Levelem jött a Budapesti Közlekedési Központtól, amelyben megválaszolták a címben szereplő kérdést, melyet a múlt héten tettem fel az Urbanistán. Bevallom, nem is gondoltam volna, hogy ez is hozzájuk tartozik, így kész szerencse, hogy maguktól elküldték a megoldást.

 

Tisztelt Urbanista Blog!

Az oldalukon feltett kérdésre (A nap kérdése: miért van az egész Kiskörút egységesen letérkövezve, kivéve egy épület előtt? ) engedjék meg, hogy az alábbiak szerint válaszoljunk:

A East-West Business Center előtti terület egyedi kialakítására korábban egyeztetések folytak a Főváros és a Center tulajdonosai között. A tárgyalások elhúzódása miatt maradt ki a terület átépítése a Múzeum körút 4-es metró beruházás kapcsán történt felújításából. A terület végleges rendezése a Kossuth Lajos utca és a Rákóczi út felújításával egy időben fog megtörténni.

Üdvözlettel,

Budapesti Közlekedési Központ

Sajtókommunikációs Iroda

 

Persze egyből rákérdeztem, mikorra várható a "végleges rendezés", amire ezt a választ kaptam:

 

A Kossuth Lajos utca és a Rákóczi út felújítása prioritást élvez útfelújítási programunkban. Terveink között szerepel a terület végleges rendezése, időpontjára vonatkozóan azonban egyelőre nem tudunk bővebb információval szolgálni, a 2013-2014-es útfelújítások pontos listája ugyanis nagyban függ azon jelenleg előkészület alatt álló szabályozástól, mely az utak kezelői feladatainak újraosztásáról szól a kerületek és a Főváros között. 

 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: járda astoria kiskörút v. ker viii. ker rákóczi út díszburkolat múzeum körút bkk

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr234610024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.06.26. 09:07:36

Mondtamén hogy magánterület. Mint a Madách tér előtti árkádok. Ráadásul akkora "magánterület" hogy a tulajok kifejezett érdeke a környékhez képest balkánnak maradni. Legalábbis a főváros hazudozói szerint. Mert ki hiszi el, hogy egy értelmes egyeztetés után bárki is ellene legyen egy járdafelújításnak?! Senki!
Ezzel a levéllel a BKK a főváros korábbi és mai vezetőinek töketlenkedését akarja csak leplezni. Nulla sikerrel.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.06.26. 09:51:27

@városjáró: Az okokat szerintem forintban lehet kifejezni, a szándék gondolom meglenne.

Magam 2012.06.26. 11:45:26

és a Fővám tér vajon miért nem K követ kapott? Leginkább emiatt nem teljes most a kiskörúti összkép.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.06.26. 12:47:21

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Erre mondtam hogy "értelmes egyeztetés". A városgazdák érdeke kellett volna legyen az egységesség, az irodaháznak pedig a kulturáltság. Ami ma ott van, az egyik kritériumnak sem felel meg. De léeglább mehet a szarpaskolás. Ráadásul az egész kiskörúti milliárdokhoz képest különösen aprópénz volt az amit Budapest meg akart itt spórolni.

apt-get install (törölt) 2012.06.26. 19:11:15

Jó példa ez arra, hogy a közösség számára megnyitott magántér milyen csapdákat rejt ...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2012.06.26. 22:17:04

@apt-get install: nem az rejt csapdát, hanem a balfasz városvezetés.

bbppoo 2012.07.03. 14:01:58

Botrány, hogy hogy néz ki az a szakasz. Arról nem beszélve, hogy a járda balesetveszélyes a sok toldás miatt. A járdán áthajtó, mélygarázsba/ból igyekvő autósok lélekjelenlétén múlik, hogy még nem történt baleset, mert semmiféle felfestés sem jelzi, hogy autós forgalom várható. Kinek van elsőbbsége? a gyalogosnak, vagy az autósnak? Járda, vagy gépkocsi kihajtó?

KullWahad 2013.02.19. 13:42:48

Érdekes ez a buszsáv a középen. Ugyanis az Ötker átépítési közmeghallgatásakor a jó alpolg.mest. azt állította, hogy azért helyezik a Párisi udvar és a Királyi Bérlakóház (valakitől azt hallottam, ez lenne a becsületes neve a szemben álló bérpalotának) között középre a buszmegállókat, mert a főváros a jövőben vissza kívánja hozni a villamosközlekedést, át az Erzsébet-hídon, és tovább, persze.
Ennek a fordulatnak amúgy én nagyon örülnék.

Ami az egységes térkövezést illeti: lehet, hogy a jó öreg aszfalt olvad, meg csúnya szürke egy idő után, valamint ha gyatrán pótolják, akkor mindenféle rések keletkeznek rajta. Ellenben a térkövezésnek is több sebből vérzik a felülete szerintem. Főleg akkor, ha a városban különböző helyeken látható (és tapasztalható) különböző megjelenési formáit nézzük. Például: a Böszörményi úton végig fölvert apró téglatest-szerűek esete - próbált már valaki babakocsit tologatni rajta? Biztosan. Én igen, és a gyerek "röcögtetése" minden apró hüplinél, azaz gyakorlatilag kb. 10 cm-ként... Nem egy babaálom.
Fülsértő, szinte folyamatos zaj, amikor ezen és a hozzá hasonló, úgymond csíkos lefedéseken húzzák a gurulós bőröndöket, kerekes bevásárlótáskákat, márpedig a belsőbb kerületekben rendesen van ilyen típusú forgalom. Ha valamiért fölszedik ezeket a burkolatokat, a visszahelyezésük szinte soha nem tökéletes, lehet újra meg újra fölszedni, javítgatni.
Az pedig, hogy - remélem, nem jól gondolom! - mintha mindig és mindenhol ugyanaz a cég a kövezet beszállítója, szintén érdekes gondolatokat kelt bennem úgy a korrumpálhatóság mint a pályáztatási eljárások vidékéről...

cso zsi 2013.02.19. 14:18:44

Egyáltalán nem hiányzik. A többi elé került fölöslegesen, fentebb olvasható okok miatt.
"Kedvencem" ugyanez a tízcentis burkolat, a gangos ház udvarán. Eddig csak három helyen döccent a hajnali kukahúzás, most egy 300 lőszeres sortűz a hajnali ébresztő.
süti beállítások módosítása