehhez képest minden az...

mondjuk ott sokat segít, hogy épp nem arra jár a 15-ös busz:)

Dörnyei József · http://dornyeij.blog.hu 2013.04.04. 13:39:30

Nem lehetetlen a megoldás, Németországban szinte minden szebb utcában térkö van lerakva és az valahogy nem jön fel, nem mozog és szintben van.

ikrab 2013.04.04. 13:51:22

de különben is: nem véletlenül arra kellene méretezni a burkolat strapabírását, hogy bármi behajthat oda? egy komolyabb személyautó is összetöri ezeket, ahogy ezt látjuk is. pancser, amatőr munka volt ez, jó példája megint a nemtörődömségnek, főleg a megrendelő részéről. ha így írta ki a munkát, akkor azért, ha nem, akkor meg azért, mert átvette így

bolondok közt viktor a király 2013.04.04. 14:55:34

@milu vagyok:): De úgy mennének rajta végig a dózerok, hogy aki megcsinálta és átvette, az is ott feküdne.
Még jó, hogy ez a barom banda nem csináltatott autópályákat, onnan tényleg talicskával tolták volna ki a pénzt, a munka meg ugyan ilyen silányak lettek volna.

bolondok közt viktor a király 2013.04.04. 15:01:16

Sajnos ez van és ez lesz az eredménye annak, ha minden honnan elzavarják a hozzá értő embereket, és haverokkal, sógorokkal meg jó komákkal töltik fel a beosztásokat.
Ezek is azt hitték, hogy az út építés olyan, mint a tanyán a tábori Wc. burkolása. Le bas.unk három mozaikot és meg van oldva, de meg spóroltunk a saját zsebre egy pár ezrest.
Itt valaki nem tudná ezeket feljelenteni, hűtlen kezelés miatt, mert ilyen munkát átvenni maga a tragédia.

Zsordan 2013.04.04. 15:02:27

Pécset ugyanez a helyzet.

gabesz: 2013.04.04. 15:38:59

A köveket gyártók kasszíroznak ilyenkor...
Nem csak azért mert a hibát ki kell javítani hanem mert az első fotón kb. 6 féle térburkolatot számoltam..
Jó magyar szokás szerint amúgy is ilyen felújítások - térkövezések - után szokták a környező házakat renoválni elbontani.... és akkor aztán jönnek a 10 - 15 tonnás megrakodott teher autók.

Vombatus Ursinus 2013.04.04. 15:51:46

"megállapítást nyert, hogy a burkolat károsodását egyértelműen az intenzív troli forgalom okozta."

Miért, amikor építették, akkor nem tudták, hogy ott fog közlekedni? Hülyék ezek...

medvedr 2013.04.04. 15:56:08

Egy vásárcsarnok mellett nem ártana, ha parkoló is lenne. Ezt az egészet nagyon elrontották, szerintem a csarnok is kevésbé él. A nem egy magasságban levő kövek és a lyukak miatt miatt még egy banyatank is tengelytörést szedhet össze, az azt húzó botladozó nyugdíjasok ízületeiröl már nem is beszélve.

lobster thermidor 2013.04.04. 16:04:21

Egy ilyen beruházásnál alaphangon szerepelnie kell a tervekben a felszíni közlekedésnek. Ezért olyan teherbíró képességű burkolatot kell kiírni az anyagfelhasználásban, amelyik károsodás nélkül elviseli a nehézgépjárművek súlyát, jelen esetben a trolibuszforgalmat.

Ha a tervekben ilyen burkolat szerepel, akkor a kivitelezést végig kísérő, annak minden fázisában résztvevő, majd az elkészült beruházás átvevő műszaki ellenőröknek tudniuk kellett, hogy a kivitelező nem a megfelelő minőségű burkolóelemeket építette be.

