41107_m_0[1].jpgÖrök dilemma, hogy egy hirdetés körüli felhajtás segít-e a lakás eladásában. Volt, aki azt mondta nem, de én meg voltam győződve, hogy egy szellemes hirdetéssel ki lehet tűnni, főleg az olyan piacon, ahol több hasonló ingatlan verseng. Persze a végleges döntést nem egy szójáték miatt hozzuk meg, de abban segíthet pár poén, hogy odáig eljussunk.

Nagyjából ebben erősített meg Balassa László fotóművész, aki az elmúlt hónapok legismertebb lakáshirdetését adta fel előbb prózában, majd versben. Mint kiderült, nem csak a hirdetésfeladásban, de az ingatlanosok kezelésében is fura módszerei vannak.

A józsefvárosi Gondozóban ültünk le beszélgetni a Spanyol- és Magyarország között ingázó fotóssal, ugyanis felajánlotta ismeretlenül, hogy meghív egy sörre az ingyen reklámért. Örültem neki, mert kíváncsi voltam, mihez tudott kezdeni a látogatóözönnel. Rendkívül szórakoztató embert ismertem meg, akivel a hotelek éjszakai életétől a kultúraantropológiáig érintettünk egy csomó témát, miközben persze rátértünk a ferencvárosi kecóra is.

Mint az időnként hazalátogató Balassa László elmondta: először is felmérte az itthoni hirdetéseket, és azt tapasztalta, hogy a „nagy részük vagy bullshitgenerátorral készült, vagy látványos hazugságtenger az egész”. Úgyhogy leült kicsit, gondolkodott, kattintott pár képet és feltolta az ingatlan.com-ra.

Több mint ötvenezer látogatót csábított a hirdetés, ami elképesztő szám. Néhány komolyabb érdeklődő is akadt, bár ők egyelőre olyannyira le szerették volna alkudni az árat, hogy nem éri meg nekik eladni – inkább kivár a tulaj. Saját bevallása szerint azonban nem is a közvetlen értékesítés volt a célja (hiszen ideje nagy részét nem itthon tölti), hanem az ingatlanosok figyelmének felkeltése.

Nos, ezt sikerült is elérnie. Ahelyett, hogy bekopogtatott volna néhány ingatlanoshoz, ők kopogtattak be hozzá. És nem is néhányan, több mint harmincan jelentkeztek nála. Ami itthon furcsa, de külföldön bevett szokás: mindegyikkel ugyanazt az időpontot beszélte meg a lakás megtekintésére és a szerződéskötésre. „Így tiszta lappal játszunk: látják, hogy mások is vannak. Másrészt pedig nem érek rá mindegyikükkel egyesével találkozni.”

A 16 ingatlanossal szerződést kötött, egyetlen kikötés volt, hogy mindenki azonos áron kínálja. Azért csak ennyien jöttek el, mert a harmincegynehány jelentkezőből több azonos láncnál dolgozik. (A sörözgetés közben is hívták kétszer: egyszer egy ingatlanos, hogy érdekli a lakás, másodszor ugyanő, hogy jééé rájött, már benne van a rendszerben.)

Ami a stílust illeti nem mindenkinek nyerte meg persze a tetszését, de hát az már az ingatlanosok dolga, hogy milyen szöveggel adják el a szerződött pecót. Bár volt, aki az eredetit szerette volna lehozni kissé finomított formában, ahhoz azonban nem járult hozzá a szerző - vagy átveszi, vagy tök újat ír.

