Buszpótló hajó

Ez nem egy Hírcsárda-poszt, tényleg léteztek autóbuszpótló hajók. A képeket néhány sor kíséretében Palotabarát, a bpxv bloggere küldte (akinek több remek témát köszönhet az Urbanista).

"Megmosolyogtam ezt a trolibuszpótló buszt pótló trolibuszt. Mondjuk az a 83-as tényleg olyan lassan, mint egy állatorvosi ló: van olyan szakasza, ahol a troli úgy jár, hogy nincs is felsővezetéke.

De inkább azért írok, hogy rátromfoljak. Hallottál az autóbuszpótló hajójáratokról? Mert ilyen is volt, a második világháború idején 1944 májusában bukkantak fel a helyközi közlekedésben. Egyébként teljesen logikus gondolat volt, mikor az üzemanyagra és a járművekre nagyobb szükség volt máshol, a  Duna-parti településeket hajóval kapcsolták össze, ez helyettesítette a buszokat. Csatolok két ezzel kapcsolatos dokumentumot, mindkettőt a Főváros tömegközlekedésének másfél évszázada c. forrásműből szkenneltem."

Buszpótló hajó

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés duna töri szentendre visegrád hajó palotabarát

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr975028373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

légügyi megfigyelő 2013.01.20. 11:34:57

Legáltalánosabb a "bármipótló gyalogszer".

Klassz a téma, lehetett volna kicsit bővebb, de így is köszönöm!

Martian (törölt) 2013.01.20. 12:22:47

Biciklivel kényelmes tempóban gyorsabb lett volna...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.01.20. 12:51:16

A hajó az nem fogyaszt üzemanyagot??
Szerintem kb 5 ször annyit mint egy busz.

TH 2013.01.20. 13:27:17

Alig pár éve volt Prágában, hogy Vysehrad alatti alagutat felújították, ahol a Moldva partján járó villamosok közlekednek. A két egymást követő megálló között pedig hajókkal oldották meg a pótlást. Egyszer kipróbáltuk: iszonyatos tömeg volt a hajón, és az egy megállónyi utat kikötéssel, beszállással, kiszállással stb. együtt 30 perc alatt tette meg. Visszafele volt vagy 5 perc legyalogolni. :)

TH 2013.01.20. 13:27:26

Alig pár éve volt Prágában, hogy Vysehrad alatti alagutat felújították, ahol a Moldva partján járó villamosok közlekednek. A két egymást követő megálló között pedig hajókkal oldották meg a pótlást. Egyszer kipróbáltuk: iszonyatos tömeg volt a hajón, és az egy megállónyi utat kikötéssel, beszállással, kiszállással stb. együtt 30 perc alatt tette meg. Visszafele volt vagy 5 perc gyalog. :)

SzaGyu 2013.01.20. 13:49:40

Eddig a jobboldali egészségügyi törvényekkel pusztították a magyart. Ez után már a Dunába süllyesztik őket. Persze a BKK és Tarlós segítségével.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.01.20. 16:31:27

@Gyurma73:

A járműhiány volt szerintem inkább az ok.

Amúgy 44-ben a hajók még szénnel mentek inkább, míg az autók benzinnel, és gázolajjal. Ez utóbbi kettőből még nem volt olyan sok, mint ma. Ráadásul harcoló országként ekkor (1944) már szerintem nem jutottunk hozzá nyersolajhoz.

khmm... 2013.01.20. 18:04:38

Arra valaki emlékszik még, mikor villamospótló hajó járt a BME és a KÖzgáz között? Asszem 1977 környékén volt, amikor a Szabadság-híd utolsó előtti felújítása zajlott.

N_Z_A 2013.01.20. 19:07:21

És a 80- as évekből a felüljáró pótló buszról hallott-e már a t. közönség? A Gyömrői úton működött.

Albu 2013.01.21. 14:01:46

Trolipótló busz: nincs elég troli munkanapi menetrendben. Hétvégén kevesebb kocsi kell.

A hajó fajlagos fogyasztása jóval kisebb, a vízi közlekedés a leggazdaságosabb.