A hatályos jogszabályok szerint csak megfelelő képesítés birtokában levő szakemberek végezhetnek műszaki ellenőri munkát.
Mivel nem túl ördöngős dologról van szó, így akár egy nem túl nagy gyakorlattal rendelkező építésztechnikus szimplán ránézésre is meg tudja állapítani, hogy a beépített anyag megfelelő teherbírású, teljesíti a terheléssel kapcsolatos elvárásokat, megfelel-e a tervekben leírtaknak, avagy sem.
Ha átvették ezt a munkát, napláne aláírta valaki a teljesítésigazolást, kifizették a tré anyag, és munka ellenértékét, akkor az a minimum, hogy itt nagy mutyizás, és a közpénzek gátlástalan ellopása van a dologban!

sypso 2013.04.04. 16:07:15

Hát igen, szép munka. Kár, hogy az utolsó képen nem látszik milyen magas lett a diszköves rész. Kb minden autó alja leér, szépen le is kapartak már pár centit a burkolatból. Eleve mi ez a diszkő mánia? Valami haver csinálja a köveket? Aszfaltozva is lehetne szép, de főleg tartós tereket csinálni.

shitgun 2013.04.04. 16:13:06

Én egyszerűen nem értem, hogy hogy van az, hogy ebben a nyüves városban bármilyen díszburkolat épül, akkor az heteken belül megnyekken. talán valami '50-es évekbeli szovjet technológiát használnak? vagy mindig, kötelezően kilopják az anyagot? Vagy Ugandából rendelik a követ? Tényleg elképesztő - nem is tudom mi: dilettantizmus, tolvajlás, hanyagság - hogy nincs egy tartós díszburkolat sehol. Én a Király utcában lakom, és naponta küldöm el az anyjába azt aki kitalálta/lerakta oda azt a szart, de látom máshol se jobb.

LeATagekkel 2013.04.04. 16:18:55

Egyszerűen nem elég vastagok a burkolólapok ahhoz, hogy elbírják a terhelést. A személyautó forgalmat se bírnák, nemhogy a trolit, amit egyébként visszaterelnek majd, ha elkészül a Fővám téri metróállomás.

Az új főutca projekt gránit kövei sokkal vastagabbak, és jobban is bírják. De meg azok is lehetnének vastagabbak.

Normális 2013.04.04. 16:22:34

A városi út, vagy járdaburkolat anyaga az aszfalt.
Majd megtanulják.
Majd megtanuljátok.
Az meg hidegen hagy, kinek a csókosa Brüsszelben (és így tetszik - nem tetszik egész Európában) a Sammelrock család.
(az ő bulijuk ez a nyűves szürke, vörös, vagy akármilyen színű kő, ami mindenhol van, kéretlenül, nem csak nálunk...)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.04.04. 16:23:53

A miskolci Kazinczy utca és a "Villanyrendőri" buszmegálló ugyanígy néz ki.

Ugyan eltérőek a lerakott kövek, de akár a gyalogosok alatt, akár a buszok alatt néhány év alatt tropára ment.

Vicces, h régen a kockakövek és a fakockák (!) meddig bírták, ma meg semmi, már akkor összetörik a burkolat amikor lerakják.

Fejesrob 2013.04.04. 16:25:25

Semmi gond. Annak kell kifizetnie, aki ezt ide tervezte, vagy a tervek ellenére lerakta.

Persze te és én fogom kifizetni.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2013.04.04. 16:35:08

Ahogy az tróger-magyar-honban lenni szokott:

1. => 3-szoros áron megnyerte egy közeli haver a kivitelezést.

2. => a lehetö legszarabb anyagokkal dolgozott a kivitelezö.

3. => a szar magyar (visszaosztott) hivatal(nok) pedig ráfogja a csillagok állására a picsául kivitelezett munka gyümölcsét.

4. => miután nincsen ennek a problémának sem felelöse, lehet újra kezdeni a pályáztatást, hogy aztán egy újabb haver készíthesse 3-szoros áron...

Megérdemlitek, kretének. Miért nem füstölitek ki a MINDENKORI vezetöiteket...

Link elek 2013.04.04. 16:44:52

fogadjunk, hogy a kivitelezo a Simicskaformáḱ nemzettségébe tartozott

Leonard Zelig 2013.04.04. 16:53:34

Félkész sóderút. Lakossági közreműködéssel lesz kész. Forradalmi. (Fülkeforradalmi)

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.04.04. 17:09:48

A Szabó Ervin tér, illetve az ahhoz kapcsolódó utcák már évek óta ilyenek troli nélkül is, és a belső Király utcában is van bőven probléma a burkolattal.