Érdekes mellékhatás, hogy Balassa László több állásajánlatot, meg előadás-felkérést kapott a hirdetés feladása után. A folytatásra kíváncsi vagyok, de addig is a tanulság: ha tudsz mit kezdeni vele, akkor érdemes nagy forgalmat generálni egy szokatlan hirdetéssel.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: marketing hirdetés fura hirdetés

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr915048359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.01.28. 12:53:36

kreatív a fickó, de ezt a józsef attila lakótelepi lakást eccerűbben is elpasszolhatná ha kiemelné a ház, a környék előnyeit és a lakás felújított állapotát. mi sem bizonyítja ez jobban, mint hogy a 30 érdeklődőjéből mind ingatlanos volt...

maim 2013.01.28. 14:07:03

Az,hogy harminc érdeklődőből 30 ingatlanos van
egyáltalán nem meglepő.Az a módszerük,hogy böngésznek a neten és addig erőszakoskodnak,amíg az ember nem köt velük szerződést.Ha kidobod az ajtón,bevigyorog az ablakon.Szerződéskötés után viszont kevés kivétellel elfelejtenek.30 ingatlanosból van
kb 2-3 profi.Az el is adja a lakást,persze mélyen nyomott áron.Tapasztalatból beszélek.
A trükkökről,módszerekről jobb ha nem is szólunk.OLyan nem létezik,hogy te odaírod,hogy ingatlanosok kíméljenek és kímélnek.Előbb-utóbb beadod a derekad és csalódottan ugyan,de eladod a lakást.Az első,amit mindenki elmond,hogy az ingatlan rosszul van beárazva és gyakorlatilag sz@rt sem ér.A szomszéd is csak véletlen adta el sokkal többért.Téged meg az érzelmek befolyásolnak az árképzésben.Ha leviszed az árat,még lejjebb alkudják.Így most az országban az ingatlanárak gyakorlatilag a kutyaólak szintjén tartanak.Elvégre a piac diktál.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.01.28. 17:00:28

az idegesítő az, hogy a jutalékból annak ellenére nem engednek a nagyobb hálózatok, hogy haldoklik a piac. így a kapott ár tulajdonképpen piac alatti lesz. mert aki eladja, az végül pont annyival kap érte kevesebbet, mintha maga csinálta volna jutalék nélkül olcsóbbért.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.01.28. 18:05:56

@városjáró: Akinek van rá ideje, az sokszor jobb áron tudja eladni, mint egy ügynök. Kivéve persze, ha olyan helyen van, ahol 20 évente vesznek egy ingatlant.

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.28. 18:07:53

Én a legviccesebb ingatlanhirdetést a minap az utcánkban láttam. "Ez a ház IS eladó."

hunchback 2013.01.28. 18:14:01

Hétkettőért piszok drága
Menjen az anyja vala....hol várja!

devadel 2013.01.28. 19:32:34

háááát....

marketing szempontból az a hirdetés, amely 50 ezer olyan látogatót vonz, amiből egy sem vásárol, az egy szar hirdetés. (amúgy meg a fűzfapoétáktól mentsen meg az Úr bennünket. egyrészt.

másrészt az ingatlanosokat nem vonzani kell, hanem lerázni, jönnek azok kéretlenül (spam) sajnos maguktól is. a világon semmi hozzáadott értékük nincsen, csak saját nevükre veszik az ingatlan.com-os hirdetést, és elteszik a pénzt, ha véletlenül elmegy a lakás.

Shopping 2013.01.28. 20:30:30

Ultra gáááz!!!!

Legalább annyira, mint a szandál zoknival, vagy mobiltelefont és kocsikulcsot kirakni az asztalra tárgyalás közben.

belepofazok 2013.01.28. 20:47:55

Nagy IQhuszár ez az ember.

Házról képek?! Utcához házszám, hogy tudjam, pontosan hova esik?!

Ne verseljen nekem, hanem informáljon arról, amit árul.

Mrs.Columbo 2013.01.28. 20:54:32

Feltételezem, hogy majd amikor tényleg el akarja adni, feltesz egy normális hirdetést, amiben feketén-fehéren, mindenféle sallang nélkül le vannak írva a paraméterek és a komor valóság - és enged az árból.
Addig meg poénnak jó.

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.01.30. 13:24:01

@~dá~: mirrorstudio.hu/is.jpg
A telefonszámot nem takartam ki, végül is hirdet, így segítek neki.

csőcsere 2013.01.31. 12:14:53

Kíváncsi lennék, mi volt az az ár, amire azt mondta a tulaj, hogy "nagyon le akartak alkudni" és inkább kivár.