Fejesrob 2013.04.04. 17:15:12

@Leonard Zelig: Nem kellene fülkézned, az első ilyet én még valamikor a Király utcában láttam, az ráadásul komolyabb is volt.

vackor1 2013.04.04. 17:16:07

@lobster thermidor:

"Ha átvették ezt a munkát, napláne aláírta valaki a teljesítésigazolást, kifizették a tré anyag, és munka ellenértékét, akkor az a minimum, hogy itt nagy mutyizás, és a közpénzek gátlástalan ellopása van a dologban! "

Mivel végre kisütött a nap, így jókedvemben nagylelkűen megengedem a szent NER nevében,hogy módosítsd a kommentedet, bizonyos, hogy ezt nem gondolhatod komolyan , kizárt, hogy ilyesmi bárhol is megtörténhetne szép hazánkban , hiszen évek óta kifejezetten a hozzáértésről, átgondoltságról és az emberek életének jobbá tételéről szerezhetsz bizonyosságot, bármerre is nézel ! :)

Leonard Zelig 2013.04.04. 17:21:47

@Fejesrob: Ja, és a tárgybeli trágyadombot a csarnoknál is demszkáj csinálta, nyugdíjból a csőszkunyhóból.

lapointe 2013.04.04. 17:40:07

csak zárójelben jegyzem meg, hogy szerintem a corvinus egyetem előtti rész nagyon kis helyes lett, (bár az a szobor értelmezhetetlenül ocsmány) tiszta zöld hangulata van az embernek, főleg ha oda jár napi szinten. A burkolat meg szar. ennyi.

szépjuhászné 2013.04.04. 17:43:20

@Dörnyei József: Persze, mert ott rendesen megcsinálják! Férj végignézte egy német kisvárosban: kb. 1 m mélyen kiásták, kavicságy kicserélve, utána szépen a rendes beton és a többi, a végén jött a díszburkolat.

curio1 2013.04.04. 17:49:31

Az, hogy az egész városban ahol térkövet raktak le nincs egy használható rész az egy dolog. De tessék nekem elmondani, hogy az általunk oly nagyra tartott vásárcsarnok miből fog megélni. A nagyon limitált mennyiségű parkolóval rendelkező vásárcsarnokban már most 10 - 205-kal olcsóbb minden mint a Lehelen. Miért, mert nincs elég vásárló mivel megállni szinte lehetetlen és még csal el sem kezdődött az idegenforgalmi szezon.
Amikor a belváros főutcáját építették mivel arra dolgozom sokszor láttam, hogyan ment. Olyan emberek köveztek akik még ilyet soha nem csináltak. Dehát ezeket tudta a harmadik vagy negyedik al-, alvállalkozó megfizetni. Most több mint két évvel a lerakás után még mindíg jönnek a közöket feltölteni, hogy nem billegjenek a kövek.
A budai várban gyakorlatilag két és félszer burkolták le az utcákat és csak nagy jó indulattal lehet jónak mondani mivel hiányzott a szaktudás. Az is felfog jönni a következő télen mivel betonnal töltötték ki a közöket ami hát nem egészen rugalmas anyag.
Sajnos szarból szeretnének az urak várat építeni de még ahhoz sincs meg a szaktudás.
Érdekes amikor a magánberuházó lerakta a térburkolatot a Szabadság téren az nem mozgott és azóta nem mozog. Ez elképzelhetetlen bármilyen közbeszerzésen mert ott minimum három négy vállalkozói szint van ás az aki a munkát végzi oly keveset kap, hogy azért szakmunkást nem lehet megfizetni.

Monorau Bukurea 2013.04.04. 18:57:24

Egyrészt tudott volt, hogy legalább fél évig ott jár még a troli, másrészt nem hinném, hogy az összes turistabuszt kitiltják majd (vagy ha igen, akkor is jönnek majd időnként). Nem beszélve a vásárcsarnok kisteherautó-forgalmáról, ami szintén arra megy (máshova nem tud). Tehát vagy kontár volt, aki 3,5 tonnára tervezte az első képen lévő részt, vagy pedig az önkormányzat füllentett egy nagyot válaszában.

camilló 2013.04.04. 19:34:01

A baj a tervezésnél kezdődik. Oda vannak a diplomával, meg hogy az ország jövője, de az a keserű igazság. hogy aki kijön az iskolából szart se tud. Súlyosabb, hogy aki már eltöltött hosszabb időt a szakmában az se! A képzés fő baja, a gyakorlat hiánya. Folytatódik a kivitelező kiválasztásánál. A legolcsóbb nyer. Vannak olyan költségek amiken nem lehet spórolni, de a műszaki tartalmat előszeretettel butítják le. Elvileg lehet hogy jó lenne egy olcsó megoldás, de ekkor belép a következő fázis a kivitelezés. Technológia be nem tartása. A képekről ítélve itt a tervezés a fő gond. Ilyen nagyméretű burkoló kövek nem teherbírók. Legalábbis biztos hogy trolit nem bírja el. A kisméretű burkoló kövek alkalmazásánál az alapvető hibát az alapozásnál követik el. Bár intenzív buszforgalmat az sem bír el. Busz öbölbe legjobb lenne a bazalt beton. Aszfalt hamar nyomvályúsodik. Ha szépet és tartósat akarnak és ragaszkodnak a burkoló kövekhez akkor a legjobb akármennyire is nem tetszik sokaknak, a bazalt kő. Érdekes, hogy a nálunk felszedett bazaltköveket a németek vették meg. Elárulom nem útalapba használták fel. Lásd Passau. Nem említettem, de most megteszem a határidő is probléma. Ha az ember végig gondolja hogy a beton ugye 28 napos korában éri el a tervezési szilárdságát, és látjuk, hogy a két hetes úton már közlekednek, szóval....Folytathatom a szakmai észrevételeket, de gondolom annyira nem érdekes ez a téma.

hopptarisznya 2013.04.04. 19:52:00

@medvedr: ugyanez van a felújított Kolosy téri piacon is. Szökőkút, és zöld gyep van a parkolók helyén. A piac pedig haldoklik, mert nem lehet a közelben parkolni. Közben a téren lévő "közösségi tárgyakat" elfoglalták a román hajléktalanok. Ez az "Óbudai Promenád".
Agyonverném, aki ezt kitalálta. De minimum vagyonelkobzás, és a saját pénzén építtetném vissza a parkolókat. Nem elég hogy elbasznak egy rakás pénzt, még élhetetlenné is teszik a környéket. Ja! És amúgy tudták ők, hogy kevés lesz a parkoló, ezért az eredeti tervben ott a mélygarázs.. de hát közben kiderült (mint derült égből a villámcsapás), hogy arra nincs pénz. Ezt az ökörséget viszont meg kellet csinálni, hisz különben nem jön az EU-s pénz!

Valaki írta, hogy aszfalt kell mindenhova. Nálunk az sem jó. Érdekes, hogy a hidegebb Ausztriában nem fagynak szét az utak három év alatt. Szerintem nálunk nincs rendes vízelvezetés, ezért mozog az alap. És ezt javítgatjuk EU-s pénzből. Érdemes megnézni, hogy a legújabb útjainkon is áll a víz eső után. Még olyan helyeken is lefröcskölöm a gyalogosokat, ahol látványosan próbáltak a csatorna felé hullámosítani az utat. (pl a Szent István tér mellett, pesten) Nem sikerült. Ehhez is hülyék vagyunk. Leesik egy kis eső, és a gyalogosok bujkálhatnak a fröcskölő autók elől. Az Andrássyn kívül nem tudok olyan utat, ahol értelmesen el lenne vezetve a víz. Meg is lehet nézni az állapotát, és a többi felújított útszakaszét.

camilló 2013.04.04. 20:01:37

@hopptarisznya: Az alap azért mozog mert nem csinálták meg normálisan. Vannak szabványok amik előírják a rétegrendet. Ha az előírt rétegrendet be is tartják jó esély van arra, hogy nem tömörítik kellőképpen, vagy ha tömörítik, hamarabb megy rá a forgalom, int ahogy lehetne. Az úthibáknak nagyon sok oka lehet, ezt csak szemrevételezéssel, esetenként feltárással lehet megállapítani. Az autópálya építéseknél, nagyon szigorúan betartatják a szabványokat, de persze ott is előfordulnak hibák, amiknek "jó" oka van:)Ha érted mire gondolok:)

EMU 2013.04.04. 20:59:35

Nekem tetszik, azt gondolom, hogy óvni kell a nemzeti sajátosságokat, az önazonosságunkat, a semmivel nem összevethető, hamisítatlan, magyaros, különutas kreativitást és minőséget, a kárpát-medencei furfangot és leleményt. Kutyaszarral és az amúgy minden magyar út és járófelületen megcsillanó standard üvegszilánkozással lehetne erősíteni az összhatást. Remek munka, igazi hagyományőrző elgondolás, príma kivitelezés, ennek megfelelően remélhetőleg drága is volt.

Visionstar 2013.04.04. 21:05:30

Ne csodálkozzunk a minőségen, mert az összes fővárosi vagy kerületi díszkőburkolat ilyen fos állapotban van. Én tapasztaltam amikor nálunk a XXII.-ben rakták az utcánkat. Na olyan "mesterekkel" én a murvámat sem rakattam volna le. Tőlünk kértek szerszámokat, talicskát, stb. Nem volt vízmértékük. Mondjam még? Olyan girbe-gurba a burkolat, hogy elszédül rajta az ember. Ja és a kerület átvette a munkát. Megtette a hatását az aktatáska tartalma. A közbeszerzés nemes egyszerűséggel a korrupció legalizált formája.

Airgüzü 2013.04.04. 21:15:10

@room_101: Így van ez, ha olyan cégek kapják a kivitelezési jogot, akik pártközeliek, s nem olyanok, akik rendes pénzért tisztességes munkát végeznek. Valahonnan nyilván ki kell lopni a megbízóknak visszajuttatott pénzt, nem?

Airgüzü 2013.04.04. 21:16:36

@bolondok közt viktor a király: Úgysem lesz felelőse. WEbben az országban építik a legszarabb utakat, járdákat, s egyéb burkolatokat, s mindezt a legdrágábban...

Jankove 2013.04.04. 21:40:51

@Dörnyei József: "Németországban szinte minden szebb utcában térkö van lerakva és az valahogy nem jön fel, nem mozog és szintben van."

Németország az más világ. Ott elsőosztályú dolgokat építenek, normál büdzséből, ezzel szemben kis hazánkban tripla áron, harmadosztályú a menő. Kiváncsian várom a "javítás"-t.

Nálunk a konyhai járólap volt hasonlóan "szép", az előző tulajdonos kisajnálta az anyagot, meg a szakértelmet, eredmény: törés törés hátán. A javítás úgy nézett ki, hogy komplett csere újra, aljzatbetonostul mindenestül. Szerintem itt is valami hasonló kellene, de nyilván szokásos magyar hagyományok szerint majd leborítanak egykét talicska sódert, az összetöredezett kövek helyett hoznak valahonnan teljesen más színű más anyagú bontottat, amiről ordít hogy utólagos munka, oszt jóva'. Új helyett, majd lesz újszerű. Megszoktuk.

Jankove 2013.04.04. 21:55:51

@curio1: "Sajnos szarból szeretnének az urak várat építeni de még ahhoz sincs meg a szaktudás."

Megvan a szaktudás, csak ez mamár ugye mindenhol huszadrangú szempont. Amikor elmész egy munkahelyre állásinterjúra, ott sem az a lényeg ki vagy, hanem mennyire tudod "eladni magad". Materiális, pénzzelhajtott látszatvilágban élünk. A hazugság pedig minden sarkon, minden percben visszaköszön.

Dödölle 2013.04.04. 22:38:04

Nálunk - Keszthelyen - ( bizonyítottan )Simicska-cég által nyert pályázat tényleges kivitelezője helyi vállalkozó. Csak éppen ő is fidesznyik-ivadék. A Fő-tér melletti( kb 80 cm széles ) ÁRKÁD alatt lerakott kockakő ( kiskocka, kb. 5x5 cm ) a lerakás után néhány héttel nagy részben feljött. Arra azért troli nem nagyon járhat. Gondolom, valamelyik mocskos MSZP-s kölyke rollerrel alattomosan ráhajtott... És így vártok el minőségét őrző munkát szegény fidesznyik szarrágó tolvajoktól ?...

Gera 2013.04.04. 22:55:25

Nem tudom, minek erőltetjük, ami ennyire nem megy. Szerintem egy aszfaltburkolat semmivel sem néz ki rosszabbul és ott már eljutottunk arra a szintre, hogy a nagyobb melók egész jól sikerülnek, általában kibírják addig, amíg a Kontár 2012 Bt.-k szét nem kúrják egy közműbekötéssel/javítással. Szóval legalább az utaknál maradjunk az aszfaltnál meg a betonnál. Részemről akár a járdáknál is, szerintem ezen nem múlik semmi, ha rendezett, ápolt, tiszta a környezet.

Normális 2013.04.04. 23:37:08

@Gera: Nem emlékszem pontosan, hogyan esett így pár évvel ezelőtt, hogy az "önkormányzati lobbi" ekkora túlsúlyt nyert a brüsszeli fejlesztési pénzek elosztásánál.
De tény, hogy ráismertem ezekre a tetves műkövekre Szlovákiában, Lengyelországban, Csehországban is...
Hogy rohadna meg (az eltüntetett aszfalt nyomán a kockaköves járdák miatt felázott lakóházpincékhez hasonlóan) az összes hülye, aki ezt a kövezősdit kitalálta, a pénzt erre szórta el, ezt ünnepli-ünnepelteti, és ilyen gyalázatos, kontár módon lerakta!

Paeonia 2013.04.05. 01:55:06

Miért kell mindenhol ezt a "díszkő"-burkolatot erőltetni???
Ha rendesen lenne lerakva, akkor is ronda, nem tisztítható, foltos, minden eltaposott cigicsikk és rágógumi maradvány, kutyapisi, stb., meglátszik rajta, egyszerűen gusztustalan.
Az aszfalton sem szépek ezek a dolgok, de arról néha lemossa az eső, vagy a hó, erről meg nem. Budapest egy koszos, mocskos város.

És miért van az, hogy a régifajta sárga macskaköves utcák, amik már eltűntek, azok kiválóan bírták a gyűrődést? Pedig járt rajtuk teherautó, troli, busz, minden. Sok ilyen út volt Angyalföldön, meg a VII. ker. Damjanich, Dózsa Gy. út környékén, biztosan máshol is. Azon kívül, hogy csúszós volt, semmi baja nem volt. Szét sem esett, és koszos sem volt. Érthetetlen.

Gera 2013.04.05. 02:30:18

@Paeonia: Azért ez az "azon kívül, hogy csúszós volt" kissé elbagatellizálja a problémát. A keramitnál elbaszottabb útburkolat nem létezik. Ha csak simán vizes, akkor is hatalmasat lehet taknyolni rajta, idősebb embereknek instant életveszély. Egyébként meg igenis szarok is voltak azok az utak helyenként, hiányzó téglák, hatalmas megsüllyedések, stb. Az út aszfaltból készül, beton alappal, a többi az járdának jó.

vakuljmagyar 2013.04.05. 11:35:37

nekem nincs kifogásom a korrupció ellen, mert úgyis kiírthatatlan, jobb vele megbarátkozni. Amíg az 'ántivilágban' szakmailag egyformán jó cégek között dőlt el a verseny ilyen alapon, addig mostanra a szakmaiság már egyáltalán nem számít, csak az, hogy ki fizet többet. Itt én rendőrségi feljelentést is tennék, mert nyilvánvaló, olyan dolgozott, akinek erről az egészről fogalma sincs.

Vaandor 2013.04.06. 13:53:20

Minőségétől függetlenül is elég ordenáré a nyolcvanféle burkolat egy rakáson. Azt hittem, ilyet csak Óbudán tudnak összehordani!